*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Mutzilla ja BellaMarie Olin eilen itse elokuvateatterissa mieheni kanssa. Ja voi että niitä tyttöjä miten paljon niitä tuli ja meni sinne Epäilykseen! :D itse en ole ensimmäistäkään katsonut niin en tiedä mistä jään paitsi! :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Mutzilla : Mä haluisin myös mennä kattomaan Epäilyksen, mut kukaan mun niistä kavereista jotka haluis tulla mukaan ei ole maisemissa. Eilen pohdiskelin ääneen, et kukahan lähtis mun kanssa sitä katsomaan, niin mun mies sanoi, et masuvauva :p

BellaMarie 13+1
mä voisin vaikka heti lähtä uudestaan, ei taas malttais millään odottaa että tulee dvd:lle et pääsee kuolaamaan ihan kotisohvalla :p :p ja kirjatkin on kotona, joten ei siitäkään saa apua tähän elokuvan myötä taas nousseeseen 50 asteen twilight kuumeeseen :kieh: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SuSa91:
Mutzilla ja BellaMarie Olin eilen itse elokuvateatterissa mieheni kanssa. Ja voi että niitä tyttöjä miten paljon niitä tuli ja meni sinne Epäilykseen! :D itse en ole ensimmäistäkään katsonut niin en tiedä mistä jään paitsi! :D
eilen oli teinipoika noin 45-50 vuotiaan isänsä kanssa sitä katsomassa :whistle: , silloin meinasin revetä, yleensä väkisin raahattuja poikaystäviä siellä näkee :LOL:
 
Mutzilla Mulla on ne kaikki kirjat englanniks ja suomeks. ja se sarjakuvaromaani enkuks ja Bree Tanner suomeks. Ja Twilight -lautapeli...ja tietty ne kaks ekaa leffaa.

Viimeks olin ensi-illassa, mut siel oli liikaa semmoisia kirkuja-faneja ja kommentteja tuli liikaa, niin ajattelin, et jos ei tällä kertaa menis ensi-iltaan niin sais nauttia täysillä...Nyt kuitenkin tuntuu et olis jo ihan pakko päästä katsomaan.
 
juu, no sen oon huomannut nuo tietyt n. 12 v-> olevat nuoret tytöt jotka on leffateatterissa silmät maalattuina, että ne yrittää nauraa mahdollisimman kovaa, potkii edessä olevan selkänojia, saattaa kirota isoon ääneen jos joku menee heidän eteen istumaan... sellasta hirveetä showta täytyy pitää :LOL:

mammyli ja alma 12+2
 
AHISTAAAAA.... valitusvirsi luvassa!!!!

Eli, viime yönä heräsin oikein mahtavaan maha ja selkäkipuun. Mahakipu oli samaa kuin kuukautisissa mutta paikka oli eri eli kipu tuntu syvemmällä mahassa, samaan aikaan selkä oli tulessa. Tätä kesti noin tunnin. Ja tietenkin verta on tullut sitten taas enemmän... vieläkään veri ei ole kirkkaan punaista mutta nyt sitä on tullut huomattavasti enemmän!! En tiiä enään mitä teen. Rupesin tuossa miettimään että enhän mä saanu mitään selkeää vastausta edes mistä vuoto johtuu?!?! Mutta nyt odotan siihen 7.7 asti ku on se np-ultra ja en lähde sieltä ennen ku mulle kerrotaan mistä se veri tulee!!!
Kertokaa kokeneemmat että onko tuon tyyppiset kivut normaaleja????

Taca ja ötökkä 10+6 (saman itkuvirren kirjoitin toisella palstalla joten kopion sen tähän)
 
taca kannattaa soittaa terveyskeskukseen tai neuvolaan ja kertoa viime öisestä.. voi olla hyvinkin normaalia, mutta kannattaa varmistaa asia, kun kyseessä kuitenkin tuollaisia kipuja.. ei varmaankaan johdu mistään vaarallisesta mutta myös synnytyksessä synnytyskivut ovat kuvailemasi tapaisia..eli supistukset, mutta en usko sulla olevan hätää, koita jaksaa, soita neuvolaan/tk:hon :heart:

ja myös alkuraskaus oireisiin kuuluu erilaiset masunippailut ja vihlailut (myös kuukautisten tapaisetkivut) + selkä jummailut, niin siksikin lisäys että älä huoli... :heart: (johtuvat ymmärtääkseeni mm. siitä kun pikkuinen ja kohtu kasvaa:) Ja asian varmistaminen varmasti helpottaa oloasi :hug:

ja vielä tacalle eskoista odottaessa sain kanssa samoilla rv:llä (muistaakseni n. rv 9 ? en oo ihan varma rv:stä..) kun olet kovia kuukautisentapaisia kohtauksia autossa istuessa, lisäksi vuodin verta n. viikon ajan.. soitin ensiapuunkin sillon illalla ja sieltä muistaakseeni neuvoivat mun kohdalla seuraamaan ettei nouse kuume. Kuume mulla ei noussut, mutta pelko oli kamala, olin varma että keskenmeno tulee. Menin mehiläiseen kun vuotoa oli kestänyt jotain 4 pvää, tehtiin ultra selvisi että siellä oli vain ruskuaispussi, 2 vkoa jouduin elää epätietoisuudessa kunnes pääsin kontrolliultraan mehiläiseen ja siellä kaikki hyvin =) eli koita jaksaa säkin, tieto vähentää tuskaa ainakin mulla sillon :heart: ai niin ja mulle ei koskaan sanottu vuodon syytä, enkä enää kysynyt asiaa sitten kun huomasin että kaikki ok, mutta mielessäni aattelin että mulle vaan tuli myöhässä vielä yhdet kuukautiset
 
Joo, kyllähän tuota vatsaa vihloo aika ajoin, mutta kivuksi asti ei ainakaan itselle se ole tullut . Taca, olen samoilla linjoilla mammylin kanssa, että kannattaa soittaa/mennä käymään päivystyksessä tms. Ihan oman mielenrauhankin vuoksikin. En minäkään saanut mitään syytä selville miksi vuosin verta rv 6-8, kaikki oli niin hyvin kuin voi olla ja tutkimuksen jälkeen seuraavana aamuna taas "pulpahti" kirkastaverta. Ihmiskeho on ilmeisen outo tapaus.

Marde ja Milli 12+5
 
Taca :hug: Mä varmaan kävisin äitipolilla tai vähintään neuvolassa, kun en yleensäkään kestä epätietoisuutta. Muakin välillä vihloo, varsinkin jos nousen esim. sohvalta. Selkääkin särkee välillä ja on supistellutkin ihan viikolta 5 asti ehkä joka toinen viikko aina joskus, siis toki kivuttomia. mutta ultrassa kaikki oli hyvin ja en vuoda niin tahdon ajatella et tää kaikki nyt vaan kuuluu tähän raskauteen. Mulla on edellisesä raskaudesta kuitenkin yli 6 vuotta, niin en oikeesti yhtään oikein muista milloin tuntui miltäkin...Nyt oon kyllä huomannut et niihin aikoihin ku menkkojen ois pitänyt tulla jos en olis raskaana niin on ollut selkeesti kuitenkin vähän menkkamainen olo. Semmoista en muista edellisistä raskauksista.

Susa Ihanaa, jos sulla noi vuodot alkaa häviämään!!!

Shamandalie Itikka on oikein hyvä nimi! Mulla ei ole vieläkään nimeä tälle pikkuiselle. Pitäisköhän pyytää lapsia keksimään joku. Tosin ne saa siitä riidan aikaiseksi ehkä, joten en tiiä.. Ihanan pitkästi olit jaksanut kirjoittaa muuten!

himoista Jaa-a. Jäätelöä himoitsen ihan hirveesti, mutta vähän väliä mitä milloinkin. Kaikkee epäterveellistäkin tekee mieli. Eilen illalla lähetin miehen hakemaan vissyä ja spritea kun vesi rupes jotenkin jo tökkimään ja teki mieli kylmää ja hiilihapollista eikä jääkaapissa ollut kun olutta. Ja hirvee jano on kun on niin kuuma. Nyt kun ajattelen mitä tekis mieli, niin just nyt haluisin mansikoita!

(.) Oon aika varma, et oon alkanut tuntea liikkeitä! Siis ihan silloin tällöin, mutta tänäänkin. Ei tää voi olla kuvittelua. Tästä kun nää vähän voimistuu niin ei tarvi enää niin harmitella ettei pääse sydänääniä kuuntelemaan kun vasta elokuussa (vaikka pääsishän sitä jos hirvesti haluis ) Mulle ei sanottu mitään istukan paikasta enkä sitä älynnyt kysyä, ajattelin varmaan et merkitään siihen korttiin, mut ei. Mutta luulisin et on takaseinässä kun/jos kerran tunnen näitä liikkeitä.

