*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Lauantaiaamua tasapuolisesti kaikille :)

Tommosten edelläkirjoitettujen juttujen jälkeen on tosi hankala kirjoittaa oikeestaan yhtään mtn... :'( Tuntuu niin väärältä :x

Eilen tuli sitten poljettua pyörällä n. 14 km ja sen reissun jälkeen mulla alkoi ala-vatta kipuilu...sellaista pientä juilimista ja poljettaessa ihan selkeesti tuntui niinku kohdunsuulla se polkeminen...ja jotenkin kohdun olemassaolo tuli poljettaessa paljon selvemmäksi...saakos tästä nyt mtn selvää... :p jokatapauksesa se säikäytti...ja täytyy tänään ottaa sitten ihan rennosti vaan...niin rennosti kuin nyt vajaa 9kk kanssa voi ottaa ;)
Jäi vaan mietityttämään että voiko tuo pyöräily jotenkin aiheuttaa jotakin ja miksi se sillai tuntui ja kipuili?? :ashamed:

Mulla kaikista ikävintä on tämä tänhetkinen kärttyisyys ja voi mies raukkaa..kokajan tuntuu että saapi olla pyytelemässä anteeksi...kun hormooniaalto tulee ja sitten kun se laantuu...niin tajuaa itsekin, että EI HELVETTI, miten sitä taas käyttäytyi....eilen tuolla tsygämatkalla, soitin keskenkaiken miehelleni itkien vuolaasti että musta ei ole tähän ja että tule hakemaan mut täältä kotiin...ja kun mies teki lähtöä laitoinkin tekstarin, että poljen kotiin asti...tää on niiiiiiin vuoristorataa tää oleminen..tiuskimisista puhumatakaan :$ :$ :/ :x :ashamed: :ashamed: keskiraskauden auvoisuutta odotellen.... :p

Paino oli parhaimmillaan plussan jälkeen -5kg ja nyt vajaa -4 kg, eli alkaa varmasti nuo turvotukset täälläkin näkyä, ainakin vaa`assa, jos ei muussa... :eek:

Ihanaa kesänalkua meille kaikille ja yritetään nauttia tästä niin ihanasta alkuraskaudstakin :heart: :heart: :hug:

Mutzillalle jäkikäteishalit eilisen päivän takia

Pt ja Kille 8+4 :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja icefairy:
Siinä teille vähä turvotusta. :LOL: Painoa ei ole tullu yhtää kyllä vielä. Onneks. Muistan kyllä ku esikoista odotin ja mulla on masukuva rv 11, ni ei sillo edes ollu tuon kokonen, iha pieni pömppis vaa.

Aikamoiset on turvotukset joo... :D Suunnileen samaa luokkaa täälläkin kyllä tuosta vattan kohilta.... :p
 
savara kolmesti onnea Teille :heart: Toivotaan, että kaikki pysyy matkassa mukana :hug:

Martta B :hug: ei oikein osaa mitään sanoa, kyllä teillä on koitos ollut, onneksi kaikki kunnossa tällähetkellä :heart: Toivottavasti kaikki päätyy hyvin myös tälläkertaa :hug: onneksi osataan jo nyt tässä vaiheessa tarkkailla tilannetta :hug:

calypso :hug: Olen todella pahoillani teidän puolesta :hug: Paljon voimia teille :hug:

icefairy ihana maha :heart: vaikka onkin turvotusta, niin silti eri sulonen :heart:

(.) AH! tätä ihanuutta, tänään pitkästä aikaa aamu, kun ei ole pahaolla =) eikä tarvitse oksentaa. Eilenkään ei tarvinnut kun aamulla oksentaa :) :) En tiedä johtuisko siitä, että olen saanut nukuttua nyt todella paljon, kun aikasemmin unet on jöönyt jotenkin liian vähälle. Vähän kyllä kummittelee tuolla mielessä toi lelujen peseminen... tiedän että kuullostaa vaan niin tyhmältä, mutta mulla on ollut todella epäsäännöllinen kierto tässä, heittänyt 27-69 päivän välillä ja joka kerta on vuoto alkanut.. :headwall: noh, jos jotain tapahtuu, niin sitten se on niin tarkoitettu, ei voi muuta sitten. Sain sykkeet näkyviin tuskallisen etsinnän jälkeen sykemittarilla :D Oli pakko kokeilla toimiiko :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

piupula ja leevi 8+3
 
ei teidän peräs meinaa millään pysyä :LOL:

oli niin monsa sivua tullu teksiä et luin vaan sillai pintapuolisesti :whistle:

