*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Susa itse tilasin tuolta myllymuksut.com sivuilta kankaita, tuli muutamassa päivässä kotio :) Ja tosi ihania kuoseja oli :)
Pientä tarvikelistaa, jos teet taskuvaippoja,
-kosteuden pitävää kangasta kangasta (ulkopuoli)
-Imukangas (sisäpuoli)
-harso (sisälle imuksi esim.)
-kuminauhaa
ja tietenkin lankaa :D

kestovaipat alotuksessa on myös ohjeita :) voi vaikka liittää sen tähän:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1726434

 
vipii!! tilaus laitettu menemään! :)
kestavaippa tarvikkeet tulee toivottavasti ensiviikolla niin pääsen jo harjoittelemaan niiden ompelua!

ihanaa :)) tilasin vain muutamaan kankaat että saan kokeilla että hurahdanko nyt kokonaan nuihin hommiin vai en :))

Pitäsköhän tehä kestovaippa kokoa oma mies! sais testata käytännössä miten toimii!! :D

SuSa ja taimi 10+0
 
iltaa neidit =) on mun kuulkaas väsy! kaks päivää töis ja huomenna varmaan nukun puolille päivin jos annetaan :D

minä kuuluun niihin jotka väliin hyppivät tekstien yli jos paljon tekstiä niin luen vaan "pintapuolisesti" ja jos jotain mielenkiintoista niin sit keskitytään taas kunnolla... siis anteeksi siitä :ashamed:
Ja tuo on tosi hyvä asia ku lihavoidaan aina keskustelun aihe niin tietää hypätä yli jos ei kiinnosta :D

vappupommi anteeksi uteliaisuuteni, mutta olen jotenki niin onnellinen teidän puolesta että tekis mieli kuulla joko olette kertoneet raskaudesta muille? mitkä miettet? vieki ihmettelen et kuinka tollasta ylläriä osaa käsitellä =)

vielä ei ainakaan ole soitettu niskaturvotus vastauksista joten toivon että olisiko kaikki hyvin =)

memmu ja valtsu 12+6 :heart:
 
memmu Kiitos kysymästä, ei olla kerrottu vielä kenellekään tästä ylläristä! Ens ke on se niskapoimu-ultra, joten ehkä sen jälkeen. Mä kävin jo niissä labroissakin, joten saan ne samalla. Mut itse olen tässä yllärissä päässyt jo voiton puolelle - mua helpotti tuossa 10.rvk kohdalla kun vointi parani. Se ääretön väsy, jatkuva pakkosyöminen (siis paha olo jos ei syönyt koko ajan) ja turvotus helpotti ja jaksoi taas lähteä lenkille, siivota jne "palasi normaaliksi ihmiseksi" käänsi ajatuksia positiivisempaan suuntaan. Oikeesti mä en jaksanut edes aluksi ajatella kovin pitkälle eteenpäin tätä raskautta.

Nyt siis ihan positiivisin mielin ja toivon että tuo ultra ois pian. Sitten ehkä kerrotaan joillekin..... Voi olla vähän yllättyneitä ilmeitä Tänään oli jo lähellä kun tuli vierailta yllättäen ja mulla oli sellaiset vaatteet mistä tuo vatta näkyy... Piti vähän asentojaan katsella. Muuten olo ei kovin raskaanaolevalta enää tunnu - onneks on doppleri -, ei pahoinvointia tms mut vatsa jo tuntuu tuolla "alhaalla", ihan istuessakin, puhumattakaan vaatteista. Keskiviikkona suuntaan vasta kaupoillekin jos kaikki ok.

vappupommi 11+2
 
susa91 hih, tiedän mitä tarkoitat kun toisen haju ällöttää öisin..ekaa odottaessani, mies oli töissä kaatopaikalla ja teki siellä pitkiä päiviä eikä sit jaksanut mennä suihkuun kotiin päästyä, ni oli tosi kiva sitten nukkua x) mulla oli ekassa raskaudessa se hyvä puoli etten sit oksentanut mitään, vaan monet jutut yökötti. Mut tää toinen raskaus on sit aivan kamalaa..tänäänkin oksensin kesken hampaiden pesun :( ja tytön laitan aina aamulla katsomaan juniorilta piirettyjä siksi aikaa kun teen itselle aamutoimet ni harmittaa tosissaan ku hampaiden pesun jälkeen kun alan punnertamaan oksennusta ni tuntuu et kakoon ja oksennan kauan ennen ku olo tasoittuu :/ ja tyttö siis odottaa mua wc:stä olohuoneessa :(

Nyt en kyl tiedä tuleeko tää kaikki tummennetulla tekstillä :/ nooh, kestäkää mua jos tulee...

