*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Aamulla siellä käväsin ennen töihin menoa ja samalla niissä verikokeissa. Tulokset tulee sitten ku tulee.

Ensimmäiseksi kuva pienestä :heart: Kaikki oli niinku pitääki, alussa meinas olla vähä rauhallista mutta aikansa ku siinä katteltiin niin johan ralli alko :) Oli kyllä mahtava nähdä pieni niin tarkasti, eikä ollu mikään pikanen vilkaus. 1,6mm oli niskaturvotus, eli ei mitään hälyttävää. Se riskiluku saadaan sitten viimeistään seuraavassa neuvolassa ens kuun lopussa. Niin ja tällä kertaa heittoa ei ollu ku 3 päivää niin sitähän ei muuttamaan alettu, sano että pitäis 10 päivän heitto olla että laskettu aika muuttus. Nyt ei muista kyllä mitään muuta mitä piti kirjottaa, mutta jospa tässä illan aikana mieleen tulis.

*muoks* Istukka on takaseinämässä. Se nyt juolahti heti mieleen :D

Susanna & MyttyRyttynen 11+5 :heart:

Mutzilla: Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja näkymistä!

Myös Piupula, Mammyli ja Susanna olivat käyneet ultrassa ja kuulumiset ja näkymät hyvät, eli onnea!!!

Madrex4 Huh, mitä käytöstä lääkäriltä, toivottavasti pääset käymään jatkossa jonkun toisen luona! Onneksi kaikki kuitenkin ultrassa hyvin!

istukasta Juu, ei siinä hirveesti eroja ole onko etu- vai takaseinässä. Siis liikkeet tuntuu aiemmin ja näkyy ulospäin loppuun asti selvemmin jos on takaseinässä. Jos on istukka etuseinässä niin voi nukkua pidempään selälleen. Mulla on ollut molemmat "tapaukset". Eli tosiaan jos takaseinässä niin kyljelleen on sitten nukuttava "melkein" koko raskaus.... eli tulee ihan huono olo jo siitä selälleen nukkumisesta ja se on siis luonnon oma tapa kehottaa vaihtamaan asentoa, ettei istukan hapensiirtokyky heikkene.

neuvolakäynnit Ei niitä stakesin mukaan tarvi olla ku 7-10, siis th käyntejä, eli vaikka tässä alkuun uudelleensynnyttäjillä olis harvakseltaan, niin kyllä toi 7 tulee helposti täyteen. Jos on alkuun 1 ja viikolla 20 toinen ja sit about kk välein niin viikolla 30 on ollu jo 4. siihen 4 vk lisää niin 5. viikon 34 jälkeen ei siis tän kaavan mukaan tarvis olla ku 2 käyntii enää, mut sithän ne lisääntyy mitä lähemmäs laskettuu aikaa mennään. Puhumattakaan jos menee yli.

äitiyshousut on täällä olleet käytössä jo ainakin kuukauden. Tavishousut vaan niin inhottavat. Ja siis mun maha on ollut viikolta 8 asti jo ihan kunnon pömppis. Samankokoinen on nyt ku aiemmin varmaan joskus viikolla 20.

(.) Käytiin tytön kanssa pikavisiitillä mummolassa, tai siis oltiin me siellä yks yö. Ihan kivaa oli ku sai käydä rannalla, kaupoissa ja lukea ja mummo ja pappa lellivät tyttöä ja ite sai nukuttua kunnolla ja ruuat ja kahvit ja mustikka- ja raparperipullaa tuli valmiina eteen puhumattakaan nyt siitä et kahvitkin oli aamulla termarissa kun ei ite tarvinnut aamulla herätä mitään tekemään ja tarjolla myös tuoretta sämpylää...Nyt taas kotona ja poitsukin ihan iloisena taas jaksaa siskoa ja äitiä... Jäi siis iskän kanssa kotiin.

BellaMarie 13+0 *poks*

Bellamarieoli mukava lukea kirjoitustasi, vesi herahti kielelle kun luin mummolassa saamia herkkuja :p enempää en ehdi kirjoittaa, teen tytölle iltapesut seuraavaksi, kakkakin tuoksuu sopivasti vaipassa ;)

cmammyli ja alma 12+

Moikka pitkästä aikaa. :)

On taas ollut hiljaiseloa... Kirjoittelen nyt pikana omat kuulumiset, ja kun ipanat nukkuu niin tulen lukemaan jutut ja kommentoimaan, kun niihin voi ihan oikeasti keskittyä... :)

Juhannuslauantaina alkoi pelottaa, et meneekö samalla tavalla kesken kuin edellinen raskaus, kun vessassa käynnin yhteydessä tuli pyyhkiessä verta. Pahoinvoinnin ilmestyminen samalla päivällä lohdutti vähän. Onneksi keskiviikkona (eli tänään) oli jo varattu aika np- ultraan, niin ei kauempaa tarvinnut elää epätietoisuudessa.

