TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Anmaria79
Mulla ei ole edelleenkään huono olo alkanut ja toivonkin, että kaikki on kunnossa siitä huolimatta. Esikoisesta alkoi yökötys muistaakseni näihin aikoihin. Väsymys on kova ja varsinkin iltaisin olen tosi poikki. Makeaa ei tee mieli yhtään, mutta suolasta senkin edestä :) Parin tunnin välein on saatava jotain purtavaa ettei nälkä yllätä.

Me ei olla vielä kerrottu juuri kenellekään (parille kaverille oon kertonu, kun ovat arvanneet). Kerrotaan sitten kun saadaan tuo "minusta tulee isosisko"-paita ja kun oon ekassa neuvolassa ja ultrassa käyny.

Jaksamista minunkin puolestani matkasta pudonneille. :hug:
 
Mistäs ootte tilanneet/ostaneet noita "isosisko/isoveli"-paitoja?
Tänään on pakko siivota tämä varasto (lue:kaksio :LOL: ) asumiskuntoon,kun muksut tulee huomenna jo pitkälle lomalle.
Ahdistaa asua täällä!!!! |O
Mies teki eilen jo hintakilpailutuksia häämatkasta.
Lähdetään het häiden jälkeen Kuubaan,osa 10 pvä:stä Havannassa,osa Varaderossa.
Voi että,oikein odotan sitä :D
Onkos täällä ketään,jotka olleet ulkomailla raskaana ollessa?
Itsehän olen silloin jo vko:lla 20.
Miten varauduitte matkaan vatsan osalta?
Syömällä maitohappobakteereja tms.?
Entäs ruokailu paikan päällä?
Meillä on all inclusive-matka ja vihjaistu ohjeena,että olen raskaana mutta mietin sitä syömistä..etten joudu koko matkan hörppimään pelkästään pullotettua vettä :LOL:
Melkosen pömpön olen jo saanu itelleni.
Kun nyt tuosta kovettuiskin,niin näyttäisin ihan rehdisti raskaana olevalta enkä vain ylensyöneeltä,heh heh :p
Täytyy varmaan panna jotain poppimusiikkia soimaan,niin saan alotettua tuon siivoilun..

Pikku Otus 7+3
 
Heippa

Niinanii, sut "tiedänkin" tuolta Vauva-lehden puolelta, ja olen ilolla seurannut hoidon onnistumista! Itse kirjoittelen siellä ihan eri nimimerkillä, mutta se jääköön tässä salaisuudeksi :) Etkä varmaan edes tietäisi sitä, kun ei olla varsinaisesti samoilla palstoilla kirjoiteltu, olen vaan sivusta seurannut joitain pinoja.

Martzu87, kyllä se oireettomuus voi olla ihan normaaliakin. Jos olosi ei ole huomattavasti muuttunut, kaikki lienee hyvin. Mulla oli esikoista odottaessa hyvin oireeton raskaus, ainoastaan satunnaiset alatavsakivut ja väsymys vaivasivat. Pahoinvointia oli ehkä kolmena päivänä, nekin ihan satunnaisesti välillä rv5-10. Osasin onneksi iloita asiasta silloin, kun seurasin lähipiirin 24/7 yrjöäviä odottajia ;)

Mulla alkaa olla nyt samat viikot, joilla edellinen raskaus keskeytyi. Vähän tekisi mieli mennä ultraan vaikka perjantaina, mutten ehkä kuitenkaan uskalla... Olen lähdössä ensi viikolla kahden päivän reissulle Tallinnaan, enkä tahtoisi ehdoin tahdoin vuotaa silloin verta (siis jos nyt todettaisiin km ja pitäisi tyhjentää lääkkeillä ) . Heti reisun jälkeen onkin neuvola, sitten asiat vähän edistyy.

Nyt pitää lähteä esikoisen kanssa pihalle, kun on niin ihanainen ilma!

Tuttiritari 8+0
 
Anmaria79
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulia78:
Mistäs ootte tilanneet/ostaneet noita "isosisko/isoveli"-paitoja?
Pikku Otus 7+3
Itsekin kyselin tuota ketjussa aiemmin eli täältä Täältä http://www.riikuski.net/

Me ei olla tosiaan vielä saatu sitä. Mutta myyjä varoitteli et 1 1/2-2-vuotiaan koko on suuri n.92cm pitkälle menevä. Saa nähdä hukkuuko mun pikkuneiti siihen. Oli helmikuun alussa 2-vuotis neuvolassa 83 cm.

