*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

oi miten paljon taas tullut tekstiä tänne! mä oon ollu niin väsy töiden jälkeen että ei paljon jaksa kirjoitella:( nytkin siis vain nopsaa tulin käymään koneella.

miisuliisa ja tippa 11+1 (jos enään viikkojakaa oikeen muistan)
 
Mullahan oli noita vuotoja enemmän tai vähemmän viimeisen kahden viikon aikana, eli vko 6-8, eikä mitään syytä niihin löytynyt. Lääkäri sanoi, että mitä luultaviimmin vuoto tuli kohdunkaulasta, mikä varmaan on ihan totta. Mulla esim. alkaa aina vuotamaan papa-kokeen jälkeenkin.

Viikonloppu meni sukuloidessa, eikä kukaan kysynyt suoraan miksi mulla oli koko ajan huono olla, olin nukkumassa enkä juonut mitään alkoholipitoista. Joten kun kukaan ei kysynyt, niin ei sitten mitään sanottukaan :p Yhden oksennuksen sain peiteltyä mun matkapahoinvoinnilla, ja onneksi mahakaan ei vielä mitenkään hirveesti näy.

Väsymys ja huono olo jatkuu yhä, huomenna pitäisi mennä töihinkin. En tiedä miten saan lutviuduttua vielä pari viikkoa ilman, että pojat töissä huomaa mitään.

Kommentoinnista olen sitä mieltä, että kukin saa kommentoida toisia ihan miten haluaa. Itsekin unohdan aina puolet mitä piti sanoa, mutta luen kaikki kommentit kyllä. Ja vaikka jokainen vähän kertoileekin vain omiaan, niin mä koen sen silti terapeuttisena. Kivaa, että muutkin kokee samoja asioita, varsinkin kun tämä raskaus on itselle se ensimmäinen. Uskon saavani täältä silti vertaistukea, samalla kun koitan auttaa toisia oman parhaani mukaan. Olette siis kaikki ihania IHANAISET!! :heart: :heart:
 
Tulin vain toivottamaan teille hyvää alkuviikkoa. Poistun poikien kanssa kyläilemään kaverin luokse ja palaan seuraanne vasta torstaina B) Koitan selvitä kamalista vieroitusoireista :LOL:

Aurinkoa ja lämmintä kaikille ja peukkuja että kaikilla menee hyvin taas viikko eteenpäin!

Mussu & Myy 12+0
 
Kiitti vinkistä ja linkistä Piupula. Uskaltaa sitä rautaa sitten varmaan ottaa. (tätäkään ei siis tietenkään voinut neuvolaan soittaa ja kysyä, vaan palstalta selvittää ;) )

Noista synnytyksistä kun on ollut puhetta, niin jaettakoon tähän lyhyesti nuo kokemukset. Erittäin positiivisia, etenkin kaksi viimeisintä.
Esikoinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia rv 39+3 ja vuorokauden käynnistelyn jälkeen synnytys käynnistyi sitten seuraavana aamuna melko kovakouraisen lääkärintarkastuksen jälkeen. Sitten mentiinkin rytinällä: avautuminen kesti 40 minuuttia ja oli yllättäen melko rajua menoa. Siinä ei ehtinyt edes sanoa "epiduraali", kun piti jo alkaa ponnistaa. Miehen olin lähettänyt ulkoiluttamaan koiraa... Onneksi hänkin ehti takaisin, ennenkuin poika näki päivänvalon. Tapahtui täsmälleen 7 vuotta sitten, eli meillä on juhlittu tänään. :)

Kakkonen käynnistyi yöllä supistuksilla ja sairaalassa olimme jo tunnin päästä ekasta supistuksesta, koska esikoinen oli ollut niin nopeasti maailmassa. Nopeasti tälläkin kertaa edettiin, altaassa lilluin muutaman tunnin ja sitten jo pusattiinkin vauvaa maailmaan. 39+4 oli tämäkin. Ponnistus jakkaralla kahdessa minuutissa ilman repeämiä, tosi helppo homma. :)

