*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Tervetuloa uusille!

Hui kun te kirjoittelette kauheasti. Töissä en oikein ehdi kirjoitella ja kotona oon niin väsynyt yleensä, etten jaksa edes avata konetta...

Miisuliisalla, vappupommilla, Amethystilla, Susannalla ja K1rs1kalla oli ainakin ihania ultrakuulumisia, onnea! :heart:

Esimiehelle kertomisesta: Olen siis jo kertonut viime viikolla, koska jäi kesälomalle ja siihen jatkoksi vuorotteluvapaalle ja hän kertoi jo sijaiselleen, jonka tänään tapasinkin ja joka onnitteli heti. Eli tuota jännitysmomenttia ei ole täällä enää.

raskausvitamiineista: Enpä ole huomannut mitään eroa milloin ottaa. Joskus unohdan ottaa aamulla ja yhtä paha olo, eli mulla ei vaikutusta. Tää on sit mun oma keksimä päätelmä, mut eikös se ollut jotenkin niin, et paha olo johtuu istukan toiminnasta. Et jos sitä on niin istukka ainakin toimii hyvin. (Mut siis se et ei ole pahoinvointia, EI tarkoita ettei istukka toimi! ) Niin aattelin, et jos ne vitamiinit jotenkin viel tehostaa sitä istukan toimintaa, niin sen takii vois tulla pahempi olo. En siis tiiä, ajattelin vaan..

ultra-ajoista Mulla on aiemmin ollut aikoja vähän milloin vaan, siis aamulla, päivällä & iltapäivällä ja täällä niitä ei itse varata vaan sairaalasta tulee vaan lappu koska ne ultrat on.. Ite en oo koskaan yrittänyt vaihtaa, mut pari kaveria on ja vaikeeta tuntuu olevan. Toinenkin sai np-ultran jo vähän liian myöhäisille viikoille. Kättärillä ainakin tuntuu olevan aika liukuhihnatoimintaa kaikki toiminnat. Nimim. kakkosesta kotiutettiin alle 48 h synnytyksestä, vaikkei ollut poliklininen. Mut siis ei se mua haitannut.

(.) Huomenna vihdoin eka neuvola. En sitä kyllä edes erityisemmin odota, mutta sittenpähän laittavat ultria varten lähetteen kättärille josta sitten kuuluu jotain joskus...Kauhistuttaa ajatus, et pitää olla 4 tuntia pissaamatta. Mulla on aika 8.00 ja "joudun" pyöräilemään sinne. Ei varmaan oo ihan kamala hätä jo. Hb on todennäköisesti surkea niinku aina. Sit voin luvata et alan syödä rautaa, mut tuskin aloitan viel pariin viikkoon mitään ylimääräistä lisää noitten vitamiinien lisäks ku niissäkin on rautaa. On nimittäin vielä sen verran huono olo, et rauta tähän lisäksi, niin voi yöks.

BellaMarie 9+0
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Tulipa sellanen hassu juttu mieleen, että jos tämä raskaus nyt jatkuu niin odotin esikoistakin samoihin aikoihin (la oli silloin tosin kuun alussa, nyt menee loppuun) niin eipä tarvitse ostaa uusia äippävaatteita kun ovat jo talven varalle :D Mulla kunnon vauvamasu ilmestyi vasta rv30 eli jo aamulla siinä möllötti, aiemmin vatsa oli selkeä iltapäivästä kun oli siinä päivän aikaan syöpötellyt. Se oli sinänsä harmittavaa kun olen pieni kokoinen niin jotenkin sitä odotti masua jo aiemmin. Kaverit sen tietty osasi nähdä jo aikaisin ja perhe, mutta muiden silmään tuskin pömppäni kiinnitti mitään huomiota :LOL: Neuvolatäti silloin lohdutteli, että mun tiukat vatsalihakset piti masua kauemmin piilossa,tais vaan pilailla :D No nyt ei ole niistä tietoakaan kun en esikoisen synnyttyä ole jaksanut alkaa treenamaan tosissaan. Jospa vaikka vauvamasu tulisikin nyt jo aiemmin ;)

