*Tammikuun Tähdet-11* toukokuu-10 (Päivitykset yksityisviestillä)

Huomenia kaikille!!

Sanmar ja Cladoceran :hug: :hug: :hug: :hug:


Huomenna olisi ensimmäinen neuvola ja torstaina pääsen ultraan kierron epäsäännöllisyyden vuoksi.
Tässä tosiaan miehen siskon kanssa huomattiin kirjottelevamme samalla palstalla :LOL: melkoinen sattumus tosiaan...
Meillä on nuorimmatkin lapset samana vuonna syntyneet 2,5kk ikäerolla vain...

mutta illemmalla sitten lisää...
Ninnipo ja masumussukka 6+3(?)
 
Yksi tammikuinen liittyy seuraan :) Plussasin lauantaina kiertopäivänä 38. Meillä tulossa siis ensimmäinen yhteinen tähän uusperheeseen. Itsellä kaksi poikaa ennestään ja miehellä yksi tytär. Varovaisesti itse toivoisin tyttöä ja mies ehkä vähän poikaa mutta kuten varmaan kaikki allekirjoittaa, pääasia että lapsi on terve :heart: Laitoin ykssityisviestillä tietoja Mutzillalle, en nyt muista mainitsinko synnytyssairaalan joka on siis KOKS.

Neuvolaan sain ajan 10.6. Olisi toisaalta voinut odottaa vähän kauemmin sen neuvolan kanssa kun olisi kiva kuulla jo sydänäänet ekalla neuvolakerralla, tuskin ne vielä rv 8+1 kuuluu :/
 
Cladoceran :hug:

).( Nyt on tullut pahaolo kuvioihin mukaan, ei onneksi koko aika riesaa! Ja pystyy syömään vain mitä sattuu tekemään mieli, kuten illalla oli pakko saada lettuja. Ei auttanut kun tehhä :) söin sitten ehken liikaa kun tuli kaaheen pahaolo :x

Kyllä nää viikot on piinavia! Ei tieto tulevasta ja onko masussa ketään... :/

Avokado Ei olla viel mietitty nimiä. Pari kummi ehotusta ois mulla, kuhan päästäs edes pitemmälle tässä odotuksessa et uskaltas ees äänen ehdottaa.

maska82 5+5
 
Sanmar ja Cladoceran :hug: :hug: :hug: :heart: :heart: pahoittelut!!


(.) Tännään aamulla oltiin ekassa neuvolassa, mukava täti oli :) 23.6 ultra :heart: :heart: taidetaan kyllä varata huomenna varhaisultra, täti kuunteli sykkeitä pyynnöstä mutta turhaan, kyl ne viel kuulee:)

Hemiini ja "roni" 6+6...(ei kyllä tiietä kumpi tuloo)
 
Heipparallaa

Isot osanottohalaukset Sanmarille ja muille, joiden odotus katkesi liian lyhyeen! :hug:

Mua väsyttää ja kuvottaa koko ajan enemmän. En oksenna, mutta tää jatkuva oksettava olo on rasittavaa :x Mut toisaalta olen kiitollinen edes vähäisistä oireista, on joku tietoisuus tästä raskaudesta. Muutenhan tässä on olo mitä mainioin. Jopa verenpaineet on kuin taikaiskusta laskeneet alas, vaikka ovat jo pari vuotta huidelleet huimissa lukemissa. Mulle on joskus sanottu, että raskaus ja synnytys sopii mulle ja totta se taitaa olla.

Joku sanoi, että oudoksuu kun olo ei ole hyperonnellinen ja innokas. Mulla on vähän sama juttu. En samalla lailla uhku intoa kuin ennen, mutta toisaalta olen kyllä onnellinen raskaudesta. Mutta huomattavasti rauhallisemmin mielin suhtaudun kuin ennen. Kai sitä vähän jännittää, miten neljän kanssa pärjää. Ja sekin vaivaa ja vaikuttaa mielialaan, kun ihmiset onnittelemisen sijaan pelleilevät, taivastelevat ja sanovat että "nyt sit tähän kyllä lopetat". Ihan kuin tämä lapsi olisi jotenkin vähempiarvoinen kuin esikoinen. No, meille on ihan yhtä arvokas ja se on tärkeintä, muut painukoot suolle.