Aamulla pelotti aikalailla, ja miestä myös vaikka sitä ei ääneen tunnustanut. kasvoilta näki kuitenkin totuuden... Onneksi kuitenkin ultrassa kaikki oli hienosti. :heart: :heart: Syke oli 170, nt oli 1,3mm. Ainut mikä heitti, oli raskauden kesto. Neuvolan ja alkuraskauden ultran mukaan tänään ois ollut 11+0 mutta tuo ultra näyttikin jo 12+1! :eek: Eli laskettuaika siirrettiin ja on nyt sitten 11.1.2011. :heart: :heart: Jälleen tuo 11 päivä "kummittelee", sillä kummatkin meidän tytöt ovat syntyneet kuukauden 11 päivä. :)

Mutta nyt on todella huojentunut olo, ja ehkä nyt uskaltaa olla jo onellinen... :heart: :heart: :heart:

Nyt iltapalalle ja sitten paremmalla ajalla lukemaan ja kommentoimaan. :wave:

Noniin, nyt laitan niitä kuvia tulemaan :)

Laitoin nyt nämä kuvat ja kohta kommentoin lisää :)

piupula ja leevi 12+5

*muoksÄ dodiin :)

mutzilla onnea ultrakuulumisista :heart: Hieno kuulla, että kaikki kunnossa :heart:

Mardex Hui! kun oli törkeä lääkäri siellä :eek: Ihana kuitenkin, että neuvola täti on mukava :hug: kerrot hänelle, jos vaikka pääsisit uudestaan käymään jollain toisella lääkärillä?? Kyllä siinä olisi itku itselle tullut :'( :hug:

MamaDeDos Onneksi oli vain unta :heart: :hug:

toive tsemppiä neuvolaan :heart: siten, kun joskus toista tehdään ( selvitään nyt tästä ensimmäisestä ensin :LOL: ) niin varmaan samat fiilikset ja kaikki unohtunut päästä :LOL: tai näin voisin ainakin kuvitella :) nautit nyt vaan fiiliksistä.

mammyli Onnea ultra kuulumisista :heart: Kyllä sitä pientä on ihana katsella :saint: kumpa myytäis jotain kotiultria, niin vois aina kurkistella itsekkin kotona :whistle: Ja kiitos vastauksesta :flower: no voi höh! odotan niiin kovasti niitä liikkeitä :whistle: :p mutta hyvä kuulla, että ei muuten menoa haittaa mitenkään :heart:

BellaMarie kiitos onniteluista ja vastauksesta =) :flower:

Shamandalie 11 päivän taikaa ;) Onnea ultrakuulumisista :heart: Hyvä, että kaikki oli hyvin pienellä ja kaikki kunnossa :heart:

(.) Hih! mies kävi tänään shoppailemassa äidinsä kanssa ja toi mulle "tuliaisena" äiti-lapsi kalevala korun :flower: Oli aika suloista :heart: Otti sinisellä korulla, kun mulla on niin vahva poika olo, vaihdetaan sitten kiveä, jos tyttö tulee ;) Molemmat siis todella tervetulleita, kunhan vaan syliin asti saadaan :heart:

piupula Kiitos ja Onnittelut sinnekin päin :flower: huomasin että meillä oli muutama muukin asia osunut yhteen tulevan tammitähti tittelin lisäksi ;) : niskaturvotus 1,0, lisäksi se istukka etuseinämässä, ja seuraava ultra 25.8. Päästään rakenneultraa jännäämään samana päivänä :heart: Mulla oli esikoisen rakenneultra myös 25.8, päivä jolloin on pikkuisten isän syntymäpäivä :heart: Ja ihanaa tuo miehesi ja anopin ostama koru lahja!!!! aivan mieletön yllätyslahja!! :heart: Herkisti minutkin täällä lukiessa sitä. . Kalevala korut on ihania, muistan nyt että kaveri puhui joskus jostain kalevala kaulakorusta jotka esittää tynnyreitä, nekin kuvasti muistaakseeni lapsia: eli vaaleanpunainen tynnyri yhtä tyttöä ja vaalean sininen yhtä poikaa. Ja niitä sai laittaa vierekkäin riipukseen niin monta kun lapsia sitten syntyy ajallaan :)
Ja ihana pikkuinen sulla kuvassa <3

mammyli ja alma 12+1

onnittelut kaikille ihanista ultrakuulumisista :heart:

Madrex4, toivottavasti tulet saamaan parempaa kohtelua toisaalla, ite olisin kyllä aikas pöllähtäny tollasen jälkeen :hug:

En muista että olenko kommentoinut tuohon töissä kertomiseen, mutta meillä baarissa tietää kyllä kaikki että olen raskaana. On ollut pakko kertoa etten joudu nosteleen ja nakkeleen 30l olut tankkeja pitkin takatilaa ja tietenki se että aikasemmin oon ollu "hyvä ulosheittäjä" niin en oikein uskalla enään, kauhea suojeluvaisto masuu kohtaan iskeny. Aikasemmin en osannu pelätä vaikka olis millanen korsto ollu edessä mutta nyt oon kyllä aikas varovainen.

