*Tammikuun Tähdet-11* kesäkuu-10

Huh, olipas tullu paljon tekstiä :D Ootte ollu ahkerana, toisin kuin täällä... :whistle:

Mutzillalle voimia tähän päivään :hug:

Oli hauska lukkee nuita kokemuksia lemmikkien, etenki koirien suojeluvietistä :D Itsellä ei oo lemmikkejä nii ainoo suojeluvietti mikä vois tulla on tuolta mieheltä... ;)

Onko lakkiaisia tai valmistujaisia tiedossa?
Meillä on huomenna sukulaisen lakkiaiset ja nyt jo kammoksuttaa se tilanne, kun pitää pyytää alkoholitonta tervetuliaismaljaa.. :D Kun ei vielä haluais puhua asiasta kovaan ääneen... mummokin on paikalla.. :D

Tiistaina olis eka ultra, täällä saa sen näköjään tosi noppeesti :p onneks miehelläkin on loma, niin pääsee mukaan.

Eilen tuli ihan hirvee oksetusolo ja olin ihan varma et tuun taas kippeeks... Kävin sitte halailemassa pönttöö.. mut onneks vaan sen kerran. Toivottavasti ei yleisty tämmöset iltapahoinvoinnit :D Muuten on menty aika oireettomana, mitä nyt rinnat on arat ja välillä vihlaisee massusta. Ainii, ja väsymys on ajoittain iha hirveetä |O

Tänään viettämään tyttöjen iltaa, mennään syömään ja kattoo se Sinkkuelämää 2 :) Ihana tehä pitkästä aikaa jotain vähän spesiaalimpaa.

Ja sori, tuli aika paljon omaa napaa.. en vaan nyt ollu moneen päivään kirjottanu ja oli olevinaan kauhee tarve päästä pälpättämään :LOL:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :flower:

Noppaliini ja Nappula 7+6
 
viikoista mulla siirtyi LA 12.1->7.1, eli 5päivällä, mutta toi 12.1 on oikein ja oon siinä pysynytkin :) Tämä johtuu siitä, mutta olis tullut 35päivän kierto ja neuvolassa ne laskee lyhyemmän kierron mukaan, muuttuu varm,asti nt-ultrassa, mulla on nt-ultra 29.6 ja viikkoja mulla pitäs olla 11+6 sillon (siis ton mun oman laskelmien mukaan) varhaisultrassa viikot myös vastasi täysin mun omia laskelmia. Oon siis laskenut ovulaatiosta, mun viikot. Tulokohan nyt sitten taas niin epäselvästi :whistle:

tuittu kuukautisten ekapäivä on kp1 ja rv 0+0 :)

mutzilla Täältä myös voimahalit varmasti raskaaseen päivään :hug: Ja mukavaa matkaa teille :heart:

kissanlaatikoista määkin olen tyhjentänyt ihan normaalisti noi hiekkalaatikot, tosin mies on tyhjentänyt useammin kun aikasemmin :) Meillä toinen kissa ollut mulla 3vuotta ja toinen kissa kohta kaksi vuotta meillä. Ollaan siis seurusteltu avokin kanssa 2vuotta .) Molemmat on sisäkissoja. Ei mullakaan ole mitään aikomusta luopua kummastakaan kissasta, ovat niin rakkaita meille :heart: Täytyy vaan toivoa, että lapsi ei tule allergiseksi, minkä todennäköisyys on aika pieni, kun kuitenkin ns.altistuu koko raskauden ajan :) Hauska kyllä sitten katsoa, miten reagoivat, kun pieni tulee kotio. Toi poikakisssa, joka mulla on ollut pidempään hoitaa mua jo nyt ja on mun vieressä kokoajan :D se on niin mammanpoika :p

(.) Jäin tänään vielä kotio, olo oli aamulla aika huono ja väsynyt ja pelkäsin ihan hulluna, että tulee taas samanlainen huippauskohtaus kun eilen.. :/ aamun alotinkin oksentamalla ja nukkumalla. onneksi nälkä rantautui vihdoin tänne, eilen en saanut kun 1l mehua ja kaksi leipää alas. josko tänään sais jo r-vitamiinin syötyä. jaahas ja sitten tiskaamaan -->

piupula ja leevi 8+2
 
Multa ei poikaa odottaessa muutettu laskettua aikaa vaikka ultran mukaan oliki 5pvän heitto, seuraavassa ultrassa heittiki sitten jo yli viikolla muttei muutettu siltikään. Mutta eipä tuo haitannu, ei se ois syntyny sinäkään päivänä vaikka se laskettu ois muutettu :LOL:
 
Jaahas, mökki kutsuu ja sitä kautta parin vuorokauden nettipimento, mikä varmasti tekee vain hyvää! Tällä palstalla sitä tulee aikaansa kulutettua ja vähän väliä tänne pitää kurkita, että mitä ihmisille kuuluu. :) Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti!