Kolmonen meinasi ottaa varaslähdön jo viikolla 33 ja olin sairaalassa puolitoista viikkoa pakkomakuutuksessa ja sain supistustenestolääkityksen. Viikot saatiin hyvin kasaan ja 39+1 aamulla synnytys käynnistyi supistuksilla ja taas lähdettiin samantien, kun taustalla oli nopeita synnytyksiä. Tällä kertaa ilmeisesti aiemmin syöty lääkitys laimensi supistuksia, koska ne eivät missään vaiheessa oikein säännöllistyneet ja kestoakin oli puolisen minuuttia. Altaassa lilluin tälläkin kertaa, eikä missään vaiheessa tehnyt kunnolla kipeää. 12h30min kestänyt avautuminen oli valehtelematta kivuttomampi kuin menkkakivut! Ponnistus nyt on tietysti aina oma lukunsa, mutta tälläkin kertaa vain 7 minuuttia (jakkaralla tämäkin) ja ihan pieni pintanaarmu, johon laitettiin yksi tikki lähinnä "kaunistukseksi".

iitu-, kuulostaa hyvin samankaltaiselta, mitä mullakin on ollut joka raskaudessa. Kolmoselta tuli yhtenä päivänä oikein kunnolla verta, mutta niinpä vain loppuun meni sekin raskaus. :) Toivottavasti on ihan vaaratonta ja ohimenevää sinullakin. kuten myös TaCalla.

Kadehdin täällä memmun viikkoja, tuntuu ikuisuudelta, että pääsee sinne saakka... :D
Kärsimätön? En... :whistle:

Kuulostaa kyllä nihkeältä sukuloida tässä olotilassa, aika sissi olet, neulainen. Yhdet sukukinkerit vältin, kun syytin nuorimmaista vatsataudista (jota ei siis tietenkään ollut), mutta voi olla, että kauhean montaa kertaa ei mene läpi.

Hölmöä muuten, kun koko päivän väsyttää, mutta nyt kun voisi mennä unille, ei oikeastaan väsytäkään enää...

Kreecher ja Ötys 8+5
 
täällä myös syitä keksitään ettei tarvis mihinkään ylimääräsiin kesteihin lähteä..
nuo pakolliset häät riittäis! Epistä tosiaan ku memmulla on nuita viikkoja jo NUIN paljon :D mutta toisaalta, eikös se LA ollu jo joulukuussa memmulla? :eek: eli menneekö memmu nyt siis sen mukaan että LA on joulukuussa :eek: eikai kellään tammikuisissa voi olla vielä nuin paljon viikkoja :)
 
joo mun laskettu aika on 26.12 vaikka tos meidän listas on 6.1.... odotan seuraavaa neuvolaa ja sie sit varmistaa kunnolla laskettu aika ku ultras vähä meinas et olis viikon pienempi mut ei sit muuttanu sitä vaan sano et verikoe sen sit vie varmistaa
ja vaikka on ja pysyy joulukuussa niin pinosta en lähde!!!!! tämä tuntuu niin oikeelta ja alusta asti ollu :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Ui! Mussu paljon onnea maagisesta 12 viikosta! :heart: Muillakin on viikkoja kasassa niin ruhtinaallisen paljon jo, ultria ja neuvoloita takanapäin. Yhdyn tuohon kateuteen. :ashamed:

Lähinnä merkkailen, työviikko alkamassa taas, eikä tiedä milloin ehtii lukea taas, saatikka kirjoitella. Hengessä mukana! :)

Spatz ja mahavaiva 8+0
 
Voi että kun tekisi mieli ostella jo kamalasti kaikkea.. mutta jos odottelisi sinne viikolla 12 ainakin! :D
Eihän siihen kyllä ole ku pari viikkoa :)

Minulla ei varmaan koko kesään ole töitä! Tai olisi töitä, mutta en saa tehdä.
Lääkäri suositteli pitämäään kesän vain lomaa koska minulla on ollut viime talvesta asti vähän selkävaivoja.. välillä pahojakin.. Nyt kesän aikana hoidellaan erilaisilla venyttelyillä yms.. On sitten kesän jälkeen kunnossa!

Mutta nyt kyllä lähden lepäilemään! Väsymys on niiiiin kamala

susa & taimi 10+1

 
tohon kestovaippailuun minäki voin osallistua keskustelun merkeissä viel nyt ku tuli puheeksi:
Meillä kestoillaan esikoisen kanssa ja nyt mietin että kannattaisko hankkii yhdenkoon vaippoi lisää? Menisivät sitten molemmilla.
Meillä tekee meijän äiti vauvojen vaipat. :) Kankaat ostan sitte itte.
 
Hei kaikille!

Jos minäkin nyt sit uskaltautuisin tälle puolelle. Plussasin jo 2 viikkoa sitten, mutta ei ole vain osannut uskoa asiaa. On tätä kuitenkin jo 2,5 vuotta odoteltu. :)

Elikkäs olen 32v vielä pari kuukautta. Ennestään meillä on tyttö 5v ja nyt siis odotetaan toista. Laskettu aika neuvolan mukaan on 27.1.2011.

