Tammikuun 2015 odottajat *toukokuu*

Höh, yritetään uudelleen..
Pyörin täällä taustalla, vähän katselemassa vasta.
LA pitäisi olla 18.1., mutta raskaustesti ei näytä mitään.
Kaikki oireet on (en edes tiennyt niiden olevan oireita, ennenkö lähdin tutkimaan).
Kaikki siis metallinmausta lähtien, hirveä nälkä, sormukset ei sovi, pissattaa koko ajan, menkka"kivut", tissit tuplakokoiset. Mutta palaan, jos ja kun saan tikkuun plussattua.
Maanantaina kokeiltu, tsekataan uusiksi loppuviikosta. Toinen lapsi olisi tulossa, ensimmäisen aikana todettiin, että en tuota tarpeeksi kasvuhormonia, mikä voi vaikuttaa nytkin myös tuohon tikun plussailuun. Ekasta plussasin vasta jotain viikolla 8..
 
Varovasti tullaan mukaan, tämä lapsi oli kyllä oikea ihmeiden ihme! Kondomeista ja pillereistä ei ole hyötyä tässä perheessä, eli neljäs lapsi, 26v. Ja Kätilöopiston sairaala. Huh huh. Aamulla olin vielä aivan sekaisin mut nyt alkaa olla jo tottumaan ajatukseen :D
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Meillä siis tämä (toivottavasti tammikuussa syntyvä lapsi) on minulle neljäs ja miehelle kolmas. Meillä siis uusperhe. Miehellä ed. suhteesta tytär 8v ja minulla kaksi tyttöä edellisestä liitosta. 10v ja 12v. Ensimmäinen yhteinen lapsemme on 10kk vanha poika. Itse täytän elokuussa 37v ja mies täyttää 35v
 
Moikka,

liitympä minäkin mukaan. :) Täällä saatiin plussa la 10.5 ja eilen oli tehtävä digitesti joka näytti raskaana 2-3!! Tänään se sitten tarkistettiin vielä veritestillä.
Varhaisultra mulla on 6.6 Raskaus on ensimmäinen.

LA olisi näillä näkymin 20.1., olen 28v, ensimmäinen lapsi ja synnärinä TYKS

orkidea85 4+2
 
Tein nyt aamulla tuon clearblue digi raskaustestin ja näyttää raskaana 2-3 :) eiköhän tuo ole niinkuin pitääkin koska oviksen mukaan tänään pitäisi olla viikkoja 4+2
Pakko kyllä vielä alkuviikosta tehdä uusi ja katsoa nouseeko hormoonit, että saisi sen 3+

En jotenkin osaa olla luottavaisin mielin tän raskauden suhteen :( takaraivossa kummittelee tuulimuna jostain syystä! Olen kylläyhden semmoisen kokenutkin.. kumpa viikot kuluisi nopeaan ja pääsisi sinne alkuraskauden ultraan! Meinaan tilata sen rv 7+. Vielä siis kolme pitkää viikkoa!

Onneksi kohta alkaa helteet! hyrisyttää jatkuvasti, joten luultavasti vaan nautin jos lämpötila nousee sinne lähelle +30!!

Roks 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Heippa, voisin myös varovasti liittyä mukaan :) Eilen plussattu ja nyt odotellaan josko kaikki menisi loppuun asti hyvin :) Jos täällä on face ryhmä niin siihenkin toki voisin liittyä.

"Vanhana" kaksplussalaisena on ihanan nostalgista palata tänne :) Ennen ensinmäistä lastani ja hänen odotusaikana olin liiankin ahkera käyttäjä :D Nyt odottelen siis kolmatta, olen 28v ja synnärinä TAYS.

La on on ehkä 23.1.2014 ja viikot taitaa olla aikalailla tasan 4 :) Alkuraskauden ultrassa varmistunee.

Saana
 
eilen oli eka neuvola,voi sitä lippujen ja lappujen määrää minkä sain mukaan. meidän neuvolan täti on aivan ihana,sama täti on ollut meillä kaikkien raskauksien aikana. mulla huolena on ollut,että ei ole ollut nyt viikkojen 5 jälkeen mitään oireita paitsi pientä hermojen kiristelyä ja että on jotenkin sellanen tunne et kaikki ei ole ihan ok,niin neuvolasta anto mulle ultraan ajan parin viikon päähän,sillon viikkoja olis 8+4. ja varattiin aika niskapoimu-ultraan ja se ois juhannuksen jälkeen.
 