Toive81 ja Sintti 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
mä voitin facebookin raskauskeijun sivuilta sterilisoijan :) 85 e arvoinen ja en ois kyllä itse ostanut, mutta voittona kyllä kelpaa, 8 pulloa saa siinä sterilisoitua kerralla :xmas: kerrankin edes käy onni :D

Huomenna lähden siis sinne reissuun ja olen poissa 4.6.2010-11.6.2010, joten päivityksiä ei tolla ajalla tule, kun ei ole kunnollista pääsyä koneelle, joten yksäriä vaan tulemaan tuolla ajalla, en ala viikon aikaisia juttuja edes kokeileen tekstien välistä bongaamaan tyhjään yksäripostini ja toivottavasti ei kerkeä täyttymään tuolla ajalla

Pojalla tuli taas vaihteeksi kunnolla verta nenästä ja voi että sitä veren hajua kun se sekoittui veteen :x kyllä oli yrjö lähellä :x

K1rs1kalle onnittelut hyvistä näkymistä

Susannnalle onnittelut hyvistä kuulumisista

juhlista, veli menee elokuun lopulla naimisiin, joten juhlia on täälläkin yhdet, saa nähdä mitä päällensä laittaa

Mutzilla ja tirriäinen 8+2
Onnea vaan! On kuulemma hyvä vehje tuo pullojen sterilisoija..;)
 
Onnea mutzilla voitosta! =)

Eläinten regoimisesta raskauteen:
Meillä koira selvästi huomasi edellisessä raskaudessa mikä on homman nimi kun olin n. 12 viikolla raskaana. Meillä uroskoira joten häkellyin täysin koiran käytöksestä, olisin korkeintaan narttukoiralta osannut moista odottaa.
Koiran suojeluvietti heräsi, se vahti mua jopa nukkuessani.
Se on aina nukkunut eri huoneessa meidän kanssa mutta edellisessä raskaudessa mulla ei ollut sydäntä sulkea koiraani makuuhuoneen oven taakse kun se käveli päättäväisenä mun perässäni ja teki itselleen nukkumapaikan sänkyni viereen.
Meillä koira myöskin taisi vaistota synnytyksen käynnistymisen ennen minua.
Itse muistan maanneeni sohvalla ja ihmetelleeni selkäkipuja jotka ilmestyivät ihan tyhjästä kun koira hyppäsi sohvalle (mihin sillä ei ole myöskään asiaa) ja tökki mua levottomana kuonollaan.
Koira oli ihan mussa kiinni kokoajan siihen asti kun lähdettiin sairaalaan ja se jäi raukka ihan paniikissa kotiin kun lähtö koitti.
Kun tultiin seuraavana päivänä vauvan kanssa kotiin, koira otti mut iloisena vastaan ja kävi vilkaisemassa vauvaa tyyliin "jaa tollanen se nyt on, -mut hei, ihanaa et sä oot täällä!!!!!"
Eli ei ollut mitenkään yllättyneen oloinen vauvan muutosta taloon mutta oli ihan raasu ensimmäiset viikot synnytyksen jälkeen kun yritti vahtia vauvaa aina kun vauva nukkui ja mua kaiken muun ajan.
Ei siis koira itse kerennyt juurikaan lepäämään kun piti olla kokoajan valppaana.. ei tarvittu valmiiksi hankittua itkuhälytintäkään ikinä kun laitoin vauvan ulos nukkumaan niin koira päivysti eteisessä ja ilmoitti vauvan liikkeistä ennen kun itkuhälyttimestä kuului mitään :D

Nyt olen rv 6+5 ja väitän ettei koiralla ole hajuakaan asiasta koska käytös ei ainakaan vielä ole muutunut suuntaan eikä toiseen =)

Äitiysvaatteista: menin tänään ostamaan ekat äitiyshousut kun en jaksa verkkareissa kulkea.. edellisestä raskaudesta on toki jotain vaatteita tallessa mut en mä näin pienellä mahalla vielä viimeks mammahousuja tarvinnut joten ne pyörii nyt mun päälläni.. ostin sit vähän pienemmät, paidat onneks menee vielä pitkään...

