*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

On ollut pari niin vauhdikasta päivää etten ole ehtinyt seuraanne :ashamed: Eilen mm. ajettiin pari tuntia eltotja ja teitä pitkin kotiinsa yhdeltä kyläläiseltä karannutta mullikkaa kun tulla tupsahti meidän kukkapenkkin :D Oi kyllä ihan kivaa vaihtelua, mutta sen verran rankka ja kiivestempoinen päivä muutenkin että viime yönä ei saanut unta ja tämän päivän on vihlonut tosi lujaa ihan tuolta alavatsalta... Niin ja sit vielä tyhmä siivoilin tämän päivän - nyt on tosi kurja olo :headwall:

Mä kans himoitsen tuota bolakorua, mutta en ainakaan vielä ole raskinut ostaa. Katotaan nyt jos kesälomareissujen jälkeen jää takataskuun rahaa... Toisaalta pitäis säästää kaikki ylimääräinen kun oli tuossa puhetta isännän kanssa että laitettas ens kesänä hirsinen grillikatos tuohon pihalle.

Rakenneultraan tuli aika tänään. Sattuu sopivasti 19.8. työt alkaa 13. päivä joten pomo tykkää kun olen heti ruinaamassa virkavapaata päiväksi. Meillä tonne ultraan on matkaa reilusti sata kilsaa, joten matkoihin vierähtää yhteen suuntaan jo pitkästi toista tuntia :kieh:

Eipä tämän enempää tällä kertaa. Olen ihan kuitti, joten taidan painua nukkumaan heti kun saan kersat asettumaan sänkyihinsä... :ashamed:

Mussu & Myy 13+4
 
merkkailen. Nyt on niin veto pois ettei jaksa yhtään keskittyä kirjottelemaan. Onneksi alkaa taas kolmen päivän vapaa, mennään kyllä anoppilaan huomenna mutta sunnuntaina on taas pakko kotiutua. Maanantaina jatkuu taas arkinen aherrus töissä ja siellä on niin järkyttävän kuuma ettei tee hyvää meikäläiselle =/

Susanna & MyttyRyttynen 11+6 :heart:
 
Madrex4 Kiva, että sulla mieli jo parempi! Siellä teillä on varmaan juu tosi kuuma, kun täällä Suomessakin nyt (ainakin etelässä ) on ihan tarpeeksi lämmintä B)

Toive81 Hienoa, että kaikki oli hyvin neuvolassa!

twilight/ (.) Pakkohan mun oli sitten käydä toi Epäilys katsomassa....just kotiuduin. Oli niin ihana :heart: Mäkin odotan jo DVD:tä, mutta voi olla, että meen vielä uudelleen leffaankin katsomaan, kun mun yks kaveri palaa kesälomilta. Oon käynyt sen kanssa katsomassa kaks ekaa ja tiedän, et se haluu mut seurakseen :D

*muoks*

masukkien nimistä esikoinen oli hemuli/pikkuhemuli ja kakkonen Tepa. En yhtään muista nimien taustoja. Tää kolmas ressukka on edelleen nimetön.

*muoks again*
Okei, mä sekosin täysin, myönnän..Löysin netistä twilight äitiys-t-paitoja ja harkitsen vakavasti tilaamista. Koska mulla on poikaolo, yks vaihtoehto on: Alice says I'm a boy! ( lukee masun kohdalla ) ja yks hyvä: My mummy is in love with Edward Cullen (but don't tell my daddy! )

BellaMarie 13+1
 
kasi82 / vatsan kasvaminen mulla on ainakin niin iso maha jo, hirvittää aivan. Tänään tuli sitten ensimmäinen ulkopuolinen ihminen kysymään asiaa - ja voisin veikata että on todella sitä miettinyt kun meidän historian tietää. Ja niin mun piti sitä piilotella vielä pitkään :headwall: :kieh: Mä en näillä viikoilla oikein vielä sitä osaa ylpeänä kantaa, enemmänkin musta tuntuu olo lihoneelta :ashamed: vaikka aivan selvästi se vauvamaha tuolta alhaalta alkaa. Puhumattakaan kirjaimilla kasvaneesta kuppikoosta.... Nyt alkaa muuten tuntumaan mahallaan makuu, esim. lattialla tms. kovemmalla jo inhottavalta.