(.) Ei mitään uutta. Lievää vuotoa jatkuu edelleenki ja toivon että se nyt pikkuhiljaa loppuis. Onneks on NKL:lle aika ens viikolla niin jos ei oo hävinny vielä niin voi jutella ja kattoo mikä on tilanne. Kohdun kasvukipuja on aika-ajoin... ja siinä ne mun oireet oliki :ashamed: . Edelleen kovasti odottelen jonkun asteisia oireita. Ai on mulla yks... mulla pimahtelee niin ihme asioista ja niin yht'äkkiä et välillä itekki säikähdän :whistle:

Taca ja ötökkä 10+5 (koon mukaan olis 11+2??)

susanna ihana pikkuinen masussa ja näyttää niin köllivältä rennolta asennolta; varmasti pikkuisen on tosi hyvä olla :heart:

(.) äh, mulla on iskenyt niin kauheet namihimot et ei oo tosikaan :( kokoajan tekee mieli salmiakkia tai suklaata.. =/ eli nää kauheet himot olleet nyt n 2 viikkoa.............. !! ja lauantaina on yhdet juhlat mihin haluaisin olla vähemmän turvonneessa kunnossa..kyseessä pihalla järjestettävät juhlat jonne kauniina ilmana täytyis laittaa hame päälle... on mulla murheet
:saint:

mammyli ja alma 12+1

mammyli hih, ollaan samikisia :heart: Vitsit, kun ei jaksaisi millään odottaa sinne rakenne ultraan asti :whistle: Vitsit, on ihana lahja iskälle, kun näkee oman pienoisensa synttäripäivänä :heart: Teillä on aikamoinen säkä käynyt ;) hmm.. koskahan mulla iskis jotain noita himoja.. :ashamed: ollis niin kiva vedellä jotain ihan älyttömyyksiä :LOL: ainoo, mikä on ollut, niin kanafilee ällöttää jotenkin ihan mielettömästi, ei edes kaupassa pysty katsomaan :LOL: ja kanamunaa en oo sen yhen paistokerran jälkeen, kun meinas oksu lentää, niin kokeillu edes :LOL:

onkos muilla tullut enemmän ns. "nöyhtää" lisää? siis karvoja? Mulla on tullut sellasia tosi hentoja lyhyitä karvoja naamaan, käsiin ja mahaan??? En tiedä johtusko tosta oksentelusta ja laihtumisesta , mutta onneksi on vaaleita, eikä näy mihinkään :LOL:

piupula ja leevi 12+5 ( onpas hömä kirjoittaa tota, kun ajattelin poksuvani vasta tänään.. )

*muoks* ja susanna, ihana pienoinen kuvassa :heart: ja onnea hyvistä ultrakuulumisista :flower:

onnea ultrassa käyneille eli Piupula, Mammyli ja Susanna sekä mutzilla tais olla :heart: Oon ihan kade niille jolla siirtyi aikeisemmaksi laskettu ku mulla siirty liki 3 viikkoo myöhäsemmäksi :D oon saleen viimenen joka täs pinos on :D

neuvoloista Jotkut kunnat säästää ihan hulluna nois neuvoloissa. Esim turussa neukku on eka rv joku 7+ ja seuraava rv 20+ ja lääkärikäyntei ei ole ellei ole erityis tarpeita. Meillä Espoossa on mulla iankin 4 viikon välein normaalisti ois kuulemma harvemmat käynnit mutta viime raskauden komplikaatioiden takia tarkkaillaan enempi. Viimeksi kävin rv 30+ eteenpäi kaks kertaa viikossa. ja lääkärikäyntejä on kolme.

