Mulla oli np-ultra aika paska kokemus suoraan sanottuna
Vauva siis voi mainiosti ja mitta oli normaali :heart: MUTTA lääkäri oli omituinen. Mulla oli varuiksi ystäväkin mukana jos en pärjää espanjallani ja hän osaa paremmin kuin minä ja hänkin oli aivan äimissään lääkärin puheista. Ensimmäisenä kerroin edellisistä odotuksistani ja siitä, että tarvitsen reumaan (olen sairastanut sitä 2v. asti) myös jotakin hoitoa raskauden ajalle ja miten Suomessa on toimittu. Sitten lääkäri kysyi, että onko tämä raskaus siis ensimmäiseni. Hetken katsoin pitkään kun olin juuri sepustanut muista odotuksistani ja vastasin, että viides on kyseessä.
Sitten hän kysyi äkäiseen, että Miksi ihmeessä sitten päätin pitää vauvan???!!! :$
Kuinka on kuulemma riski lapselle jajaja, vaikka mitä. Ikinään ei ole mulle Suomessa niin sanottu vaan neljännenkin jälkeen vielä toivoteltiin uudestaan asiakkaaksi.
Varmistin vielä, että käsittikö hän nyt ihan oikein, että minun toivomukseni olisi juurikin reuman takia (lonkissa), että synnytys tapahtuisi nyt sektiolla, etten enään koe pystyväni normaaliin synnytykseen ettei minulle siis ole aiemmin tehty sektioita. Lääkäri kun paasasi, että Espanjassa tehdään maksimissaan 3 kpl. Mut, ei. Hän puhui lasten lukumäärästä.
Noh, kehui, että sektio tehdään ja kysyi otanko samalla sterilisaation ja vastasin kyllä, sillä se on ainoa järkevä minulle terveyteni kannalta kun tämän jälkeen lapsiluku on täynnä.
Minulla on myös kilpirauhasen vajaatoiminta ja olin ennen lääkäriä käynyt labroissa. Hän halusi tulosten perusteella nostaa lääkitystäni roimasti ja kyselin tietty uteliaana arvoa, että miksi. Ei vastannut, vaikka kahdesti kysyin englanniksi ja espanjaksi. :kieh:
Ultran aikana kysyin niskapussin mittaa, eikä vastannut siihenkään, vaikka kahdesti toistin kysymykseni. Kysyin myös paljonko minulla ultran mukaan on viikkoja...ei vastausta. YLLÄTYS! :headwall:
Tässä kohtaa luovutin. Poistuin pahoilla mielin. Ihan kuin haukuttuna ettei minusta ole tähän enään :'(
Huomenna menen varaamaan aikaa ihanalle matronalleni (neuvolaan) ja kyselen sitten häneltä asioista, mutta nyt oli pakko päästä purkamaan sydäntäni jonnekin. Olen pahoillani, että kommentointi jäi... mieli niin maassa.
Olisi varmaan heti abortoinut tämän jos olisin antanut luvan ja steriloinut samaan syssyyn.
En ole ikipäivinä törmännyt täällä moiseen kohteluun, kaikki olleet aina niin ystävällisiä ja ihania, että tuli ihan pun takaa tämä nyt. Mahtuuhan noita aina joukkoon ja osa jää asemalle, mutta silti.
Nyt en siis muuta viisastunut kuin kirjaa selaamalla, että mitta on normaali ja vauva kunnossa ja, että vauva syntyy sektiolla. Pääasia, että siis pikkuinen porskuttaa mahassa hyvinvoivana. Kovin heilutteli ja kääntyili. :heart:
Että osaa ne jotkut täälläkin, vaikka muuten odottavat äidit ovatkin kaiken lellimisen kohteena. Lapsilukumäärämme vaan on Espanjalaiseen tottumukseen kamalan iso, täällä kun lapsia max.2/perhe. Sekä lääkärillä huono päivä. :ashamed:
Nyt parantelemaan mieltä. Huomenna päivä uusi ja toivottavasti parempi.