TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Hei vaan!

En vielä odota toista lasta, mutta esikossa tajusin olevani raskaana viikolla 8. Jäi toisetkin menkat tulematta ja sitten vasta testasin. Toivottavasti pääsen tuossa kesäkuun puolella liittymään tälle palstalle. Niin ja esikko on tammikuinen niin sitten tulisi toinenkin alkuvuoden lapsi.

Tää olo on aivan kamala!!
aamulla 5.00-6.00 on hyvä olo,sen jälkeen jatkuvaa osettavaa oloa.
Jotenkin en osaa enää asennoitua siihen,että olisin raskaana vaan että tämä on hetkellinen häiriö olptilassa.
Mies uskoo vahvasti,että to:na ultrassa näkyy pieni mutta minä en...
Se on vain jotenkin utopistinen ajatus.
Taatusti hölmistyn,jos sieltä jotain löytyykin.
Toiv. sitten saa pian lääkkeellien keskeytyksen,ettei kovin kauaa tarvitse turhaan tästä olosta kärsiä :'(

Tervehdys täältäkin päin!

Itse voin vaihtelevasti. Olo on ihan ihmeellinen. Se tässä tuntuu niin ihmeelliseltä kun en osaa itse sanoa onko minulla oireita vai ei, kuitenkin jo kolmas(+km) raskaus menossa.
Eilen tuli sitten pyyhkiessä ihan vähän verta, ja kyllä se taas säväytti niin kovasti, olin vielä illalla menossa pitämään esittelyn ja se menikin sitten ihan pyllylleen. Koko ajan piti ravata vessassa ku pissitti ja tuntui että jotain valuu. Toisen kerran tuli vielä ihan vähäsen ja sen jälkeen ei ole tullut mitään.
Kaivelin jo vanhoja juttuja ykkösen ja kakkosen odotusajoilta niin ihan samalla viikolla on tullut kummastakin samanlaiset "tuhrut". Toivottavasti ihan vaaratonta.

Täällä on pahoinvointi alkanut... Ei varsinaisesti okseta mutta sellainen tasaisen ällö olo koko ajan. Mieli tekis mennä yksityiselle ultraan ens viikolla mutta kun rahat ei vaan anna periksi. Tää kotihoidon tuki kun on niin ruhtinaallinen :kieh: Noh, yritän tänään varata sen neuvolan ja ylipuhua th:n samalla vilkaisemaan sillä neuvolan ultralla...

Tervetuloa kesää odotellessa! =)
Noista vitamiineista kysyisin että syöttekö ja jos niin mitä vitskuja syötte? Mulle terkkari sanoi kun kakkosta odotin että sais alkaa syömään vasta rv12 jälkeen. Nyt syön kalsium-magnesiumia mut muita en nyt sitte oo ottanu. Ennen raskautta söin b-vitamiinia, monivitamiinia, omegaa ja noita kalsiumtabletteja. Mulla ei oo muita oireita kun pissattaa kokoajan ja toisina päivinä väsyttää enemmin. Mut tosiaan se pahoinvointi on tullut aina vasta myöhemmin.
Sinne ultraan en nyt sit mene kun maksaa lähemmäs 100? eikä meillä kyllä ylimäärästä rahaa ole kun minäkin olen kotihoidontuella. Millä viikoilla teillä on kuulunut sydänäänet? Esikoisesta mulla kuului rv9+5. Toisesta olin neuvolassa ekaa kertaa rv5+6 ja sitte vasta rv11 oli np-ultra eli siinä välissä ei kuunneltu. Mietin vielä tota ultraa kun miehen serkku on äitiyspolilla töissä et kehtaisko kysyä siltä pystyiskö jossain välissä ultraamaan. Muuten varmasti olisin jo soittanu mut ei oo niin tuttu tai ei olla sillee tekemisissä.
No mun pitäs mennä jatkamaan siivousta :| jos jaksais.

En jaksa kaivaa vanhoja neuvolakortteja esiin ja ekaa raskautta en muista. Tai siis sitä koska sydänäänet kuului. Raskauden toki muistan :LOL:. Oulussa on uudelleensynnyttäjillä eka neuvola 10+ viikolla. Kakkosella oli 10+5 ja kuului ja kolmosella 10+2 ja kuului. Siks en ole vielä neuvolaan aikaa varannutkaan ku siihen on vielä niin pitkä aika. 26.6. tulee vasta 10 vkoa täyteen.

Tervetuloa kesää odotellessa ja onnittelut plussasta!!