oltiin tänään yhdissä häissä, miehen sukulaisten luona. oli kiva mekko mulla, ettei vaaan kukaan ois arvannut et täällä rasskaana ollaan :) kun haluun odottaa siihen 30.6 asti ennen ku uskallan itselleni antaa ilon tästä raskaudesta..

mielialan vaihtelut mulla niitä oli ekassa raskaudessa, mutta ei tässä!! :) eli erittäin rakkauden täytteistä ja kiinaamatonta aikaa oon viettänyt miehen kanssa :heart: mutta täytyy myöntää että kun nyt tästä odotuksesta tein positiivisen testin ni pisti se jonkinlaisen pienen sekaisin olon hetkellisesti..siis vaikka oltiin yritetty tytön syntymästä asti raskautta ja mietitty kaikki, petytty monet negatiiviset testit, ni kyllä sitä vaan sit alkoi uudetsaan miehelle puhumaan et tehtiinkö nyt oikein? pärjätäänkö varmasti isompana perheenä? rakastaako tätä lasta kun ensimmäistä jo rakastaa, eli voika rakkautta jakaa? tuleeko nyt synnytyksenjälkeinen masennus kun ekasta ei tullut (tutuilla ollut se, niin tietoa siitä oli..) mutta kaikki asiat läpi käytyä niin tottakai tää on ihana juttu, mut huudan jee, oon raskaana vasta kun ultra on ohi! :heart: siis vaikka sen tietenkin jo tiedostan =)

jännittää kun en tiiä onko masussa poika vai tyttö.. odotan kumpaa vain innolla :) ihanaa jos tulee tyttö, saa eka tyttöni siskokamun joka ymmärtää läpi elämän samoja juttuja (kuten mäkin jaoin kaksoissiskoni kanssa kaikki asiat, mm menkka asiat oli aika tärkee juttu..tietenkin siitä tieto jaettu äitin kanssa, mutta se vertaistuki lähinnä ;) Ja jos poika niin ihanaa et sit mulla ois molemmat kullat; tyttö ja poika :) Mua jännittää ihan kamalasti se synnytys...


....SYNNYTYSPELKO; ÄLÄ LUE JOS ET KESTÄ!!! ei varmaan saisi puhua täällä ettei muihin tartu mutta antakaa anteeksi.. :( tarkoitukseni ei oo se, vaan helpottaa omaa oloani...ekaa odottaessani en pelännyt, aattelin et työnnän niin kovaa kun saan ulos, enkä oo niitä kiljuja tyyppejä!!! noh synnytys meni aivan erilailla...vauva ei tykännyt liikkua, raskaus oli mennyt yliajalle, joten vasta 3:tena päivänä käynnistyksestä saatiin paikkani tarpeeksi auki. Vauvaa en saanut työnnettyä ulos (vaikka tyttö oli vain 3010g) jouduttiin käyttää imukuppia ja leikata paikkojani auki..tosin tytöllä oli molemmat kädet poskillaan, ni oli varmaan sen takia niin työläs ponnistaa.. ja kiljaisuhan mulla tuli: kiljuin: sattuu!! ku se käsiposki vaihe tuli, ja lääkäri kiljui mulle: niin sen kuuluukin sattua, työnnä!!! tyttö synty elottomana.. hälytivät lisää ihmisiä ja menivät toiseen huoneeseen tytön kanssa. Mies hoki mulle koko ajan: Kuoliko se?? mä yritin helpottaa miehen oloa rauhoittelemalla ja sanomalla että älä huoli, he tekee parhaansa..mua pelotti miehen vointi siinä kun ommeltiin..käänsin omat ajatukseni,pelkoni pois miehen vuoksi..sit tuotiin tyttö, saatiin virkoomaan, oli kuulema säikähtänyt synnytyksestä, mutta täytyi viedä happikaappiin pian. Olomme helpottui, oltiin onnellisia :) ja mies menee juhlimaan kamujen kanssa asiaa, moni odotti ukkoa jo meillä pullojen kera..mies lähti juhlimaan..Muutaman tunnin iässä anestesialääkäri sanoi käytävällä että varautukaa pahimpaan, tytön vointi huonontunut, crp nousussa, verensokerilaskussa, ollaan yhteydessä toiseen sairaalaan :( (sai strettokokkibakteerin) tyttö siirrettiin ambulanssilla. Tekstailin mielelle tilanteen, mies halusi ehdottomasti tulla sairaalaan ennen siirtoa, kätilöt sanoi hymyillen että tottakai mies saa tulla kunhan ei laula käytävällä (mies oli juonut jo jonkin verran;) mies tuli, silitettiin vauvaa ennen ambulanssin tuloa, kyynelehdittiin..kätilöt sanoi miehelle: isi saa mennä ambulanssin kyytiin saattamaan jos haluaa =) ja menihän mies innokkaana =) yhdessä nukuttiin tuleva yö sairaalaan sängyssä..mä pääsin kotiin jo tulevana päivänä puolen pvän aikaan et pääsin vierailemaan vauvan luona toisessa sairaaassa. CRP kävi pahimmillaan 90:ssä, kummetta oli, nenämahaletku, vanhemmat sai katsoa muutaman tunnin vauvaa vierailuaikoina, mutta yöksi ei saanut jäädä..itkettiin paljon miehen kaa.. nyt sit mua pelottaa kauheesti synnytys..mitä jos en saa pikkusta työnnettyä, ja pikkunen kuolee tai saa jonkun cp-vamman hapen puutteesta?? (kuten tuttuni..) neuvolahoitaja sanoi mulle heti ekassa neuvolassa ilman et oli kuullut mun tuntemuksia, pelkoja, et: Haluunko mä ajan synnytyspelkoja varten sairaalaan? ja sit kyseli oliko mulla niitä (kun muisti niin hyvin sen ekan raskauden) ja kun kerroin et oli niin hän sanoi että siellä sairaalassa ne tutkii tarkkaan nyt et oliko syynä imukupin käyttöön se ettei pikkunen mahtunut ulos..ja sit tulee se sektiomahdollisuus selvitettyä...se mikä mua helpottaa on ajatus siitä että aika monella on tuntunut olevan helppo ja nopea alatiesynnytys seuraaviissa raskauksissa :) ja se aika sinne sairaalaan pelkojen takia, helpottaa =)