Marde ja Milli (8+6)
 
Noni saimpas kaikki luettua :) tänne pittää tulla aina ekana ku koneelle ehtii!
Mukava lukea neuvolakuulumisia! Esikoisesta oli aina tuo hemoglobiini aika heikko.. saa nähä mihin se nyt putoaa.. Ja tosiaan huomiset ylioppilasjuhlat ja valmistujaiset mietityttää kans koska olen niin alussa vielä niin ärsyttäähän se kun pitää pyytää alkoholitonta :/ ihmiset alkaa heti puhumaan ja kyselemään.. kieltääkö kaiken ja keksiä tekosyyn vai?
Jeccika ja napero 5+4
 
Jeccika Meillä on kans huomenna lakkiaiset niin vetoan siihen että ajan niin en voi ottaa alkoholia... =) On mennyt aikaisemminkin läpi. Tosin osa sanoo ettei nyt yksi lasillinen haittaa kun kerta olette juhlissa niin pitkään, mutta olen sanonut siihen että pitää näyttää nuoremmille mallia ja pitää nollatoleranssi.... :LOL:

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

M1n1 ja pikkukakkonen 9+3
 
tervetuliaismaljat; itse en pidä niiden mausta ja olen ne aina ennenkin miehelle lykännyt sen jälkeen kun on skoolattu :)
Mun terkka ainakin sanoi tuosta alkoholista että ehdottoman suositeltavaa olisi olla sitä nauttimatta, mutta satunnaisesti lasi viiniä tai pieni olut ei haittaa ja mainitsi juuri erikseen tuon tervetuliaismaljan kun nyt juuri tätä juhla-aikaa on. Niinhän ne etelänmaissakin viiniä juovat joka päivä sen lasillisen. No en minä niitä juo, mutta voisin kyllä pakon edessä tuommoisen tervetuliaismaljan maistaa jos pakko olisi. Meillä ei onneksi ole mitään juhlia tiedossa tänä kesänä. Ei ois vaatteitakaan...
 
Pikaisesti kävin selailemassa kirjoituksia. En kovin ehdi paneutua tässä hässäkän keskellä. Onneksi nämä opettajan työpäivät on lyhyet... Eilen 7.30 (mikä on muuten mun normaali töihintuloaika yleensäkin)-21 ja tänäänkin tässä töiden lomassa pikaisesti ruokataukoa pidän ja kirjoittelen. Taitaapi mennä ainakin kuuteen asti :kieh: No onneksi huomenna alkaa sitten loma B)

Pahoinvointia edelleen, heti oksettaa jos ei syö muutaman tunnin välein. Eilinen linkkumatka meni ihan ok kyn syödä mussutin melkein koko ajan jotain. Muuten tuo autossa istuminen on kyllä ihan painajaista!

Paremmalla ajalla ensi viikolla... Huomenna veljen valmistujaisiin :D

mussu & myy 9+5
 
Monellaki maha näyttää tässä vaiheessa ns kasvaneelta. se turvotus sen tekee :) viikot kuluu niin turvotus laskee ja alkaa masu pyöristymään "vauvasta" :heart:

Neuvolassa käyty, kauhee pino kaikkea tuli mukaan..kirja, lippuja ja lappuja ja dvd.
Ja lappu jossa tietoa np-ultrasta ja puhelinnumero. Soitella ens viikolla sitten np-ultraan aika ja rv 10 käydään se verikoe ottamassa. Samalla ottavat sitten veriryhmän..ja ne normaalit hepatiitti ym kokeet.
Painoa tullu 1,5kg :D ja huomaa kyllä että turvotusta se on, suht vähän oon syöny. Yleensä yhden lämpimän ruuan päivässä..ja herkkuja en oikeestaan yhtään.(makeaa ei tee mieli)

Ja sitten sellanen juttu...kaks terkkaria mietti ja tulivat siihen päätökseen että mun on varalta käytävä sokerirasituksessa.(ainoa syy siis tähän on se että edellisessä raskaudessa oli melkein aina sokeri plussalla, ns ilman syytä)
Muutenhan se menee niin että jos on yli 40v,ylipainoinen tai edelliset lapset syntyessään isoja.
Ite alle 30v,bmi oli 21.7 ja lapset ollu normaali kokoisia. eli ainoastaan tuo sokeri pissassa joka sinne rasitukseen sit mut vie.Mut parempihan se on käydä ns varalta.
Nyt oli pissa puhdas ja kaikki hyvin. Hemppaki 145 :D

Keiju ja tirppa rv 7+2
 
Terve taas.

