*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Uusille tervetuloa, ainakin huomasin Hippu10:n ja Emminin!

baby butterfly: Kiitti ultraonskuista!

TaCa: Toivotaan, että olisi harmitonta vuotoa!

Kotidoppler: Mieheni sanoi, et en mä sellaista saa hankkia kun sit jos se ei toimi niin stressaan siitäkin sit turhaan. Voipi olla totta, joten enköhän selviä ilman.

äitiyspakkaus: En oo vielä varmasti päättänyt, oon ottanut molemmista aiemmista lapsista ja jotenkin tekis mieli nyttenkin ottaa. Tykkään sitä paitsi tän vuoden pakkauksesta. Oon antanut niistä pakkauksista kaikkea keräyksiin, niin en oo edes varma mitä mulla on jäljellä. Jotenkin se raha on niin pieni, et tiedän et se menee varmaan hups vaan ruokakauppaan.

Juhannus: Mökille ollaan menossa. En tiedä lähdetäänkö vielä tänä iltana vai vasta huomenna. Saa nähdä kun mies kotiutuu kaupasta mitä mieltä on.

(.) Tänään oli vika työpäivä 4 viikkoon, eli loma alkoi! Ihanaa! Nyt voi vaan rentoutua ja keskittyä masun kasvattamiseen. Lapsillekin varmaan voisi kertoa tästä raskaudesta, nyt kun maaginen 12 on tullut täyteen. Tuo esikoinen ihmettelee muutenkin kui en jaksa tehdä mitään mitä ennen, enkä ikinä enää jaksa yhtään kantaa (siis illalla esim. sohvalta sänkyyn jos hän on tooooosi väsy ) häntä (täyttää siis 8-v, poika ) ja on kyllä jo huomannut et mun maha on kasvanut...

BellaMarie 12+1
 
Moiks!

Ei varmastikaan oteta äitiyspakkausta, koska tuota vauvakamaa on muutenkin talo täynnä. Rahana siis. :)

Meidän atoopikoille sopi myös villahousut ihan hyvin, mutta fleece aiheutti kamalan ihottuman. Taskuvaippoihin olen ommellut coolmaxin tai kuivaliinaneuloksen ihoa vasten.

Meillä vietetään juhannusta lasten kanssa. Grillaillaan ja käydään rantajuhlissa katsomassa kokkoa. Ei sen kummempia. Johan sitä siinä jo onkin.

MamaDeDos, täällä ihan sama nimiongelma. Kun on jo kolme poikaa, niin tuntuu, että hyvät on jo käytetty. Lisäksi pitäisi keksiä nimi, joka sopii sisarussarjaan, eli myös miehen lasten nimiin. (ei siis mitään tiia, kiia, piia, miia -sarjaa, mutta samanhenkiset nyt kuitenkin olisi kiva olla) Tytölle on mielessä useampikin vaihtoehto, mutta jotenkin olen niin juurtunut poikien äiti, etten osaa edes kuvitella että masussa olisi tyttö. Toisaalta, kahdelle vanhimmalle oli nimi valmiina jo masuaikana, mutta kun vauva syntyi, ei hän näyttänytkään enää yhtään ajatellulta nimeltä. Piti sitten keksiä uusi.

Eikä minusta siitä sukupuolitoiveesta kannata kokea huonoa omatuntoa. Ei täällä varmastikaan kukaan kuvittele, ettetkö rakastaisi pientä poikaa ihan yhtä paljon. Toiveita saa olla, ne eivät ole keltään pois. :)

Tervetuloa joukkoon hippu10 ja emmin. Kiva täällä on jakaa kokemuksia ja ajatuksia.

Raportoihan, tiinu83, auttaako se lääkitys. Itsellä tosin näyttäisi nyt siltä, että tää saattaisi sittenkin alkaa mennä hiljalleen ohi, mutta jatkuva oksetusolo ja oksentaminen alkaa riepoa hiljalleen.

