TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Fridukka, jaetaanko raskausoireet? Itselläni on nimittäin nyt meneillään täysin oireeton raskaus ja huoli alkion voinnista on suuri. Haluaisin edes jotakin osviittaa siitä, että masusta edes alkio löytyisi.

Onko täällä muita, jotka eivät raskausoireile?

Uskaltauduin tänään kuitenkin varaamaan neuvolan + varhaisultran. Neuvolan sain raskausviikolle 10. Viimeksi raskaus meni kesken juuri kymmenennellä viikolla ja siksi olisinkin toivonut, että olisin neukkuun päässyt hieman aiemmin. Täti vastaanotossa oli kuitenkin ehdottomasti sitä mieltä, että minun on tultava vasta viikolla 10 (vaikka viimeksi pääsin jo 7. viikon lopussa). Syynä oli se, että minulla on jo kokemusta alkuraskaudesta ja keskenmenosta - tiedän miten menetellä, jos jotakin huolestuttavaa alkaa tapahtua. Eihän tätä oloa olisi välttämättä parantanut aikaisempi neuvolakäynti, joten päädyttiin varhaisultrassa käyntiin. Haluan tietää mahdollisimman pian, onko kaikki ok. Varhaisultra saatiinkin kahden viikon päähän, raskausviikolle 8. Toivottavasti siellä näkyisi sydämen syke :) En jaksaisi millään odottaa kahta viikkoa.

JackQe & Bob2 6+(0)
 
SusSoo :hug:
Tää olo on oikeasti inhottava!
Ei uskalla huutaa hurraata jokaisesta öklötyskohtauksesta,koska näillä tiedoilla sen tosiaankin aiheuttaa vain istukka...
Jotenkin niin haluisin uskoa,että tuolla navan alla meidän Pikku Otus on,haluaa vain piilotella isiltä ja äidiltä.
Mies ei suostu edes uskomaan muuta kuin vauvan olemassaolon.
Kyyneleet silmissä meuhkasin sille,että helppoko sen on sanoa,kun olo ei ole sillä,eikä sitä kaavintaa tehdä sille... :'(
Olis niin ihana uskoa myös se,että raskaus vain on TOSI alussa.
Mutta näillä vko:illa (6+) on ed. raskauksien oireetkin alkaneet eikä silloin mietitty mitään ovisajankohtia.
Ovisplussahan tuli 19.4.
Olis varmaan näkynyt jo 18. pvä mutten silloin tikuttanut.
Limat oli 18.-20.4.
Ja plussatestin tein 28.4.
Herkkiä nuo Prisman testit näyttää olevan mutta ei hedelmöittyminen kovin myöhäiseksi ole kuitenkaan voinut mennä,koska melko aikasin rask.testi näytti tuonkin plussan...
Voi itku... :ashamed:
 
Anteeksi törkeä tunkeutuminen teidän pinoonne :LOL: Käyn täällä taustalla lukemassa aina uusimpia ja iloitsen kaikkien plussista ja suren menetyksiä :hug: Olisin niin kovasti halunnut tähän pinoon mukaan, mutta ehkäpä helmikuisiin sitten :D

Tuulia78:lle TOivotaan ainakin että se vielä muuttuisi onneksi, mutta ainahan on paras varautua pahimpaan :hug:

Ja kaikille halia tarvitseville ison isot :hug:

(nyt poistun omalle puolelle :D)

Muokkasin tekstiä kun huomasin lisäviestit :)
 
JackQe: mielelläni annan kyllä sulle puolet näistä pahoinvoinneista! :)

Eilen olin lääkärissä ja samalla varhaiultrassa. Siellä se toukan sydän sykki! Aika ihmeellistä! Sain nyt jo sitten ensimmäiset kuvat. Varasin muuten samalla eilen kanssa neuvola ajan ja sain sen 30.5, joten melko pian!

Pahoinvoinnista sen verran, että kun tänä aamuna heräsin niin ei ollut yhtään niin huono olo kuin eilen aamulla, (koputan puuta), jos vaikka tämä tästä jo helpottaisi, vaikka se lääkäri sanoi, että nää yleensä kestää sinne viikolle 12 asti. Nyt siis ollaan 6+5!