Mä voisin jakaa oireita halukkaille. Meillä esikoisesta löyty illalla kihomatoja. Aamulla otettiin lääkkeet ja hyi hitsi! Oksu kurkussa siivoan täällä. Ruoka ei uppoo, etoo, yrjöttää, en saa nukuttua ja oon niin väsy, turvottaa.. Huoh!!

Eveny ja Milli 4+2
 
Mulla oli taas pakko eilen tehdä testi, kun rusehtavaa vuotoa ollut jonkin verran ja jomottelua. Selkeääkin selkeempi plussa, mutta nuo vuodot huolettaa. Olis jo kesäkuu ja pääsis sinne neuvolaan.. :/ en raski ultraankaan mennä, pahimpana ehkä pelko ettei siellä ketään (enää) olekaan :(

Tervetuloa uudet! :) kiva kun taas lisää porukkaa. :)
 
Tervetuloa uudet! Mukavaa,kun meidän jengi kasvaa täällä! :)

Mulla on nyt pari päivää ollut sellainen olo,että ihan kuin en olisi edes raskaana.Alkuviikon heikotusolokin on häipynyt ja voin vallan mainiosti.Ainoastaan rinnat on edelleen tosi arat,vanhat univaivat vaivaa ja eilen huomasin,että jalat oli turvoksissa(ja ne ei ole ikinä sellaiset normaalisti)eli toivotaan,että ei ole syytä huoleen:confused:.Maanantaina se sitten selviää!Miten kestän odottaa sinne asti,huoh! :D

Kysymys kaikille ja varsinkin niille,joilla on jo lapsia ennestään. Missä vaiheessa teidän masuista alkoi huomaamaan,että vauva siellä köllöttelee?Oliko turvotusta vai "ihan oikeaa vauvamasua"? :)

Kivaa viikonloppua kaikille!:cool:

Shania ja 7+0 (poks)
 
Täällä myös yksi palelija! :D
Mulla on paino tippunu, koska en huonolta ololtani joko voi syödä tai sitten tulen ihan mitättömistä määristä aivan ähkyyn. Tämä ei toisaalta haittaa yhtään, sillä ylipainoa on parikymmentä kiloa.
Joku tuolla kirjotteli rusehtavasta vuodosta ja keskenmenohuolistaan. Mulla on kans ollu noita särkyjä ja pientä vuotoakin pari päivää, mutta en ole ollut huolissani. Sen verran olen aiheeseen tutustunu, että pieni vuoto ihan raskauden läpi on aivan normaalia. Varmasti huoli on suuri, jos aikaisempia pettymyksiä on takana. Positiivisuuden voimalla eteenpäin :)


26v ensisynnyttäjä, la 8.1., OYS.
 
Kivaa kun tulee lisää väkeä :)

Shania mun masusta huomas viimeksi vasta toosi myöhään ehkä yli 20 viikon jälkeen :) mut nyt tuntuu et huomaa jo nyt on meinaan ihan järkky turvotus päällä ja en oo hirveesti pystyny syömään ja silti on :D mut mä epäilen niin vahvasti että siellä on 2 :D viä olis hetki että saa tietää :D onks muita jotka epäilee että olis 2 ? Entäs niitä joilla on ollu se 2 ? Huomasitteko ennen ultraa ?oireita yms :)

Tanya 5+1
 
Shania esikoisesta mulla huomas joskus rv 18 ja toisesta jo rv 14 et löllömaha onki pallomaha.

Mä oon joka raskaudessa tiputtanut ensi ainaki 5kg painoa ja sit sitä tulee tulee ja tulee. :D Saa nähdä paljonko nyt tippuu kun äskesellä autoreissulla (yhteensä 140km) olin ainaki 10 kertaa pysäyttääs auton että voi ykätä. Kaupas pyörin ja pyörin että keksin mitä voisin ees kuvitella syöväni. Kaikki ihanat majoneesi salaatit kun saa suosiolla jättää hyllyyn jne. No lopulta ostin nakkeja joqurtin ja pikkupussin sipsejä. Nakki tuli ylös heti mut muu meni alas. Huoh!

Tanya85 mä näin unta et tulee kaksi tyttöä :)
 
Täällä sit alotettiin mahatauti isännän kanssa, se ti iltainen pahaolo ja kuume olikin sitten tätä... 10krt vessassa juostu aamun aikana ni ei oikein sisällä kestä mikään... onneks lapset vielä terveitä, toivottavasti ei niihin tuliskaan.
gefilusmehu ainut minkä saan alas ja sipsit :x ei kiva...
mulla maha pömpöttää jo muutenkin et näyttää puolivälissä et ois..... :) toisaalta hyvä suoja ku kaikki tottunu siihen :D pari kertaa naapurit joskus erehtyneet tulla taputtelee mahaa et millon syntyy xD joutunu korjaa et ihan edellisten lasten jäännös on ;) nytpähän eivät uskalla kysyä ;)
Mulla kävi mielesä kans et entäs jos kaksoset? Isäntä varman painais paniikkinappulaa siinä vaiheessa :D
mutta mie jatkan sairastelua ja tv-maratonia... jotain hyvää tässäkin on ;)
Ondine ja möttönen 5+1
ps. Kotidoppleri tuli jo postissa mut en uskalla ees aukasta sitä... ihan turhaa yrittää ennen 8vk?
 
Kun tein eilen sen clearblue digin ja sain siihen sen 3+ mikä tarkoittaa et olis tolla 5+ viikolla tai yli niin ihmettelin sitä koska se ovis plus oli 28 ja 29.4..niin eihän se voi mitenkään olla 3+ ?? Paitsi jos laskee menkkojen alkamispäivästä.. No tein tänään uuden digin ku mulla oli niitä se 2 niin nyt siihen tuli 2-3 ..eli oikee ja nyt olis se 4+2 minkä alunperin laskinkin...mutta nyt sitten epäilyttää ku se laski siitä 3 tohon et ei kai vaan enteile mitään keskenmeno hommia :( vai olisko vaan vaihdellut se hormoonipitosuus???!! Apua auttakaa onko kellään ollut vastaavaa??
Tanya 5+1 vai 4+2
 
Mukaan liityn minäkin. La 17.1 ja 5.lapsi, synnärinä luultavasti OYS. Meitä isomman katraan äitejäkin taitaa jo muutama olla mukana? Meillä vanhin lapsi pian 9 vuotias ja nuorin pian kolme. Plussan testasin viikko sitten, ja oon taustaillut ja sulatellut asiaa muutaman päivän. Oireet alkoi jo viime viikonloppuna, repäisykipujen merkeissä, lisäksi iltaisin palelee ja väsyttää. Oireet vaikuttaa siis hyvinkin samanlaisilta kun poikaa odottaessa. Tänään orastava yökkäily alkoi nostaa päätään. Voi kun tällä kertaa säästyisin pahimmalta pahoinvoinnilta, kaikista aiemmista oon sinne 20 viikolle ainakin oksentanut. Oisko kellään mitään hyvää keinoa pahoinvointiin...? magneettirannekkeesta apua?
 
Tanya85 teitkö molrmmat testit samaan aikaan päivästä? Ohjeissahan lukee että pitää käyttää aamupissaa jotta viikot näyttää oikein. Älä nyt huolestu siellä! Näin alussa varmaan hormooni tasot heittelee ja jos vaikka eilen taso oli just sillä rajalla että näytti tuon 3+ ja tänään vaikka vähän laimeampi pissa?!
 
Tänne onkin tullut paljon uusia :) minä myös palelen..aamulla se alkaa ja illalla olenkin jo umpijäässä. Kykenettekö te muut harrastamaan liikuntaa näin alkuraskaudessa?mä olen jo pari viikkoa maannut peiton alla sohvan nurkassa urheilun sijaan..en vaan kykene tältä palelulta ja väsymykseltä ja se muuten syö hermoja. :/ milloin sitä kykenisi taas lenkille..?mullakin on ihan kaksosolo,mutta ihmehän se olisi jos kaksi tuolla majailisi :) Nyt kovasti turvottaa,esikoisen kohdalla vatsa kasvoi vasta loppusuoralla. väri 6 + 6
 

Yhteistyössä