*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Mutzilla:Onnea hyvistä ultrakuulumisista!
Täällä oli myös tänään np ultra ja jännitti kyllä hirmusti!! Kaikki kuitenkin hyvin, vastasi viikkoja 12+0 ja la on nyt sitten 11.1.11...paljon ykkösiä :D kätilö meinasi että kaveri on niin vilkas että liikkeet kyllä tuntuvat ajoissa jos sama meno jatkuu toivottavasti tuntuvatkin pian niin ei tarvitse niin kovasti stressata. Nyt sitten ei olekkaan mitään käyntejä missään ennen kun 30.08 rakenne ultra ja joskus syyskuussa neuvola, tuntuu kyllä oudolta näin pitkä väli, kun ekassa raskaudessa tottui käymään kuukauden välein neuvolassa.

hippu10 ja pieni 12+0
 
Niin kiinnostuneena kyselen että joko kaksosia/kolmosia oottavat ovat käyneet np-ultrassa :eek: mitäs sielä näkyi :) ?

Hippu10 Itekki mietin sitä neuvolahommaa kun eikös toisesta lapsesta pitäis olla harvemmin niitä käyntejä.. :eek: mulla vain laittaa se täti kuukauden välein käynnit HUOLIMATTA ultristakaan.. enskuussaki on ultra ja neuvola ja heti elokuussa uus neuvola! Ajat on jo valmiina.. onkohan se vain turhan innokas :eek:

noni.. nyt olis 9+3 :)
 
Onnea ultrakuulumisista ketkä olivat siellä käyneet :flower:

Ja susa:lle toivotaan että kaikki kunnossa, varmaan inhottavaa odotella perjantaihin asti. Mut koska vuoto ei runsastumaan ole, niin eiköhän se ole ihan vaaratonta

kertomisesta; ollaan sitten kerrottu kaveripariskunnalle ja veljelleni. Olivatkin miettineet että lihomaan olen alkanut :LOL: Tää lihominen on oikeesti ihan hirveetä, mutta olen tänään zumbannut pitkästä aikaa! Ihanaa, ja illalla tarkoitus olisi mennä vielä pyöräilemään. Muutoin olo ok, mut ei mulla vieläkään ole mitään "vauvakuumetta", vaikea ajatella että mun kohta täytyy alkaa vauvakamaa hamstraamaan ja täytyy tässä syksyn aikana tätä kämppääkin järjestää että tänne vauva mahtuu. En tiedä, ensin oli toi elämä jaksotettu tohon niskapoimuun asti niin onkohan mulla nyt alitajunnassa elokuun rakenne.....

vappupommi 12+5
 
Ihania ultrakuvia taas monella :heart:
Itse en ole pikkuista vielä ultrassa nähnyt enkä edes sydänääniä kuullut joten on ihana nähdä teidän pikkuisia jotka olette suunnilleen yhtä pitkällä raskaana kun minäkin =)

Mun piti aloittaa uudessa työpaikassani elokuussa mut menenkin jo ensi viikolla tekemään keikkaa sinne, jatkan sitten kesälomaani vielä pari viikkoa ennen kun aloitan työt ihan virallisesti.
Pomo ei tiedä mitään raskaudestani mutta aijon ensiviikolla työt aloittaessani heti ottaa itseäni niskasta kiinni ja painun pomon puheille.
Haluan heti kertoa tästä vaikkei se helppoa tule olemaankaan mut vaikeammaksihan se vain käy jos yritän pimittää uutista vielä elokuussakin kun aloitan virallisesti virassani siellä uudessa paikassa.. :whistle:

Vanhaankin pomoon pitäisi ottaa vielä yhteyksiä kun sain palkkakuittini ja minulle ei oltu maksettu ylitöitä pois vaikka nimenomaan sovittiin että otan tunnit rahana ja ne piti tulla tän lopputilin yhteydessä.. ylitöitä on niin paljon että tuntuu kivasti kun summa puuttui liksasta.. on meinaan ylitöitä kertynyt reilu 40tuntia maksettavaksi :whistle:

Mutta vielä muutama päivä lomaa, sit vähän töitä ja taas lisää lomaa =)
Ihan piristävää käydä välillä uudella työmaalla katsomassa mikä mua elokuussa odottaa :D

Avokado 10 + 3 :heart:
 
Marde79:Taisi vauvelisi vain olla uninen :) Mulla oli esikosta np-ultra 11+3 ja vauva oli niin paikoillaan kuin vain saattoi, piti oikein pientä tökkiä, että saatiin turvotus mitattua :D Sattui olemaan vaan uniaika silloin!

Mutzilla:Hienoa kuulla, että kaikki hyvin!!!

ON:Pomo soitti tänään ja kyseli koska meinaan pitää lomia...Olen siis menossa nyt elokuussa takaisin töihin hoitovapaalta ja kerroin sitten tästä tilasta :) Hän kyllä jo tiesikin, että haaveillaan toisesta. Ehdin olemaan töissä vaivaset 4,5kk ennen uutta äippälomaa ja saan pitää lomia juuri ennen niin eipä minua siellä kauan näy. Toivottavasti vaan nyt menisi kaikki hyvin...

Toive81 ja Sintti 9+6 :heart:
 
Heips!

Kultsi soitti ystävällisesti päästyään Torontoon, kello oli silloin puoli neljä yöllä Suomen aikaa. En sitten saanut enää nukuttua sen jälkeen, joten vähän on ollut koomapäivä...

Ihanaa, kun on kesäilma! Ja ihanaa, että olo on selvästi parempi kuin viikko sitten. Kieltämättä oksetusolo ja helle ei ole oikein kiva yhdistelmä.

Äh, pojat pitää niin kamalaa möykkää, että täytyy ryhtyä nukkuvahdiksi. Nukkuvat kaikki kolme samassa makkarissa, joten illat ovat vähän tällaista rumbaamista. Palaan asiaan.

Kreecher ja Ötys 10+0 *poks*
 
marde79: ei meilläkään esikoinen juuri liikkunut ultrassa, kätilön piti töniä että suostui edes kääntymään niin että saatiin mitat.
kuinka moni on jo ostanut äityshousut? mun oli pakko käydä eilen alessa hakemassa, kun ei yhdetkään housut jotka vielä toukokuussa mahtui enään mennytkään kiinni, vatsa kasvanut tosi vauhdilla..vaikka melkein tiesinkin että kasvaa nopeasti kun edelliselläkin kerralla kasvoi aikaisin maha, ja nyt vielä kun toista odottaa niin aiemmin alkaa näkymään.

mekin aletaan pikkuhiljaa kaikille kertomaan jos kysyvät. pomolle kerroin jo kun oli työajalla tuo ultra. ja pomo kun on koulutukseltaan kätilö niin voin myös kysellä mieltä painavista asioista..

mä olisin kyllä kaivannut neuvola aikoja vähän tiuhemmin tähän toiseenkin odotukseen, kun on noita keskenmenoja niin sydänääniä olis kiva päästä kuulemaan, onneksi tytöllä on elokuussa 3 v neuvola niin varmaan voivat samalla kuunella.

 
sydänäänten kuuntelusta mun neuvolassa sanottiin 2 vuotta sitten että sydänääniä saa aina tulla kuuntaluttamaan niin usein kun itsestä hyvältä tuntuu!!! Eli jos teidän tekee mieli kuulla niitä ja seuraavaan neuvolaan on aikaa niin menkää ihmeessä, kyllä ne neuvolassa siitä tykkää :) en muista tarvitsiko siihen edes aikaa varata, kannattaa selvittää omasta neuvolasta..