Ultrakutsua odotellen Karhuntassu ja Alpo 9+2 (tai jotain)
 
[/b]Cladoceran olen niin pahoillani, :hug:

Helmiini86 minä en ole irc-galleriassa

meitin neuvola kuulumiset jää nyt sit kertomatta ku nukuttiin pommiin :LOL: luotin niin siihen että likka herättää aamulla ennen seitsemään niinku normaalistikki, mutta heräski vasta 8 jälkeen ja meillä oli aika klo 8......... no keskiviikkona uus aika, joten silloin sitten hermottulen kertomaan :D
Odotan kyllä niin paljo ultraa. Ja tietty sitä et olis pian jo senki takia et selviäs ne raskaus viikot ku en oikeesti näin pitkällä ole, mut sanoko joku en np-ultra on viikolla 10-12 joten tulepa neki viikot pian et sinne pääsee... täytyiski katsoa vanhasta neuvola vihkosta millä viikolla viimeks kävin..

nimi ja kummit meillä jo pojalle nimi valmiina, paitsi mies ei ole vielä etunimestä innostunut että se voi vaihtua... jos tyttö tulee niin ei hajuakaan :D
Meille tulee kolme kummia ja 2 niistä jo päätetty tai siis minä päätin, mies saa päättää sen viimesen. Meillä periaatteena että ku minulla sisaruksia mutta miehellä ei ole niin aina otetaan yks mun sisaruksista ja sit molemmat valitsee yhden kaverin... mitään vanhanaikasta pariskunnan valintaa meillä ei ole...

hermot voi mies raasua :LOL: aina olen ollut pitkävihanen ja kun suutun niin sit tosiian suutun, mutta nyt vielä kiukkusempi ja en lepy millän... mies "mokaa" kerran niin meikä kiukuttelee ainaki sen neljä päivää.... no oppiipahan taas tavoille :LOL:

hellyys täälä haluttais niin kovin hellyyttä ja et otettais huomioon.. vois vaikka joskus tuoda kukkiaki :heart: haluis niin tuntee itsensä tärkeeksi ja että toinen välittää.... kaiken pitäis olla niin ihanaa ku raskaana on

memmu ja valtsu 9 :heart: ( ku soitin niin sanoivat että nyt 9+1 mut en sitä kyl enempää enään nosta ku tippuu ainaki sillä viikolla)
 
kummeista Meillä kummit on jo valittuna :) Tosin mietittiin niitä jo yritysaikana :)

nimistä Meillä pojalle on jo kaksi nimeä ja tytölle periaatteessa toinen nimi, tytöllekin oli nimi´valmiina, mutta mies tuli toisiin aatoksiin.

(.) Nyt on olo taas niin kamala, että täytyy kohta saikkulappu käydä hakemassa. :( Hommia olis, mutta en voi tehdä mitään, kun mun olo on aivan kaamee.. Mahaan sattuu, huono-olo, maha ihan sekaisin... ei tästä tuu täällä töissä kyllä yhtään mitään :( Täytyy tänään kyllä ne ranekkeet käydä hakemassa, josko tää olo tästä paranisi ja kaikki ei ällöttäisi :) Ihanaa kyllä, että on oireita, etä tietää olevansa raskaana, mutta kyllä tätä kotona mielummin potisi :x
 
Emeliina: samaa meinasin sulle kirjoittaa mitä savara olikin jo ehtinyt sanoa, toivotaan että on vain limakalvoista johtuvaa tämä.

Ja tosiaan, ymmärrän täysin että odotat äp-loman alkua, sitä me varmasti kaikki odotetaan :p
Mut tosiaan, mulle tuli työpaikan vaihdos toisaalta hyvään saumaan, menee nopeesti raskausaika kun on muutakin ajateltavaa =) vanhassa työssä jos olisin jatkanut, olis kuukaudet tuntuneet vuosilta äp-lomaa odotellessa :whistle:

Cladoceran: :hug: voimia :ashamed:
 
Cladoceran :hug:

Kreecher Meilleki tuli ihan yllätyksenä että vauva tulee. Mutta onneksi on jo yksi pian 10 kuinen tossa niin ei tuu niin valtavana järkytyksenä. Mies se oli enemmän innoissaan kun minä. Haluaisi kertoo jo koko maailmalle.
 