Käy vaikka välillä kertoilemassa kuulumisia, Helmiini86, jos huvittaa. Minusta on ainakin kiva lueskella, millaisia fiiliksiä kanssaodottajilla on. :)

BellaMarie, meilläkin lapset ovat kiinnittäneet huomiota siihen, että olen koko ajan väsynyt. Viisivuotias etenkin on aika ärsyyntynyt, kun oikaisen sohvalle heti tilaisuuden tullessa...

Täälläkin on eka neuvola takana. Ei mitään ihmeellistä, samat diibadaabat kuin aina ekassa neuvolassa, eli lähinnä papereiden täyttöä. Kaikki arvot kunnossa ja painoa pari kiloa enemmän kuin normaalisti. Tippunee siitä, kun pahoinvointi (eli jatkuva pakkosyöminen) helpottaa ja lähtee sitten vähän isommilla viikoilla oikeasti nousuun.

Nyt erotuomariksi: viisi pyöräilijää ja kolme pyörää. Vuorottelu vaatii hiemanaikuisen johdatusta...

Hauskaa juhannusta!

Kreecher ja Ötys 9+2
 
Moikka kaikille :wave:
En ole viikkoon käynyt lukemassa kuulumisianne kun en ole lomalla malttanut juuri koneelle jumiutua, ollaan oltu reissussa ja touhuiltu pojan kanssa kaikenmoista mukavaa =)
Luin kuitenkin 12 sivua kuulumisianne läpi ja kirjoittelen sitten myöhemmin itse enempi, nyt vain sen verran omaa napaa että eka neuvola takana, seuraava vasta rv 20 :eek:
Esikoista odottaessa oli neuvola joka kuukausi mut nyt toista odottaessa rv 20 on seuraava neuvola, kaks ultraa on tosin tässä välissä jotka tehdään kätilöopistolla.
Vointi on ollut tosi hyvä, ei enää merkkiäkään pahoinvoinnista tms.
Raskaudesta kerrottiin kaikille ekan neuvolan jälkeen ja suku on revetä liitoksistaan, ovat siis oikein onnellisia meidän puolesta kun ei näitä pikkuisia kovin tiuhaan näytä lähisukuun syntyvän.
Sateisena päivänä sitten enempi kuulumisia ja vastauksia "galluppeihin" :D

Ihanaa juhannusta kaikille toivottaa Avokado rv 9 + 5 :heart:
 
Tämäkin pino näköjään vähän hiljentynyt juhannuksen myötä. :/

Meillä ei juhlita tai vietetä juhannusta oikeestaan mitenkään. Mies on koko jussin töissä ja mä taas "yksinhuoltajana" kärvistelen täällä landella, kun ei ajokorttia ole. 3 yötä ja sitten alkaa kauan kaivattu miehen kesäloman puolikas, 2 viikkoa. :D
Meillä ei kumpikaan juo alkoholia, joten ei pelkoa että tarvitsis katsella örveltävää miestä tai yleensäkään ketään. =)

Heinäkuun alussa lähdetään viikoksi nettipimentoon mökille. Tekee varmasti ihan hyvää olla vähän aikaa erossa tästä masiinasta :p

Rauhallista juhannusta meille kaikille!

Pt ja Kille 11+3 :heart:
 
sukupuolitoiveista Esikoisesta olin täysin varma että on poika kun miehen suvussa ei ole syntynyt esikoistyttöä yli 50 vuoteen. Toivoin kovasti tyttöä ja olinkin vähän pettynyt kun olin varma että poika on. Ihan yhtä paljon olisin rakastanut kyllä poikaaki! Nyt toiveissa olis poika,tai vaikka sitten toinen tyttö :) selvää ei aijota ottaa :)
 
sukupuolitoive
mun on kyllä myönnettävä että tyttöä toivon ja ehkä vähän yli menee mullakin tuo toivominen.Ostin jo yhden vaaleanpunaisen yöpaidan kirpparilta :whistle:
ja aion kyllä jo nyt maanatain ultrassa yrittää kattoa sinne jalkoväliin, molemmat pojat meillä on jo näkynyt nt ultrassa.
tytölle oon kovasti nimiäkin keksiny mutta pojallekkin on jo valmiina nimi.

kotidopplerin ostin siskon kaverilta ja saan sen ensiviikolla postissa ja innolla jo sitä odottelen. oon aina nauranu niille jotka sen hankkii ja nyt sit ite hankin :ashamed: näin se mieli vain muuttuu.