Himoista: Mulla noita on nyt alkanu tulee. eilen teki hirveesti mieli kananuudeleita,mutten syönyt niitä kovin paljoo. Yks päivä teki julmetusti mieli chicken wingsejä puoli yhdeltätoista yöllä,joita mies lähti kiltisti ostaa mulle ja tänään tekee miekli ranskalaisia ja nakkeja, tähän aikaan... Jäätelöö toisinaan myös tekee hirveesti mieli mutta kaikki karkit,subit,hese ja mäkkiruoat,pizzat ym ällöttää. Mieluiten kotiruokaa vaan

Mieliteot:
Musta on tullu oihan urheiluhullu. PAkko kävellä paljon ja käydä joka treeneissä (3x viikko) ja vaikka kui ois väsy niin silti palaa halu päästä ulkoilee!

piupula SE on kuulemma normaalia että äitille alkaa kasvaa sitä ns vauvakarvaa eli lanugoa. Mulla esikoisesta sitä oli naamassa ja mahassa.

madrex4 typerää kohtelua,mutta kaikkialla ei olla nin suosivia kun suomessa. Se lääkäri ois varmaa pyörtyny ku miehen kummitäti ois sinne menny "hei olen kätilö ja minulla on 8 lasta!" :D

ainiin onks muille puhjennut aknea raskauden aikana?
Mulla oli esikoisesta ja nyt on taas. NAama on finnien peitossa ja selässä kans ihan hirveesti,meikkiä ei voi käyttää ku pahenee vaan ja tä on niin onhottavaa :( Näytän kauheelta rupisammakolta ja seksihalutki on tipotiessään kun tiedän miltä näyttää ja tuntuu pahalta kun mies sivelee kasvoja ja selkää kun tiedän että ne näppylät tuntuu :(

olipas ihania ultrakuulumisia ja kuvia tosi monella! ite saan vielä kolme viikkoa ootella ekaan ultraan :/ noh parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Pahhaa tekkee tuo tiskikoneen täyttäminen.. ja roskapussin tyhjentäminen.. :$

Jee maanantaina pääsee ees kuuleen niitä sydänääniä! :)

9+3

Alkuperäinen kirjoittaja Jeccika:
olipas ihania ultrakuulumisia ja kuvia tosi monella! ite saan vielä kolme viikkoa ootella ekaan ultraan :/ noh parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Pahhaa tekkee tuo tiskikoneen täyttäminen.. ja roskapussin tyhjentäminen.. :$

Jee maanantaina pääsee ees kuuleen niitä sydänääniä! :)

9+3
Joo kato me pidetää seuraa toisillemme sitte helmikuun alussa eiks nii? :) Mulaki ultraan se parisen viikkoo 15 päiväon ultra. Tosin se yks 3 min ultra oli jo :)

M1n1: Tsemppiä. :hug: Toivottavasti huoli osoittautuu turhaksi. Peukut on pystyssä.

Jeccika: Mulle selvis tänään ultrassa, et eka lääkärineuvola on vasta rv 20 jälkeen, koska ne on yhdistetty nyt siihen ekaan ultraan (ainakin Turussa) niin säästyy yhdeltä lääkärikäynniltä. Ihan kiva.

Tammitähti: Mä en ole edes yrittänyt kohdun reunaa tunnustella, ei se tunnu vielä pitkään aikaan kun mulla on vararavintoa sen verran... :whistle: :ashamed:

neulainen: Täällä ainakin saa ekasta neuvolasta lähetteen, jossa tutkitaan veriryhmä, hiv ja muita tauteja samalla. Ja raskauden ja synnytyksen aikana on se rh mikä vaikuttaa. Hävettää ihan tunnustaa, etten nyt muista ihan miten se meni, mutta mulla on rh+, joten silloin mun elimistö ei kehitä vasta-aineita vauvan verta vastaan synnytyksen aikana. Muistaakseni se oli niin, että jos äiti on rh-, vauvalle annetaan heti rokote syntymän jälkeen jotta äidin vasta-aineet ei tee haittaa tai jotain sellaista. Korjatkaa joku joka tietää varmaksi tämän asian... Mä en muista enää, kun opiskeluista on sen verran jo aikaa, eikä oo näitä verijuttuja tarvinnu missään sen jälkeen...

TaCa: Mulla ja lähtöpainoa ihan liikaa, ja paino oli ekassa neuvolassa tippunut melkein 3kg. Tuskin se vieläkään kovasti on nousemaan päässyt, kun on aika suppea valikoima mitä pystyy syömään silloin kun jotain pystyy syömään... :/ Mut lohduttaa se, että vauva ottaa kaiken tarvitsemansa.. :D

Asumisesta: Me asutaan vanhassa kerrostalo kolmiossa. Neliöitä on 79, ja loistavasti mahdutaan. Meidän makkarissa on hienosti tilaa vauvan sängylle, ja sisustamalla uudelleen mahtuu lastenhuoneeseen vaikka 4 lasta. Tosin sitten siellä on 2 kerrossänkyä ja leikkitila, mut mahtuu kuitenkin. :D Ja olohuone myös on iso, joten mikäli tarve tulee saada 2 lastenhuonetta, saadaan olohuoneesta vaikka jaettua meille sängylle tila tilanjakajilla tms. tai sitten voidaan nukkua tuossa vuodesohvalla, josta tulee normaalin parisängyn kokoinen kun se levitetään. Eli kiirettä ei ole mihinkään muuttaa, mutta halu onkin sitten toinen juttu. :D Mun tekis kovasti mieli rivariin, ja miehen kans. Ainut ongelma on se, että tällä hetkellä siihen ei ole varaa.. No, ehkä sitten kun ollaan isoja ja aikuisia. :D

