*Tammikuun Tähdet-11* heinäkuu-10

Huomenta piitkästä aikaa :flower:

Helinäkeiju Osanotot myös täältä :hug: Ihana kuulla, että suunnitelmat jo kesävauvassa :heart: ainakin moni on sanonut, että km jälkeen raskautuu useasti nopsasti uudestaan, paljon onnea ja liimaa yritykseen :heart:

eläimistä Onhan se vastuullisempaa antaa parempaan kotiin, kuin pitää itse, jos ei pysty hoitamaan kunnolla :) Meillä on myös kaksi kissaa ja minua ottaa päähän, kun kaikki on ihan huolissaan siitä, että kissat tukehduttaa meidän lapsen :kieh: En sano, että sellaista ei ole tapahtunut, mutta en jotenkin jaksa uskoa, että meillä siitä koituisi ongelmaa, kun kumpikaan ei ole mitään sylikissa tyyppiä.. Olen ainoa, joka tässä on tätä kantaa puollustanut kokoajan, mutta jäähän tuo sitten nähtäväksi miten käy... Itse ajattelin ainakin sen verran, että ennen kuin vauva tulee niin vuoraan pinnasängyn foliolla, niin kissat ei hyppää tai jos hyppää, niin säihkähtää ääntä, niin oppii, että sinne ei hypitä :) saa nähdä toimiiko, lapsen itkukin varmaan toimii aika hyvänä karkottimena ;) Meillä ainakin toisen kissan kohdalla lupuminen tarkoittaisi piikille menemistä, koska uusi koti olisi liian rankka kokemus toiselle, Kissa on niin kiintynyt minuun ja olen ainoa ihminen kehen luottaa 100%:ti. En nosta itseäni jalustalle, muuta tiedän kokemuksesta, että ei osaa olla ja kärsii, jos en ole paikalla ja joutuu olemaan muussa paikassa. ( kissa oli hoidossa vanhemmillani 4kk niin ,että itse olin melkein joka päivä paikalla, eikä oikein rentoutunut muuta, kuin silloin, kun ovi oli pienessä huoneessa kiinni ja mina paikalla. ) Toinen kissa on taas paljon itsenäisempi, että tulisi varmasti toimeen toisessakin kodissa :) Ajatus siis kummastakaan lupumisesta on melkeimpä mahdotonta, joten en edes halua ajatella asiaa, asia on sitten toinen, jos jotain sattuu tai muuta. Anteeksi piiiiitkä stoori taas.. :)

Kreecher :hug: Voimia sinne Onneksi sait hyvää palvelua :) . Hui, kun kuullostaa sinun ja Tacan tilanne kovin hurjalta. :eek: Täällä peukut ja varpaat pystyssä, että vuodot pysyy kurissa :hug:

toive81 Mukava kuulla lomaterveisiä :) Ei täällä niin nopsasti ihmisiä unohdeta :)

yksinäisyydestä itse muutin toiselle paikkakunnalle muutamavuosi sitten Perhe asuu täällä ja miehen kavereiden kanssa tulen hyvin toimeen, muuta omat ystävät asuvat kaikki muualla. Yhden yhteisen tutun kanssa olen jumpissa käynyt, mutta vauva aikana tulee olo olemaan varmaaan kovin yksinäistä, koska olemme ensimmäisiä kummankin kaveripiireistä, jotka saavat lapsen. Ajattelinkin tehdä vauvamme kanssa kaikennäköistä, menen vauvauintiin, johon siskoni on ihan innoissaan tulossa, muskaria ajattelin sekä äiti-vauva jumppaa :) Josko sieltä joku ystävä tarttuisi mukaan :)

(.) täällä olo on parantumaan päin, jos kauan on syömättä, niin tulee todella huono-olo, mutta täytyy nyt opetella taas uudestaan syömään säännöllisesti :) pientä ummetusta myös olisi ilmassa tai sitten vastaavasti maha menee ihan kuralle ja sekaisin :headwall: :D Väsymys on vielä aika huikeeta, mutta edelleen ajattelen, että kyllä se tästä kohta helpottaa ja keskivaiheen ihanuus ja tarmo iskevät tähänkin kroppaan :LOL:

Josjos sitä palailisi taas töiden pariin -->

piupula ja leevi 14+3

*muoks* niin ja tissit on taas pitkästä aikaa melko kipeät ja joutuu taas pitelemään, kun sängystä nousee :LOL:

iitu- ihan samaa mieltä sun kans olen eläimistä!! :)

