Tammikuun 2007 taaperot

Meilläkin näkyi ikkunasta pelkkää metsää kun muutettiin n. 2½ vuotta sitten. Nyt siitä näkyy 9 kerrostaloa.

Pinja huutaa vielä tutin perään vaikka se ei olis edes näkösällä. Kulkee ympäri asuntoa ja huutaa tuti, tuti ja etsii sitä. Ehkä meilläkin joskus päästään siitä eroon.
 
Kränä; Täällä Jere matkii teidän poitsua! Jätti tuttinsa toissapäivänä, eikä ole sitä sen koommin halunnut edes unille. :)
Laitettiinkin tutit nyt ainakin hetkeks kokonaan piiloon, ja mahdollisesti heitetään ne kokonaan pois sit hetken päästä. Vielä ei uskalla. :s

Muutens kaikki, vastatkaa jos pystyytte!!!

Paljonko maksaisit näistä haalareista?
Saisin työkaverilta ostaa ens talveks seuraavat toppahaalarit:
86cm melkein käyttämätön Travallen Remu & 86cm Reima.

Itse hän ei osannut näistä pyytää mitään, vaan kehotti mua päättämään paljonko maksaisin. :D Auttakee? Kannattaisko ostaa molemmat?

Noita mitotuksia mietin kans, ku poika on nyt n.84cm, niin onkohan tuo Remu talvella jo liian pieni? Reima vissiin on isompaa kokoa?

 
Poio: en osaa auttaa hinnoissa. Ite en maksa käytetystä juurikaan, saa olla tosissaan uuden veroinen että maksan siitä edes puolet ovh:sta :D Nyt ostin paketin jossa oli Jonathanin vk-haalari, Reiman vk-haalari ja paljon muuta vaatetta, posteineen koko paketti 42e, hyvät kaupat oli! En siis lähe maksaa paljoa käytetystä, varsinki jos vastaavaa saa kaupasta halvemmalla tarjouksesta tms...

Illalla nostin poken kerran sänkyyn takas, jee! Voiton puolella jo, tai sit poke vaan kerää voimia tuleviin taisteluihin :D
 
Onnea tutittomuuksista. :flower: Toivottavasti meilläkin ero sujuisi yhtä mutkattomasti.

Mä en ostaisi 86cm toppahaalaria ollenkaan. Parissa kuukaudessa voi tuo 2cm tulla lisää pituutta ja silloinkaan ei vielä säiden puolesta välttämättä tarvitse toppista. Tai ehkä edullisen käytetyn reilulla mitoituksella.
Villellä on itse asiassa nytkin viileillä keleillä 92cm Remun välikausihaalari ja toimii hyvin, vaikka hihoja joutuu kääräisemään vähän.
Mutta minä olenkin tällainen pihistäjä. :whistle:
 
Jaa.a.. hiukan jo hirvittää, että mitenköhän mahtaa Niksu oppia nukkumaan sitten "normaali sängyssä", kun on usein semmoista kitinää aluksi se nukkumaan meno, mutta pinnikseen rauhoittuu kyllä itsekseen, kun pois ei pääse. Voin vaan kuvitella ja nähdä jo sieluni silmin, kun kampean poikaa kerta toisensa jälkeen takaisin sänkyyn :D Apua..
Miten teillä muilla on opittu nukkumaan "isojen lasten sängyssä"? Kun meidän ukkeli on vielä sen verran tempperamenttinen, että siinä ei hyssyttelyt auta, jos on päättänyt että hänhän ei nuku!

Huomasin tänään että Niksu on saannut yläriviin hampaan numero 13 ja 14. on myös tulossa ihan juuri läpi.. Tänään oli sitten niitä päiviä, kun nukkumaan meno kiukutti kamalasti. Taisteli sitkeästi unta vastaan, vaikka näkihän sen että väsytti.. mietin, että toivottavasti ei nyt saisi mtn oireita, kun tuosta MPR-rokotteen annosta on kulunut se viikko tasan.. Ei ainakaan vielä ollut mitään muuta, kun tuo kiukuttelu nukkumisesta. Ja antoihan se lopulta periksi ja nukahti =)
 
Minäkään en osaa auttaa hinnoissa. Pinjan toppapuvut on maksanut 2?/kpl.

