*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Pikkutoive: saa kysyä. Tuntuu masussa ei oo kaikki hyvin :'(. Epävarma olo ku ei oo sydänääniä kuullu, eikä ultraakaan oo ollu. Aikasemmat epäonnet raskauksien suhteen painaa mieltä :'( . Pitää koittaa pitää lippu korkeella, eihän tuohon ultraan oo enää ku 6 päivää

t.tammitähti ja tirppis 11+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammitähti:
Pikkutoive: saa kysyä. Tuntuu masussa ei oo kaikki hyvin :'(. Epävarma olo ku ei oo sydänääniä kuullu, eikä ultraakaan oo ollu. Aikasemmat epäonnet raskauksien suhteen painaa mieltä :'( . Pitää koittaa pitää lippu korkeella, eihän tuohon ultraan oo enää ku 6 päivää

t.tammitähti ja tirppis 11+
Voi ei...ISO voima :hug: ja yritä saada muuta ajateltavaa...vaikkei se helppoa olekaan...meillä onkin sitten vissiin samana päivänä tuo ultra...mulla 2.7..jänskätään yhdessä ja huolestutaan sitten vasta kun/jos aihetta löytyy :heart:

Pt ja Kille 11+5 :heart:

 
:hug: kaikille sitä tarvitseville. Paljon oli taas sattunut ja tapahtunut.

Meillä iski viimeyönä hormonihirviö. Isäntä veti kunnon juhannuskännit ja kävi vähän juhlimassa ja minä sitten siinä äkeissäni muutaman tunnin odottelun jälkeen kävin ihan kierroksilla :ashamed: Otti vaan niin päähän ku ite pienten muksujen kanssa ja mitään ei voi ottaa ja sit toinen menee niinku ei mitään... No sai kyllä sitten kuulla yöllä miten paljon otti päähän - aamulla jo vähän hävetti. Onneksi on ymmärtäväistä sorttia tuo mies ja nyt on taas valtakunnassa kaikki hyvin :D

*muoks* mainasin unohtaa...

Mussu & Myy 12+6
 
mä oon kans ihan kamala hormoonihirviö KOKOAJAN. niinkun tääläkin ootte varmaan huomannu :ashamed: oikeen pistää hävettään oma käytös. mökötän ja kilaroin jatkuvasti jostain.

onko muilla ollut nenäverenvuotoa? mulla eilen illallakin alkoi yhtäkkiä tulla ja varman30min tuli niinkun ois hanasta tullu. ihmekkään jos hemppakin laskee. jos ei alapää vuoda niin sitten yläpää :LOL:


miisuliisa ja tippa rv12+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
mä oon kans ihan kamala hormoonihirviö KOKOAJAN. niinkun tääläkin ootte varmaan huomannu :ashamed: oikeen pistää hävettään oma käytös. mökötän ja kilaroin jatkuvasti jostain.

onko muilla ollut nenäverenvuotoa? mulla eilen illallakin alkoi yhtäkkiä tulla ja varman30min tuli niinkun ois hanasta tullu. ihmekkään jos hemppakin laskee. jos ei alapää vuoda niin sitten yläpää :LOL:


miisuliisa ja tippa rv12+0
Kuuluu asiaan ja kaikki ok....täällä palstalla on hyvä vähän kiukutella, kaikki varmasti ymmärtää...minä ainakin... :hug:

 
Monesti ultrassa napanuorakin on näyttänyt pippeliltä ja tyttö tullu :) eli ite en usko ihan 100% ultraan jos en ite kunnolla näe haarojen väliin.


Pitäs käydä katsomassa ne Emmaljungan city crossit nahkasena, jotku meinaa että se ei hiostaiskaan.
Eli jos se sitten oliski niin että ei hiosta niin todennäköisesti ostetaan ne nahkasena, mieski innostu niisä ku kyselin väritoiveita ja kerroin tuosta nahkasesta :D

Keiju ja Tirppa Rv 10+3
 
tammitähti iso hali :heart: ja noita pelkoja löytyy täältäki. Välillä vaan tulee hirvee tunne ettei kaikki oo kunnossa mutta se menee kyllä sitten ohi ku ei liikaa mieti.

misuliisa mulla on ollu aika paljon noita nenäverenvuotoja nyt. Monta kertaa viikossa ku yleensä on ehkä kerran vuodessa. Yleensä kyllä aamusin on vuotanu ja se ei tosiaan ihan hetkessä sitten lopu.

Susanna & MyttyRyttynen 11+1 :heart: (Hullun äkkiä menny nyt tää 3-4vkoa ku kohta on 12+0 täynnä!)
 
Kiitti kaikille tsemppauksista. Voiski vaan olla miettimättä, kaikki ois niin paljo helpompaa =)

baby butterfly: luulen et viikkoja on se 11 mitä pitääki. On nimittäin + jälkeen ollu petirintamalla hiljasta :ashamed:

Nyt pitää vaan koittaa relata ennen sitä ultraa, ja elää sitte sen mukaan mitä sieltä paljastuu. Hyvää tai huonoa. Ei se ainakaan miettimisellä ja panikoimisella muuksi muutu

t. tammitähti ja tirppis 11+
 
juhannus terveiset!

vuoto jatkuu edelleen.. nyt kyllä niukempana kuin kuukautiseni.. siteeseen asti tulee ihan vähän. Hirveästi ei ole jussi mieltä ollut kun vuotaa.. ja kun ei tiedä onko kaikki ok.
Mutta täällä yritetää olla positiivisin mielin :))

Huomenna meillä olisi tarkoitus sitten palata kotiin!

sukupuolesta olemme keskustelleet kyllä ja haluaisimme tietää sen.. Ensimmäinen kun on kyseessä ja vielä tuli tämä vuoto niin kaikista tarkeinta on että ei mene kesken ja tulee terve lapsi.. oli se sitten tyttö tai poika.
Mutta jos saisi valita kumpi se on niin poika haluttaisiin.

SuSa & Taimi rv 11+0?
 
Tänään 8+5:) alussa mennään vielä...
saatiin poika tänään muutaman yön sairaalareissulta kotiin, astmalääkkeiden kanssa. Todennäköisesti infektioastma meidän pojalla. Ainakin lääkkeet rupes nopeasti auttamaan tukkoisuuteen ja yöllisiin itkukohtauksiin, jotka (kai) johtuivat piilevästä hengenahdistuksesta. Hei te useamman äidit:eek:nko teillä kokemusta infektioastmasta? Pojalla ollut jo useamman kuukauden ajan on/off-flunssaa, joka saa lapsen yskimään yöllä ja jonka takia poika ei ole juurikaan pariin viime kuukauteen nukkunut.
Tää nyt menee ohi tän vauva-aiheen. Mutta...
 
MamiMansikka mun veljenpojalla on infektioastma.. juuri tuollaista kun itsekin kuvailit!
Todettiin 1,5vuotiaana, nyt 2,5v ! Välilä yskii niinkin kovaa että henki ei meinaa kulkea, esimerkiksi kovemmalla pakkasella!Tuntuu että flunssa on koko ajan ja kamalan kuulosta tosiaan se yskiminen varsinki öisin! Heräileeki välillä tosi useasti!


miisuliisa hyvin tuosta kuvasta pippelin näkkee kyllä.. on kyllä tosi selvä kuva! Mun kuvat rv12 ei ollu nuin selviä :eek:

huih.. juhannus ohi ja tänään olin aamun töissäki.. Ihmettelen vain kummallisia alavatsa vihlontoja, pelkään myös että jokin menee pieleen.. ei auta ku ootella sinne 5.7 kun pääsee kuunteleen sydänäänet!
8+6
 
merkmerk :) tulen myöhemmin kommentoimaan, nyt pikkusiskon rippijuhlia laittamaan -->

tätä masua ei kyllä pysty peittelemään enää niin mitenkään ja jotenkin ihan epämuodostunut olotila tän mahan kanssa.. :ashamed:

piupula ja leevi 11+4
 
vuodoista Mullahan vuoti aika paljon tuossa vielä pari viikkoa sitten, ja jo kahteen kertaan on katsottu, ja kaikki siellä on ollut hyvin. Eli yrittäkää rakkaat olla stressaamatta! :heart:

auton hankintaa itse olen tällä hetkellä ajamassa ajokorttia, miehellä se on. Mutta meillä ei ole ollut autoa, nyt ollaan hankkimassa sellaista. Ensin ajateltiin hankkia joku pikkuinen kauppakassi, ja mies oli vielä viime viikollakin hankkimassa sellaista. Yksi ilta kuitenkin huusin sille pää punaisena, että kuinka se aikoo iskeä vaunut taakse, koiranhäkin jonnekin ja vauvan istuimen etupenkille jos autossa on vain kaksi sivuovea... Yksi vaan inttää vastaan, että kyllä sinne mahtuu, hommataan sitten isompi jos tulee enemmän lapsia. Mun vitutuskäyrä jatkoi nousemistaan, ja lopulta sain tahtoni läpi. Nyt ollaankin katseltu farmareita :LOL:

turvotus on ihan kamalaa ja pitäisikin lähteä tänään vähän ostoksille, jos vaikka löytäisi löysempiä kesähousuja. Masutuubejakin olen katsellut, mutta ajattelin käyttää niihin mun vanhoja toppeja ainakin alkuun. Ei yhtään tee mieli ostaa mitään 30? arvoista trikoopätkää jostain nettikaupasta, kun itsekin voi tehdä kierrättämällä tai ostamalla jostain trikoota.

Aurinkoista sunnuntaita! :heart:

neulainen ja klöntti 9+4
 
Huomenet!

Juhannus vietetty, oli mukavaa. Grillailtiin (mies ei antanut mun jättää pihviä mediumiksi...) ja käytiin katsomassa kokkoa. Meidän paikkakunnallamme on nyt muutamana vuonna sytytetty lasten kokko sen varsinaisen ison kokon lisäksi, mikä on aivan loistava juttu. Päästiin ajoissa kotiin laittamaan lapset nukkumaan ja nähtiin silti kokko.

Minäkin olen ollut ihan järkyttynyt noista raskauskamppeiden hinnoista. H&M:llä ja Lindexillä on ihan kohtuuhintaisia, mutta mulla on varmaan jotenkin nihkeä maku. En tykkää, että vaatteet ovat selkeästi mammavaatteiden näköisiä. Jos nyt sen bellybeltin ja masutuubin kanssa selviäisi mahdollisimman pitkälle omilla vaatteilla. Loppuraskaudessa vaan on ainakin aiemmin tupannut peppu leviämään sen verran, että tuskin menee loppuun saakka omat vaatteet, vaikka olisi millaiset jatkopalat tahansa...

Mies lähtee kahden viikon reissuun huomenna. Sitten onkin jo eka ultra, jei! :)

Kreecher ja Ötys 9+5
 
Moikka taas kaikille :wave:

Sukupuolesta: mulla eikä miehellä ole toiveita sukupuolen suhteen, molemmat yhtä tervetulleita mutta esikoinen kovasti toivoisi pikkusiskoa itselleen.
Sukupuolta ei aijota kysellä mutta jos se näkyy ultrassa niin saa näkyä.
Esikoisen rakenneultrassa n. rv 20 näkyi niin selkeästi sukupuoli ettei sitä tarvinnut kätilöltä varmistaa, kyllä sitä kuvaa osasi sen verran tulkita ihan maallikotkin =)

Äitiyspakkausta en taida tälläkertaa ottaa, kaikki mieleinen esikoisen pakkauksesta on tallessa, otan mielummin rahan ja ostan sillä hyvän uuden turvakaukalon autoon.

Hormoonihirviö löytyy täältäkin.. tai jonkinlainen peikko kummittelee takaraivossa ja aina välillä näyttää ryöpsähtelevän esiin mitä oudommissa tilanteissa.
Eilen purin hammasta etten itke kun tuli ton uhmaikäsen kanssa riita ja poika painui makuuhuoneeseen itkemään.. mä meinasin itkeä ihan sitä että sain pojan komennollani itkemään :eek: vaikka ihan aiheesta komensin (kiusasi koiraa) enkä edes mitenkään tavallista kovemmin komentanut.
Jotain vain läikähti taas sisällä ihan arvaamatta, olisin ihan yhtä hyvin saattanut itkeä siinä tilanteessa mitä tahansa muutakin sattumaa, oli vain tarve vetistellä kai..? :whistle:

Vuodoista kärsiville ja muutoin huolissaan oleville :hug: koittakaa jaksaa, toivotaan että kaikki järjestyy pian :hug:

Rattaista esikoiselle hankin emmaljungan duo edge yhdistelmät joihin olin todella tyytyväinen. Ainoa miinus oli se että kun vaunuaika meni niin nopeasti ohi niin se iso vaunukoppa sitten oli 3vuotta varastontäytteenä kun ratasosa oli käytössä.. :/
Nyt sitten ajattelin hankkia erikseen vauvalle vaunut jotka myyn pois kun eivät enää ole tarpeen.
Ostan sitten erikseen jotkut hyvät rattaat joiden selkänojan saa ihan makuuasentoon.
Nyt meillä on vielä olemassa pojan emmaljunga scooter rattaat jotka on muutoin aivan loistavat perusrattaat (jaksaa lykkiä lumihangessakin) mutta selkänojaa ei saa ihan makuuasentoon..
En enää halua etsiä säilytyspaikkaa vuosiksi sille isolle vaunukopalle jota ei oikein ulkovarastoonkaan uskalla laittaa vuosiksi säilöön kun pelkään että saa kosteutta ja sitä myötä hometta pintaan :/
Olen miettinyt että ostaisin esim. emmaljungan city cross rattaat ja niihin erikseen kantokopan jonka myisin sitten pois kun olisi aika siirtyä rattaisiin =)

Avokado rv 10 + 1 :heart:
 
Huomenet B) Täällä lomatunnelmissa nukuttiin pitkään ja nyt vasta tässä heräilen suunnittelemaan päivää. Mies ehdotti ostoksille lähtöä, kun tarttee perhonsidontavärkkejä. Taidan kannattaa ajatusta vaikka periaatteessa en kyllä mitään tarvitsekaan :D Kauhea vimma tuhlaamaan heti kun tuli kesälomarahat :headwall: No jos vaikka harsopaketin ostais...

Huomenna olis taas neuvola ja sit seuraavalla viikolla lääkäri. Sit menee varmaan toista kuukautta ennen seuraavaa neuvolaa, kun ovat heinäkuun lomilla ja itsekin aiotaan reissata jahka mies kahden viikon päästä pääsee kesälomilleen B)

Mä en viime raskaudessa käytäänyt juuri ollenkaan äitiysvaatteita ennenkuin ihan lopussa. Omilla farkuilla vedin hiusrenksun vain napinläpeen ja tuubi päälle :D Nyt ajattelin tosiaan tehdä vanhoista isoista farkuista ne mammafarkut jahka tuo ompelukone lähtee käyntiin :ashamed:

Aurinkoista päivää kaikille!

Mussu & Myy 13+0 *POKS*
 
hormonihirviö kiva kuulla että muillakin....mulla alkanut kilahtaa tällä viikolla niin että mies on saanut nyt 2 kertaa kuulla kunniansa :/ ja ihan pienistä jutuista..yks oli se kun mies ei muistanut kertoa kaikkea mitä oli puhelimessa jutellut tuttumme kanssa :LOL:

kyllä hävettäää...ja niin toivon että nyt säilyis rauha maassa....luulin ettei tässä raskaudessa niitä enää tulisi ku oli niin levollista ja rakkauden täytteistä oloa pahanolon keskellä.. ja itkua saan pidättää ja piilotella häpeissäni melkein aina kun katson teeveetä...lapsien näkeminen etenkin herkistäää...ja ihan kamala vuodatus ohjelma on se "adoptiotarinoita".. :heart:



ja toinen juttu, kuulostaa varmaan tosi turhamaiselta, mutta en oo sujut kyllä yhtään tän kropan kaa... pidän itseäni kauheen läskinä ja turvonneena :ashamed: ja sitten kun oon kuullut vähän sinne suuntaan antavia kommentteja niin ei e kivaa oo....esim juhannuksena pelattiin yhtä peliä jossa valitsin sellasen naamiomiehen, valinnann jälkeen tuli miehen koko kroppa näkyville, oli tosi iso mies (piirretty hahmo). Miehen sisko sitten sanoi (17v) on muuten just sopiva hahmo sulla.. mies sanoi jussin jälkeen kun otin asian esille seuraavana pvänä että kyllä hän huomas sen ja meinas läksyttäää siskoa..todettiin molemmat että kun kasvaa niin ei sano mitä sylki suuhun tuo... mut osu ja uppos hyvin :'(


mammyli ja alma 10+7
 
infektioastma
meillä oli kuopuksella babyastama joka tuli maidosta. oli siis maidolle allerginen ja maito sitte veti röörit tukkeeseen. ikää oli 7kk kun tuo todettiin. joka kk 7kk aikana söi kuurin keuhkoputkentulehdukseen + et oli paljon korvatulehduksia. 7kk iässä päätin et nyt loppu ja menin allergialääkärille joka sanoi heti että ei ole mikään keuhkoputkentulehdus vain astma(oli kohtaus päällä sillonkin) sit alettiin ettiin sille syytä ja todettiin maitoallergia ja sit huomattiin että aina kun oli ilman maitoa oli ok ja jos sai maitoa sai astmakohtauksen.
nyt ikää pojalla 3v ja saanut jo vuoden juoda maitoa ja lääkkeetkin voitu jättää pois.

en nyt tiiä liittyykö mitenkään tuohon infektioastmaan mutta kerroin kuitenkin:)
 
Huomenta!!

Se oli sitte viimeyönä viimeinen työvuoro ja loma alkoi... Nyt tässä olen paininu kahden vaihtoehdon välillä. Eli, otanko riskin että pilaan tämän parinviikon loman ja menen kättärille katsomaan onko kaikki hyvin vai odotanko sen reilu viikon ja menen sitten np-ultraan ja saan sitten selville onko siellä enään elämää.
Jotenki en tahtois lomaa pilata sillä itku ja suru määrällä mikäli ötökkä olisi kuollut kohtuun.
Tosin kun soitin eilen kättärille niin siellä sanottiin että koska mulla ei ole kipuja niin ei niin suurta hätää ole. Ja koska vuoto on niin minimaalista ettei tule kuin pyyhkiessä niin ei uskonut että mitään vakavaa... joten ehkä mä sitten odottelen!!!

Autosta, me just ostettiin Opel Meriva mikä on ihan perheauto joten sinne sopii kaks bulldoggia , vaunut ja vauva.

Taca ja ötökkä 10+2
 

Yhteistyössä