Toivotaan, että toi iskäkin alkaisi pikku hiljaa uskomaan, että nyt on tosi kyseessä kun se ei tunnu sitä vielä oikein sisäistävän. Kyllähän tää on itse kullekin vähän sellainen juttu, että kestää sisäistää, mut kyl se nyt viim. alkaa olemaan jo todellista kun on kuvat ja kaikki. Eikä tosiaan tää huono olo anna sen unohtua mitä on meneillään!

Tämmösiä tunnelmia tänä aamuna! Katsellaan taas ja toivotaan että pääsisi töihinkin tässä tulevaisuudessa!

Fridukka
 
Tänä aamuna tuli jotenkin sellainen ihanan levollinen olo tai pitäskö sanoa,että laskeutui sellainen olo,että kyllä se tästä,vaikka ois tuulimunakin.
En tiedä,liittyykö tää taas näihin mun 6.aisti-juttuihin mutta joku ihme rauha tuli.
Ilmoitin miehell ja pikkuveljelle yks`kantaan,että irtisanon vuokrasopimuksen 1.6. alkaen,joten talon on oltava muuttovalmis,riittää,kun saadaan toinen wc käyttöön.
Pikkuveli katteli mua pitkään ja totes miehelle,että "kyllä tuo sisko taitaa tosissaan olla".
Ajattelin tuolla hoputtamisella hiukan sitäkin,että jos tuulimuna on,niin on sitten jotain muuta,positiivista ajattelemista :D
Toiseksee,mies on kuukauden kattellu laminaattipinoa olohuoneen nurkassa ja huokaillut,että "kunhan nuo tuosta saa lattiaan,voidaankin muuttaa".
Telepatian voimalla kait se on ne siihen lattiaan ajatellu asettuvan :LOL:
Aina ei oikein ymmärrä noita miehiä...
Elisilta oli ihan kamala!!
Kun tiskasin,niin yökkäilin koko ajan.
Heti jos ajattelinkin peseväni LIKAISIA astioita,meinas tulla oksennus.
Tästä tulee vielä hauskaa... :(
Samoiten miehen suukot...yökkäs heti,jos edes kuvitteli vastaavannsa toisen suukkoihin.
Vilutus selvästi pahenee iltaa kohden.
Illemmalla kävin niin tulikuumassa suihkussa,että kun suihkun obven avasin,ensin tulvahti höyryä ja vasta sen jälkeen minä :LOL:
Tee-se itse-Turkkilainen sauna,hih hih!!!
Taidan mennä nyt jatkamaan hommia,iltapvä:llä pitäs mennä työhaastatteluun,kun haen pvätyön lisäksi iltahommiakin :snotty:
 
Siukkis: Mulla on ihan sama juttu ku sulla eli melkein oireeton olen tällä hetkellä, tissit mullakin vielä kipeet, muttei läheskään niin arat kuin esim. viime viikonloppuna. Pelottaa ja huolestuttaa. Mietin, että pitäskö tehä uus testi, kun kaapissa vielä sattuu olemaan... Aineenvaihdunta mulla toimii kyllä ihan ylikierroksilla, vessassa saan juosta molemmilla asioilla vähän väliä, 'isommalla' hädälläkin kolmekin kertaa päivässä. :eek:
 