Joku odottaa kolmosi... mitkäs on fiilikset? todella isot onnittelu :flower: toivotaan että kaikki menee hyvin :heart:

ja se kuva turvotuksesta niin toihan näyttää jo ihan vauva masulta :heart: itselläki tota masua jo on. toista odotan ja kyl huomaa et aikasemmin tulee esille.... muut se kyllä jo huomaa että odotan, mutta jos reilun viikon käyttäis isoja paitoja niin päästäis ultraan ja sit vois kaikille kertoa :heart:

täälä oireet vähä niinku hävinny... toivottavasti kaikki hyvin...

memmu ja valtsu 10+6 :heart:
 
pikkutoive Se esittää napaa, niiku omaa napaa. :D Ainaki mun käsitys hih.

Täällä aina aamusin huonoa oloa, mutta kun syö heti ni se menee pois. Vähä silti huolestuttaa et onkohan tuolla kaikki hyvin, ku en oksenna!! Hehe ja tuo mun kuva, ni illalla tosissaan otettu, et kyllä se sitä turvotusta vaa on, luultavasti tommonen viel 2kk päästä. :LOL: Voi itku ja parkuki kyllä, mies oli työporukan kanssa laivalla ja soittaa mulle puol 6 aamulla et sillä on tullu riitää siellä ja sanoo et kaikki parkuu siel (öö miehet itkee, no ne taita kaikki olla sitte aika herkässä krapula tilassa. :DD) Apua, kohta ensimmäiset pääsee jo niska ultraan. :heart:

icefairy&Linnun Lyy 8+2
 
Kreecher ja Mussu: Ihanaa kesälomaa teille! Ja muillekin opeille, jos teitä oli enempikin!

savara: Triplaonnittelut! Oli kyllä varmasti ylläri. Se OHO! on kyllä paikallaan.

Calypso: :hug:


pikkutoive: Siis tarkoititko mitä sana niinku tarkoittaa? niinku= niin kuin l. ikään kuin...
Sit tosta pyöräilystä. Mä luulen tietäväni mitä tarkoitat. Ite pyöräilen töihin ja haen 3 kertaa viikossa 6-v tyttöni päiväkodista, niin et se on mun kyydissä lähemmäs 7 km ja oon jo aiemmin huomannut et ylämäissä alkaa tuntua vatsassa silloin kun on toi tyttö kyydissä ja eilen koko illan oli outo olo alapäässä. Sellaista juilintaa.

Tässä on mun tän aamun aamumasu, illalla on yleensä viel pahempi...



BellaMarie 9+3
 
Uskaltauduin laittamaan omanikin...näkee kyllä että kuudetta jo odottelen..
Kun vattan päällä on sitä kuuluisaa ihraa...niin olen tuossa kuvassa vetänyt sen pois ja jäljelle jää oikea vatta...ja varmasti myös turvotustakin...:)



Pt ja Kille 8+4 :heart:

Ja huomioi myös oloasuni, joka on palvellut vuosia...mutten raaski heittää sitä mäkeen...kun on niin ihana päällä...ei kiristä eikä kinnaa.... :p
 
Mutzillalle voimia rankkoihin päiviin :hug:

Itsellä on tiedossa tänä kesänä yhdet häät ja
siellä aion olla kuskina. Katsotaan meneekö sillä läpi :p
Parin viikon päästä on kyllä ystäväni valmistujaiset,
ja niihin kuskina olo ei mene läpi. Inhottavaa salailla, mutta
en millään haluaisi tästä vielä julkista, kun mitään varmuutta ei ole.
Juhannuksena se ainakin tulee ilmi joillekkin, kun vietetään mökkijuhannus
kavereiden kanssa.
18.6. on eka neuvola ja jos ne siellä osaisivat jotain jo kertoa ultrista,
että miten täällä ne menee. Sitten voisi harkita sitä varhaisultraa, jos
saisi jo ennen juhannusta tietää, onko masussa ketään :)

Onneksi itsellä on muutama juhlamekko, jotka ovat sitä mallia,
että rinnan alta alkaa kunnon levennys ja pallomaisuus :D ne peittää hyvin vatsaa.