Tupakasta joku puhui... Olen lopettanut esikoisen kohalla rv 11 ja nyt lopetin rv5.. ja helposti se kävi loppujen lopuksi! Nyt ei tee mieli ollenkaan kun mieskin lopetti samalla! :)

voi ettäku väsyttäs vieläki.. onneks pääsee tiistaina mökkeileen loppuviikoksi :)

11+1

uuh mikä lämpö jo tähän aikaan aamusta, mittari taitaa jo näyttää +25 :eek: noh en valita en valita, onneksi on lämmintä, pitää vaan käydä ostaa kylmiä herkkuja kaupasta :p

Sain taas eilen illalla sydänäänet kuuluviin ja kyllä se vaan on niin rauhoittavaa pumputusta että :heart:

Helinäkeijulle osanotot :hug: :hug: toivotan onnea kesävauvalle :heart: :hug:

Mutzilla ja tirriäinen 14+4 :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
iitu Se on vaan hyvä asia että osaat rakastaa koiraa niin paljon että ymmärrät kun raja tulee vastaan. Mielenkiinnolla kyllä kysyn että miten ihmeessä ootte mahtunut noin pieneen kämppään NYTKÄÄN kahden koiran kanssa? varsinkin jos on noin pieni asunto ja kaksi sen kokoista koiraa niin eikö ne vaadi huimasti liikuntaakin?
Nooh, joten kuten ollaan sopeuduttu tähän ahtauteen. :) Koirat ovat sisällä kyllä rauhallisia, ja suurimman osan ajasta omilla paikoillaan. Ennen tätä raskautta jaksoin hyvin touhuta koirien kanssa illalla, aina kun mies tulee töistä kotiin. Ja tietysti lenkillä ovat mukana päivällä kun pojan kanssa ulkoillaan. Tämä koira mikä meille nyt jää, viihtyy hyvin myös mummulassa toisten koirien kanssa, toisin kuin täm' josta luovutaan. Joten sen kanssa on sitten varmasti helpompaa.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja iitu--:
En ehtinyt kaikkia juttuja lukea, mutta huomasin, että kirjoitukseni siitä, että olemme päättäneet luopua toisesta koirastamme, on aiheuttanut todella monessa vihastusta. Tottahan toki minäkin ajattelin, kun toisen koiran otin, että valmistun pian ja sitten muutamme isompaan taloon, eikä ongelmia tule missään vaiheessa. Tosielämä vaan ei aina mene niinkuin on muutamia vuosia aikaisemmin suunnitellut.
Meille tuli kova vauvakuume parisen vuotta sitten ja päätimme hankkia lapsen harkinnan jälkeen. Silloinkaan ei mitään ongelmaa ollut, koirat pidimme eikä pois antamista harkittukaan.

Nyt kun halusimme toisen lapsen, tiesimme sen, ettemme voi vielä muuttaa omakotitaloon,pois omasta rivitalokaksiosta, koska minulla ei ole mahdollista saada lainaa, ennen kuin valmistun opiskeluistani (ensi jouluna). Päätimme siis asua vielä jonkin aikaa rivitalossa, kahden lapsen kanssa tänne sopii jotenkuten. Eikä vuokralle muuttaminenkaan ole järkevää, kun omassa asunnossa saamme asua ilmaiseksi. MUTTA. Kun meillä on kaksi leonbergin kokoista koiraa, tajusimme myös sen tosiasian, ettei tänne kaikki mahdu! 60neliön kaksiosta ei yksinkertaisesti löydy omaa nurkkaa kahdelle aikuiselle, kahdelle pienelle lapselle ja kahdelle suurelle koiralle. Olen myös huomannut itsestäni,etteivät voimani riitä kahden koiran aktivointiin ja lapselle, varsinkin nyt raskausaikana,kun väsymykseni on ollut todella rajua. Tässä tilanteessa jopa minun,viimeiseen asti koiriani puolustavan ihmisen, oli tajuttava, että lapsi menee koiran edelle. Minusta on siis parasta ennen kaikkea koiran kannalta, että se pääsee sellaiseen kotiin, missä sille on varmasti aikaa ja tilaa! Olen miettinyt tätä päätöstä kauan ja itkenyt monet illat, että joudun koiran antamaan pois. Minusta on kuitenkin vastuullisempaa toimia näin, kuin antaa koiran vain olla kotona, jossa sille ei ole aikaa eikä tilaa (jota tuon kokoinen koira todellakin vaatii!) riittävästi.

