TAMMIKUUN TOIVOT 2009 <3

Anmaria79
Valtava väsymys vaivaa koko ajan ja tuntuu ettei iltapäivästä jaksa millään tehdä töitä. En tiedä, mikä piristäisi, kun kahviakaan ei tee mieli. Ei se tosin yökötäkkään, kuten viime raskaudessa. Pitäis olla iloinen, kun väsymys on ainoa oire, mutta ei voi olla sitä päivittelemättä, kun töiden teosta ei tule mitään...

Minä olin myöskin esikon aikaan reissussa ensimmäisellä kolmanneksella Prahassa eikä se lomaa haitannut, muuten kun en voinut tutustua Prahan kuuluisaan oluttupa-kulttuuriin :)
 
Voi ei kirppunen, toivottavasti vuoto on harmitonta ja kaikki olisi silti hyvin. Miten sulla onkaan nyt rv:t?

Soitin tänään neuvolaan ja sain puhelahjoja käyttäen kinuttua ajan varhaisultraan ensi viikolle, en malta odottaa tiistaihin! Jotenkin haluaisin niin saada varmistuksen siitä, että onhan tuolla massussa todella elämää ja muutenkin kaikki hyvin.

Kysyin tässä yksi päivä mieheltä, että onhan hän nyt kanssa tulossa sitten 11.6. sinne ensimmäiseen "oikeaan" neuvolaan. Katsoi hän minua vähän hölmistyneenä ja tokaisi että tottakai tulen, pidän töistä vaikka omalomapäivän jos en muuten saa järjestettyä... :D

Ensi tiistain ultraan menen yksin käymään, sillä mies ei silloin pääse tärkeiden työkuvioiden vuoksi tulemaan.

Sorruin sitten aamulla kauppareissulla ostamaan suklaalevyn, sitä täällä nautiskelen... ;)

Nyt siivoilemaan! :wave:
 
Ultra kuulumisia.. ;)
Tänään meillä oli sitten eka ultra...hmmh...Mitenköhän tän ilmasis???Eilen olin ihan hermona illasta ja tän eemun..et mitä jos siel ultrassa näkyy sykkeetön möntti.Mut ei siel ollut sykkeetön möntti...Syke näkyi ja vkoja 7+6 vastaava alku :D Eli siis La muuttui 9.1.2008.
Mut ei siinä kaikki...neuvolantäti kahteli kuvaa..käänteli ja väänteli...ja totesi...
Tääl on enempi tavaraa kun yhen raskaudessa yleensä. :p Joko toinen pieni on siel takana jemmassa...ja kasvaa tai sitten se on menny kesken ja odotettavissa ois sen tyhjeneminen.Mut tää mikä näkyi oli selkee sykkeineen. :D :D :heart: :heart:
Siis meille on joko tulossa kaksoset..tai sitten oli tulossa...Hurjaa...HUh...sanon mä...ens vkolla otetaan ultra uudestaa ja katotaa miltä siellä sitten näyttää.Näkyykö kaksi vai yksi...Omasta mielestäki siellä näkyi enempi tavaraa kun normaalsiti yhestä on näkyny.
Ens torstaita sitten ootellessa... :D :heart: :heart:

Ihana oli kyllä nähä ja kuulla että siellä etes yks on ja sykkivänä. :heart:
Olo helpottu kummasti...olin nii huolissani...

Ens vkoa siis...mut tänää tämmösiä :D

Daizz ja sydänkäpynen(set) 7+6 :heart: :heart:
 
sorruin omaan heikkouteeni ja tein uuden testin taas :ashamed: , VAHVA PLUSSA :LOL: . Epäröin jo kumpi olikaan kontrolli- ja kumpi testiviiva kun testiviiva tuli esiin samantien ja kontrolliviivaa piti siihen nähden oikein odottaa =) . testiviiva helottaa vieläkin tummaakin tummempana, kontrolliviiva hailumpana... eli oireettomuudesta huolimatta, plussaa edelleen :heart: .

