*Tammikuun Tähdet-11* elokuu-10

olipas kivaa tietoa kestoista kiitos! Nullpoints vai kuka se olikaan :)
Pittää tilata kyllä lissää vaippoja muutama..
Eikös taskuvaippojen imuna voi käyttää harsoa?? :eek: Onko se iso harso liian paksu sinne väliin sitte :eek: Aattelin kokeilla nuita taskuvaippoja kun vaikuttaa kivoilta..
varsinkin nuo yhden koon :D

Kellähän on ekana se rakenneultra :) Kenenkä uutisia päästään jännäämään :p ?

15+2
 
Jeccika, harsoja voi kyllä kans käyttää imuna. Meilläki meni aluksi niillä mutta sitten löysin noi ihanat taittoimut ja niitä onki nyt vino pino kotona :) Saa taiteltua vaippaan ku vaippaan sopivan kokoseksi ja jos on hyvä imu niin ei tartte lisäimujakaan olla :) Taskuvaippoja mullaki eniten pojalla on ollu käytössä ja oon nyt vauvalleki ostanu S-koon taskuvaippoja muutaman valmiiksi. Ihan pienellä vauvalla tuun kyllä käyttää sisävaippoja ja villiksiä/kuoria.

Rakenneultra on täällä vasta 30.pvä mutta eiköhän noiki päivät jo sujahda ohi äkkiä niinku nää muutki päivät :)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!

Olen kyllä käynyt lukemassa tekstejä, mutta kirjoittaa en ole jaksanut. Loman jälkeen töihin paluu on olut raskasta, nyt alkaa jaksaminen tasaantua. Vointi on ollut muutoin kyllä hyvä.
Liikkeitä en ole juurikaan tuntenut, ajoittain kuplintaa ja möyrintää, kovasti "potkuja" odotellessa. Ihanaa kun monet tuntevat jo liikkeet hyvin!

Ravuista onko jollain tietoa saako niitä syödä raskaana? Kieltoja en ole löytänyt....

masun kiristämistä on ollut ajoittain uinnin ja pyöräilyn jälkeen masu mennyt piukeeksi ja joskus myös ruokailun jälkeen, nämä ovat olleet vissiin niitä harjoitus supistuksia! Muutamalla muullakin oli ollut? Masu on kasvanut hirmuisesti ja taitaa jo erottua vauvamasuksi =)

Raskausarpia on tullut reisien yläosaan (taakse)muutama punainen jo! sekä masun yläosaan hentoja vioilettejä viiruja...kävin ostamassa body shopin kaakao vartalovoita, saa nähdä auttaako ;)

Asunnon etsintä meillä myös käynnissä, muutamia ollaan käyty katsomassa, vielä se "oikea" ei ole tullut vastaan. Hiukan jännittää jos täytyy muuttaa kauas Helsingistä, täällä kun on todella hyvät lapsiperheiden palvelut ja muut. Olen saanut onneksi myös hyvää tietoa pienillä paikkakunnilla "esiintyvästä" yhteisöllisyydestä ja kerho mahdollisuuksista. Silti jännittää jo tuleva mahdollinen paikkakunnan vaihdos.

Odotusajan "kirjanen" olen kirjoittanut raskaus ajasta ja odotuksesta tulevalle pienokaiselle. Saa sitten lukea kun on isompi ja ehkä kiinnostunut. On ollut kyllä kiva kirjata ylös ajatuksia ja tuntemuksia!

No mutta nyt menen nukkumaan. Yritän kirjoitella useimmin, voimia teille kaikille odotukseen!

Overjoyed & Plätty 17+3
 
Viikko ultraan :) :heart: :heart: ja nyt ois sitten viimeinen päivä viikkoa 18 ja huomenna poksutaan uudelle viikolla.

