Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Hiiohoi!

Täällä on piisannut kiirettä niin töissä kuin kotona. Lukenut olen joka ikisen juttunne, mutta kirjoittelemaan en ole ehtinyt. Mutta jospa nyt sitten..

Kolibrinkukka, jo tuolla aiemmin kirjoittelit, että ultra-aikasi menee melko pitkälle.. minun terkkarini opiskelee parhaillaan ultrahoitajaksi työn ohessa, ja sanoi että kokemuksesta voi sanoa, että nt-ultra kannattaisi ottaa mieluiten 12+0 jälkeen ei ainakaan paljoa ennen, kun silloin ei vielä välttämättä näy kaikki tarvittava / voi niin hyvin katsoa kaikkea tarpeellista ja siksi käynti voi osoittautua jopa melko turhaksi (vaikka tokihan siitä sykkeet ym näkee, mutta ei välttämättä kaikkea sitä mitä nt-ultrassa on tarkoitus). Siksi kai sinullekin on suositeltu sitä myöhäisempää ajankohtaa ultralle?! Mutta ymmärrän kyllä, että haluaisit päästä sinne mahd. pian - niin minäkin! :)

Meillä on edellinen lapsi syntynyt keväällä - taisi olla jo kovimmat pakkaset silloin menneet, joten ei tarvinnut odotella sisällä normaalia kauempaa. Pakko kyllä päästä ulos sitten esikoisen kanssa tammikuussakin, muutenhan se hyppii aivan seinille. Onneksi mies voi pitää isyyslomansa (toivottavasti!) heti synnytyksen jälkeen, niin ainakin sen 3 viikkoa voi hän käyttää sitä energiapesää pihalla hyppimässä, jos itse ei vauvan kanssa kykene :)

Meillä on käytössä normaalikokoinen henkilöauto, ja toivotaan että kahdenkin lapsen kanssa siihen mahdutaan. Luulen että menee ihan ok, meillä on lapsille mm. sängyt mummoloissa, joten niitä ei ainakaan tarvitse raahata mukana. Katsotaan tuleeko eteen vaihto farkkuun...

Kukahan se puhui rehkimisestä ja siitä aiheutuneesta mahakivusta..?! Kannattanee varmaan tosiaan ottaa iisisti jos siltä tuntuu! Minulla ei onneksi ole ollut (vielä!) tuota vaivaa, aloitin tällä viikolla kahvakuulailunkin eikä sekään tuottanut kipua (paitsi seuraavat pari päivää lihaksissa ympäri kehoa). Oli tehokasta hommaa se, ja jospa se auttaisi kroppaa pysymään vähän pitempään kivuttomana, selkä kun vaivasi melkoisesti loppuraskaudessa viimeksi.

Sanna-M :hug:

Hmm, nyt pitää taas joutua. Kylläpä sitä tuntuu olevan kiireinen nykyään (noh, työ, opiskelu ja lapsen- ja kodinhoito, niin onhan siinä hommaa - huh!) :)

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Mountain 10+1
 
Nyt siis poistun täältä koska aamuinen lääkkeellinen tyhjennys
menossa. olo on ihan hyvä,panacodia otin särkylääkkeenä
ja sillä kivut pysyneet aika pieninä. Olen aika rikki tästä,menee
vähän aikaa ennen kuin uskallan yrittää uudelleen.

Onnea kaikille teille tulevaisuuteen. :)

Minut siis saa poistaa täältä,olen puhelimella siksi en jaksa väreäien kanssa
säätämään. Keskenmeno rv 6 ja kemiallinen tyhjennys.
 
