*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Huomenta pinoon :)

Luin kaiken, mitä olitte kirjottanut, mutta ei jäänyt kamalasti mieleen :ashamed:

Meille supistelijoille tsempit :hug: Itsellä helpottanut lepäämällä, mutta jotain kun lähden tekemään tai kävelen enemmän, niin sitten tulee taas :/ 1,5kk pitäs jaksaa vielä töissä, sitten pääsee vapaalle ja matkalle :) Huomenna sitten kokeisiin :)

vatsan kasvusta Tässä mun kaljakeissini :p vk 15+0



Laitan vielä seuraavalla viikolla 10päivää aikasemmin otetun kuvan, heti kun saan kännykkään ostettua USP-johdon, kun ennen sitä ei oikein onnistu toi siirtäminen... :whistle:

(.) Täällä energiaa on tullut nyt enemmän, paikallaan ei oikein malttaisi olla ja kotia olen siivoillut täällä ja pessut vauvalle hankittuja vaatteita ja lipaston, mihin ne tulee :) Aikasessa olen, mutta jos näyttää siltä, niin pesen sitten uudestaan ne... ÄH! Oon tässä miettinyt, että riittääkö meillä varattu hyllytila vauvan vaatteille ja väsätyn hoitopöydän paikkakin on ihan hakusessa, meillä on niin vähän tilaa, että pitää varmaan väsätä sängylle tai sitten keittiönpöydälle tai sitten lattialla vaihtaa aina vaipat.. Pitää tehdä joku matkaversio hoitopöytätavaroista :LOL: Ärsyttää vaan, kun mies ei tunnu ymmärtävän käytännön puolia näissä asioissa esim. noi vaatteetkin, niin tossa just mietin, että ei tule mahtumaan 3laatikkoon kaikki, niin mies oli vaan silleen, että kyllä ne nyt sinne mahtuu.. :kieh: Kylläpä ärsyttää.. Taitaa täälläkin hormoonihirviö nostaa päätään :LOL: En nyt oo sen enempi alkanut väittelemään, näkee sitten itse, kun kaikki on hankittu... :)

piupula ja leevi 15+2
 
Piupulallaki jo ihanasti massu pyöristyny :heart:

Mä oon alkanu jo pikkusen raivaileen paikkoja tammikuuta silmällä pitäen. Ainaki yks kaappi pitäs tyhjäksi saada et mahtuu vauvan vaatteet ja tarvikkeet. Ei meinata hommata hoitopöytää. Vie vaan turhaa tilaa ja loppujen lopuksi aika turha. Esikoiselle hommattiin ja oisinko vaihtanu siinä vaipan ehkä 5 kertaa :D Toki tavaroiden säilytykseen hyvä juttu.

(.) mua on alkanu närästään =(. Rennietä joutuu ottaan melkeen joka päivä.

T. tammitähti ja tirppis 14+0 :heart:
 
sparkle Saanko kysellä mitä ostitte, mihin vaunuihin esim. päädyitte? Mua jännittää ihan hirveesti juuri vaunujen osto, samoin turvakaukalon osto autoa varten. En tiedä mikä siinä niin jännittää, jostain syystä en vaan osaa vielä ajatella asiaa niin realistisesti :D

Piupula Meillä käytiin samantyyppistä kinaa kuukausi takaperin, kun oltiin ostamassa autoa. Mies ei mitenkään tajunnut, ettei vaunut ja koiran häkki mahdu johonkin pieneen kolmioviseen autoon. Yritti inttää, että milloin mä muka kuljetan koiraa ja vauvaa autossa samaan aikaan |O Noh, sain lopulta iskettyä sille päähän, että me tarvitaan farmari. Nyt kun se sitten on ja kaikki ovat kehuneet hyväksi ostokseksi näin koiran ja vauvan kannalta, niin ehkä mieskin alkaa tajuamaan mun pointtia. Saa nähdä mikä riita meille tulee, kun haluan alkaa muuttamaan meidän työhuonetta (sekatavarahuone) vauvan huoneeksi :D

