TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

SusSoo
Sarabi :wave: Kiekon mukaan mun la olisi 30.12.08. Mutta kun mun kierto ei ole 28 päivää (niin kuin kiekko laskee), vaan tällä hetkellä melkein 40. Eli laskin oman lasketun ajan 32 päivän kierron mukaan, joka voi olla sekin alakanttiin. Ultra sen sitten varmistaa miten noi päivät menee. Muutan sulle tuon uuden päivän.
Dreamer-88, toivottavasti plussaat!
 
Moi! Täällä plussattu perjantaina... Netin laskurin mukaan rv 4+1, en sitten osaa sanoa pitääkö paikkaansa... Pillerit lopetin viime marraskuussa ja sen jälkeen kierto ollut epäsäännöllinen... Tänään ollut särkyä ja menkkamaisia kipuja vatsassa, mutta mitään vuotoa ei luojan kiitos tule... Oireet tullu melko vahvoina heti alusta asti, rinnat kipeyty jo yli viikko sitten, ja särkee ihan kummallisesti. Väsyttääkin usein ja välillä huono olo.
Tämä siis minulle (toivottovasti) kolmas lapsi ja nykyiselle avomiehelle (kihlatulle :heart: ) ensimmäinen lapsi. Siksikin tulee olemaan jännittävää aikaa... Mulla kans samoja fiiliksiä kun monilla, että haluis kertoo kaikille, mutta parempi odotella vielä muutamia viikkoja :D Isosiskolla oli kunnia saada tietää heti miehen jälkeen, mutta sille mä yleensä kerronkin kaiken, ja onneks on joku naispuoleinen jonka kanssa jo nyt puhua raskaudesta... Onnea vaan kaikille kovasti, nautitaan tulevasta kesästä ja kasvavasta masusta! ps. laskettu aika koneen mukaan 09.01.2009, mutta tarkempi aika selvinnee jossain vaiheessa, ultrassa tms...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Moi! Täällä plussattu perjantaina... Netin laskurin mukaan rv 4+1, en sitten osaa sanoa pitääkö paikkaansa... Pillerit lopetin viime marraskuussa ja sen jälkeen kierto ollut epäsäännöllinen... Tänään ollut särkyä ja menkkamaisia kipuja vatsassa, mutta mitään vuotoa ei luojan kiitos tule... Oireet tullu melko vahvoina heti alusta asti, rinnat kipeyty jo yli viikko sitten, ja särkee ihan kummallisesti. Väsyttääkin usein ja välillä huono olo.
Tämä siis minulle (toivottovasti) kolmas lapsi ja nykyiselle avomiehelle (kihlatulle :heart: ) ensimmäinen lapsi. Siksikin tulee olemaan jännittävää aikaa... Mulla kans samoja fiiliksiä kun monilla, että haluis kertoo kaikille, mutta parempi odotella vielä muutamia viikkoja :D Isosiskolla oli kunnia saada tietää heti miehen jälkeen, mutta sille mä yleensä kerronkin kaiken, ja onneks on joku naispuoleinen jonka kanssa jo nyt puhua raskaudesta... Onnea vaan kaikille kovasti, nautitaan tulevasta kesästä ja kasvavasta masusta! ps. laskettu aika koneen mukaan 09.01.2009, mutta tarkempi aika selvinnee jossain vaiheessa, ultrassa tms...


Siis rv 4+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Ruusu23
paljon onnea plussasta ja tervetuloa meidän tammikuisten pinoon! Lisäsin tietosi jonon jatkeeksi =)
Kiitos tuhannesti
:wave: En ole kauheasti täällä palstaillut, mutta jos nyt alottaisi... Synnytyspaikkaa en vielä paljasta kun on aika pienestä paikkakunnasta kyse! Myöhemmin sitten...
 
Kiva, kiva! Tännehän on ilmestynyt taas paljon uusia ihmisiä :) Minäkin sanon teille Moi! :wave:

Ja kaikki taitaa jo asiasta jollekin kertoneen, ainakin melkein. Me vain on saatu pidettyä suu supussa, siis kukaan ei minun ja mieheni lisäksi asiasta vielä tiedä. Halu kertoa on suuri (varsinkin vanhemmille ja parhaalle ystävälle), mutta yritetään jaksaa pitää sisällä sinne ensimmäiseen neuvolaan asti. Sittenhän se pahin keskenmenoriskikin alkaa olla ohitse. Töissä en sitten tiedä milloin kerron, varmaan sitten kun alkaa ulospäin näkyä...