Jos joku on tästä kaikesta huolimatta sitä mieltä, että olen kamala ihminen kun koiran olen ottanut, niin en voi hänen mielipiteelleen mitään. Elämä vie meitä monesti niin erisuuntaan, kuin mitä olemme suunnitelleet, etten ymmärrä, miksei kaikille voi sattua virhearviointeja. Paha mieli kuitenkin tuli, kun huomasin, miten ihmiset ajattelevat tällaisesta.
Yhdyn kirjoituksiisi aivan täysin :wave: Lapsi menee AINA eläinten edelle ja se ei ole oikein että eläin joutuisi kärsimään...parempi siis antaa pois sellaiseen perheeseen, missä aikaa on. Ja niinkuin kirjoitit elämäntilanteet muuttuu.

Et ole kamala ihminen, vaan vastuuntuntoinen

Eikös voitaisiin sopia, että täällä ei tarvitse kenenkään mieltä pahoittaa ja kamalan kärkkäät mielipiteet voisi jättää omaan arvoonsa...jotta meillä kaikille olisi mukava täällä palstailla loppuun asti. :heart:

Pt ja Kille 14+0 :heart: POKS**

Alkuperäinen kirjoittaja HelinäKeiju10:
Iso kiitos kaikille :heart:
Tänään menen käymään Kemissä naistenpolilla lääkärillä.
Katsovat että kohtu tyhjä ym. Sitten vain odotellaan lupaa yritykselle.
Puhuttiinki miehen kans kesävauvasta ja kumpiki sitä toivoo :heart:

Keiju
Onnea jatkoon ja yritykseen :heart:

Vähän sylettää olla töissä tälläsillä keleillä! Aika kuluu hitaasti kun viimisiä päiviä viedään ennen lomaa. Töissä kukaa ei vielä tiedä mun raskaudesta paitsi esimies, oon hyvin saanu peiteltyä tän pienen kummun mut varmaan loman jälkeen jo mahan huomaa selvästi.

Eilen kerroin siskolle vauvasta ja täähän oli aivan innoissaan. Muille en viitti kertoa ennenkun 2.8. kuullaan taas neuvolassa sydänäänet, vaikka ultrassa kaikki oli hyvin niin eihän sitä tiedä mikä tilanne nyt on, vitkuttelen muille kertomista niin pitkään kuin mahdollista. Elämäntilanteesta johtuen varmaan yritän pitkittää kertomista kun tiedän että moni paheksuu kun erosta on tosiaan vasta vajaa vuosi ja meillä kun uuden miehen kanssa jo lapsia on yhteensä 3 ja rahatilanne heikko niin varmasti tulen saamaan arvostelua osakseni.

Lasten ikäerosta olitte puhuneet, meillä tulee esikoiseen ikäeroa 6v3kk ja kuopukseen 4v1kk.

En millään muista mitä muita asioita täällä on puhuttu...ainakin toivotan Helinäkeijulle onnea uuteen yritykseen kun sen aika on.

MamaDeDos & matkustaja 11+4

Huomenta! B)

Kyllä, niinkuin oli kirjoitettu, rupeaa mullekin jo nuo helteet piisaamaan...tykkään myös yleensä tosi kuumista ilmoista, mutta liika on liikaa :p :p

Kreecher haleja!Aika hurjaa tuollainen. :x

Tupakoinnista, lopetin tämän vuoden maaliskuussa tupakoinnin, kun ruvettiin lasta toivomaan :heart:

Yksinäisyydestä myös toiselle paikkakunnalle muutettu,joten ajoittain tosi yksinäinen...mutta onneksi olen kaksplussapalstan kautta tutustunut tämän kaupungin (hyvinkää) mammoihin ja ihan ystävystytty ja tapailtu. :D
Eikös osa porukkaa ollutkin uudeltamaalta kanssa?

ON; huomenna neukkula ja pääsee kuuntelemaan sydänäänet.
Tietyssä asennossa istuessa (etukenossa) olen huomannut, että alkaa mahaa painamaan/sattumaan, sillai jännästi..ja heti joutuu muuttamaan asentoa..mahallaan ei vois kuvitellakaan nukkuvansa enään
:whistle:

Nyt syöksytään rantsulle B) B)

Pt ja Kille 14+0 :heart: POKS**

Hei taas!

