Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Tervetuloa uudet!

Tänään bongattu sydänäänet kotidopplerilla <3 <3

Huomisaamuna pitää soittaa sikiötutkimusyksikköön Helsinkiin ja sopia aika istukkabiopsiaan. Hui kun pelottaa! Sitä jännään niin paljon että keksimällä keksin itselleni ahdistuksen aiheita, huoks :(

Ensi maanantaiksi tuli ultra-aika Joensuuhun (rv 10+4), siellä tarkistetaan istukan sijainti, että onnistuuko istukkabiopsia. Mie en tiedä tehdäänkö meille ollenkaan np-ultraa kun kuitenkin tuo istukkabiopsia on, ja sen myötä myös ultrauksia.

Noh, mie yritän pysyä positiivisena, ja olen päättänyt että saadaan hyviä uutisia biopsiasta! Tää vauva on jo niiiiiin rakas <3

Teto rv 9+4
 
Moikka!

Viime viikolla oli "neuvola". Ultrassa näkyi täysin viikkoja vastaava alkio :heart:
Sain varsinaisen neuvola ajan parin viikon päähän, ku viikkoja oli sillon vasta 6+6. Ja ollaan lähdössä reissuun, niin näkee sit vielä ennen reissua et kaikki on hyvin :)

Mulla ois pari kysymystä teille!

Eli mietin sitä, ku meidän lapsille tulee ikäeroa n. 2 vuotta, niin äitiyspäivärahahan pysyy samana. Mut pysyykö se tismalleen samana, vai tuleeko siihen mitään korotuksia? Koska mun mielestä ois "vähän" typerää, et matkakorvaukset vähennettäis kahteen kertaan, ku eihän ne makseta ku kertaalleen.. Se, että kuljen toisella paikkakunnalla töissä, rokottaa mun äitiyspäivärahaa n. 100€/kk, joka on mielestäni huutava vääryys!

Entäs onko täällä muita mammoja, jotka käy salilla? Treenaatteko entiseen malliin, vai ootteko tehneet ohjelmaan muutoksia? Mä teen jalat vähän pienemmällä vastuksella, mut muuten aikalailla entiseen malliin, tietenkin jaksamisen mukaan. Kauankohan suoria vatsalihaksia saa tehdä?

Sori kun tuli vaan omaa napaa, mut piti kiireellä kirjoittaa, ennen ku esikoinen herää päikkäreiltä, niin en kerennyt lukea aiempia kirjoituksia :) Nyt rupeen lukeen sen minkä kerkeen.

-Pätkis- 7+5
 
Iltaa!

Ja taas uusia..ei haittaa :) Tervetuloa :wave: :flower:

Ollu taas pientä matalaliitoo. Tänäänkin suoraan töistä hain pojan hoidosta ja siitä mummolaan käymään.

Neuvolasta vielä. Niin tiesin kyllä, että toisen lapsen kohdalla neuvolakäynnit harvenee, mutt se tuntuu jotenkin niin oudolta, mutt kaipa siihen tottuu :D

(.) Koitin eilen (9+4) kuunnella dopplerilla sydänääniä, mutt enpä saanu kuulumaan. En kyllä odottanutkaan niiden kuuluvan. Ainoastaan oma syke löyty ja todennäkösesti istukka löyty ainaki äänien perusteella, ett jos sen peruteella voi päätellä, nii kai sitä elämää vielä on ;) Mulla on vissiin taaksepäin kallistunu kohtu, joten en siksikään odottanu niitä löytäväni ja tota vararavintoakin, joten sekin vaikuttaa ;) Nyt sit maltan odottaa EHKÄ sen viikon verran ja kokeilla uudestaan. Sillon luulis kuuluvan, kun esikoisestaki sain kuuluun noin rv 11 tienoilla :)

Huomenna sit verikokeisiin ja loppuviikosta saakin sit toivottavasti varata jo aikaa sinne nt-ultraan! :)

Outoja unia en muista nyt nähneeni. Muutenkin muistan tosi harvoin uneni.