Mä en jaksa enää, pojalle tuli TAAS märkärupi :kieh: nyt se sit on jalkaterässä ja kasvoissa |O
ja huomenna ois tutustuminen eskariin ja sitten maanantaina eskarin alku :|
saa nähdä pääseekö pien aloittamaan eskarin, riippuu ihan kun sain lääkäri ajan omalle lääkärille sanomalla et lääkkeitä ei ole (no ei ookkaan kuin rasvaa) niin tälle päivälle ja sieltä on pakko saada hetilähete kysiin, et saadaan aisoihin tuo vaiva ja pien pääsis aloittamaan eskarin ja muutenkin mun voimat alkaa olla niin loppu jo tuohon pyykkirumbaan ynnä muuhun, mahakaan ei tykkää hyvää, eilenkin taisi supistella jo :|

ja se on huono merkki kun ei mulla oo kummastakaan supistellu näillä viikoilla, esikosta ei yhtään ennen synnystä ja kuopuksesta pari viikkoa ennen laskettua oli harjoitussupareita, alkaa pelottaan et pien syntyy ennen aikojaan tai sit joutuu vuodelepoon :ashamed:

Huolestunut Mutzilla ja tirriäinen 18+6
 
Tänään oli neuvolakäynti. Mulla ollu joku ihmeen viikkovilli ja edelliseen kirjotukseen pikkusen menny viikot miten sattuu. Laitoin että olis nyt 16+2 (eli siis maanantaina olisi ollu), mutta todellisuudessa on jo 17+3 :D Sitä ihan ihmettelin ku neuvolatäti kirjotti neuvolakorttiin tuon viikkomäärän, et "häh oikeesti" :D
Elikkäs neuvolassa

Paino: +4,2kg (+700g/vk)
RR: 126/78
HB: ei otettu
Syke 140

Tuo painon nousu on jotain ihan järkyttävää. Tosin neuvolatäti sano et epäilee vaa'an olleen rikki jo edellisellä kerralla et on näyttäny viimisillään raskaana olleille ja sellasille joilla paljon turvotusta niin ihan ihmeellisiä lukuja, joten voi olla että mun paino ei ihan noin paljoa oo oikeesti noussu edellisestä kerrasta. Mut liikkumaan pitäs alkaa ku vaan töiltä ja opinnäytetyön tekemiseltä ehtis.. :D
Mutta oli se vaan niin ihanaa kuulla pikkuisen sydämmen lyönti =) Tietää että on siellä kaikki hyvin =) Nyt vaan ku liikkeet vielä alkais tuntumaan :heart:

Sparkle86 ja Viuhti 17+3
 
Oon nyt töissä niin en hirveesti voi kirjoitella.

Jeccika: Noista kestoista jotain kirjottelen: eli AOI-vaipat on siitä vähän kökköjä, et ne kuivaa hitaasti. Munkin lempparit on oikeestaan taskuvaipat, vaikka hurahdan aina välillä ties mihin. Onkos ne äippäpakkauksen vaipat imsen vaippoja? Jos on tarrallinen kunnolla kiristettävä kuori, niin ihan sillä pitäis pysyä, mutta voithan sä hankkia Nappi Nippoja:

http://www.pehmopeput.fi/product_info.php?products_id=33

Noilla saapi harsotkin pysymään.

Rakenneultra Mulla on ens viikon perjantaina, ei millään malttais odottaa!!!

Sparkle86 Mullakin on tullut painoa yhteensä jotain 5 kg varmaan...Kauhulla odotan ens tiistain punnitusta... Yritän lohduttautua sillä, et esikoista kun odotin niin oli jo näillä viikoilla +6 kg.. yhteensä tuli silloin 14 kg. tokasta kiloja tuli vaan joku reilu 8 kg.

BellaMarie & Heppuli 19+0
 
BellaMarie onneks muitakin joilla painoa tullu enemmän :D Tosin mua harmittaa ja toisaalta vähän pelottaakin se siks ku lähtöpainoa sen verran että joutuu siihen sokerirasitukseen ja meillä on suvussa paljon muutenki sokeritautia, ettei kyl olis pahitteeks vaikka noi kilot pysyis kurissa mahdollisimman hyvin..

 
Tuota riisipaperia täytyy kyllä tilata, kuulostaa niin kätevältä..Taskuvaipat on kyllä ihan ykkösiä, meillä ei muita vaippoja olekaan :) Vauvalle kyllä ajattelin ehkä kokeilla harsoja ja villahousuja. Kävin yksi päivä kirpparilla ja siellä myytiin hyväkuntoisia villakuoria neljällä eurolla..oli kyllä halpoja minun mielestä.

Mulla oli Nullpoints ekassa neuvolassa verenpaine 128/87. Mutta kotona alapaine on yleensä noin 70-80. Loppuraskaudesta alapaineet huitelivat aina lähemmäs 90 tai ylikin.. :eek:

Mutzillan pojalle pikaista paranemista, että pääsee eskarin aloittamaan :hug:

Icefairy kiva, kun saitte isomman asunnon ja vielä rivitalon! Mitä kautta te saitte asunnon? Asutteko muuten jossain Malmin lähistöllä? Me asustellaan Viikissä ja käyn Pihlajamäessä neuvolassa. Katsoin juuri, että sinä menet synnyttämään Naistenklinikalle..minäkin synnytin esikoisen siellä mutta nyt menen Kättärille synnyttään, kun se on tuossa lähempänä =)

Overjoyedille onnea asunnon metsästämiseen! Me asutaan tällä hetkellä kaksiossa ja meillä on pieni makuuhuone, kyllä sinne tulee ahdasta, kun täytyy vielä yksi pinnasänky sinne tunkea :/

Tänään kyllä laiskottaa, ei oikein jaksa mitään tehdä. Eilen olin ihan hullun ahkera ja siivosin tuon meidän kymmenen neliön parvekkeen lattiasta kattoon ja sisustin sen uuteen uskoon. Mukava siellä taas oleskella ja juoda vaikka kahvia =) Mulla tämä energisyys kyllä vaihtelee niiiin paljon päivittäin...

Elmi ja Minni 17+3
 
Pitkästä aikaa! Ensin oli tietokone tiltissä ja sitten oltiin viikonloppu reissussa niin en ole kommentoimaan päässyt... Lukenut kyllä suurinpiirtein kaiken, mutta kannettavan mokkula aina vähän takkuilee niin en viestiä viitsinyt alkaa kirjoittaa.

Turvotusta ja närästystä riittää täälläkin.... siitä ainakin on ollut puhe.

Ja Jeccika oli kanssa kysellyt että kenellä eka rakenneultra? Meillä 24.8, tuskin ollaan eka koska melkein 21 silloin. muoks: bellamariella siis 20.8, siellähän se lukikin....

vappupommi 19+0 - eikä liikkeet vieläkään kovin tunnu, mutta doplleria ainakin karkuun menee :)

muoks: ja painosta :ashamed: täällä kivat +6-7kg..... ihan hirveetä! Jostain taulukosta kyllä näin että tämä menis vielä "rajojen sisään" jos jatkuu tasaisena eikä hyppele. lähtöpaino oli painoindeksin suhteen jotain 24, eli ei onneks oo paljoa ylimääräistä. Äitini kertoi että hänelläkin on tullut minua odottaessaan paljon painoa heti alkuun, sitten tasaantui. Toivossa hyvä elää ....
 
Heipparallaa :)

painosta itse olen lähtöpainossa taas :) tai siis olin viime neuvolareissulla, seuraavalla onkin aivan varmasti tullut lisää, koska syöminen normalisoitunut ja mahaakin on tullut. :) Kauhulla siis odottelen tonne syyskuuhun :whistle:

närästystä myös täällä ollut maanantaista asti ilmassa, mutta pysynyt vishyn ja samarin voimin poissa :)

asunnosta icefairy onneksi olkoon uudesta asunnosta :flower: Meillä kokoajan rivarikolmion metsästys menossa, oma laitetaan myyntiin varmaan tällä viikolla (kerrostalo kaksio) ja toivotaan, että löydetään uusi nopsasti :)

riisipaperista itse tilasin samalla, kun tilasin merinovillalankaa :) saa melkein jokaisesta liikkeestä/nettikaupasta, jossa myydään kestoja :) Kokemusta ei vielä löydy, mutta hyvää palautetta on ainakin tullut monelta taholta :)

(.) Plaah, nyt alkaa olemaan taas veto pois :) täytynee ottaa tossa muutamapäivä taas rauhallisesti :) Illalla näky ihan pienenpienen pieniä liikkeitä mahasta :heart: eipä tänne muuta, kun asuntoesittelyjä ja oman tai siis miehen omistaman kämpän myyntijuttuja :) Ja pieni stressi päällä, päässyt hormonihirviökin valloilleen aina sillon tällön :whistle:

piupula ja leevi 18+5

*muoks* niin ja rakenneultra on 25.8 :heart:
 
Mä tulin poksumaan. Eilen tuli käytyä pitkällä ajotunnilla, ja en sitten älynnyt laittaa aurinkolaseja päähän. Se sitten kostautui jo illalla kun alkoi taas järkyttävä päänsärky. Eli kyllä mä tän nyt migreeniksi luokittelisin, koska päänsärky jatkuu vielä tänään, ja nyt kovat äänetkin ottaa ikävästi :ashamed: Onneksi en ole vielä kertaakaan oksentanut, vaikkakin huono olo on erittäin kova. Ja onneksi ei ole hellettä, joten ehkä selviän kotihoidolla tällä kertaa. :|

Itse aion kokeille kestoja, ja tarkoituksena olisi bongata huutonetistä joku isompi paketti näin alkuun, ja osa tulee varmaan ommeltua itse, jos vain jaksan. Kokemusta niistä ei tokikaan ole kun ensimmäinen tulokas on vielä mahassa, mutta olen luonteeltani sen verran hippi, että meillä ei ole edes muuta vaihtoehtoa.

neulis ja klöntti 16+0
 
Täällä poksutaan myös, uusin kuva masusta ilman iltapaisumista profiilissa. Ei ole paljoa kasvanut viime viikkoon, mutta onhan sillä aikaa vielä kasvaa :D

Rakenneultran sain vasta tänään varattua ja se on 4 viikon päästä, silloin menossa 19+6.Huokaus kun on sinnekin vielä pitkä matka :/

Ollut tänään kurja päivä ei jaksa nyt enempää keskittyä, ei johdu siis mistään vakavasta, siis raskaudesta, raha-asiat vain huolettaa ja kaikki tökkii mutta kyllä se taas tästä..kait. |O

Toive81 ja Sintti 16+0 (POKS)
 
Olipas taas parissa päivässä tullut hurjan paljon tekstiä.

Kestovaipoista oli ainakin jotain puhetta. Meillä mentiin esikoisen kans kertiksillä ja varmaan tän kakkosen kohdalla on sama juttu. On välillä niin huono muisti että kestot likoaisivat varmaan useamman päivän enneko muistaisin ne pestä.:)

toive81 mä olisin sit varmaan kans huono äiti kun pitäisin esikoisen tarhassa kakkosen syntymän jälkeen. Onneksi meillä ei sitä ongelmaa tule koska esikko aloittaa eskarin syksyllä ja tän vuoden loppuu asti on vielä sit tarhassa eskarin jälkeen. Ja kun menee ekaluokalle niin sit ei kuulema hoitoa saa laisinkaan, mut sithän mä oon vielä kotona. :)

Rakenneultra on muistaakseni vasta 24.9. Onneksi neuvola on jo parin viikon päästä. Kuulee taas sydänäänet. Liikkeitä ei ole vielä tuntunut tai ainakaan selviä semmoisia. Jotain pientä muljahtelua, mutta en nyt tiedä onko se vauva vai suolet kun hakee paikkaansa. :)

Tänään on ollut jotenkin niin väsynyt päivä. Tein yhden yövuoron ja kaksi pitkää iltaa peräkkäin. Kotona on oltu joskus aamuyön tunteina. Unitunnit on jääny aika pieniksi. Sit vielä mies valittaa kun nukun päivällä kun he on tytön kans hereillä. Tänään on ollut aika kärtysä olokin. Tuntuu että joka asia on huonosti. Mulla siis. :)

Nyt täytyy mennä kattoon mitä tuo esikko keittiössä puuhailee. Tuumasi kun sinnemeni että minä sulle äiti vähän tiskaan. Meillä siis on tiskikonekin. :)

Lumis ja Tuikku 16+0 ( 14+4 ) viikot voi hieman heittää en oo ihan varma niistä.
 