Täällä pähkäillään, että pitäisikö kertoa sittenkin esimiehellä tästä "tilanteesta" ennenkuin hän lähtee lomalle... ettei sitten kuule asiaa joltain muulta, ennenkuin itse tulen lomalta. Kait sitä pitää..

Eläimistä, taustalla olen tätä keskustelua seurannut, itsellä ei lemmikkiä, vaikka koiraihminen olenkin. Omasta "pikkusiskosta" eli koirasta jouduttiin luopumaan viime vuonna (lopetus vanhuuden vuoksi) ja se oli kamalaa. Onneksi te, jotka nyt joudutte lemmikistä luopumaan, löydätte niille hyvät kodit. Se on ihan ymmärrättävää, ettei aina kaikki mene niin kuin suunnittelee (oikeastaan niin käy vain harvoin). Eiköhän tämä keskustele ole syytä lopetella, ennenkuin täällä ei suurempaa "joukkotappelua" satu.. :LOL:

Kuumaa päivän jatkoa kaikille!

Marde ja Milli 14+2

baby butterfly..mä kanssa tiedän jokusen jotka eivät lopettaneet tupakanolttoa raskausaikana eikä ainakaan nyt mitään näkyvää haittaa ole ollut ja toisaalta myös oma äitini oltti raskausaikana..sanoi vaan ettei pysty lopettamaan. että kai se on vähän tuuripeliä..onhan niitäkin jotka juovat ihan loppuun asti..monissa eri kulttuureissa sitä ei ole edes suositeltu lopetettavan.. Että kai se on ihan jokaisen oma asia mites odottaa ..:)

Mä juuri mietin että uskaltaako mennä uimaan että onko liikaa sinilevää vesissä..huih.pakko kai tällä ilmalla

Olettepas kirjoitelleet ahkerasti! Meni useampi tovi lukiessa vaikken ollut pois koneelta kuin pari päivää. Käytiin sukuloimassa ja samalla kerrottiin sukulaisille. Tai oikeastaan ne huomas. En sitten viitsinyt enää kieltääkään asiaa.

HelinäKeijulle :hug:

Ikäerosta Ikäeroa tulee melkein 3 vuotta. Yritettiin tosiaan pikkukakkosta jo viime kesästä lähtien.

Lemmikeistä Meillä ei ole kuin karvattomia lemmikkejä. Äitini on allerginen ja lemmikit ovat siltä ajalta kun vielä asuin kotona. Liskot ja kilpikonnat kun ovat pitkä-ikäisiä... :eek:

Yksinäisyydestä Muutettin heti häiden jälkeen toiselle paikkakunnalle. Äitiyslomalle jäätyäni oli aika yksinäistä kun en tuntenut muita äitejä. Olen siis alunperin pk-seudulta ja nyt asutaan Turun saaristossa. Täällä ei ollut vielä silloin MLL:n perhekahvilaa tms. Kaikki toiminta on Turussa. Kerran kuussa käytiin babybiossa. Siellä tutustuin muihin äiteihin.

Nyt täytyy mennä laittamaan poika päiväunille ja sitten lähdetään rannalle. Ihanaa kun on lämmin, mutta liika on liikaa. Poika ei jaksa olla kauan ulkona kun on niin kuuma. Onneksi on ilmastointi kotona, muuten varmaan shoppailtais joka päivä ostoskeskuksissa joissa on hyvä ilmastointi!

Aurinkoista päivää kaikille!

M1n1 ja pikkukakkonen 14+6

Palattin aamusella Tukholmasta ja lukaisin läpi viestit, mutta en nyt hirveesti jaksa kommentoida. Aion siirtyä vissyn ja kirjan kanssa pihalle varjoon.

Helinäkeijulle onnea uuteen yritykseen ja ihanaa että olet toiveikkaalla mielellä jo!

Kreecher Hui! Onneksi sulla oli ihana palvelu tuolla sairaalassa!

Piikkimatosta mullakin on semmoinen mielikuva, ettei sais käyttää. Ilmeisesti voi aiheuttaa supistuksia. Että ehkä sitten loppuvaiheessa :) Mulla on tosiaan tullut kivuttomia supistuksia ehkä joka toinen viikko aina muutama, niin en tosiaankaan haluu niitä lisätä, vaikkei ne vielä mitään pahaa ole saaneet aikaan.

