Tammikuun 2007 taaperot

Jere pysyy sängyssään, kun päivystää vieressä hetken. :/ Jos jätkän jättää huoneeseensa yksin, niin tassuttaa sieltä samantien pois. :kieh:

Ihme unikävely vaihe meillä muutenkin menossa. Viime yönä tassutti 5 kertaa meidän sängyn viereen seisomaan, siittä sit kannettiin omaan sänkyyn ja jätkä nukku matkalla jo. :eek:
 
Asiasta näkkileipään...

Mikä on sopiva aika odottaa huuto.netissä ostajan vastausta omaan yhteydenottoon ennenkuin voi olettaa että ostaja on tehnyt oharit ja voi myydä tuotteen uudelleen? Saiko selityksestä selvää...

Me ollaan käyty lapsiparkissa harjoittelemassa ja odotellaan Flamingon huomisia avajaisia.
 
Meilläki tuo nukuttaminen oli sitä et alkuun ei tarvinu ku viiä sänkyyn niin alkoi nukkuu. Sit huomas et poiskin pääsee niin koko ajan tuli sit pois, sinnikkäästi kannettiin takas ja oliki jo hyvällä mallilla et kerrasta jäi sänkyyn. Sit alkoi taas pomppimaan pois, ajat piteni vaan ja yks ilta meni 2h ku sitä takas kannettiin!!! Luovutin :ashamed: ja menin sängyn viereen istumaan ja silleen nukuhti hetkessä. Kunnes muutaman päivän kuluttua ei enää pysyny sängyssä muuta ku pitämällä kiinni :eek: Luovutin jälleen, se söi aika paljon voimia ja hermoja iteltä... ja niin laitettiin matkasänkyyn. Aika jääräpäinen jätkä tää!!!
Eilen sitte taas nukutin sänkyyn, esikko lupas et huoneen oven voi laittaa kiinni, se alkoi nukkumaan ja poke touhuili yksikseen ties mitä huoneessa :snotty: Tunnin kuluttua ei kuulunu enää mitään ja siellä se nukkui omassa sängyssä ku kävin oven aukasee. Mutta parin tunnin kuluttua lähin vessaan niin huomasin et poke nukku eteisen lattialla :eek: Sinne oli unissaan kai raahautunut. Nostin sänkyyn ja poke jatko unia. Aamuyöstä käytin koiran pihalla ja varsin kurkkasin poikien huoneeseen, siellä se jätkä nukku esikon sängyssä jalkopäässä! Ihme hihhuli :whistle: Saapi jatkaa matkasängyssä nukkumista ku tuommosta poukkoilua on.

Huutonetistä: yleensä ostajat on ottanu heti yhteyttä mut pari tyyppiä on ollu semmosta ettei oo mitään kuulunu. Toinen laitto sitte parin viikon kuluttua viestiä, oli ollu synnärillä eikä päässy vastaamaan, pahoitteli kovasti. Mut minkäpä sille voi, kaupat tuli kyllä. Siitä toisesta ei oo kuulunu vieläkää... mä varmaan oottasin sen viikon ajan jos on kiire myydä tavaraa pois muutoin voin oottaa pidempääkin.
 
Kränä: Kiitos avusta. Asia on kyllä nyt ratkennut mutta aina välillä joutuu odottelemaan. Tietysti sen ymmärtää jos jotain yllättävää tapahtuu niin ei sitä ekana tule huuto.net jutut mieleen.

Hauskasti Poke seikkailee öisin. Pinja ei juuri ole lähtenyt sängystä, joskus yöllä tulee sängyn viereen. Yleensä mä herään siihen kun Pinja tulee sängystä pois kun sen huone on meidän makkaria vastapäätä ja sängystä kuuluu natina kun sen laidan yli tulee.