Mites teidän odottajien ruokavalio, oletteko siihen paljonkin nyt alkaneet kiinnittää huomiota? Itse tuota pohdin, että kuinka tarkkana sen suhteen tulisi olla ja mitä kaikkea kannattaisi välttää... Oon yrittänut kyllä salaattia ja hedelmiä popsia entistä enemmän, mutta varsinkin vapun aika meni taas aikamoiseksi herkutteluksi :x
 
Varovaisesti tulen tänne ilmoittautumaan. Vanhat tunnuksenikin olivat jo unohtuneet, uskalsin laittaa jo nimimerkiksi tuon :) . Eli meille odotellaan kuudetta lapsukaista. Lokakuun lopussa-07 jätin ehkäisyn pois ja ihan yritystä ehti tulla 4kk. Vappuaattoa edeltävänä aamuna plussasin ja muutaman tunnin päästä olinkin jo naistentautien polilla ultrassa. Kohdunulkoista epäiltiin,sillä tuhruvuotoa ja vertakin oli tullut joitakin päiviä ja tunsin ihmeellistä toispuoleista kipua alavatsalla. Luulin viikkoja olevan silloin jo 6+3. Raskaus osoittautui sitten onneksi kohdunsisäiseksi, mutta vasta ruskuaispussi näkyi. Lääkärin mukaan viikkoja ei vielä edes viittä. Menkat ovat kyllä olleet erittäin epäsäännölliset. Viimeisistä kunnollisista kahden viikon kuluttua vuosin vain yhden vuorokauden. Ajattelin sen olleen jotain muuta vuotoa, vaikka oli ihan kunnon vuotoa ja menkkakipuakin. Lääkärin mukaan kuitenkin hedelmöitys vaikuttaa tapahtuneen vasta tuon jälkeen. Niin, ja vuoto ei tullut kohdusta vaan kohdunsuulta, tuttu juttu edellisistä raskauksista. Kipu ja "paineentunne" johtui kuulema nesteestä vatsaontelossa, joka taas oli jotenkin munarakkuloiden normaalista toiminnasta johtuvaa?

Eli joko laskettu aika tulee nyt sitten olemaan siellä tammikuun puolella tai asiat eivät ole ollenkaan kunnossa :( . Oireita on ollut jo jonkin aikaa. Pissattaa, väsyttää, etoo, finnejä yms. Pari kertaa oksentanutkin. Välillä olo ihan normaali ja sitten taas iskee jotenkin tosi raskaana oleva olo. Menkkajuilimista ja alaselkäsärkyä esiintyy myö silloin tällöin ja rinnat kipeät. Onko muilla ollut jatkuvaa janoa? Tällaista en muista edellisiltä kerroilta. Koko ajan suuta kuivaa. Olo on ihmeellisen tyyni. Kärsivällisyys tuntuu kasvaneen vaikka edellisillä kerroilla olin aika kiukkuinen ja hermoheikko raskausaikoina.

Joku kysyi ravitsemuksesta. Itse kiinnitin siihen huomiota jo yritysaikana ja aloitin jo syksyllä ottamaan yhden Raskaus Multi Tabsin päivässä. Yritän syödä monipuolisesti koko ajan mielessä se pieni elämänalku.

12.5 on seurantaultra ja jonkin verran se jo jännittää :| .

Onnea kaikille raskautuneille!!!

kuudenmutsi rv???? :heart:
 
Enpä taida tänne liittyä, vieläkään odotuspuolelle.. yk 17 meni mönkään.. tosin oli tää arvattavissa, mutta vituttaa silti :headwall: Tuhruttelua jo nyt, huomenna hanat auki.. Onnea kaikille tammihelmien odottajille, jospa meillekin joskus :)
 
Hellou!
Tein just tänään viimeisen varmistus testin ja uskottava se on. ( http://www.aijaa.com/v.php?i=2037127.jpg )

Täällä ois nyt menossa 4+3, hui miten vähäiseltä vielä kuulostaa.
Itselläni takana kolme raskautta, joista yksi päättyi keskenmenoon. Se on nytkin koko ajan ollut mielessä ja tietenkin se pelottaa.