BellaMarie 13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
huomenta... täälä vain paisutaan :ashamed:

memmu ja valtsu 14+4 :heart:
On kyllä niin kadehdittavan näköiset viikot. :heart: Voi kun olis itekin jo noin pitkällä... :D

Mulla ainut himo mikä on tullut, on jääkylmä rasvaton maito. Ja se auttaa pahoinvointiinkin. :D

Hienoa SuSa et alkaa vuoto loppumaan. :)

Mutzilla: :heart: Ihanaa. Mä muistan vielä omista häistä, et kuinka ihanaa se oli kun pääsi vauhdilla järjestelemään ja suunnittelemaan asioita. :heart:

TaCa: Peesaan Mammylia ja muita, et soita vaikka neuvolaan niin sieltä sitten osaavat auttaa eteen päin jos vaikka katsovat sen aiheelliseksi. Helpottaa ainakin omaa oloa kun on saanut ammattilaiselta kommenttia viime öiseen. :hug:

Mä kävin tänään tosiaan rullistelemassa ja sujui ihmeen hyvin ottaen huomioon et viimeks kaks kesää sitten ollu rullikset jalassa. Enkä edes meinannut kaatua. :LOL:

Mies lähti lasten kanssa maalaismaisemiin täksi päiväksi, joten on ihan hiljaista täällä. :) Ajattelin mennä hetkeks päikkäreille, ja sitten suunnittelin lähteväni ostoksille. Mun on nyt ihan pakko saada varvastossut. :D Vanhat on kävelty loppuun, ja kun nyt sain eilen geelaukset varpaan kynsiin niin varvastossut on oikein hyvät. Ja ajattelin samalla käydä katsomassa jos löytäisin itelleni jotkut rennot caprit. Vaikka sitten mamma puolelta jos ei muualta.. Tuntuu et kaikki puristaa, paitsi tietty noi äitiysvaatteet joista suurin osa on itse tehty, mutta ne korostaa mahaa niin et näyttää et ois paljonkin pidemmällä. :LOL: Eipä sen vielä tarttis niin alkaa näkyä... :whistle:

Koitan tänään päästä skannerin ääreen vanhemmille ja laittaa esille tuo eiline ultrakuva. Kovin tekis mieli jo kertoa kaikille kavereille, ja vaikka FB:hen laittaa myös se kuva, mutta jospa odottelen kuitenkin vielä... :D

Nyt tää menee nauttimaan rauhasta ja hiljaisuudesta.

Lämmintä päivää kaikille. :wave:

Shamandalie ja Itikka 12+2 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Shamandalie Itikka on oikein hyvä nimi! Mulla ei ole vieläkään nimeä tälle pikkuiselle. Pitäisköhän pyytää lapsia keksimään joku. Tosin ne saa siitä riidan aikaiseksi ehkä, joten en tiiä.. Ihanan pitkästi olit jaksanut kirjoittaa muuten!



(.) Oon aika varma, et oon alkanut tuntea liikkeitä! Siis ihan silloin tällöin, mutta tänäänkin. Ei tää voi olla kuvittelua. Tästä kun nää vähän voimistuu niin ei tarvi enää niin harmitella ettei pääse sydänääniä kuuntelemaan kun vasta elokuussa (vaikka pääsishän sitä jos hirvesti haluis ) Mulle ei sanottu mitään istukan paikasta enkä sitä älynnyt kysyä, ajattelin varmaan et merkitään siihen korttiin, mut ei. Mutta luulisin et on takaseinässä kun/jos kerran tunnen näitä liikkeitä.

BellaMarie 13+1
Kyllä tuo Itikka tuntuu ainakin olevan ihan suuhun sopiva. :D :LOL: Ja meillä pienempi neiti ehdotti et ois papukaija... :D

Kyllä se liikkeet voi kutitteluna tuntua ajoissa, varsinkin uudelleen synnyttäjillä. Mulla tuntui toisesta muistaakseni siinä 13-14 viikon vaihteessa, en nyt muista oliko vielä ihan 14 viikkoa täys.