Kuntosalilla kävin alku vuodesta kevääseen, mutt plussan jäljeen se jotenkin jäi. En edes viitti kiusata itteeni ainakaa just nyt sillä, kun väsymys on jotain iha uskomatonta. Luulin sen helpottaneen, mutta olikin jotain väliaikasta ja näyttäs palanneen takas. Mutt ite varmaa tekisin vähän varovaisemmin ja tohon vatsalihas- juttuun en osaa vastata tai sis en enää muista sitä millon kannattaa lopettaa...

Tässä pikakuulumiset taas...

Kolibrinkukka 9+5 (Kymppi pokuus kohta, hui! ;) )
 
Hei!

Voisinpa minäkin ilmoittautua mukaan. Olen lueskellut ketjua jo hyvän tovin, mutta mistään ei ole energiaa tahtonut löytyä keskustelunavaukseen..

Plussan sain 7.5. heti menkkojen ollessa päivän myöhässä ja lasketuksi ajaksi tuli neuvolasta 16.1. Veikkaan kyllä, että se siitä ultrassa hiukan aikaistuu, kun säännöllisen kierron lyhyyttä ei huomioitu tässä lasketussa ajassa ollenkaan.

Meillä on entuudestaan 4- ja 3-vuotiaat lapset. Samanlaiset ikäerot oli muistaakseni Klementiinin perheessä?

Oireena on ollut aivan katastrofaalinen väsymys. Liekö se olisi hiukan jo taittumaan päin, mutta siis tosi rimaa hipoen menty vähän kaikilla elämän osa-alueilla.. Pahoinvointia ei (onneksi!) ole, mutta olot pysyy kuosissa, kun syö koko ajan jotain hedelmää tms. Ruokahalu ei ole ainakaan vähentynyt :/ Maha on myös jo ihan selkeä, mutta yritän piilotella sitä.. En ole mitenkään hoikka ihminen muutenkaan, ja esim. töissä aion pysyä kaapissa ultraan asti (palaan sitten kesälomalta elokuussa maha pystyssä..). Tänään tuli postissa ensimmäiset äitiyshousut ja voi, miten mukavalta ne tuntuvatkaan! Ei taida olla paluuta peruspökiin enää :)

Varhaisultrassa ei käyty, plussatestin jälkeen seuraava "todistusaineisto" raskaudesta on sitten np-ultra. Kutsua sinne odottelen heinäkuulle, toivottavasti sopii lomasuunnitelmiin.. Meillä tietää jo osa isovanhemmista, ja muutamille ystäville on kerrottu, kun on nähty. Ei mitenkään julkista tietoa vielä, mutta en osaa näitä uutisia oikein panttaillakaan. Omat lapset ei tokikaan vielä tiedä, koska siitähän se sitten leviäisi kulovalkean tavoin :D

Seulontoihin ollaan menossa, täällä labrat otetaankin jo viikolla 10. Muuttunut aiemmista raskauksista, kun ennen otettiin rv 12 synnytyssairaalassa ultran yhteydessä.

Mut voi siis lisätä listalle

La 16.1. Viiriäinen / 33 v. / 3. lapsi / Kät
 
Voi Sanna-M, en voinut uskoa kun tulin tänään pitkästä aikaa lukemaan.. Paljon voimia, voin kyllä uskoa että olet rikki asiasta! :hug:

Täällä on selviydytty siitä työputkesta, joten jaksan ehkä taas palstaillakin. Tosin toipumiseen tuntuu menevän vielä paljon aikaa, olen edelleen tosi väsynyt, mutta nyt voi huokaista ja alkaa ottamaan rauhallisemmin. Olen itsestäni kyllä tosi ylpeä, että jaksoin ja hoidin hyvin tuon projektin lopun. Nyt voi hyvällä omalla tunnolla keskittyä omaan mahaan :)