Täällä oireeton olo jatkuu, päivällä jo mietin, että pitäskö tehdä raskaustesti, jotta asia taas konkretisoituisi. Jätinpä kuitenkin tekemättä ja rauhottelin itseäni. Nyt töissä iltavuorossa, toivottavasti pahat olot ei ainakaan töissä ollessa iske päälle.

SusSoo onko selvinnyt mitään uutta?

SusSoo
Moi!

Just lääkäri soitteli ja kertoi tuloksista. Hcg oli 290 eli raskausmateriaali oli suurelta osin jo poistunut. Olen tosi iloinen siitä, että kohdunulkopuolinen raskaus on nyt poissuljettu. Normaali alkuraskauden keskenmeno on nyt sitten kirjattu neuvolan papereihin.. jo kolmas sellainen :ashamed:

Kesää ja kesälomaa odottelen iloisilla mielin. En jää turhia asioita murehtimaan, vaan nautin niistä asioista, joita minulla on tällä hetkellä. Voi olla, että raskaudun vielä tänä vuonna tai joskus tulevaisuudessa uudestaan. Toivotaan, että silloin vauvanalku jaksaisi pysyä matkassa loppuun asti.

Oikein ihanaa jä lämmintä kesää teille kaikille tammivauvojen odottajille!

Paljon onnea odotukseen!
-Sussoo-

Hei!
SusSoolle :hug: Tosi ikävä juttu, mutta kuten sanoit, hyvä ettei ole kohdunulkoinen.
Hyvää kesää sinulle ja toivottavasti "törmätään" täällä vielä :wave:

En ole kirjoitellut pitkiin aikoihin, täytyy tunnustaa heti, et olen tosi laiska kirjoittelemaan, mut käyn kyllä useammin lukemassa kuulumisia.
Tänne on tullu hirmuisen paljon uutta porukkaa, tervetuloa!
Jos joku päivittää listaa, minulle voi laittaa, et on ensimmäinen lapsi ja kätilöopisto synnytyspaikka. Kävin tänään ekaa kertaa neuvolassa, hui! Se oli jännää!
Sain valtavan läjän erilaisia oppaita, todellinen informaatiopläjäys :LOL:
Kaikki hyvin tähän asti, toivottavasti jatkossakin, mitäänhän ei vielä varmaksi tiedä.
Oireet ovat vaihtelevia, rinnat ovat kokoajan arat,välillä on huono olo, välillä ei, välillä vatsaan sattuu, välillä ei...väsymys on kyllä aika jatkuvaa. Olen päättänyt olla miettimättä
mitään kun ei se kuitenkaan johda mihinkään. Tosi hyvin onnistuu...
Hyvää perjantai-illan jatkoa!

Ainiin!
Hei Paapu! Olit kirjoitellut! Toki teidät muistan! Minut saa siis lisätä plussanneisiin, mut en ole voinut käydä tervehtimässä, kun en tiedä kuinka pääsen kerhon puolelle. Jos kerrot, tulen vierailemaan !

t.Hathor ja mahatyyppi 7+1

Iltaa

Pahoitteluni Sussoolle! Ihanan positiivinen ajattelutapa sulla, toivottavasti pystyt säilyttämään sen! Itse huomasin, että meinasin helposti katkeroitua keskenmenon jälkeen. Tosin asiaan vaikutti se, että kuin luonnonoikusta (yhtä vaille) kaikki kuumeilevat tuttavani plussasivat helmi-huhtikuussa. Tuntui, että oli oikein kohtalon ivaa :/

Vitamiineista oli puhetta. Itse aion syödä foolihappolisää ja d-vitamiinia, ja täytyy sitten neuvolassa keskustella muiden tarpeellisuudesta. Esikoista odottaessa söin vain rautaa kuuriluontoisesti, sekä muistaessani d-vitamiineja. Jotenkin se pillereiden popsiminen tökkii.

Ihan muusta aiheesta: onko teillä kenelläkään kissoja? Miten tulevat toimeen pienten lasten kanssa?