äitisypakkaus otetaan kyllä koska mulla ei ole enään säästössä poikien vanhoja vaatteita kun sellaiset neutraalit värit ja niitäkin vain vajaa 1 laatikollinen. kaikki vauvatavarat on myyty pois. siskolta saan kaukalon (siskolla nyt 6kk vanha vauva) ja sitterin. koliikkikeinun ostan takasin kaverilta jolle sen myin. vaatteita sit pitää ostella ja vaunut.

Äitiysvaatteet oon ostellu hirveästi nyt lastentarvike kirpparilta todella halvalla todella hyviä mammavaatteita. paitoja,hameita,housuja yms.. housuja mulla on yt sit varmaan 10 kipalesta kun sain vielä kaverilta sen vanhat vaatteet jotka ihan hyvässä kunnossa.

juhannus vietetään kotona perheen kanssa. tehdään kaikkea perus juhannus juttua:) ei mitään kummosempaa siis ellei nyt keksi sit jotain ekstraa. mullakin kun on nyt 3 päivää vapaata.

nyt jos menis suihkuun ja sitte nukkumaan. just töistä kotiuduin ja ihan poikkirikkiväsy olo.

miisuliisa ja tippa 11+5
 
Uusille tervetuloa :flower: :flower: ja :hug: :hug: tarvitseville.

Rattaista ollut puhetta ja oon miettiny tuplien ja yhdistelmien välillä ja tullu siihen tulokseen etten tuplia ala ostaan. Mitä ilmeisemmin meille tulee Emmaljungan City Crossit...Mies vain täytyy saada innostuun asiasta.

Äippäpakkauksesta se otetaan ku on otettu aiemminki (-00, -01 ja -08). Jokaiselle jotain uutta.

Kestoilustakin ollut puhetta ja täällä ei kestoilla...ei riitä mun kärsivällisyys siihen hommaan ;)

(.) Tänään tuli käytyä shoppaileen ja tulipahan tuota ostoksia mukaan ihan kivasti...itelle pari puseroa, housut ja sukkia... Pikku neitille mekko (aivan ku ei olis ennestäänki )... :D
Maanantaina olis jälleen neuvola ja sit 8.7 np ultra...sitä odotellessa...
mutta ensi kerralla lisää...nyt suihkuun.

Ninnipo ja :heart: Masumussukka 10+5 :heart:
 
Hyvää huomenta ja HAUSKAA JUSSIA KAIKILLE!

Tänne on rantautunut väsymys, päikkäreitä kun ei onnaa ottaa täällä siskon luona.

Äitiyspakkaus otetaan tällekin tulokkaalle, olen ottanut kummallekin elossa olevalle ja kaksosillekin olisin ottanut omat pakkaukset ja yhden sitten rahana. Säästän ne sitten kaikille, että saavat jos haluavat aikanaan itselleen.

Juhannusta vietetään täällä siskon luona niinkuin yleensäkin, vessaa aletaankin rakentamaan vasta maanantaina, joten meidän evakkoreissu piteni jälleen, että ottaa päähän, olisi se oma koti kuitenkin mukava :kieh:

Minulle on ihan sama kumpi tulee, kunhan olisi terve ja elossa raskauden loppuun saakka ja saisi syntymän jälkeen pitkän ja hyvän elämän. Kaksi on jo haudattu niin toiveissa on vain elävä, terve lapsi :'(

Kotidopplerin hankin heti np-ultran jälkeen, vkot 17 ja 18 on minun kauhuviikot, joten silloin on varmasti joka päivä useammin käytössä.

