*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Piupula kiitos lonkkakommentista =) Tänään ei ole ollut yhtään niin paha, voi tosin johtua siitä, että oon nukkunu melkein koko päivän tai maannu ainaki sängyssä ni ei oo jalka rasittunu. Pitää kyllä mennä lääkäriin jos kauheesti alkaa vaivaamaan tuo koipi, itellä kyllä kans taipumusta odottaa kaikkien vaivojen kanssa niin pitkään, että itkien saa sit lähtee lääkäriin, ku on jo niin kipee (tyhmästä päästä kärsii koko kroppa) :D Yövuoro meni kyllä niin matelemalla viime yönä ja tuumasin nukahtaa toimiston tuoliin :D Kotiin päästyä nukuin kolmeen asti :D koskaan en yövuron jälkeen oo niin myöhän nukkunu. Ja sit vielä ennen ku lähin tänään yövuoroon ni otin puolentoista tunnin päikkärit. Nyt paljon pirteempi fiilis, mutta katotaan mitä yö tuo tullessaan :D onnes tämän yön jälkeen on neljä vapaata ni saa sit nukkua oikeen kunnolla :D

Kestovaipoista mä en taida näihin ryhtyä. Yhdyn muutamaan edelliseen, ettei taida kärsivällisyys riittää ku tuntuu että miehen kanssa kahestaanki sitä pyykkiä on ihan tarpeeks =) Mutta nostan kyllä hattua niille, jotka näitä käyttävät =)

Sparkle86 ja viuhti 9+5 jatkavat valvomista =)
 
huhhuh.. kumma kun toiset päivät oksettaa paljon enemmän ku toiset..
joskus ei saa alas mitään ja joskus vähän :/
Meiläpäin varataan ite ultra-aika ja mulla se on vasta heinäkuun loppupuolella!
Neuvolassakaan ei ole täälä ultraa nii pääsee sitte vasta katteleen tosiaan vaavia..
toivottavasti kaikki on hyvin! Hirveän epäileväinen olen nykyään!
Onneksi se helpottaa ku 5.7 pääsee kuunteleen sydänääniä
 
Musta kans tuntuu etten lähde kestoileen, ei taida kärsivällisyys riittää, tosin toikin voi olla vaan tiedon puutetta(en ole yhtään perehtynyt asiaan kestovaippailu :ashamed: )

Mulla on ollu niin kauheita kiukku kohtauksia että ei tosikaan. Asiakkaat baarilla on saanu kyllä osansa, en kestä yhtään mitään hölmöilyä. Mutta kai se kuuluu asiaan et mieli lentää ku tuuliviiri???
Tuli kutsu ultraan ja se on vasta 7.7 eli sinne pitäis malttaa vielä.
En oo muuten vielä ostanu yhtään vauva juttuja... kai mullaki menee taikauskon piikkiin, jos vielä kuukauden tai kaks ainaki odottais!!!
Nyt on ollu kaks päivää ihan tuskan kipeet rinnat, vähä arat ollu koko ajan mutta nyt on kyllä todella kipeet!!!!

kai mää yritän mennä nukkumaan.... öitä naiset!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
Mut voi poistaa listoilta. En näe mitää ärkeä tänne kirjoitellakkaan,kun mun juttuni hukkuu massaan. tunnen itteni vaa typeräksi kirjottaa jos kukaan niit ei lue.
Hei` mikäs siellä mättää?? Mä en usko etteikö kukaan oisi lukenu sun juttujasi. meitä nyt sattuu olemaan vaan tässä pinossa tosi paljon mammoja ja välillä varmasti käykin niin että "hukkuu massaan" niinkuin itsekin kirjoitit...mustakin tuntuu joskus siltä kun ei kommentoida, että kukaan ei lue, mutta se nyt olisi sulamahdottomuus kommentoida kaikkien juttuja...koitahan siellä piristyä ja ajatella positiivisesti...kaikki myö ollaan tärkeitä tässä pinossa..eikös juu :hug: :heart:

MUOKS**Ja nyt kun selasin taaksepäin, niin huomasin että sulla on ollut jotain kipuja,menikö ne ohitse jo?
 
Tässä pinossa on jo vissiin yli 60 mammaa, eiköhän tänne jokainen joskus joukkoon huku. Mulla ainaki menee herkästi juttuja ohi ku toi esikoinen keksii just sillon jotain järkevää tekemistä ku oon kirjottamassa jotain. Sitten onki jo unohtunu asiat ku koneelle pääsee takasi :D Tänäki aamuna pikkuherra on täällä itsekseen touhunnu siitä lähtien ku isäntä lähti tontille, heräsin sitten siihen ku jätkä tunkee lakritsipatukkaa minun käteen että aukase. Pomppasin kyllä nopeesti pystyyn ku ne oli niin kaukana keittiön tasolla piilossa ku voi olla. Oli sitten keittiön penkin raahannu toiseen päähän keittiötä että on päässy tutkii :LOL: On se sentään leipää ja banaaniaki täällä itekseen aamupalaksi syöny, ihmettelen vaan ku ei herättäny minua normaalisti heti niinku yleensä. Korvatulppien kanssa ku nukun ni en ihan pienistä herää.

baby butterfly mulla tuntuu välillä tuossa kylkiluitten alaosassa semmosta vihlontaa ja pistämistä. Oikeella puolella itseasiassa aina, henkeä ku koittaa vetää niin sattuu kahta kauheemmin. En oo koskaan kyllä selvittäny mitä/mikä siinä vois olla ku se aina menee ohi, noita on siis jo monta vuotta tullu sillon tällön.

Kestoista ei meillä juurikaan pyykkivuori oo kasvanu noitten takia, yks koneellinen lisää parin päivän välein ku on tarpeeksi vaippoja. Nyt vaan tosiaan pitää noita sisävaippoja/harsoja ja villiksiä sitten vauvalle hommata. Jospa niillä pärjäis siihen asti että taskut alkaa pitää, niitä onki jo pienempiäki jonku verran mutta lisää pitää ostella jos meinaa pärjätä pelkästään niillä :) Ja tavotteenahan tässä ois opettaa kuivaksi toi isompi ennenku vauvaa tarvii vaipattaa alkaa, jos vaan yhtään viittis innostua tuo lapsi pottailusta :D
Ja minähän en kanssa aina kestoile, kylään otetaan matkaan jos jaksan. Mutta jos pitemmäksi aikaa mennään mummolaan tai johonki niin siellä on kertsit valmiina. Ja hoidossa ku jätkä on niin en minä sinne kestoja oo matkaan pistäny. Eli osakestoilija taidan olla itsekkin :)

Spatz vauvalle en oo vielä mitään ostanu mutta itelle tosiaan on joutunu jo vähä tilailee vaatetta. Sitä bellybelttiä odotan ku kuuta nousevaa niin saa helpotusta työhousuihin :LOL: Mutta kyllä alan noita kestoja sitten ostelee kunhan ultrassa on nähty että kaikki on ok ja vaatettaki varmaan jonku verran vaikka ennestään on jo kaikki valmiina :D Sukupuolta ei olla aiottu tästäkään kysyä niin unisex-vaatteita sitten ostellaan. Kaukalo ja rattaat meillä on jo tosiaan ennestään niin niitä ei tarvi miettiä.

jeccika täällä tosiaan ois muuten kans otettu se verikoe mutta minä en oo mitään verisiirtoja saanu mitkä siihen vois vaikuttaa niin samahan sen on oltava mitä sillon ku viimeksi tarkistettiin. Kai ne koittaa vaan välttää kaikkia turhia testejä ku täällä ei omaa labraa oo ja kaikki lähtee johonki hevon kuuseen asti.

Jospa nyt ei kovin monta juttua menny ohitte :)

Susanna & pähkinä 10+1 :heart:
 
Huomenia mammat!

Minäkin kyllä yritän lukea aina kaikki uusimmat jutskat täältä.. :)

Kestovaippailusta sen verran että minä ainakin haluan lisää tietoa siitä.. josko sitä innostuis tiedon kautta siitä hommasta! Olen kyllä lukenut siitä jotan tynkiä artikkeleita mutta tuntuu että joku on nyt sumennossa meikäläiselle! Olisko kellään heittää jotain linkkiä mistä löytys hyvin tietoa?

Pahoinvoinnista
Minulla ei ole ollut mitään kamalaa, mutta eilinen päivä oli jotenkin yllättävä..
Joka ikinen terävä haju etoi!! hyi! Yöllä siinä pyöriessäni meinas oksennus jo tulla kun mieheni hikipäässä nukkui vieressäni ja se hienhaju! huhhuh! Ei auttanut muu kuin herättää ukko ja nätisti kysyä voisiko se käydä vähän pesaisemassa itseään! :D

Täällä on voileipäkakku saatu jo tälle aamulle koristeltua! tuli kyllä iha ok vaikka itse sanonkin!!

SuSa ja taimi 10+0
 
babybutterfly täällä on paljon mammoja ja mullakin menee välillä ohi osa tekstistä vaikka kaikki yritän lukea. Siinä vaiheessa kun alan kommentoida muistan vaan yhden asian mitä kommentoida. Ei mullekaan aina kommentoida, mut mä pidän kyllä tätä enemmän mun omana päiväkirjana....

Muistuttelisin kaikkia vielä niistä viikkojen merkkaamisesta, se pitäis kartalla!
vappupommi 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
Kreecher millä kaavalla olet harkkahousuja tehnyt? Mulla on kankaat tuossa valmiina ja pitäis ruveta ompelemaan pöksyjä, mutta en ole vielä päättänyt mikä kaava olisi sopivin ja helppokäyttöisin :D
Mulla on ollut käytössä Muksut -harkkareista piirretty kaava. Kokeilen, jos saan linkitettyä yksärillä sulle sen. :)
 
Huomenia! Tai ei tähän aikaan ehkä enää huomenista puhuta... Edelleen herääminen vähän vaiheessa, väsyttääääää!

Migreeni iski eilen uudelleen. Taidankin tällä kierroksella varata aikaa akupunktioon samantien, viime kierroksella kärsin kuusi viikkoa jatkuvasta päänsärystä ja kun lopulta tajusin varata ajan, loppui särkykin kuin seinään. Siis ennen ensimmäistäkään käyntiä. Että jos se tälläkin kertaa kävisi niin? :D

Mä pengoin vanhat mammavaatteet esille, kamalia, kamalia rytkyjä! Yhdet lähes siedettävät housut ja kaksi oikein kivaa mekkoa, mutta kaikki muut olisi lähinnä polttoroviokamaa. Myin kaikki kivat pois edellisen vauvan jälkeen, kun näitä ei pitänyt tulla enää...

Baby butterfly, tuttu fiilis. Näin alussa meitä on niin paljon, että välillä tulee just näitä, että katoaa massaan. Vanhasta kokemuksesta syksyyn mennessä osa on kyllästynyt ja loppuvuodesta on luultavasti 10-20 aktiivista kirjoittajaa, joiden kesken voi tulla hyvinkin loistava vertaistuki. Suosittelen lämpimästi siis mukana roikkumista, jos ei ihan liian turhauttavalta tunnu. :hug:

Tunnustan samaan syssyyn, että kovin helposti tulee hypättyä kommentoinnissa yli, jos ei osaa mitään fiksua aiheeseen sanoa. Luettua tulee kuitenkin kaikki. :)

Kreecher ja Ötys 8+4
 
Hyvää huomenta kaikille! :)

Herättiin pojan kanssa vasta 10 jälkeen ja olo on levännyt! :) Meillä on netti takunnut, niin en ole tänne juurikaan päässyt, mutta n yt toimii taas! Tyydyn siis vaan huiskuttelemaan, että mukana ollaan! :)

Pahoinvointi on täällä väistynyt ja olo alkaa olla pikkasen energisempi. Masu on tullut kivasti esille ja enää ei pysty salaileen, ellei vedä telttaa päälle. Keskiviikkona oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin. Tiistaina sitten np-ultraan. Jännittää vähän, mutta innolla odotan... Nyt pojan kanssa touhuamaan, ku ei se oikein anna mun tässä notkua, joten palaan taas paremmalla ajalla!

Minky 11+jotain
 
Huomenta kaikille,

Täälläpä oli tullut paljon tekstiä selattavaksi, pitänee keskittyä ihan ajan kanssa.

Omaa napaa: tällä viikolla käytiin ihmettelemässä pientä ihmisenalkua nt-ultrassa, kaikki vaikutti olevan hyvin. Siellä se vilkutti meille :) Laskettu aika meni nyt ultran mukaan joulukuun puolelle eli 31.12, jännäksi menee. Olen kyllä ihan sekaisin noista raskausviikoista, kun tuntuu että alkuraskauden ultrassa, neuvolassa ja nyt sitten tuolla nt-ultrassa merkkasivat vähän eri tavalla. En anna asian häiritä, eiköhän se pienokainen itse päätä koska tulee ulos :D

Pahoinvoinnista: Täällä ei ole kärsitty koko aikana minkäänlaisesta pahoinvoinnista ja toivottavasti se ei enää ehdi alkaakaan.

Kestovaippailusta: Täällä olisi kanssa kiinnostusta kestovaippailuun tai ainakin osa-aikaiseen sellaiseen. Googlettelemalla löysin kyllä hyvin tietoa.

Täpläkäs 12+0 (?)
 

hei ihanat!! :heart: ja etenkin Baby butterfly!! mä luen aina kaikkien jutut, ootte kaikki tosi mielenkiintoisia kun kaikken masussa tapahtuu samoja asioita suurinpiirtein samoihin aikoihin <3 mulla on tyttö 1 v 4 kk joka juoksuttaa mua koko ajan, nukkuu päivässä vain yhdet tunnin päikkärit, ni en useinkaan ehdi kommentoida mitäään, mut luen toki ihaillen teitä :) ja nopeasti kirjoitan jotain omaa..älä vaan poista itseäsi..

mammyli ja alma 9+4
 
susa91 haha toi on kyljo aika paha et mies saa oksettamaa. Mulla alkaa taas aina sillo aika pahasti yökkää jos laittaa jotain hajuvettä.

Mä olen tänää ollu tosi reipas ja siivonnu. Tää alkuraskaus on ollu tosi väsyttävä, nii aika harvoin saan siivotuksi. Haluisin nii sinne ultraan jo!! Tänää ehkä Jukolaan. Mun iskä suunnistaa, ni pitäs sitä kai pappaa mennä katsomaan. :)

icefairy&Linnun Lyy 10+2
 
SuSa http://www.kestovaippainfo.fi/ siinä olis hyvää perustietoa ja sitä kautta löytyy myyjiä yms. Itse olen tykännyt eniten www.villiankka.fi ja www.myllymuksut.com sivustoista, mutta niitä on paljon siellä :)

babybutterfly :hug: Kyllähän tänne välillä vähän hukkuu mukaan. Tervetuloa takaisin, jos/kun siltä tuntuu :hug: Täällä ollaan :heart:

Komppaan myös muita, kommentoin asioista, joista osaan sanoa jotain. =) Ei oikein osaa samastua tilanteeseen tai sanoa mitään järkevää, niin parempi olla vaan kommentoimatta.. :ashamed: Ja paljon myös itse unohtelen asiota ihan arkielämässäkin :whistle: eilenkin etsin auton avaimia laukusta pitkään, kun piti auton ovet laittaa lukkoon ja kas kummaa oli virtalukossa edelleen :headwall:

icefairy täällä olis myös tarkoitus siivota tänä viikonloppuna, eli huomenna. Täällä on ihan kaaos, kun ei ole jaksanut kolmeen viikkoon siivota :ashamed: Nyt on jo pakko, yleensä siivotaan kerran tai kaksi kahdessa viikossa :) Ja kun vauva tulee, niin useammin, kun täyty noita kissanhiekkoja imuroida lattialta, niin ei taapero sitten syö sitä :D Odotan kanssa ultraa ihan sikana!!! 29.6 olis aika ja se tuntuu ihan iäisyydeltä :/

Sparkle Hyvä, että lonkkakipu helpotti :heart: Itsekkin lepäsin tulehduksen jälkeen viikon, kun lääkäri sano, että turhaa kävelyä pitäisi välttää. Autolla ajo tuntui myös jostain syystä tosi ilkeetä puolen tunnin jälkeen ( itsellä oli siis oikea jalka ). Ja hyvä, että sait kunnon unet töiden jälkeen :)

(.) ÄH! Vasen hartia ihan jumissa, kun mei taas ole liikkumaan päässyt ollenkaan :/ Ensimmäiset villahousut on kohta valmiit :heart: nopeasti noita kyllä neuloo. Voin laittaa kuvää tulemaan, kun saan ne valmiiksi ja sitten tosta mahasta :) Illalla iski taas NIIIN huono-olo ihan puusta :x ja yöllä heräsin taas huonoon oloon, ,mutta onneksi aamulla parempi ja piiitkästä aikaa tekee mieli taas kahvia :eek: Taidankin mennä keittämään kahvit ja katsotaan sitten pystyykö juomaan :LOL:

pikkutoive Tervetuloa takaisin :) ja hieno kuulla, että matka oli onnistunut! =)

Jotain tas jäädä taas sanomatta, mutta parhaani yritän aina :)

piupula ja leevi 10+3

*muoks* ja tervetuloa uusille :wave:
 
icefairy nyt päivällä sain kommenttiakin vielä siitä että keskellä yötä herätän ja käsken käyä vähä puhdistautumassa! :D

piupula Kiiitos linkistä! minäpäs alan katselemaan ja tutkiskelemaan asiaa!

Tulimme juuri asuntoesittelystä! ja kyllähän se talo on mahtava! Ei voi muuta sanoa kyllä!
Ihanan isot tilat liikkua ja temmeltää! Pihaakin on niin paljon että kun toisesta päästä aloittaa ruohon leikkuun nii ei kerkiä ees loppuun enne ku pitää alottaa jo uudestaan (ainakin minun vauhdilla kun leikkaa)
Olishan se mukava päästä tästä pikku kömmästä! :)

SuSa & taimi 10+0
 
Susannna näin se voi olla! Neuvolatäti sano että huumeneulojen välityksellä voi myös veriryhmä vaihtua , epäilläänkö mua siis :D :LOL:
Vappupommi Jos kirjottelen täälä monta kertaa päivässä nii sitte en ole jaksanu ku ekaan kirjotukseen laittaa viikot :eek: aattelin että turhaa toistoa..

Baby butterfly Joka ikisen tekstin täälä luen aina! Kommentoin vain niitä joihin on
todella oikeesti jotain sanottavaa/tietoa :eek: toivottavasti pysyt täälä meän kans!
ja sitte ON: Jääkaapin ovea en jostain syystä pysty avaamaan ellen pidä nokasta kiini..
joku sielä haisee vaikka miehen mielestä ei mikään! Join puhtaasta lasista mehua ja se lasikin haisi pahalle! Olen varmaan tulossa hulluksi :D Toivottavasti menee pian ohi!
Herkkuruokia haluttas vaan koko ajan..
7+6
 
Tervehdys myös täältä keskeltä suomea. Aamupäivä on mennyt siivotessa ja nyt pitäisi vähän leipoa, että on sitten vierasvaraa illalle ja huomiselle... Tässä vaan sohvalla istun koneen kanssa :( Tosi vetämätön olo ollut koko päivän. Esikoinen siivosi yläkerran leikkihuoneen ja pyysi kattomaan - portaiden yläpäässä oli jo pakko huokaista ku otti niin voimille. Ja mä juoksin vielä muutama kuukausi sitten kevyesti kympin ja ylikin... :kieh:

Lonkkakivusta sen verran et mulla on aikanaan venähtänyt jotenkin lonkka ja sen saurauksena tullut vasempaan lonkkaan virheasento. Sain siihen fysiosta muutama vuosi sitten jumppaohjeet ja sit ohjeen hieroa tuolta alavatsalta jotain lihasta, joka aina vetää jumiin. No nyt en ole uskaltanut hieroa kovin kovaa, kun en jotenkin hahmota miten tuo kohdun reuna menee... :ashamed: Ja tulos on tietty tosi vaivanen olo. Pitänee pyytää nlasta ens kerralla lähete fysioon niin katsotaan tilanne uusiksi.

Kestoilu oli mulle siinä mielessä muutama vuosi sitten yllätys että ei sitä pyykkiä nyt niin älyttömästi tullut lisää. Käytännössä vaihdellen 1-2 koneellista viikossa pyöritin vaippoja ja nyt kun poika alkaa oppia tekemään osan pyttyyn niin ei edes joka viikko tule sitä koneellista täyteen... Ja taloudellisesti se oli hyvä juttu vaikka kertainvestointina isompi (tein itse paljon vaippoja, joten hinta ei päätä huimaa)!

Mun piti niitä ultrakuvia laittaa, mutta taas jäi. Koitan kuitenkin nyt viikonlopun aikana skarpata sen verran :ashamed:

Mussu & Myy 11+6, huomenna poksuu maaginen raja :D
 
kääkkis
Huomasin että on keskustelua kestoista =) Itse olen ollut myös osakestoilija ja meillä on olleet käytössä ihan vanhanajan harsot ja niihin on äitini ommellut PUL-kankaasta kuoret. Öisin ja pidemmillä reissuilla on ollut kertakäyttövaippa.

Mun nenään haisee jääkaappi kanssa ihan kamalalta :x Kai se johtuu siitä, kun siellä on sekaisin niin paljon kaikkea erilaista ja hajut tulevat sitten ryöppynä kun sen avaa. Ensimmäinen sokerirasitustesti olisi ilmeisesti mulla ensikuussa edessä ja mietin miten ihmeessä saan sen sokerilitkun juotua, jos etoo yhtä paljon kuin nyt...

Tsemppiä meille kaikille yökötyksestä kärsiville :D

kääkkis ja Takku 8+3- 8+5
 
Siivoomisesta ihan sama juttu kuin monilla muillakin...on ollut niin vetämätön olo, ettei todellakaan ole jaksanut siivota tai edes ajatella siivoomista :headwall:
Noh, äskön repäisin sitten, tartuin imuriin ja imuroin. Ei ois voinu oikeesti vähempää kinnostaa..no kun sain kaksiomme imuroitua, innostuin oikein urakalla...pesin pari koneellista pyykkiä, laitoin tiskit koneeseen ja pesaisin ohimennen tuttipullot...lakanat vaihdoin myöa ja pyyhin pölyt... :attn: :attn:
Ja nyt ihan reporankana odottelen ukkelia kotiin töistä. Johonkin ois tarkoitus lähteä syömään, kun ei tuolla jääkaapissa ole kuin valo ja likan maito.... :p

Kestoilusta senverran, että en harrasta nyttekään, niin en varmaankaan sitten seuraavankaan kanssa...olen laiskaa sorttia :D

Pt ja Kille 10+5 :heart:
 
Nyt tälle mammalle iski kestovaippa kuume!! :D
Lueskelin nuita linkkejä niin kyllähän selvis asiat!
Ajattelin jopa kokeilla itse ommella muutaman vaipan... minä olen semmoinen käsillä tekijä niin se olisi kyllä kiva homma näin lomalle! Saas nähdä millasia vaippoja tulee ja miten paljon! :)

Tänään huomasin että caprejen nappia pitää aukoa! pitäisi tilata se masutuubi!

kestovaippakankaista
Saako netistä tilattua mistään vai pitääkö käydä kangaskaupassa? :)
 

Yhteistyössä