Kannattaa muuten piupula muistaa, että jos liikkuminen yms. tekee tuskaa, niin HETI hakemaan vaan saikkua. Ei sitä kannata töissä itseään kiduttaa. Itse päätin todella itsekkäästi, että jään parin viikon päästä työttömäksi. En kykene jatkamaan näitä ulkotöitä, missä olen harjoittelussa enää tämän harjoittelun jälkeen, joten jään kotiin kasvattamaan mahaa. Lisäksi saan ansiosidonnaista saman verran, kuin mitä saisin tästä huonosti palkatusta työstä, joten en aio kuluttaa itseäni loppuun, vaan aion nauttia tästä raskaudesta hoitamalla kotia ja itseäni. Toivottavasti en vaan tylsisty.

Tervetuloa muuten muutkin esikoistaan odottavat tuohon esikoisten ryhmään, jos kiinnostaa jutella muiden samassa tilassa olevien kanssa.

Neulainen ja klöntti 12+4
 
tammitähti Muahan närästi heti plussan saamisesta lähtien, mutta nyt se on ollut kadoksissa jo pari viikkoa. Parhaimmillaan otin rennietä joku neljä päivässä, maksimi on muuten neuvolan mukaan 12 päivässä. Itse en sitten juurikaan oksennellut, mutta mulla se tuli näköjään sinä närästyksenä sitten...

laitetaan vielä mun 12+0 kuva. Tissit on kasvaneet niin paljon ettei voi mahallaan nukkua, mahakin on sellainen liian lihavan oloinen, mutta ei kuitenkaan vauvamaha.

 
tammitähti ja Jessika Kiitoksia :flower: Tuli 10päivässä ihan selkeä kasvupyrähdys.. Hitto kun saisin kuvan tosta puhelimesta, niin .. hmm.. mullahan olikin täs koneessa bluethoot ( kirjotetaankohan edes noin ) yritetään sillä.. pikku hetkinen..

neulanen saas nähdä, miten tässä nyt sitten käy :p Onneksi vielä niin vähän vatteita, niin tiukkaa ei vielä tee ja voin sitten vaihdella tavaroiden paikkoja salaa :LOL: tai sitten raivota keskenäni täällä tavaroiden kanssa, kun jään kanssa työttömäksi 31.8, kun kesätyöt loppuu. Lähdetään mun perherheen kanssa 2viikoksi matkoille ja sitten vaan kasvatan mahaani kotona ja laitan kotia kountoon ja ompelen kestovaippoja =) Ei mua enää vk 23+5 kukaan töihin ota,enkä siitä mitään stressiä ajatellut ottaa tai varmaan edes hakea töitä, parempaa äippärahaa tosin sais, jos jostain töitä sais, mutta äh... :D Ajattelin ton maanantain katsoa siellä labrassa uudestaan, miten jaksan, sanovat mulle neuvolassa, että soitat vaan, jos jatkuu, niin kirjotetaan sulle sairaslomaa lisää. Oon vaan tosi huono ottamaan saikkua vastaan... :ashamed: Ihana mahan alku :heart: Mulla tissit kasvaa ihan pikkuhiljaa, on joka kolmas päivä ihan sairaan kipeet ja sitten taas ihan normaalit :LOL:

piupula ja leevi 15+2
 
kivoja masu kuvia teille, siitä se kasvu lähtee =) on se vatsa sit niin ihana ku se on oikein iso ja potkut tuntuu niin et vatsa heilahtaa puolelta toiselle :D odotan kovin jo sitä aikaa...