Pahoinvointi oli jo pari päivää lähes poissa, mutta palasi takaisin. Ilmeisesti tuo väsymys vaikuttaa niin paljon, että kun työputki jatkui, alkoi väsymys ja pahoinvointi taas pahenemaan. Jotenkin mystisesti ne liittyy toisiinsa. Kuitenkin, päästiin niin pahaan tilanteeseen, että jouduin käymään viime yönäkin oksentamassa. Mutta kun nyt tästä toivutaan, niin luulen että alkaa helpottamaan. Alkaahan viikkojakin olemaan jo sen verran, ja ainakin edellisissä odotuksissa pahoinvointi on mennyt ohi viikkon 13 mennessä.

Viiriäinen, tervetuloa! Joo, meidän laset on syntyneet -08 ja -09, isompi kyllä ehti jo täyttää 5-vuotta, mutta pienempi tosiaan kolme edelleen.

Ai niin, ja seuraavat ajat:
18.6. np-ultra
10.7. lääkärineuvola


Klementiini ja papu 11+1
 
Olenpas ollut täältä kauan poissa, huhhuh! :)

Paljon on kuitenkin ehtinyt tapahtua sitten viimenäkemän - käytiin ensimmäisessä neuvolassa viikko sitten ja HUOMENNA jo ekaan ultraan vaikka raskausviikkoja onkin 11+2 :) Jännittää kieltämättä tositosipaljon, mutta eiköhän siellä kaikki hyvin ole. Ja tulipa periaatteessa tänään meidän vauvasta jo virallisesti sikiö, jos oikein olen ymmärtänyt :) Verikokeet multa otettiin myös viime viikolla ja siinäkin kaikki ihan ok, vähän pitää vaan hemoglobiinia seurailla.

Miten, oliko muita viikko sitten juhlimassa lakkijaisia/valmistujaisia? Itse olin, ja kuin sattumalta eräs sukulainen (onneksi vähän kaukaisempi niin ei tarvinnut paljastaa ;)) kysyi sitten kun valitsin skumpan sijaan pommacin että onko meille tulossa perheenlisäystä... Taitaapa olla ensimmäinen kysymys tuohon suuntaan, tuntui tosi hauskalta! :) Miten, onko muilla jo herännyt epäilyjä raskaudesta?

Muuten olen elänyt aika "normaalia" elämää, pahoinvointikin helpotti jokunen viikko sitten. Vielä en pysty esim. pihviä syömään kun paistettu ruoka tekee jonkin verran pahaa, mutta esim. jauhelihakastike menee jo! :)

Vielä sellainen tuli mieleen, miten teillä on paino noussut jaonko jollain jo havaittavissa jopa mahantynkää? :) Itse olen sen suhteen aika epätoivoinen, painoa ei ole tullut lisää vielä ollenkaan, mutta johtunee tosta ekojen viikkojen ällötyksestä.
 
Heippa,

Oliko tammikuisilla joku facebook-ryhmä? Onks se sellanen että jos tulee siihen mukaan, että mun kaikki kaverit näkee että oon liittyny?:whistle:
On ryhmä ja se on salainen. Kukaan ei näe että kuulut ryhmään. Laita mulle tai kolibrinkukalle yv:llä sähköpostisi, niin lisätään sut ryhmään. :)

Ihan pikainen kirjotus vaan. Lähtään nyt käymään ultrassa!

Tuplat 8+6
 
Helou!

Sadepäivää... No eipä näitä ole hyvin täällä vielä ollutkaan... Esikolle tulee tänään kaveri yökylään, rattoisaa keksiä tekemistä kun koko päivän sataa :D

Mie kävin salilla tässä keväällä, mutta se jäi pari viikkoa sitten pois, kun vatsalihasliikkeet alkoi tuntua epämukavilta. Jospa ylävartalon lihakset pysyisi kunnossa 15kg kuopusta nostellessa ja muu kroppa pyöräillessä ja lenkkeillessä raskauden aikana. Tanssikin jäänyt harmillisen vähälle, kun säät on olleet niin hyviä että tulee ennemmin oltua ulkona...