Osteluista: Mitään en ole ostanut vauvalle enkä itselle. Mamma vaatteet entuudestaan on tallella joten ne on kaivettu esiin. Tosin niitä pitäisi käydä äidin ompelukoneella muokkailemassa pienempään kuntoon, kun on jonkin verran sitten ilmeisesti painoa lähtenyt edellisestä odotuksesta kun roikkuvat muutenkin päällä kuin pelkästään mahan kohdalta. :D

Joukkoon hukkumisesta: Mä ainakin hukun ja höpisen varmasti paljon "itsekseni" koska en ole mitenkään aktiivinen täällä kävijä... Mietin kans pitäiskö jättäytyä pois, mut ei pysty. :D Höpötellään sit yksin jos niin on, mut saa ainakin kirjoittaa fiiliksiä ja lukea muiden fiiliksiä. :D

Kreecher: Mulla sama ton kommentoinnin kanssa, että mikäli ei ole sanottavaa johonkin, en siihen sitten ala väkisin mitään vääntämään. Mulla on tässä samalla auki kaksi ikkunaa, niin saan luettua ja kommentoitua aina siihen väliin kun jotain sanottavaa tulee. Palaan aina oman profiilini kautta siihen kohtaan mihin viimeks olen kirjoittanut, ja lainaan omaa tekstiäni. Sitten vaan tyhjennän tekstikentän niin saa puhtaan ikkunan auki ja lukeminen jää siihen kohtaan mihin jää. Ja kommentoinnin jälkeen pääsee jatkamaan ja tarvittaessa lisäämään tai muokkaamaan edellisiä kirjoituksia ennen kuin lähettelee eteen päin. :)

TaCa: :hug: Toivottavasti on vaaratonta vuotoa. Mulla kans tuli verta, tosin hyvin vähän, mutta saman tien alkoi kauhukuvat viimeisestä keskenmenosta palautua mieleen. Silloin oli keskeytynyt keskenmeno, eikä muita oireita ollut kuin kerran tuhrua pyyhkiessä. Voin kertoa, et pelkäsin mennä tän päivän ultraan.. :|

Kestoilua ei aloiteta meilläkään. Pitäis ehkä, mutta en jaksa enää lisää pyykkiä kun sitä on muutenkin tarpeeks. :ashamed:

Lumikuningatar, MamiMansikka, kääkkis, huippu10, emmin ja Mardex4 tervetuloa ja onnea. :heart: :wave:

miisuliisa: Autoon mahtumista ollaan pohdittu. Meillä onneks on kaks autoa, joten tuskin toisesta luovutaankaan. Meillä parempi auto on myös niin vanhaa mallia, että siinä on kyllä airbagit edessä, mutta niitä ei saa pois päältä... Ja sitten kun tytöillä on istuimet (esikoisella sellainen johon menee niin kauan kuin istuinta tarvitsee) ja kaukalossa jalusta, niin ei millään mene kaikki kolme vierekkäin takapenkille. Ja eteen ei siis voi laittaa... Elikkäs mikäli sitten autolla liikutaan koko perhe, pitänee liikkua tuolla "mun" autolla, koska siinä ei edessä apumiehellä ole turvatyynyä joten kaukalon saa siihen. Ja siinä pienemmällä tytöllä on vanhempi ja kapeampi istuin ja isommalla vain koroke, joten sinne taakse mahtuu joko toinen aikuinen tai sitten se kaukalo jalustansa kanssa... Mutta eiköhän me noilla autoilla pärjätä, ainakin alkuun. :D Tosin jo jonkin aika sitten katseltiin tila-autoja, mutta niissä on se huono että syövät paljon. Ja mä en niin isoa suostu ajamaan :D ja mies joutuu työssään ajamaan 100-200km/pv, niin sehän sais koko ajan käydä tankkaamassa ja palkka kilometrikorvauksineen menis siihen et pääsee kulkemaan töissä. :LOL:

Vaunuista: Meillä on nyt Bora (kombi?). Niitä oli silloin kaks mallia, kovalla kopalla ja pehmeällä, me otettiin kovalla kopalla. Olen ollut tyytyväinen, ollut toisella tytöllä käytössä. Olisko tuo ollut vajaa 3kk kun ne ostettiin. Edelliset vaunut oli korjauskelvottomat, kun jäi esikoisen ollessa pieni yksi rengas bussin oven ja seinän väliin, niin ne puolsi koko ajan niin että piti tosissaan laittaa vastaan et menevät suoraan... Noi meidän nykyiset ei olleen järjettömän kalliit, ja olivat vielä viimeinen vaunu niin saatiin halvemmalla, olisko ollu n. 300e. Olen ollut tyytyväinen ja odotan et saan ne muuttaa taas vaunuiksi ja ottaa käyttöön. :heart: Meillä on rattaat ollu tosi vähäisellä käytöllä, joten kiva päästä taas lykkimään... :D

HelinäKeiju10: Meillä oli esikoisella pehmeä kantokassi, ja nyt on kova koppa vaunuissa, enkä enää pehmeään vaihtaisi. Kova koppa on vielä isompi sisätilaltaan kuin pehmeä. Meillä neiti olis vaunun kopassa mahtunut nukkumaan vielä reilu 1 vuotiaana, mikäli olisi siellä pysynyt niin et olis voinut laittaa sinne... Mutta mä olen laiska, ja musta on kiva kun voi talvivauvankin pukea kevyemmin ja mahtuu silti vaunuihin hienosti makuupussiin eikä ole tungettu täyteen. :D

Äitienpäivälahjalle :hug: Tiedän tunteen, eikä se todellakaan mieltä ylentävä ole. :hug: Voimia ja onnea uuteen yritykseen kun sen aika tulee. :hug:

Jeccika: Me ollaan molemmista lapsista otettu pakkaus, ja otetaan varmasti nytkin. Onhan niitä vaatteita jo muutenkin, mutta nyt on sitten taas aika laittaa vanhempia ja huonokuntoisempia vaatteita pois. :)

Nimeä ei olla mietitty. Käy varmaan niinku enennkin, et ristiäispäivänä saadaan päätettyä muutamasta vaihtoehdosta ja raapustetaan se sitten papin paperiin. :LOL:

huippu10: Meillä kuopus myös syntynyt 07. missä kuussa teidän neiti on syntynyt? Meillä on joulukuinen.

mammyli: Meillä oli neuvolan laskujen mukaan np 11+0.

baby butterfly: Turussa ohjeena et np tehdään 11+0-12+6 välillä.

Mutzilla:Meillä oli ja carenan matkarattaat ja tosi huonot. En sitä merkkiä enää osta, vaikka onkin vain 1 huono kokemus. Nyt meillä on Gracon malli, johon saa kaukalon kyytiin pikalukolla. En vaihtais mihinkään. :D Ja onnea hääpäivän päättämisestä. :heart: :heart: :heart:

Tää tahtois Bola korun, mut kattoos ny... :D

Piupula: Kiitos. :) :heart:

Huh. Maratooni vedetty. :D Jospa sitä tästä sitten hiipis nukkumaankin... :whistle:

Huomenna mies menee lasten kanssa päiväksi mökkeilemään, ja mulla suunnitelmissa mennä aamupäivällä kaverin kanssa rullistelemaan ja sitten ajattelin käydä ihan rauhassa kaupassa. :D Ja olla vaan siihen saakka kun toiset kotiutuu. Kerrankin ihan yksin niinkuin ite tykkää. :)

Ens viikolla lähdetäänkin tiistaina tampereelle reissuun ja palaudutaan ehkä torstaina. Särkkikseen ja johonkin muuallekin sitten samalla kertaa... :) Toivottavasti sitten vaan on kunnnon kelit vielä.

Nyt nukkumaan. :wave:

Shamandalie ja Itikka 12+1 :heart:

(Kokeillaan oisko se Itikka nyt sitten hyvä kutsumanimi. Neiti 5v sitä ehdotti, joten ei voi olla kokeilematta. :D )

Ihania ultrauutisia!! :heart: :heart:

baby butterfly ja jeccika Älkää huolestuko, mullakin on ultra vasta 12.7, joten ette ole ainoita, jotka joutuu odottamaan :)

Nyt täytyy lähteä työpaikan palaveriin, saa nähdä mitä siellä jutellaan. Itse olen aika kypsynyt tuohon työpaikkaan, koska en oikeasti jaksa noita raskaita hommia, eikä mua vieläkään olla kunnolla päästetty rennompiin hommiin. En taida pyytää jatkoa tuolta, vaikka muuten mukava paikka onkin.

himoista mun ei ole tehnyt mieli lämmintä ruokaa varmaan viikkoon, enkä pysty sitä syömään. Nyt yritän elää leivällä, vihanneksilla, hedelmillä, marjoilla, jugurtilla ja rahkalla, sekä syön nyt sitä rautakuuria ja omega3 valmisteita normin raskausvitskujen lisäksi. Mulla on aamuisin hirveä arsinaali tabuja, joita vedän ruuan kanssa :LOL:

aurinkoista päivää kaikille!! :heart:

neulainen ja klöntti 10+1

Huomenta!
Shamandalie meillä on elokuussa tytsy syntynyt.