Matsalun kuulumisia odottelen, toivon sydämeni pohjasta että ne olis hyviä :heart:

 
Kylläpäs pahaa oloa on ilmassa monella :( kovasti jaksuja kaikille pahaan oloon :hug:
On se kamala kuvitella oksetusta jne....yöks en jaksais millään semmosta. mä oon edelleenkin välttynyt suuremmilta oireilta. oireettomuudesta kun on ollut puhetta niin en mä jaksa pelätä vaikkei niitä oireita mulla juuri ookkaan. ei mulla oo ollut kahdessa edellisessäkään raskaudessa oikein mitään tuntemuksia niin en välttämättä halua nytkään :D toki välillä tulee itellekkin semmonen mieleen et apua onko kaikki hyvin? :eek: panikoitsija kun olen muutenkin luonteeltani niin välistä pitää miettiä,mut ei auta kun odottaa ja toivoa että masussa uusi ellämä kasvaa :heart:

ultraan pääsen vasta monen viikon päästä...np ultraan siis. ellei nyt neuvolassa katsota,mut en usko. olis se mielenkiintosta ja mieltä rauhottava päästä varhaisultraan,mutta ehkä mä yritän malttaa odottaa =)
monella ollut ihania varhaisultrakokemuksia,onnea niistä :flower:
Huonoja uutisia ei toivottavasti joudu kukaan saamaan enää!! Kunpa nyt kaikki saisivat pitää pikkuisen mukana masussa tammikuulle asti :heart:
kirppunen :hug: toivotaan parasta ja että vuoto loppuu!!

mulle on tullut kahviin pieni ällötys :x toisaalta ihan hyvä :) eipähän tuu litkittyä sitä! vaikka tähän väsymykseen se olis hyvä lääke :) meinaa olla välillä työlästä jaksaa poikien kans touhuta. onneks ne on nyt unilla :) ja ite en malttanut mennä....kostautuu sitten iltapäivällä mulle,väsyttää ja kiukuttelen :kieh: heh
 
Kyllä mä sanon että sekasin oon... :D :D Isäntäki aika jäykkänä...Pistää vähän mietityttämään.Mitäs mitäs täs nyt o tiedossa.... :p Olo on epäuskonen...huh... :p
Saas nähä mitä viel ilmeentyy... :D
 
Nyt siis menossa 6+1, mahassa on kyllä niin outo tunne että....No huomenna ollaan ehkä viisaampia. Isäntä oli yövuorossa töissä ja raukka heräs muutaman tunnin unien jälkeen kun kävin sille kertomassa, eikä nyt osaa mennä nukkumaan. On ulkona tytön kanssa ja mua patistaa lepäämään.

daizz Onnea! Meillä on suvussa kaksosia jonkunverran, mun nuorimmat veljet on kaksoset ja mun serkulla on kaksostytöt.Jännää!!!!
 
Kippunen...JUu meillä on kans kaksosia jonki verran..veljen vaimo ootti kaksosia mutta toinen niistä meni kesken noin puolessa välissä raskautta mutta toinen syntyi terveenä.
Ja sitten mun serkuilla on monellakin kaksoset.Kyl mä sanon että on TOSI JÄNNÄÄ!!!
Toivottavasti tuo sun vuotos ei oo mitää inhottavaa.varmasti huoli on kova.Lepäät ja otat rauhallisesti nyt.Ainakin huomiseen.
 
Muffelo
Wautsi Daizz, onnea!!

Mäkin kävin ultrassa ja olihan siellä pikkuinen ja sykekin löytyi. Neuvolassa sanoivat viikoiksi nyt 7+3, mutta ultran alkio oli vain n. 5,5-6mm, joka vastaa siis vajaata 6 rv.a lääkäri mukaan... Mutta siis en ole asiasta huolissani, koska lääkärin mielestä siihen ei ollut syytä ja itseasiassa edellinen lapsenikin oli niin, ettei vastannut viikkoja kun alkuraskaudessa ultrattiin vuodon takia ja kas, rankenneultrassa olikin vain 2 päivää nuorempi sitten.. Eli nytkään e la.ta vielä lähdetty muuttamaan ja kaiken pitäisi olla hyvin, keskenmeno kuulemma epätodennäköinen asia. SaanaS, mitä se teidän lääkäri asiasta tuumasi?

Nyt on aivan järkyttävä nälkä, joten pakko mennä kokkaamaan jotain. Kummasti tuo vyötärö onkin kasvanut tuosta 6mm kaverista, lienee paljon lapsivettä :LOL:
 
Heipsis hei!