Miusta näkee jo kilometrin päähän että olen raskaana, ja en ole kieltänyt jos tutummat on kysyneet. Vieraammat ei kehtaa kysyä :D

Nyt on istukkabiopsia varattuna, heti juhannuksen jälkeen, rv 11+4 tehdään se. Huhhei, nyt kyllä jännittää.

Eli päivityksiä:
Ultra 17.6
Istukkabiopsia 24.6

Onpa säätämistä värien kanssa kännyllä...

Teto rv 9+5
 
Heippa kaikille ja tervetuloa Viiriäinen mukaan! :)

Tänään huomattavasti parempi päivä kun eilen, sai yöllä kunnon unet niin heti parempi olo. Kyllä mulla ainakin vaikuttaa väsymys huonoon oloon, eilen oksetti paljon enemmän kun esim. tänään. Pystyin töissä jopa juomaan aamukahvit mitä en oo pariin viikkoon pystynyt edes ajattelemaan!

Muutamat tutut on meilläkin epäillyt raskautta ja siitä yksinkertaisesta syystä etten polta enää. Ei kukaan onneksi ole alkanut vääntämään asiasta sen enempää, olen vain tokaissut jotain muuten vaan lopettamisesta ja painottanut sitä että toivottavasti tällä kertaa onnistun myös olemaan polttamatta :p

Paino ei ole mulla noussut vaan laskenut edelleen. Meidän oman vaa'an mukaan (joka ei ole kovinkaan tarkka, mutta suuntaa-antava kuitenkin) mukaan -4kg plussasta. Ihan jännittää paljonko neuvolan vaaka parin viikon päästä näyttää! :D
En kyllä ole pystynyt oikein syömäänkään viime aikoina, eilenkin meinasin oksentaa lämpimän ruuan ulos. Olen oppinut jo hamstraamaan vain pienen linnun annoksen koska maha ei vaan yksinkertaisesti vedä!
Mahaa ei muuten mielestäni vielä näy, välillä kyllä tuntuu että se olisi jotenkin turvonnut mutta tiedä sitten kuvittelenko taas omiani.


Mijau 9+1 (pitäisi joku hyvä "työnimi" keksiä vielä, hmm...)
 
Moikka!

Reilu viikko enää ja pääsee np-ultraan. Ihanaa, kun pääsee sitten isäntäkin näkemään pikkuisen. :heart: Itsehän näinkin jo viikko sitte. Ja saa lopettaa tän salailun, kun kerrotaan vanhemmille ja sisaruksille. On niin mukavaa peitellä tätä mahaa. Aamusta on jo ihan selvä kumpu ja turvotus tekee siitä ihan selkeän. Myös tuo mahan muoto on nyt muuttunu. Ennemmin oli tasaisesti pyöreä, nyt siihen on noussut alamahalle selvä "kärki". On se kyllä ihanaa. :)

Muutenkin oon huomannut siirtyneeni pikkuhiljaa ajattelemaan, että meille oikeasti tulee vauva. Silittelen ja tuijottelen masua onnellisena. :heart:

En tiedä sitten epäileekö kukaan, kun kukaan ei ole onneksi mitään kysynyt. Kaikki kuitenkin tietää, ettei me kerrota ennen ultraa. Noh, reilun viikon päästä sen kuulee...

Painoa on tullu kait kilo kaks. En ihmettele yhtään, kun jatkuvasti pitää syödä, ettei tule paha olo... Sisänsä en ole huolissani, edellisissä raskauksissa on tullu 8,5kg ja noin 10kg. Luotetaan siihen et samoista pysyttäis nyt. :whistle:

Catherine 10+0 (poks eka kymppi :heart:)
 
Kröhöm, saiskohan tähän tulla mukaan..? En koko ketjua läpi lukenut, mutta kaipailisin kovasti juttuseuraa muista tammikuuta odottavista ja ehkäpä vähän vertailukohtia omaan oloon että onko muillakin samanlaista vai ei (odotan esikoistani ja ainokaistani).. Enkä nähnyt ketään muuta Satakuntalaista..?