mountain mulla oli sitä rehkimisen jälkeistä kipua,ihan sanonko mistä!!mutta joo yritän ottaa iisisti sen minkä voi..mä kun odotan yksin niin on vaan vaikeeta kun 4,5v esikoinen on hyvin vilkasta sorttia ja sen kanssa saa olla koko ajan menossa,pus koira.niin ja tietty kaikki muu jokapäiväinen homma,pitänee jättää jumpat vähemmälle ehkä tää hyöty liikunta riittaa :D

enkuli mulla oli neuvola tasan viikko sitten pe ja ultra aika oli tullut postissa jo ti-to (en tiedä kun eilen tulin mökiltä niin se oli vastassa mutta noina päivinä siis tullut) ja mulla aika on kättärille 18.6 sillon 11+6 että ehkäpä säkin saat pian se ajan nyt,kuulin vähän juttua että ultra suma hieman purkautunut kun naistenklinikalle lisätty ultra aikoja,eli ultra kutsu voi tulla kumpaan vaan..joten varmaankin saat ajan pian :D

tänään kävin antamassa verinäyteet ja seulat,yök käsi vieläkin ihan kipeä pistämisestä,ja oli muuten ihan kiitettävä määr paljon ottivat verta..joko 6 tai 7 putkiloa,piikkikammosena musta tuntu et se kesti ikuisuuden!!

SANNALLE vielä voima hali <3
 
Heipsan!

Voi ei Sanna-M :'( Voimia <3

Mell kyseli mein tytysen sairaudesta... Eli tyttö syntyi terveenä ja kehittyi normaalisti puolen vuoden ikään, jolloin alkoi taantua ja menetti kaikki taitonsa. Kyseessä on harvinainen, etenevä aivosairaus, joka johtaa vakavaan vammaisuuteen ja kuolemaan. Tyttö kuoli 2v 7kk vanhana :'(

(.) Eilen koitin kotidoppleria, mutta eihän sillä tietysti vielä kuulunut. En kuitenkaan huolestunut, maanantaina kuitenkin vasta nähtiin vauveli :)

Tänään kävin miekin antamassa verinäytteet, tosin miulta otettiin vain kolme putkea kun ei osallistuta yhdistelmäseulaan.

Iltapäivällä lettukestit lasten kanssa :p

Teto rv 9+1
 
Happymum: Kiitti tiedosta, oletan itsekin saavani tietää ne ultra-ajat ensviikon aikana ja uskon ja toivon nyt edes kesäkuun aikana pääseväni sinne nt-ultraan. (heinäkuu lomaillaankin sitten pitkälti mökillä...).
(Tuli vain mieleen, että kun täällä PK-seudulla asut ja kun mulla on hyvin saman ikäiset lapset kuin sullakin, voitas vaikka treffata joku päivä ja päästää noi lapset keskenään vaikka jossain leikkipuistossa juoksemaan...). ;)
 
Sanna-M:hug::'( Pahoittelut minultakin.

Kävin Prismassa ja lastentarvike käytävällä tajusin yhtäkkiä miten paljon mä tätä vauvaa haluan, nyt mä rakastuin tähän pieneen ihan totaalisesti.:heart: Meinas itku tulla kun sen tajusin.

Np-ultra soitin Kättärille kun ei tänäänkään posti tuonu kirjettä. Just tänään oli aika varattu mut se ei käyny. Olisin halunu ajan ennen juhannusta kun lapsilla on vielä päiväkotipäiviä mut se ei onnistunu. Nyt täytyy vaan toivoo et mies saa järkättyä iltavuoron itselleen tai et keksin jonkun hyvän selityksen äidille miks lasten pitäis päästä heille just sinä päivänä ja heti aamusta. Tai sitten kerron suoraan mihin oon menossa, vaikka olis huonoja uutisia niin kertoisin kuitenkin nekin. :confused:
Eli np-ultra olis 26.6. Eli rv 12+5 pitäis silloin olla menossa. Verikokeisiin, ilman seulaa pitää varmaan raahautua maanantaina.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen neuvola takana. Kiva neuvolan täti, siitä olen iloinen. Mitään tutkimuksia ei tehty, mistä olen vähän yllättynyt. Olisin toivonut ihan kauheasti edes jotain varmennusta siitä, että joku kasvaa tuolla masussa, mutta ei. Varattiin ensimmäinen ultra ja seuraava neuvola, jossa sitten hoitajan ja lääkärin vastaanotot. Gynetutkimus tehdään, mutta ei kuunnella esim sydänääniä kun eivät mukamas silloin vielä kuulu, nyt rv 6+3 ja silloin lääkärissä ois sit 9+2, luulin et vois sydän jo kuulua silloin..?
Ultra menee heinäkuun lopulle, en varmaan kykene odottamaan, mietin jo varhaisultraa, mutta toisaalta tuntuu turhalle.
Kaikki kuluu niin kauhean hitaasti nyt. Tai siltä ainakin tuntuu.

