Tammikuun tähtöset kesäkuussa

Iltaa naiset :)

Ollu taas kaikennäköstä hommaa pihalla, muuta menoa ja iltavuoro vielä siihen päälle, joten jääny vähä heikoille kirjottelu.

Mulla oli tänään eka neuvola ja täytyy myöntää, että vähän jännitti vaikkei se nyt mikään uus asia ollu :D Muutama tieto tuli kyllä yllätyksenä, mutt haitanneeko tuo :) Laitanpa tohon alas ekan neuvolakäynnin saldon ;)

RV 9+0
Hb 137
Pissa puhdas
Verenpaine 122/76
Paino 74,0 (ennen raskautta 71,0)

Outoa, että Hb oli mulla noinkin hyvä. Muistaakseni esikoisesta se oli paljon alhaisempi. No parempi noin päin, kun kuitenkin se ehtii vielä laskea ku lehmän häntä. Onneks merkkas lähtöpainoks sen mitä oli ennen raskautta ja sit nykysen painon tän päivän riviin. Esikoisesta laitto lähtöpainonkin myös sen mitä vaaka neuvolassa näytti. Mullahan on siis nyt ihan eri terkka kuin esikoisesta :) Yllätyin kun sanoi ettei sokerirasitus ole pakollinen :O Syystä, että edellisessä raskaudessa kaikki oli ok, mutt kai minä sen silti käyn. Toinen yllättävä juttu oli se, että seuraava neuvola, joka on lääkärineuvola, on VASTA melkein 2kk päästä :O Pojasta kyllä kävin alkuun kk välein, vaikka nt-ultrakin sattui toisen käynnin tienoille. Johtuskoha siitä, ett tää on mulle toinen lapsi vai onko se vaan tän terkan käytäntö. Seulontoja varten otettavaan verikokeeseen olisin halunnu mennä jo vaikka heti huomenna, mutta suositteli menemään vasta maanantaina. Samoin nt-ultran katto kalenterista, ett Juhannuksen jälkeen jopa kolmen viikon päähä :O Aion kyllä heti Juhannuksen jälkeiselle viikolle varata ajan, sillon viikkoja kasassa suurinpiirtein 12. Olisha se ollu hienoo vielä ennen Juhannusta käydä, mutt arvasin kyllä itekin ett menee takuulla sen jälkeen. Turhauttavaa odotusta, kun ei tiedä onko kaikki ok, vaikka varhaisultrassa kävinkin.

Sellasta tänne. Toisaalta ärsyttää, mutt toisaalta ei voi mitään kun jokaisella terkalla on näköjään omat käytäntönsä ja sitten hammasta purren toimin heidän ohjedensa mukaan ;)

Meillä poika on syntyny keväällä, joten talvivauva voi olla aikamoinen haaste :)

Kamat saadaan hyvin mahtuun tonne farkkuun. Sitä on jopa oppinu karsimaan kaiken ns. turhan pois matkasta. Tosin uuden tulokkaan jälkeenhän takuulla tavaramäärä kasvaa räjähdysmäisesti, mutta eiköhä vaunut, matkasänky + muut kamat sinne peräosaan silti mahdu :D

Siinäpä omat pikakuulumiset ja nyt toivon, että viikot menis tosi nopeaa. Ärsyttää vieläki toi 2kk väli neuvolassa ;)

Tänään sanotaan *POKS* 9+0, tosin kohtaha se vuorokausikin vaihtuu ;)

Kolibrinkukka
 
Hei kaikille!

Tervetuloa kaikille uusille, joita onki tullu monta sit viime kerran jälkeen ku oon kirjotellu tänne :ashamed:

Oon pääasiassa tuolla fb-ryhmän puolella, ku sitä on (muka) jotenki helpompi käyttää :D

Täällä kaikki hyvin, eilen oli tarkistusultra, ja tyhjä ruskuaispussi oli hävinny ja nyt ois rv 10 + 2.. mutta lääkäri sano ettei saanu oikeen vieläkään täyttä mittaa joten luultavasti se on 10+5 niinku menkkojen mukaan piti olla.