Tuttiritari 6+2

Tuttiritari:meillä on neljä kissaa, kaks 10v tyttö ja poika, 8v tyttö ja tää uusin on vasta pari kuukautta noin suunnilleen ja poika. Otettiin tää pikkunen koska se olisi muuten tapettu. Meillä kisut ja lapset tulee oikein hyvin toimeen. Kissat ei tee lapsille mitään, yleensä jos niitä alkaa ahistaa niin häipyvät. Vauvan tulo ei ole hetkauttanut niitä ollenkaan, niitä ei kiinnosta pätkääkään :D . Mut voihan olla myös semmosia kissoja jotka eivät pieniä voi sietää mut meillä on kiltit kisut. Asutaan maalla niin ulkona ne kesät on ja käyvät vaan sisällä syömässä. Meillä ei myöskään makkariin ole kissoilla mitään asiaa, nukkuvat eteisessä ja opetetaan myös tää pentu siihen kun kasvaa pikkasen että ei saa tulla sänkyyn eikä makkariin. Meillä aluksi kissat nukkui meiän sängyssä mut kerran erehty vanhempi tyttökisu pissaamaan meiän sänkyyn nii siihen loppu siellä nukkuminen. Muutenkin on kivempi nukkua kun ei oo petivaatteet ihan karvoissa. Nyt menen laittamaan tytön nukkumaan =)

NallePuh

Heippati hei kaikille tasapuolisesti :wave: .
Tallinnan risteilyltä hetki sitten kotiutuneena oli pakko tulla kattomaan mitä tänne kuuluu. Tuli sitten bailattua kolmeen saakka. No sen seurauksena ei maihin ollut asiaa, nukuin maissa olo ajan. Nukkuminen jatkui karaoke-baarissakin. Oli hyvää uni musiikkia. Toiset oksenteli krapulaansa, minä yrjösin kun hyttikaveri kävi hurjan hajuisella pask...a. En oo ikinä oksentanut toisen kakan hajusta, vaikka on tullut haisteltua jos jonkinmoisia hajuja (hoitsu siis oon) :LOL: :LOL: . Pelko pyllyssä koko ajan. Odotan koko ajan koska vuoto alkaa :ashamed: . Nyt nukkumaan, koska huomena on aikainen herätys |O .

peppi81 tervetuloa ja SusSoo, onneksi tosiaan ei ollut kohdunulkoisesta kyse. Mukavaa kesää sinullekin!!! Ja :hug:

Aamuvuorossa olen tänään, ja nyt aamusella on ollut kuvottavaa oloa. Oksentaa ei ole onneksei tarvinnu, mutta koko ajan vähän on semmonen "kutvelo" olo. Kaikki siis ainakin toistaiseksi hyvin.

Pahoittelut SusSoolle :hug: !

Mulla on joka päivä aavistus pelkoa ja nyt kasvoi kun lämmöt on laskenu 36,6-36,8 (ollut reilut 37). Kamala kurkkukipu ollu koko viikon ja nyt nuha ja yskä. Ei oikeastaan mitään raskausoireita, ehkä väsymystä normaalia enemmän. Saapa nähdä. En oo uskaltanu soittaa neuvolaankaan, vaikka vielähän tässä hyvin ehtii. Jotenki se maaliskuun keskenmeno vaan kummittelee eikä sille kai voi mitään. Pitkät on ekat 12-13vk. Onko muita oireettomia?

t. Pompo ja muru 4+6

Pompo: Minullakaan ei ole vielä mitään oireita, mutta kolmella kokemuksella tiedän että pahoinvointi ja kaikki muu tulee vielä. On ihan normaalia olla oireeton vielä tässä vaiheessa. Toivotaan että pikkuinen pysyy nyt mukana loppuun asti.

Johjo 4+4

Joo täällä kyllä pahoinvointia piisaa mut viikot pitäs olla siinä 7 tai 8 pintaan , maanantaina eka neuvola ja jännittää vaikka en ole ensikertalainen :ashamed: ja eihän siel vielä edes paljo mitään tehdä..mulla on kyl yks ongelma meinaan nuorin laps syö viel yöl tissiä enkä tiedä miten sen saan pois ..pitäskö tervata niinku isäntä ehdotti :/ hyviä neuvoja otan vastaan!!

Alkuperäinen kirjoittaja Pompo79:
Mulla on joka päivä aavistus pelkoa ja nyt kasvoi kun lämmöt on laskenu 36,6-36,8 (ollut reilut 37). Kamala kurkkukipu ollu koko viikon ja nyt nuha ja yskä. Ei oikeastaan mitään raskausoireita, ehkä väsymystä normaalia enemmän. Saapa nähdä. En oo uskaltanu soittaa neuvolaankaan, vaikka vielähän tässä hyvin ehtii. Pitkät on ekat 12-13vk. Onko muita oireettomia?