Minä vaihdoin nimimerkin vähän lyhyempään, mutta olen siis se ex-Tuulenpuuska. =) Ja taidankin ensimmäistä kertaa kirjoittaa täällä, vaikka olen tätä pinoa lukenut jo pitkään... Tuolla keskenmenon jälkeen plussanneissa olen kirjoittanut jo aiemmin, joku saattaa sieltä muistaakin taikka km:n jälkeen kuumeilevien pinosta vauvakuume-puolelta.

Piti sellaista sanomani, kun täällä moni tuntuu kärsivän pahoinvoinnista, että kannattaa kokeilla olisiko närästyslääkkeistä apua! Yllättävästi niistä nimittäin saattaa olla, ainakin itselleni on joskus ollut mahataudissa ja raskauspahoinvoinnissakin. Tietysti täytyy apteekista varmistaa, että lääke sopii raskaana olevalle. Esim. Rennie on ainakin tällainen valmiste.

daizzille superonnittelut ultrakuulumisista. Ihanaa, että siellä syke näkyi. Itse vielä jännäilen, kun tällä viikolla ei vanhalla vähän rikkinäisellä ultralla saatu sykettä näkymään, mutta lähipäivinä pääsen minäkin keskussairaalaan tarkastusultraan. Viikkoja olisi ehkä 7 kieppeillä, sekin vähän vaihtelee laskutavan mukaan... Pitkä kk-kierto vaikuttaa.

Eli la:n tarkennan sitten myöhemmin, ellen sitten jo tipahda matkasta... Kolme keskenmenoa taustalla laittaa suhtautumaan vähän epäillen tähän raskauteen. Tosin mulla on ennen noita keskenmenoja syntynyt kaksi ihanaa lasta! :heart: :heart:
 
No nii nyt on lista päivitetty (sivu 25). Kauhee homma ku ei muutamaan päivään pääse käymään.

Tervetuloa uusille! :wave:

:hug: huonoja uutisia kuulleille!

Onnea ultrassa käyneet ja iloisia uutisia kuulleet! :flower:

daizz oon kyllä kateellinen ;) jos sulla on kaksoset. Oon aina toivonu kaksosia. Kerroinki jo täällä joskus aiemmin että mulla oli viime raskaudessa alunperin kaks. Epäilinki sitä itse alkuraskaudessa ku oli niin voimakkaat oireet ja niin aikaisin. Np-ultrassa ei sit näkyny ku yks joten ihmettelin voimakkaita oireita. Synnytyksessä kätilö sanoi että on ollu kaks. Istukka kaksiosainen. Harmi ku ei ollu loppuun asti. Nyt olis kiva jos olis kaks ku mies ei varmaan viidenteen lapseen suostu ja se olis mun ihanne lapsimäärä. Jos tulis kaks niin sit olis lapsiluku kerralla täys. En usko että on kahta koska oireet alkaneet nyt vasta tulla eikä edes mitenkään voimakkaina. Kuhan olis edes yks terve niin se olis tärkeintä.

Pikkuhiljaa on alkanut pahoinvointi. Jatkuu koko päivän, mutta ei ole vielä kovin paha. Väsymystä on ollu jo ainaki viikon ja joka päivä nukunkin nuorimman kanssa päiväunet 1-3 tuntia.

Johjo 6+3
 
Tässä niitä kuulumisia nyt tulee. Juttu on pitkä ja monipolvinen, mutta kannattaa lukea: loppu on onnellinen.

Meillähän oli tausta siis se, että kävimme viime viikolla rv 6+5 ultrassa jatkuvien vuotojeni takia. Kohdusta löytyi elävä alkio, mutta lääkäri piti sykettä liian heikkona ja ennusti keskenmenoa. Seuraavat päivät olivat painajaismaisia: epätoivon ja toivon vaihtelua.

Tiistai-iltana se sitten alkoi: runsas, kirkkaanpunainen verinen vuoto. Mitään kipuja ei ollut, mutta verta tuli tosi paljon, istuin vain ämpärin päällä ja annoin valua. Suuria, melkein kovan tuntuisia hyytymiä oli mukana. Olimme täysin varmoja, että kyseessä oli keskenmeno.