Neuvolassa kävin maanantaina kun viikoja oli kasassa 7+4. Huomenna pitäs soitella nt-ultraan aikaa. Lueskelen itseni ajantasalle kunhan kerkeän. Nyt nukkumaan.

Lumikuningatar ja Tuikku 8+3
 
Tervetuloa Lumikuningatar!!

Yritin varata ultraa mutta ei saanu vielä aikaa.. aivan täynnä ajat! Mutta kätilö aikoi soittaa viikonpäästä! Eiköhän sieltä joku aika löydy...toivotaan!

Meille selvisi eilen että kihlattuni isä ei olekkaan sujut asian kanssa vielä! Sen mielestä naimisiin pitää mennä ensin.. tai se hänen isä pelkää sitä mitä mieheni isovanhemmat sanovat! Minusta se tuntuu hassulta. Oman puoleni suvussa on niiiiin paljon lapsia jotka on syntynyt ilman avioliittoa! :)

Keskiviikkona saapuu kestovaippa kankaat :)))

SuSa ja taimi 10+2

 
ON: edelleen vuotoja tulee... lähinnä vain pyyhkiessä mutta siltikin. soitin neuvolaan ja siellä vastaus oli tyly... ei ultrata kun viikkoja on niin vähä. eli en voi muuta kuin odotella, tosin ajattelin kyllä mennä nlk:lle ja vaatia ultraa jos tää tiputtelu ei lopu!!!!
 
Viikon 10 kunniaksi sain siivottua tämän kodinkin :) Minulla kans ei voisi siivous tässä olotilassa vähempää kiinnostaa ja siksi olenkin nyt ylpeä itsestäni..Ajattelin vielä iltapäivällä leipoa jotain hyvää unelmatorttua :p

Tervetuloa mukaan lumikuningatar

Synnytyksistä puheenollen niin meidän esikoisen synnytys sujui ihan hyvin. Synnytys käynnistettiin 39+4 viikolla kalvojen puhkaisulla klo 10.30. Pari tuntia odoteltiin ja kun ei alkanut supistuksia tulemaan niin niitä vauhditettiin sitten oksitosiinitipalla klo 13.15. Pikku hiljaa supistuksia sitten alkoi tulemaan ja ne olivat ihan kestettävissä ilokaasun voimalla parin tunnin ajan. Sitten olisinkin jo halunnut epiduraalin, mut sitä ei ehditty laittaa, kun yhtäkkiä tuli niin kova ponnistamisentarve noin klo 16.30 ja tyttö syntyi puolen tunnin ponnistamisen tuloksena klo 17.02. Pahinta minusta synnytyksestä oli se ponnistusvaiheen kipu ja repeämiskipu. Minua paikkailtiin sen jälkeen noin tunti..Ei onneksi jäänyt ekasta synnytyksestä mitään traumoja ja ihan hyvillä mielein olen menossa tätä toista synnyttämään. :)

Baby Butterfly MUlla itella on noin 10 yhdenkoon vaippaa ja minusta ne on käteviä, kun niitä voi käyttää kolmesta kilosta kolmenntoista kiloon asti. Ne on neppareilla säädettävissä.

Elmi ja Minni 10
 
susa91 Öö voiks se olla noi myöhää? :D Sullahan on viikkoja sillo jo 14 melkee.

taca Mä itse ainakin soitin naisteklinikalle ja käski vaan ottaa panadolii, mut sit sanoin et perkl nyt tuun sinne ja sit sanos et päivystykses on jonoa n. 3 tuntia odotin mutta sitte pääsin ultraan. Et sinne vaan meet, vaikka sanois mitä. :D Mullahan se oli sitte keskemeno sillo. :/

Oonkohan mä sanonu meiä pojan synnytyksestä. En taida olla. No kuitenki synty 40+3. Menin päivystyksee kun en tuntenut liikkeitä, eikä herra sit oikee liikkunukkaa, sitte viel kattos tilanteen tuolla alhaalla, olin 4cm aiki vaikka mua ei ees oikee ollu supistella! :D Sanos et nyt jään synnyttää.. oltiin miehe kans vähä yllättyneitä. No kalvot puhkastii ni 7h 40min poika oli ulkona. Ponnistus kesti siis tosta ajasta viel se vaivaset 9min. Sillohan sanoin et ikin en enää synnytä, miutta mulla oli kyllä tosi helppoa ku jälkeenpäin. Ainoo aika mikä oli tuskaa ja huusi oli n. 10min ja sainki epiduraalin, ponnistuskaa ei yhtää sattunu. Toivottavasti toinen tulee yhtä helposti.

Nyt päiväunille!

icefairy&Linnun Lyy 10+4
 
TaCa Kyllä tosiaan komppaan icefairya että sinne vaan klinikalle palvelua vaatimaan jos asia painaa mieltä. Ei musta sulla niin vähän viikkoja ole. Varmasti vähäsempiäkin vaivoja ehtivät katsoa kunhan asiakas jaksaa jonottaa. Toivottavasti kaikki parhain päin.
Kestovaipoista Olette saaneet mut vakuuttuneeksi ja kun lukaisin ton kestovaippainfosivun myös. Ekologisuus + säästöt= Olen myyty! Nyt vaan punnitsemaan vaihtoehtoja. Jos sais vaikka tulevan mummon kamppanjaan mukaan kun jo ilmoittautui vauvanvaatteiden neulojaksi, itsellä kun ei ompelukonetta. Varmaan siinä käy niin että kun vauhtiin pääsee niin alkaa keksimään ties mitä ompeluksia! Tai jos saisi sen koneen lainaan. =)
 
en pysty nyt lukea teidän juttuja vaikka kuinka yritän, niin kaamee olo...oksettaa ihan koko ajan, syömisen jälkeenkään olo ei helpota...kämppä pitää siivota ja pyykkiä pestä, silittää, vaihtaa petivaatteet...en saa itsestä mitään irti...ihan ulos oon saanut oksennettua aamulla viimeksi ja jälleen kerran hammaspesun yhteydessä.. on varmaan hyvässä kunnossa kohta noi hampaat, etenkin taakaalta kun en saa koskaan harjattua loppuun.. ;/

anteeksi omaa napaa ja valitusta... :heart:

mammyli ja alma 10+0
 
En ole yli viikkoon mitään kommentoinut, vaikka joka päivä käyn useita kertoja lukemassa uudet. Ja on tosiaan hyvä, jos aiheet on tummennettu, niin kommentointivaiheessa voi lukea viestit läpi nopeampaa.

Tervetuloa kaikki uudet! :flower:

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, moni oli käynyt joko alkuraskauden ultrassa tai jo np-ultrassa. :heart: Toivottavasti M1n1 tyrä on vain normaali tyrä tai jopa katoaa kokonaan seuraavaan ultraan mennessä. :hug:

Voimia inhottavien vuotojen kanssa kamppaileville. :hug: Itselläkin oli pientä vuotoa vielä yhdeksännellä viikolla, mutta se onneksi loppui sitten itsekseen.

).( OIREET: Iltakuvotus on kadonnut kokonaan yhtä kertaa lukuunottamatta, joten olo on hyvä. Aamulla hammaspesun jälkeen on tullut oksennettua monta kertaa, mutta se on nopeasti ohi. Viime päivinä on täytynyt käydä useammin pissalla, vaikka ei olisi paljon nestettä juonutkaan.
Kävin viime viikolla kuuntelemassa sydänäänet neuvolassa ja hyvin kuului. :heart: Samalla reissulla olin utelias ja kyselin veriseulonnan tulokset. Kotiin päästyäni googletin arvoja ja omat arvoni olivat aivan yläkanttiin. Ei muuta kuin paniikki päälle ja olin varma, että keskeytys on edessä. Siksi en halunnut tännekään tulla kirjoittelemaan pelkkiä ikäviä asioita.
Piinaavien viiden päivän jälkeen tänään vihdoin oli np-ultra ja siellä kaikki olikin hyvin. :heart: Niskaturvotusta oli 0,98mm ja kaikki elimet näyttivät olevan ok. Istumapituus oli 56mm vastaten kokoa 12+1 (neuvolan mukaan 12+0). Veriseulan kanssa riskiksi tuli 1:9700. Itkin riskiluvun kuullessani, sillä olin tosiaan jo käynyt mielessäni läpi jatkotutkimukset ja miten täyttäisin kaavakkeita TEO:a varten.

Älkää vain hyvät ihmiset menkö tutkimaan veriseulan tuloksia omin päin!! Tulette pian yhtä hulluiksi kuin minä ja saatatte huolestua turhaan.

Tuittu- 12+0 POKS
 
SuSa91 Tuohan on tosiaan aivan liian myöhään tuo sinun np ultra?? sullahan on 14 viikkoa melkein jo täynä sillon?
Kyllä ne yleensä sielä oikein laskee viikot ja ultra-ajan kun kertoo millon viimiset menkat oli :eek: ihmettelen kyllä kans!
8+1 täälä!
 