äitiysvaatteita mulla on yksi imetyspaita ja kahdet odotushousut, lisää ehkä pitää hankkia

Vaunuista mulla on jotkut noin 90 luvun lopun emmaljungat, jotka on aika huonossa kunnosa jo, koppa ja ratasosa on erikseen, sillä en olekaan niistä luopunut, sitten on minun vanha koppa ja veljeni vanha kärriosa tallella ja niitä meinasin käyttää sen koppa-ajan, ratasosaa niihin ei ole.

tytölle ostin uudet matkikset, carenat ja siihen merkkiin en enää hairahda, olivat viikon vanhat kun alkoivat nitiseen ja hoito-ohjeeksi annettiin rattaiden irroitus pesu ja kuivatus, jolla ne menee taas viikon eteenpäin natisematta :kieh: :headwall: |O et kiva, kiitti, hei.

Mutzilla ja tirriäinen 11+3 :heart:
 
Hyvää juhannusta! :)

Täällä vietellään juhannusta ihan kotosalla. Vielä kun tuo aurinko tulis tuolta pilven takaa, niin olis loistava juhannusää!

Sukupuolesta: En tiedä vielä otetaanko selvää vai ei. Mä haluisin tietää, mut mies ei, joten pari kuukautta tässä aikaa vääntää kättä ennen ku on rakenne ultara! :) Ja niin kuin Mutzilla sanoi, niin toiveena on, että syntyisi elävä terve lapsi, joko tyttö tai poika! :) Oikeestaan ainut syy, miks haluisin tietää sukupuolen, on se, että haluan hankkia valmiiksi muitakin kuin neutraaleja vaatteita ym vauvasälää.. :) Kulutushullu olen välillä! :) Pojalta olen laittanut kaiken säilöön ja ne siis löytyy, jos poika tulee!

Äippävaatteita on ihan mukavasti. Kaikki edellisestä raskaudesta tallella ja kirppareilta ostan paljon. Jotain tulee ostettua uutenakin.

Mutzilla: Mulla on kans carenan matkikset ja vaikka niitä miten rasvaa, niin kyl ne mullakin kitisee jatkuvasti ja itseasiassa on vielä tosi kömpelöt kaupassa. Mielummin menisin isoilla normirattailla ku niillä! Joten oli aika p*** ostos aikoinaan. Halvat oli kyllä.

Äitiyspakkausta en taida ottaa, kun kaikki tallella pojalta. Ja vaatteita en juurikaan käyttänyt... Ajttelin ostaa sillä kelan rahalla sit uuden kaukalon, ku edellinen myytiin kaverille. Sänkykin puuttuu kyllä, että siinä mielessä sijoitan sen rahan mielummin johonkin puuttuvaan isompaan aasiaan.

Nyt poitsun ja koiruun kans ulos! :)

Minky 12+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
sukupuolitoive
mun on kyllä myönnettävä että tyttöä toivon ja ehkä vähän yli menee mullakin tuo toivominen.Ostin jo yhden vaaleanpunaisen yöpaidan kirpparilta :whistle:
ja aion kyllä jo nyt maanatain ultrassa yrittää kattoa sinne jalkoväliin, molemmat pojat meillä on jo näkynyt nt ultrassa.
tytölle oon kovasti nimiäkin keksiny mutta pojallekkin on jo valmiina nimi.

kotidopplerin ostin siskon kaverilta ja saan sen ensiviikolla postissa ja innolla jo sitä odottelen. oon aina nauranu niille jotka sen hankkii ja nyt sit ite hankin :ashamed: näin se mieli vain muuttuu.


äitisypakkaus otetaan kyllä koska mulla ei ole enään säästössä poikien vanhoja vaatteita kun sellaiset neutraalit värit ja niitäkin vain vajaa 1 laatikollinen. kaikki vauvatavarat on myyty pois. siskolta saan kaukalon (siskolla nyt 6kk vanha vauva) ja sitterin. koliikkikeinun ostan takasin kaverilta jolle sen myin. vaatteita sit pitää ostella ja vaunut.

Äitiysvaatteet oon ostellu hirveästi nyt lastentarvike kirpparilta todella halvalla todella hyviä mammavaatteita. paitoja,hameita,housuja yms.. housuja mulla on yt sit varmaan 10 kipalesta kun sain vielä kaverilta sen vanhat vaatteet jotka ihan hyvässä kunnossa.

juhannus vietetään kotona perheen kanssa. tehdään kaikkea perus juhannus juttua:) ei mitään kummosempaa siis ellei nyt keksi sit jotain ekstraa. mullakin kun on nyt 3 päivää vapaata.

nyt jos menis suihkuun ja sitte nukkumaan. just töistä kotiuduin ja ihan poikkirikkiväsy olo.

miisuliisa ja tippa 11+5
Siis voiko tosiaan jo näkyä ekassa ultrassa tuo sukupuoli? Noh sittenhän tässä alkoi jännitys kasvamaan oikein kunnolla...kun 2.7 on ultra ja tuolla meitin polila ainakin ne tosi hanakasti kertoo... :D Sitä sitten odotelessa :wave:
 
Huomenta ja hyvää juhannusta kaikille! B)

Urakoin tuossa teidän tekstit läpi. Olipa aikasen monta sivua. En taidakaan uskaltaa lähteä mökille tänä vuonna, kun ehdin pian ihan kokonaan tipahtaa kärryiltä siinä ajassa :LOL:

Nopeasti jotain mitä jäi mieleen;
Äitiyspakkausta ei oteta. Kaks on jo ja paljon muutenkin vaatteita, joten ei tarvetta. Rahoilla ostan kaukalon, joskin taitaa jäädä vielä muuhunkin sitä rahaa kun saan ostaa käytettynä kaveriltani joiden pikkuinen täyttää tammikuussa vuoden.

Äippävaatteita löytyy jonkin verran, mutta en ole vielä käyttänyt. Tällä hetkellä käytössä muutaman vuoden takaiset 40-42 kokoa olevat kesävaatteet. Ovat ihan passeleita kun vaatekoko kerkesi tippua 38:aan tuossa välissä :D Syksyksi ajattelin sitten ommella vanhoista isoista farkuista ne mammahoudut SK:n kaavalla jahka ehdin.

Vaunuista ostettiin Boran Kombi vaunut vuonna 2003 kun esikoinen syntyi ja samoilla mennään edelleen. Oli edulliset ja ihanan väriset ja uskomatonta kyllä olen edelleen todella tyytyväinen niihin! Vaunussahan on erikseen koppaosa ja sit ratasistuin ja tuo vaunukoppa on kyllä tosi tilava, paljon suurempi kuin uusissa yhdistelmissä. Meillä molemmat pojat ovat nukkuneet siinä päikkärit lähemmäs vuoden ikää. Tärkeintä kuitenkin täällä kuusessa hevon on että vaunut ovat kevyet työntää sorateillä ja sitä nuo on kyllä olleet. Ei siis moittimista ja en aio uusia ostaa vieläkään :D

Juhannuksen vietto on aika rauhallinen. Mennään illalla tuohon naapuriin mun vanhempien luo grillaamaan ja saunomaan, kun niillä on perinteinen ulkosauna (ainoa oikea juhannussauna) :LOL: "Vanhukset" ovat siellä kaksin kun mun teini-ikäiset pikkusisarukset (19 ja 17) ovat omissa menoissaa juhannuksen ajan B)

Nyt pitäis lähteä leikkaamaan nurmikko ja kitkemään kasvimaa ja kukkapenkit, kun pääsivät vähän räjähtämään käsiin tuossa reissun aikana...

Mussu & Myy 12+5
 
Heips!
Täällä primperanista ollut apua, oksentanut ainoastaan aamuisin. Tosin päivällä on kyllä huonoa oloa, mut eipä ole tarvinnut oksentaa.
Meillä juhannus menee pakkaillessa, maanantaina alkaa muutto. En voi sanoa muuta kun että apua, mistäköhän vedän energiat tähän projektiin...
Vauvan sukupuolesta sen verran että aiotaan kysyä kumpi tulossa. Mies toivoo niin kovasti poikaa, mulla ei oikeestaan ole väliä, kunhan olis terve vauva. :heart:

Te jotka ootte tilannu kotidopplerin, niin mistä ja minkä hintanen? mä tahdon kans sellasen =)
Hauskaa ja rauhallista juhannusta kaikille!
tiinu83 & masuasukki 11+1
 
Hyvää juhannusta kaikille! :heart: :wave:

täällä juhannusta vietetään myös rauhallisesti, tänään mennään pesemään matot, jos ei ala satamaan ja sunnuntaina on pikkusiskon rippijuhlat, joten lauantai menee niitä laitellessa valmiiksi ja sunnuntaina juhliessa :) Täällä myös melkoinen vaateongelma, mutta jotain tuolta kaivan päälleni :p

tiinu83 Hienoa kuulla, että olet saanut lääkkestä apua ja vähän olo helpottanut :heart: muutossa teet sen minkä jaksat, oman voinnin mukaisesti, eiköhön kaikki ymmärrä, jos voimat lopussa :hug:

TaCa toivottavasti vuoto harmitonta ja kaikki masuasukilla hyvin :hug:

uusille tervetuloa :wave:

(.) Eilinen selvittiin oksentamatta =) illalla taas tosin iski huono-olo, mutta muuten oli aika mukava päivä.. tänään aamulla sitten oli olo sitäkin huonompi, mutta meni ohi, kun väkisin join mehua ja söin muutaman muumikeksin =) pitää nyt vaan tuputtaa tota ruokaa naamariin, niin josko se siitä sitten alkaisi pikkuhiljaa helpottaa.. Tää makaaminen käy kyllä mun selälle, ihan jumissa, nyt pitäs saada energiaa ja jaksamista lähteä uimaan, niin sais taas itsensä kuntoon :) katsotaan sitten seuraavalla viikolla, josko sais aikaan :whistle:

jaahas ja sitten aamupalalle -->

piupula ja leevi 11+2
 
Hyvää juhannusta kaikille!! :heart:

Meillä juhannusta vietellään ihan kotosalla miehen ja elukoiden kanssa. Jossain välissä pitäisi siivota, ja sunnuntaina ajateltiin mennä katsastelemaan alennusmyyntejä. Itse tarvitsen kesähousuja, ja kenties jopa mammahousuja voisi katsella.

kertomisesta Mehän oltiin viime viikonloppuna sukuloimassa, mutta siellä kukaan ei kysynyt mitään. Ihmeteltiinkin miehen kanssa, että jopas selvittiin helpolla. Eilen kuitenkin mun isosisko soitti, ja kysyi olenko raskaana. Puhelu herätti mut päikkäreiltä, joten mutisin vaan että olen. Ne olivat ilmeisesti koko suku miettineet että varmaan olen raskaana, mutta kukaan ei ollut uskaltanut kysyä :D Me kun yritettiin tätä raskautta melkein vuoden, niin ymmärrän kyllä etteivät uskaltaneet kysyä, varsinkin kun olen pari kertaa suuttunut kaikista vihjailuista, kun yritys on ollut muutenkin hankalaa. Noh, nyt tietää tuleva täti, joten pitää varmaan kertoa muillekin sukulaisille pikkuhiljaa...

rauta-arvoista Mullahan oli siis hb tosiaan ihan hyvä, mutta käytännössä olen silti anemian partaalla, koska varastot on tyhjiä. ELi siis jos olisin vaikka viikon ilman rautaa, niin hb ehtisi varmaan laskea jo tosi alas. Nyt mulle aloitettiin siis nestemäinen rautakuuri, ja sain "lääkkeeksi" ohjeen syödä ihan kaikkea, mitä vaan itselle tekee mieli. Esim. sitä lihaa, vaikka olenkin kasvissyöjä. Mutta kroppa kyllä kertoo mistä on puutosta, ja sitä pitäisi totella. Tietenkin toivon, että rautakuuri auttaisi eikä tarttisi alkaa syömään lihaa, mutta ei kai tälle mitään voi, ja ehkä mä sitten syön sitä lihaa, jos ja kun alkaa tehdä mieli.