Anna
 
Heippa kaikille!
Täällä myös uusi, LA 27.1. kalenterin mukaan, vaikka varhaisultraa ei vielä ole ollut. Osallistun keskusteluun nyt Marzun tekstistä rohkaistuneena. Mulla myös täysin oireetonta. Ennen testiä ja viikon verran sen jälkeen oli kovia kipuja vatsassa. Nyt muutamana päivänä nekin poissa. Voiko tuolla oikeesti olla joku, jos mitään ei tunnu eikä näy, muuta kuin testitikussa... :| Pelottaa kovasti, varsinkin kun muilla tuntuu olevan jo vaikka mitä.

- Sahranami 5+1 (ekaa kertaa pääsen tuollaisen kirjoittamaan, lapsettomuustaustaa meilläkin)
 
Uusille tervetuloa! :wave: Ei se oireettomuus välttämättä merkkaa mitään, olen lukenut/kuullut että joillakin saattaa mennä vaikkapa koko raskausaika lähes oireettomana. Toivottavasti niitä oireita pikkuhiljaa sieltä tulisi, kyllä se vaan kummastu tekee todentuntuisemmaksi asian. Nimim. tuore saman asian tiimoilta pähkäillyt... ;)


Osaisiko joku sanoa, että saako ultra-reissulla aina sen kuvan myös mukaan? Vai onko siinä jokin jippo, että pitää olla just joku tietty ultra (siis joku erityisempi np. tms.) että sen saa vai miten? Huomaa, että täällä ensikertalainen liikenteessä... :D

Nyt lähdemmä ruoan laittoon, mieskin tulee kohta töistä! =)

-Sirpula ja Pikkuinen rv 6+5 :hug: -
 
Käytiin tänään varhaisultrassa ja siellä näkyi pieni 4-5mm papu! Vastasi viikkoja 6+3 ja sydän sykki kovasti. Helpotus on nyt huokaistu, ainakin pieni on oikeassa paikassa ja olemassa. Tietty riskejä on vielä, mutta näillä mennään ja parasta toivotaan. On se vaan liikuttava hetki nähdä siellä kohdussa eloa. Toivotaan että kaikilla pysyy pieni matkassa vaativassa!

Mun lasketuksi voi muuttaa 18.1 ja paikkana Kanta-Hämeen keskussairaala.
 
Sirpula, sen kuvan olen aina itse saanut ja olen kyllä jo ultratessa maininnut että haluan sitten kuvan, osaavat sitten ottaa parhaat kuvakulmat huomioon ym ;) =) .

Oireettomuutta minäkin,"vanhaKonkari", aina vaan murehdin. Vähän helpotti kun kävin läpi edellisten raskauksieni alkuvaiheita niin palautti mieleen että yhtä oireettomia nekin ovat alkuvaiheessa (ja oikeastaan koko raskauden ajan)olleet, että sen ei pitäis merkata mitään... Ensimmäinen luomuraskauteni selvisi aikanaan vasta viikolla 9 kun pilleritauosta huolimatta menkat ei alkaneet, silloinkaan en edes villeimmissä ajatuksissani olis kuvitellut odottavani(kaksi edellistä oli ivf-alkuisia), että minun pitäis kyllä olla tottunut oireettomuuteen, silti pelottaa jo sekin miten paljon olen jo saanut, voinko edes odottaa kaiken menevän nytkin hyvin, nämä on niin suuria juttuja ja näitten edessä ihminen kyllä nöyrtyy.

Matsalulle toivon kyllä Sydämmestäni sitä SuurtaIhmettä huomiseksi, tuntuis liian julmalta se toinen vaihtoehto :hug:

:heart: 6+1 :heart:
 
Eilinen oli melkoinen päivä. Hermostuin jatkuvaan tiputteluvuotoon ja tilasin ajan terveyskeskukseen. Siellä lääkäri tutki vanhoilla laitteilla ja totesi, että taitaa olla taas tuulimunaraskaus. No, minä olin varma asiasta, kun kerran lekuri niin sanoi ja itku kurkussa lähdin kaavintaan keskussairaalaan. Siellä sai odotella monta tuntia, mutta kannatti. Paremmat laitteet näyttivät, että minulla olikin oikea vauvanalku mahassa. Pieni tosin 6+2 viikkoja vastaava, eikä 7+0 kuten tk:s oli arvioitu. Ja syke kuului jo! Kysyin, mitä minun pitää ajatella siitä vuodosta. Lääkäri sanoi, että se on aika tavallista, ei pidä stressata. No, iloinen toki olen ja ehkä vuoto lakkaa ajan kuluttua. Hoitaja sanoi, että jokin tulehdus voi olla syynä. Esim.pissatulehdus. Hoidan sitä karpaloilla varmuudeksi, ei ainakaan haittaa. Hyvä, kun tuli asia varmaksi. Laskettu aika siirtyy hieman. Pitää neuvolas kattoa uusiksi.
Kaikkea hyvää toisille odottajille!
 
Johjo vaihdatko tuonne listaan kutvaleen tilalle MaMa74 kun minä nyt julkaisin tämän odotukseni tuolla Lokakuun mammoissa niin ei tarvitse kirjoitella eri nimimerkillä. Kiitos :D

Tänään on ollut pahoinvoinnin suhteen hyvä päivä, mutta huominen voi olla jo taas jotain muuta, joten näistä paremmista päivistä pitää nauttia. Ja unohdin taas soittaa sinne neuvolaan :kieh: mutta jos huomenna saisi soitettua ja varattua sen ensimmäisen ajan..

Tervetuloa uusille :flower:

Huonoja uutisia saaneille :hug:
 
Heissan! Tänään olikin mukava päivä ei yhtään kuvotuksia ja nälkä oli kova, olen syönyt tänään varmaan kolmen ihmisen edestä :) Onko teillä muilla mahdoton remontti masussa? Mä olen varma että mun mahassa on ainakin 10 remppareiskaa pykäämässä kohtutellinkejä kuntoon, koska välillä kirraa toiselta laidalta ja välillä taas toiselta, ja välillä tuntuu että masu vanuu kuin ilmapallo.. :LOL:
Varmaan hirmuset rakennustalkoot siellä käynnissä... aamuyöstä heräsin kovaan vatsakipuun, mutta se kesti vain ehkä minuutin ja en siitä huolestu sen enempiä.

Moni on käyny varhaisultrassa, missähän päin pks-alueella kannattaisi käydä ja saako niitä aikoja nopsaan? Olen vasta 6+1 viikolla, mutta uteliaisuus vaivaa että mitkä tsembalot tuolla mahassa oikein on :p (jos sitten on mitään...)
Oksuoloa ei tarviis tulla lainkaan, koska tiedän että se paljastais meillä töissä mut samantien. Mun alaisina on erittäin uteliaita keski-ikäisiä naisia ja miehiä joten mikään ei pysy heiltä kyllä salassa :whistle:
 
Tasku Venus
Miville paljon voimia. :hug:

Suosittelen muuten mansikoita jos on todella paha olo. Mua ainakin on auttanut paljon, pystyin helposti menemään töihinkin kun vedin ensin pakastemansikoita naamaan. Suomalaisia mansikoita tietenkin. :)
 
Huomenta kaikille!

Vähän aikaa taustalla lueskelleen terveisiä arviolta 6+2: kuvottaa, kuvottaa ja kuvottaa. Jokainen valveillaolohetki menee siihen, että on paha olo. Teeskentele siinä sitten työkavereille, että ei tässä mitään, väsyttää vaan...
Oksentanut en ole vielä kertaakaan onneksi, mutta kuvotus on tauotonta. Huippukivaa tää raskaana olo. :LOL:
P*****e jos tätä kestää vielä yli kuukauden. Tälle välille sattuu tietenkin ylioppilasjuhlia sekä pikku-siskon rippijuhlat. Naama vihreenä siellä sitten edustat.
MILLOIN SE ODOTTAVAN ÄIDIN HEHKEYS TULEE??!!??

Nimim. hermot menee jo neljän päivän jälkeen
 
Täälläkin ollaan kutakuinkin hengissä. Tämä pahoinvointi vaivaa mutta tänään on ollu parempi aamu kun sain nukuttua yön paremmin. Olen huomannut että väsymys kyllä pahentaa tuota kuvotusta.

Hivenen alkaa jo jännittää kun ens maanantaina on eka neuvolareissu ja uudessa neuvolassa. Me kun muutamme viikonloppuna. Ja huomenna pitäisi siivota uusi asunto.
Toivon vain että pienellä olisi kaikki hyvin. Sydänäänet eivät välttämättä vielä kuulu vaikka viikkoja on neuvolakäynnillä kutakuinkin 10. Neuvolan vehkeet on vähän huonot ja mulla tuota vararengasta riittämiin. Mutta täytyy sitten kuunnella kotidopplerilla.