Vuotoa kesti noin tunnin verran iltakymmenestä yhteentoista. Sitten se loppui ja saimme itkultamme ihme kyllä hiukan nukuttuakin. Aamulla lähdimme Kätilöopiston sairaalaan. Kerroin ilmoittautumistiskillä, kerroin sairaanhoitajalle ja lopulta kerroin lääkärillekin, että raskaus on nyt mennyt kesken, mutta että koska kohtu ei ole lainkaan supistellut, se ei varmasti ole tyhjentynyt kokonaan. Sattui vielä sama lääkäri kuin edelliselläkin viikolla. Ajattelin, että oikeassahan tuo oli ollut...

Lääkäri työnsi ultran sisään, käänteli ja väänteli... ja sitten, ihmeiden ihme! Ultrassa näkyi elävä alkio! Pyysin kutsumaan käytävään jääneen miehenikin paikalle ja neljästään siinä sitten lääkärin ja hoitajan kanssa tuijotimme ultran kuvaruutua. Siinä näkyi ruskuaispussi ja vaalea läiskä, jonka keskellä tykytti jotain. Santeri Alkio oli elossa! Hän oli kasvanutkin hurjasti, mittaa oli peräti 18.5 mm. Lääkäri valitteli, että ultralaite on niin vanha ja huono, että sillä ei saa sykkeen nopeutta mitattua, mutta ihan normaalilta sekin nyt näytti.

Olin niin sekaisin, että kysyin moneen kertaan: olenko mä tosiaan vielä raskaana? Olenko mä ihan normaalisti raskaana? Vastaus oli myönteinen: olet raskaana, ihan normaalisti. Juttelimme myös edellisviikon tilanteesta. Kävi selkeästi ilmi, että lääkärin pessimistinen ennuste oli ollut mutu-tyyppinen arvio, jolle ei löytynyt ainakaan minun mielestäni riittäviä lääketieteellisia perusteita. Hän sanoi ottavansa tästä oppia ja lupasi, ettei enää ikinä vastaavassa tilanteessa sano kenellekään sitä mitä meille. Nuori ihminenhän tuo vielä olikin, ehtii oppia paljon...

Saimme vielä mukaan kuvan Santeri Alkiosta ja sitten menimme sairaalan kahvioon ja otimme pullakahvit. Kerroin kahvilan myyjällekin, että tiedätkö mitä, me luultiin, että tuli keskenmeno, mutta löytyikin elävä alkio! Kahvit juotuamme mies lähti töihin ja minä lähdin shoppaamaan. Tunnekuohu oli niin valtava, että ostin siinä huumassa kahdet housut ja viisi puseroa. Kerroin myös vaatekaupan myyjälle, että en mä voi ottaa näin kireää, kun olen raskaana...

Päivässä tuntui oleen ihan riittävästi jännitysmomentteja, mutta eipä tässä kaikki. Tulimme miehen kanssa illansuussa yhdessä kotiin ja aloimme puuhastella iltaruokaa. Mies sanoi vievänsä saman tien roskat ulos, minä menin vaihtamaan vaatteita. Yhtäkkiä kuulin keittiöstä kovan romahduksen ja jotain korinaa. Ryntäsin katsomaan: mies makasi lattialla, kouristeli ja korisi. Ravistelin ja yritin kysellä, mikä on, mutta en saanut häneen mitään yhteyttä.

Soitin kädet täristen hätäkeskukseen ja huusin ambulanssia. Hätäkeskus piti linjaa koko ajan auki ja antoi neuvoja. Mies tuntui hiipuvan pois: kouristukset loppuivat, hän vaipui jonkinlaiseen koomaan, kasvot alkoivat sinertää. Hätäkeskus tenttäsi koko ajan, että kulkeeko hengitys, kulkeeko hengitys. Heikko ilmavirta tuntui vielä kädenselällä.

Ambulanssimiehet tulivat paikalle, tekivät mittauksia, yrittivät herättää miestäni. Pikku hiljaa hän alkoi osoittaa jotain elonmerkkejä. Suusta tuli ihmeellistä mongerrusta, ei mitään selkeitä vastauksia ambulanssimiesten kysymyksiin. Kun puhe selkesi, hän kysyttäessä luuli olevansa työpaikallaan. Kun kysyin, kuka minä olen, hän sanoi ensin veljensä nimen. Minä siihen, että en ole Jouni, kuka minä olen? Ja minun nimeni olikin sitten ensimmäinen järkevä asia, joka mieheni sai sanottua.