Työt alkoi, joten en oo kerinny koko viikolla käymään lukemassa, saati kirjoittamassa.Anteeksi siis etten kommentoi mitään.Koitan vkonloppuna saada kahlattua pinon läpi.

Lyhyesti vain omia uutisia varhaisultrasta keskiviikolta, jolloin rv ultran mukaan 6+6.Ultraaja löysi kohdusta KOLME vauvanalkua, kaikilla syke.Että semmoista.Näillä mennään.Ei siis ihme, että olen ollut huonovointinen :LOL: Vielä on sellainen olo, että olinko piilokamerassa.Kuvat on kuitenki todisteena :p Eka neuvola sitten 17.6. ja heti aikoivat laittaa lähetteen polille.

Mukavaa vkonloppua kaikille!

savara ja kolmoset 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja savara:
Terve taas.

Työt alkoi, joten en oo kerinny koko viikolla käymään lukemassa, saati kirjoittamassa.Anteeksi siis etten kommentoi mitään.Koitan vkonloppuna saada kahlattua pinon läpi.

Lyhyesti vain omia uutisia varhaisultrasta keskiviikolta, jolloin rv ultran mukaan 6+6.Ultraaja löysi kohdusta KOLME vauvanalkua, kaikilla syke.Että semmoista.Näillä mennään.Ei siis ihme, että olen ollut huonovointinen :LOL: Vielä on sellainen olo, että olinko piilokamerassa.Kuvat on kuitenki todisteena :p Eka neuvola sitten 17.6. ja heti aikoivat laittaa lähetteen polille.

Mukavaa vkonloppua kaikille!

savara ja kolmoset 7+2
OHO :D teille siis paljon onnea
 
No OHO nimenomaan :LOL: Vaatii hieman sulattelua.Tosin enemmän kuin todennäköistä on, että joku ainakin ns.kuihtuu pois, eikä näy enää seuraavassa ultrassa.Mutta toivotaan, että saadaan kuitenkin joku vauvoista syliin asti.
 
Hei pitkästä aikaa ja hyvää alkavaa viikonloppua :) Luin nopeasti juttuja läpi ja kaikkea mielenkiintoista olitte kirjoitelleet =)

Edellisessä pinossa joku kyseli huimauksesta ja pyörrytyksestä. Minulla itellä nimittäin on ajoittain huimannut ja vähän mustunut maailma silmissä. Se kai kuuluu raskauteen..Verenpaineen mataluudesta se ei ainakaan mulla johdu eikä HB:sta, sillä se on mulla huimat 142.

Monet tammikuiset jo käyneet ultrissa ja saaneet mukavia kuulumisia niistä, joten onnea :heart:

Minulle tuli tänään Kättäriltä ultrakutsuja ja ensimmäinen eli np-ultra olisi reilun viikon päästä 16.6. ja ne oli jo varanneet mulle myös rakenne-ultran, joka oli elokuun puolessa välissä. KOhta sitä varmaan jo huomaa, että on elokuu ja raskaus puolessa välissä, hui...

Meillä on myös parit kesäjuhlat eli on kummipojan ristiäiset ja kaverin juhannushäät tulossa. Tänään juuri mietin sinne vaatteita ja katselin Vauva-lehden sivuilta, kun siellä oli muutama ihan hieno mekko esittelyssä. Pitäisi joku päivä raahautua ostoksille ja ostaa joku mekko mihin tuo turvonnut maha mahtuisi.

Minulla ainakin on maha kasvanut navan alapuolla ja kyllä sen jo tuntee ja huomaa. Icefairylla söpö massu. Mulla on varmaan samankokoinen tällä hetkellä. Esikoista odottaessa maha oli tosi pieni ja ei minusta vielä 20 viikollakaan kunnolla huomannut et olisin ollut raskaana. Nyt on kyllä tuo maha kasvanut ja turvonnut ihan kivasti..