Kertomisesta: Meillä raskaudesta ei tiedä kun 2 parasta ystävää, minä ja mies. Ei muita ja tarkoitus on kertoa vasta np- ultran jälkeen. Esimiehelle kerron sitten joskus myöhemmin kun vatsa oikeesti näkyy.. :whistle: ..tai alan oksentaa töissä :D

Mutta nyt maate, huomenna lähdetään reissuun muutamaksi päiväksi, palailen taas internetin ihmeelliseen maailmaan joskus alkuviikosta mahdollisesti :wave:

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Avokado Aivan ihana koira sulla, voi että. (:) Oikee hymyille luin kirjotuksen.

mutzilla Oi, hyvän palkinnon olet voittanu!

Piupula Hassu kissa sulla kyllä kun tollee aina tienny. :eek: :D

Miehe mummu sitte tänää tokas ku niil oltii että oonkos nyt raskaana, koska masu kasvanu. No voi että eihä toi nyt vielä mikää vauvamasu ole... on kyllä aika tuvoksissa kyllä. :DD Onneks täällä on muitanki, etten tunne itteeni iha pullaks. Alkaa kyllä oikeesti varmaa kasvamaan nopeesti. Kyllä mulla esikoisesta rv 14 jo tajus että raskaana olen.
 
mahan kasvusta mulla taas vatsa on jopa pienentynyt, kiitos fyysisen työn. Olen siis kiinteistöalalla, ja käytännössä olen kolmisen viikkoa raahannut 30kg painavaa ruohonleikkuria pitkin loivia ja vähemmän loivia mäkiä ylös alas. Lisäksi pyöräilen ja lenkkeilen koiran kanssa, joten nyt alkaa olla jopa aika trimmi kunto. Iltaisin toki on vähän turvotusta, mutta ei mitään puhetta että tarvitsisin vielä mitään mammahousuja. Haluaisin kyllä! :D

eläimistä Siitä kissoista ja toksmoplaktoosista piti sen verran mainita, että tosiaan sitä kissan kakkaa saisi syödä, jos sen itselleen haluaisi. En pelkää yhtään, ja ihan samalla tavalla siivoan laatikot nyt kuin aiemminkin. Tosin eilen se laatikon haju jäi leijailemaan käsiin, ja voi luoja mikä paha olo.

Mä olen miettinyt mitä kissat alkaa sanomaan kun maha kasvaa. Meillä yksi kissa kun tamppaa aika usein mahaa, kun haluaa tulla viereen nukkumaan. Mitäköhän ne sanoo sit jos mahasta alkaa tulla potkuja takaisin? :D Luulen, että koira osaisi myös sitten jossain vaiheessa aavistaa jotain, mutta saa nähdä. Meillä on siis kolme kissaa ja koira, eikä kenestäkään niistä ole aikomustakaan luopua synnytksen jälkeen. Olen nimittäin jo nyt saanut "varoittavia esimerkkejä" ihmisistä, joiden eläimet eivät ole pärjänneet uuden vauvan kanssa yms. Luulen, että niitä alkaa tulla vielä enemmän, kunhan ihmiset tajuavat raskauteni. Inhoan tuollaista vinkittelyä, eikä se kuulu kenellekään muulle jos mä haluan pitää eläimet ja vauvan saman katon alla. Sitä paitsi uusien tutkimuksien mukaan eläinperheessä asuneilla lapsilla on vähemmän allergioita ;)

nyt töihin, ei kyllä yhtään jaksaisi. Olen tupannut nukkua pienet päikkärit ruokiksella, ei oikeasti jaksa muuten. Inhottavaa tämä väsymys. Ja saa nähdä joko tänään alan lannoittamaan puskia oksentelullani... :D

neulainen ja neula 6+2
 
Huomenta vaan!