Sitten mentiin sairaalaan, otettiin aivokuvia, tutkittiin sydäntä. Aivokuvat olivat normaalit: ei ollut aivoverenvuotoa, ei ollut kasvainta, ei ollut mikään sydänjuttu. Lopputulokseksi tuli, että kyseessä oli epileptinen kohtaus, jolle ei nyt heti syytä löytynyt. Lisää tutkitaan, kun keretään. Nyt mies on jo kotona ja nukkuu väsymystään pois. Minä arvelen, että edellisen viikon kova stressi saattoi olla syynä.Mies oli niin kovasti yrittänyt olla mies, auttaa ja tukea minua, että oma ruumis sanoi sopimuksensa irti. Ei lääkärikään tätä mahdollisuutta kieltänyt.

Olen viimeisen kahden vuorokauden aikana pelännyt enemmän kuin koko tähänastisessa elämässäni yhteensä. Mutta nyt on siis kaikki ok. Mieli on silti aivan turta: toivunkohan tästä koskaan omaksi iloiseksi ja toiveikkaaksi itsekseni? Mutta täytyy ajatella Santeri Alkiota; minä en halua erittää häneen mitään pelkohormoneja. Mutta aikaa tästä kaikesta toipuminen varmasti vie.

Matsalu ja Santeri Alkio 7+4
 
Chamorphis
Matsalu onpas sulla ollu rankkaa! :hug: Ei varmaan tosiaankaan ole helppoa katsella tollasta ja pelätä. Oon ite hoitoalalla ja voin vain kuvitella miltä susta tuntuu.
Mutta olipa hienoa kuulla, että Santeri Alkiolla on kaikki hyvin! =)
Mulla on ollu tänään ihan hirveeeeee "krapula"!!! Olin kaupungilla ja koko ajan oli sellanen tunne et laatta lentää just. Ja kun pääsin kotia niin tuntuu et vaan tärisen koko ajan ja edelleen meinaa olla krapulamainen tunne. Syöminen onneksi vähä autto sitä. Tää on ollu pahin päivä tähän asti ton pahoinvoinnin suhteen. Kiva jos se tästä vielä kovasti pahenee niin ei paljo pysty töis salaileen. Osa jo epäilee et oon raskaana, mutta en halua kertoa vielä näin aikases vaihees. Ärsyttää vaan kun mulla alkaa 7 päivän putki töissä ja sen jälkeen vaan yksi vapaapäivä ja taas kiva putki... Menee vielä kesken ku pitää painaa töitä niska limas! :ashamed:
Mulla on eka neuvola vasta 16.6. Mä ajattelin jättää varhaisultran väliin vaikka kieltämättä houkutteliskin... Mut täs nyt sitten jännätään sinne np ultraan asti onko kaikki kunnos. Kiva kun miehen puolella on jonkin verran kaksosia suvus, et saa nähä montako palleroa on tulos! :heart: :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Matsalu:
Tässä niitä kuulumisia nyt tulee. Juttu on pitkä ja monipolvinen, mutta kannattaa lukea: loppu on onnellinen.

Meillähän oli tausta siis se, että kävimme viime viikolla rv 6+5 ultrassa jatkuvien vuotojeni takia. Kohdusta löytyi elävä alkio, mutta lääkäri piti sykettä liian heikkona ja ennusti keskenmenoa. Seuraavat päivät olivat painajaismaisia: epätoivon ja toivon vaihtelua.

Tiistai-iltana se sitten alkoi: runsas, kirkkaanpunainen verinen vuoto. Mitään kipuja ei ollut, mutta verta tuli tosi paljon, istuin vain ämpärin päällä ja annoin valua. Suuria, melkein kovan tuntuisia hyytymiä oli mukana. Olimme täysin varmoja, että kyseessä oli keskenmeno.