Onko muuten teillä joilla on jo ennestään lapsia, niin ollut masukilla jotain nimiä? Meillä esikoinen oli Nestori ja kuopus oli Torsti. :D Esikoinen keksi tuon Torstin, kun tykkäs sillon just kovin TiTi-Nallesta ja siinä oli Torsti Torakka. Neiti totes mun mahaa silitellen et "Tolsti Olakka". Jätettin sit kuitenkin se torakka sielt lopusta pois... :LOL:
 
(.) Veriseulan tulokset oli kotona odottamassa. Riskiluku 1:9000 eli ei kohonnut. Noista muista pitoisuuksista en sitten ymmärräkään mitään. Näin 31 vuotiaana ikäriski näyttää olevan 1:790, mut onneks toi Downin riskiluku on noin alhainen. Enää puuttuu vain se "olen raskaana" olo! :)

Marde ja Milli 12+5
 
Moi kaikille!
Minäkin yritän nyt jotan kirjoitella. Vähän hakusessa tämä uusi palsta vielä, mutta eiköhän tämä tästä =)

Meillä masuasukkia kutsutaan nimellä "juice". En oikein edes tiedä mistä moinen tli, mutta alusta asti on juicesta puhuttu ja isosisarukset käyttävät tätä nimitystä sujuvasti :D

Luulen tunteneeni sillointällöin jotain liikehdintää, tai sitten se on kuvittelua.. Mutta onneksi on doppleri, jolla voi saada mielenrauhan. Meillä kun on edellisen lapsen jälkeen takana 2 keskenmenoa, joten olo on välillä melko vauhko. Tai onhan se panikointi nyt jo rauhoittunut, kun on nähnyt ja kuullut pienen ihmisen todella olevan olemassa.

Mulla maha pömpöttää jo ihan vauvamasun näköisesti. Kauhean aikaista, mutta minkäs minä sille teen.. Ja ylpeänä kannan vatsani ;) Onko muilla jo maha kasvanut?

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Kasi82 ja juice 13+3
 
Baby butterfly saas nähä ollaanko yhtä aikaa helmikuussa vielä täälä :) meän esikoinen synty rv39 tasan eli vois olla mahollista että pysytään tammikuussa :)

Shamandalie juu oikein kerroit nuo veriryhmä hommat.. mulla on se rh- ja esikoinenhan sai syntymän jälkeen sen piikin heti :p

Tänään piti sitte herkutella kinkkiruualla! nam :p
veljen vaimo on rv 27 nyt nii sen kans herkuteltiin :)

mulla vasta 9+4
 
Kiitokset kaikille kommenteista. Alkaa olemaan taas mieli ennallaan ja lääkärin kommentit jäneet omaan arvoonsa. :D

TaCa: Kuulostaa kurjalta ja olen samaa mieltä kuin muutama muukin vastanneista, että soita ihmeessä esim. äitipolille ja kysy miten sinun kannattaisi toimia. On totta, että moinen voi olla täysin normaalia, mutta joskus tuollainen voi viestiä jostakin huolenaiheestakin. On siis minustakin tarpeen, että varmistat ammattilaiselta mitä tehdä ja onko huoleen aihetta. Toivottavasti ei. -halaa- Jostain syystä nyt ei erikoismerkit mulla suostu toimimaan ollenkaan!
Minulla oli edellisessä raskaudessa kipuja ja vuotoja viikkokausia ja melko runsaastikin välillä loirahteli, mutta myöhemmin varmistui, että ne johtuivat siitä, että istukka sijaitsi niin lähellä kohdunsuuta ja se siellä vuoteli herkästi. Tyttö siis syntyi normaaliviikkoisena ja raskaus meni siis hyvin noin muuten. Huoli oli silloin iso ja olisi tehnyt mieli omistaa oma ultralaite johon olisin ollut kytkeytyneenä 24/7.
Paljon paljon tsemppiä ja pidän minäkin kaikki varpaat ja peukut pystyssä, että kaikki olisi pienellä hyvin.