7+6
 
sariza82 mukaan vaan :D

ja taas tervetuloa uusille :D

aika moni ilmeisesti siirtynyt kokonaan tonne facebookin puolelle ja tulee siellä itsekin enemmän käytyä..
mutta mä olen ihan ihmetelly mihin on kadonnut mun laskettu aika kaimani mamuska7???

unista mä nään ihan ihmeellisiä unia,ja paljon pahoja unia,on tulipaloja,vauva syntyy viikolla 13 jne jne..ihan hirveetä,sen takia varmaan väsykin painaa tosissaan kun heräilen painajaisiin ja en muutenkaa meinaa saada unta öisin millään!!onko muita kenellä on menny nukkuminen vaikeaksi??

huomenna poksuu taas viikko,iiiik 11 täynnä eli vko 12 alkaa,ja tasan viikon päästä on nt ultra :D

muten mä voisin vaan syödä koko ajan..heti jos en syö tarpeeksi usein niin alan oksentaa,eilen tulikin oksennettua sitten koko pv niin että olin ihan tärinöissä ja meinas taju lähteä mutta onneksi illalla sitten sai syötyä ja juotua ja olo helpotti.

huvipuistolaitteet ajattelin tälläsen aiheen ottaa esille,tajusin juuri että munhan pitää roudata joku muukin aikuinen mukaan lintsi reissulle enhän mä voi mennä kun muutamiin härpäkkeisiin :D mutta ens kesänä sitten :D meinaatteko uskaltaa mennä muut miten laitteisiin?mä meinaan kyllä mennä ihan vaan niihin missä ei oikeesti voi käydä mitään,mielummin ilman riskejä kumminkin <3

tää turvotus on ihan kamalaa..ihan kun ois just synnyttäny ja vatsa ei ois vielä kunnolla palautunu..ihanat pläskit löllyy masun päällä,mäkin odotan että tulos jo nätti pyöreä maha mielummin kun nämä löllöt,tosin loppuvauheessa mä sit kiroan sitä mahaa minkä kerkeän :D ikinä mikään ole hyvä ;P

rv 10+6
 
Tervetuloa uudet!

Mulla ei kauheasti ole odotus vaikuttanut nukkumiseen, mutta viime viikolla näin ihan hirveän unen: näin unta, että mulle tuli keskenmeno, ja vuosin verta niin kauheasti, että siivosin sitä verta joka puolelta lattioiltakin. Uni oli niin toden tuntuinen, että kun sitten vihdoin heräsin, olin ihan älyttömän helpottunut, ettei se ollut totta.

Maha mulla on mielestäni jo ihan selvästi. Mies tosin aina nauraa sille, kun päivittelen kuinka iso se on ja väittää, ettei kukaan voi vielä sitä huomata. Omasta mielestä taas se on niin iso, että kaikkien pitäisi se huomata :) Iltaisin se on vieläkin isompi, kun turvottaa. Kukaan ei kyllä mahan perusteella ole mitään vielä sanonut.

Odottelen kanssa kauheasti ensi viikon np-ultraa. Vähän jo jännittää. Siihen on tasan viikko!

Tosiaan, missä on mamuska?

Klementiini ja papu 11+2
 
Äh, tulkaa nyt tänneki kirjottamaan sieltä fb:n puolelta! Meinaa ketju ihan nuupahtaa :p

Mä en ajatellu käydä huvipuistoissa ollenkaan, en oo moneen vuoteen käyny ja kun ei vielä lapsia ole niin ei ns. tarvitse mennäkään. Mies taas pelkää huvipuistoja niin paljon että tuskinpa me sinne eksytään tänäkään vuonna :D

Oon nähny unia ihan hirveästi, oikeastaan joka yö! Luojan kiitos vain yksi uni on ollut km-uni. Muuten olenkin sitten nähnyt kaikenlaisia unia, toiset ahdistavampia kuin toiset. En tosin ole heräillyt yöllä kovin montaa kertaa enää, aiemmin sekin oli ongelma.