:heart:

mammyli ja alma 9+6
 
Mammyli mulla ekassa (kesti 12h) likka meinas jäädä kiinni synnytyskanavaan ja olikin aika sinertävä kun syntyi ja kärsi hapenpuutteesta.Nyt tällä hetkellä likka on 16 vuotias ja sairastaa dysfasiaa ja silloin kun se diagnosoitiin tytön ollessa 3v eivät vielä tieneet, mistä dysfasia johtuu ja nyt kun on aikaa mennyt olen itse laskenut yksi ynnä viisi...ja olen aivan satavarma että tuo hapenpuute aiheutti sen dysfasian.

Seuraavassa synnytyksessä (kesti 5h) 1,4 v jälkeen poika tuli tosi kivasti ulos synnytyskanavasta ja on aivan normi poika. :)

Mulla onkin ihan muista syistä tuo synnytyspelko. Niinkuin olen kirjoittanut, pelkään kipua äärettömän paljon. Omaan erittäin alhaisen kipukynnyksen ja en vaan kestä kipua sillälailla kuin normaalit ihmiset...silti olen viidestä synnytyksestä selvinyt ja aina sanonut että tää oli kyllä varmasti viimeinen :LOL: :D
Itseäni vielä "kiusaan" katselemalla synnytysviedeoita lähes viikoittain. :saint:

Eilen huomasin seuraavaa; Olin ollut syömättä useamman tunnin ja ei tullut huonoa oloa, joten eiköhän tässäkin ruveta olemaan pikkuhiljaa voiton puolella :wave: ;)

Pt ja Kille 10+6 :heart:
 
mammyli mulla oli myös aika vaihderikas imukuppisynnytys ja pojan elvytys, joskin sen jälkeen meillä onneksi meni kaikki hienosti. En tietoisesti ainakaan pelännyt sen jälkeen synnytystä, mutta toistaalta meni yli 4 vuotta ennen kuin halusin seuraavaa lasta. Toinen synnytys oli huomattavasti helpompi ja vaikka poju syntyikin luomuna ja napanuora kaulan ympärillä ja jouduttiin vähän hapettamaan, niin olin valmis uuteen heti kun salista lähdin osastolle kävelemään :D Onneksi jokainen synnytys on erilainen!

SuSa tervetuloa hurahtaneiden joukkoon :D Varoitus - siihen jää jossain määrin koukkuun!!! Kannattaa muuten aluksi tehdä vain yksi tai korkeintaan pari vaippaa samalla kaavalla, kun vaipan toimivuus riippuu paljolti vauvan rakenteesta. Ei sitten ole pinoa toimimattomia vaippoja kaapissa. Valmiilla kaavalla on sit helppo hurautella äkkiä lisää sitä vaippaa joka tuntuu toimivimmalta. Myös noissa materiaaleissa on niin paljon valinnanvaraa, että vaihtoehtoratkaisuja tulee todella paljon ja ite on vaan haettava se omalle pikkuiselle sopivin.