vappupommi 13+0 * jo,hertsyykkeli sentään *
 
nyt on kotidobleri ja se bolakoru tilattu :heart: :heart: :heart: :heart: tilasin samanmoisen ku kuvaki oli jollain aikasemmin....
tulis ne jo =)

ihan ok olot ja vie viikko neuvolaan

kokeilin muuten vaatteita häihin ja voi moro...... ku makkara nakin kuores.. ei naurata.. en mee koko häihin.... miks mun täytyy syödä koko ajan???? kiloja tule kokoajan...

memmu ja valtsu 14+4 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mammyli:
shamandalie ihana koru, mistä tilaisit? :heart:

nyt nukkumaan hetkeksi kun mies tuli kotiin, tunnin pääst päästän miehen päikkäreille : vuoron vaihto ;)

mammyli ja alma 12+2
www.raskauskeiju.fi

Vaarallinen paikka, varoitan. :D

Hieno juttu Marde. :flower: Eiköhän se olokin sieltä vielä tule. :)

Mutzilla: :hug: :heart: Aika tekee tehtävänsä aina. :heart:

Jeccika: Kiitos. On ehkä sittenkin jokin oppi tähän hataraan päähän jäänyt. :LOL: Ihanaa et on raskaana oleva kaveri jonka kanssa herkutella. :heart: Mulla kaveri, jonka kanssa voidaan yhdessä pahoin. Parempi kai sekin kun ei kaveria ollenkaan. :LOL: :LOL:

Onerva: Meillä on lapset keksineet nimet, niin on ei ihan niin järkeviä. :D Alkuun vastustin itikkaa, koska inhoan (allergian vuoksi) hyttysiä yli kaiken. Ja jossain myös lehmät on itikoita. Tiiä sit kumpi pahempi. :LOL: Mut olkoon nyt :D

BellaMarie: :LOL: Ihanat tekstit. Mun mielestä My mummy is in love with Edward Cullen (but don't tell my daddy! ) ois hauskempi. Mut toki saat tilata kumman haluat. :whistle:

Kotidobleria mä en uskalla tilata, olisin sen kanssa kuitenkin hysterisenä koko ajan kuuntelemassa ja jos ei kuulukkaan niin sit iskis paniikki... :whistle: Parempi siis jättää tilaamatta... :LOL:

Ai niin. Sain skannattua meidän ultrakuvan.. :heart: :heart: :heart:



Muoks. tuli vähän turhan suurena kuva. :D
 
Huomenta! =)

Täällä odotellaan kuumeisesti ultraan lähtemistä.. :attn:
Aika 10.30 ja nyt jo ihan täpinöissä..ei meinannut yöstä tulla yhtään mitään kun ekaks sai tietysti ravata vessassa sen seittemän kertaa ja joka kerta kun hereille havahduin niin oli tosi vaikea kaikkien ajatuksien kanssa saada unen päästä kiinni... :(

Niin tuosta tulikin kyssäri mieleen, että kuinka monta kertaa muut ravailee yön aikan pissalla?

Mä käyn pahimpina öinä peräti 5 kertaa...nuku nyt siinä sitten, kun tuntuu siltä että just kun on nukahtanut uudestaan, niin eikun pissalle taas...:(

Oli niin kamalasti tullut tekstiä että en nyt kommentoi mihinkää, ei muistaiskaan että mitä kukakin on kirjoittanut... :$

Tuosta korusta olen kyllä kiinnostunut...kertoisko joku siitä lisää :wave:

Pt ja Kille 12+4 :heart:
 
Tsemppiä kaikille ultraan/neuvolaan menijöille! Tulkaahan sitten taas kertomaan uutiset.

Pikkutoive, täällä käydään yleensä kerran yössä vessassa, mutta kaks kertaa taitaa kohta olla todellisuus, kun tänäkin aamuna viideltä oli aivan kauhea hätä.