Perus hb arvohan ei muuten kerro juuri mitään. Mun kaveri joka on raskaana ruotsissa, kertoi että siellä heillä otetaan nykyään aina alussa myös noi rauta-varastojen arvot, jotta tietää oikeasti missä mennään. Se pitäisi ottaa tännekin, niin ehkä mäkin olisin saanut avun jo heti alusta alkaen.

Aurinkoista juhannusta!

Neulainen ja klöntti 9+2
 
Täällä hätähousu ei malttanutkaan odotella paria päivää vaan äsken metsästi sydänääniä ja pienen etsinnän jälkeen ne löytyi! :heart: :heart: :heart: On kyllä maailman ihanin nopea jumputus :heart: Mieskin ne kuuli ja oltiin kyllä myytyjä, muistui mieleen kun esikoisestakin niitä kuunneltiin, ihana kapistus!

Mahtavaa juhannusta tammimasuille!

Toive ja jumputijumputi Sintti 9+2 :heart:
 
Hyvää juhannusta teille! :)

Me reissasimme tänään kuusamoon mökille ja matkalla minulla alkoi vuotamaan veristä vuotoa.
Sanoin miehelleni että nyt tuntuu siltä niinkuin menkat olisi alkanut. Pysähdyimme kauppaan ja samalla kävin wc:ssä ja niinhän siinä oli käynyt. Verta tulee. Minähän olen huolesta soikeana, mutta pudasjärvellä kävin tk:ssa kun kerran sieltä löytyy potilastietoni niin lääkärin mukaan huolta ei ole! sitten vasta kun tulee niin paljon että siteestä yli.
Eli vuotoa tulee siteeseen asti, normaalia menkka vuotoa niinkun olisi.. ei siis mitään runsasta.

uh..nyt jännittää että miten käy, pitää olla valmiudessa lähteä kuusamon sairaalaan. ONNEKSI täällä on päivystys!!

SuSa + Taimi? 10+6?
 
Taca & SuSa toivottavasti vuodot on harmittomia!

Ja SuSa, toivottavasti saat parempaa kohtelua täällä Kuusamon terveyskeskuksessa ku me paikkakuntalaiset välillä. Toi päivystys ei välillä vaan toimi ja kukaan ei tiedä mistään mitään. Mutta onneksi sinne tarvii harvoin mennä.

Np-ultra on neuvolan viikkojen mukaan laskettuna 11+5(28pvän kierron mukaan), eli viiden päivän päästä. Mutta mulla on kans pitempi kierto niin luultavasti siellä heittää viikot sitten, mutta viimeksi heitti melkein viikolla ja sitä ei silti muutettu. Tuskinpa siis täälläkään kertaa vaikuttaa heitot mitenkään. Ja viimeksi se np-ultra oli 12+4 viikoilla.

Niin ja oikein hyvää jussia vaan kaikille :)

Meillä tää menee pojan kans kahdestaan kotona, käytiin me päivällä grillaamassa minun kotopuolessa ja isäntä kämpän siivouksen jälkeen pääsi lähtee omille riennoilleen :D Eli ei tarvi sitä kännistä ja rapulaista ukkoa sitten kattellakkaan :LOL:

Susanna & Pähkinä 11+0 :heart:
 
sukupuolesta np-ultrassa:
Miehen kummitäti on kätilö ja oli ihan pakko kysyä asian todellista laitaa. Vastaus oli tämä: Sukupuolen voi selvittää joillain kokeilla aikaisintaan 14+0 mutta silloinkaan se EI vielä näy ultrassa. Sukupolielimet muodostuu vasta vähän myöhemmin vielä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
sukupuolesta np-ultrassa:
Miehen kummitäti on kätilö ja oli ihan pakko kysyä asian todellista laitaa. Vastaus oli tämä: Sukupuolen voi selvittää joillain kokeilla aikaisintaan 14+0 mutta silloinkaan se EI vielä näy ultrassa. Sukupolielimet muodostuu vasta vähän myöhemmin vielä.

Ai...noh mitähän ultraa se miisuliisa sitten mahtoi tarkoittaa?
 

Yhteistyössä