Neulainen mulla on kokemusta siitä että eläimet hyväksyy uuden perheenjäsenen (vauvan)loistavasti, joten älä välitä ilkeistä kommenteista ja vinkeistä. Synnytyssairaalasta kannaattaa tuoda vaikka käytetty vauvan vaippa eläimille haisteltavaksi ennen kuin kotiutuu kokonaan vauvelin kanssa. :hug:

Avokadolla tuntus olevan aika fiksu koira.Meillä viime raskaudessa plussasta asti koiran käytös muuttui myös...siitä tuli suojelevainen ja tosiaan seurasi minua joka päikkaan...yönsäkin nukkui minun sängyn alla.Yksi paha puoli oli, että kun joku minua yritti lähestyä kun vaikka lenkillä oltiin, sai koiramme aivan kauhean sätkyn.Murisi ja teki harvinaisen selväksi tulijalle että kannattaako tulla lähemmäs vai ei?? :x :$ :eek:
Sitä oli vaikea sitten kitkeä pois ja niinkuin edelliseen pinoon kirjoitin, jouduttiin luopumaan koirastamme kun ei rahkeet riittänyt sen ulkoiluttamiseen ja hoitamiseen vauvan synnyttyä :ashamed: :ashamed:

Mies taas yövuoroissa ja plaah elämä tuntuu niin tylsältä ajoittain... :$ :(
Ihan vallan yksinhuoltajafiilis kun toinen yöt pois ja nukkuu päivät...ulos on vissiin aivan turha toive mennä edes pienelle kävelylle, koska ne itikat on heti kimpussa ja liian kylmä vielä pyöräilyyn likan kanssa...jospa vaikka sitten vaan tässä koneella vaihteeksi pyörisin... :kieh:

Pt ja Kille 8+3 :heart:
 
Onnea Mutzilla voitosta ja hyvää matkaa!

Meillä on akvaario ja kilpikonna joten ne eivät reagoi mitenkään raskauteeni.

:)

pikkutoive Olen ollut viikko yh:na viimeiset kaksi vuotta kun mieheni ajaa rekkaa. Hän lähtee maanantaina töihin ja tulee viimeistään lauantaina kotiin. Nyt hän on vaihtamassa työpaikkaa ja pitäisi olla useammin kotona. Tosin kesän ajaa vielä Ruotsiin ja takas.

M1n1 ja pikkukakkonen 9+3
 
eläimistä; mulla koira joka tuijottaa mua koko illan ja kulkee perässä... sillä pitäis alkaa juoksukin, joten saattaa olla ihan sitäkin.

turvotus; tää on ihan järkkyä, ei paljo auta vetää mahaa sisäänpäin. Nyt on onneks kesä ja on paljon näitä tunikoita, missä on leikkaus tuossa rintojen alla, niin saa mahan piiloon.... Mut saunailtoja tyttöjen kanssa ei voi viettää ennenkuin aiotaan kertoa muille.


Sykkeen sain eilen kuulumaan
:heart:

vappupommi 9+1
 
Kiitos uudesta pinosta Mutzilla ja hyvää matkaa!

Tervetuloa kaikki uudet joukkoomme ja onnea raskaudestanne! :flower:

Onnittelut ultrassa käyneille ja hyviä uutisia saaneille. :heart:

Täällä neuvolakäyntejä on nettisivujen mukaan 4.-6. viikon välein. Se lääkärikäynti taitaa korvata neuvolakäynnin, sillä minulla oli se neuvola 31.5 ja lääkärikäynti on juhannuksen jälkeen. Sitten onkin edessä muutto uudelle paikkakunnalle ja selvittelin jo sieltä, että milloin tulen siellä ensi kertaa käymään, niin sain jo ajan heinäkuun loppupuolelle.