Jeccika ja icefairy Hyvä että sanoitte! mulla on neuvolassa annettu väärät ajat.. eli se olis 14+1 tuo 16.7...


Pitää soittaa heti huomenna neuvolaan että onko tullut äitiyskorttiin virhe viikoista vai mitä!!
 
Ultrassa käyty ja siellä oli kaikki hyvin. Np mitta oli 1,4 mm eli normaali, osallistutaan myös tuohon veriseulaan, vaikka ensin toisin ajattelinkin. Viikot nyt 11+2 ja mittaa kaverilla oli pepusta päähän 47,5 mm. En olis ikinä uskonut, että sikiö on jo noin ihmisen näköinen. :) Seitsemän kuvaa saatiin mukaan, niitä on nyt sitten kiva ihmetellä ja ihmettelemistä tämä onkin kun ei juuri itseään raskaana olevaksi tunne...

Marde ja Milli 11+2
 
Ihanaa Tuittu! Todella hienoa kuulla näitä iloisia uutisia, että np ultrassa on kaikki ok.

Täällä jatkuu väsymys, närästys ja huono olo. Tänään ensimmäistä kertaa meinasin oksentaa hampaita pestessä, ja myös mun nenään mies haisee varsinkin aamuisin tosi pahalta :D Samoin jostain syystä meidän kissaneidin pissa oli mulle päivällä liikaa, ja mies sai täyttää pesukoneen. Oireet siis vaan pahenevat, mutta kai se on hyvä juttu?

neulainen ja klöntti 8+5
 
Moikka pitkästä aikaan! :wave:

Uusille tulijoille onnea ja Lumikuningatar, ihanaa!!!:hug:

Etelän ihanasta lämmöstä viimein palattu kotiin, oli ihanat ilmat 10 päivää putkeen ja hiukan väriäkin tarttui pintaan. Esikoinen (1v5kk) jaksoi yllättävän hyvin koko matkan ja nautiskeli altaalla veden kanssa lotraamisesta :heart:

Luin pika pikaa kaikki läpi, ihanan monta hyvää ultrauutista, niistä onnittelut! Ja tsemppiä vuodoista kärsiville ne on tuskastuttavia. Esikoisen raskaudesta kärsin monta viikkoa alussa runsaista vuodoista ja kaikki meni lopulta hyvin.

Anteeksi nyt oma napa, mutta hiukan mieleni on mustunut :ashamed: Olin juuri ennen matkaa ultrassa jossa oli siis elävä alkio vastaten 6+5. Pahoinvointi oli voimakasta, mutta matkalla oireet loppui kuin seinään :( Ja vatsaa juilinut nyt monta päivää ikävästi ja pelottaa niin perkuleesti mahtaako enää tämä mamma olla raskaana :ashamed: Mulla on uusi ultra nyt keskiviikkona ja silloin pitäisi olla 9+0. Mutta tää oireiden yhtäkkinen loppu huolettaa. Voin olla syömättäkin vaikka miten kauan eikä edes heikota. En siis tahallaan ole syömättä, esikoinen ei aina anna saumaa syödä säännöllisesti niin aiemmin oksuolo pakotti syömään vähän väliä.
Pelottaa!

Toive ja Sintti, toivottavasti 8+5
 
Heipat B)

Koko päivä vierähti sukuloinnissa...nyt ihan väskä, kun tuntuu että piti väkisin pidellä hymyä naamalla kun miehen sukulaisista oli kyse....vaikka kuinka ois tehnyt mieli sanoa, että en jaksa nyt mitään teidän höpötyksiänne...jne... :eek:
Noh ei varmana tarvitse taas vähään aikaan käydä...älkää käsittäkö väärin, mukavia ihmisiä ovat, mutta nyt ei vaan jaksa täs kohtaa raskautta mitään feikkaamista..tms :x

Tsemppiä kaikille vuotaville mammoille
:hug:

Ja uusille teretulemast!

Mulla 2.7 niskaturvotusultra ja puolessa välissä heinäkuuta taas neukkula ja sokerirasitus :wave:

Pt ja Kille 11+0 :heart: POKS**
 
Tänään oli ultra ja LAskettuaika on 30.1. muistaakseni jollakin muullakin on sama tilanne eli: Mulla on kohdussa myös kaksi hematoomaa noin peukalonpään kokoisia? onko keneläkää raskaudessa kokemuksia että onko niistä haittaa? kätilö kyllä sano ettei pitäis olla..
 

Yhteistyössä