Meinasin kertoa työkavereille raskaudesta vasta elokuussa lomien jälkeen, mutta eilen sitten työkaveri kysyi että olenko raskaana kun maha on niin pyöristynyt, niin myönsin sitten. uudet työvaatteet vähän istuvammat kun edelliset niin ei paljon peitellä.

täällä kanssa tahtoo ruokalhalu olla kateissa, kaikki lihan haju ällöttää, eilen tein kanaviilokkia, nii sitä pystyin syömaan.

ihanaa! huommenna mökille! pääsee nauttimaan kesästä!

mä täällä pähkäilen monenko aikaan kehtaisin alkaa imuroimaan ettei noi naapurit hermostu, kun pitäis ehtiä vielä vaikka mitä ennen iltavuoroa.

hippu10 ja pieni 12+2

Huomenia!

Täälläkin odotellaan ultraa, se on vasta 14.7. Noi Memmun viikot on vaan NIIN kadehdittavan näköiset. :D

Noista himoista ja herkuttelusta, huomasinpa, että kaikki herkuttelu oikeastaan loppui, kun mies lähti sinne reissuunsa. Hän on ihan mahdoton herkkusuu ja roudaa oikeastaan joka illaksi jotain hyvää. Kyllähän minäkin sitten ihan onnellisena niitä puputan, kun kerran tarjolla on! Nyt kun mies ei ole kotona, en ole ostanut mitään. Jotain positiivista siis tuossa miehen poissaolossakin. :D
Appelsiineja tekee mieli edelleen, mutta se nyt ei ole kovin vaarallinen mieliteko. :)

Hui, mä vaan roikun tässä, kaverin muksu tulossa hoitoon ja edelleen aamupalakamppeet pöydällä, meitsi menossa suihkuun ja pojat hyppii kalsareissaan. Vuoden Äiti -patsas tienattu! :ashamed:

Kreecher ja Ötys 10+2

Huomenta! Onnitelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :)

Täällä sit taas odotetaan, koska "paisuminen" alkaa.. Menee varmaan vielä viikkoja, että tuo vauvamaha alkaa näkymään. Eilen tapasin ystäväni, jolla on menossa rv 32 ja hänelle on tullut vain 5 kiloa raskauden aikana! Mulle tullut jo kaks kiloa, kun liikunta vähentynyt ja ruoka maittaa, höh! Hän on tosi hoikka ja kova liikkumaan, eikä mahakaan ollut kovin iso. Jos sukuuni tulen, olen jo tuossa vaiheessa maapallon puolikas... Toisaalta en ole vielä töissä esimiehelleni kertonut ja ajattelinkin, etten ennen kesälomia kerro.

Marde ja Milli 12+5

Muoks! Eilen osti parit äippähousut ja voi vitsit miten ihanilta ne tuntui, niitä vois pitää vaikkei odottaisikaan.. :)

marde79 mulla se paino tulee varmasti nousemaan tähtitaivaillisiin tän raskauden aikana kun ekassakin se nousi 25 kg..ja nytkin oli kuukaudessa tullut melkein 1,5 kg lisää.eli kaikkiaan paino noussut sellaset 3 kg.... ja liikunta mullekin jäänyt vähäisemmäksi väsymyksen, huonon olon vuoksi, mutta koitan nyt ryhdistäytyä ! ja oikeestaan ne päivät kun huono olo alkanut pikkasen väistyä on alkanut nuita makeita asioita tehdä mieli!! :LOL: kadehdin kans mun hoikkaa kamua joka sai vauvan helmikuussa, kiloja tuli hänelle 17kg,mutta ei mitään mielestäni verrattuna mun ;)) ja yleensäkin ihmisiä joille tulee vaan joku 12 kg, kun mun havaintojen perusteella sinne sairaalaan jää sellaset 10 kg, eli eihän niille muille jää mitään tiputettavaa oikeestaan =) mutta vuodessa sain tuon 25 kg tippumaan. Ja mun mielettömän hoikka kamu sai ekasta raskaudestaan 30kg ja samoin tokasta 30kg, ja joa raskauden jälkeen paino tippui itsestään vuoden aikana kuten mulla. Me molemmat imetettiin kyllä pitkään että sillä voi olla vaikutusta..kamu imetti 9kk asti molemmista ja mä tyttöäni 1v 2kk ikään asti