Kertomisesta minä pläjäytin ultran jälkeen naamakirjaan että vauveli olisi tuloillaan talvella. Eipä jäänyt sitten kenellekään enää arvailujen varaan. Aika moni nyt tiesi jo muutenkin kun tämä masu pullottaa jo kovasti. Tai siis napurin tätikin sanoi ettei niinkään mahasta huomannut vaan sen piilottelusta :D

Jep, mutta nyt ompelukset kutsuvat että ehtisi saada edes muutamat harkkahousut tänään valmiiksi, kun huomenna lähdetään taas reissun päälle ja palataan sitten juhannukseksi B)

Mussu & Myy 12+0 *POKS*
 
Kurja kokemus sinulla, mammyli. Ei mikään ihme, että on jäänyt pelkoja. Mitään muuta en osaa sanoa, kuin että kannattaa olla aktiivinen ja tuoda asiaa esille neuvolassa ja äitipolilla. Laiha lohtu se, että usein toinen synnytys on helpompi kuin ensimmäinen.

(.)[b/] Ihan kohtuullinen olo ainakin nyt aamusta, en taida uskaltaa hehkuttaa vielä...

Ai niin, piti vielä kysymäni rautalisästä, kun jollekulle oli aiemmin sanottu, ettei suositella alle rv 12, niin oliko puhetta mihin tämä suositus perustui? Mulla nimittäin on hb enää 100 ja tämä tolkuton väsymys saattaisi ehkä johtua ihan vain siitä. Mitattiin silloin, kun kävin tipassa hakemassa migreenilääkitystä ja hoitsu sanoi kyllä, että kannattaa aloittaa rautakuuri. Jäi vain kummittelemaan se, että miksei sitä suositella...

Kreecher ja Ötys 8+5
 
Kreecher tälläsen löysin tähän hätään http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26264,28381 Ilmeisesti voi lisätä huonovointisuutta ja närästystä, muuten ei pitäisi olla mitään haittaa :)

mammyli onneksi loppu hyvin kaikki hyvin :hug: Tottakai tuollaisesta jää traumat :hug: Itse en ole synnyttänyt koskaan, joten en osaa muuta sanoa.. :/ jos saa kysyä, niin saitko muuuten sairaalasta/neuvolasta tukea asian keskellä?

mussu kiitos vinkistä :) olisinkin varmaan liikaa noita ostanut/tehnyt :D

(.) ÄH! huonosti nukuttu yö takana |O toisella kissalla oli neljästä kymmeneen aamulla tunnin välein kamala halipula ja piti käydä mut herättämässä silitystä varten, nukku muutenkin ihan kiinni mussa neljästä asti ...? tunnin sai ana nukkua ja sitten herätettiin :D taitaa valmentaa mua vauva-aikaan :LOL: Olo täällä päivällä aina hyvä, mutta nyt illalla on iskenyt kamala pahoinvointi ihan puusta, mutta kyllä sen muutaman tunnin kestää mielummin, kun koko päivän :) Jaahas, tänään on siivouspäivä.. vois mennä vaikka ensimmäisen pesukoneellisen laittamaan päälle ja alottaa ton imuroimisen ..->

piupula ja leevi 10+4
 
muistelisin et mulle on sanottu et rautalisä ennen viikkoa 12 voi aiheuttaa vauvalle epämuodostumia. Korjatkaa joku jos olen väärässä :ashamed:

Synnytyksestä: Mulla takana 2 ihan mahtavaa synnytystä. Ensimmäinen (2003) alko kotona vesien menolla. Siitä lähettiin sitte pikkuhiljaa kohti synnäriä. Tässä vaiheessa ei vielä supistuksia, tai ainakaan semmosia et muistas. Synnärillä otettiin käyrää ja todettiin olevan 2 cm auki. Kätilö kyseli toiveita lääkityksestä ja muusta sanoin et ammeeseen ois kiva päästä katotaan sitte en jälkeen mitä lääkkeitä. Pääsis ammeeseen, joka oli ihna mahtava. Sielä alko sitte supistuksia tuleen. Oleskelin siellä muutaman tunnin, välillä piti käydä vessassa. Sitte tarkistettiin kohdunsuuntilanne ja todettiin olevan auki 8cm. Ei siis epiduraalia eikä muutakaan. Ilokaasuakaan ei ollut mahdollista saada. Siinä vaiheesssa alko hirvittää. Vähä aikaa meni ja sain alkaa ponnistaa. Siinä meniki sitte reilu tunti ja väliliha piti leikata. 7 tunnin työn jälkeen syntyi melkeen 4 kilonen poika. Ainut miinus oli et menetin paljo verta. hb oli synnytyksen jälkeen ainoastaan 62. Muutaman verensiirron jälkeen pääsin jo sängystä ylös :LOL:

Toinen synnytys oli myös kuin unelma. Alko kotona supistuksilla. Soittelin sairaalaan ja sain luvan tulla ku siltä tuntuu. Päätettiin lähtee heti tarkistaan tilanne. Autossa tuntui jo siltä et tää ei kauaa kestä, ja maassa olevat töyssyt tuotti tuskaa. Synnärillä tarkistettiin tilanne ja olin 8cm auki. Ei siis toiveita ammeesta eikä kipulääkkeistä. Suoraan saliin vaan. Pääsin sängylle ja naukkailin ilokaasua vähä aikaa, ja ponnistamisen tarve tuli. Minuutti ja poika oli ulkona. Helppo homma =) Ei repeämiä eikä mitään. Itse kävelin ulos synnytyssalista. Aioin tulla pian uudestaan ku oli niin helppoa.

Pitää vaan toivoa et pääsen yhtä helpolla tälä kertaa B)

t. Tammitähti ja tirppis 10+
 
Synnytys mulla meni kyllä aivan mahtavasti, käynnistettiin kylläki ku meni 41+2 viikolle. Kokonaiskesto 5h josta ponnistusta 6minuuttia. En revenny, muutama tikki tuli kauneussyistä kuulemma :D Nekään ei menoa estäny, istumaan pystyin hyvin alusta asti ja jalat meinas pettää ainoastaan ku synnytyksen jälkeen suihkuun menin. Istumaan piti mennä mutta se oliki ainut ongelma. Nyt en oikein synnytystä odota, matkaa synnärille tulee olemaan yli 200km ja se matka ei niin innosta =/ En minä viitti nyt lähtee mihinkään moneksi viikoksi oottelemaankaan että jospa se kohta syntys.

Ja minä en kans aina ihan kaikkiin juttuihin kommentoi, jos mulla ei oikeesti oo mitään tietoa tai muuten asiasta kokemusta niin en minä sitten mitään sano. Muuten kyllä koitan aina kirjotella sen mitä muistan ja ehdin :)

Tänään kuuntelin tuolla kotidoplerilla että kuuluisko tuolta masusta mitään, eikä tarvinu ees ettiä niin kopina löyty :heart: Mahtava laite on kyllä tuo, kannatti ostaa :)

Susanna & Pähkinä 10+2 :heart:
 
Kirjoitetaan vielä kolmannen muunkin synnytyskertomukset lyhkäsesti :wave:

Kolmannessa sain käynnistyksen ja ekasta pillerin palasesta ei lähtenyt käyntiin ja toisesta palasesta sitten alkoi kuin salama kirkaalta taivaalta...heti tosi kivuliaita supistuksia ja suoraan synnäriin...siellä kärvistelin kiikkutuolin ja ilokaasun kanssa tovin ja kun epiduraalin laiton jälkeen ei kivut hellitäneet juuri ollenkaan...jouduin kärsimään kivuista koko synnytyksen ajan...loppujen lopuksi synnytin tytön maailmaan seisaaltani, kun mitkään muut asennot ei tuntuneet hyviltä...aikaa säännöllisten suppareiden alkamisesta meni noin 4h.

Neljännessä käynnistettiin taas ja nyt tipan kanssa ja kestikin hieman kauemmin tuo synnytys, kun ei meinanut ottaa onnistuakseen nuo supparit...ponnistusvaihe oli jotenkin tosi hirveä, kun ei ollenkaan tuntunut epiduraalin takia ponnistustarvetta ja ois vaan pitänyt pnnistaa...hullua mielestäni :x Oiskohan aikaa mennyt noin 6h.

Nyt viimeisin olikin sitten nopein ja tavallaan ihanteellisin...käynnistys taas ja pillereillä aloiteltiin tuloksetta, jolloin lääkäri puhkaisi kalvot ja kuin taikaiskusta alkoi helvetilliset (anteeksi) tuskat ja kivut...epiduraalin ehdin just ja just saada, mutta ei auttanut kuin pariin suppariin...jolloin olin jo täysin auki...kalvot puhkaistiin 11.30 ja 13.30 sain luvan ruveta ponnistamaan pikkuhiljaa....siinä sitten odoteltiin kätilön ja miehen kanssa taas niitä ponnistustuntemuksia ja ei mtn tuntunut...kipeitä suppareita vaan tuli puolen minuutin välein...siinä sitten rupesin vähän niinku treenaamaan että miltä se tuntuisi ponnistaa...ja rupesihan sen vauvan pää näkymään synnytyskanavassa....14.15 syntyi likka jolla oli toinen käsi poskella ja toinen olkapää meni sijoiltaan...rajua oli hänenkin maailmaan tulo :'( :x Jotenkin tosi tyhmän tuntuista se ponnistaminen , kun ei mitään tarvetta ja näinhän voi käydä jos on esim. epiduraalipuudutus. Kaiken kaikkiaanhan koko synnytkseen meni sitten vaan 2h ja 45 min...ja varmasti olisi ollut nopeenkin jos oisin uskaltanut ponnistaa kunnolla jo puol 2... :p