Sikiöseulonnoista, Niin nykyään se veriseulonta kuuluu samaan pakettiin turvotuksen mittauksen kanssa eli pelkällä nt-tuloksella ei "tehdä mitään". Olen keskusteluista lukenut, että kaikilta ei ole pelkkää niskaturvotusta suostuttu mittaamaan, jos ei ole seerumiseulontaa halunnut. Varmasti käytäntö vaihtelee paikkakunnittain.

Susanna Minäkin haluan tuon uuden Vauvan odotus-kirjan! |O :) Mä sain mun omani viime joulukuussa, mutta se raskaus meni kesken 12.viikolla. Nyt siinä kirjassa on merkintöjä oireista ja keskenmenoon liittyvistä jutuista ja olisi ollut kiva aloittaa tyhjältä pöydältä. Niin ja oliko joku saanut myös jonkun dvd:n? Pitää kysyä noista sitten siellä uudessa neuvolassa, että voisinko saada. =) :saint:

Spatz Odottavan aika on pitkä. :hug: Laskin, että tuo neuvola olisi sulla 9+1 viikoilla, kun se mulla oli 9+0. Joten kyllä ne kerkeää vielä senkin jälkeen ottaan verikokeet ja ultrat. Minä halusin varmuuden ennen nt-ultraa ja kävin yksityisellä ultrassa.

Helinäkeiju Oliko pakko mainita eilisessä viestissä nuo ranskikset? Arvaa alkoko tekemään mieli, kun eilen kymmenen jälkeen viestiä luin. :LOL: Mä en edes tiedä missäpäin olisi lähin grilli, kun en ole 7 vuoteen grilliranskalaisia syönyt. Hesessä ja mäkeissä kyllä olen käynyt silloin tällöin. Muhun myös uppois kaikki suolanen ja rasvanen roskaruoka. Toisaalta taas tekee mieli kaikkea raikasta ja kylmää kuten mehujäätä ja vesimelonia.

ON: Ällötysolo on tullut takaisin, vaikka otankin yhä r-vitamiinin iltaisin. Joten mulla se ei tainnut auttaa, vaan kyse oli pelkästä oireiden aaltoilusta. Kuvotus alkaa mulla puoliltapäivin ja se kestää koko illan. Puhalluttaa kovin ja ei pysty mitään muuta ajattelemaan, kuin sitä huonoa oloa. Mitähän sitten jos tämä tästä oikeaksi pahoinvoinniksi muuttuu, niin tuleeko musta täysin toimintakyvytön.
Te jotka olette aiemmin olleet raskaana ja myös muutkin: Mistä kohti se maha alkaa kasvaa? Alkaako se heti siitä karvarajan yläpuolelta vai vasta alushousujen yläpuolelta? Mulla on nyt tuossa navan alla pieni kumpu, joka loppuu alushousujen yläpuolelle, mutta uskon sen olevan pelkkä rasvapömppis. :LOL:

Tuittu- 9+4
 
masuhan alkaa kasvamaan ihan alhaalta..siitä sitten nousee ns ylöspäin kohdun kasvaessa.
ALkiohan on näillä viikoilla vielä todella alhaalla..ultrakihan tehän tosi alhaalta..
Hankala selittää mutta toivon mukaan sait jotaki selkeyttä :D

(.) Tää lähtee ekaan neuvolaan vajaan tunnin päästä :heart:
Tuntuu että rakko räjähtää kohta..kasilta kävin vessassa ja pitää nyt pidätellä että saavat neuvolassa pissasta kattoa ne tärkeimmät.
Saas nähä mitä kaikkea se antaa sieltä mukaan..joka vuosi aina muuttuu nuo lappuset ja lippuset.