Memmu86, tiedän tunteen, en ymmärrä miten voi olla näin LÄSKI olo! Ehkä siksi, kun tuota painoa on tullut pari kiloa kk:n sisään. Kesäisin mulle ainakin tulee normaalistikin painoa, kun tulee enemmän herkuteltua, mutta nyt pitäis kyllä ottaa itseään niskasta kiinni.. ja toisaalta mietin, että ehtiihän sitä sitten vauvan syntymisen jälkeen laittaa itsensä kuntoon, mutta onko se itsensä pettämistä edes ajatella noin..?

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille! :)

Marde ja Millli 12+6
 
Mutzilla:

http://www.cafepress.com/+twilight+womens-maternity

Mä sain jo luvan tohon Edward paitaan ja mies lupas jopa tilata sen omalla visallaan :D
Eli Shamandalie kyllä mä varmaan tilaan ton don't tell my daddy-paidan :LOL: Enhän mä voi tilata mitään sukupuoli paitaa kun en mä oikeesti tiiä ja enhän mä voi pilata Alicen mainetta, jos menis niinku väärin...

BellaMarie 13+2
 
(.) ei jumalauta mikä neuvola käynti.
Yheksältä oli aika, neuvolatäti jauho paskaa melkein 10min yli mun ajan.
Menin huoneeseen,mittas verenpainene ja lähti huiteleen johonki.
Otti hempan ja sano että kokeillaan kuunnella ääniä.
Kuunteli vissiin 30sek,ei viittiny ettiä yhtään.Vähän liikutti ja sano että ku kohtu kallistunu taaksepäin niin niitä ei kuule vasta ku 13 viikolla.
Lähin sitten 9.30 pois sieltä. Voi vittu suomeksi sanottuna mikä ämmä.
Joka kerta ensinäki eri sielä ja tuolla ei kiinnostanu pätkääkään.

Mulla on aina ollu taaksepäin kallistunu ja löytyny rv 10 ku vain VIITTINY KUNNOLLA ETTIÄ!
 
Taca :hug:
Mulla oli selittämättömiä vuotoja esikoista odottaessa, vielä rv 20 vuoti kirkasta verta pari päivää, silti terve lapsi syntyi yliaikaisena eikä vuodoille saatu koskaan selitystä.
Mut mä tosiaan ravasin synnärillä ultrattavana vuotojen yhteydessä ja kehottaisin sinuakin niin tekemään mielenrauhan saamiseksi :hug:

Avokado 10 + 6 :heart:
 
Helinäkeiju olipas tosi huono neuvolatäti, ei oikein voi puhua ammattilaisesta! Toinen odottaa neuvolakäyntiä ja sit saa tuollaista kohtelua!! Mulla eka neuvola oli 10+2 ja myös taaksepäin kallistunut kohtu ja terkkari silloin sanoi, ettei välttämättä kuulu, MUTTA kyllä se niitä tosissaan etsi ja oli itsekin ilmeisen tyytyväinen kun sai ne kuulumaan. En yhtään ihmettele, että harmittaa ja kiukuttaa tuollainen! Miksi hitossa valitsevat alan, jos ei kiinnostaa äitien ja vauvojen henkinen/fyysinen hyvinvointi!!
 
Nopsaa vaan kirjottelen ultrakuulumiset. Teidän teksteissä oli monia juttuja mitä olis kiva kommentoida mut nyt en ehdi.

Käytii ultrassa aamulla ja piti olla rv 11+3 mutta onkin vasta 10+1! Eli laskettu aika siirtyi ja on nyt 27.1. Tuntuu vähän tympeältä mennä viikko taaksepäin mutta toisaalta eihän se oikeastaan haittaa, saa olla viikon kauemmin töissä tienaamassa rahaa ja sitten kun alunperin oli kevätvauva suunnitteilla niin nythän voi käydä että vauva syntyy vasta helmikuussa ja on astetta lähempänä kevättä kuin tammivauva. Mutta nämä nyt on täysin merkityksettömiä seikkoja, sikiö näytti terveeltä ja kaikki oli hyvin :heart:

MamaDeDos 10+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Mutzilla:

http://www.cafepress.com/+twilight+womens-maternity

Mä sain jo luvan tohon Edward paitaan ja mies lupas jopa tilata sen omalla visallaan :D
Eli Shamandalie kyllä mä varmaan tilaan ton don't tell my daddy-paidan :LOL: Enhän mä voi tilata mitään sukupuoli paitaa kun en mä oikeesti tiiä ja enhän mä voi pilata Alicen mainetta, jos menis niinku väärin...

