*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

savara oli varmaa melkonen pommi ku muistan ku esikoisesta luultii kahdeksi,mutta suoraan sanottuna onneksi ei ollut. Oli sen verran pelottavaa edes se ajatuksin. :) Mutta kyllä se melko todennäköistä on jos kaikillä sykekin on. Mutta kolmeen vauvaan on kyllä vähän erikoista tottua ainakin aluksi. Vuoden kuluttua onkin asia jo voiton puolella. mutta tripla mahdollisus saada ainakin yksi vauva syliin saakka :) Hassua mikä tuuri kun ei suvussakaa teillä ole.Osasko sanoa et oliko kaikki epäidenttisiä vai muutama identtisiä? Jännää! :) en ookkaa koskaa jutellu kolmosten odottajan kanssa.
 
Minuakin suoraan sanottuna kauhistuttaa jos tulee enemmän ku yks :eek: en varmaan pärjäis.. ehkä sitä ajan kans oppis pärjäämään mutta hommia riittäis! sitte ku on tuo esikoinenki nuin vikkelä neiti!
Mulla on kummallisia vihlasuja vattassa joka päivä monta kertaa.. nyt ei kestä tehdä minkäänlaisia äkäsiä liikkeitä nii käy tosi kipeää! Ei esikoisesta ollu ihan näin herkästi kyllä.. mikähän siinä on? :eek:
 
Jeccika minulla myös tosi kovia vihlaisuja tuolla vasemmalla alhaalla. Samanlaisia oli kyllä aiemmissakin raskauksissa joillakin viikoilla (en enää muista millä ), eli ei varmaankaan syytä huoleen - kuuluu asiaan :D

Suhteellisen hyvä päivä. Vähän liian pitkäksi venyi päikkärit ja nyt meinaa öllöttää - varsinkin ku koirat tuli sisälle ja ne HAISEE mun nokkaan TOSI pahalle . Ulkokoiria kun periaatteessa ovat niin haisevat tietty oikeastikin, mutta nyt kyllä meinaa tehdä tosi pahaa... :x Pakko kestää muutama tunti että saavat olla edes hetken taas perheen parissa, kun monta päivää ovat jääneet niin vähälle huomiolle :ashamed:
 
huomasin HelinäKeiju10 :)
'Heh mulla tuli kans neitin kans nukuttua kolmen tunnin päikkärit :D ihan kiva!
Koskahan sitä soittelis sitä neuvola-aikaa.. taidan loppuviikosta soitella :p huomena tulis 6 viikkoa täyteen.. mun laskujen mukaan!
 
Baby Butterfly Kaksi on samassa pussissa, eli identtiset ja yksi omassaan, eli ei-identtinen kahden muun kanssa. Toinen näistä identtisistä oli se, joka löytyi haeskelun jälkeen, eikä syke ollut niin vahvan näköinen ja näkynyt omaan silmääni niin selkeästi kuin kahdella muulla.Siksi ehkä luotto tämän alkion selviämiseen ei itsellä ole kovin vahva.Eihän näitä palauttaakaan voi.Pakko sitten on oppia pärjäämään.

Calypso Voimia sinulle! :hug:

Väsyttää ja oksettaa.Siinäpä se :p

savara & trio 7+4 (kö se nyt oli..)
 
Hyvää sunnuntaita pinoon =)

Täällä on ollut aika rauhallinen sunnuntai :) Tänään ottanut vähän tota pyykkivuorta käsittelyyn :p pitäs voel huomenna siivota, jos jaksais :whistle: Hmmm.. mulla tuli tänään ihan haaleen rusehtavaa valkkaria, joka loppu kun seinään.. ?????!! :eek: ei mitään hajua, et olisko menkkojen pitänyt tulla näihin aikoihin, kun ollu kovin epäsäännölliset... vai oisko toi vaan kuivista limakalvoista johtuvaa vai olisko jotain alkuvarotusta keskenmenosta? Vähän nyt kyllä pelottaa... vaikka toiaalta tiedän, että hätää ei vielä ole, kun ei ole kipuja eikä verta valu, mutta ajatusta km on vaikea saada päästä pois... Pitää nyt vaan katsoa, mihin tämä tästä kehkeytyy... :|

piupula ja leevi 8+4
 
Calypso:Voi ei! :'( Mä nyt pidän kuitenkin peukkuja, että kaikki olisi hyvin. Eihän syke vielä välttämättä näy noilla viikoilla. Kovasti voimia ja odottelen uutisia! :hug:

savara:Wau! Olipas oikein triplayllätys :D Onneksi olkoon!