Keiju ja Tirppa rv 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja neulainen:
mahan kasvusta mulla taas vatsa on jopa pienentynyt, kiitos fyysisen työn. Olen siis kiinteistöalalla, ja käytännössä olen kolmisen viikkoa raahannut 30kg painavaa ruohonleikkuria pitkin loivia ja vähemmän loivia mäkiä ylös alas. Lisäksi pyöräilen ja lenkkeilen koiran kanssa, joten nyt alkaa olla jopa aika trimmi kunto. Iltaisin toki on vähän turvotusta, mutta ei mitään puhetta että tarvitsisin vielä mitään mammahousuja. Haluaisin kyllä! :D

eläimistä Siitä kissoista ja toksmoplaktoosista piti sen verran mainita, että tosiaan sitä kissan kakkaa saisi syödä, jos sen itselleen haluaisi. En pelkää yhtään, ja ihan samalla tavalla siivoan laatikot nyt kuin aiemminkin. Tosin eilen se laatikon haju jäi leijailemaan käsiin, ja voi luoja mikä paha olo.

Mä olen miettinyt mitä kissat alkaa sanomaan kun maha kasvaa. Meillä yksi kissa kun tamppaa aika usein mahaa, kun haluaa tulla viereen nukkumaan. Mitäköhän ne sanoo sit jos mahasta alkaa tulla potkuja takaisin? :D Luulen, että koira osaisi myös sitten jossain vaiheessa aavistaa jotain, mutta saa nähdä. Meillä on siis kolme kissaa ja koira, eikä kenestäkään niistä ole aikomustakaan luopua synnytksen jälkeen. Olen nimittäin jo nyt saanut "varoittavia esimerkkejä" ihmisistä, joiden eläimet eivät ole pärjänneet uuden vauvan kanssa yms. Luulen, että niitä alkaa tulla vielä enemmän, kunhan ihmiset tajuavat raskauteni. Inhoan tuollaista vinkittelyä, eikä se kuulu kenellekään muulle jos mä haluan pitää eläimet ja vauvan saman katon alla. Sitä paitsi uusien tutkimuksien mukaan eläinperheessä asuneilla lapsilla on vähemmän allergioita ;)

nyt töihin, ei kyllä yhtään jaksaisi. Olen tupannut nukkua pienet päikkärit ruokiksella, ei oikeasti jaksa muuten. Inhottavaa tämä väsymys. Ja saa nähdä joko tänään alan lannoittamaan puskia oksentelullani... :D

neulainen ja neula 6+2
Mä oon miettiny ihan samaa kissoista, ku meillä on kaks. Toinen tykkää nukkua mun mahan päällä ja mietinki että mitähän mahtaa tuumata ku alkaa tulla potkuja :D Ja tosiaan tuo hiekkalaatikon putsaus, niin ihan samalla tavalla oon putsannu sitä ku ennen raskautta.
Ja toivottavasti vaikuttaa kissojen oleminen sitten tulevaisuudessa myös siihen, ettei lapsista tulis niin allergisia. Enkä todellakaan oo luopumassa kummastakaan kissasta lapsen tulon jälkeen :D molemmat kissat niin ihmisystävällisiä ja lastenkin kanssa jotka täällä kylässä käyny niin ovat olleet ihan normaalisti.

(.) eilen sattu ihan törkeen paljon mahaan ku aivastin.. oli kissa samaan aikaan sylissä niin kyllä se lens kaaressa lattialle ku oli itellä niin vaikee olla.. Ihan säikähdin ku silleen sattu, ku ei koskaan aivastaminen oo vatsaan sattunu. Muutenki eilen illalla vihlo ja jomotti mahaa vähän väliä :/ Ilkeen tuntusta.. Mutta mitään vuotoa ei kyllä ole onneksi ollu!