Lapsettomia ystäviä on mullakin ja olen oikeastaan aika yllättynyt millaisen reaktion sain eräältä. Ollaan paljon puhuttu lapsista ja hän on ollut ihan tietoinen siitä, että meilläkin lasta halutaan. Hän ei niinkään yritä saada omaa, mutta voivottelee että haluaisi muttei haluaisikaan ja nyt ei pysty yrittämään jne, hänellä on hirveä murhe siitä, ettei lasta ole vielä tullut, mutten oikein ole päässyt perille onko yritettykään. Ajattelin kuitenkin kertoa meidän uutiset hänelle kun aihe on ollut pinnalla. Hän totesi ettei tiedä itkeäkö vai nauraa. Sen jälkeen hänestä ei olekaan sitten kuulunut mitään.

Liikunnasta oli jollakulla puhetta. Itse olen aika aktiivinen, joskin hieman epäsäännöllisesti. Lenkkeilen, pyöräilen, kahvakuulaan, kiipeilen, kaikenlaista teen, mutta aina vähän innostuskausien mukaan. Nyt ei sitten olekaan innostanut mikään ja senkin mitä olen saanut tehtyä, olen tehnyt hirveässä paniikissa, että jotenkin vahingoitan vauvaa. Olen nimennyt tuon tunteen kuolemanpeloksi, olen nimittäin kaikinpuolin hieman kauhuissani aina vaikkapa pyörälläkin kulkiessa, vaikka osaan liikkua liikenteessä ja olen hyvä pyöräilijä. Välillä tuntuu että pitäisi istua tyynyjen keskellä kotisohvalla ettei vaan mitään kävisi... :/

Voimia ja tsemppiä kaikille!

Niin juu LA 28.1.2014
 
Täältä tulisi vielä yksi uusi ryhmäläinen:wave:.

Positiivinen testi tehty jo 18.5. mutta nyt vasta varovaisin mielin tänne uskaltaudun kirjoitteleen. Ensin mietitytti onko massussa mitään, kun mitään oireita ei ollut ja sitten OIREET saapuivat kertaheitolla reilu viikko sitten. Keskiviikkona käytiin sitte jo sairaalassa nesteitä tankkaamassa, kun voimat menivät todella nopeesti eikä sängystä päässyt ylös. Nyt pahoinvointitapletteja syömällä elämä näyttää jo hieman paremmalta. Ennen ajattelin etten mitään tapletteja syö, kun ei niistä koskaan 100% tiedä, mutta tässä sitä ollaan... Sairaalakäynnistä muutakin hyvää, kun sai nähdä samalla masuasukin, joka keskiviikkona vastasi viikkoja 6+4:heart:. Kohdusta löytyi samalla hyvän kokoinen kysta:confused:, mikä jäi mietityttämään, kun ei huomannu siitä erikseen mitään kysyä. Seurantaa vissiin siitä.
Laskettuaika todennäköisesti itselaskettuna 21.-25.1. vaikka neuvolan laskujen mukaan jo 15.1. mikä ei missään nimessä tuu pitämään paikkansa.=) NT-ultrassa se varmaan vasta vahvistuu, kuten teki esikkoakin odottaessa.

Voimahalit surun kohdanneille:hug:

21.1.2014/Tiuhti87/26/2.lapsi/Seks
 
miss_piggy
Sanna-M :hug: Tulin vain helmikuisista kurkkaamaan, ja näin mitä sulle on käynyt :( Itsehän koin helmikuussa saman.. Ja nyt tämän LA olis helmikuussa ensi vuonna. Tsemppiä!
 