tänään kaverin kanssa sovittu että ens kuun alussa alkaa painon hallista ja sais vaikka pudotakki pari kiloa ku sitä ylimäärästä tosiaan löytyy... tottakai pidän huolen että vaavi saa oman ravintonsa ja en minäkän missään nälässä rupea elämää... ei mua kukaan kattelis sen jälkeen :)

huomenna taitaa olla aika labraan ku taas seulotaan jotaki riski sairauksia.. tämä oli uus sillä likkaa odottaessa en tälläsessä kokeessa käynyt...

memmu ja valtsu 15+4???? :heart: :heart: :heart:
 
Noniin,, loppujenlopuksi tässä koneessa ei ollutkaan bluethoothia, joten lähdin hakemaan sen hemmetin johdon koneeseen, niin voin sitte laittaa musiikkiakin puhelimeen :)

Eli tässä rv 13+4 ja tässä rv15



memmulle tsemppiä labraan ja tulosten odotteluun :heart:
 
Täältä tulee taas pelkkää omaa napaa, sori... :ashamed:

Vietettiin tosiaan ihana viikonloppu Porvoon maisemissa. Viime yönä heräsin ihan kunnon supistuksiin, jotka tekivät jo oikeasti kipeää. Aiemmin supistukset ovat tuntuneet lähinnä sellaisena paineena alavatsalla. Suppailu kesti puolisen tuntia ja rauhoittui sitten.

Automatkalla kotiin kipu alkoi uudestaan ja jatkettiin suoraan sairaalaan. Gyne tutki ja ultrasi vauvalla olevan kaikki ihan hyvin, kohdunsuu kiinni ja kohdunsuuta noin 2 cm jäljellä, mikä on ihan ok luku kun on jo neljäs lapsi (yleensä se on hieman pidempi, noin 3 cm).

Muttamutta... Sikiöpussi on irti kohdun seinämästä, mikä aiheuttaa kasvaneen keskenmenoriskin ja tämä yhdistettynä eteisitukkaan nostaa riskiä vielä korkeammaksi. Vähän on siis "hötkyt" tunnelmat täällä. Lepoa ja Litalginia hoidoksi, uusi ultraus kahden viikon päästä.

Täytyy sanoa, etten ollut koskaan aiemmin kuullutkaan tuollaisesta, olin aina kuvitellut, ettei sikiöpussi edes ole kohdun seinämässä kiinni muuten, kuin istukan kohdalta. Kaikkea sitä sitten oppii...

Supistuksille ei ole oikeastaan muuta syytä, kuin monta raskautta suht lyhyessä ajassa, eikä suppailu sinällään mikään ongelma olekaan, mutta kipeitä ne eivät saisi olla. Väistämättä tässä ajattelee typeryyksiä tyyliin "mua rangaistaan, koska lapsi oli vahinko, enkä ollut alkuun lainkaan onnellinen raksaudesta". Tokihan minä järjellä tiedän, ettei asia niin ole...

Mutta tällaista tänään.

Kreecher ja Ötys 13+0 *poks*
 
Kreecher: nyt otat rauhallisesti :hug: voimia :hug:

Täällä oli kuopuksen kanssa makoisat päikkärit, tuli eilen hilluttua baarissa valomerkkiin ja olin vasta ennen 3 kotona (täällä valori tulee 2.30) mahtavat oli polttarit kyllä. :)

Mutzilla ja tirriäinen 15+3 :heart:
 
Piupula: Juu, selvä kasvupyrähdys sun masussa tapahtunut!

Kreecher : :hug: Ja hui, ja varsinkin siksi, kun mulla np-ultrassa ei sanottu mitään mistään keskenmenoriskistä, vaikka mullakin oli joku reuna irti...mun mielestä se sanoi kyllä että kalvo vähän irti, mut tarkottikohan se pussia..nooh, mulla ei kyllä oo ollut tommoisia kipuja, eikä siis oo supistellut kun ehkä joka toinen viikko tyyliin yks suppari. Mut pikkuhiljaa tuntuu et tuun hulluksi kun neuvola on vasta elokuun puolen välin jälkeen. Ja samalla viikolla myös rakenneultra. Samalla ne kai tarkistaa sitä mun myoomaa. Jee...rupes mietityttään, et joutuukohan sitä saikulle aikasessa vaiheessa. Selkä mulla on ollut molemmissa raskauksissa julmetun kipee joillain viikoilla 24-28, mut ekasta olin silloin kesälomalla ja tokassa olin hoitovapaalla, niin en "tarvinnut" saikkua. Nyt jos tulee jotain lisäongelmia, niin.. Ehkä ei pitäis murehtia etukäteen.