Kissani ovat tällä hetkellä lomailemassa vanhempieni luona, missä miehenikin
koko kesän asuu (kun sai sieltä töitä) niin joudun elämään kesäleskenä :p
Mutta kun kissat tulee takaisin, niin joudun sitä laatikkoa hoitamaan. En kuitenkaan
osaa pelätä sitä erityisemmin, eiköhän kunnon käsihygienialla pärjää, on ne kuitenkin
ollut meillä jo neljä vuotta.

Savara uskomatonta! :) Siinä on vähän sulattelemista. En ole ikinä tuntenut/nähnyt yhtiäkään kolmosia :)

Spatzille onnea juhlapäivääsi!

Calypso :hug: :hug:

Aikamoista turvotusta jo joillakin! :)
Itsellä on paino tippunut muutaman kilon,
mutta mahassa se ei näy niinkuin normaalisti.
Eli maha on ja pysyy :p mutta tuskin kukaan sitä vauvaan yhdistäisi,
niin vararenkaalta näyttää :LOL:
 
Voi vitsi kun harmittaa jo valmiiksi kaikki nää juhlat, ei haluttais kertoa kelleen yleisesti ku jos sitte joutuukin pettymään..
Kaverille kävi just sillai ku sen mies kerto töissä työkavereille ja se meni kesken nii kukaan ei sitte ollu korjannu sitä niile.. sitte ku läheni se ns Laskettu aika nii työkaverit kyseli vaa että teilehän kohta tullee se vauva.. niin siinä sitte selittelyt että ei enää tuukkaa :/
Haluan kyllä myös mieheni ekaan ultraan, jotenki on semmonen varmempi olo ku toinenki on mukana jos jotain hämminkiä onki.. Mietin että mitenkä te lasten kanssa kun on ultra? Jos ei saa hoitoon voiko 1vuotiasta ottaa ultraan mukaan :eek: ?
 
Kemiin saa ottaa mukaan, sain sen lapun missä puhelinnumero niin siinä ainaki toivoteltiin mukaan isä ja lapset mikäli haluaa ottaa mukaan.
Ennen sielä on ollu sellanen käytäntö että ei lapsia mukaan..en sit tiiä et onko kahdessa vuodessa seki muuttunu :=)


Calypso :hug:


(.) aamusta heräsin aikasten ku oli niiiin paha olo. Jota jatkunu pitkin päivää.
Oireita kyllä löytyy...silti piti vielä yks testi tehä. Ja testi viiva tummempi kuin se kontrolli :D :heart:


Keiju ja tirppa rv 7+3
 
Calypso :hug: :'( Todella ikävä uutinen.

Hauskoja masukuvia laitettu! Oma pömpöttää myös iltaisin. Aamulla masu on melko litteä, eikä mitenkään huomattavissa ainakaan. Illalla juttu onkin sitten kokonaan toinen. Äsken kotiuduin ylioppilasjuhlista ja aika tosissaan sai piilotella. Otin ison käsilaukun ja aina seistessä sitten jemmailin mahaa sen takana... :ashamed:

Meidän paikkakunnalla on toivottu, että ei lapsia ultraan mukaan, mutta saattaa tosiaan vaihdella paikkakunnittain. Kannattaa kysyä etukäteen asiaa, ettei sitten tule yllärinä.

Aamu alkoi täällä tosi huonolla ololla ja pöntön halailuksihan se lopulta meni. Mies lähti kuskaamaan töihin ja kertaalleen sai vielä tehdä äkkisyöksyn auton ovesta ulos. Aamupalan jälkeen helpotti. Pitää kai palata ennenkin toimineeseen keinoon: voileipäkeksit sängyn vieressä ja pupeltaa muutaman sellaisen aamulla jo ennen ylös nousemista. Jospa se sillä.