Pahoinvointikin on tainnut jo vähän laantua, olen jopa kahvia saanut juotua jo parina aamuna! Kyllä koko ajan jonkin verran etoo muttei enää niin paljoa. Ja väsymyskään ei ole enää niin kamalaa, eilen jaksoin ilman päikkäreitä päälle yhdeksään asti illalla, i'm so proud! :D
Nyt kun väsymys on vähän laantunut niin mielialanvaihtelut on pahentuneet. Onko muut huomanneet samaa?

Mijau 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ultrassa nähty hyvin kasvaneet pikkuiset. Toinen vastasi viikkoja 8+5 ja toinen 9+0. Ultraus kesti melko kauan, koska pienenpi veijari ei millään meinannut antaa mitata itseään ja samoiten kystan mittaamisessa oli ongelmia. Kysta on vieläkin sen verran iso, että se pitää leikata synnytyksen jälkeen. Alkuraskaus pitää ottaa erityisen varovasti kystan takia. Hoitona paljon lepoa ja lisää sairaslomaa.
 
Oioi, kyllä oli eilen ihana kokemus tuo np-ultra - nyt tuntuu oikeasti siltä että meille tulee vauva! Mahaa mulla ei tosiaan ole minkäänlaista, ei edes turvotusta... sais jo tulla,ollaanhan tässä jo 12. viikolla!!! :) muilla vastaava tilanne?

Pahoinvoinnin luulin jo loppuneen kunnes se tänä aamuna yllätti, pakko taas jäädä kotiin töistä halaamaan pönttöä...

Huvipuistot saa tänä kesänä jäädä vähemmälle, vaikka niistä muuten pidänkin. Ootteko muita tollasia "rajoitteita" miettiny??
 
Katsotaas, osaanko.. Voisin samalla ilmottautua tuohon tyttöoloon, sillä KAIKKI ovat sitä mieltä että saan tytön. Mulle on ihan sama, kunhan se on terve eikä sillä ole pigmenttihäiriötä kuten äidillään..

22.1 / sariza82 / 31v / 1.lapsi / SatKS

Eka neuvola käyty mutta mulla ei jäänyt siitä oikeestaan mitään päähän, seuraava lääkäri on heinäkuun alussa ja siitä seuraavalle viikolle täytyy sopia eka ultra koska sillon tulee se 12 viikkoa täyteen.

Pahoinvoinnista: Voi pojat, mistäpä aloittaisin.. Mä oksennan ihan kokoajan, etenkin iltaisin ja öisin, ja menen yleensä nukkumaan tyynyillä pää ylös tuettuna koska muuten tuntuu että mahan sisältö valuu suuhun ja alan oksentelemaan. Mun selkä on jo ihan seis, mutta en vaan pysty makaamaan vaakatasossa. Saan juotua nesteitä joten koitan monipuolisesti juoda mehuja, limuja, mustikkakeittoja jne. Lihaa tai perunaa en oo saanut päiväkausiin alas, enkä ole pystynyt tekemään ruokaakaan. Sain reseptin Primperan pahoinvointilääkkeeseen, mutta sen teho on laskenut kuin lehmänhäntä. Ekana parinä päivänä vaikutti monta tuntia, nyt enää vain vähän aikaa. Ja olen systemaattisesti koittanut olla syömättä sitä, vasta kun täytyisi mennä johonkin ja leikkiä normaalia.