BellaMarie & Heppuli 15+4
 
Heissan kaikille! Tulin poksumaan, järkyttävää ajatella, miten nopeasti voi kolme kuukautta kulua. Kaikkea ehtinyt tapahtuakin, fyysisesti, henkisesti ja ennen kaikkea sosiaalisesti. Mutta 12 viikkoa ja voisi vaikka himpusti huokaista. :)

Hankinnoista ollut taas kovasti puhetta, ja aika monella tuntuu olevan jo joko kaikki valmiina aikaisempien jäljiltä tai ainakin tiukka suunnitelma kaikesta tarvittavasta. Itse olen keskittynyt säästämään jokaisen pennin, mikä ei kulu elämiseen, että sitten kun hyvä tilaisuus hankkia jotain tarpeellista ilmaantuu, ei tarvitse murehtia voiko sen ostaa. Ylpeänä säilönyt sukan varteen tuhat euroa, ja luulen sen jo melko pitkälle perusjuttuihin riittävän.

Kaikki mahdolliset oireet helpottaneet taikka loppuneet, ja jos maha ei olisi pullahtanut näkyviin, tuskin muistaisi itsekkään jatkuvasti olevansa raskaana. Ei sillä, pahoinvointi, päänsärky, uneliaisuus ja mielettömät mielialavaihtelut saivatkin loppua. :D

(.) Ei kuulu navan suunnalta mitään, muutenkin hiljaiseloa raskauden ja kaiken muunkin suhteen. Ei auta kuin laittaa sormet ristiin ja toivoa parasta, koska kaikki mahdollinen esim. lapsen isän suhteen on miun osalta tehty. Neuvolalääkäri oli ja meni ohi SEITSEMÄSSÄ minuutissa, hyvä kun ehti housutkaan pukea takaisin jalkaan sen jälkeen. Jäi vähän paha maku suuhun.. Nt-ultra on keskiviikkona, ja sitten vasta tietää enemmän mahavaivan kuulumisista.

Spatz ja mahavaiva 12tasan. <3
 
Helinäkeiju Paljon plussatuulia puhaltelen sinne. :)

Piupula Ihana masunen. Huomaa kasvun! <3

Kreecher Paljon voimia sinne ja koitas lepäillä! :hug:

Tänää käytii pojan kanssa lastenklinikalla. Hänellä on joka paikka täynnä punasia näppylöitä. Saatii jotain allergia lääkettä ja jos ei auta viikon sisään ni sitte uudestaa. Poika voi muuten hyvin, ei huomaakka näppylöitä. Äiti se ihan suru puserossa että mikä pikku murulla olis. Mä tänä aamuna aloin vähä tutkii tuota omaa masua ett kyllä se siitä alkaa "kovettumaan" :D kun on tota omaa löysää arpien ansiosta. :D Viiko päästä voisi ottaa kuvaa. :)

icefairy&Linnun Lyy 14+0
 
Kreecher jaksamisia! Toivotaan et supistelut loppuu!
Mut älä nyt hyvä ihminen kiusaa itseäsi moisilla typeryyksillä, -itseäsi syyttelemällä ilman mitään syytä. Ei lapsen tarvitse olla toivottu silloin kun se on saanut alkunsa, pääasia että lapsi on toivottu kun se syntyy ja pääsee syliisi =) :heart:

Avokado 13 + 1 :heart:
 
No nii oon kyllä minäkin, tuntuu et se olis poika, mut silti jotenki joku sanoo että tyttö. :D Taidampa laittaa yksityisviestiä nyt muute siis.
Kaikki muutki nyt veikkaamaa ni saadaan tonne etusivulle paljo sydämii. ;D
 
BellaMarie ja icefairy Kiitoksia :) Itseäkin kyllä vähän ihmetytti tuo kasvu... :eek: Jos en tota kuvaa olis aikasemmin ottanut, niin en itse uskois, kuitenkin ensimmäinen tulossa :p Ja tossa aikasemmassakin kuvassa maha tuntu itsestä isommalta, kuin se tossa näyttää :LOL: Katsotaan sitten loppupuolella, minkälainen pallo oikein olen :LOL:

Kreecher Nyt tosiaan vaan lepoa ja rauhassa otat :hug: Komppaan Avocadoa Pois syyllisuudentunteet niskasta :hug: Paljon voimia ja jaksamista :heart: :hug: :hug:

Tammitähti saapahan tuota malttamaton olla :) Vielä vaikea sanoa :) Ihana maha sulla kyllä on :heart:

icefairy Toivottavasti pojalla kaikki kunnossa :hug: Onneksi ei menoa haittaa :heart: Ja kuvaa vaan tulemaan, kun haluat laittaa :heart: Ihan mukava, kun on vauvakuume puolelta samoja ihmisiä täällä :heart:

Helinäkeiju Kiva, kun tulit pistäytymään :) Plussatuulia täältä myös *PuuuHHHHH* :whistle:

Spatz Täällä tulee isosiskon puolelta lejuja, matkasänky, muutama ruskovillan vaate, kantoliina ja pinnasänky, muuten kaikki ostetaan :) Aina apua on ihan muutamastakin asiasta :) Vatteita olen ostanut kirpparilta ja anoppi on tuonut uutena muutaman kappaleen ja luulen, että lisää on tulossa.. Toivottavasti bodyja ei osta enää, kun niitä on kohta ihan liikaa :p Loppuvuodesta ostetaan alennuksesta rattaat ja turvakaukalo :) Olipas töky neuvolalääkäri, itselläkään ei mikään mahtava ollut, mutta ei onneksi pihalle heittänyt :/

piupula ja leevi 15+2..

*muoks* Ja tää mun maha ja naamakarvotus on aivan järkyttävää!!!! Onneksi on vaaleita.. :ashamed:
 
hankinnoista oliskohan ne tuplat ainoat hankinnat sitte meilä.. Meilä on matkarattaat, kaukalo, pinnis, hoitopöytä, matkasänky, vaunut, sitteri, leikkimatto, syöttötuoli, vaatteet löytyy 92cm asti TYTÖLLE :D mutta tietty meilä olis nyt syksyllä hankinnassa se turvaistuin 9kg eteenpäin.. meän neiti paino 10kk neuvolassa 7800g joten vielä menee kaukaloon.. saa nähä sitte.. onkohan ne painorajat ihan sitovat sitte? turvallisuuden vuoksi taitaa olla.. entiä kenneen tuo sirppana on tullu :D varmaan isäänsä sitte! syö ku hevonen mutta on niin vilkas kyllä että ehtii kalorit kulua vissi ;)
Spatz me mennään samoissa :) tai tarkemmin näkkee sitte ku ultrat on ohi! Mulla heti torstaina aamulla 8.15 :p
12 * poks
 
sunshine25 en ole moisesta kiellosta kuullukkaan :eek:
sain neuvolasta kieltolapun mitä ei saa syä tai pittää rajoittaa, mutta mutta.. tässä ei sanota mitään nuista kyllä! Tämä lappu on näköjään
STM julkaisu 11/2004, raskausaika ja ruoka :p eli sieltä löytyy samat kiellot!

 

Yhteistyössä