mammyli ja alma 11+2
 
Mulla oli np-ultra aika paska kokemus suoraan sanottuna

Vauva siis voi mainiosti ja mitta oli normaali :heart: MUTTA lääkäri oli omituinen. Mulla oli varuiksi ystäväkin mukana jos en pärjää espanjallani ja hän osaa paremmin kuin minä ja hänkin oli aivan äimissään lääkärin puheista. Ensimmäisenä kerroin edellisistä odotuksistani ja siitä, että tarvitsen reumaan (olen sairastanut sitä 2v. asti) myös jotakin hoitoa raskauden ajalle ja miten Suomessa on toimittu. Sitten lääkäri kysyi, että onko tämä raskaus siis ensimmäiseni. Hetken katsoin pitkään kun olin juuri sepustanut muista odotuksistani ja vastasin, että viides on kyseessä.
Sitten hän kysyi äkäiseen, että Miksi ihmeessä sitten päätin pitää vauvan???!!! :$
Kuinka on kuulemma riski lapselle jajaja, vaikka mitä. Ikinään ei ole mulle Suomessa niin sanottu vaan neljännenkin jälkeen vielä toivoteltiin uudestaan asiakkaaksi. :whistle:
Varmistin vielä, että käsittikö hän nyt ihan oikein, että minun toivomukseni olisi juurikin reuman takia (lonkissa), että synnytys tapahtuisi nyt sektiolla, etten enään koe pystyväni normaaliin synnytykseen ettei minulle siis ole aiemmin tehty sektioita. Lääkäri kun paasasi, että Espanjassa tehdään maksimissaan 3 kpl. Mut, ei. Hän puhui lasten lukumäärästä.
Noh, kehui, että sektio tehdään ja kysyi otanko samalla sterilisaation ja vastasin kyllä, sillä se on ainoa järkevä minulle terveyteni kannalta kun tämän jälkeen lapsiluku on täynnä.

Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja olin ennen lääkäriä käynyt labroissa. Hän halusi tulosten perusteella nostaa lääkitystäni roimasti ja kyselin tietty uteliaana arvoa, että miksi. Ei vastannut, vaikka kahdesti kysyin englanniksi ja espanjaksi. :kieh:
Ultran aikana kysyin niskapussin mittaa, eikä vastannut siihenkään, vaikka kahdesti toistin kysymykseni. Kysyin myös paljonko minulla ultran mukaan on viikkoja...ei vastausta. YLLÄTYS! :headwall:
Tässä kohtaa luovutin. Poistuin pahoilla mielin. Ihan kuin haukuttuna ettei minusta ole tähän enään :'(

Huomenna menen varaamaan aikaa ihanalle matronalleni (neuvolaan) ja kyselen sitten häneltä asioista, mutta nyt oli pakko päästä purkamaan sydäntäni jonnekin. Olen pahoillani, että kommentointi jäi... mieli niin maassa.
Olisi varmaan heti abortoinut tämän jos olisin antanut luvan ja steriloinut samaan syssyyn.

En ole ikipäivinä törmännyt täällä moiseen kohteluun, kaikki olleet aina niin ystävällisiä ja ihania, että tuli ihan pun takaa tämä nyt. Mahtuuhan noita aina joukkoon ja osa jää asemalle, mutta silti.

Nyt en siis muuta viisastunut kuin kirjaa selaamalla, että mitta on normaali ja vauva kunnossa ja, että vauva syntyy sektiolla. Pääasia, että siis pikkuinen porskuttaa mahassa hyvinvoivana. Kovin heilutteli ja kääntyili. :heart:

Että osaa ne jotkut täälläkin, vaikka muuten odottavat äidit ovatkin kaiken lellimisen kohteena. Lapsilukumäärämme vaan on Espanjalaiseen tottumukseen kamalan iso, täällä kun lapsia max.2/perhe. Sekä lääkärillä huono päivä. :ashamed:

Nyt parantelemaan mieltä. Huomenna päivä uusi ja toivottavasti parempi. :D
 
Iltaa!