Mulla on myös etova olotila koko ajan ja nälkä ihan jatkuvasti. Pakko syödä jotakin melkein koko ajan, ettei tulis pahaa oloa. Mulla myös janottaa koko ajan. Neuvolassa se terkka käski juoda vettä noin 2,5 litraa päivässä. Heti, kun olen mukillisen juonut, niin 10 minuutin päästä saa mennä vessaan...ihan läpilaskua.

Elmi ja Minni 9+5 (omien laskujen mukaan..)
 
Varhaisultrista, millä paikkakunnilla niitä aikoja jetaan? Itse sain vain ekan neuvola-ajan viikolle 9, ja kuulemma siellä saan sitten ajan verikokeisiin ja ekaan ultraan. Olen kärsimätön, myönnän. :ashamed: Olisi vain niin ihana nähdä mitä elämää se siellä pitää (vai pitääkö..)

Alkumaljoista täytyy sen verran sanoa, että taidan joutua huomenna salailulinjalle. Lasi tyynesti käteen, pienenpieniä huikkia ja vaivihkaa lasi silloin tällöin lavuaariin tyhjäksi tai vaihtoon asiasta tietävien kanssa. :) Ei juhlakaluna oikein saa tuosta maljasta kieltäytyäkään.

ON:Edelleen jännäillään valtaisan turvotuksen ja juilimisen kanssa, ja listaan lisättäköön rintojen paisuminen ja munakkaan käryn aiheuttama mieletön pahoinvointi. :|

 
Varhaisultrista se pitää yleensä kustantaa itse. Ellei ole riskiraskaus/muita vaikeuksia alussa.
Yksityisethän tekee noita ultria. Meillä se tulee maksamaan 45e yksityisessä neuvolassa, jossa ultraa kätilö.
Muuten eka ultra on rv 12 tienoilla(eli np-uä)
Ja seuraava rv 20 tienoilla (rakenne-uä)
Ja täälä on viiminen rv 36-37 jossa katellaan tkssa(neuvolalääkäri) vauvan kokoa että mahtuu normaalisti syntymään.(Jos eka vauva kyseessä niin tuo tehdään täälä päin sitten synnytyssairaalassa,eli synnytystapa-arvio)
Nuo kaikki kolme maksuttomia täälä.+ sitten jos määräävät ylimääräsiä ultria niin neki tietty maksutta. Joka kerta tietty tulee se polimaksu.

Joka paikassahan ei kuulu kuin yksi ultra, loput pitää kustantaa itse jos haluaa käydä.
 
Mutzillalle osanottoni :hug:

Savaran uutiset oli melkoisen hurjat, ja hurjat ovat myös onnittelut. :) En ole lukenut päiväkausiin kirjoituksia ajatuksen kanssa, joten kysyisin uteliaisuudesta onko raskaus alkanut luomusti?

Parin viikon kuluttua on serkkutytön rippijuhlat. Lapsena sukujuhlat oli mulle ihan pakkopullaa, mutta aikuiseksi tultuani aloin niistä pitämään kovastikin. Kiva päästä syömään herkkuja ja tapaamaan sukulaisia, joita ei muuten tapaisi.

Keskiviikkona olin ensimmäisessä neuvolassa. Suurin osa ajasta meni edellisestä synnytyksestä ja sen jälkeisistä ongelmista puhuessa. En ollut niitä melkein pariin vuoteen niin tarkasti puhunutkaan ja tunteet meinasi nousta pintaan. Esikolla todettiin neljän vuorokauden iässä parin eri bakteerin aiheuttama infektio sekä trombosytopenia, eli verihiutaleiden määrä romahti, mikä aiheutti verenpurkaumia ympäri kehoa. Riskinä oli purkaumat aivoissa ja tärkeissä sisäelimissä, mistä olisi voinut olla vakavia seurauksia. Trombosytopenia korjaantui ja lapsi on nyt terve. Se johtui todennäköisesti minun ja mieheni verien jostain epäsopivuudesta.