SusSoo
Moi! :wave:
Ajattelin käväistä kertomassa väliaikatietoja. Eilen vuoto oli välillä aika reiluakin, mutta mitään kudospalasia ym. ei ole tullut. Tänään ei ole ollut vuotoa ollenkaan. Kipujakaan ei ole. Kuitenkaan en elättele enää minkäänlaisia toiveita tämän raskauden onnistumisen puolesta. Soittelin neuvolaan ja pyysin, jos saisin lähetteen sairaalaan. Saan sen kuitenkin vasta huomenna kun käyn siellä lääkärissä. Päivystyksen kautta kuulemma voisi sen lähetteen saada tänäänkin. Vietän nyt sitten sairaslomapäiviä koko loppuviikon ja odottelen vaan tuomiota :ashamed: Miehelle sanoin, että on varmasti tapauksia joissa on ollut enemmänkin vuotoa ja kaikki on ollut ok. Mutta osaan sen verran lukea itseäni ennestään jo kahden keskenmenon kokeneena, että ei tässä tarvi yhtään tosiaan toiveita herätellä.
Täytynee lähteä pyykinpesuun, kun kerrankin on tätä vapaa-aikaa. Tietenkin voisin ottaa päiväunet kun lapsetkin on hoidossa. Viimeksi varmaan olen sellaiset ottanut joskus kolme vuotta sitten! Joten katsotaan meneekö päivä sittenkin laiskottelun puolelle :D

-Sussoo-
 
Huomenia.
Sussoo...voima :hug: ...En tiedä mitä sanoa.Toivon vaan että itellä pieni pysyy kyydissä sitkeesti.Ei meille kolmatta km...kiitos.

ON:palelee...palelee...palelee.Maha ollu nyt vähän rauhallisempi noiden vihlasujen suhteen..kun en oo rehkinyt eilen enkä tänää mitään suurempia.Eilen oli aika hyvä päivä..ei ollut pahoinvointia kauheemmin...johtukohan ku otin kolmet päikkärit...siis KOLMET :LOL: Ja söin ihan hyvin...ja otin rennosti.Toivottavasti meijän pienellä kaikki on hyvin..viel ois kaks vkoa neuvolaan.... :attn: Oispa päässy jo aikasemmin...mut ei.
Tä palelu o jotai uskomatonta ku mä en oikeesti palele juuri koskaa ja nyt ihan jatkuvasti ihan järkyttävästi palelen.Ja tää väsymys...on aika kova.Tissit o vähän arat mut ei onneks kauheesti.Fluntsanen olo jatkuu...
Hmmh..mitäköhän sitä tänää tekis...ukkeliki menee taas iltaan...on nää ilta vkot aika suolesta.. :p Mut ois jo keskiviikko.Pian taas o vkoloppu. :whistle: hmmh...


 
Minut saapi lisätä tähän pinoon! Kolmas lapsemme ilmoitti tulostaan. Viikkoja takana 5+jotain, joten tammikuussa on laskettu aika, tarkentelen sitä sitten myöhemmin. Esikoinen täyttää kesällä 8 ja kuopus on nyt 10 kk ikäinen, tyttöjä molemmat. Ai niin, synnäriksi voipi laittaa kpks! Kirjoittelemisiin!
 
Olipa paljon ikäviä uutisia, voimia kaikille.
Fridukka täältä saat myötätuntoa oksetukseen, on nimittäin täälläkin kaamea olo, kuvottaa, oksettaa, väsyttää, viluttaa, maha sekasin. Mulla auttaa aina vähän aikaa se että syön, vähintään kahden tunnin välein. Maistuvat ruuat ovat tällä hetkellä leipä, mehu, hedelmät ja pojan hedelmäsoseet. Tulle paha olo kun vain ajattelenkin kahvia, suklaata, lihaa, kalaa jne, huh. Ja huomisaamuksi pitää ottaa yöpöydälle evästä ennen ku nousee ylös, ajattelin että jos vaikka lasten hedelmäsosetta vois syödä suht äänettömästi ettei poika herää. Ja levätä pitää paljon.

Muuten täällä kaikki hyvin. Pientä mahakipua on ja myöskin kipua kun käy pissalla mutta niin se oli viime raskaudessakin. Ihana kun ei tarvi olla töissä, saa nukkua pojan kanssa päikkärit eikä muutenkaan ole stressiä. Viime raskaudessa oli hirveä työstressi ja pitkät päivät ja siihen päälle pahoinvointi.
Mutta pitääpä alkaa taas syömään ettei pääse hoikistumaan.

mei ja piiperö 6+6
 
SusSoo voimia :hug:

Tervetuloa pennonen80 :wave:

Mulla ei ole mitään oireita. Paitsi ku aamulla pesin hampaita niin tuli yhtäkkiä huono olo. Ei ole sen jälkeen ollut eikä ennen sitä joten tuskin pahoinvointi vielä alkaa. Mistä lie johtu, ehkä vähistä unista. Viimeks alko pahoinvointi pahana ja aikaisin, mutta sainkin synnytyksessä tietää että oli ollu kaksoset aluksi (kaksiosainen istukka). Normaalisti alkanu vasta 7 viikon tietämillä joten pari oireetonta viikkoa vielä tiedossa. Vaikka mielelläni olisi koko raskaus oireeton ;)

Hajusta päätelle kakkapyllyn pesuun pitää lähteä. :x

Ja kuka muuten pitää listaa nyt kun SusSoo vetäytyi pois? :eek:
 
kiitos kuudenmutsi, kiva minustakin kun on toinenkin suurperheellinen täällä :) .
Ja pahoittelut Sussoolle :hug: (silti pidän vielä salaa peukkuja sinulle, EHKÄ se kuitenkin oli syke).
Oma olotila on aina vaan epäuskoinen...en uskalla uskoa että tämä on totta...
Oireita ei ole ikinä paljoakaan ollut, kertaakaan en ole missään raskaudessani esim.oksentanut. Jos kaivelen jotain niin kaikissa raskauksissa, ja nytkin, on semmoinen oire että väsymyksestä huolimatta olen Aamuvirkku, vaikka miten muuten voisin nukkua aamuisin myöhään, niin en alkuraskauden aikana, herään viimeistään kuudelta ja pyöriskelen aikani kunnes tajuan antaa periksi että ei unta enää tule...
Ja KYLMÄ...se on kans tuttua, ja se kylmyys ei katoa vaatteita tai vilttejä lisäämällä :p .

Mutta nyt tuolla alakerrassa vauva heräs, pitääpä mennä ennenkuin herättää muut pikkuiset kesken päikkäreiden , palailen :wave:
 
Täällä vaivaa ientulehdus :headwall:
No soitin tuossa sitten neuvolan tädille, että uskallanko käyttää tuota klooriheksidiini suuvettä ja saan käyttää onneksi, vaikkakin netistä löytyi ristiriitaista tietoa... Hitsi toi meidän terkkari on kyllä maailman ihanin ja sydämellisin ihminen :heart: Sanoi, että jos vaan mitään ongelmia kipuja, vuotoja tms tulee, niin hänelle voi soittaa millon vaan ja ultralla hän voi sitten katsoa onko, kaikki ok.
Väsyttää ja paleltaa, täytyykin alkaa laittamaan leivinuuniin tuli, niin eiköhän tästä lämpene.
 
Mimosa
Heippa!

Varovasti ilmoittaudun joukkoonne. Viime viikolla plussasin, la ois 13.1 ja kolmatta odotellaan.

Viime kierrossa sain keskenmenon, eli nyt sitten koko ajan ollaan tulisilla hiilillä, että miten käy tällä kertaa(niitä on useampiakin takana)... :eek: Mulla on tosi oireeton olo, jonka takia onkin pitänyt parit testit vielä varmistaa, mutta plussaa ne näyttävät =)

Sussoolle vielä lohdutuksen sanasena, että mun edellinen lapsi oli todettu jo sairaalassakin keskenmenneeksi ja kaavintaan oli tarkoitus mennä, niin kas kummaa elossahan tuo oli(kun ultrasivat uudelleen) ja nyt päikkäreillä. Itseni lisäksi tiedän aika monta muutakin, joilla on ollut verenvuotoa raskaana, ja silti vauvan ovat saaneet. Toivon sydämestäni, että teille kävisi kaikesta huolimatta myös niin :hug: :heart:
 
tek
Jokohan uskaltaisi tälle palstalle siirtyä tuolta keskenmeno-palstalta. Eli vapun jälkeen tehty raskaustesti yllätti iloisesti. Viime syksynä ensimmäinen raskaus meni kesken rv 9. Kovin paljon ei ole uskaltanut iloita vielä tästä uudestakaan raskaudesta. Aika tuntuu kuluvan pirun hitaasti ensimmäiseen neuvolakäyntiin jossa tällä kertaa saisi kyllä luvan kuulua ne sydänäänetkin. Laskettu aika laskurin mukaan 8.1 eli viikkoja (kai) 5+6. Oireina niskat jumissa, pohkeet ihan pirun kipeät kävellessä (tietääkö joku mistä johtuu?), armoton palelu ja yleinen vetämättömyys. Tässä raskaudessa ei ainakaan vielä ole oikeastaan pahoinvointia tai rintojen aristusta joita oli tuossa keskenmenneessä. Saisi kyllä enemmänkin oireita tulla, tekisi raskaudesta jotenkin todellisemman...ja tätä toivetta tulen katumaan jos se 24/7 pahoinvointi taas alkaa :LOL: Onnea meille kaikille vauvan odotuksiin!
 
Tervetuloa kaikille uusille =)
Soitin tänään neuvolaan ja terkkari oli tosi iloinen ja onnitteli kovasti. Neuvola on 5.6. Mietin kovasti että menisinkö sinne alkuraskauden ultraan. Mies oli vastaan koska ei ole pahemmin ylimäärästä rahaa mut mulla ois paljon helpottuneempi olo kun tietäis että siellä on joku tai sit jos on vaikka tuulimuna niin tietäis ainakin aiemmin eikä vasta vaikka np-ultrassa. Viime raskaudessa pelkäsin ihan älyttömästi ultraan menemistä. Rakenneultra ei niin enää pelottanut kun tunsin jo liikkeet. Oikeesti kävi tänään ärsyttämään kun sanoin miehelle että haluaisin mennä sinne ultraan niin se sano että millä rahalla et nyt ei käytetä rahaa mihinkään... oli sanomassa turhaan mut jätti sen sanotta ja sano et ostetaan vaan tarpeelliset jutut. Ymmärrän sen kyllä mut se kyllä voi ostella kaikke turhaa! |O Ärsyttää! Sori, oli pakko purkaa tänne :ashamed
 
Heips, minutkin voisi lisätä pinoon

Pompo79.....OAS..........18.1..........2.lapsi


Päätin kyllä etten vielä tule tänne odottajiin, olen kuumeillut tuolla keskenmenon jälkeisissä. Meillä siis oli maaliskuussa tosi surullinen eka neuvola kun ei sydänääniä löytynyt. Nyt sitten eka yrityksestä tärppäsi mutta tosi varovaisin mielin iloitsen raskaudesta, varmaan ainakin ekat 13vk. Toivotaan parasta, tarrasukkia kaikille tarvitsijoille!

Pompo ja pikku 4+4




 
Uusi tammivauvan odottaja liittyisi joukkoon mukaan :)

Eli testasin äitienpäiväaamuna haalea plussan apteekin omalla testillä ja sitten tänään samalla testillä "varmistustestin", johon piirtyi jo hyvin vahva viiva. Joten uskottava se on, että pieni nyytti on tuloillaan meidän perheeseen. Viikkoja on nyt 4+2 laskurin mukaan ja laskettu aika olisi sitten 19.1.

Meillä on tälläinen uusperhe, eli mulla on 4-vuotias poika edellisestä suhteesta ja miehellä on 3.v tyttö ja 6.v poika. Nämä mun kaksi "puolikasta" muksua käy meillä joka toinen viikonloppu. Nyt siis ensimmäistä yhteistä vauvaa odotetaan. Synnäristä en oo vielä aivan varma, mutta se tulee olemaan joko kättäri tai naistenklinikka.