Kaikille pahoinvoiville tsemppiä, täällä yrjötys on suurimmillaan aamuisin ja lievenee hieman iltaan mennessä. Oksentanut ei ole tarvinnut, vielä, mutta kaukana ei ole :$

ON:Aamulla varhaisultra ja mua jännittää niin paljon etten varmaan nuku yhtään. Mä en tiedä miten kestän jos siellä ei mitään olekaan ja tämä olo on ihan turhaa :ashamed: Esikoisesta en kyllä näin pahoin voinut. Jos siellä on elämää niin toinen jännitys on vastaako viikkoja yhtään, ne kun voi heittää +-2 päivää. Ja jos vastaa niin sitten jännään montako siellä on. Tämä raskaus sai alkunsa clomifeneilla, mutta en ollut munasolu-ultrassa koska irronnut aiemmin vain yksi joten seurantaa ei tällä pienimmällä annostuksella tarvittu...

Kivoja turvotuskuvia :D Täällä myös turvotus kovaa ja huomasin sukulaisten tiirailevan vatsan seutua, mutta ketään ei onneksi tohtinut kysyä mitään ;) Olen hoikka joten äkkiä huomaa kummun. Harmi kun se ei ole vielä ikuisuuksiin vauvamasua.

Mutta pitäkää peukkuja, tarvitsen niitä toden teolla... :ashamed:

Jännityksestä sekaisin Toive81 ja Sintti 6+4
 
Hui mitä uutisia palstalla! Savaralle miljoonasti onnea ja :hug: sitä tarvitseville.

Eiliset ylppärit vetivät voimat ihan finaaliin, vaikka iloiset ja rennot juhlat olivatkin. Tuntuu että unta ei jää varastoon yhtään vaikka kuinka nukkuisi! Pitihän sitä sitten iltaa ja yötä viettää juhlivien vastavalmistuneiden kanssa, ja alkoholittomalla linjalla väsymys aamuyöllä on paha. Salailu ärsyttää jo nyt, tekee mieli möläyttää sillai plussapallosti kaikille kun on ISO asia yksin kannettavaksi.

(.) Turvotus hankaloittaa elämää kiitettävästi, valokuvaajakin kehotti vetämään vatsan sisään mutta eihän se onnistunut.. :ashamed: Kaikki rasvainen ja paistettu aiheuttaa yökkimistä, erikoista kyllä myös hammastahna ja suuvesi. Juilintaa on jatkuvalla syötöllä, mutta neuvolan täti vakuutteli minut viikolla että se on enemmän kuin normaalia.. pelottavaa silti. :eek: Muuten voin iloisen paksusti!

Spatz ja Tiitiäinen tasan kuusi viikkoa. :heart:
 
savara Onhan ne kolmoset iso yllätys varmasti mutta siltikki se varmasti kääntyy positiivisuuden puolelle :) Kaikki tääläki vastaanotetaan mitä tullee! :)
Spatz Mikä sun LA on ku sitä ei näy? onko se 30.1?

Toivon mukaan nuo juilimiset kuuluu asiaan.. km pelottaa vaikkei yhtään sellasta oo takana itellä, tuntuu että lähipiirissä niitä on nyt ollu liianki kanssa joten pelottaa vähän :/
 
LA on tosissaan tuo 30.1 eli varmaan saan odotella tyyppiä saapuvaksi vasta helmikuussa. :D Tosin itsekin olen esikoinen, ja syntynyt täsmällisesti laskettuna aikana.

Juilinta on "pelko persiissä" kun joka kerta välähtää mielessä km:n mahdollisuus ja on pakko kattella ympäriltään lähintä vessaa.. Mutta toistaiseksi pysynyt vaan menkkamaisena vihlontana, eikä minkäänlaista vuotoa näy. (Ällöttävää, anteeksi. :| )


Spatz ja Tiitiäinen 6+0
 
Kaikille halausta tarvitseville :hug: :hug:
ja Savaralle onnea paljon :flower: :flower:

Väsymyksestä Täytyy tunnustaa että täällä on yksi väsyny mamma....nytkään ei uni tahdo tulla ja aamulla herätys kun isompi neiti lähtee mummolaan Etelä-Pohjanmaalle ja poika sit vähän myöhemmin. Mulla oli tätä unettomuutta edellisessäki raskaudessa ja nyt näyttää jälleen vaivaavan :D

Valmistujaisista ollu täälä kans puhetta...Serkulla oli lakkiaiset ja ratkaistiin asia sitten niin että käytiin onnittelemassa vasta sunnuntaina...Ei tarvi selitellä miksi ei ota mitään :D