Vuotoa kesti noin tunnin verran iltakymmenestä yhteentoista. Sitten se loppui ja saimme itkultamme ihme kyllä hiukan nukuttuakin. Aamulla lähdimme Kätilöopiston sairaalaan. Kerroin ilmoittautumistiskillä, kerroin sairaanhoitajalle ja lopulta kerroin lääkärillekin, että raskaus on nyt mennyt kesken, mutta että koska kohtu ei ole lainkaan supistellut, se ei varmasti ole tyhjentynyt kokonaan. Sattui vielä sama lääkäri kuin edelliselläkin viikolla. Ajattelin, että oikeassahan tuo oli ollut...

Lääkäri työnsi ultran sisään, käänteli ja väänteli... ja sitten, ihmeiden ihme! Ultrassa näkyi elävä alkio! Pyysin kutsumaan käytävään jääneen miehenikin paikalle ja neljästään siinä sitten lääkärin ja hoitajan kanssa tuijotimme ultran kuvaruutua. Siinä näkyi ruskuaispussi ja vaalea läiskä, jonka keskellä tykytti jotain. Santeri Alkio oli elossa! Hän oli kasvanutkin hurjasti, mittaa oli peräti 18.5 mm. Lääkäri valitteli, että ultralaite on niin vanha ja huono, että sillä ei saa sykkeen nopeutta mitattua, mutta ihan normaalilta sekin nyt näytti.

Olin niin sekaisin, että kysyin moneen kertaan: olenko mä tosiaan vielä raskaana? Olenko mä ihan normaalisti raskaana? Vastaus oli myönteinen: olet raskaana, ihan normaalisti. Juttelimme myös edellisviikon tilanteesta. Kävi selkeästi ilmi, että lääkärin pessimistinen ennuste oli ollut mutu-tyyppinen arvio, jolle ei löytynyt ainakaan minun mielestäni riittäviä lääketieteellisia perusteita. Hän sanoi ottavansa tästä oppia ja lupasi, ettei enää ikinä vastaavassa tilanteessa sano kenellekään sitä mitä meille. Nuori ihminenhän tuo vielä olikin, ehtii oppia paljon...

Saimme vielä mukaan kuvan Santeri Alkiosta ja sitten menimme sairaalan kahvioon ja otimme pullakahvit. Kerroin kahvilan myyjällekin, että tiedätkö mitä, me luultiin, että tuli keskenmeno, mutta löytyikin elävä alkio! Kahvit juotuamme mies lähti töihin ja minä lähdin shoppaamaan. Tunnekuohu oli niin valtava, että ostin siinä huumassa kahdet housut ja viisi puseroa. Kerroin myös vaatekaupan myyjälle, että en mä voi ottaa näin kireää, kun olen raskaana...

Päivässä tuntui oleen ihan riittävästi jännitysmomentteja, mutta eipä tässä kaikki. Tulimme miehen kanssa illansuussa yhdessä kotiin ja aloimme puuhastella iltaruokaa. Mies sanoi vievänsä saman tien roskat ulos, minä menin vaihtamaan vaatteita. Yhtäkkiä kuulin keittiöstä kovan romahduksen ja jotain korinaa. Ryntäsin katsomaan: mies makasi lattialla, kouristeli ja korisi. Ravistelin ja yritin kysellä, mikä on, mutta en saanut häneen mitään yhteyttä.

Soitin kädet täristen hätäkeskukseen ja huusin ambulanssia. Hätäkeskus piti linjaa koko ajan auki ja antoi neuvoja. Mies tuntui hiipuvan pois: kouristukset loppuivat, hän vaipui jonkinlaiseen koomaan, kasvot alkoivat sinertää. Hätäkeskus tenttäsi koko ajan, että kulkeeko hengitys, kulkeeko hengitys. Heikko ilmavirta tuntui vielä kädenselällä.

Ambulanssimiehet tulivat paikalle, tekivät mittauksia, yrittivät herättää miestäni. Pikku hiljaa hän alkoi osoittaa jotain elonmerkkejä. Suusta tuli ihmeellistä mongerrusta, ei mitään selkeitä vastauksia ambulanssimiesten kysymyksiin. Kun puhe selkesi, hän kysyttäessä luuli olevansa työpaikallaan. Kun kysyin, kuka minä olen, hän sanoi ensin veljensä nimen. Minä siihen, että en ole Jouni, kuka minä olen? Ja minun nimeni olikin sitten ensimmäinen järkevä asia, joka mieheni sai sanottua.