Sparkle86 ja Viuhti 7+4
 
Helinäkeiju Joo kyllä ymmärsin selityksen. Eli pelkkä normi pömppis tuo vielä on. :D Voi kun saisi sen pois, niin pääsisi aloittelemaan masun kasvatuksen nollista. Ettei sitten masu työntyisi liian aikaisin esille ja ihmiset luule että on laskettu aika jo kuukausia aiemmin. :)
 
Minä sain eilen sieltä neuvolasta matkaan ihan järkyttävän pinkan lippusia ja lappusia, niin ja sen dvd:kin vielä :D Niin ja siitä vauvan odotus-kirjasta se neukkutäti sano että se on ilmanen niilleki että luulis joka neuvolasta niitä saavan, jos kehtaavat vaan tilata niitä tarpeeksi.

Täällä on koko aamu touhuttu, leivottu ja leikitty. Veto on ihan pois ja tekis mieli vaan maata sohvalla mutta pakko se on noi leivonnat tehdä nyt ettei huomisaamuksi jää ku kakun koristelu. Etova olo on pysyny poissa ku oon väkisin nytki syöny aamupalan, viime yönki sain nukuttua kohtuu hyvin vaikka heräsinki kuudelta ku ukko lähti töihin. Voi saakeli sitä inhottavaa kahvin hajua mikä täällä leijaili ku se kahvit keitti mukaan :x Ja nyt minusta on alkanu tuntuu että meidän huuhteluaine haisee ihan hirveesti :D En paljoa kyllä sitä käytäkkään mutta nyt se tuoksuu ihan älytön nenään. Mitähän muuta kivaa tässä vielä oli mielessä, en nyt yhtään muista :D

Susanna & Pähkinä 8+0 :heart:
 
Toivottelen hyvät viikon jatkot teille, itse painun pakkaamaan vielä loput tavarat ja sit menoksi :p :wave:

Tänään ois ollu meidän kaksosten laskettu päivä :'( , kävin haudalle viemässä kynttilät ja kukkakimpun, oli mahtavan näköinen hauta kun siellä on sellaiset "kynttilätemppelit" sit 7 muuta kynttilää, minulta, siskolta ja äitiltäni kummallekin oma ja yksi joka oli sammunut alkuviikolla ja sitä on useamman kerran koitettu saada syttymään , tänään ois minulla viimeistään pitänyt olla kaksoset sylissä :'(

Mutzilla ja tirriäinen 8+3 :heart:
 
Tervetuloa uusille! =) Laitelkaahan neuvolassa käyneet sitten niitä neuvolakuulumisia!

Mulle tarjottiin myös kamala läjä lippulappusia, dvd ja se odotus-kirja. Niitä en kuitenkaan ottanut kun sen verran tuoreessa muistissa. Eikä se odotus-kirjanen kuulema ole muuttunut joten en sitten uutta ottanut. Kaivoin sen vanhan esiin. :D

Massusta Joko teillä kaikilla on tosiaan maha tullut esiin? Mulla tuntuu vain sellainen pieni pyöreys kättä vasten. Toisaalta ultraaja sanoi että mulla on voimakkaasti taaksepäin kallistunut kohtu ja sen vuoksi voi maha kasvaa hitaammin. Odotan innokkaasti kyllä maanantaita ja niitä sydänääniä. Voi kun ne kuuluisi ja kaikki ois massussa ok! :/
En tajua miten mulle on nyt tullut niin epävarma olo. Ekassa raskaudessa oli tosi rento ote. Ehkä sitten on kuullut ja lukenut mitä kaikkea etenkin tässä alussa voi tapahtua..

Karkki ja tasaviikot 10+0
 
M1n1 Ei oo onneksi pitkä muutto, noin 15 kilometriä. Muutetaan Tampereelta vieruskuntaan. Toivottavasti meillä saadaan purettua muuttolaatikot aiemmin kuin teillä. :D Ajattelin rauhassa siirrellä pikkutavaroita kaappeihin viikon ajan ennekuin siirretään isot kamat, niin jos ei edes kertyisi niitä muuttolaatikoita nurkkiin.