(.) huomenna olisi iltapäivällä meno uusinta ultraan...saas nähdä miten lasketun ajan käy. tuo ukkokin halusi välttämättä mukaan ja muutti töitään jopa sen vuoksi :D
Edellisellä kerralla ei ollu mukana ultrissa ollenkaan ja synnytyssaliin käveli sisälle just silloin ku neidin päälaki näky. Ja en kyllä ees sitä sinnekään odottanu. Ihana oli ylläri ku ukko käveli saliin. =) =)
Mutta näin nyt ja jos huomenna lisää

Ninnipo ja Masumussukka
 
Huomenet!

Ei pitäisi valittaa pahasta olosta, kun se kuitenkin on ihan hyvä merkki noin raskauden jatkumisen kannalta. Vaan ei voi mitään, että tämä alkaa nyppiä jo hiljalleen.

Väsymys on iskenyt ihan moukarin lailla tännekin. Nukuin eilen yöunia puoli kymmeneen, olin kaksi tuntia ylhäällä, nukuin kolme tuntia ja kärvistelin sitten iltaan asti. Olisi ihan hyvin voinut nukkua koko päivän. |O

Tuosta pahoinvointimarinasta vielä, kun aiemmin hehkuttelin niitä sea band -rannekkeita, niin tässä raskaudessa ei ole ollut minkäänlaista hyötyä. Itseasiassa melkeinpä tuntuu vain pahemmalta, kun ne helmet painaa ranteita. Viime raskaudessa rannekkeet olivat loistava apu. Kyse ei pitäisi siis olla siitäkään, ettei usko niiden vaikutukseen, koska mulla oli kyllä kova luotto niihin.

Kreecher ja Ötys
 
Huomenta,

labrassa käyty ja olo on nyt sen mukainen. Mun mielestä tämä ja mahdollinen sokerirasitus on raskausaikana ne ainoat ikävät jutut terveydenhoidon puolella... :ashamed: Olo on aika karsea kun piti käydä keikka ilman syömistä ja nyt menee sit aamupäivä loivennellessa. Kiva eka lomapäivä ja mun synttäripäivä! :D

Mussu & Myy 10+1
 
Huomenia! :)

Ollaan sairasteltu pojan kanssa ja en ole kerennyt tänne ollenkaan.. Pikasesti selasin muutaman päivän jutut... :ashamed:

mussu81: Hyvää synttäriä! :) Mullakin oli perjantaina synttärit, mutta vietin ne sängyn pohjalla... :(

Savara: onnea ihan triplapaljon ultrakuulumisista! :D

Calypso: :hug: :hug: Toivotaan kuiteskin vielä, että kaikki oiski hyvin...

Kreecher: Mä koitin kans noita rannekkeita, mut ei kyl mullakaan tehonnu. Lähinnä vaan ärsytti se nappi siinä painamassa...

Ninnipo: tsemppiä ultraan! :)



Minky 10+jotain ( Nyt tuntuu, että ollaan jo paremmilla viikoilla :) )
 
Hei taas! Vähän galluppia.. Onko teillä rinnat kipeytyneet/kovettuneet/kasvaneet nyt raskauden aikana? Mulla on kovettunut ja turvonneet, jonka myötä kipeytynyt eikä yölläkään voi mahallaan nukkua. Aamuisin ne kaikkein kipeimmät onkin. Te joilla kokemusta niin jatkuuko tää rintojen turvotus loppuun asti ja missä vaiheessa se maito nousee rintoihin?

Onnea Mussulle! :flower:

Marde ja Milli 9+2 (viikko ekaan neuvolaan ja kaksi viikkoa ultraan)
 
mussu81:Onnea! :flower:

Marde79:Täällä ei rinnoissa suurempia muutoksia, mutta olen paaaljon sinun viikkoja jäljessä :) Nännit on hiukan arat, ei muuta. Esikoisesta rinnat olivat huomattavasti kipeämmät jo alusta asti.