Kreecher ja Ötys, lomalla! B)
 
kiva nähdä ku muillaki jo vatsaa... itsestä tuntuu tää oma vatsa vaan niin ihmeelliseltä ku viime raskaudessa oli niin pieni ku salattiin rv 19 asti uja nyt menos rv 11 ja sen huomaa.... hienoahan se on ku aina olen toivonu isoa vatsaa ja silloin ku raskaana ollaan niin ollaan sit kunnolla, mut riski ajalla mennään vielä..... ja ihan hirveetä jos alkaa jo käyttään raskaus vaatteita mitkä tietty korostaa vatsan muotoa niin mitä jos ultrassa onki tyhjä kohtu tai ei mitään hengissä ni hiukan hirveetä!!!! :'( menispä vaan viikko äkkiä ...

näin aika hirveetä unta viime yönä; äii leikkas minut kotona ja otti vauvan selän kautta pois. terveenä synty mutta olin niin kiukkunen äidille ku olin synnyttäny jouluna ja nyt ku toinen leikattiin niin aina leikataan, myös harmitti se ku ei voitu punnita ja mittailla...... aika outo uni oli... ehkä alitajunnan kautta kuitenki jännitän että syntyyykö jouluna ku laskettu aika 26.12 ja sit tosiaan se jos leikataan tai mitä jos ei lekata.... outoo :whistle:

salailu alkaa täälä nyppiin...

memmu ja valtsu 10+6 :heart:
 
HelinäKeiju10 mulla täälä samat himot! nimittäin suolakurkut! :) ihan parhaita!
täytyy tosiaan kysyä sitte voiko neitin ottaa mukaan, ihan helppo tapaus on tämä meidän neiti onneksi :) Käytiin tosiaan kahet juhlat täsä ja päästiin puol kymmenen kottiin ja neiti nukahti heti.. tuli vähän pitkä päivä! kyllä itteäki jo väsyttää vähän, onneksi tervetuliaismaljat oli alkoholittomia! ja boolia oli tietenki mutta hyvä oli lapseen vedota ku mies töissä! Yks tuttu kyseliki että joko on toinen tulossa,kielsin vielä kun siinä oli kaikki ympärillä.. :eek: niin alussa vielä nii voihan olla etten itekkään tietäs :p
 
Calypso :hug: todella ikäviä uutisia!

savara :heart: :heart: :heart: aika huisia. Siinä on isinkin kädet täynnä työtä, jos kaikki pikkuiset selviävät loppuun asti!

Meillä kyllä repes eilen. Nyt suunnilleen kaikki tietää että kolmas on tulossa... Pikkuveljen valmistujaisissa oltiin illalla ja hirvee turvotus. Yritin peitellä huivilla, mutta yks sukulaistäti kyllä huomasi ja sitten isoon ääneen kailotti. En viitsinyt siinä sitten enää näillä viikoilla valehdella. Eli näin meillä... :ashamed:

Tänään on eka aamu kun ei ole kovin paha olla. Mehu ja ruisleipä upposi ja nyt ei okseta yhtään. Sitä se loman alkaminen teettää :LOL: Eilen kyllä tuntui illalla rankan päivän jälkeen sängyssä et supistelee ihan oikeasti (ei kylläkään kipeästi). Onkohan se edes mahdollista näillä viikoilla vai kuvittelinkohan koko jutun :D

Jees nyt vieraille aamupalaa laittamaan ja sitten puuhastelemaan ulos B)

Mussu & Myy 10+0

 
Savaralle paljon onnea kolmosista :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Täällä tämä mökki on aivan upea, mahtavat näköalat ja harrastemahdollisuudet, itse tosin eilen väsähdin kun muut lähtivät vielä tennistä pelaamaan, niin jäin kuopuksen kanssa päikkäreille :xmas: tänään mennään kylpylään ja sit huomiselle ja ylihuomiselle on varattuna suliskenttiä ja keilaamassa aateltiin käyttää lapsia ekaa kertaa :heart:

Kotona kuitenkin päivittelen vaikka täälläkin nettimahdollisuus, mutta tämä kone on mitä on ja näytö liian isom ei osaa lukea ees tällä koolla :kieh:

Mutzilla ja tirriäinen 8+5
 
Baby Butterfly: ei ole monikkoja, eikä takana ole hoitoja.Näillä viikoilla on enemmän kuin todennäköistä, ettei seuraavassa ultrassa (np) enää näy kolmea alkiota.Laitan kuvaa sitten seuraavan ultran jälkeen , jos kaikki pysyvät mukana.Ihan rehellisesti, vaikka karulta kuulostaakin, niin suurta surua ei tule, vaikka joku kuihtuisikin matkasta. Kunhan edes yksi saadaan syliin asti terveenä. Ja kysymykseesi kuinka ihmeessä...niin, sen kun tietäisi, ei tämä tarkoituksellista ollut ;)

savara & kolmoset 7+4
 
Täällä on taas tullut hirveästi tekstiä, kiva lukea muiden kuulumisista

Calypso: :hug: ikävistä uutisista

Savara: triplasti onnea!