BellaMarie 13+2
mulla ukko kahtos ihan hullua jos tollasen paidan ottasin, joku twilight mom tai sit se lion fell in love with a lamb ois ihana, mut en mä osaa tuolta tilata, saako sielt ees electronilla tilata? ja paljonko nuo dollarit sit on euroon verrattuna?
 
Mutzilla: Ettei tää ihan twilightiks mene niin pitäiskö meiänkin siirtyä heinäkuuhun? Kun sä näitä kai hallitset?
Ja sit parempi linkki on:

http://shop.cafepress.co.uk/twilight-maternity

Siis tuolta briteistä kun tilaa niin ei mee tulleja. Ja tuolta sivun alhaalta voi valita valuutaks eurot niin näkyy. Jos ei siis anna nyt tolla linkillä jo euroja. En mä muuten oo tohon tilaamiseen perehtynyt. Siks mun mies saa hoitaa sen. Se on itekin tilannu jenkeistä paitoja ja kun on asunukin siellä niin osaa tosi hyvin enkkuu.

Helinäkeiju : Olipas kurja käynti, varsinkin kun niin odotit tota sydänäänten kuuntelua. Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu ja aina on kyllä kuulunut kun on ääniä etsitty, siis viikon 10 jälkeen.

MamaDeDos Onnittelut ultrakuulumisista ja näkymistä. Kyllähän se aina vähän harmittaa jos taaksepäin menee kun sitä toivois et ois vähän pidemmällä.

BellaMarie 13+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja BellaMarie:
Mutzilla: Ettei tää ihan twilightiks mene niin pitäiskö meiänkin siirtyä heinäkuuhun? Kun sä näitä kai hallitset?
Ja sit parempi linkki on:

http://shop.cafepress.co.uk/twilight-maternity

Siis tuolta briteistä kun tilaa niin ei mee tulleja. Ja tuolta sivun alhaalta voi valita valuutaks eurot niin näkyy. Jos ei siis anna nyt tolla linkillä jo euroja. En mä muuten oo tohon tilaamiseen perehtynyt. Siks mun mies saa hoitaa sen. Se on itekin tilannu jenkeistä paitoja ja kun on asunukin siellä niin osaa tosi hyvin enkkuu.

Helinäkeiju : Olipas kurja käynti, varsinkin kun niin odotit tota sydänäänten kuuntelua. Mulla on myös taaksepäin kallistunut kohtu ja aina on kyllä kuulunut kun on ääniä etsitty, siis viikon 10 jälkeen.

MamaDeDos Onnittelut ultrakuulumisista ja näkymistä. Kyllähän se aina vähän harmittaa jos taaksepäin menee kun sitä toivois et ois vähän pidemmällä.

BellaMarie 13+2
ai niin juu,. teen uuden pinon, eilinen meni ihan tuossa puolivuotispäivässä
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkutoive:
Niin tuosta tulikin kyssäri mieleen, että kuinka monta kertaa muut ravailee yön aikan pissalla?


Tuosta korusta olen kyllä kiinnostunut...kertoisko joku siitä lisää :wave:

Pt ja Kille 12+4 :heart:
Mä käyn kerran tai kaks. Riippuen siitä jaksaako nousta. :LOL: Mikäli hätä ei ole niin kova, et saa uudestaan unenpäästä kiinni niin en jaksa nousta ylös... :whistle:

Bola korusta löytyy tietoa kun laittaa googleen hauksi ihan vaan Bola koru. :) Mun eilen tilaamani koru tuli jo tänään. :)

HelinäKeiju: :kieh: :kieh: Olipas mukava neuvolakäynti. :kieh: Voisko siitä laittaa palautetta johonkin?