Jeccika:Kyllä kuuluu juilinnat oireisiin, täällä niitä ollut myös! :)

(.):Höpisen taas itsekseni...ultrassa täysin viikkoja vastaava Sintti 6+5. Seuraava ultra reilu 2 viikon päästä. Meinasi jo kirjoittaa neuvolakorttia mutta kieltäydyin. JOS seuraavassa on vielä eloa ja kaikki hyvin niin sitten alan ottamaan yhteyttä neuvolaan :D Voikaa hyvin, minä tyttö ampaisen kohta 10 päiväksi etelän lämpöön! :wave:

Hetkeksi helpottunut Toive81 ja Sintti 6+5 :heart:
 
vielä viikko ja yks päivä ultraan.. voi kumpa mieski pääsis mukaan :p olis se sillekki iso juttu ja titty sais kuvan... viime raskaudessa en saanu ku en hokannu pyytää, mutta nyt varmasti pyydän !!!! muistakaa muutki pyytää !!!!

olo on ihan ok. terveelliset elämän tavat taas koitan alottaa ku loppu viikko meni vähä mässäiles.. oltiin laivalla ja tottakai ne tuliais karkit täytyy syödä :D tai siis huomenna kunnolla alkaa ku tänään luvassa ulkona syömistä ja elokuviin :D

memmu ja valtsu 11+1 :heart:
 
Nukkumisesta yöt alkanu menee päin *ittua...Herään jossaki vaiheessa ja pyörin seuraavat 2-3h ennen ku taas saan unta. Viime yönäki heräsin 03.45 ja nukahin kuuden maissa ja kasilta sitten nousin. Onneks ei väsytä, eli kai tuohonki tottuu :D

toive81 Ihanaa lomaa teille :))

Kuinka monella tulee mies mukaan ultriin/synnytykseen?

Joka ultrassa mies aina ollu mukana(ekasta ja tokasta)ja haluaa olla tästäki.
Eilen kysyin että haluaako tulla perjantaina sit mukaan ultraan ja sano että tietenki.
On vuorotyössä joten ajat pitää sitten aina kattoa että pääsee mukaan :)
Synnytyksissäki ollu mukana ja tietty tulee nyttenki. Mitään traumoja ei oo saanu :D
Itestä ainaki tuntu että ns jaksaa paremmin synnytyksenki ku mies mukana...
Ekassa synnytyksessähän mies joutu toimimaan toisena "kätilönä" :D OLi niin kiire sillon elokuussa synnärillä että sitten vasta tuli toinen kätilö ku vauva alko tulemaan pihalle.
Muuten mies autto toista kätilöä ja mahtavat fiilikset siitä synnytyksestä jäi.

Toinen ku synty niin ei paljoa kerinny miettiä, vähän yli tunti sairaalassa ja piika oli pihalla :D
Kätilö siinä varotteli että sitten ku kolmas tulee niin varautukaa lähtemään ajoissa synnärille ettei synny kotia :LOL:

Kukapa nyt haluais jäädä tuollaisesta pois, näkee lapsensa ensimmäisen kerran :heart:
Tietty sattuu niitäki että isä töissä eikä kerkeä sairaalaan. Onneks meillä matkaa vähän yli 20kilsaa synnärille ja YKSIN en sinne mene..niin hyvin kerkeää.

 
savara triplaonnea!

Calypso voima :hug:

Spatz onnea valmistuneelle!

Minky ja mussu81 myöhästyneet synttärionnittelut!

Ninnipo tsemppiä ultraan! kerro sit heti kuulumiset.

toive81 hyvää matkaa!

Mitäköhän mun muuta piti kommentoida?? Tuntuu että edellinen synnytys vei aivot, niin mitäköhän se on sitten seuraavan jälkeen?? :LOL: Ei meinaa millään kestää ajatus kasassa.

ON: Pahoinvointia ei ole ollut kohta viikkoon. Lievää ällötystä on kun ei syö koko ajan. Väsymyskin on ehkä jo vähän laantunut. Vielä on viikon verran odotettava että pääsee np-ultraan.

M1n1 ja pikkukakkonen 9+6
 
Oon oikeesti iha huolissani ku mua ei okseta! Nyt ei oo taas 2 aamuu huonoa oloa oikeestaan ollu, mut mä syönki heti ku sängytä pääsen ylös. Tänäänki vetelin muumikeksejä sängyssä, ja ei oo yhtää huono olo. Mä olin iha varma et tässä raskaudessa oksennan joka päivä!! Mut me ei tosissaan mennä siihe varhaisultraan, et semmonen 3 viikkoa viel pitäs odottaa! No mun äiti ei oksentanu musta eikä veljestä et se antaa vähä jo armoo mut pläh. Ainii sit mun piti sanoo, et miehe kanssa naurettii pikkasen, ku oltii sängyssä makoilee ja sit yhtäkkii mun maha liikksús, mä tunsin sisältä päin ihan ku vauvapotkun. Huh huh... :D

toive81 Hyvää matkaa, minne meette? Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista.

icefairy&Linnun Lyy 8+4
 

Yhteistyössä