Ikäerosta Tästä meidän vauvasta tulee oikeastaan iltatähti, vaikka musta tuntuu ihan hassulta että iltatähti kun oon kuitenkin "vasta" 33-v. Mutta siis esikoiseen ikäeroa tulee 8 v 4 kk ja kuopukseen 6 v 8 kk.

BellaMarie 14+5

misteli googlaa oman paikkakuntasi vesien sinilevä tiedot! löytyy hyvää tietoa joka on tässä kuussa yleensä näytekin otettu niin tietä minne uskaltaa mennä uimaan ja minne ei :) Juu munki mamma veti norttia sillo kun mua odotti. oli kuulemma himo...

Jeccica oispa munkin mies lopettanut. Mutta noo pikkujuttu. lopetti juomise täysin kun mäkään en voi juda. vaikkei me kyllä juurikaan edes juoda :D

iitu- Meillä on kaks pikkusta koiraa ja ne onneks on ku paita ja peppu. leikkivät oikeastaan vaan keskenään. Tuo vanhempi joka meille tuli myöhemmin yleensä tuo palloa,mutta kun on heitelty jokusen aikaa niin ymmärtää rauhoittua kun sanoo että "riittää". Tänään lähdetään vanhempiani luokse mamman ja pappan luo siis niin heillä iso aidattu piha jossa koirat vapaana saa ikulkea sisään,ulos niin onpas taas helppoa kun ne viihtyy niin hyvin siellä :) Toi on kyllä raskas päätös kun rakkaasta lemmikistä täytyy luopua,mutta mielummin tekee sen päätöksen kun antaa jonkun käraiä. Mielestäni päätöksesi oli oikea. Meille on tuo vanhempi koira (englannin kääpiöterrieri) tullut kun omistajalla ei vain aikaa riittänyt. oli ollut tallikoiraa ja sitä vissiin hoitanut aina se ketä oli paikalla ollut,niin oli tosi arka ja pelokas kun meille tuli ja siellä edellisessä kodissakin vähän varautuneen oloinen. Nyt on saanut roimasti itsevarmuutta ja on kun eri koira,eli hyvää nkotiin päätyi :)

bb& Nuppu 11kk+ ja kirppana 11+1

Onnea hyviä ultra uutisia saaneille. :heart: Savaralle triplasti onnea. :heart: :heart: :heart:

HelinäKeijulle :hug: :hug: :hug: Tunne on aivan kamala. Paljon voimia. :hug: Mulla ennen kuopusta todettiin rv12 ultrassa rv11 kuollut sikiö, joka ei lopulta tullut itsekseen ulos. Toivottavasti olet jo saanut asiat etenemään, niin pääsee toipuminen käyntiin. Paljon voimia. :hug: :'( :'( :hug: :hug: :hug:

parel kyseli pahoinvoinnista... Mulla alkaa huomenna rv 14, ja pahoinvointia on edelleen... Ihan päivittäin, lähes kellon tarkkuudella. Tai siis olisi, mutta ostin sea-band pahoinvointi rannekkeet ja mulle niistä on todella iso apu. =)

Ikäerosta ollut juttua... Meill vanhempi täyttää sitten vauvan syntymästä n. 4kk päästä 6v ja pienempi täyttää n. 1kk ennen 3v. =)

Piikkimatosta myös ollut puhetta... Mä sain sellaisen joulupukilta, ja olen tykännyt, tosin jätin käytön kun huomasin olevani raskaana... Mut ihana se on. :D

Mä varasin tänään ajan rakenneultraan, ja se on 1.9... Ja keskiviikkona menen koittamaan neuvolaan josko sydänäänet löytyis tän vararavinnon alta. :whistle: Tais neuvolan tädin apulainen (opiskelija?) vähän loukkaantua, kun sanoin varaavani nyt ultra aikaa, koska sanottiin et seuraava nla vasta syyskuussa... Enkä siis tarkoittanut sitä sillä, et valittaisin et sitten vasta, vaan sillä, että varaan et saan oikeeseen aikaan sen rakenne ultran sitten.. No, sitten se totes et saahan tänne tulla ääniä kuunteleen jos haluaa, ja tuntui sit leppyvänkin puhelun aikana... Mut siis keskiviikkona koittaan löytyykö, epäilen kyllä mut kannattaa koittaa. :D

Jospa nyt menis koittaan josko sais nukuttua päikkärit jos sit jaksais johonkin mennäkin tänään... Ihana ilma. :heart:

Shamandalie ja Itikka 13+6 :heart:

HelinäKeijulle jaksuja!!! :hug:

meillä tulee ikäeroksi lapsille melkein 3,5 vuotta, kakkosen yritys aloitettu kesäkuussa 09.

Ihanaa! huomenna saan doplerin, toivottavasti jotain kuuluu, kaveri varoitteli että vielä pitkään aikaan ei kuulu mitään. täällä kuitenkin aika moni saanut jo äänet kuuluviin.

mä olen ihan puhki näistä helteistä eilen meinasin taju lähteä kun oli pakko siivota, alkoi kämppä näyttää jo aika kammottavalta sisällä meill yli 35 asteen.

JEE! viikko kesälomaan!!!

hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!! hippu10 ja pikkuinen 13+6

Moiks!

Hyiii, toivottavasti ei mene yliaikaiseksi sen litalginin takia! Toisaalta, jos sitä syö nyt näin alkuraskaudessa, niin ehkei vaikuta enää sinne saakka. No, turha murehtia, parempi lääkitä nyt, jos sillä estetään isommat ongelmat. Mulla on kolme lastani syntyneet viikolla 39+ kaikki, enkä osaa edes kuvitella, minkä kokoinen käpy on pyllyssä, jos raskaus menee yli! Mulla on kaikista ollut jo viikon 37 jälkeen niin kärsimätön olo, että kukaan ei ole tainnut siinä kohtaa kauheasti nauttia mun seurastani... :ashamed:

Jos nyt sotken lusikkaani vielä tuohon koirasoppaan, niin olen sitä mieltä, että koiran omistaja tietää itse, onko resursseja hoitaa lemmikkiä ja perhettä yhtäaikaa. On rakkautta osata luopua, jos tietää, ettei pysty hoitamaan kunnolla.

baby butterfly, ymmärrän täysin ärsytyksen. Olen itse aina ollut -ja olen edelleen- vahvasti sitä mieltä, että odotusaikana ei pitäisi tupakoida, mutta olen myös vahvasti sitä mieltä, että jokainen odottaja vastaa itse omasta odotuksestaan ja omasta lapsestaan. Anopin tai kenenkään muunkaan ei pitäisi aukoa asiasta suutaan, tuskin kukaan odottaja tupakoi "hällä väliä" -mielellä. Ainakin kaikki odotusaikana tupakoineet tuttuni ovat ainakin pyrkineet vähentämään, jos lopettaminen ei ole onnistunut. Mulla oli just sellainen kuvaamasi helppo tilanne, että voin niin julmetun pahoin alussa, ettei tupakkaa olisi voinut kuvitellakaan polttavansa. Nyt kieltämättä tupakanhimo alkaa hiipiä takaisin, mutta fyysistä riippuvuutta ei enää ole, joten tupakoimattomuus ei sinänsä ole ollut ongelma. Jaksamista anopin kanssa. Hyväähän hän tietysti tarkoittaa, mutta keino on kovin väärä. :/

Voi, Keiju, teitä. Jotenkin tuntuu entistä riipaisevammalta menetyksenne, kun itse selvisikin sen säikähdyksen jälkeen näin vähällä. Kaikkea hyvää teille jatkossa, toivon sydämestäni teille kesävauvaa! Ja tulethan huikkaamaan syksyllä tänne pinoon, jos (kun!) sellainen lähtee alulle. :)

Täytyy kirjoittaa taas erissä, kun sokkona on hieman hankalaa...

MamaDeDos, täällä siis toinen nopean toiminnan nainen. Ero viime vuoden juhannuksena ja tässä sitä ollaan maha pystyssä. Meidän vauvammehan on siis ylläri, mutta eihän sitä muut tiedä. En oikeastaan ole varma, kumpi on pahempi: että porukka ajattelee vahingoksi vai että porukka ajattelee, että olipa nopeaa toimintaa.... Meillä on lapsia siis yhteensä viisi (minulla kolme, miehellä kaksi) ja olimme ajatelleet, että tässä on jo tarpeeksi perhettä, mutta tämä Ötys vain halusi maailmaan, niin minkäs me sille sitten. Otetaan vastaan se, mikä annetaan, lahjojahan nämä lapset ovat.