Taas käytiin lapsiparkissa. Pinja ei jää sinne ikinä. Se leikkii jo vähän paremmin ja roikkuu minussa vähemmin mutta tässä menee vielä aika kauan ennenkuin se uskaltaa yksin jäädä. Mä haluisin jo salille mut minkäs teet. Ei musta ole jättämään Pinjaa parkkiin huutamaan.
Pyysin jo mun vanhempia vahtimaan viikonloppuna et pääsen salille. Onko ideoita?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kränä:
Mutta parin tunnin kuluttua lähin vessaan niin huomasin et poke nukku eteisen lattialla :eek: Sinne oli unissaan kai raahautunut. Nostin sänkyyn ja poke jatko unia. Aamuyöstä käytin koiran pihalla ja varsin kurkkasin poikien huoneeseen, siellä se jätkä nukku esikon sängyssä jalkopäässä!
Ihana :LOL: Voi pientä :heart:
 
Kuulkaas, tuli tuossa sellanen mieleen, et mehän siirrytään sitten tammikuussa tuonne leikki-ikäisten puolelle. :eek:
Pitäiskö väsätä sinne uus lista, jonne ilmottauduttaisiin siis. Ettei lisättäis tota alotus sivun pitkää rimpsua, ku siellä on varmaan 70% niitä jotka ei kirjottele enää/ikinä.

Ihanaa, huomenna kesälomapäivä! Pidän Jerpankin kotona, mennään aamusta poikkeen leikkikerhossakin pitkästä aikaa. :heart:
 
Moikkelis! =) Vettä satelee, eilen oli oikein kova ukkonenkin :eek: Siivoomaan pitäs alkaa mut siivooja perui tulonsa oikeitten töitten takia :/ Oisko ketään vapaaehtoista??? Mua ei huvita sitte ollenkaa!!! Mut pakko kai se on... saapi sitte oikeet matotkin lattiaan ku koira ei enää kuseksi sisälle, toivottavasti, on ollu nyt monta viikkoo jo siivosti :) Säkäkorkeutta alkaa olemaan jo sen 60cm, toinen on vasta niin pieni kuitenni vielä, 4kk täytti tiistaina :heart: Mutta silti jo niin iso, fiksu ja rauhallinen koira, toisinaan ei ees muista että se on PENTU! Kyllä meni rotuvalinta ihan täysin nappiin ja olenkin monet kerrat kiitelly miestä että suostui tuohon rotuun, perron jos ois ottanu niin jompikumpi meistä ois poistunut talosta :saint:
 
On tuo Kränän koira ihmeellinen. Miten mikään pentu voikaan olla niin rauhallinen?! Mahtava löytö. :D

Esikoisen sänky lähti kohti uutta kotia. Tuli vähän haikea olo. Minä olen sellainen höppänä, että kiinnyn jopa huonekaluihin. Niissä on niitä muistoja...
No, hyvään kotiin pääsi kuitenkin. =)

Mies meni lasten kanssa leikkipuistoon ja sen jälkeen pitäisi vielä koota kerrossänky. Mulle iski rimakauhu ja päätin siirtää Villen pinnasängystä poistumista eteenpäin. Nykyisin poika näkee öisin paljon unia ja takuuvarmasti tepsuttelisi ympäri huushollia pitkin öitä.
Katsotaan nyt ensin kuinka tuo isompi kotiutuu yläsänkyyn.

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Täällä ollaan kipeitä. :| Jere tuntu aamulla kovin lämpöseltä, ja kuumettahan tuolla oli 38,4. Nyt illasta sitä olikin sit 39,1. Nuhassa tuo on ollut yli viikon jo, mutta sekin tuntu helpottavan. Eilen sit alko nenä taas vuotamaan ja tänään nousi tosiaan tuo kuume. Kovin itkuinen ja tarrautuva tuo on ollut koko päivä, toivottavasti saatais ens yönä nukuttua edes vähän. Huomenna sit lääkäriin!

Mä kävin päivällä vähän törsäämässä. Pistin vkonlopun ylityörahat jo menemään. :whistle:
Ostin Jerelle talvihaalarin. Mallailtiin niitä myyjän kanssa, ja päädyttiin kuitenkin 86cm. Oli senverran reilu vielä, et menee hyvinkin koko talven. Pakko oli ostaa talvihattu ja kintaat sit samaa sävyä. :snotty:
 
epuska
Myyra TErvetuloa katsomaan sänkyä (ja meitä) jos kova ikävä iskee! =) Ollaan iloisia, että saatiin niin hyvä sänky.

Pikaisesti vain tässä luin viestejä, ja pitää tännekin laittaa, kun ollaan TAAS kipeänä, kaksi tervettä päivää vauvarokon jälkeen olikin. EI pahempia, nuhaa vaan, mutta viime yö valvottiin...
 
Olin lauantaina salilla ja vitsit että oli ihanaa. Tänään yritin että Pinja olis jäänyt lapsiparkkiin mut eipä jäänyt. Vähän ottaa päähän. Tässäkö tää saliharrastus sitten on. Laitoin salin asiakaspalvelijalle vähän palautetta siitä. Siellä oli ihan viidakkomeininki. Huomaa hyvin että kotiäidit saa kerrankin lapsensa johonkin jemmaan. Ykskin äiti tuo pienen lapsensa joka kerta päiväuniaikaan ja se huutaa siellä kun syötävä 1,5 tuntia. Ei ne muut lapset saa mitään huomiota kun lastenhoitajia on vaan yksi. Eikä se ollut edes varannut sitä lapsiparkkia, se oli vaan tuonut sen lapsen sinne. Äiti-lapsijumpan jälkeen äidit toi lapset "hetkeksi" kokeilemaan että menevät vähäksi aikaa polkemaan kuntopyörää. Tietäähän sen kauan se "hetki" kestää. Eikä Pinja uskalla sinne jäädä kun siellä on ihan älytön meininkin ja äitejä ramppaa koko ajan. :headwall: Tulevat pilaamaan mun treenit P..kele!!!!!! No huomenna yritetään uudestaan.

Kränä: Me tullaan Rukalle 12.10 viikoksi Pinjan kanssa. Autoa meillä ei ole mut voitas nähdä jos ehditte tulla Rukalla käymään.
 
Ihan ensiksi: Annilialle valtavasti onnea :flower: ! Viimeiksi unohtui tärkein :ashamed: .

Jerelle pikaista paranemista ja Pinjan lapsiparkista melkoiset ihmettelyt :eek: . Ei ihme, ettet Lili uskaltanut lastasi sinne jättää...

Siirrytäänkö me ihan oikeasti jo tuonne leikki-ikäisten puolelle? Miten mä olin ajatellut jotenkin, että tässä hengailtas sinne kolmeen vuoteen asti :whistle: ? Noh, sitten kun siirrytään, niin tuo Poion idea on musta tosi hyvä. Melkoinen tuo ensimmäisen sivun lista, ei meitä ihan enää noin paljoa valitettavasti ole...

Meillä korvatulehdus on nyt sitten parantunut. Perjantaina käytiin näyttämässä lääkärille korvaa ja kaikki oli hyvin :heart: .

Aurinko paistaa =) =) =) =) =) =) =)!
 
Lili: no johan oli lapsiparkki :whistle: Mut soitellaan sit ku tuutte tänne, voidaan ajella Rukalla =) Siellä tulee niin harvoin käytyä, on liian lähellä :LOL:

No, höh, poke jo heräs. Ei taas kauaa jaksanu nukkua vaikka oli ihan rättiväsyny :( Mitähän sitä loppupäiväksi keksii tekemistä...?
 
Pikaista paranemista Jerelle ja Epuskan perheelle.

Onhan taas aihe mistä valittaa mut jotenkin se oli vaan viimeinen niitti. Olen koko eilis päivän metsästänyt sellaisia pieniä mustia torakan näköisiä ötököitä joita tuli yhden jauhopussin mukana. Nyt niitä on joka paikassa ja ne oli tehnyt toukkia riisihiutaleisiin. Onneks en ole antanut sitä Pinjalle pitkään pitkään aikaan. Eilen sitten pesin joka paikan ja laitoin kaikki jauhot ja myslit yms. suljettuihin rasioihin ja heitin kaikki turmeltuneet jauhot ja hiutaleet pois ja vein roskiksenkin heti ulos. Nyt niitä ei ole näkynyt ja jos näkyy niin mä alan huutamaan.

Eilen Pinja löi silmäkulmansa sängynlaitaan kun kerrankin meni reippaasti itse nukkumaan. Juoksi pimeään omaan huoneeseensa ja sitten alkoi kuulumaan hirveää huutoa. Onneks osui silmän alle ettei silmä tullut edes punaiseksi.

Tähän kun lisätään vielä lapsiparkki asia niin on tämän äidin kiintiö täynnä. Huteralla pohjalla on mielenrauha, myönnetään, mut minkäs teet.

Meidän äiti osti Pinjalle Jonathanin toppapuvun sillä aikaa kun olin salilla ja tietysti hanskat, hatun ja kypärämyssynkin sävysävyyn. Oli aika kiva ylläri.

Olen kyllä minäkin sillä kannalla että vois laittaa etusivulle vaan niiden nimet jotka on vielä mukana. Voihan siihenkin listaan lisätä nimiä sitä mukaa kun (jos) vähemmän aktiiviset tulee takaisin.

Nyt päiväunille

Kiitos kun kuuntelitte (luitte) mun valitukset. Kyllä helpotti.
 
epuska
Lili Joskus aamuteeveestä kuulin, että jos tulee jotain epämääräisiä toukkia ym, niin aika varmasti kuolee munat ym. jos lykkää ne astiat, joissa niitä on ollut pakkaseen. Siis jos löytyy jostain purkeista tai muualta.

Täällä on iskenyt siis flunssa rokon jälkeen. Lisäksi Justiinalla on jotain jonkin ötökän pureman näköisiä juttuja ollut polvissa ja nyt ranteessa. Polvista lähti kun pistin vähän pantysonia, mutta en tiedä sitten... Toivottavasti ei pukkaa uutta rokkoa. Vähän nolotti soittaa töihin, kun olen taas pois. Ei siis sillä, en todellakaan lykkäisi sairasta lasta hoitoon, ja suhtautuminen on ollut ihan asiallista, ja varmaan tämän aavistivat, kun töihin pyysivät, kun pieni lapsi hoitoon meni, mutta silti oli sellainen olo, että taas pois. Mutta mukavastihan tämä päivä on mennyt ja huomenna jää mies kotiin, joten kaikki ookoo. Olipas sekavaa. huoh.
 
No voi kökkö mikä pöpö.
Pronaxenia ja esim. Pamol f:ää voi antaa yhtaikaa. Meille suositeltiin sitä Villen leikkauksen jälkeisiin kipuihin.

Mä suosittelisin myös sipsejä tai muuta suolanaksua, neste imeytyy paremmin. Villelle maistuu ainakin Pringles original.
Vettä/mehua voi antaa vaikka ruokalusikalla tai ruiskulla suuhun.

Yllättävän pienellä pikkuiset selviää sairauksien yli. :hug: Voimia ja toivottavasti vaikka ranskalaiset maistuu. Tai ihan mikä vaan. Vaikka lakut.


Ihanaa, että tänne tulee kuntalisä ensi vuonna! Helpottaa kummasti ainakin meitä. Mä poistan tuon sijaisuuksien teon omalta työlistaltani, koulu vie ihan tarpeeksi aikaa ja voimavaroja.

Ville on alkanut sanomaan oikeita sanoja. :D
 
Poio: toivottavasti alkaa jo helpottamaan! :hug: Onko olo parantunut vai lähittekö uudelleen tk:n?

Tänne kuntalisä kans kiitos!!! :kieh: Päättivät nyt sitte lopettaa synnärintoiminnan :eek: Ihan yhtäkkiä tuosta vaan vaikka jatkoaikaa oli luvattu jotain 3-vuotta. Nyt vaan luin lehestä et synnärin kesälomalta ei palata enää ollenkaa töihin :( Surku kaikkien synnyttäjien puolesta, kyllä alkaa viimesetki nuoret perheet kaikkoamaan täältä "lapsiystävällisestä" kylästä :(
 
Poio: Mun kaverin pojalla oli korkea kuume ja se oli kosketusarka eikä jaksanut syödä eikä juoda mitään. Se sai lääkkeet korvatulehdukseen vaikka korva oli vaan punainen. Ja se auttoi ja nyt se on ok. Se oli se korva vaikka se lääkärikin oli ollut tosi huolissaan.
Toivottavasti teilläkin pian helpottaa.

Tänään Pinja jäi hyvillä mielin lapsiparkkiin kun hoitaja oli kotoaan tuonut muumivideon. Kun tulin Pinjaa hakemaan niin Pinja halas minua ja sanoi sitten hoitajalle et "Lisää muumia". Tais löytyä avain Pinjan viihtymiseen. Oli kyllä tosi kiva treenata. Toivottavasti menis jatkossakin näin hyvin.
 
emmi oli lauantain kuumeessa, iltasella oli kuumetta 39.4c. tuntui et särkylääkekään ei auttanut kauaa, meni onneksi päivässä ohi. mutta oli tyttö melko väsynyt. nyt on sit räkätäuti... tänä vuonna on ollunna vaikka minkälaista tautia.
isäntä lähti tunti sitten viemään koiraa eläinlääkäriin,koko päivän koira vaan makasi ja tärisi, ei jaksanut edes vettä juoda. ikää kylläkin 13v, mutta koira on kuin perheenjäsen.... :'(
 
Nipsu: :hug: Vaikka eläin on vain eläin niin silti se voi olla hyvinki rakas :hug:

Kiva että Lilillä treenit onnistuu =) Jospa Pinja nyt alkais viihtyy parkissa, on se mukavaa ku pääsee ite tekee sitä mistä tykkää ja nauttii. Mä just eilen tilasin itelle juoksumaton ku ei viikolla pääse juoksulle ollenkaa :D

Nyt saunaan :wave:
 
Nipsulle :hug:

Jere on "ennallaan" edelleen, kuumeessa siis. :| Käytiin tänään lääkärillä uudestaan, ku päivällä lämpö nousi taas lähelle 39. Korvat, kurkku ja keuhkot ok :eek: , käytiin sit vielä otattamassa tulehdusarvot, ja nekin oli normaalit. Lääkäri epäili jotain virusta, joka kestää aikansa parantua. :/ Ei vaan paljon lohduta, ku toinen haluaa ulos juoksemaan jo. Ollaan rattailtu ulkona joka päivä vähäsen ennen unia, muttei se ole sama.. Tänää vinku ja vikisi ulos koko päivän, illasta käytiin saunassa niin se paransi mielialaa 99%! :D

Kiitos Myyra vinkistä, annoin Jerelle sipsejä ja jätkä kiskas päälle koko nokkiksen maitoa ja vettä meni kans illan mittaan tosi paljon. Ja tuo määräkään ei ollut edes iso, olisko ollut joku 6 lastua. :)

Huomenna lääkärin pitäis soittaa, haluaa tietää huomisen päivälämmön. Joudutaan sitten vissiin kunnon tutkimuksiin, jos tuo ei nyt ala laskemaan.
 
Hei taasen!

Meidän Sakulla on edelleen niitä MPR rokotuksen jälkeen nousseita näppylöitä. Ne ovat olleet kohta kolme viikkoa, eivätkä näytä parantuvan. Käytiin viime viikollakin lääkärissä "puoltoistavuotistarkastuksessa" ja kyselin lääkäriltä niistä. Lääkäri sanooi, että ei ole ikinä kuullut MPR rokotteen nostattavan mitään näppyjä, vaan kuumetta... :eek: Kysyin sitten mitä ne voisi olla, niin lääkäri vastasi, että ei tiedä!!! (Olisi edes yrittänyt arvata, jotta olis tullu parempi fiilis!!) Täytyy vissiin kohta viedä Saku taas johonkin yksityiselle, joka suostuis edes arvailemaan näppylöiden alkuperää... Vai oisko teillä hyviä arvauksia?!

Hauskaa iltaa kanssasisaret! =)
 

Yhteistyössä