Tervetuloa uudet :wave: :flower:

Mimmi87 Onpas sulla aikasilla viikoilla lääkärineuvola :O Ja tosiaan ei ne 9+ kuuntele sydänääniä, koska ne ei oikeesti välttämättä kuulu. Itelläni on täällä kotona angel sound- doppleri enkä todellakaan aio vielä kokeilla kuunnella mitään sydänääniä, kun tänään on "vasta" 9+3 ja ne ei tod. vielä kuulu, ku tuurilla :)

Ja tosta lääkärineuvolasta vielä. Kylläpä ne oikeesti vaihtelee. Mulla on näköjään esikoisesta ollu se 13+0 ja nyt tästä, toivottavasti tulevasta kakkosesta, on "vasta 16+6. Olis kyllä hauksa tietää millä perusteilla noita on :) Tai siis oisha se ollu 15+6, mutt lääkäri on lomalla ja iteki oon lomalla, ehkä reissussa :)

Mountain Niin rutisin vaan sitä, että se neuvolan täti suositteli nt-ultraa sinne tosi myöhäsille viikoille, kun Juhannuksen jälkeen mulla oiis 12+ , joten kyllä koitan sinne sen ajan saada. Tuntuu varmaa nyt niin hassulta mennä myöhemmin, kun tosta esikoisesta tosiaan menin heti, kun vaan pääsin tai mulle annettiin aika tonne rv 11+0. Mutt katsellaan nyt mihin sen ajan ylipäätään saan, ett mimmonen ruuhka siellä terveystalolla on. Tiistaina meen verikokeisiin, joten vasta ens viikolla voin varata ajan loppu viikosta.

Mulla on nyt oireetki vähän kaikonnu ja heti oon pelko persiissä :D Onneks oli sit eilen ja nyt aamullakin vähän menkkamaista jomottelua, joten oletan, että kyllä tuolla joku ehkä kasvaa ;) Tulis nyt viikkoja vähän enemmän, niin vois kokeilla kuulusko ne sydänäänet :rolleyes: Mutt nyt poitsun kans nurtsia leikkaan, on sen verran venähtäny.

Kolibrinkukka 9+3
 
Aurinkoista (aamu)päivää kaikille tasapuolisesti :wave:

Meitähän alkaa olemaan jo kivan kokoinen porukka kasassa :) Tervetuloa uusille! :flower:

Sanna-M :hug:

Rehkimisestä ja kivuista oli puhetta: Mulle tulee alamaha helposti kipeäksi. Varsinkin jos teen töitä enemmän, tai stressaan asioita normaalia enemmän. Olen jo karsinut päivistä kaiken ylimääräisen pois, mutta kolmen lapsen kanssa eläminen on välillä melko vauhdikasta :D

HOKS! Jos mahakivut pääsevät yllättämään, niin olettehan muistaneet juoda riittävästi!!! Näillä helteillä kroppa pääsee helposti kuivahtamaan, mikä edesauttaa kipuiluja/supisteluja.

Piti johonkin muuhunkin vielä kommentoida, mutta lahjakkaasti unohdin... Ai mikä hajamielisyys? :D Ensi kerralla sitten :)

(.) Luulin, että varsinkin näin alkuaikoina odottavan aika olisi p i t k ä, mutta päivät meneekin niin nopsaan ohi, että hyvä kun perässä pysyn :O Toisaalta ihan hyvä, niin tulee se eka neuvolakin nopeeta! ;)
Olen käynyt päivittäin lukemassa teidän kuulumisia, mutta omat kommentoinnit ovat jääneet. Nyt yritän jälleen aktivoitua.
Mulle tämä tuleva pikkuinen on ensimmäinen talvivauva :heart: Vähän jännittää, miten pakkaspäivät sujuvat kahden vaippaikäisen kanssa. Toivottavasti ei tulisi ennätyskylmää talvea, niin pääsisi ulkoilemaan paljon! :)

H & Pikkutähtönen 8+0 (poks!)
 
Hei kaikki ! Liittyisin mukaan, on pitänyt jo vähän aikaa sitten tulla kirjottelemaan... :)

Eli 5.1./sopusointu/20 v./1. lapsi/TYKS ja NP 18.6.

Pahoinvointi on jo hellittänyt (ilman oksentamista säästyin), masu vaan kovin turvoksissa ja näyttää mammamasulta, eikä todellakaan mitään ummetusta... :LOL: Ekassa neuvolassa koitettiin jo kuunnella sydänääniä, eipä kuulunut niinkuin ei olisi varmaan pitänytkään, eilen kävin päivystysajalla uudelleen eikä kuulunut vieläkään. Harmittaa ja stressaa mutta pitää vaan jaksaa odottaa! Kohta kuitenkin jo ultra. :) Tuntuu kyllä ikuisuudelta.

sopusointu 10+0 poks!
 
Hei taas tännekin!

Sanna-M voimia! :hug:

Uudet tervetuloa :flower:

Täällä käy näköjään keskustelu niin vilkkaasti, että heti tippuu kärryiltä jos ei päivittäin käy kurkkimassa. Hyvä että juttua riittää ;)

Itselläni poksui keskiviikkona 8+0 ja sen kunniaksi oksensin ensimmäiset kerrat ja olo oli kerrassaan kauhea....se taisi olla vain yhden päivän pahoinvointikohtaus..tosin perus -etova olo seuraa mukana aina..

miumau 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen viesti täältä sohvatyynyjen välistä... :wave:

katrinainen Onneksi olkoon raskaudesta! :)

Kolibrinkukka Toista (ja siitä eteenpäin) lasta odottaessa neuvolakäyntejä on vähemmän kuin ensimmäistä odottaessa. Tulet huomaamaan että näet neuvolatädin vain muutaman kerran, ennenkuin alkaa kuukautta ennen laskettua neuvolakäynnit olemaan kerta viikkoon. :D

Sanna-M Suuret pahoittelut keskenmenon vuoksi. :hug:

Viifu 7+5, joka lähtee huomenna matkalle (ihan vaan koti-Suomeen) ja jännää mitä matkasta tulee tämän järkyttävän(!) väsymyksen ja pahoinvoinnin vuoksi.
 
Huomasin tuon keskustelun lapsettomuudesta..

Minulla meni muutaman ystäväni kanssa välit silloin, kun itse yritimme saada lasta siinä onnistumatta. Sitten kun vielä lääkärit pelottelivat sillä, etten ehkä koskaan tule lasta saamaankaan, niin olo oli aivan kamala.

Nämä ystäväni tulivat raskaaksi, osa teki plussatestin minun luonani. En enää kestänyt sitä, kuinka he joka päivä soittivat, ilmoittivat mitä tuntemuksia heillä on. Jaksoin sitä yhden ystävän raskauden alusta loppuun, toisen kohdalla en ollenkaan. Tunsin itseni aivan totaalisen epäonnistuneeksi, niin naisena kuin ystävänä.
Masennuin, jouduin käyttämään vahvoja masennuslääkkeitä ja ravaamaan terapiassa. Kaiken kukkuraksi terapeuttini hieman naurahti "lapsettomuusongelmalleni", sillä hänen mielestään minulla ei ollut kiire raskautua, koska olin todella nuori hänen mielestään. Ihan niinkuin minun masennukseni olisi naurettavaa, sillä minulla olisi aikaa saada lapsia myöhemmälläkin iällä. No, lopetin terapian.

Sen seurauksena kotielämäni alkoi kärsiä. Lopulta erosin miehestäni.

Tapasin nykyisen mieheni varsin pian sen jälkeen, nyt olemme onnellisesti kihloissa ja odotamme tätä vauvaa rakkaudella.

Pointti oli.. että vaikka tekeekin tiukkaa, niin ymmärrys lapsettomia ja kauan lasta yrittäneitä on paikallaan. :) Ei sääli auta, mutta pieni taju siitä, mistä kannattaa puhua ja mistä ei.
 
Iltaa naiset :)

Tervetuloa sopusointu :flower:

katrinaiselle onnittelut! ihana uutinen :heart:

Hmm... Viime yön unet olivat vähintäänkin mielenkiintoiset! Näin unta, jossa olen raskaana keskikesän aikaan, masu on todella pieni ja odotan kaksosia! Ettei vaan enteilisi jotain ;) Uni oli sekava, mutta erittäin lennokas ja todentuntuinen. Oletteko te muut nähneet normaalista poikkeavia unia?