Helle alkaa tosiaan piisata minullekin. Olen myös sitä sorttia ollut aina, että mitä kuumempi, sen mukavampi! Se kuumuus vain saisi luvan pysytellä ulkona. Inhottavaa, kun sisälläkin on niin julman tukala olla.

Meillä oli muuten aikanaan vuonna 2007 kesämassuilla muutama tapaaminen. Olikohan nyt niin, että uudenmaan sakki tapasi keskenään, Turun seutu keskenään, Oulun kieppeillä taisi olla yksi tapaaminen. Muutama tosi hyvä kaveri jäi siitä ja nähdään toisinaan edelleen. Jos innostusta löytyy, niin minusta ainakin voisi olla ihan hauska nähdä porukkaa, vaikka sitten syksyn tullen, kun ollaan tultu tätä kautta vähän tutummiksi ja ihmisillä alkaa kesäkiireet hellittää.

Kreecher ja Ötys 11+6

jos siis mukaan mahtuu??? Mie laitoin kyl itseni tonne kesäkuun pinoonkin, mutten tiedä noteerattiinko miuta siellä juuri mitenkään. Odotan siis toista lastani etelä-karjalassa. Raskausviikkoja miulla on 12+6 eli huomen poksuu viikot. Np-ultra huomenna :/ jännityksen multihuipennus. Esikoinen on nyt 4-vuotias, eli ikäeroa tulee lapsille se 4,5 vuotta.

Yksinäisyydestä:
: Olen vasta vuosi sitten vaihtanu paikkakuntaa, enkä omasta mielestäni vieläkään tunne täältä juuri ketään lapsiperheitä, saatikka odottavia äitejä. Joten kaikki Imatran seudulla odottavat, ottakaa yhteyttä :)

(.) väsymys ja kuumuus ahdistaa, mutta kaippa tää tästä :)

emmin +pikkis 12+6

Ja taas poksuu =) 11+0

ikäerosta meillä tulee esikoisen ja vauvan välille 2v10kk ja kupuksen ja vauvan välille 1v6kk:)

Vielä ois melkein kaksi viikkoa ultraan, katsotaan sitten, mitä siellä näkyy;toivottavasti kasvua ja kehitystä ja sydämen lyöntejä :heart:

tervetuloa emmin mukaan :) tottakai tänne mahtuu! :)
Laitahan tietojasi mutzillalle yksityisviestillä nii pääset listaan!!

Täälä ainaki tuulee kovasti niin ei ole niin kuuma ulkona.. paitsi että tuuli on lämmin mutta helpottaa kuitenki! :)

Ärsyttää nuo lehtikauppiaat.. tänäänkin soittanu jo viis kertaa.. tuntuu että kesällä soittelevat enemmän ! :(

11+1

Muutamaan päivään ei oo taas tullu kirjoteltua vaikka lukenu oon. Hurja määrä tekstiä.

Ikäeroista on ollu puheta. meillä esikoiseen tulee eroa 7v2kk ja kuopukseen 5v2kk.

(.) mua on alkanu supisteleen =(. Tuttua touhua, kuopuksesta alko viikolla 20+. Pariin otteeseen piti sairaalassa maata. Nyt on semmosta mahan kovettumista ja pieniä kipuja alavatsalla. Pitää koittaa ottaa rennosti.

lehtikauppiaat pommittelee muaki. Tänään pitkäsyä aikaa päivä, jolloi ei oo soittanu yhtään kertaa. parhaimmillaan hyvinki sen 5krt päivässä.

Onks kukaan tehny sormustestiä?tässä tai aikasemmissa raskauksissa. Mä oon tehny kaikilta ja aina on pitäny paikkansa. Nyt tein kans ja kovasti heilu. En oo oikeen varma kumpaa näytti :LOL: Kiinalaisen ennustuksen mukan ois tyttö tulossa. Ihan tyttöolo mulla onki. Johtunee tästä jatkuvasta pahasta olosta. Jotenki tuntuu et mahaki ois pyöreempi ja leveempi ku poikien odotusaikana. Kaikki tää voi kyllä johtua siitä et toivon tyttöö tän poikalauman jatkoksi
:LOL:

t. tammitähti ja tirppis 13+1

Hirvittävästi tullut uutta asiaa, eikä ilman omaa nettiä meinaa perässä pysyä! :D

Helinäkeiju :hug: :hug: ja onnea uuteen odotukseen, kun siltä tuntuu.