Kääk mikä määrä tekstiä! :p Hyvä vaan! :D

Cladoceran:Syvä osanottoni, tuo tunne on todella kamalaa, kovasti voimia!!! :hug:

ON:Kivi vierähti, ainakin hetkeksi sydämestä...HCG oli reilusti tuplaantunut, arvo erittäin hyvä joten matka jatkuu :) Vuoto pysynyt poissa, ehkä se johtui siitäkin kun kanniskelin torstaina esikoistani (1v4kk) sinä päivänä paljon ja likka painaa jo 14kg...Varhaisultra 7.6.joten sinne asti tuntuu ikuisuus:) Mutta toistaiseksi näyttää hyvältä joten koitan pitää positiivista mieltä yllä. Neuvolan varaan vasta joskus rv9-10 paikkeille!

Voi kunpa nää viikot nyt juoksis eteenpäin, pääsis testailemaan kuuluuko sydänäänet kotidopplerilla, se oli mun pelastus esikoista odottaessani...


Toive81 ja Sintti 4+5
 
Suuren suuret osanotot Cladoceranille!

Lääkäri äsken soitti ja oli siellä laittamassa mulle lähetettä ultraan. Joten nyt sitten vaan odotellaan kutsua ultraan.. toivottavasti pääsis tällä viikolla niin saisi selvyyden tähän mystiseen verenvuotoon joka tulee ja menee... Nyt ei siis ole enää näkynyt pisaraakaan lauantain jälkeen. Rinnat on edelleen kipeät (onneks). Tää tietämättömyys on kyllä raskasta, selviäisi tämä juttu suuntaan tai toiseen niin vois alkaa käsittelemään asiaa ja pääsisi elämässä eteenpäin.

Marde ja Milli 7+1
 
Cladoceran ja Sanmar: :hug: :hug:

Toive81: hienoa, että arvot nousee! :) :)

Tervetuloa uusille! :)

Mardelle paljon tsemppiä. Toivottavasti pääset pian ultraan...

Kaikille pahoinvoiville oikein paljon jaksuja... :hug:

Mä oon ollut superkiireinen, enkä oo kerennyt kunnolla lukemaan ees juttuja muutamaan päivään. Olo on vaihteleva. Välillä on ihan hyvä olo ja välillä järkyttävän huono. Tänään oli eka neuvola ja siellä vierähtikin sitten pari tuntia löpistessä! :) Seuraava on sitten kuukauden päästä, mutta ennen sitä on kuitenkin np-ultra.. Odotan jo niin innolla. :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! :)

Minky 8+jotain (päätetään vasta np-ultrassa missä mennään)
 
Tervetuloa uudet pinoon eli ainaskin sparkle86, Mörrimöykky, merenneitonen, Sophie84, neulainen, Avokado, Mimi11, baby butterfly ja MamaDeDos :flower: Monen monta uutta. :)

Sanmarille ja Cladoceranille pahoittelut. :hug: Jos haluatte vertaistukea ja jatkaa vauvakuumeilua, niin kuumeilu-puolella on pino keskenmenon kokeneille. Itse koin sen todella tärkeäksi.

toive81, Mulla oli ainakin menkkojen tapaista juilintaa alavatsassa ja -selässä alussa. Nyt ne ovat jo loppuneet. Hyvä, että hcg nousee normaalisti. Se vähän helpottaa pelkoja.