Vaavi liikku ja sillä oli kädet ja jalat ja kaikki <3

Tohon Np-ultrakysymykseen.. niin mä en ois halunnu sitä, mutta pakko tehdä kompromissi kun mies haluaa.. Kun niitä on ilmeisesti jonki verran, että näyttää et on turvotusta tms. ja sitte kaikki on kuitenki hyvin.. niin en kaiken tämän pelon jälkee haluais yhtään ylimäärästä stressiä. Mutta pitäähän tuota ukkoaki kuunnella (dämn :D )

Koitan välillä kirjotella tänne.. Tsemppiä kaikille!

Ai niin, onko muilla ruvennu kukkimaan naama?? Mulla ei oo ikinä koskaan ollu finnejä, ja nyt kyllä on :(

Muita oireita ei sit juuri ookkaan ;)

MiaEllen rv 10+2
 
Hiljaiseloa ollut täälläkin suunnalla. Työt vie voimat kyllä aika tehokkaasti.
Jänniä aikojakin tässä elettiin kun vuotelin viime viikolla ja kävin tarkistusultrassa ja vauva ei vastannut viikkoja ollenkaan. Tällä viikolla uusintaultra ja vauva vastasikin viikkoja ja kaikki hyvin. Joten kai sitä nt alkaa uskoa että raskaana ollaan.

Muutenkin hyvin vähäoireinen tämä raskaus on ollut. Ihan vaan muutama pahoinvointikohtaus koko aikana, ei oksentelua. Eikä muutenkaan mitään mahakipuja, tissit ei oo kipeet. Väsyttää mut niin normaalistikin kun on pitkä työputki. Ainut mikä ehkä on uutta on tämä huimaus.

Np-ultraan aiotaan mennä ja osallistua seulontoihin.

Ensimmäinen neuvola on vasta juhannuksen jälkeen, rv 10+ ja niskapoimu-ultraan th teki lähetteen. Aikaa vaan nyt odotellaan, mulla on työvuorotkin jo sinne asti niin toivottavasti se tulee johonkin sopivaan väliin ettei tarte alkaa muutella hirveesti vuoroja.

Unohdin nyt sit mihin piti kommentoida...

Jardin ja papu 7+5
 
Nyt voisi pikku hiljaa uskaltaa mukaan enemmän :D Varhaisultrassa tänään käyty ja ihan oikeasta paikasta löytyi pieni alkio ja syke <3 Viikkoja ultran mukaan 6+3, pituus oli 6,1mm. La olisi 27.1.2014 :)

Eli mut voi päivittää tuonne etusivulle: 27.1/tinker_/3.lapsi/K-SKS

unelmavauvasta tai kolibrinkukka saisko yv:llä tietoa tuosta facebook ryhmästä? :)
 
Hei!

Hiljaiseloa on tullut pidettyä, lukemassa olen kyllä päivittäin käynyt teidän juttujanne =)
Pelko, ettei kaikki ole hyvin, on ollut valtava... Tänään ultrassa kaikki kuitenkin oli hyvin... Hyvä syke näkyi ja pikkunen kovasti heilutti siellä käsiään ja jalkojaan ja yritti tehdä kuperkeikkaa :heart:
Jospa sitä hetkeksi voisi jättää huolehtimatta ja varata sen np-Ultran...
Lääkäri laittoi myös lähetteen äippäpolille kun viimeksi sain pahan raskausmyrkytyksen ja synnytys käynnistettiin aikaisemmin mutta silti vauva oli "isokokoinen" niin että tätä raskautta seurattaisiin sitten enemmän ja vauvan kasvua, mukavahan sitä on ultrassa käydä useammin...

Hei, mites teillä muilla, onko kokemusta tai mielipidettä, miten kertoa raskaudesta tutulle jolla lasettomuutta takana...pääsevät nyt tutkimuksiin kun yritystä heillä jo niin pitkään takana... Mietin vain että onko parempi kertoa ihan suoraan vai miten... Jotenkin tuntuu pahalta heidän puolestaan ja tukena haluan tietenkin heille olla mutta pelottaa vain miten he ottavat vastaan tämän minun raskausuutisen "taas"... Ääh...vähän hankalaa...

Ai niin, tervetuloa kaikille uusille :wave: ja :hug: kaikille sitä tarvitseville!
 
Pitkästä aikaa. Ainakin kolme kertaa oon yrittäny kirjottaa koneella ja puhelimella ja sit on joko puhelin jumittanu tai viesti kadonnu jonnekkin niin en oo saanu viestejä perille asti.

Edelliset lapset on syntyny kesällä, kevällä ja loppusyksystä (marraskuussa). Me ollaan kyl kävästy ulkona kun toi kuopuskin oli viikon ikänen. Viety esikko päiväkotiin ja hoidettu lyhyet kauppareissut. Kun vauvalla on vaatetta päällä ja makaa makuupussissa ja kopassa ja joku suoja on vaunujen aukon edessä niin ei sillä sisällä ole mitenkään kylmä. Eskionkin kanssa testasin puolvuotiaana et vaikka pakkasta oli yli 25 astetta niin vaunujen sisällä hengitysilma oli vaan jotain -5 astetta.

Lapsettomat kaverit Mun serkkun mies on syntymästä steriili eikä suostu adoptoimaan lasta. Tälle serkulle tuntuu aina pahalta kertoa vauvauutiset. Vanha koulukaveri odottaa miehensä kanssa kotimaista adoptiovauvaa ja heillekkin kertominen tuntuu vaikeelta. Jotenkin vaan on niin epäreilua että meille tulee lapsia ehkäsystä huolimatta ja toiset ei niitä saa millään.

(.) Huono olo on aika paljon helpottanut mut väsymys on vielä aika rasittavaa, aamulla en millään jaksais herätä ja eilen kun lapsilla oli päiväkotipäivä että mä saisin koulutehtäviä tehtyä niin nukuin lähemmäs neljän tunnin päikkärit kun en mitään jaksanu tehdä.

Fantaihana 10+0 POKS!
 
Moiks!

Huhhei, sain herra 2veen suht ajoissa nukkumaan päikkärit, nukahti jo yhdeltä eilisen kahden sijaan... Vähän meinaa olla vaikiaa kun aamuisin nukutaan yli kasiin kun esikkokin on lomalla, ihanaaaaaa!!!

Meillä pojat on syntyneet heinäkuussa ja maaliskuussa, enkelityttönen oli tammikuinen...

Hui, nyt alkaa tapahtua istukkabiopsian suhteen, tänään soitti lääkäri että haluavatkin tutkia meidät Helsingissä kun tyttösen sairaus on ensimmäinen tapaus Suomessa! Tutkimus tehdään viikolla 11 (eli 10+ vai 11+?), ja sitä ennen ultrataan vielä Joensuussa että nähdään istukan sijainti. Eli parin viikon sisään päästään taas kurkistamaan masuun :) Huh, kyllä pelottaa, toivottavasti saadaan hyviä uutisia biopsiassa, sairauden mahdollisuushan on 25% :(

Mikäli kaikki menee hyvin, seuraava neuvola on viikolla 12-16, ja samalla tehdään sokerirasitus kun miulla on ollut kahdessa raskaudessa rd.

Tänään oli eka aamu kuukauteen ettei tarvinnut oksentaa, jeeeeee! Jospa tää pahoinvointi alkaisi jo hellittää...

Teto tänään *poks* 9+0
 
Heipähei!

Minä liittyisin tänne, sillä esikoisvauvani laskettuaika neuvolan mukaan on 14.1. Olen siis rv 8+2. Olen jo käynyt ensimmäisessä neuvolassa sekä ultrassa. Sain (onneksi) mennä ultraan jo aiemmin, sillä minulla epäiltiin keskenmenoa, niin tarkistettiin sitten, että masuasukki on mukana ja syke näkyy. :)

Sen verran taustaa, että minulla on endometrioosi, minkä vuoksi vauvaa on yritetty 3 vuotta, nyt sitten vihdoin tärppäsi. :) Tuntuu, että minulla on kaikki mahdolliset oireet olleet alusta asti, vaikka en osannut arvata olevani raskaana. Olin 5pv myöhässä, ennenkuin tajusin, että nyt olisi mahdollista ollakkin raskaana..Ja äitienpäivänä teinkin sitten plussat, todella selkeät sellaiset. :)

Onnea kovasti kanssaodottajille!
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittaudun mukaan ketjuun. Viikkoja kasassa 6+2, eli la 28.1.2014.

Toinen lapsi kyseessä, ja kovasti hermoilen oireista/oireettomuuksista. Lähinnä paineen tunnetta alavatsalla sekä epämääräistä etomista ja ruokahaluttomuutta ollut tähän asti. Rinnoissa ei juuri mitään. Ai niin, ja välillä on ollut niiiiiin vaikeaaaaa, kun kaikki ärsyttää eikä mitään jaksaisi tehdä. Miehellä on kyllä kestämistä.

Esikoisen kanssa raskaus huomattiin vasta, kun viikkoja oli kasassa lähes 7, joten en pysty siihen vertaamaan. Ts. varmaan suht. oireettomat ekat viikot oli silloinkin, kun en mitään huomannut. :D Nyt oli toivotumpi, ja siksi herkimmillä testeillä plussattu jo rv 3+5.

Onko muilla ketjulaisilla ollut clomit käytössä? Meillä oli, ja heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Sinänsä ei ole löydetty PCO:ta tai muitakaan perussairauksia, jotka hommaa olisivat hankaloittaneet, mutta jostain syystä vaan hormonit oli sekaisin eikä ovulaatio tapahtunut luonnostaan "kunnolla", mistä syystä pillerit saatiin.

Varhaisultra yksityiselle varattu ens maanantai 10.6., jolloin olisi kasassa 6+6. Toivottavasti jotain näkyy!

Eka neuvola vasta 25.6., mutta saatiinpahan samaan syssyyn esikoisen 2-v. neuvola.

28.1./maisa82/31/kakkonen/TAYS tai PHKS

VU 10.6.
N 25.6.
NP 16.7.
 
nelikko82 me "tehtiin" toista lasta reilu 2vuotta ja saatiin jo lapsettomuus tuomio, jos näin voi sanoa.. Lähipiirissä on lapsettomuutta, todella läheinen pari on käynyt läpi rankimmat hoidot monta kertaa tuloksetta :( Mä suosittelisin reilusti ihan itse kertomaan asiasta, mikään ei ole sen ikävämpää kun kuulla se jotakin toista kautta kun ei oo uskaltanut itse kertoa. Näin mä ainakin tekisin jos olisi siis läheinen ystävä tai sukulainen kyseessä ja olen kyllä kuullut tältäkin parilta miten pahalta tuntuu kun ei kerrota tuollaisia asioita itse vaan kuullaan toista kautta.. Toki pitää sitten miettiä miten ja missä sen asian kertoo :)
 
Ainiin, aina unohtuu jotain... Eli autona meillä on tila-auto jossa on 8 istuinpaikkaa ja iso takatila lisäksi. Tällä hetkellä mahdutaan ihan ok kun 2 keski-istuinta on poissa niin mahtuu tavaraa mukaan. Takatilan täyttää suht tehokkaasti 2 nöffiä :D En tiedä miten vaunujen kanssa tehdään kun vauva syntyy, pääasiassa luultavasti käytetään liinaa reissussa, jos vaunuja tarvitaan, täytyy niitä purkaa (renkaat ja koppa) ja matkarattaathan tietty menee pieneen tilaan. Tiivis tunnelma meillä tulee olemaan :D Matkasänkyäkään ei tarvita kun vauva nukkuu vieressä tai liinassa. Yllättävän vähän vauva lopulta tavaraa tarvitsee :)
 
Hellou, tänään lisäultrassa tosiaan näkyi että pikkuinen lopettanut kasvamisen rv 6 kohdalla joten teen lääkkeellisen tyhjennyksen kotona. Meillä yrittäminen jatkuu jossain vaiheessa, nyt suren tätä menetystä :´(

Paljon onnea teille kaikille tulevaisuuteen ja nauttikaa raskaus ajastanne. <3 <3
 
mökiltä kotiuduttu ja posti oli tuonut ajat molempiin ultriin nt ulta on ennen juhannusta,jeee!! eli 18.6 ja sillon ois rv 11+6 jänskää nähdä muuttuuko laskettu aika ja tietysti että onhan siellä masussa kaikki kunnossa..rakenne ulta oiskin sitten 15.8 ja sillon 20+1

nii ja tohon talvivauva asiaan piti kommentoida että mulla toi edellinen ipana on syntynyt marraskuun vika pv joten on talvivaavistakin jo kokemusta,ja kun yksin olen täällä sitten ja koirakin talossa niin se on vaan ajoissa vauvan kanssa mentävä ulos,,sit vaan kunnolla päälle ja lämmikettä vaunuihin,toki varmaan ekan viikon voisn kuvitella laitavani koiran ehkä hoitoon jonnekin ja sitten varmasti mummista tms saa kauppa apua mutta pakko se on suht pian ruveta itse tätä härdelliä pyörittämään,ei auta kun ei ole vaihtoehtoja,pakkohan se on vaan pärjätä :D
 
ja hei tuleeko monelle rasituksesta maha kipeäksi?itse vedin tossa mökillä ollessa aika rivakan keskivartalo jumpan yx ilta ja oli kyllä virhe,särki tosiaan mahaan sen jälkeen,sama homma kun viime viikolla siivosin kämpän niin että nostelin sängyt pystyyn,sohvat ym ja hinkkasin lattialistoja minkä kerkesin niin illalla oli maha kyllä arkana,jomotteli ja särki ihan toden teolla,pitänee vaan ottaa iisisti siis :/
 
Taas uusuia, kiva ja tervetuloa :wave: :flower:

Huh, rupee kyllä pikku hiljaa verottaan iltavuorot tätä mammaa. Onneks enää huominen ja sit odottelen mielenkiinnolla miten väsyny aamuviikko on tulossa ;) Outoa kyllä pahin väsymys on mulla kaikonnu, samoin vähän niinku muutki oireet. Tarttis vaa koittaa järjellä ajatella, että ne oikeesti vaihtelee ja ettei koko aika voi olla jotain. Silti pelottaa jos NT-ultrassa tuleeki huonoja uutisia. No tarttee nyt vaa aatella positiivisesti eikä sitä pahinta :) Dopplerikin olis jo kotiutunu, mutt pakko malttaa mielensä, kun tiedän etten vielä mitää sydänääniä sillä sais kuuluun näillä viikoilla.

Sanna-M :hug: :hug:

Olikoha täällä yhtää päivän polttavaa kysymystä mihin en ois vastannu? Eipä kai, joten jääpi nyt lyhkäseks tän illan kirjottelut. Pakko suunnistaa pehkuihin pikku hiljaa...

ai niin...tinker sulle on yv:tä :)

Kolibrinkukka 9+1
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta! :wave:

Sanna-M: Olen todella pahoillani :'( Toivottavasti tärppäisi pian uudelleen ja saisitte pienen jo syliin asti :hug:

Tervetuloa uusille! Meillähän alkaa olla jo aika iso ryhmä kasassa =)

Täälläkin tuntuisi väsymys olevan jo jollakin tasolla historiaa, loppuisi vielä kamalat helteet niin jaksaisi tehdäkin jotain :p Tänään aion kyllä käydä ekaa kertaa viikkoon pyöräilemässä, eihän siitä mitään tule että vaan kotona sohvalla makaa kaikki illat :kieh:
Viikonlopulle on muutenkin paljon ohjelmaa kun järjestetään muutamalle ystävälle pienimuotoiset grillijuhlat joita varten täytyy käydä tänään ostamassa syömisten lisäksi uusi grilli :LOL: Vanha on niin pieni ettei sinne mahdu paljoakaan ruokaa kerralla, saisivat vieraat vähän turhan kauan odottaa syömistä jos sillä alkaisi laittamaan. Ja huomenna mennään sitten toisiin grillijuhliin! Se nyt on enemmänkin sellainen vanhojen tuttujen kokoontuminen nuotiolla jonne voi halutessaan viedä juotavaa ja syötävää. Olen miehelle kuskina siis huomenna :)