Nyt pakkaamaan kun poika nukkuu.

mei ja piiperö 9+0
 
...täälläkin juuri ja juuri vielä hengissä... Vietin eilisen päivän tiputuksessa vuodeosastolla, auttoi ehkä vähäsen, koska eivät antaneet mulle mitään syötävää :headwall: Nyt kotona olo on taas niin h****in huono, että en tiedä, miten tästä selviän. Oikeastaan mikään ei pysy sisällä ja yritänkin nyt syödä n. 20min välein yhden lusikallisen jotakin.. En olisi voinut kuvitellakaan, että tämä vois olla näin kauheeta, kun esikoisen aikana ei näin pahaa oloa ole ollut. Toivon vain, että tää helpottais edes hiukan, edes sen verran, että jaksaisin nousta sängystä :ashamed: Lomakin alkais viikon päästä, tiedossa ois Celine Dionin konsertti, josta maksoin melkein 200e ym joten pakkohan tästä ois päästä takaisin jaloilleen! Puhumattakaan loman alkajaisiksi 1200km automatkasta Helsinkiin, jotta ees pääsen sinne konserttiin... huh! :x

Kaiken lisäksi määräsivät mulle Stemetill-merkkistä pahoinvointilääkettä, ja yhden jo sairaalassa otinkin, auttoi! Tulin kotiin ja netistä katsoin tuoteselosteen, jossa nimenomaan kielletään raskaana ollessa ko lääkkeen syöminen! Mitä pitäisi ajatella kun reseptillä mulle niitä nyt määräsivät!? Soitin jo neuvolaankin ja käski ottaa vain puolikkaan... Kaikki tuntuu olevan eri mieltä asiasta, turhauttavaa!! :kieh:
 
Mä olen aivan loppu...paha olo senkun pahenee, ylhäällä ei jaksa olla lainkaan.

Sairaslomaa jatketaan varmaan ainakin seuraava viikko. Voi kun loppuis tää paha olo, jotta pääsisin nauttimaan raskaudesta.

sef 6+1
 
Tänä aamuna alkoi tummanruskea vuoto, niukkaa on, mutta tulee kuitenkin :( Huomisaamuna ultraan. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole mitään vuotoja ollut, huolestuttaa :'( Alamahalla pienehkö jomotus ja oksettaa niin julmetusti :x
Mutta toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
 
mammakoo: Minäkin olen tunnistanut sinut ja pitikin täällä siitä joskus mainita, mutta unohdin :)

Täällä aamulla sama homma kuin eilen eli oksenneltu on monta kertaa tai oikeastaan ei ole tullut mitään. Yöllä yhdeltä alkoi jo huono olo ja oli sitä sitten vähän väliä aamuun asti. Yhden jälkeen en ole siis nukkunut hyvin. Yskäkin vielä on ja ei senkään takia pystynyt nukkumaan, kun makuulle mentäessä alkoi heti yskittämään. Eilen päivällä oli kyllä suht koht hyvä olo, pientä huonoa oloa vain ja nyt on ollut sama homma. Vielä ei mitkään ruuan hajut tee pahaa, mutta silti ruoka ei oikein maistu kunnolla.

Aamulla oli kyllä kauheaa, kun olin ensin oksentanut tai yrittänyt ja sitten sen jälkeen piti pojan kakkavaippa vaihtaa :x :D
 
Hei!

Minä olin ulkomailla esikoinen salamatkustajana massussa. Olimme Kyproksella ja viikkoja oli silloin 26. Ajankohta oli elokuun puoliväli, ja siellä oli silloin peevelin kuuma. Matka meni oikeastaan ihan hyvin, vaikka vannoinkin alkumatkasta etten koskaan enää matkusta "lomalle" raskaana. Lentomatkalla finnair oli töpännyt minun ruokieni kanssa. Minulla on erikoisruokavalio, ja minun ruokani ei ollut sen mukainen. Sain pärjätä koko p...keleen pitkän päivän aamupalalla ja hedelmillä. Olo oli sen mukainen kun päästiin hotellille. Olin syödä pekonit paistamatta! Aluksi paikanpäällä minulla oli ressi, että synnytys käynnistyy kesken matkan. Kävimme minun mielenrauhan vuoksi tarkistamassa, missä paikallinen yksityisklinikka, jonne olisin voinut matkavakuutuksen turvin kiitää, sijaitsee. :LOL: Päivisin en jaksanut olla kovin montaa tuntia kerrallaan rannalla, vietin kunnon siestan päiväunilla viileässä hotellihuoneessa. Iltaisin istuimme tuulisissa tavernoissa ja söimme hyvin. Eli yhteenvetona, kuumuus ja aurinko väsyttivät minua tavallista enemmän, ja olin hieman arempi ruokien suhteen, jotten olisi syönyt allergisoivia ruokia.

Tässä sitä kuitenkin taas ollaan suuntaamassa reilun kuukauden kuluttua aurinkoon viikoksi. Nyt viikkoja ei ehdi olla niin paljoa kasassa, mutta mukana menossa on esikoinen, jolle lentomatka on ensimmäinen. Jännitystä ilmassa niin tytöllä kuin äitilläkin :whistle:
 

Yhteistyössä