Kävin tämän viikon alkupuolella ekassa neuvolassa ja seuraava onkin vasta elokuun loppupuolella. Välissä nt- ja rakenneultrat. Oudolta tuntuu melkein kolmen kuukauden väli noissa neuvolakäynneissä. Ultra-ajatkin tuli jo postitse kotiin. Neuvolassa toivoin aamu- tai iltapäiväaikoja ja ne myös sain eli ei voi olla kuin tyytyväinen.

Täällä ei ole kärsitty minkäänlaisista pahoinvoinneista, melkeinpä ruoka maistuu liiankin hyvin :D Turvotusta on ollut reippaasti, mutta toistaiseksi olen pystynyt salailemaan asian tilan. Olen ollut juhlissa ym. täysin alkoholittomalla linjalla enkä ole viitsinyt selitellä tätä mitenkään (mitä se nyt kenellekään kuuluu). Osa tuttavapiiristä varmaan aavistelee jo jotain, mutta aavistelkoot rauhassa vaan.

Täpläkäs 9+6
 
Calypso: :hug:
Vähän olen kirjoitellut mutta uskollisesti olen lukenut joten kärryillä olen kuulumisista. Ihanaa vertaistukea täällä on! Te klaaraatte niin hyvin että siitä saa voimia. Kiitos siitä kaikille!
Savara: Ihmeellistä, katsokaamme mitä elämä tuo tulessaan, miten monta onnenkääröä! Mulla on nämä kaksi matkassa toivon mukaan. Juttelen niille välillä että pysykäähän siellä kiltisti matkassa. =) Nyt alkaa olla jo salailuvaihe päättymässä koska mut ilmiannettiin ekaa kertaa eilen! Olin ystävän luona ja testasin mun väljän mekon valepukukerrointa. Hyvin meni monta tuntia mutta sitten aloin väsyä illalla ja mulla on tuo astmakin joka on tullut pahemmaksi raskauden aikana. Ystävä sanoi että huomasin nyt kun maha pömpöttää ja tuo hengityskin sut paljasti. Tosin tuplista en ole vielä tohtinut kertoa, ehtiihän sitä täydentää ilmoitusta jatkossa tarpeen mukaan kun nyt ensin mennään tätä reissua eteenpäin ja käydään lisäultrissa.
Mimi11 8+6
 
mäkin paljastuin eilen :D

Meillä oli miehen synttärit tuolla eräällä laavulla, ja alkoholiton siideri oli niiiiin pahaa, ettei sitä voinut juoda. Lisäksi mua närästi koko ajan, ja oli pakko ottaa rennietä vähän väliä. Pari paikalla ollutta kaveria tiesi jo muutenkin, mutta parille muulle oli pakko tunnustaa kun vihjailut alkoivat. Toisaalta ihanaa kun ei tartte salailla ja saa puhua, lisäksi saa kuulla muiden kokemuksia. Edelleenkin kyllä olen erittäin epävarma koko raskaudesta, vaikka väsymys on ihan ylitsevuotava, närästys kaamea ja oksettaa jos ei syö koko ajan jotain.

Vielä viikon jos jaksaisi, ja sitten voisi päästä jo ultraan katsomaan näkyykö siellä mitään. :heart:

neulainen ja neula 6+4
 
Huomenta!
Ihanaa nukkua pitkään ja herätä rauhassa ilman kiirettä mihinkään. :)

Hehe, muutkin näköjään näkee unia, mä olen synnyttänyt jo muutamaankin kertaan tämän masuasukin. :D

Oi, miten ihanalta kuulostaa Mutzillan lomailu. Nauttikaahan oikein täysillä! :)

Olin eilen yksissä ylioppilasjuhlissa enkä viitsinyt alkaa kinuta alkoholitonta, koska olin iskän kyydillä, niin en olisi voinut edes vedota kuskin nakkiin. Onneksi en tykkää kuoharista muutenkaan, niin juotin sen sillä verukkeella äidilleni. :saint:

Kreecher ja Ötys
 

Yhteistyössä