Tänään äitiyspolilta soitettiin, että miehen ja minun pitää mennä alkuviikosta verikokeisiin. Tyhmänä aloin sitten googlettamaan vastasyntyneen trombosytopeniaa ja nyt olen ihan järkyttynyt luettuani englanninkielisen artikkelin aiheesta Wikipediassa. En varmasti ymmärtänyt puoliakaan lukemastani, mutta oli aika pelottavan oloista tekstiä. :(

Siinä puhutaan lapsen pään sisäisestä verenvuodosta kohdussaoloaikana ym. Esikoisen jälkeen minulle todettiin, että tuosta trombosytopeniasta pitää mainita seuraavan raskauden alussa neuvolassa, ja että raskautta seurataan tarkemmin siitä johtuen. Eli ei kielletty lisääntymästä, mutta nyt tuntuu ihan kauhealta. Todennäköisesti olen nyt vähän turhan väsynyt ja siksi ylireagoin. :ashamed:

Martta B ja 9+3
 
susanna Todellakin oli yllätys :) Jotenkin osasin kaksosia aavistella, on ollut niin voimakkaat oireet heti plussasta.Mutta kolmas oli jo ihan extraa.

martta Aivan on luomu, ei oo naispuolisilla sukulaisilla edes kaksosia.En ole edes helposti raskautuvaa sorttia, vaan ennen esikoista oli km, esikoista tehtiin pari vuotta, yksi tm ja nyt sitten tämä.Esikoinen on nyt 1v7kk, eikä mitään ehkäisyä ole käytetty.Tuskin nämä tosiaan kaikki syntyvät, mutta tällä hetkellä tilanne on tämä.

 
ihanaa savara! Toivotaan että mahdollisimman moni pysyisi matkassa! :heart:

Martta B Voi ei miten hirvittävää teillä on ollut! :hug: Yritä nyt kuitenkin olla stressaamatta liikaa, ja tosi hienoa että mahdolliseen ongelmaan tartutaan jo näin varhaisessa vaiheessa. :heart:

väsymyksestä Musta tuntuu, että multa loppui voimat jo tiistaina, ja tää koko loppuviikko on mennyt jollain ihme maitohapoilla. Olen joka päivä töissä joutunut ottamaan pikku tirsat ruokiksella, mutta siltikään en jaksa. Olen ihan poikki, tänään otin vielä kotona kissojen keskellä päikkärit. Nyt on sellainen olo, että voisin mennä jo taas nukkumaan. Tiedän, että alkuraskauteen kuuluu väsymys, mutta että näin pahana? :ashamed:

neulainen 6+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja savara:
Terve taas.

Työt alkoi, joten en oo kerinny koko viikolla käymään lukemassa, saati kirjoittamassa.Anteeksi siis etten kommentoi mitään.Koitan vkonloppuna saada kahlattua pinon läpi.

Lyhyesti vain omia uutisia varhaisultrasta keskiviikolta, jolloin rv ultran mukaan 6+6.Ultraaja löysi kohdusta KOLME vauvanalkua, kaikilla syke.Että semmoista.Näillä mennään.Ei siis ihme, että olen ollut huonovointinen :LOL: Vielä on sellainen olo, että olinko piilokamerassa.Kuvat on kuitenki todisteena :p Eka neuvola sitten 17.6. ja heti aikoivat laittaa lähetteen polille.

Mukavaa vkonloppua kaikille!

savara ja kolmoset 7+2
Hyvänen aika sentään! :eek: Onnea tuhannesti kolmosista... :heart: :heart: :heart:
Tosi ihanaa, mutta varmasti rankkaa tulee olemaan, sekä odotusaika että pienivauva-aika :hug:

 
Hieno toteamus tuo OHO, eli sylin täydeltä onnea Savaralle :flower: :flower: :flower:

Ja Mutzillalle halit, tunnen syvää myötätuntoa menetyksenne johdosta. :hug:

(.) Jäin kiinni eilen kahdelle kaverilleni. Oltiin iltaa viettämässä ja vaikka alkoholittomaan linjaani ei kiinnitetty mitään huomiota (helppo vedota kevätjuhlapäivään), paljasti tuo kirottu iltaturvotus tilanteen. Oltiin kyllä miehen kanssa sovittu, että jos huomaavat ja kysyvät, niin kerrotaan, muuten ei erikseen paljasteta salaisuutta vielä.