Että näillä mennään...

Pt ja Kille 10+6 :heart:
 
Heipsan taas! Täällä on menny pari päivää huolehtiessa.. Tai eilen huomasin vessassa,että alushousut oli veressä. Verta tuli illan aikana jonkin verran siteeseen asti, mutta melko vähäistä se oli. Välillä vuoto oli ruskeaa ja välillä ihan punaista. Se sitten rauhoittui illaksi, mutta jatkui tänä aamuna. Housut ei ainakaan nyt sotkeudu, ettei verta ihan valumalla valu, mutta pyyhkiessä tarttuu paperiin kuitenkin ihan kunnolla. Melkein kuin ois niukat kuukautiset. Kipuja ei ole. Oon nyt ihan huolesta soikeana täällä, en tiiä mitä pitäis ajatella.. Mutta pitänee huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä josko ehtisivät ultraamaan.

Mullahan oli viime viikon maanantaina neuvola,missä vauvalla oli kaikki hyvin, kun ultrattiin. Niin ja mulla oli toissapäivänä vähän vihlontaa alamahalla,kun esikoisen kanssa vietin päivän ja nostelin tietenkin melko paljon häntä. Oiskohan voinut tuosta ärsyyntyä ja alkaa vuotamaan?

Kestoilusta oli ollut puhetta. Itse en aiheesta ole erityisen kiinnostunut, enkä esikoisen kanssakaan sitä kokeillut. En jaksa pyykätä niin ahkerasti ;)

Aikaisemmista synnytyskokemuksista oli ilmeisesti myös jotain puhetta? Mulle tehtiin sektio, ja siitä jäi positiivit ajatukset itselle ja miehelle. Kipeä tietysti olin, mutta ajan kanssa siitä parani. Nyt (jos sinne asti pääsen), toivoisin kovasti "oikeaa" synnytystä. Ihan kokemuksen kannalta olisi ihana saada ainakin yrittää alatiesynnytystä. Kahden sektion jälkeenhän siihen ei sitten enää olisi mahdollisuutta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja iitu--:
Heipsan taas! Täällä on menny pari päivää huolehtiessa.. Tai eilen huomasin vessassa,että alushousut oli veressä. Verta tuli illan aikana jonkin verran siteeseen asti, mutta melko vähäistä se oli. Välillä vuoto oli ruskeaa ja välillä ihan punaista. Se sitten rauhoittui illaksi, mutta jatkui tänä aamuna. Housut ei ainakaan nyt sotkeudu, ettei verta ihan valumalla valu, mutta pyyhkiessä tarttuu paperiin kuitenkin ihan kunnolla. Melkein kuin ois niukat kuukautiset. Kipuja ei ole. Oon nyt ihan huolesta soikeana täällä, en tiiä mitä pitäis ajatella.. Mutta pitänee huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä josko ehtisivät ultraamaan.

Mullahan oli viime viikon maanantaina neuvola,missä vauvalla oli kaikki hyvin, kun ultrattiin. Niin ja mulla oli toissapäivänä vähän vihlontaa alamahalla,kun esikoisen kanssa vietin päivän ja nostelin tietenkin melko paljon häntä. Oiskohan voinut tuosta ärsyyntyä ja alkaa vuotamaan?

Kestoilusta oli ollut puhetta. Itse en aiheesta ole erityisen kiinnostunut, enkä esikoisen kanssakaan sitä kokeillut. En jaksa pyykätä niin ahkerasti ;)

Aikaisemmista synnytyskokemuksista oli ilmeisesti myös jotain puhetta? Mulle tehtiin sektio, ja siitä jäi positiivit ajatukset itselle ja miehelle. Kipeä tietysti olin, mutta ajan kanssa siitä parani. Nyt (jos sinne asti pääsen), toivoisin kovasti "oikeaa" synnytystä. Ihan kokemuksen kannalta olisi ihana saada ainakin yrittää alatiesynnytystä. Kahden sektion jälkeenhän siihen ei sitten enää olisi mahdollisuutta..
Paljonko siulla on viikkoja? Oisko mahdollista että olisi kuukautisten alkamisajankohtavuotoa?