Sitten mentiin sairaalaan, otettiin aivokuvia, tutkittiin sydäntä. Aivokuvat olivat normaalit: ei ollut aivoverenvuotoa, ei ollut kasvainta, ei ollut mikään sydänjuttu. Lopputulokseksi tuli, että kyseessä oli epileptinen kohtaus, jolle ei nyt heti syytä löytynyt. Lisää tutkitaan, kun keretään. Nyt mies on jo kotona ja nukkuu väsymystään pois. Minä arvelen, että edellisen viikon kova stressi saattoi olla syynä.Mies oli niin kovasti yrittänyt olla mies, auttaa ja tukea minua, että oma ruumis sanoi sopimuksensa irti. Ei lääkärikään tätä mahdollisuutta kieltänyt.

Olen viimeisen kahden vuorokauden aikana pelännyt enemmän kuin koko tähänastisessa elämässäni yhteensä. Mutta nyt on siis kaikki ok. Mieli on silti aivan turta: toivunkohan tästä koskaan omaksi iloiseksi ja toiveikkaaksi itsekseni? Mutta täytyy ajatella Santeri Alkiota; minä en halua erittää häneen mitään pelkohormoneja. Mutta aikaa tästä kaikesta toipuminen varmasti vie.

Matsalu ja Santeri Alkio 7+4
Voi että :'( :hug:
Oon käyny lueskelemassa tätä teijän ketjua aina sillon tällön ja jännänny taustalla miten sulla menee.
Hirveet itkut väänsin tätä lukiessa. Miten voikaan niin paljon iloita tuikituntemattoman ihmisen kirjotuksesta!
Pidän täällä peukkuja pikku Santerin puolesta ja toivon et raskaus sujuu hyvin loppuun asti...Suojelusenkeleitä matkan varrelle koko perheelle!


 
olipas matsalulla hurja päivä. Mutta onneksi kaikki on hyvin.

Kaikki teistä on kaiketi jo käyneet tai ainakin suurin osa jo ultrassa. Itse pitää vielä odotella varmaan kuukausi. :eek: Enkä vieläkään ole saanut varattua edes tuota nt-ultraa.

daizzille onnittelut! (itse taas ehkä hieman pelkään jos vaikka olisikin kaksoset, apua! Kun on jo 2 pientä lasta) Meilläkin on suvussa aika monet kaksoset, äitini puolelta (+miehen puolelta, mut ne ei kaiketi vaikuta mitenkään)

emos: mistäs oikein tunnistit? En ole vielä sinne toisaalle mitään kirjoittanut. Vasta ultran jälkeen meinasin. :)

Mut, tänään äitini kävi kylässä. Ja luulen että kyllä hän tietää jo että oon raskaana. Ei vaan ole mitään sanonut. Otti esikoisen mukaan yöksi, on vähän helpompaa kaksin kakkosen kanssa. Mies on edelleen pitkän matkaan päässä. Alkaa jo ikävä olla. Toisaalta ihana nukkua yksin (tai kakkosen kanssa) isossa sängyssä eikä ole mies vieressä kuorsaamassa. :kieh:

Huono olo senkun jatkuu vaan. Närästää, oksettaa. Tänä aamulla oli jo tosi lähellä ettei yrjö tullut ku avasin jääkaapin. yök, vieläkin tulee se haju mieleen ja melkein yrjö suuhun. :x
Toivottavasti ei oma olo noin huonoksi mene että tiputukseen asti joutuisi. Olen kuullut erään tapauksen missä pahoinvointi oli niin paha että raskaus piti keskeyttää. :( Todella surullista.

mammakoo ja pikkune
 
Matsalu
Onnea teille iloista ultra kuulumisista, minä olenkin niitä jännännyt täällä kotosalla kovasti. Tuo sinun miehesi kohtaus oli varmaan ihan kauheaa, mutta onneksi selvisitte siitäkin. Minä olen aina sanonut minun poikaani joka on kohta 8 v, että se on ihan lävä ihme. Sairasti mahassa parvorokon ja on sairastanut koko ikänsä munuaisia ja kaikkea mahdollista. Silti noin positiivista ja reipasta kaveria on vaikeaa löytää. Nyt hän onkin ihan terve ja sairaalakierre on toivottavasti taakse jäänyttä elämää.