Paino on laskenut kokoajan oksentelun takia. Olen ylipainoinen, joten ehkäpä se on vaan hyvä, mutta pelkään hiukan että mitä alkiolle tapahtuu jos se ei saa tarpeeksi energiaa, kun mikään ei pysy mahassa. En usko että vauvamasu näkyy vielä pitkiin aikoihin, suihkussa tunnen vähän pömpötystä mutta siinäpä se. En ole ostanut vielä mitään vauvalle tai itselleni, siihen ekaan ultraan asti ainakin on odotettava. Enkä kerro vanhemmilleni tai lapsipuolilleni ennen sitä.

Ja jotain hyvääkin. Nimittäin mulla ei oo ollu migreeniä ties kuinka moneen viikkoon! :) Siihen auttoi varmasti se että jätin helmikuussa NuvaRingit pois ja olen ollut "vapaa" lääkkeistä pitkän aikaa. Juttelin miehen kanssa tuossa yksi yö, että mä en enää haluais syödä mitään hormonivalmistetta jos suinkin mahdollista, ja se sanoikin harkinneensa vasektomiaa tämän jälkeen, kun (hänelle kolmas) ipana syntyy. Vaikka olenkin voinut todella pahoin joka päivä viimeisen kuukauden, olen edelleen todella, todella onnellinen siitä että en kärsi juuri nyt migreenistä. :) :) :)

rv8
 
Pitkästä aikaa tänne kirjotan! =) Jokapäivä oon käyny kaikkien kuulumiset kyllä lukemassa ja kärryillä ollaan. Hirmusen paljon tullu uusia odottajia ja ihania uutisia.

Tänään oli ensimmäinen ultra. Viikkoja piti olla 8+3 mutta niitä olikin 7+4 eli laskettu aikani muuttui 25.01.2014 . Ensiksi säikähdin todenteolla kun ei meinannut pikku toukkaa löytyä millään mutta sitten se sieltä pulpahti esiin ja sydänäänet olivat lääkärin mukaan todella kauniin kuuloiset :heart: =)

Minua turvottaa ihan kauheesti! Näytän siltä ku oisin jo reeeilustikkin pidemmällä :LOL: Olen kieltämättä saanu hiukan vältellä kavereita sillä en halua vielä kaikkien korviin tämän kantautuvan :)

Pahoinvoinnista ei muuten tietookaan paitsi kahvin olen kyllä jättäny melkein kokonaan pois ku tulee öklö olo siitä. Ruokahalu on parantunut, minullaku on tapana unohtaa syödä niin kyllä nyt kroppa muistuttaa syömään ku tulee muuten uskomattoman heikko olo :)

Ihanaa odotusaikaa kaikille :heart: :)

ps: niskapoimu ultra on 16.07.
 
Viimeksi muokattu:
Mie myös olen harmitellut kun kovin hiljaiseksi meinaa keskustelu täällä mennä :( Tulkee takasin! ;)

Huvipuistolaitteisiin ei tee yhtään mieli, oksettaa ajatuskin :D

Mie olen aina raskaana ollessa nähnyt tosi paljon, ja eläviä unia, niin nytkin :) Ihan laidasta laitaan, kivoja unia, painajaisia, ja k-18 unia ;)

Mieliteot vaihtelee hirveästi, usein tekee mieli jotain, mitä milloinkin. Ja sitten se ei välttämättä maistu edes hyvälle kun sitä jotain saa :D

Ja mielialanvaihtelujakin piisaa, oon tosi itkuherkkä, yhdessäkään raskaudessa ei ole ollut tällaista. Ja suutun ihan mitättömistä asioista, hohhoijaa...

Teto rv 9+6, huomenna poksuu eka kymppi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mijau
Mä päätin kuitenkin vetäytyä tästä ketjusta, kun tarkemmin tutustuttuani näyttää olevan niin hipihiljaista. Mut saa siis poistaa myös tuolta etusivulta, mutta ei tietenkään oo välttämätöntä. Pahoittelut pikaisesta visiitistä! Liittyminen FB:n puolelle ei oo mun juttu, vaikka muuten tuleekin päivittäin käytettyä. Siispä toivottelen teille oikein onnellista odotusta ja toivotaan, että jokainen meistä saisi sen tammikuun tähtösen syliin!
 