 
Mulla vähä sama tilanne kuin iitulla!

Eilen töissä joskus yöllä oli tullu verta housuihin... mutta todella vähä, noin teelusikallinen.
Kipuja ei mullakaan ole ollu mutta takana kummittelee yksi keskenmeno!!
Ahistaa ja masentaa.... :'( :(
 
synnytyksestä teilä täälä ollu puhetta.. meiläkin meni esikoisesta hyvin synnytys!
kesti vain 4h ja ihan normaali alatiesynnytys :) Tärkeintä oli että sain olla ammeessa tunnin, ehkä parasta kivunlievitystä mitä on :D sielä ei kyllä kipu tuntunu missään!
Mulla pelotti kans synnytys.. mutta kun viikkoja kerty niin se muuttu semmoseksi että olis jo kiva päästä synnyttään ja saada vauva syliin..

poksumaan tulin myös :) eli rv 8
 
Synnyttämisestä ollut puhetta melkoisesti, enkä kokemuksista voi esikoista odotellessa puhua. Sen verran pitää sanoa, että kuvittelin kestäväni kipua yleensä hyvin, kunnes pillereiden aloituksen myötä kroppa tutustutti miut helvetillisiin kuukautiskipuihin. :kieh: Eli en odota mitenkään hyvillä mielin itse maailmaan saattelemista, mutta pitäähän se ulos saada.

Vuotaminen rantautui tännekin, vaikka ajattelin, että pahoinvointi ja turvotus olis miun reilu osani raskausvaivoista. Kaksi päivää vuotanut ihan vaaleanpunaista valkkaria inhottavan reilusti. Ei kai pitäisi pienistä huolestua, mutta pistäähän tuo miettimään, varsinkin kun alun vihlonta on palaillut lievempänä.

Baby Buttefly, tänne me katoillaan kaikki vuoron perään vähän massaan. Eikä kaikilla yksinkertaisesti ole kokemusta tai tietoa kommentoida kaikkien vaiheita. Malta vielä täällä meidän kanssa. :) Tammikuuhun on pitkä aika!

POKS kolmannelle kuukaudelle mennään,
eli Spatz ja mahavaiva 8+0
 
Tulin lukemaan toisten kuulumisia :)
Kestoilu ei kiinnosta, joten sitä ei aloiteta tämän kolmannenkaan kohdalla.

(.)Uudet housut pakko käyä ostamassa,puristaa inhottavasti alamahaa.
Tuota kotidoppleria miettiny että ostaisko :)...

Keiju ja Tirppa Rv 9+4?
 
Hei vaan!

Töissä puurrettu kuun alusta, kiirettä on pitänyt ja palstailut jääneet pikaisiksi piipahduksiksi.Nyt kahlasin 10 sivua läpi.

Meillä ei olla kestoiltu, esikolta oli tarkoitus, mutta se jäi remontin jalkoihin.Myin hankitut vaipat pois talvella.Syntymättömän lapsen vakuutusta ei otettu, lapsivakuutus on.Ei oteta nytkään, eikä varmaan saataiskaan, jos monikkoraskaus varmistuu np-ultrassa.

Tervetuloa uusille!

Ekassa neuvolassa käyty, kaikki oli ok.Sydänääniä ei kuunneltu, enkä sitä odottanutkaan.Np ultra on 9.7. ja sitten katsotaan miten edetään.
Joku oli kysellyt joko maha pullottaa.Normihousut menee vielä jalkaan, turvottaa kyllä.En sanoisi pömppistäni vielä vauvamahaksi :D Pahoinvointi jatkuu.Toivon hartaasti, että helpottaisi parin vkon kuluttua...

Mukavaa alkavaa viikkoa jokaiselle !

savara ja trio 9+4
 
Heippa tännekkin!

mussu81 Tilasinkin vain muutamaan tarvikkeet :)

Tänään rippijuhliin lähtiessä huomasin että tadaa, suorat housut ei mahdukkaan jalkaan.. En sitten aikasemmin illalla ollut tajunnut kokeilla! Kituutin sitten farkkujen kanssa jotka nekin puristi niin paljon että suoraan rippijuhlista tullessa piti lähteä kauppaan.. ensimmäiset äitiyshousut piti käyä ostamassa! Kyllä on mukava olla nyt!

Asunnon kanssa meillä kävi vähän ikävästi kun se talo ehti mennä! :) Mutta nyt vaan sitten uutta putkeen!