Jeccika juu aion käyttää sitten niitä äippäpakkauksen sisävaippoja, oon saanu niitä kauhian kasan haalittua ku kaverit lahjottaa niitä mulle ku ei ite tarvi :) Pieni vauvahan ei paljoa liiku niin ihan pelkän kuorenki avulla se sisävaippa kyllä pysyy siellä paikallaan, ja itekki ostan niitä näpsyjä mistä linkkiki laitettiin tänne niin muutaman :) Ja mulla on noita Nalle Nöttönen-sisävaippoja pienelle jo ihan mahoton, niissä on pitemmät läpät mitkä taitellaan limittäin niin niillä pysyy sitten sisävaippa paikallaan.

Ja AIO-vaipoista vaan sen verran että mulla on jokaikinen uutena ostettu AIO ulosvedettävällä imulla tai läppäimuilla varustettu. Eli kuivuu kyllä ihan yhtä nopiaa ku taskuvaippojen imut :) Mutta jos tosiaan ostelee niitä mitkä on paksuja ja imut ommeltu vaippaan kiinni niin nehän kuivuu monta päivää. Pari niitäki oon käytettynä ostanu ja ne tosiaan kuivuu hitaasti.

*muoks* mullahan ei siis ole vielä mitään kokemusta pienen vauvan kanssa kestoilusta. Pojan kanssa aloteltiin pikkuhiljaa ku hän oli 4kk ikänen :) Nyt sitten tän kanssa ihan alusta asti koitetaan ainaki osakestoilla.

Susanna & MyttyRyttynen 17+5 :heart:
 
Kiitos kaikille :) Niitä näpsy juttuja minäki hain! Mulla on myös lähemmäs kolmekymmentä niitä äippä pakkauksen sisävaippaa ja kuoria sitte kymmenkunta. ja myös nuita AIO vaippoja johon on sisäle ommeltu se sisävaippa, niitä on 6! :) jotaki M kokoa on kaikki!

nyt kauppaan! 15+3
 
Pakko huomenna mennä neuvolaan otattaan näytteet, oireita ei ole tarpeeksi hiivaan, joten ehkä se on emätintulehus :(
pientä kutinaa ja valkovuotoa.
Nyt supistelee paljon ja kokeilin suihkussa kun paikkoja putsailin, niin kohtunkaulaakin, ja se oli miusta sormelle auki ja pehmeä(juu tiiän ettei saa räplätä *shame*)
joten pelkoa on tässä, nyt ois pakko yrittää ottaa iisisti ja aatella vauvaa, ei se sotku kotoo mihinkään häviä ja kyllä se mieski osaa kun sen käskee

Todella huolestunut Mutzilla ja tirriäinen 18+6
 
Mutzilla:Voi ei, pidän kovasti peukkuja, että supistukset loppuu, onko ne kipeitä? Koitat nyt levätä ja todellakin mies saa nyt kantaa kortensa kekoon! Ja toivotaan, että tulehdus saadaan pian hoidettua pois :hug: Positiivisia ajatuksia ja tsemppiä, luotetaan ja uskotaan vauvan siell pärjäävän :heart:

Lumikuningatar:Mites sulla noin voi vielä viikot heitellä? Oletko ollut np-ultrassa? Hyvinkin kuullostaa liikkeiltä sun tuntemukset =) :heart:

Toive81 ja Sintti 16+0
 
Mutzilla, neuvolaan huomenna selvittämään tilannetta niin ei tarvitse miettiä ja pähkiä, hulluksihan sitä tulee. Tuskin vauvalla mitään hätää on. Ja tosiaan siivouksesta eikä muistakaan kotitöistä kannata murehtia lainkaan. Ei muuta kuin mies hommiin! Itse en tiedä miltä ne supistukset tuntuu, onko sulla kipeitä niinkuin toivekin kyseli?