Minä en saanut ultrakuvaa skannattua kun jostain syystä skanneri ei suostunut nyt toimimaan, mutta jahka saan sen yhteistyöhön kanssani niin sitten. :)

Istuksin takapihan uima-altaalla ja isommat muksut pulikoi vedessä.
Itse yritän kökkiä jonkun Tuija-puun näköisen takana varjossa ja välttyä enemmältä paahteelta. Näin iltapäivästä alkaa olemaankin jo ihan ok ulkoilukeli, perisen tuntia vielä ei terassillakaan kandennut kävellä paljain varpain tai poltteli ikävästi. Eilen joku mittari kylällä näytti 37 astetta... sitä miettii kuinka jakselee kun tämä tästä vielä kuumenee ja maha kasvaa. Huih!


Istukan sijainnista Itsellä on yhdessä raskaudessa ollut istukka etuseinässä ja sen vuoksi sydänäänet kuului vasta viikolla 18 ja samoin liikkeet, vaikka joka viikko koittivat neuvolassa kuunnella. Pariin kertaan piti poiketa ultrassakin varmistumassa kaiken olevan ok.

Mammyli Nyt alkoi täälläkin tehdä mieli salmiakki! Kääk! =D On täällä yksi suomikauppa, mutta sinne on paaaljon matkaa. Popsikaa munkin puolesta siis. ;)


Babybutterfly Täällä kans naama kukkinut plussasta lähtien. Olen ollut myös meikittä, siksikin kun lämpö puskee kaikenmaailman meikkivoiteet vaan hikoiluna pihalle, mutta silti ei ole tilanne juuri parantunut. Liekö kärsin tästä koko 9kk. :/
Kerkisin vaan jo miettimään olisiko mulla liittynyt jotenkin myös kilpparin toimintaan kun arvot ei ole aivan kohdallaan. Katsoo nyt kun lääkeannosta muutettiin, että kaunistuiskos naamakin. ;))) sopii toivoa. Heh.


Äh, mutta nyt on huikattava nuo muksut pois vedestä etteivät ihan rusinoiksi muutu. =D







:hug: :hug: :ashamed: :ashamed: B) B) :p
 
Ihan pakko vielä kommentoida, että en sitten tehnyt loppuun mitään merkkejä vaan tekstin väliin, mutta jostain syystä ne ei toiminut nyt kuten piti vaan tuli peräkanaa tuonne loppuun. Olen pahoillani.
Voi olla, että yhteyteni ei ole paras (mokkula) ja se voi siihen vaikuttaa, että kaikki tökkii välillä.
Elkää antako häiritä. :)
 
Eka neuvola takana ja kaikki hyvin :)
Pisu viedään labraan, tarkistetaan onko oireeton tulehdus
Hemppa 125
Paineet 109/60
Sydänäänet +173

Kasa lappuja tuli ja sijainen oli mukava :) Seurava käynti onkin vasta 15+1 ja se ois samalla lääkärikäynti. Välissä kuitenkin np-ultra!

Toive81 ja Sintti 10+1 :heart:
 
En olekkaan tänne kirjoitellut piitkään aikaan ja lukaisin nyt muutaman viimeisimmän sivun. Paljon täälläkin on tapahtunut ja kaikkien viikot näyttää jo niin suurilta ja kadehdittavilta! :)

Vastahan me puhuttiin viikoista 5 ja 6....

Mä pääsen katsomaan Twilighttia maanantaina :) Ei ollut niin kiire noiden innokkaimpien fanien kanssa. Toiveissa olisi että maanantai olisi hiljaisempi leffapäivä :)

Mulla on se np-ultra vasta 15.7. eli kaks viikkoa vielä :/

Onneks oon käynyt siellä varhaisultrassa, että vähä tietää jo jotain.

Myydäänköhän noita bola-koruja ihan koruliikkeissäkin eikä vain nettikaupoissa?

Ollaan menossa ostoksille miehen kanssa viikonloppuna ja voisin vinkata kuinka
kiva lahja tuollainen olisi :)

Ja noista vauva nimistä. Meillä on kaksi kissaa ja olen aina sanonut että jos tulisi kolmas kissa tai koira, antaisin sen nimeksi Toivo.
Nyt olemme kutsuneet masuasuakkia Toivo nimellä.

Mut se on jotenki omaan suuhun liian fiksun kuuloinen. Sen pitäis olla enemmän tota
itikka luokkaa :D ja toi Juice oli aivan ihana :D ja Torsti :D

No mutta, sellanen osuvampi nimi tulee jos on tullakseen.

Onerva88 ja Toivo 9+4 :heart:
 

Yhteistyössä