Mutzilla Jaksamisia varmasti vaikeaan päivään. :hug:

*Muoks* Karkki Mulla toi masu taitaa olla pelkkää pömppistä, ettei täällä ainakaan ole selvää kasvua havaittavissa. :)
 
Mutzilla: Onnea voitosta! Ja Hyvää matkaa, sekä iso :hug: tälle päivälle!

Eka neuvola takana ja laskettu aika siirty nyt päivällä aiemmas kun meni ton neuvolan laskurin mukaan, joten ehkäpä noudatan sitä, kun sen mukaan kai pääsen äippälomallekin. Eli uus olisi 5.1.2011. Laitan siitä vaik yksäriä vielä.

U-Prot: -
U-Gluk: -
Hb: 115
RR: 105/68

Hemppa oli jo laskenut, mutta vielä ei tarvi alkaa syödä rautaa, yrittää lähinnä syödä semmoista, joka nostais. Mulla on siis yleisesti ottaen aika matala hb, et 125 on mulle yleensä jo aika hyvä...

Ultrapyynnöt laitettiin koneelta Kättärille, et kaipa sieltä tulee sitten joskus lappua kotiin ja verikokeita varten sain lähetteet ja ne otetaan Kättärillä ultran jälkeen. Siis silloin otetaan ne kaikki vasta-aineet, veriryhmätyypitys ja sukupuolitaudit veriseulan lisäksi samalla kertaa.

Seuraava neuvola-aika on sitten 17.8. että melkein jo 20 viikkoa sitten jo täynnä jos oikein laskeskelin. Eli ei kovin usein ainakaan tässä alkuvaiheessa.

Nyt on pakko päästä syömään ja kahville kun aamukahvi jäi juomatta ku piti pidätellä sitä pisua...

BellaMarie 9+2
 
Mutzilla Jaksamista vaikeaan päivään. Voima :hug:

ON: Mietin kans onko tämä mun pömppis tullut pelkästään herkkujen syömisestä? Normaalisti en liho ja olen muutenkin tällänen luuviulu.. =) Iltaisin kyllä taidan olla turvoksissa ihan tuosta jatkuvasta syömisestä... :LOL:
 
Täälä oli kans eilen se neuvola. Pissa puhdas, verenpaineet 70/128, hb 128 ja painoo tullu reilu kilo. Pitäs varmaan alkaa vähentään tätä suklaan syöntiä :ashamed:
Seuraava käynti vasta 9.8 tosin sitä ennen on np-ultra. Viikot nousi yhellä eli uusi la neuvolan mukaan 14.1.

T.tammitähti ja Tirppis 8+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tammitähti:
Viikot nousi yhellä
Aika moni on nyt sanonut näin. Mulla myös sama tilanne ja juttelinkin terkkarin kanssa tuosta. Johtuu ilmeisesti siitä, ettei se neuvoloiden käyttämä ohjelma tajua viikonpäiviä, karkauspäivää jne.
Sitten taas kun katsoo kalenterista niin se 40 tulee täyteen päivää myöhemmin.. :D Esim. mulla kun viikot vaihtuu aina lauantaina, niin neuvolan mukaan tuleekin tasaviikot jo perjantaina. Hassua mutta mennään näillä virallisilla..
Mullakin laskettu aika on neuvolan mukaan jo 31.12 mutta pidän sitten vaikka jalat ristissä että syntyy vasta tammikuun puolella! :p


Karkki ja 10+0
 
Viikoista, Mulla neuvolan viikot on samat kuin vau:n raskauslaskurilla laskettuna 28 päivän kierrolla. Eli tavallaan ne ei mulla olisi muuttuneet, jos en tietäisi kiertoni olevan 29 päivää ja jos en tietäisi ovulaation ajankohtaa. Mulla viimeiset menkat alkoivat maanantaina (29.3) ja laskettu aika on myös maanantaina. Onko muilla näin? Onko se kuukautisten eka päivä, kp1, rv 0+0? Vai laskeeko muiden neuvolat, että mun LA olisi jo su 2.1?
 

Yhteistyössä