Emmin ja muutama muu uusi, tervetuloa. :)

MamaDeDos ja Kreecher kuulostaa tutulta tuo salailu ja tutuille kertomisen häpeä. Ei sillä, ettei vauva olisi jo kovasti toivottu ja tahdottu tässä vaiheessa, mutta kanssaihmisiltä on turha odottaa empatiaa mihinkään suuntaan.

Yksinäisyys rantautui tännekin, kun selvisi syy avomiehen lähtöön ja parhaan ystävän kummi-kieltäytymiseen. Petetty, jätetty, nöyryytetty ja yksinäinen, ja sitten vielä kaikki oppaat fiksuine neuvoineen parisuhteen vaalimisesta ja positiivisen ajattelun tärkeydestä. Eli vastaanotan koskatahansa vaikka kahvitteluystävänkin jostain Kouvola-Lahti akselilta.

Neuvoloista Viikolla 10 oli kaikki vallan erinomaisesti, aktiivinen papu, vahva syke ja omat arvot kaikki kohdallaan. Huomenna taas neuvolalääkäri, huima vartti sisätutkimuksen ja muun "hehkeän" merkeissä siis. Eikä nt-ultraankaan ole enää pitkä aika.

Yksinodottajaa kohdellaan kyllä kuin toisen luokan kansalaista, aborttia ehdottavat jatkuvalla syötöllä terveyden alan ammattilaiset ja tuttavatkin. Selitä siinä sitten tyrmistyneenä, että lapsi on yllätyksenäkin erittäin tahdottu, ei tähän pisteeseen (11+1) päädytä jos lasta ei haluta.

Helle saisi helpottaa nyt ja heti, asunto on kuin sauna, ja ainoastaan parvekkeella voi nukkua.

Meni taas vähän valittamiseksi, vaikkei ollut tarkoitus. :ashamed: :ashamed: Tuntuu vain, ettei ole tapahtunut mitään positiivista pitkään aikaan.

Spatz ja mahavaiva 11+1

*muoks* pakko sanoa vielä, että ainakin yksi kummallisen ilahduttava asia tapahtui. Kävin huvipuistossa tuttavien kanssa, ja voitin onnenpyörästä sen valitse vapaasti kohdan! Pienet on ilonaiheet, mutta normaalisti sieltä saa rumia pehmoja, huonosti lentäviä frisbeetä ja saippuakuplapurkkeja.. :D

Etova olo on täälläki tehny paluun, aamusin ja töissä varsinki tuntuu vaivaavan ihan tosissaan. Muutenki toi kuumuus tekee pahaa jo! Ja tänään oli viilee päiväki, silti siellä on ihan tuskasta olla. Ja närästys on ollu jotain ihan kauheeta muutaman päivän :x

Ikäeroa tulee näille lapsukaisille 2v7kk suurinpiirtein. Ihan passeli meille.

Kreecherilläki on ollu hurjia kokemuksia! Toivottavasti jäi tuohon yhteen kertaan!

Kotidopplerista taasen että minä sain sillä äänet kuulumaan jo 9+ ekan kerran, siitä sitten taas meni viikko ennenku koitin kunnolla uudestaan ja kuulu taasen. Ei oo oikeestaan montaa kertaa ollu etteikö ne ois sieltä löytyny. Eihän tietenkään kaikilla kuulu yhtä helposti. Nyt ne kuuluuki sitten yleensä melkein heti ku pistää koneen masulle :) Oon äänittämäänki opetellu koneelle sitä jumputusta ni on ihania muistoja :heart:

Emminille tervetuloa!

Sormustestin tein muuten huvikseni tuossa muutama päivä sitten ja se näytti että tyttö ois tulossa :) Mutta se jää nähtäväksi, kysytä ei kummiskaan kumpi siellä on :) Poikaa odottaessa en tuommosesta testistä ollu kuullukkaan :LOL: Ja pitihän se tuo Kiinalainen testiki nyt sitten kattoo ja se ennustas tyttöä myös :)

(.) omaa napaa taas sen verran että kuvan taidan vaan pistää :D Pallero :heart: Hienosti näkyy ku on kiree paita päällä, löysempi jos ois niin näyttäs vaan muuten pullerolta

:LOL:

Susanna & MyttyRyttynen 13+3 :heart:

Yhteistyössä