Meillä isojen sänkyyn siirtyminen on onnistunut hyvin. Tosin viimeyönä Pinja tuli kerran pois kun heräsi kesken unien. Nukkui sitten aamuun asti kun vein takaisin. Välillä menee päivälläkin sänkyyn pötköttelemään kun pääsee itse sänkyyn ja halutessaan sieltä pois.

Nacsu: Hampaiden tulo voi aiheuttaa kiukkua. Meillä osa hampaista on tullut ihan huomaamatta ja toisista taas kuola valuu ja niitä tuntuu kutittavan aika paljon.

Kränä: Varasin just lennot Kuusamoon marraskuun lopulle. Toivottavasti teillä olis aikaa nähdä meitä silloin.
 
Lili: Hyvä hyvä! Tänne vaan, aikaa löytyy aina ja jos ei niin se on vaan järjestelykysymys :D

Mä tässä kovasti pähkäilen, lähenkö minireissuun la-su Rovaniemelle, Ouluun vai Kajaaniin. Ei osaa päättää... ja ku yö paikat jossai epäselviä tai ei oo shoppailukaveria toisessa tms niin menee kaikki ihan ristiin :kieh: Ja nyt ku on taas mahollisuus lähtee niin tää akka lähtee ihan satavarmasti jonnekki, yövyn vaikka hotellissa :D
 
Villen flunssa alkaa olemaan lopuillaan. Järkyttävä määrä räkää voi pienestä ihmisestä tulla. :snotty: Kuolaakin tulee taas siihen malliin, että paitaa saa vaihtaa melkein tunnin välein, siinä vaiheessa on jo napaa myöten litimärkä.

Kerrossänky tuli ja täytyy maalata se. Me ostettiin huutiksesta jonkun leirikeskuksen tms. vanha kerrossänky ja laitetaan se kuntoon. Helpommalla olisi päässyt ostamalla kunnollinen, mutta piheys iski. Onneksi säät suosii maalailua täällä meillä päin. Mies meinaa vaihtaa siihen uudet päätylaudatkin. Olisikohan sittenkin ollut järkevämpää ihan vaan tehdä itse alusta asti.
Justiinsa juu, tällaista taas meillä. :p
 
Että on vaikeaa tuo nukahtaminen. Sata kertaa tullaan pois sängystä ja kikatellaan oven raossa. Tuttiaan hakee selvästi, mut en si tiedä onko sitä viisasta nyt enää antaa ku maanantaista ollaan oltu jo ilman? Nyt päikkäreille nukahtaminen vei kolmevarttia, napsauttelin vaan sormia niin Jere kiipes takas sänkyyn. Varmaan minuutin välein kiipes sieltä aina pois, kuhkas pimeessä huoneessaan jonkin aikaa itsekseen ja sit nukahti. Unikaverin kainalossa se tuolla nyt nukkuu, nukahti imien Herra hakkarais paran korvaa.. :LOL:
 
Poio: Minä en antas enää tutia kun olette noin hienosti selvinneet tähän asti. Tietysti jos elämästä tulee tosi hankalaa niin sitä voi harkita uudelleen. (eipä silti että mitään tutista vierotuksesta tietäisin)
 
Taas on Hakkaraisen herra tiukassa syleliyssä.. :heart: Nyt nukahti iisimmin, ei tullut sängystä pois kun 3 kertaa! :D Vähän itkua yritti tuhertaa, mutta rauhottu sit itsekseen. Phuh.. :ashamed: Ite oon vaan ihan rikki, tekis niin mieli antaa toiselle se tutti takas, mut en mä taida antaakkaan. :|
 
Meidän esikoinen karkasi ensimmäiset kaksi viikkoa joka ilta n.40 kertaa uudesta sängystä. Sitten se rauhottui. Pidä Poio pintasi sitkeästi, kun noin hienosti alkaa jo rauhoittumaan. Tsemp!

Meidän ramppaaminen alkaa varmaan ensi viikolla. Sain tänään maalattua suurimman osan sängystä, huomenna sitten loput. Jännää, kun kumpikin poika muuttaa uuteen sänkyyn samaan aikaan. Kuinkahan onnistuu. Pitäkää peukkuja. =)
 
tervehdys!

myyralle: meillä meni loistavasti lapset samassa huoneessa jo kun "vauva" puoli vuotias. kuopuksella ikää keväällä 1v3kk kun hankittiin kerrossänky ja hyvin on sujunut. alkuun isoveli kolisteli "yläkerrasta" kiusatakseen, mut ohi sekin meni. nyt villityksenä se että prinsessa tahtois rappuja pitkin yläpetiin. mut tsemppiä teidän koitokseen :)

täällä ehdin kirjoitella, kun minä ja lapset ollaan flunssan kourissa. prinsessa nukkuu vielä ja tuo veli tuossa unisena touhuaa. itse niin tukossa että ei pahemmin oo pystynyt lepäämään :( onneksi lapset pystyneet ainakin tähän asti lepäämällä helpottamaan oloaan.
 
Miiri, kurjaa.. Toivottavasti paranette pian!!!

Bongasin tänään kaupasta rasavilin välikausirukkaset. Kaverini mukaan, joka on päikyssä töissä, nuo olis parhaat. Saapi nähdä.. Pakkohan mun oli ne ostaa, ja voi vitsit et se toppahaalari oli ihana, aika kallis tosin.. :/
Sänky taistelu taitaa olla helpottamaan päin, tuttia edelleen kyselee, mutta eiköhän sekin siittä kohta helpota. Toivottavasti!
 
Heips taas kaikille! :wave: Käväsin pikaloman Rovaniemellä serkun kans ja olipa kyllä mahtava reissu :D Aamusta iltaan kierrettiin kauppoja ja illalla sitte kaverin luo saunomaan ja tuli han tuota käytyä vähän humppaamassa :D

Poio: elä vaan anna tuttia... ens kerralla se sitte on paljon vaikeempaa jos nyt luovutat... :snotty: Meillä ihme ja kumma poke ei vaan muista koko tutin olemassa oloa mutta sängystään on noussu nyt monet kerrat, isukkia juoksuttanu ihan urakalla :saint: Jospa nyt taas rauhoittus!

Esikko yllätti täysin, taas! Ikää nyt 4v3kk, jonkun ajan on kirjotustaululle kirjoittanu isi. Viimeviikolla mun kaveri opetti sille miten sen oma nimi kirjoitataan ja nyt se osaa senkin. No, viikonloppuna esikko oli vaarilta kyselly miten mikäkin kirjoitetaan ja nyt nuitten kahen lisäksi osaa vielä ukki, vaari, äiti, iskä sekä sisarusten nimet! :eek: Mikähän nero tuosta oikeen tulee :LOL:
 
meille ei tullu mitään muta kuin patti reiteen 1,5vpiikistä,hyvä niin :saint:
pituutta oli 84,5 cm ja pipo 49.5cm painoa oli kertyny 11,1kg eli ihan hyvän kokoinen jässikkä.
oltiin taas tuolla listan hännillä,nostelin siis ylös samalla.

mukavaa syksyn alkua kaikille! (on niin pirun kiire jatkuvasti...)
 
Täällä on oltu kuumeessa, podettu vesirokkoa ja parhaillaan parannutaan hiljalleen ärhäkästä korvatulehduksesta. Olen käynyt kuulumisia lukemassa, mutta ei ole ollut potkua itsellä kirjoittaa. Hiukkasen huonoilla unilla nyt toista viikkoa menty eteenpäin |O . Mutta voi kun tuo antibioottikuuri nyt vaan purisi!

Sen verran näitä tulehduksia korvissa on nyt kuitenkin ollut, että lääkäri jäi miettimään, pitääkö laittaa putket jo korviin :( . Kauhealta tuntus kyllä, jos Iita pitäs nukuttaa ja ylipäänsä koko toimenpide hirvittää ajatuksenakin. Voi kökkö :headwall: .