(.)mä kiersin huvikseni miehen kanssa kirpparia eilen ja ja löysin sieltä kahdet ihanat äityshousut, yhdet 4e ja toiset 7 e :) ja sit kiva mekko löytyi myös : > mun ei tarvii paljon mitään hommata tulevalle pikkuiselle kun tytöltäni (1v5kk) on jäänyt niin paljon kaikkea tuohon, varastossa pinnasänky, hoitopöytä, sitteri, ym..ainoo mitä tarvii hankkia on ne jotkut tuplarattaiden tapaiset ja vaippoja. Ja jos poika syntyy niin sitten pojalle vaatteita kun melkein kaikki esikoisen vaatteet on vaaleanpunaisia tai muuten tyttömäisiä...
itselle tarvitsis hommatata se masutuubi, en käyttänyt sitä esikoista odottaessa ja naapurin mummo ainaki kuittaili tyyliin: oi kauhea kun toi masu pilkottaa tuolta paidan alta ;) en ostanut kauheesti sillon raskauspaitoja, vaan koitin selvitä säästeliäästi entisillä topeilla, paidoilla, mutta parit raskaushousuthankin: H&M:ltä ja kirppikseltä. Jotain kivoja paitojakin täytyisi hommata raskautta varten nyt kun ei muuta hankintaa ole niin paljoa=)

mammyli ja alma 12+2

Huomenia!

memmu86 juu perjantaina on aika :)

Vuoto on onneksi nyt loppu suoralla ilmeisesti. paperiin jää enään ihan minimaalinen määrä verta! Huh.. toivotaan että menee ohi!

Onnittelut ja sylilliset ruusuja kaikille hyvistä ultra kuulumista... Katselen kateellisina teidän kuvia ja odotan omaa ultraa :)

Asumisesta
Me asumme tällä hetkellä 60neliöisessä rivitalokaksiossa. Meidän lisäksi asustelee koira!
Tuntuu että jo nyt tulee ahtaus joten olemme aloittaneet asunnon haun jo nyt. Täältä päin kun on vaikea saada asuntoja. Meillä on kyllä tässä ihana iso omapiha mutta se kun ei paljoa auta! :D

Ostelemisesta
Itse olen ostanut vain yhdet mammakesähousut alesta! :)
Niin ja ostin kirpparilta semmoisen kivan ruutumekon johon varmasti mahdun raskauden ajan :D Mutta mikään mamma vaate se ei ole..
Ja olenhan minä hiplaillut vaikka kuinka paljon vauvan vaatteita, mutta minä maltan mieleni ainakin ensimmäiseen ultraan asti! :D
On myös tullut katseltua jo rattaita, pinnasänkyjä yms.. mutta ultraa odotellessa.

nyt vähän ohi aiheen mutta täällä oli viime iltana aivan järkyttävä ukonilma.. Minä tunnetusti pelkään ukonilmaa enemmän kuin mitään muuta! :$ Mutta yllättävän hyvin kestin sen vaikka takaoven ikkuna tuntu että se tulee sisälle kun jyrisee niin kovasti! :D

Huh huh, nyt kyllä pitää lähteä keittämään puuroa. Kamala miten alkoi nälättämään!

SuSa & Taimi?? 11+5

Jee niin ne asiat vaan rulla eteenpäin, nyt on varattuna juhlapaikkakin, pakko olla ajoissa jos just sen paikan halajaa, jos ois juhlat olleet 2 viikkoa aiemmin ei ois paikkaa saatu :heart:

Täällä sit taas poksutaan, nyt ois sit 13+0 täynnä :heart: :heart:

Eilen ostin ihanat lököhousut ja 2 imetysliivit prisman alesta, oli vaan niin hyvän tuntuiset liivit että oli pakko ostaa ja juu ostin hieman löysät et sit kun maito nousee ei ne kiristä niin paljoa :wave:

se doppleri ois edelleenkin hankintalistalla, en vain ole kerennyt vielä tilaamaan sitä :ashamed: pitää käväasätä tänään kirpparilla kattoo oiskos siellä, jos ei ole niin sitten raskauskeijusta tilaukseen.

Käytiin eieln katsomassa siskon kanssa Epäilys-leffa, ja OIOIOIOIOIOIOIOIOIOIIIIIIIII mikä elokuva...olihan taas päiväunille materiaalia :p varsinkin kun kotiin pääsee nukkumaan edward-viltin alle, jonka sisko osti synttärilahjaksi :heart: :p virosta sellaisen löysi :p

Mutzilla ja tirriäinen 13+0 POKS :heart: :heart:

Mutzilla : Mä haluisin myös mennä kattomaan Epäilyksen, mut kukaan mun niistä kavereista jotka haluis tulla mukaan ei ole maisemissa. Eilen pohdiskelin ääneen, et kukahan lähtis mun kanssa sitä katsomaan, niin mun mies sanoi, et masuvauva :p

BellaMarie 13+1

Yhteistyössä