Eilen juteltiin miehen kanssa että meidän täytyisi pitää pieni loma yhdessä ennenkuin vauva syntyy. Ei olla käyty MISSÄÄN koko seurusteluaikana, ollaan varsinaisia kotihiiriä :D Alustava suunnitelma on mökinvuokraus viikoksi syksyllä. Meidän suvulla on omakin mökki mutta siellä ei saa rauhassa olla ollenkaan niin päätettiin lähteä rauhassa rentoutumaan, kalastamaan ja poimimaan sieniä uusiin maisemiin :) Pitääkin alkaa tehdä pientä vertailua, ei kumpikaan olla koskaan aiemmin vuokrattu mökkiä, olisiko kellään vinkkejä hyvistä sivuista tms.? :)

Tää raskaus on tainnu tehdä hyvää meikäläiselle! Olen varsinainen stressipallo "tosielämässä" mutta nyt olen ollut pitkään rauhallisempi kuin koskaan. Miehen kanssa eilen ihmeteltiin asiaa ja hän oli tietysti varma että tämä on vain tyyntä myrskyn edellä :LOL:

Oikein ihanaa päivää kaikille! Itse ainakin olen paremmalla tuulella kuin aikoihin :heart:

Mijau 8+4
 
Pahoittelut Sannalle:hug:

Jaiks, sain varhaisultran polille vasta päivää ennen juhannusta, jotta voidaan arvioida raskauden kesto tän sekavan tilanteen takia. Oon ihan pelko peräsimessä, että mitä siellä näkyy. Nukkuminenkin rupee olee jo vaikeeta. Palaa jotenkin muistot vielä niin tuosta Kkm:ästä. Jotenkin olen samaan aikaan positiivinen, mutta pelko huutelee takaraivossa silti kokoajan. Mutta tätähän tämä on, jos vu on kaikki hyvin niin seuraava etappi on Np- ultra ja sitten rakenne :whistle: Ennen ei tainnu tarvita niin paljon jännittää kun mitään seulontoja ei ollut :D mutta kaippa se sitten helpottaa edes vähän kun saisi sykkeen nyt kuulla :)

Hyvää viikonloppua kaikille :hug:
 
Tänään oli eka neuvola:

rv 10+1
Hb 114 (vaikka rautaa tullut syötyä jo kuukausi, täytynee lisätä...)
verenpaineetkin oli suht matalat, mitä oon kotonakin mittaillut...
paino noussut lähtöpainosta pari kiloa.

Sydänääniä täällä ei ole kuulemma tapana kuunnella kuin vasta joskus viikoilla 16tms. mutta kokeiltiin kuitenkin pyynnöstäni ja hetken etsimisen jälkeen äänet löytyi! <3

Samantein käväsin sitten labrassa antamassa verinäytteet ja otettiin samalla seulat ja kaikki, eli 6 putkea otettiin, ni on nuo nyt sitten otettu.

Seuraavan neuvola-ajan terveydenhoitaja lupasi soitella juhannuksen jälkeen, kun ei vielä ollut hänellä kalenterissa aikoja niin pitkälle... seuraava neuvola kun osuis tuonne elo-syyskuun vaihteeseen, johon mennessä onkin sitten käyty siellä nt-ultrassa ja rakenneultrassa, kunhan sinne ne ajat joskus sais... veikkaan, ettei tuon naistenklinikan rempasta johtuneen ruuhkan vuoksi noihin ultriinkaan välttämättä ihan ajoissa päästä, mutta katsellaan.

Ai niin: kyllä mä luulen, että tuohon farmari volvoon mahtuu ihan hyvin sitten vielä 3 lasta ja tavarat. En ole ajatellutkaan minkään matkasängyn hankkimista ja tykkään käyttää ennemmin kantoliinaa kuin vaunuja, joiden hankkimisestakaan en ole niin vakuuttunut.

Nuo jo olemassa olevat lapset ovat syntyneet joulu- ja tammikuussa, joten aikalailla muistissa tuo talvivauvan kanssa eläminen on. :)
 

Yhteistyössä