MamaDeDosille onnea hyvistä ultrakuulumisista, vaikka onkin kurjaa siirtyä viikoissa taakse päin. :heart:

Mulla tuli tänään postissa myös ne veriseulan tulokset jotka otettiin keskiviikkona ultran jälkeen. Säikähdin vähän, kun sanottiin et mikäli siellä jotain on, niin otetaan nopeammin yhteyttä... Huh. No, ei siellä mitään kohonnutta riskiä kuitenkaan onneksi ollut. :heart: Ei sitten kai oo ruuhkaa kun näin nopeasti tuli nekin kirjeitse vielä noi tiedot. Kai sitä nyt uskaltais sitten oikeesti alkaa nauttia tästä sen verran minkä pahoinvointi antaa periksi... :LOL: :heart:

Onkos TaCalla jotain uutta?
:attn:

Shamandalie ja Itikka 12+3
 


Tässä olisi uunituore kuva Killestä :heart:

Kaikki hyvin ja lääkärin sanoin "toistaiseksi loistavasti asiat" :attn:

Tosiaan 1 kappale tyyppejä siellä köllötteli ja niskaturvotus oli vaivaiset 0,6mm,
kaikki systeemit paikoillaan ja 4 raajaa ja sydän :heart: jumpsutteli mahtavan kuullosesti.

Sain positiivista palautetta kun olen lopettanut tupakoinnin (tuttu lääkäri) ja negatiivista taas painostani, joka oli ihan aiheellista. :saint:

Koko (5,6cm) vastasi viikkoja...joten täälllä ei muutosta laskettuun aikaan.

Huomenna möksälle viikoksi rentoutumaan. Saadaan tuttavaperhe seuraksi muutamaksi päiväksi.
Tästä on hyvä jatkaa :wave:

Pt ja Kille 12+4 :heart:
 
kääkkis
Ihania ultrakuvia :heart:

Munkin pissakontrolli oli puhdas,eli ei tarvitse mitään antibiootteja synnytyksessä =)

Jopas oli Helinäkeijulla "pätevä" neuvolatäti |O Voin kuvitella tunteesi. Mun täytyisi vielä vajaa pari viikkoa odotella sinne np-ultraan, toivottavasti kaikki on siellä hyvin. Hyvin olen kuitenkin nyt jaksellut ja ihankuin hormonitkin olisi vähän tasoittuneet =)

Tänne tulee niin paljon tekstiä, etten pysty hirveästi seuraamaan, mutta hyvää viikonloppua kaikille :wave:

kääkkis ja pikkutakku 10+3
 
Moiks!

Pojat lähtivät viikonlopuksi isälleen ja mä en nyt sitten saa mentyä nukkumaan, kun tiedän, että huomisaamuna saa aika rauhassa nukkua.

Tuosta painonnoususta juteltiin just kaverin kanssa ja totesimme, ettei meistä kumpikaan tunne ketään, jolla paino olisi noussut sen 12kg tai alle. Minä vetelin esikoiselta 23kg, kakkoselta 14kg ja kolmoselta 17kg. Enkä usko, että yhtään sievempiä lukemia tulee nytkään. Mulla on onnelliset geenit siinä mielessä, että laihduttaa ei ole tarvinnut koskaan, en liho helposti ja raskauskilot ovat lähteneet imetysaikana itsestään. En siis voi todellakaan ottaa itselleni mitään elämäntapacredittejä, meillä on koko suku tällaisia aidanseipäitä.

Täälläkin vuodetaan, ei mitenkään rajusti vaan lähinnä ärsyttävästi. Sen verran tiputtelee koko ajan, että alapää hautuu ikävästi. :/ Mulla on ollut joka raskaudessa just tässä kymppiviikolla sama juttu, nyt ei jaksa enää huolestua siitä, kun mitään kipujakaan ei ole ja jo poistunut pahoinvointikin on palannut muistuttelemaan itsestään. Sitä en olisi välttämättä kyllä enää kaivannut... :/

Mun koneessa on joku vika. Kun teksti tulee kentän alareunaan saakka, en enää näe, mitä kirjoitam. Ihan kiva, sokkona mennään.
 

Yhteistyössä