Minulla on tänään ollut parempi olo yökötyksen suhteen. Olen ihan ihmeissäni, että voiko tämä olla totta. Nyt vain ruoka maistuisi turhan hyvin, pitää siis ottaa järki käteen ja olla ahmimatta.

Minä kans suuntaan pikku ukkelin kanssa ulkomaille heinäkuun lopulla ja odotan jo sitä innolla. Me ollaan pojan kanssa matkusteltu aikasta paljon ja varattiin tämäkin matka jo keväällä. Ainut mitä pitää muistaa varoa on varmaan ruoat ja mausteet.

Toivottavasti me kaikki saadaan nauttia raskauksistaloppuun asti :heart:
 
heippa kaikille!
voisin liittyä tänne mukaan, oon teidän muiden kuulumisia tässä jo lueskellutkin, paljon onnea matkaan kaikille!

itse odotan esikoista rv 5+6 ja la olisi sitten 23.1.09 ja sairaala tays
minut voi siis lisätä listalle!
ensimmäinen neuvola on 16.6 joten siihenkin on vielä aikaa.
erikoisempia oireita en ole itsessäni vielä huomannut mikä myös lisää tätä jännitystä kun asiaan totuttelee, jotenkin ei vieläkään uskota todeksi tätä ihanaa uutista ;D
Missä vaiheessa teillä muilla on oireet alkaneet?
 
Huh huh Matsalu mimmoinen päivä sulla ollut ja oikein paljon onnea ultrauutisista ja siitä että kaikki kävi hyvin päin. Aika hurjaa, ei se vuoto sitten merkitse mitään kamaluuksia välttämättä. =)
Mä imuroin yläkerran ja kävin kastelemassa kesäkukat ja tein perunamuussin ja poronkäristystä. Kohta meinaan syödä sitä ja evääksikin otan, saa nähdä maistuuko miehelle kun se ei oikein pottumuusista välitä.. :(
Mulla oli tänään hetkittäisiä pahanolon tuntemuksia lukuunottamatta harvinaisen tehokas päivä, vasta iltapäivällä alkoi töissä väsyttämään julmetusti. Nukuin parin tunnin unet niin johan helpotti.
Sitä valkovuotoa ei edelleenkään ole laisin, ja tänään ei ole ollut oikeastaan masumöyrintääkään, eikä oikein hajutkaan ottaneet nenään...
Soitin tänään mehiläiseen ja kysäisin sitä varhaisultraa, mutta se maksaa 170 euroa noin, joten taidanpa odotella myöhempiä ultria, on mun mielestä vähän liian tyyristä lystiä.
Toivottavasti kaikki menisi nyt kaikilla hyvin, että saataisiin vietyä loppuun asti tämä homma... eikä enää kukaan jäisi matkasta pois :hug: kaikille, mä menen nyt iltaruualle joka jäi vähän myöhäseksi tänään =)
 
Heippa

Onpas täällä mukavia ultrauutisia, onnea daizzille mahdollisista tuplista, ja matsalulle väärästä hälytyksestä! Mä kyllä vahvasti uskon, että stressi saa vaikka mitä tuhoja ihmisessä aikaan. Itse olen kaksi kertaa pyörtynyt suorilta jaloilta pahan stressin aikana, ja nyt on naamassa kahdet arvet muistuttamassa, etten haali liikaa hommia itselleni.

Mekin ollaan lähdössä matkalle elokuun lopussa, suuntana Samos. Jännittää vähän, mitä voin siellä syödä. Fetasalaatti jää ainakin väliin, nyyh... Esikoinen on silloin 1v8kk, ja tästä matkasta tulee jo sen toinen ulkomaanmatka. Viime vuonna oltiin myöskin elokuun vikalla viikolla reissussa, sillä kertaa Italiassa. Hyvin meni silloin, vaikkakin 8kk ikäinen nassikka rajoitti kyllä huimasti lomailua nukkumisineen ja vierastamisineen. Toivottavasti tällä kertaa menisi vähän joustavammin, että saataisiin edes pari kertaa syödä ravintolassa ihan kaikessa rauhassa ;)

Pääoireena edelleen ihan megalomaaninen väsymys, uskallan väittää sen olevan keskivertoa pahempi. No, parempi paha väsymys kuin karsea pahoinvointi :)

Tuttiritari 8+1
 

Yhteistyössä