Oireina mulla on rintojen arkuus, hirveä väsymys ja aikamoinen turvotus vatsassa. Eilen jo salilla kunto-ohjaaja suositteli jättämään vatsalihasliikkeet vähemmälle, kun sanoi, että mulla on niin nätisti jo pullahtanut vatsa ulos.. En sitten kehdannu sanoa, että tää pömppö taidettu saada aikaiseksi vain herkkuja popsimalla :D Toivottavasti turvotus häviäis pian ja sitten se ihan oikea vauvamasu tulisi esiin.. :heart:

Mutta nyt laittamaan ruokaa tuolle päiväkodista kotiutuneelle pikkumiehelle.. Heippa! :wave:
 
Uusille tervetuloa minunkin puolesta! :wave:

).(: Tein äsken yhden testin mikä kaapista löytyi (joku mammaksilta tilattu) ja kaksi viivaa siihenkin tuli vaikka päiväpissasta tein. Tuolla toisella palstalla joku jo pelotteli, että siinä minkä eilen tein, olisi joku viivanpaikka eikä muutenkaan olisi ollut kovin luotettava testi... :attn: ..mutta nyt on testattu toisellakin plussa! ;)

Soitin tänään neuvolaan ja 11.6. sain ajan, silloin olisi viikot heidän laskureidensa mukaan 8+5. Terveydenhoitaja sanoi nyt viikoiksi aika tarkat 4+5 kun puhelimessa haastatteli ensin. Niin ja lasketuksi ajaksi meinasi 16.1., eli päivä aiemmin kuin mitä laskurit näyttivät. Toivon niin valtavasti, että neuvolassa olisi kaikki niinkuin pitääkin! :heart:
 
Uusille tervetuloa ja onnea plussaamisesta :flower: :flower:
Ja SusSoo voimia :hug:

Onnekseni huomasin, että muillakin on ollu välillä oireettomia päiviäkin. Itsellä tänään juuri sellainen. Aikasempina päivinä on ollu aaltoilevaa menkkamaista kipua ja jos minkäkinlaista muljailua kohdun ja munasarjojen alueella.
Mulla on ihan vietävän suuri huoli, että pysyykö tuo pikkuinen kyydissä. Paniikissa olen ettiny tietoa PCO:sta ja siihen liittyvistä keskenmenoista. Jostain olen lukenu, että km riski olis PCOlaisilla suurempi kuin muilla.
Eipä se kuitenkaan auta kuin odottaa ja toivoa parasta.
 
Mimosa
Jasminette Mulla on se pco ja ilmeisesti sen takia aika monta km.a alkuraskaudessa, mutta ei se onneksi kaikille aiheuta km.ja eli luotetaan siihen, että kaikki menisi tällä kertaa hyvin teillä ja meillä, eikö niin? :hug: (helppohan se on sanoa...)
 
jasminette: Voi älä stressaa, sehän se vasta km: riskiä lisääkin! Minullakin todettu jonkinasteinen pco, mutta nyt yritän ajatella kaikkea mahdollista muuta kuin ikäviä asioita. Olen sellainen stressaaja luonne, että siitä ei kyllä tulisi mitään jos alkaisin jo valmiiksi kaikkea pelkäämään.. :eek: Tietty nyt parina päivänä on jotain kauheuksia jo pälkähtänyt mieleen, mutta sitkeästi oon yrittänyt työntää niitä taka-alalle ja keskittyä positiivisiin ajatuksiin - niitähän riittää masuasukkia miettiessä.... :heart: ;)
 
Tänään tuli KAMALAT kivut vatsaan ja soitin sitten neuvolaan ja sieltä käskettiin päivystykseen. Noh, 2 päivää sairaslomaa ja huomenna heti aamusta naistentautienpoliklinikalle ultraan.. Veikkaan kyllä, että siellä ei vielä mitään näy. Lääkäri katto, että viikkoja nyt 5+1. Raskausarvot otettiin ja ne oli 238, kuulema ihan normaalit näihin viikkoihin. No mutta huomena pitäis olla taas jonkun verran viisaampi. Toivottavasti kaikki on hyvin ja se masuasukki olis siellä missä kuuluuki olla.
 
Muffelo
Muutin nikkiä, kun näytti jostain syystä olevan samalla nimellä toinenkin mamma(en ole tänne pariin vuoteen kirjoitellutkaan).

Eli mut voi siis lisätä listaan Muffelo....13.1....3.lapsi

t. ex Mimosa
 

Yhteistyössä