Tälle illalle vielä hakemaan uusi isompi auto! :)

susa + taimi 10+2
 
Noista vuodoista.. Ne on kyllä harmillisia, kun ei itse voi tietää mitä ne on, mistä johtuu jne. Itsehän vuosin kolme kertaa, viimeisimmän kerran 8+0. Mitään syytä noille ei löytynyt, ja joka kerta lorahti sellainen "lusikallinen". Nyt niitä ei ole enää näkynyt ja toivottavasti ei nää lorahdakaan.. Mulla oli siitä hyvä tuuri,että olin aina vessaan menossa kun lorahti, en päässyt likaamaan vaatteita eikä esim. tapahtunut kesken kahvitunnin.

IIK! Huomenna on sitten se np-ultra. Jännittää.. Illalla tuun sitten kertomaan miten meni.

Marde ja Milli 11+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja iitu--:
Heipsan taas! Täällä on menny pari päivää huolehtiessa.. Tai eilen huomasin vessassa,että alushousut oli veressä. Verta tuli illan aikana jonkin verran siteeseen asti, mutta melko vähäistä se oli. Välillä vuoto oli ruskeaa ja välillä ihan punaista. Se sitten rauhoittui illaksi, mutta jatkui tänä aamuna. Housut ei ainakaan nyt sotkeudu, ettei verta ihan valumalla valu, mutta pyyhkiessä tarttuu paperiin kuitenkin ihan kunnolla. Melkein kuin ois niukat kuukautiset. Kipuja ei ole. Oon nyt ihan huolesta soikeana täällä, en tiiä mitä pitäis ajatella.. Mutta pitänee huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä josko ehtisivät ultraamaan.

Mullahan oli viime viikon maanantaina neuvola,missä vauvalla oli kaikki hyvin, kun ultrattiin. Niin ja mulla oli toissapäivänä vähän vihlontaa alamahalla,kun esikoisen kanssa vietin päivän ja nostelin tietenkin melko paljon häntä. Oiskohan voinut tuosta ärsyyntyä ja alkaa vuotamaan?

Kestoilusta oli ollut puhetta. Itse en aiheesta ole erityisen kiinnostunut, enkä esikoisen kanssakaan sitä kokeillut. En jaksa pyykätä niin ahkerasti ;)

Aikaisemmista synnytyskokemuksista oli ilmeisesti myös jotain puhetta? Mulle tehtiin sektio, ja siitä jäi positiivit ajatukset itselle ja miehelle. Kipeä tietysti olin, mutta ajan kanssa siitä parani. Nyt (jos sinne asti pääsen), toivoisin kovasti "oikeaa" synnytystä. Ihan kokemuksen kannalta olisi ihana saada ainakin yrittää alatiesynnytystä. Kahden sektion jälkeenhän siihen ei sitten enää olisi mahdollisuutta..
Tosiaan viikot unohtui, nyt on 9+3-10+0. Ihan tarkkaa en tiedä, viim.rakenne ultrassa selviää. Kuukautiset olleet niin epäsäännölliset, ettei senkään perusteella osaa tarkkaan laskea. Itsekin mietin, että aika lähellä varmasti kuukautisia, mutten sitten tiedä, että voisiko vuoto johtua siitä. Mietityttää, että tohdinko esikoista nostella, tuntuu alamahassa kyllä ilkeälle aina nostamisen jälkeen. :(
 
oliko nyt moniki vuoteleva? jos oikein ymmärsin.....
Toivotaan että olisi ihan harmitonta. eikä tollasesta vuotelusta pääse heti tarkastus ultraan ku soittaa neuvolaa? ei oo kivaa peletä muutamaa kuukautta ku odottaa jotain rakenne ultraa :/

täälä olot ihan ok. vähä vihlonu alavatsaa, mutta ei siis mitenkään huolestuttavasti =)

memmu ja valtsu 13

ihana viikko luvattu sään puolelta =) :heart: ( tänään poksu :D )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Memmu86:
oliko nyt moniki vuoteleva? jos oikein ymmärsin.....
Toivotaan että olisi ihan harmitonta. eikä tollasesta vuotelusta pääse heti tarkastus ultraan ku soittaa neuvolaa? ei oo kivaa peletä muutamaa kuukautta ku odottaa jotain rakenne ultraa :/

täälä olot ihan ok. vähä vihlonu alavatsaa, mutta ei siis mitenkään huolestuttavasti =)

memmu ja valtsu 13

ihana viikko luvattu sään puolelta =) :heart: ( tänään poksu :D )
Uiihh...mitkä viikot siulla on jo...aika menee jotenkin tosi nopeesti ;)

 

Yhteistyössä