(.) Liikkeitä en ole vieläkään tuntenut, joskus tulee sellainen hölmö olo, että nytkö se liikkui... mut ei tosiaan mitään lähellekään selvää liikettä/potkuja. Yritän olla murehtimatta turhia, kait siellä kaikki on ok. Neuvola on vasta 2,5 viikon päästä ja ultra 1,5 viikon päästä. Kiloja on tullut jo 4-5, että alkaa jo harmittamaan tämä painonnousu.

Marde ja Milli 18+4
 
toive81 tossa on siks kahdet viikot kun ne np-ultrassa anto uuden lasketun ajan. Eli siis sillon np-ultrassa olis pitäny olla 12+6, mut ultran mukaan olikin vasta 11+4. Kuitenki kun oli lääkärineuvola seuraavana päivänä niin se lääkäri sano et hän vois vaikka sanoa että on 13+0 kun kokeili kohdun kokoa. Ja niin se merkkasi korttiinkin et 13+0. Nyt en sit tiiä minkä mukaan tässä elellään.

Seuraava neuvola on 27.8 ja sit näkee mitkä viikot ne korttiin merkkaa ja sen mukaan sit eletään.

Ja on näköjään itelläki viikot ihan sekasin. Nyt on siis 15+6 ( 14+4 ). Elelin sit jo tänään torstaissa vaikka onkin vasta keskiviikko. :)

-Lumis-
 
Nyt tulee oma napainen kirjoitus :ashamed: :ashamed:

Täällä on koko päivä kärsitty supisteluista ja ei todellakaan kivaa...
Soitin Länskäänki ja sieltä sanottiin ohjeiksi levätä ja juoda.
Toivottavasti eivät tuu takas ku on levätty, juotu ja kuumassa suihkussa oltu. Muuten joutuu huomenna meneen käymään näytillä.

Ninnipo ja :heart: Masumussukka 17+4 :heart:
 
Hei!

Nyt tulee lyhyesti juttua kun on väsy jne...

Jeccika
harsoja voi tosiaankin käyttää ja harsot onkin siitä käteviä et ne kuivuu nopeaan. Sit jos on harsoja esim oksuharsoina niin toiset voi vaikka värjätä värinapin kera pesukoneessa tai vaikka laittaa kulmaan villalangasta pätkän etteivät mee sekaisin. Toinen juttu on et vanhoista pyyheliinoista saa hyviä imuja. Leikkelee sopiviksi ja reunat ajelee siksakilla niin avot... =)

Elmi on sulla kyllä sit ollut se alapaine kauheen korkealla. :eek: Ei nyt tule mieleen et mitä se tollanen oikein tekee pahaa? Niin ja jännä on tosiaankin et neuvolassa tulee korkeampia tuloksia kuin kotona. Mä en oo huomannut et mun oma stressaaminen olisi koskaan korottanut arvoja.

Mutzillalle ja Ninnipolle nyt rauhaisempaa menoa. Pysykää nyt kasassa ja näpit irti paikoista tosiaankin. Ei saa hiplailla liikaa hyi, hyi....... :kieh:

Muille haleja jotka sitä kaipaa oli murheita sitten painon kanssa tai rahapulaa. Elämä on välistä just tota. Onneks mulla ei oo puntaria ja raha-asioita olen ajattelematta liikaa. :whistle:

Mä häivyn tästä kolmeksi päivää. Lähdemme reissuun matkaamaan. Ajatuksissa on täkäläiset rannat ja hiekkakakkujen tekeminen. :saint:

Hyvää viikon jatkoa kaikille!

NP ja Pluto 18+0 POKSSSSSSSS!!!!!!!!!!!
 

Yhteistyössä