Hemmetti, kun en osaa mennä nukkumaan ilman kultsia. :(

Mulla oli pieni ilta-aktiviteetti tässä, kun menin fiksuna päästämään hamsterin jaloittelemaan. Sehän sitten paineli ensin sohvan alle. Kun olin sohvan saanut osiin, alkoi kuulua rapinaa keittiökaappien sokkelista. Sinnehän tuo oli jo livahtanut. Meinasin jo alkaa purkaa sitäkin, mutta se olikin ruuvattu torx-ruuveilla, eikä mulla ole sellaista meisseliä. Onneksi hamsteri tuli sitten itse piilostaan pois. :)

Kiitti tsempityksistä, BellaMarie oli kirjoittanu niin kauniisti, että melkein piti itkeä jo sitäkin. :D Hormonit vissiin vähän herkistää jotakuta täälläkin... Ja juu, raivareita ollut ilmoilla myös. Jospa se tästä tasaantuu...

Isosti jaksamista kaikille pahoinvoiville, täällä näyttäisi olevan tosiaan helpottamaan päin. Appelsiinista on tullut uusi himotus, sekä mehu että hedelmät maistuvat, kunhan ovat jääkaappikylmiä. :p
C-vitamiininpuutetta kenties...?

Neulainen, älä suotta pyydä anteeksi omanapailua, hyvä vain, jos koet tämän palstan hyväksi paikaksi purkaa fiiliksiä. Mulle tämä on ainakin ollut ihan äärettömän tärkeä juttu, koska en edelleenkään ole puhunut raskaudesta käytännössä kenellekään. Np-ultran jälkeen varmaan sitten on jo pakko. Tai jos vain jättäisi kertomatta, eiköhän ympäristö jossain vaiheessa tajua itse...? ;) No joo, kehnoa huumoria.

Mardex4 olipa järkyttävä kokemus! Ei ihme, jos on mieli maassa tuollaisen jälkeen. En osaa muuta sanoa, kuin että lääkärillä taisi olla nyt liikaa sulateltavaa kulttuurieroissa, eikä näköjään kyennyt toimimaan ammattimaisesti itselleen erikoisessa tilanteessa. :(

En tiedä tuosta zumbasta, latinobicia olen harrastanut raskausaikana, mutta se oli kyllä minusta huomattavasti kevyempää kuin zumbaaminen. Toisaalta, liikkeitä voi säädellä itse tuntemusten mukaan. Kaipa oman kuntosaliohjaajan sanomisia kannattaa kuitenkin kuunnella. Mulle sanottiin bodypumpista aikanaan, että painoja kannattaa pienentää ja tehdä pienemmillä liikeradoilla omien tuntemusten mukaan. Voisi kuvitella pätevän zumbaankin.

Nyt on ehkä ihan pakko painua nukkumaan, tai en pääse millään aamulla ylös.

Kreecher ja Ötys 10+1 (muutaman minuutin meni jo uuden vuorokauden puolelle!)
 
Mardex4 oli kyllä kamala lääkäri! :$ Mä olisin varmaan lähteny itkien pois :LOL:

Kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille isot onnittelut :heart: :) Ite pitää vielä pari päivää jaksaa odottaa =)

Kreecher
paljon jaksamisia =)

eipä mulla kyllä mitään asiaa oo :LOL: pää ihan tyhjä, että eiköhän tämä ollu tässä tällä kertaa :LOL:

Sparkle86 ja viuhti 11+3
 
Madrex4 voi elämän kevät mitä kohtelua :eek: :$
Kaip sielläkin joku taho mihin voi tollasesta nuijasta valittaa...