Oireieta ei oikein vielä ole, vähän oli tänä aamuna huono olo mut ei oikeestaan muuten ole vielä ollut mitään. Tosin se on mikä oli esikoisenkin kohdalla että pissittää vähän väliä. Oli silloinkin heti alussa kamala pissihätä.

mammakoo..........ekks.........9.1......kolmas
 
Sain varattua Diacoriin ekan ultran,12.5. :D
Olisivat antaneet sen jo täksi torstaiksi mutta ajattelin pelata varman päälle,kun silloin vko:ja on jo sitten 6 :)
Välillä vieläkin tahtoo olla tuota menkkamaista aavekipua ja nämä kkuumat aallot...
Välistä tuntuu kuin jääpala työnnettäis sisuksiin,hampaat kalisee ja iho on kananlihalla :whistle:
Hetken päästä tulee kamala kuuma aalto,posket punoittaa ja hiki valuu :LOL:
Miehellä oli eilen hauskaa,kun oikein intoutui seurailemaan mun kropan toimintaa :kieh:
Kaikkinensa olon vuoksi veikkaisin poikaa,makeaa ei tee mieli vaan suolasta ja tämä JANO!!!!
Liekö johtuu tuosta suolasesta? :LOL:
Finnejä voisin jakaa toisillekin!
Tyttöjen aikana teki makeaa koko ajan mieli,2 ekaa kk:tta elin salmiakilla ja jaffalla,niillä olo pysyi kohtalaisena.
Jos vanhat merkit pitää paikkaansa,öklötykset alkaa ens`vko:lla mutta saa nähdä :p

Pikku Otus 5+0
 
Lpr:sta noin 40 kilometriä. En haluu ihan tarkalleen paljastaa mistä olen. :)

Jotenkin tuntuu niin kauhean omituiselta, etenkin jo se että näin nopeasti tärppäsi. Edellisissä mennyt kuitenkin yli puoli vuotta. Ehkä sitä sitten ei ole niiiiin innoissaan kuin ensimmäisestä ja toisesta aikoinaan.

Vähän kyllä mietityttää tää oireettomuus. Siinä mikä meni kesken ei myöskään ollut juuri mitään oireita.
Torstaina ajattelin varailla neuvolaa kun on esikon neuvolalääkäri. Menee varmasti viikoille 9-10 ennenkuin on tuo eka neuvola. Ultra on vasta viikolla 12 täällä. Siihen asti siis odotettava. Piinaavat 5 viikkoa edessä.
 
ajattelin kans ilmoittautua tänne.. omien laskujen mukaan LA pitäis olla 3.1. kolmas lapsi olisi nyt tulossa. Mulla on kaks poikaa, esikoinen tulee 1v11kk ja kuopus tulee 11kk (vähä vajaa vuoden ero). Laskeskelin et ku kolmas syntyy niin pojat on sillon 2,5kk ja 1,5kk. jos nyt sitte tulis se tyttö :)

Onnea tuleville mammoille :)
 
Onnea kaikille uusille odottajille ja tervetuloa!!
Meil on sit neuvola varattuna 30.5., ainakin siihen asti yritän pitää suuni kiinni töissä vaikka mul on tässä ennen sitä vielä yksi työhön liittyvä koulutusjakso ja sielläkin olis ehkä asiasta hyvä kertoa kun joudun tutkinnon suorittamista siirtämään vaavin takia... mutta kerkeehän tuon myöhemminkin ja sit kun on varmaa et kaikki on hyvin. Kylhän mullakin mielessä pyörii et mitä jos jotain kuitenkin sattuu :|