Hei vaan kaikille uusille! :wave:

Täällä ollaan uupuneita töistä ja kotihommista, pahoinvoinnista ja väsymyksestä. Joka päivä olen käynyt lukemassa, mutta itse en oo saanu kirjoteltua.
Meillä on jo avoimesti jaossa tieto että neljättä odotan, en kauheasti ole mainostanut, mutta esim. töissä olen kertonut koska on hommia joita en voi tehdä. Hyvä on ollut palaute ja kovasti on ´tullut onnitteluita.

Pahoinvointi menee aaltoillen, jos tulee nälkä niin yököttää kyllä. Turvotusta ei kauheasti ole, mutta jotenkin kuitenkin tuntuu tämä neljäs odotus pompauttaa massun näkymään jo aivan liian aikaisin.
Jotenkin huolimatta siitä että jo kaksi kertaa on ultralla kurkattu vauvaa (rv 6 ja rv 8) on vaikea oikeasti ymmärtää että meille tulee vauva. Huomenna kuiten aamulla labraan seerumiseula ja muut rutiini tutkimukset. Seuraava neuvola on 25.6. ja nt-ultra 28.6.

*Martta ja toukka 8+5

ps. kenelle piti laittaa viestiä facebook ryhmään liittymisestä?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Voi luoja tätä väsymystä!!! Huomaa olevansa taas aamuvuorossa töissä. Kotiin tultua on niin kuollu ettei kykene muuta ku sohvalla makaan : / Yleensä en harrasta päikkäreitä, mutt tää raskaus on kyllä pitäny siitä todella huolen, että nukun. Miten tollanen muutaman sentin kokonen ihmisen alku voi saada ihmisestä näin vedon pois. Siinä siis syy etten ole kirjoitellut, kun en yksinkertaisesti ole jaksanut!

Koitin taas tänään doplerilla kuunella sydänääniä, mutt enpä kyllä mielestäni löytäny niitä vieläkään. Istukan äänestä en voi erehtyä, ett se nyt ainaki todennäkösesti toimii ;) Pääsispä sinne nt-ultraan äkkiä katsomaan, ett kaikki on kunnossa, mutt en oo vielä edes aikaa voinu varata sinne, kun verikokeissakin kävin vasta eilen. Ens viikolla sitten :)

Huvipuistolaitteista, en aatellu mennä ollenkaan. Särkänniemeen ollaan menossa heinäkuussa ja en kyllä tod. osta kallista ranneketta sen takia, että pojan kans käyn parissa vekottimessa. Saapi sisko hoitaa sen osuuden. Tyydyn siis vain palloilemaan muiden mukana alueella :) Ehtiihän tuota vielä monena vuonna itsekin mennä ;)

Noista unista vielä. Mulla on nyt tossa ylämahalla ollu joku ihmeen elohiiri ja ilmeisesti sitten hiipi yölläkin uniin, koska siinä unessa mulla muka tuntu jo liikkeet ja viikkoja 10+0 :LOL: Muutenkin oli jotenkin hämärä uni. Ja joo, täällä on jo nukkumiseen vaikuttanu tää raskaus. Nukun jotenki huonommin ja ärsyttävää on sekin, ett nykyään tarttee jossain vaiheessa käydä vessassa kerran, vaikka ois vaa enää tunti herätykseen.Pikkasen pistää ärsyttään ;) Missähä vaiheessa sitä sit noustaan useemmin, ku kerran vessaan :D

Ei mulla vissiin tähän hätään muuta...nyt tortillojen kimppuun, lurps!!

Tänään *POKS* 10+0,uskomatonta..."enää" 30 viikkoa odotusta ;)

Kolibrinkukka
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä