*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

mutzilla oi että onnea!! :)<3 tuo on huoman hieno juttu!
pikkutoive En minä tiedä. Mutta rakenneultrassa ainakin me ollaan sukupuolesta viitteitä saatu. Mulle on yks kaveri kerran yrittänyt ehdoin tahdoin sanoa että np ultrakuvasta on kyllä selvä poika. No tyttö tuo kyllä on eikä se kerta siellä ees näy.
 
meille ainakin on molemmista pojista jo np ultrassa kätilö sanonut että pojaksi veikkaa ja paikkansa on pitänyt. samoin on parille kaverillekkin sanottu jo silloin että poikaa veikkaavat. Eihän sitä missään ultrassa varmaksi voi sanoa mutta näin porvoon sairaalalla ainakin on että jo silloin jos kysyy antavat veikkauksen jos näkevät sopivasti jalkoväliä. voin huomenna linkittää kuvan tänne pojan jalkovälistä silloin rv 12+4 otetusta kuvasta missä on kyllä niiiiiin selvä tappi että ei voi erehtyä! toki ne työtn sukupuolielimet näyttää aika samanlaiselta kun pojan silloin alussa mutta en sitten tiedä mistä on veikattu että poikia on ja niin meillä kuin muillakin on nappiin mennyt. Kun oli tuo jonkun kätilö tuttu sanonut että joillain kokeilla aikaisintaan rv14 voi selvittää niin tuokaan ei kyllä ihan paikkansa pidä! meillä oli istukkatutkimus rv 12+? ja silloin saatiin myös selko että poika on tulossa kun papereissa luki terveen pojan kromosomit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
meille ainakin on molemmista pojista jo np ultrassa kätilö sanonut että pojaksi veikkaa ja paikkansa on pitänyt. samoin on parille kaverillekkin sanottu jo silloin että poikaa veikkaavat. Eihän sitä missään ultrassa varmaksi voi sanoa mutta näin porvoon sairaalalla ainakin on että jo silloin jos kysyy antavat veikkauksen jos näkevät sopivasti jalkoväliä. voin huomenna linkittää kuvan tänne pojan jalkovälistä silloin rv 12+4 otetusta kuvasta missä on kyllä niiiiiin selvä tappi että ei voi erehtyä! toki ne työtn sukupuolielimet näyttää aika samanlaiselta kun pojan silloin alussa mutta en sitten tiedä mistä on veikattu että poikia on ja niin meillä kuin muillakin on nappiin mennyt. Kun oli tuo jonkun kätilö tuttu sanonut että joillain kokeilla aikaisintaan rv14 voi selvittää niin tuokaan ei kyllä ihan paikkansa pidä! meillä oli istukkatutkimus rv 12+? ja silloin saatiin myös selko että poika on tulossa kun papereissa luki terveen pojan kromosomit.
Kiitoksii selvennyksestä :hug:

 
hyvvää juhannusta kaikile!
Lupauduin huomena aamuvuoroon töihin.. niin tulin neitin kanssa jo kotosalle juhannuksen vietosta :)
carena Easy matkarattaat on meilä ja minusta ihan huiput! Ei natise ja kätevästi kulkee ainakin meilä :) Joka ikisellä kauppareissulla mukana ! Täytyy siis taas todeta että mielipiteitä on ja toiset tykkää erilaisesta jos on samat rattaat kyseessä! :)

8+5
 
Onnea Mutzillalle!! :heart: Saanko muuten kysyä, että selvisikö miksi teidän kaksosille kävi miten kävi?

sukupuolesta me vielä eilen miehen kanssa pitkään keskusteltiin halutaanko tietää vai ei, mutta ei sitten päädytty lopulta mihinkään tulokseen. Tämä lapsi on meille esikoinen, joten se on kyllä ihan sama kumpi sieltä tulee, kunhan on terve. Toisaalta toivon poikaa, mutta toisaalta tyttökin olisi kiva. Eniten kyllä haluan että tämä pysyy kyydissä mukana, ja jo nyt odotan sitä oikeaa raskausvatsaa. Olen haaveillut siitä jo niin monta vuotta, että en malttaisi enää odottaa :D

ruokahimoista Mä sitten söin ihan hyvällä ruokahalulla eilen miehen possupihviä ja illalla meetwurstia leivän päällä :ashamed: Tiedän, että näitä haluja pitää ja saa kuunnella, mutta silti tuntuu vähän oudolta. Olen ollut 15 vuotta kasvissyöjä, ja tässä sitä sitten ollaan, lihanhimojen vallassa. En edes voi mitenkään tunnustaa tätä kenellekään, kun joku kuitenkin siitä arvaa että olen raskaana. Perhana, vauva määrää mun elämää jo nyt :D

neulainen ja klöntti 9+3
 
Mutzillalle paljon onnea!

Tarkotetaanko tässä nyt sitä että millon se sukupuoli on mahdollista nähdä ultrassa? Ku siis kyllähän istukkatutkimuksella saa selville heti että kumpi sieltä tulee heti ku semmosen vaan pystyy tekee. Mulla ei oo kyllä mitään kokemuksia näistä ku ei oo koskaan kysytty sukupuolta tai mitään ylimääräsiä tutkimuksia tehty. Ite en kyllä henkilökohtasesti uskaltas luottaa ees siihen mitä siellä ultraaja sanoo, ihan liian monella kaverilla onki sukupuoli muuttunu joko seuraavassa ultrassa tai viimeistään ku on syntyny vaaveli :D

Täällä sataa kaatamalla vettä, ei tarvi sitten miettiä että mitä tehdään jos tuommonen ilma pysyy koko päivän. Enkä nyt sitten muista enää yhtään mitä muuta piti kirjotella.

Susanna & MyttyRyttynen (nimi vaihtu ku yhtäkkiä juolahti tuo mieleen :LOL: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Susannna:
Mutzillalle paljon onnea!

Tarkotetaanko tässä nyt sitä että millon se sukupuoli on mahdollista nähdä ultrassa? Ku siis kyllähän istukkatutkimuksella saa selville heti että kumpi sieltä tulee heti ku semmosen vaan pystyy tekee. Mulla ei oo kyllä mitään kokemuksia näistä ku ei oo koskaan kysytty sukupuolta tai mitään ylimääräsiä tutkimuksia tehty. Ite en kyllä henkilökohtasesti uskaltas luottaa ees siihen mitä siellä ultraaja sanoo, ihan liian monella kaverilla onki sukupuoli muuttunu joko seuraavassa ultrassa tai viimeistään ku on syntyny vaaveli :D

Täällä sataa kaatamalla vettä, ei tarvi sitten miettiä että mitä tehdään jos tuommonen ilma pysyy koko päivän. Enkä nyt sitten muista enää yhtään mitä muuta piti kirjotella.

Susanna & MyttyRyttynen (nimi vaihtu ku yhtäkkiä juolahti tuo mieleen :LOL: )

Niin siis nimenomaan siinä ekassa ultrassa..eli raskausviikoilla 11-13
Ja kyllä nykyään on niin hyvät laitteet ja kehittyneet että kyllä se ultranäkymä on melkein 100%:nen.
 
Hyvää juhannuspäivää kaikille! Ilmat saisi olla täällä lounais-suomessa olla kesäisimmät, mutta ei onneks ole satanut. Tänään taas mökille jatkamaan tätä juhannuksen viettoa.

Marde ja Milli 12+0 POKS!!

Muoks! Ei hitto, sataahan täällä vettä. Niin ja tuosta np-ultrasta vielä.. nyt harmittaa kun ei tajuttu kysyä lääkärin mielipidettä kumpaa hän veikkaa, yks kuva on meinaan suoraa takaapäin, missä alkio makaa jalat pystyssä, siitä varmaan joku viisaampi näkis jotain..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Susannna:
Jotenki vaan tuntuu hurjalta omaan korvaan tuo että niin aikasin vois nähdä kumpi siellä on. Mutta no, eipä tuolla meille oo mitään väliä millon ne näkee kumpi siellä on :)
En kyllä tarkoittanut että välttämättä nuilla viikoilla vielä, siis yleensäkin se näkymä...ja olin itsekin aivan äimänkäkenä kun miisuliisa oli kirjoittanut että näkynyt jo ekassa ultrassa...mene ja tiedä sitten...:)

 
Juu kyllä minä ymmärsin. Eihän sitä aina rakenneultrassakaan nää että kumpi siellä on vaikka kuin haluais. Ja ku ei tosiaan kukaan koskaan ees aiemmin oo sanonu että np-ultrassa ois veikkauksia ees annettu niin kai sitä ei vaan oo tottunu että niinki aikasin voi semmoset asiat selvitä :D
 
surullinen olo.....herättyäni aamulla ajattelin koittaa kotidobleria, aattelin että kyllä nyt pitäis pikkuisen sydänäänet kuulua..ei kuulunut kuin minun.. onko pikkunen nyt sit kuollut? =( Hirveä surullinen olo..ultrakin on vasta keskiviikkona...auttakaa jotenkin...


mammyli ja alma 10+6

lisäys, mulla on samanlainen kotibobler kun (sain vähän käytettynä huutonetistä 20eurolla =) :

http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=ang690
 
ekan ultran ei mielestäni pitäisi vielä näyttää kumpaa sukupuolta on.. ainakin ensimmäistä odottaessani vuonna 2008, sanoi ekassa ultrassa kätilö että niillä raskausviikoilla pikkuisten sukupuolielimet on vielä samannäköiset molemmille sukupuolille, muistuttaen siis pojan sukupuolielimiä ettei niitä voi erottaa...muistaakseeni puhui (ellen aivan väärin muista) että rv:llä 14 vois jo nähdä suht selvätsti.. Mutta itse miettiessäni asiaa heittäähän näiden pikkuisten synnytysajankohta kyllä paljonkin la:han nähden välillä, että voihan se joillakin näkyä jos pikkuinen on kehittyneempi kuin muut ekassa ultrassa..eli vanhempi.. en sit tiädä miten asia oikeesti on..

mammyli ja alma 10+6

nyt luin muidenkin kirjoituksia enemmän aiheesta, eli eri kokemuksia on ollut ekassa ultrassa, joten kaikki ovat oikeita vastauksia =) eli on nähty, ja joillakin ei =) :heart:
 
mammyli mä kuulin helposti 9-10 viikolla ne äänet, sitten 10-11 oli etsimistä ja meinas välillä jo hermostua kun ei löytynyt. Kokeile virtsarakko tyännä/tyhjänä, kohtu on vähän eri asennossa siten. Itse löysin kerran kun nousin istumaan, makkulta en löytänyt.

(.) pahoinvointi on vähän palaillut tässä viikon aikana....ei tarvitse syödä ihan niin usein, mut jos ehtii tulemaan nälkä = pahoinvointi eikä pystykään oikeen syömään. Ja kiva kiva, grilliruoka ei tahdo mennä alas mitenkään. Perunaa paistettuna vois syödä vaikka miten; ranskalaisia yms. mut liha ei uppoo. Ja iltaisin nukkumaan mennessä on jälleen sellainen oksu kurkussa olo.

vappupommi 12+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja vappupommi:
mammyli mä kuulin helposti 9-10 viikolla ne äänet, sitten 10-11 oli etsimistä ja meinas välillä jo hermostua kun ei löytynyt. Kokeile virtsarakko tyännä/tyhjänä, kohtu on vähän eri asennossa siten. Itse löysin kerran kun nousin istumaan, makkulta en löytänyt.

(.) pahoinvointi on vähän palaillut tässä viikon aikana....ei tarvitse syödä ihan niin usein, mut jos ehtii tulemaan nälkä = pahoinvointi eikä pystykään oikeen syömään. Ja kiva kiva, grilliruoka ei tahdo mennä alas mitenkään. Perunaa paistettuna vois syödä vaikka miten; ranskalaisia yms. mut liha ei uppoo. Ja iltaisin nukkumaan mennessä on jälleen sellainen oksu kurkussa olo.

vappupommi 12+2
Kiitos, oot ihana, vähän toivo jo lisääntyi :heart: auttaa jaksamaan sinne ke asti paremmin..
 
mutzilla paljon onnea :heart:

mammyli meille neuvola täti sano, että sydän ääniä on tässä vaiheessa ( silloin viikkoja 11+3 ) vaikea saada kuulumaan, kun pienellä on niin paljon tilaa liikkua eikä pysy paikallaan :D toivottavasti saat kuulumaan etsinnän jälkeen :) en tiedä sitten olisko ajankohdalla väliä? Itsellä kun doppleria ei ole :(

Susa toivottavasti vuoto harmitonta :hug: ja jos jotain tulee, niin meet vaan päivystykseen ja vaadit ultran, niin ainakin saa mielenrauhan :heart:

hyvää juhannuspäivää kaikille :wave:

(.) Ihanaa, toine päivä jo oksentamatta, vaikka huono-olo onkin ollut moneeen otteeseen :) saanut vähän syötyäkin. Josko tämä tästä sitten asettuisi :) Voi, kun tiistaihin on piiiiiiitkä aika... meillä nt-ultra tiistaina, eikä millään jaksaisi odottaa sinne asti :headwall: hmm.. ei kait tässä mitään sen kummempaa tähän hätään..
Eikun aamupalalle ja porukoille leipomaan rippijuhlia varten -->

piupula ja leevi 11+3
 
eihän sitä mikään ultra varmuudella näytä! johan mä tuolla aiemin sanoin mutta veikaus täälä on niin me kun muutkin tuttavat saaneet jo silloin ekassa ultrassa! musta taasen on oudon kuuloista että ei mitään veikkausta ´tai tietoa ole sanottu siinä ekassa ultrasssa. muistan vielä kun kävin ekan ultran porvoossa ja toisen kättärillä ja kättärin seinällä oli lappu että eivät arvaile sukupuolta. kysyin että miltä sinusta se näyttää kun porvoossa snaoi että näyttää pojalta. sanoi että samaa mieltä on ja poikahan se oli. eli jo ekassa oltiin saatu veikkaus HUOM VEIKKAUS ei mikään varma tieto mutta jotain kuitenkin.
laitan tähän nytten vielä tuon pippelstä otetun kuvankin.
mä olpetan tän sukupuoli jankkauksen nyt. se ken uskoo että täällä saa arvauksia jo noilla viikoilla niin uskokoon ja jos joku todella kuvittelee mulla olevan niin tylsän elämän että haaveilen siitä että mulle on 2 kertaa kerrottu ekassa ultrassa että veikkaavat poikaa niin sitten ihan rauhassa luulkoon. :LOL: ei mulla ole mitään tarvetta tuollaisesta alkaa vaLEHTELEMAAN.






kuukkeliakin jos käyttää niin löytyy aika paljonkin tietoa että moni saanut jotain veikkauksia.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/529939/jokos_niskapoimu_ultrassa_voi_nahda_kumpaa_sukupuo


 
Alkuperäinen kirjoittaja miisuliisa:
eihän sitä mikään ultra varmuudella näytä! johan mä tuolla aiemin sanoin mutta veikaus täälä on niin me kun muutkin tuttavat saaneet jo silloin ekassa ultrassa! musta taasen on oudon kuuloista että ei mitään veikkausta ´tai tietoa ole sanottu siinä ekassa ultrasssa. muistan vielä kun kävin ekan ultran porvoossa ja toisen kättärillä ja kättärin seinällä oli lappu että eivät arvaile sukupuolta. kysyin että miltä sinusta se näyttää kun porvoossa snaoi että näyttää pojalta. sanoi että samaa mieltä on ja poikahan se oli. eli jo ekassa oltiin saatu veikkaus HUOM VEIKKAUS ei mikään varma tieto mutta jotain kuitenkin.
laitan tähän nytten vielä tuon pippelstä otetun kuvankin.
mä olpetan tän sukupuoli jankkauksen nyt. se ken uskoo että täällä saa arvauksia jo noilla viikoilla niin uskokoon ja jos joku todella kuvittelee mulla olevan niin tylsän elämän että haaveilen siitä että mulle on 2 kertaa kerrottu ekassa ultrassa että veikkaavat poikaa niin sitten ihan rauhassa luulkoon. :LOL: ei mulla ole mitään tarvetta tuollaisesta alkaa vaLEHTELEMAAN.






kuukkeliakin jos käyttää niin löytyy aika paljonkin tietoa että moni saanut jotain veikkauksia.
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/529939/jokos_niskapoimu_ultrassa_voi_nahda_kumpaa_sukupuo
Voih...miisuliisa...mä en ainakaan ole tarkoittanut kirjoitteluillani mtn pahaa...kuhan nyt vaan pähkäilen ja mietiskelen asioita ääneen...anteeksi jos jotenkin loukkasin :hug:

 
miisuliina, mäkään en oo kenestäkään mitään pahaa ajatellut.. :hug: päin vastoin ihanaa kuulla muiden kokemuksia ja miettiä kaikennäköistä :heart: ja mä ainakin toiveilen kirjoittamasi perusteella että ke mullekin selviäis joku kätilön näkemys sukupuolesta jo nyt :)
 
laittakaa immeiset lisää ultrakuvia ja kertomuksia miltä rv:ltä, niitä on kiva katsella =) samoin masun kasvukuvat on kivoja =) mulla masu kivasti jo näkyvillä, täytyy vaan ostaa kameraan muistikortti.. (koira söi edellisen kun unohtu olkkarin pöydälle)

mammyli ja alma 10+6
 

Yhteistyössä