 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia78:
Sain varattua Diacoriin ekan ultran,12.5. :D
Olisivat antaneet sen jo täksi torstaiksi mutta ajattelin pelata varman päälle,kun silloin vko:ja on jo sitten 6 :)
Välillä vieläkin tahtoo olla tuota menkkamaista aavekipua ja nämä kkuumat aallot...
Välistä tuntuu kuin jääpala työnnettäis sisuksiin,hampaat kalisee ja iho on kananlihalla :whistle:
Hetken päästä tulee kamala kuuma aalto,posket punoittaa ja hiki valuu :LOL:
Miehellä oli eilen hauskaa,kun oikein intoutui seurailemaan mun kropan toimintaa :kieh:
Kaikkinensa olon vuoksi veikkaisin poikaa,makeaa ei tee mieli vaan suolasta ja tämä JANO!!!!
Liekö johtuu tuosta suolasesta? :LOL:
Finnejä voisin jakaa toisillekin!
Tyttöjen aikana teki makeaa koko ajan mieli,2 ekaa kk:tta elin salmiakilla ja jaffalla,niillä olo pysyi kohtalaisena.
Jos vanhat merkit pitää paikkaansa,öklötykset alkaa ens`vko:lla mutta saa nähdä :p

Pikku Otus 5+0

Täällä olis vähän samanlaista olotilaa havaittavissa! Töissä valitin että jäädyn ja työkaveri sitten heti alkoi päivitellä, että et kai kipeäksi ole tulossa! Enpä sanonu mitään, kunhan vaan totesin että niin kai sitten :D Ja mua kans himottaa sipsit, suolakurkut ym. suolaset... :whistle: Kun odotin tyttöjä niin toisesta söin kermamunkkeja ja toisesta voipullia koko raskausajan, mutta nyt tosiaan tekee mieli suolaista... josko enteilis poikaa, olis erittäin ilonen asia, kun nimikin jo valmiina :saint:
Väsyttääkö muita paljon? Huomasin viikonlopun aikana, että vois nukahtaa ihan koska vaan ja minne vaan... Töissä oli pakko käydä välillä ulkona ettei nukahtais pöydän viereen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusu23:
Väsyttääkö muita paljon? Huomasin viikonlopun aikana, että vois nukahtaa ihan koska vaan ja minne vaan... Töissä oli pakko käydä välillä ulkona ettei nukahtais pöydän viereen...
Täällä on koko vapaa päivä mennyt sängyn pohjalla makoillessa kannettavan kanssa. Kylläpä jaksaa väsyttää.. :|
 
Vielä en ole huomannut sitä raastavaa väsymystä mutta vielä vko sitten kattelin tv:tä puoleen yöhön asti,nyt ei ole mitään ongelmia nukahtamisessa :LOL:
Pojan aikana oli niin väsy,että välillä nukahdin kesken lauseen :LOL:
Silloisen miehen piti tulla olohuoneeseen kurkkaamaan,että mitä tapahtui :D
Voi kun se maanantain ultra jo olis pian.
Jännittää se hetki,kun lääkäri ettii sitä pientä sydäntä...
Onnex mies tulee mukaan,niin saan runtata sen kättä hermostuksissani :LOL:
Noh,saapahan kuivaharjoittelua synnytystä ajatellen :LOL:
 
moikka! Täällä on jo oireet toisilla päällä. Mulla vaan tuntuu ehkä vähän rinnoissa. Oireet vähän niinku laimenee kokoajan.. Ei väsytä pahemmin. En kuitenkaan ala maalailemaan mitään keskenmenosta. Ehkä ne oireet tässä vahvistuu, eihän mulla ole vastakun rv 4+3. Jotenki muistan vaan noista edellisistä raskauksista että rinnat kipeyty samantien ja väsymyskin tuli heti, mutta ehkä muistan väärin. Aika jotenkin on pysähtynyt nyt, eikä kulu millään. Päivät tuntuu pitkiltä. Mutta eiköhän tämä ala tästä rullaamaan ja pian se nyytti onki sitte kainalossa :heart:
 
hei, saako liittyä joukkoon (varovaisesti vielä=) )testasin juuri melko haalean plussan..kp 28/27, en jaksanut oottaa pitempään :heart: jännittää!! toinen testi odottaa kaapissa, koska kannattais testata uusiks?
 
SusSoo
Nena83
onnittelut! En osaa tuohon testaamiseen sanoa... Itse testasin kp37 (kierrot olleet 28-40 pvää ) ja huomen aamulla kp43 aion testata vielä uudelleen (järkeni säilyttääkseni...) :D Testaathan aamupissasta, niin saat luotettavamman tuloksen! Monesko lapsi teille on tulossa?
 

Yhteistyössä