(.) Mielialanvaihteluita on alkanut tulemaan. Itken, nauran ja kiljun samaan aikaan :LOL: Pahoinvointi syvenee ja ripuli pahenee. Siinä tiivistettynä omat olot.

H & Pikkutähtönen 8+1
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Saatiin sydänäänet kuuluviin lauantaina dopplerilla :heart: Hirveää vauhtia pieni sydän jyskytti menemään! Ihmetyttää vaan kun meidän doppleri ei näyttänyt sykettä, meillä siis näytöllinen kapistus joka itse laskee ja näyttää lyönnit/minuutti (tai ilmeisestikin pitäisi laskea ja näyttää..). Tuuria oli kyllä matkassa, lauantaina oli rv 8+5.

Aika menee kyllä kamalaa vauhtia, ensi viikolla pitäisi jo käydä seuloissa ja kokeissa! Ja kohta onkin jo ensimmäinen ultra, odottavan aika ei tosiaan ole tähän mennessä ollut pitkä :rolleyes:

Nyt ei jaksa enempää kirjoittaa, hirveän huonosti nukuin viime yön ja nyt kaduttaa että edes tulin töihin tänään...

Mijau 9+0
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkutähtönen2014
Pikainen päivitys omaa napaa, ei tule varmaan hetken oltua koneella kun tämä raskauspahoinvointi iski päin kasvoja :( Kahdessa aiemmassa raskaudessa ei ole ollut mitään tälläistä.. Eilisen päivän oksensin koko ajan, vesikään ei pysynyt sisällä. Olo oli hirveä ja ilta menikin sairaalassa nesteytyksessä. Eipä niille muita apuja ole antaa näin alkuun kun, että uudestaan vaan nestettä suoneen jos ei sisällä pysy mikään.. Mä niin toivon, että tämä ei kestäis kauaa, olen päivät lasten kanssa kotona ja ei siitä tulis yhtään mitään... :(

Viikon päästä eka neuvola, en odota mitenkään erityisesti sitä kun mun mielestä tuo eka käynti on tosi tylsä :D

tinker_rv 7+0
 
Kävin varhaisultrassa aamulla. Viikkoja piti olla 6+6, mutta koko vastasi 6+4, saattaa hyvin olla että ovulaatio olikin pari päivää luultua myöhemmin. Joka tapauksessa syke näkyi, ja kaikki näytti muutenkin olevan kunnossa. Huh helpotus! Ainakin vähäksi aikaa...

KELA-korvauksen sai tuosta tutkimuksesta, kun kyseessä riskiraskaus (=hormoniavustettu). Tuli mieleen, olisiko hormoniasia pitänyt mainita neuvola-aikaa varatessa, ja olisiko sitä kautta kenties myös päässyt alkuraskauden ultraan?

Nyt töissä, ja motivaatiot työntekoon olleet alhaiset jo useamman viikon. Joko saa jäädä äitiyslomalle? :p

Onnea kaikille odotukseen, ja surku ikävistä uutisista, ketkä sellaisia ovat saaneet. :hug:

maisa82 rv 6+6
 
uskaltaudun liittymään jo tänne mukaan. meillä alkoi tämä odotus hieman huonosti, kaksi viikkoa sitten mulla oli ruskeaa vuotoa ja alavatsa kipeä. päästiin terveyskeskukseen ultraan koska tää on ICSI raskaus eikä vielä tiedetty onko alkio edes oikeassa paikassa. ultrassa näkyi pelkkä sikiöpussi ja jo sillon sanottiin että tää on tuulimuna, pääsin vielä parin päivän päästä uuteen ultraan ja niiden mielestä se pussi oli jo pienentynyt eli keskeytynyt itsestään. no viime viikolla meillä oli vielä lapsettomuuspolille aika ja olin jo varautunut mahdolliseen kaavintaan yms. mutta siellä ultrassa näkyi kuitenkin viikkoja vastaava alkio jonka sydän sykki :)

mulle voi listaan laittaa 20.1/-StrawBerry-/24v/3.lapsi/SeKS ja N 26.6
 

Yhteistyössä