ON; aloitin taas syömään terveelliseti ja 2 päivässä paino pudonnut taas melkein 2 kg
ja kummasti jaksaa jotenkin paremmin tehdä kaikkea tervellisellä ruokavaliolla kuin rasvaisella pullamössöllä...tms..suosittelen kaikille, jotka taistelee vielä väsymyksen/vetämättömyyden kanssa :wave:

Perjantaina ultraan ja lauantaina lähdetään mikkeliin mökille viikoksi...ihania ilmoja on luvattu...KYLLÄ KELPAA :D

Rantsuun starttaava Pt ja Kille 12+2 :heart:
 
pikaisesti ultrakuulumisia:

Tässä töissä on aamusella niin paljon tekemistä, että kommentoin iltapäivästä sitten :) Laitan myös kuvaa yulemaan kun kotio pääsen tösitä :) ( eilen olin kotona vasta 21.30 )

Mitta oli 61mm ja pään mitta oli 18mm :)
niskaturvotus 1,0mm ja riskiluvuksi saatiin 1:11000.

Kaikki oli siis kunnossa ja munuaisaltaat, virtsarakko, nenäluu ja napanuora saatiin näkyviin :) mikä oli kuulemma todella hyvä asia :) kaikki oli siis kunnossa :) Kaveri heilutteli ja pomppi meille monesti, varsinkin silloin kun itse naurahdin, niin kaveri liikkui aika paljon :) puoli tuntia saatiin toista katsella ja ihailla :heart: sydän löi terhakkaaseen tahtiin. Oli se vaan niin ihana nähdä pienoinen siellä uiskentelemassa :heart: rakenne ultra olisi nyt sitten 25.8 :)

istukka näytti nyt olevan tossa edessä, kuulemma tässä vaiheessa on vähän kaikkialla, ja seuraavassa ultrassa saadaan selville paremin... Onkos sillä jotein väliä, jos istukka on edessä? Eteenpäin kallistunut kohtu oli myös :)

Ainiin ja viikkoja tuli lisää, eli nyt menosssa 12+5

*muoks* piti tauolle lähteä, niin piti lopettaa kesken.. :) niin ja laskettuaika muutui 7.1.2011 :)

piupula ja leevi 12+5
 
ikävää toi jos neuvolassa/lääkärissä saa huonoa kohtelua :ashamed:

neulanen minä jäin edellisestä kuukautta aikasemmin saikulle, olen lähihoitaja eli rankka työ... ja siis koko odotus oli kyllä tosi helppo eikä mitään ongelmia ollu, mutta sit vaan alko supistelut ja muut... Ja riippuu tietty et voiko raskaana ollessa hieman valikoida töitään et kevyemmät itselle ainaki loppu vaiheessa... sit sitä jäin miettiin että ku sinulla sitä masennusta niin mitä jos jäät vaan kotiin, masennutko kotona olemiseen? olisiko hyvä että olisi jotaki touhua ja tekemista???

vielä viiikko neuvolaan ja sit kuulee sen riskiluvun.. mikään pieni se ei ole sillä olisivat soittaneet... jos pääsis sit mieski mukaan kuunteleen sydän äänet :heart:

vie vajaa kuukausi lomaa ja sit pitäis jaksaa käydä töissä.. kiva tälläi raskaana olessa ja ku on ollu pääsääntösesti kotona 2 ja pual vuotta..

memmu ja valtsu 14+3 :heart:
 
Minäkin kaipaisin tietoa, miten tänne saa kuvan lisättyä. Skannattuna pdf-tiedostona kuvat jo löytyvät, mut miten siitä eteenpäin. Aijaa.comin kautta ei näköjään onnistu pdf:n lisääminen...

Marde ja Milli 12+4

 
Mutzilla ihania kuvia!! Kiva nähdä mitä ylihuomenna on itsellä odotettavissa. :)
Madrex4 Aika hurja ultrakokemus, sen kun pitäisi olla äidille ikimuistoinen ja onnellinen tapahtuma niin kyllähän tuolainen kohtelu tuntuu pahalta. Itse ainakin tässä alkuraskaudessa on huolissaan vähän kaikesta ja janoaa oikein tietoa niin on se kumma jos lääkäri ei voi vastata kysymyksiin.

Itse sain eilen kerrottua esimiehelle raskaudesta, pulssi oli varmaan vähintään 200, kädet tärisi ja hikoili ja änkytin jotain epämääräistä. Kyllähän se esimies näytti vähän yllätyneeltä mutta kiitteli kun kerroin näin ajoissa että on aikaa hoitaa sijaisjärjestelyt. Nyt on paljon helpottuneempi olo. Vielä paljon muille en ole kertonut. Henkilöstöasioiden hoitajalle kerroin myös kun piti varmistaa että saan työajalla käydä neuvolassa. Ultra on perjantaina, sen jälkeen varmaan kerron ainakin siskolle.

Näinpä muuten kauheinta painajaista ikinä viime yönä! Tiedän facebookissa yhden naisen jonka kanssa mies on sekstaillut pari vuotta sitten, sellanen halvan näkönen pissis. No näin sellaista unta että tämä nainen odotti mieheni lasta ja heidän lapsella olisi la 2.8. Tämä lapsi olisi saanut alkunsa juuri niinä päivinä kun me alettiin seurustella mieheni kanssa eli viime marraskuussa. Olin unessa todella paniikissa kun tiesin etten voisi koskaan hyväksyä tämän horon lasta enkä huolisi häntä meille enkä muutenkaan hyväksy tilannetta mutta mies halusi kuitenkin kantaa vastuunsa ja olla isä tälle lapselle, kuitenkin rakastin miestäni enkä halunnut hänestä luopua, todella raastava tilenna. Kun heräsin olin ihan shokissa mutta myös äärettömän kiitollinen että se oli vain pahaa unta. Se kiitollisuuden tunne on aivan mieletön kun tajuaa tuollaisen unen jälkeen että se ei ollutkaan totta. Huh!

MamaDeDos & matkustaja 11 POKS!
 
Mardex4:Siis voi tsiisus mikä lääkäri! :kieh: Mä olisin varmaan käynyt käsiksi, siis käsitämätöntä!!! |O Sinuna antaisin palautetta ja vaatisin uuden ultran jossa saisit myös vastauksia.

MamaDeDos:Olipas uni :D Sitä nää hormonit teettää :D

Kuvista:Itse lataisin ne Aijaa.com sivuston kautta eli avaa uusi välilehti ja sieltä saa näppärästi ladattua kuvan omasta tiedostosta. Siihen tulee sitten sellanen linkki minkä kopsaat ja liität tähän. Kannattaa valita pienen kuvan linkki, ei tule sitten järisyttävän suurta :) Toivottavasti oli jotain apua...

ON:Huomenna eka neuvola, jee! Tunnen itseni ihan eka kertalaiseksi vaikkei siitä kauan ole kun siellä sai käydä :) Odotan jo innolla ja tahdon kuulla sydänäänet, kotona sain eilen ne taas kuuluviin (juu tiedän piti antaa Sintin olla, mutta kun se on ihana ääni :heart: ). Sitten matka jenkkilään häihin ja sitten onkin jo np-ultran aika :eek:

Kaveri oli eilen kylässä ja päivitteli mun "mahaa" :D Sanoi olevan ihan selvä peli. Turvotus on siis naurettavaa ja todellakin näytän olevan jo pidemmällä. Esikoisesta oli laskenut jo tässä kohtaa, mutta ei taida päteä samat lait toisessa lapsessa :D

Toive81 ja Sintti 10+0 (POKS!)
 
Moiks!

Juu, ei se alkuturvotus laske enää samalla lailla seuraavista lapsista, tai siis ei mulla ainakaan. Paksuna siis ollaan ja tuskin tästä enää missään vaiheessa hoikistuukaan.

Ollaan lojuttu uimarannalla eilen ja tänään, aika ihanaa. Lapsetkin alkavat olla sen verran isoja, että vahtiminen on huomattavasti helpompaa kuin vuosi sitten. Ylipäätään kaikki tekeminen, meneminen ja oleminen on alkanut helpottua, joten tästähän onkin sitten kiva aloittaa koko rumba alusta. :D

Ihania ultrakuulumisia tullut, se on kiva! Oma ultra kahden viikon päästä ja silloin on jo kultakin palannut kotiin. Tulee siis ultraa edeltävänä päivänä, eikä varmaan ole yhtään väsyksissä aikaeron takia... :whistle:

Voi masennus, miten mun kämppä on taas kamalan näköinen. Se huono puoli on lomalla olemisessa, että tiskiä ja pyykkiä tulee ihan jatkuvalla syötöllä, kun ollaan koko ajan kotona. Pakko kai siirtyä tästä siivoamaan, ei taida siivoutua itsestään. :/

Kreecher ja Ötys 10+1
 
heippa kaikki! =) eka ultra oli tänään pikkuinen voi hyvin, oli juuri hereillä ja virkeällä tuulella ultra aikaan, ja sai sopivasti hikankin kun aloimme katsoa häntä. Kätilö sanoi että jotain uloketta on jalkojen välissä mutta ei voi sanoa onko poika vai tyttö kun vasta seuraavassa ultrassa. Alma onkin ultran mukaan vanhempi mitä kierron mukaan, eli la 16.1 aikaistui nyt sitten 11.1.11 :heart: eli tänään ei olekaan rv 11+3, vaan rv 12+1. Ja pikkuinen on 7 cm pitkä, istukka etuseinämässä. Neuvolalääkäri löysi sykkeen: 170.

Mammyli ja alma 12+1

laitan ultrakuvan myöhemmin, mies saa laittaa kun en itse osaa :LOL:
 
piupula tyttöni sylissä niin en oo varma vastaanko nyt oikein mutta taisit kysyä mitä eroa on jos istukka on etuseinämässä? eli oon ymmärtänyt vanhojen muistojen perusteella että parempi ois jos on takaseinämässä, kuten mulla oli esikoista odottaessa. Mutta tässä raskaudessa mulla huomattiin sen kanssa olevan nyt päin vastoin etuseinänässä. Kätilö sanoi että kun se on etuseinämässä niin potkuja ei odottaja tunne niin helposti ja ekat potkut voi tuntua vasta normaalia myöhempään. Myös sykkeen kuunteleminen voi olla vaikeampaa. Muuten ei mun tietojen mukaan oo erilaista =)

mammyli ja alma 12+1
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille!

neuvola-/lääkärikäynneistä niitähän pitää Suomessa olla tietty määrä, ja ihan kuukauden välein uudelleen synnyttäjilläkin. stakesin tai stm:n sivuilta ne löytyy. Ajattelisin että voi pyytää että haluaa tulla kuukauden välein vaikka terkka laittais kuinka pitkää väliä. Espanjan käyntäntöihin se ei kyllä auta, aika hurja lääkäri..... Mut jos se 2 lasta on kulttuurina siellä ja vaan ehkäisystä tietämättömät ssavat enemmän, niin on se lääkäri varmaan ollut ihmeissään.

zumbaus mä teen kotona noilta levyiltä ja teen sillai omaan tyyliin. olen sitä mieltä että se on tosi tehokasta vatsalihaksille ja sitä kautta selkään. Eikä siinä tule niitä suoria vatsoja (mitä ei raskausaikana suositella) tehtyjä vaan nimenomaan vinoja. Ja hypi en muutenkaan kun polvi ei tykkää kierrosta, teen sillai vauhdikkaasti. Enemmän mua otti tonne alamahaan se eilinen pyöräily. Kai sitäkin on rauhoitettava eikä saa polkea isoimmalla vaihteella ylämäkiä.

vappupommi 12+6
 

Yhteistyössä