Marde Tsemppiä noiden inhottavien vuotojen kanssa. :hug: Positiivista on, että ne ei ole jatkuvasti voimistuneet.

neulainen, Mä sain reseptin masennuslääkkeisiin ennenkuin sain plussan ja olisin aloittanut ne uuden kierron alkaessa. Plussan takia en sitten koskaan aloittanutkaan. Sain ajan psykologille ja siellä sanottiin, että jos tarve vaatii, niin voin aloittaa lääkkeet myöhemmin raskauden aikana. Olen etsinyt asiasta tietoa ja saanut sen käsityksen, että ennen synnytystä olisi hyvä koittaa päästä lääkkeistä eroon, jotta vauvalle ei tule muiden mainitsemia vierotusoireita. Sitten synnytyksen jälkeen lääkityksen voi taas aloittaa uudestaan. Jos haluat kysyä tietoa tietystä lääkemerkistä, niin voit soittaa teratologiseen tietopalveluun (googlettamalla löytyy). Itse soitin sinne muista lääkkeistä ja samalla kysyin tuota masennuslääke asiaa. Lääkkeiden käyttöohjeissa on yleensä aina ne varoitukset, jotta heitä ei voi syyttää mistään. Kuitenkin, jos kyseessä on vakava masennus, niin pitää ajatella myös äidin hyvinvointia.

Piupula, Mulla on rintojen kanssa sama juttu, paitsi että jouduin jo ennen raskautta käyttämään rintsikoita öisin. Ja nyt kun aamuisin nousee ja vaihtaa normirintsikat, niin tosiaan täytyy pitää rinnoista kiinni etteivät joudu kantamaan sitä kaikkea massaa mikä niihin on nyt kertynyt. Miestä ei voi enää halata. :) Odotan, että josko tämä kohta helpottaisi ja rinnat tottuisivat tuohon turvotukseen.

Kreecher, Tuosta inkivääristä sen verran, että se taitaa nykyään olla kiellettyjen listalla raskausaikana. Se saattaa olla haitallista sikiön kehitykselle. Ennenhän sitä juuri suositeltiin raskauspahoinvointiin.

Täällä ei olla nimiä vielä mietitty. Olisihan niitä monia kivoja nimiä, mutta vaikeinta on varmaan päättää mikä käy yhteen sukunimen kanssa.

).( Täällä jatkuu kaikki ennallaan. Lauantaina taas tuli vähän ruskeaa vuotoa, mutta jospa johtui siitä, että pesin ikkunat sitä ennen. Nälkä on jatkuvaa ja roskaruokaa tekisi mieli. Olen pari kertaa käynyt hesessä, mutta ei se hampurilainen maistukaan niin hyvälle kuin muistan. :) Jotenkin kuivakkaa on. Vesijohtovesi maistuu nykyään pahalle. En tiedä, johtuuko se sitten raskaudesta vai onko se näin kesällä huonompilaatuista. Turvotus tulee ja menee. Kotona se ei haittaa ollenkaan, kun ei tarvitse koko ajan vetää vatsaa sisään. :)

Tuittu- 7+6
 
Torstaina kävin siellä neuvolassa ja jo tänään posti toi kutsun ultraan!! Onneksi ei ole kuin pari viikkoa odotusta, 9.6. on aika. Se on mun eka kesälomapäivä, voisiko mukavammin päivä alkaa kuin ultrassa klo 7.45 :D (Olettaen tietty ettei siellä näy huonoja uutisia :/ )

Karhuntassu 9+2
 
täälä jännitetään nyt, lapseni 2v 2kk on vesirokossa (luultavasti) ja en tiedä olenko minä sairastanut. Äiti olettaa että olen mutta ei ole ihan varma. huomenna siis soitto neuvolaan ja siltä lähete verikokeisiin jos sit selkiis..... toivon todella että se olis mulla ollu d =) b
jännä vaan ku tuntuu et joka paikka kutisee.... luulotautia :LOL:
 
Cladoceran:Syvä osanottoni!

Memmu86 toivottavasti sulla olisi tarpeeksi vasta-aineita veressä. Itse sairastin vesirokon jo toiseen kertaan. Olin sairastanut sen lapsena, mutta ilmeisesti niin lievänä ettei vasta-aineita ollut tarpeeksi. Sain sen sitten pojalta viime syksynä.

Omaa napaa..
Tänään ei ole ollut pahoinvointia niin mietin koko ajan olenko vielä raskaana. Neuvola-aika on tänään joten toivottavasti jotain selviää.
 

Yhteistyössä