Olo on taas aika kamala, toivottavasti ei tule ykä kylään kesken kevätjuhlan. Säestysnakki nimittäin napsahti minulle ja siellä koko koulun edessähän minä sitten voin pahoin. Great.
Mussu81:lle syvä työaikamyötätunto, samanlaista duunipäivää ollut täälläkin tällä viikolla. Mutta ennenkaikkea: hyvää lomaa! Se on ammatinvalintakysymys! ;)

Ei hemmetti, taitaa olla pakko luovuttaa ja siirtyä palvomaan posliinijumalaa. :x
Adios. :wave:

Kreecher ja Ötys
 
Hei kaikki, nyt tulee pelkkää omaa napaa... eilen makailin sohvalla töiden jälkeen noin neljältä, yhtäkkiä tuntui selässä jomottelua/vihlaisu ja tunsin kun jotain valui, ja se oli isohko määrä kirkasta verta. Sain sit vielä nipinnapin ajan yksityislääkäriltä, joka ei ultran perusteella pystynyt vielä ihan varmasti sanomaan onko kysymys keskenmenosta vai ei. Sikiöpussi ja ruskuaispussi näkyivät ja pieni kirkastuma, joka "mahdollisesti" sikiökaiku, mutta ei sykettä. Myös hematoomaa oli näkyvissä. Koska viikkoja oli vasta (oletettavasti) 5+6, ei johtopäätöksiä oikein voinut kuulemma tehdä kun syke ei välttämättä näy muutenkaan, mutta sikiökaiku olisi kuulemma saanut näkyä selvemmin. Asiaan saa täyden varmuuden vasta n. viikon päästä, jolloin kuulemma viimeistään syke saisi näkyä. Lääkäri ei tutkimuksen perusteella ollut ollenkaan toiveikas, kun verta tulee paljon, pientä kipuiluakin on ja kun sitä sykettä ei ollut. Sain lähetteen sairaalan poliklinikalle siltä varalta, että tulee kovaa kipua / erittäin kovaa vuotoa. Ja joka tapauksessa siis tilannetta pitää seurata, tapahtuuko tyhjentyminen kunnolla jne. Esikoisen kohdalla mulla oli hematooma ja raskaus meni silti hyvin, mutta mitää tällaista kipuilua ei silloin ollut ollenkaan, ja kyllä tätä vuotoakin nyt on ollut enemmän.

Mun osalta palstailu täällä odotuspuolella taitaa siis loppua lyhyeen, mutta tulen kuitenkin vielä kertomaan teille lopullisen tuomion viikon päästä. Mukavaa että voi jossain kertoa mitä on tapahtunut - muutoin kun tästä koko raskausasiasta ei tiedä oikein kukaan.

Teillä oli monella ihania kuulumisia, hyvää viikonloppua kaikille :heart:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Calypso:
Hei kaikki, nyt tulee pelkkää omaa napaa... eilen makailin sohvalla töiden jälkeen noin neljältä, yhtäkkiä tuntui selässä jomottelua/vihlaisu ja tunsin kun jotain valui, ja se oli isohko määrä kirkasta verta. Sain sit vielä nipinnapin ajan yksityislääkäriltä, joka ei ultran perusteella pystynyt vielä ihan varmasti sanomaan onko kysymys keskenmenosta vai ei. Sikiöpussi ja ruskuaispussi näkyivät ja pieni kirkastuma, joka "mahdollisesti" sikiökaiku, mutta ei sykettä. Myös hematoomaa oli näkyvissä. Koska viikkoja oli vasta (oletettavasti) 5+6, ei johtopäätöksiä oikein voinut kuulemma tehdä kun syke ei välttämättä näy muutenkaan, mutta sikiökaiku olisi kuulemma saanut näkyä selvemmin. Asiaan saa täyden varmuuden vasta n. viikon päästä, jolloin kuulemma viimeistään syke saisi näkyä. Lääkäri ei tutkimuksen perusteella ollut ollenkaan toiveikas, kun verta tulee paljon, pientä kipuiluakin on ja kun sitä sykettä ei ollut. Sain lähetteen sairaalan poliklinikalle siltä varalta, että tulee kovaa kipua / erittäin kovaa vuotoa. Ja joka tapauksessa siis tilannetta pitää seurata, tapahtuuko tyhjentyminen kunnolla jne. Esikoisen kohdalla mulla oli hematooma ja raskaus meni silti hyvin, mutta mitää tällaista kipuilua ei silloin ollut ollenkaan, ja kyllä tätä vuotoakin nyt on ollut enemmän.

Mun osalta palstailu täällä odotuspuolella taitaa siis loppua lyhyeen, mutta tulen kuitenkin vielä kertomaan teille lopullisen tuomion viikon päästä. Mukavaa että voi jossain kertoa mitä on tapahtunut - muutoin kun tästä koko raskausasiasta ei tiedä oikein kukaan.

Teillä oli monella ihania kuulumisia, hyvää viikonloppua kaikille :heart:
Calypso voih...näitä on aina niin ikävä lukea...olen tosi pahoillani :'( :ashamed:

 

Yhteistyössä