Paranemisia muillekin kipeille, onnittelut Myyralle tädin tittelistä ja ihmettelyt siitä, miten taitava esikko Kränän perheessä asustaakaan! Annettelle sellainen kysymys, että onko teillä kortisoni käytössä ja jos on, oletteko saaneet reseptiä Duocort-kortisooniin? Mekin allergiasuossa rämmitään ja meillä ainakin tuo auttaa aivan huomattavasti paremmin kuin 1% Hydrocortison - Sibicortista puhumattakaan. On periaatteessa samaa rasvaa, kuin Sibicort, mutta vahvempana versiona.

Taas oli muutakin asiaa, mutta katosi hatarasta päästä. Nukkumaan :ashamed: .
 
Hei!!!!

Se tuli vielä mieleen (gallupin poikasta), että minkäs kokoista talvihaalaria/ -pukua teidän perheeseenne aletaan kohta katsella? Ja meinaatteko ostaa haalarin vai kaksiosaisen puvun?

Meidän kirpulle 86cm on aivan riittävän suuri ensi talveksi. Kesällä kaksiosainen puku on ollut paljon enemmän käytössä kuin haalariversio, mutta oisko sitten talvella kuitenkin toisinpäin tämä asia???

Ja löytyykö meistä merkkiuskollista kansaa? Ts. etsitkö aina tietyn merkkisen haalarin lapsellesi? Minkä?

Meillä ei erityisempiä merkkimieltymyksiä ole, tai varmastikin olisi, jos sitä hintalappua ei ollenkaan vilkaisisi =).
 
Pinjalle tuli rokotteesta näppylöitä ja nuhaa. Itku oli eilen niin herkässä. Aamulla heräs 06.00 ja oli väsynyt ja nuhainen. Mikään ei ollut hyvin eikä äiti osannut tehdä mitään oikein. Kylpy vähän rauhoitti näppylöitä ja iltaakohti helpotti. Illalla oltiin pari tuntia sateessa ja hypittiin lätäköissä niin alkoi maailma näyttää vähän valoisammalta. Tänään oli kaikki jo ihan hyvin.

Meillä on talvihaalari koko 92 sekä pari toppatakkia samaa kokoa. Kokohaalari on minusta talvella parempi ettei selkä vilku talvipakkasella. Nyt meillä on kaksiosainen puku ja se on ollut kätevä kun voi takin kanssa laittaa mitkä housut vaan sään mukaan. Merkkiuskollinen en ole koska ei ole varaa. Päiväkodissa olisi tietysti hyvä että olisi kestävä ja ainakin vettä hylkivä puku. Täällä etelässä kun on aina märkää ja kunnon kuivia pakkaskelejä niin vähän.
 
Enpä ole vähään aikaan kirjoitellut, kun oon hammassäryn kanssa kärsinyt :/ Kahden hampaan juuret tulehtuneet.. lääkepaikat ei auttaneet ja toiseen tehtiin juurihoito jo, toiseen ensi kuussa. Leuka ihan turvoksissa ja öisin ei oikein saa nukuttua :( Tänään haen hammaslääkärin eilen määräämän antibiootti kuurin ja toivon, että se alkaisi sitten helpottaa! Niksulla on ollut tosi tylsää, kun äiti on vaan valittanut särkyä, eikä ole jaksanut viedä ulos tai leikittää :/. Alkaa kämppäkin olla hieman kaoottinen, kun ei vaan ole pystynyt tän säryn kanssa tehdä mitään! Nyt tosin jo helpottanut hieman, ainoa vaan että tulehduskipu nyt vielä vaivaa.. Jaksoin jopa alkaa keittiötä siivoomaan, tosin pakko pitää breikki tiskauksesta, kun tän raskauden takia ei kauaa pysty seisomaan tai alkaa happi loppua :snotty: Nyt poitsu on päiväunille ja kauppaan vielä mennäään tänään..

Meillä on vielä viime talvena ostettu haalari, jota ei paljon ole edes käytetty. Koko on 86, mutta vastaa kyllä huomattavasti suurempaa kokoa! On meillä sitten takkikin, johon tosiaan voi liittää aina sään mukaan sopivat housut :) Pitää kyllä kumisaappaat ja kurarukkaset ainakin hommata..
 
Jaksamista Nacsu! :hug:
Ota nyt vaan rennosti ja parantelet itseäsi. Ilmat on olleet niin huonoja että ei olis kannattanut ulos mennäkään ;) :whistle:
Ja sotkuisuuteenkin tottuu. Nim. entinen himosiivooja.
Pinja osaa tosi hyvin kulkea jopa pimeässä levittämiensä tavaroiden seassa. (ei ihan Kränän pojan taitojen veroinen kyky mutta osoittautunut erittäin hyödylliseksi)
 
Voimia sairastaville :hug:

Mä en oo merkkiuskollinen, käytän kaikkea mitä halvalla saa :D Meiltä löytyy kaapista kaiken merkkisiä, ostettu uutena että käytettynä. Keväällä ostin alesta pokelle Lassien 92cm, etin sillon 86 mut onneksi ei löytyny!!!! Ei muuten mahtuis enää... :whistle:

Nyt oon pari kertaa nukuttanu poken, nukahtaa vajaassa 5minuutissa :eek: Yksin ku jättää tai illalla esikon kans niin juoksee koko ajan mut ku jää hiljaa istumaan lattialle niin pysyy sängyssä. Pitää sit alkaa karsii tuota melkein vieressä oloa pois kunhan jaksaa. Nyt tuntuu ettei jaksa juosta tuntia aina ennen nukkumaanmenoa ees taas ja pokella on niin mahoton univelkaa et nukahtelee välillä minne sattuu :D Jospa tää tästä... Onneksi tuttia ei kysele, jännä miten se voi nuin huomaamatta jäädä!

Tuli niin kylmä hikisen pyörälenkin jälkeen ku tökötin pihalla lasten kans, et piti ihan sauna laittaa lämpiämään. Pääsee lämmittelemään :xmas:
 
Ville tippui tänään lasten liukumäen rappusilta alas naamalleen. Koko oikea puoli on täynnä asfaltti-ihottumaa. :'( Auts. Onneksi ei sen kummempaa, vähän iho vaan rikki.

:hug: nacsulle hammassärystä. Tiedän kokemuksesta, että tulehtunut hampaan juuri on todella jäytävä ja kamala. Toivottavasti antibioottikuuri puree vaivaan pian.

Sain koko ensi viikoksi töitä. Väsyttää nyt jo ajatuskin siitä, että kouluakin on kolmena iltana ja muksut testaavat aina pari ekaa päivää antaako uusi täti periksi vai ei. |O Eli aikamoinen urakka koko ensi viikko. Etätöitäkin on koululta jo ihan kivasti. |O Pitääkö sitä tehdä aina kaikkea yhtaikaa?!
No, mutta tilipäivänä elämä hymyilee, kun saa viikon tilin. Sitä saattaa tuntea itsensä jo ihan rikkaaksi. Menisiköhän sitä oikein kampaajalle pitkästä aikaa. Hmm, täytyy miettiä joku kiva juttu itselle. :D
 
Voi Ville! :'( Auu.. Nacsulle myös paranemiset!!!

Mä hain kaverilta ne toppahaalarit testattavaks, ja ylläriylläri, toinen haalari (Reima) olikin sit 92cm! :D Näyttää vaan niin julmetun isolta, kun taas Remun 86cm pieneltä. Täytyy sovittaa kenkien kanssa jossain vaiheessa.

Olin ekan yön aamu 4 asti töissä, kunnes mulla alko niin kovat vatsakivut, et oli pakko lähteä ensiapuun. Olin siellä tarkkailussa aamuun, ottivat verikokeita tunnin välein. Mitään ei kuitenkaan löytynyt. Nyt olen muutaman päivän saikulla, vikaan yöhön menen takas. Vatsa on arka, kyykistellä ei sais ollenkaan ja syöminenkin sattuu vähän. :| Jeren vein aamulla hoitoon, kun ei musta sen kans ole leikkimään. Mikähän ihme mulla on??
 

Yhteistyössä