t. Pompo ja muru 4+6
Tämä vois olla mun kirjoittama :| , lämpöjä kans seuraannut(kunpa en olis) ja ne ei ole yhtä ylhäällä kuin edellisissä raskauksissa tässä vaiheessa. On toki korkeammat kuin alkukierrosta(36,2-36,4) olisivat mutta nytkin aamulla ensimmäisellä herätyksellä 4,30 oli vain 36,6, sitten 2,5 tuntia(norm.mittausaikaan) myöhemmin 36,98...tosin tuo ensimmäinen mittaustulos valvotti hiukan pitempään kun sitä piti murehtia että senkin takia tuo myöhempi tulos ei ehkä ole niin luotettava...
Muutenkin olo on koko ajan semmoinen että EiTämäVoiMennäHyvinKunViisiKertaaOnJOMennytHyvin :/ ... Miten muka ees kehtaan odottaa että nytkin menis hyvin :( ... Tietysti kävin omat taisteluni silloin alkuvuosina kun hoidot ei tuottaneet tulosta ja adoptioprosessikin oli käynnissä, mutta silti pelottaa että Ansaitsenko muka vielä tämänkinOnnen :/
... Raskaushormooneja saatte syyttää tästäkin sekoviestistä ;) =) ... mutta tämmöisiä ajatuksia tulee väkistenkin mieleen

:heart: tuttelitar 4+4 :heart:

Tervehdys taas!

Oliskohan mulla tuo aamuinen paha olo johtunut nälästä...Meni sitten ohi, kun aamupalaa otin...
Noita lämpöjä en ole tajunnu testata. Silloin, ennekuin testasin plussan, mittailin kyllä paria päivää aikasemmin ja silloin lämmöt oli vähän yli 37. Mutta siis plussan jälkeen en ole mitannut.

Eilen illalla piti sitten tehdä testi, jotta konkretisoituisi tuo pikkuinen masussa. Ja plussahan sieltä pärähti heti! Helpotti kummasti.
Ei millään malttais odottaa sitä eka ultraa, joka on silloin 29.5. Kuluispa aika nopeasti ja kaikki menisi hyvin.

Uusille plussanneille: Tervetuloa! :wave: Mukava, kun porukka näin vauhdilla kasvaa! =)

Noista vitamiineista olitte täällä keskustelleet, otanpa kantaa minäkin... Aloitin heti plussatestin jälkeen syömään MultiTabsin raskausvitamiineja 1/pvä. Söin niitä jossakin vaiheessa jo kuumeiluaikana noin parin kk:n ajan, mutta sitten päätin olla positiiviseen raskaustestiin saakka tavallisten vitamiinien varassa, sillä melko arvokkaita nuo MultiTabsit minusta.. :ashamed: Nyt kuitenkin ollaan miehen kanssa puhuttu, että nyt koko raskausajan syön noita MultiTabseja- maksoi mitä maksoi! :D

SusSoolle iso :hug: , toivotan kovasti plussaonnea vastaisuuteen - pikaliiman kera! =)

Pompo ja muut: Minä en ehkä olisi huolissani tuosta oireettomuudesta, sillä mikäli plussa on raskaustestiin tullut, niin kyllä siihen kannattaisi uskoa! Olen kuullut, että raskausoireiden alkaminenkin on niin valtavan yksilöllistä, että sen perusteella ei käsittääkseni kannattaisi alkaa maalata piruja seinille; rauhallisin mielin vain odotella viikkoja lisää, eiköhän ne oireetkin vielä tule... =) Toivottavasti sinulle, Pompo pian oireita tulisi, niin saisit raskautesi tuntumaan todellisemmalta.

).(: Olen itse jotenkin yllättävänkin tyynellä mielentilalla,vaikka tottakai vähän väliä on huolena, että onhan Pikkuisella varmasti kaikki massussa hyvin. Olen vain tsempannut itseni niin, että ajattelen vain ideaalitilannetta, eli niin että neuvolaanmentäessä siellä massussa on kaikki hyvin. Minusta on turhaa alkaa nyt itseä stressaamaan, kun tässä vaiheessa kaikki kuitenkin on niinkuin pitääkin (positiivinen raskaustesti tehtynä, oireita..). Mikäli kuitenkin selviäisi että olisikin tullut mutkia matkaan, niin sitten täytyy ottaa aivan alusta ja katsoa tilanteen mukaan. Nyt kuitenkin koitan vain nauttia tästä pikkuisesta minun ja miehen välisestä, rakkaasta salaisuudesta joka minun mahassani kasvaa ja kehittyy! :heart: Todennäköisesti juhannuksen tienoilla paljastamme tämän ilouutisen läheisimmille, silloin viikkoja pitäisi olla kasassa noin 10. Toivon maailman eniten, että pikkuinen pysyisi matkassa ja kaikki olisi muutenkin hyvin. :heart:

Mukavaa viikonloppua kaikille, koitetaanpa olla stressaamatta, jookosta? ;)

Yhteistyössä