Tammikuun 2007 taaperot

Kivasti Pinja yöllä kukkunut :whistle:

Meillä nyt ku lapset taas nukkuu yöisin kunnolla niin koira herättelee mua :kieh: Toissa yönä pentu nukku koko yön mut vanhempi koira hyppäytti yöllä kahteen kertaa ulkona :eek: Oli rassukalla viikonlopun ruuista hieman maha kipeenä :( Syötin koirille vissiin vähä liikaa pakasteesta sulaneita ruokia :snotty: Tänään PITÄS tulla uus pakastin, saa nähä milloin sitte lopulta tuleekaan...

Mulla on ihan hirvee yksinolon ahistus päällä. Ollu jo pidemmän aikaa, näitä tulee aina välillä mut menee ohi aika nopeesti. Nyt vaan kestää viikosta toiseen, jospa helpottas ku saa nuo hommat tehtyä ja sit vk-loput olla rauhassa kotona miehen kans ettei tartte koko ajan hyppiä paikasta toiseen. Ei hirveesti keretä näkemään nyt ku se on viikot pois ja vk-loput sitte tekee omia hommia.
Ja ku nyt nää hommat on mun harrastuksen takia :( Sunnuntaina jo kiittelin ja pahoittelin et mun takia joutuu tekemään rakennushommia vielä vapaa-ajallakin. Mie sihanasti sano et yhteisiä ne on =) Vaikka poni on mulle hommattu ja mä haluan sen siirtää toiseen talliin ja sen takia ukko joutuu lisähommiin niin ei kuulemma haittaa ku yhteistä elämää tässä vietetään :heart: Kyllä niin lämmitti sydäntä se keskustelu, just olin kaverin luona käyny ja siellä nainen valitteli ku ukko on pahalla päällä ku joutuu ylimääräsiä hevoshommia tehä sen takia et vaimo ois tyytyväinen :whistle: On mulla ihana mies :heart:
 
epuska
Kiitos kaikille sympatiasta. Onneksi on jo oppinut ottamaan asiat huumorilla. Tämä anoppi on siis sama, joka ehdotti, että lapsen itkun voisi lopettaa paukauttamalla jotain oikein kovaäänistä aina kun lapsi itkee. Se oli viime kesänä, kun Justiinalle tuli hampaita ja oltiin samalla mökillä... Mutta niinhän se on, että aika kultaa muistot, kun ei omat lapset olleet ollenkaan tällaisia. Ja onhan tuo anoppi itsekin ollut n 20v nuorempi, kun on edellisiä lastenlapsia hoidellut.

On ihana mies Kränällä. Mukavaa, kun toinen ymmärtää harrastusten merkityksen. Ja noin nätisti puhuu.

Meillä on salaojia kaivettu ja kaivettu, kyllä ne pian valmistuukin. Sokkeli oli vinossa, mutta johtuu kuulemma jo taloa tehtäessä tehdystä liian nopeasta maan täytöstä, joten jos on kestänyt 60 v kestää edelleen. Justiina ihmettelee pyöriä ja kaivureita ja roikkuu ikkunassa edelleen ja hokee kaivaa, kaivaa.

Meillä alkaa huomenna hoito. Oltiin tänään vielä kipeitä Pph:lle pääsee Justiina, mukavalta vaikuttaa. Minä menen töihin jo pe. Piti olla Justiinalla totuttelupäiviä hoitoon, nyt ne meni tuon sairauden vuoksi myttyyn. Toivottavasti onnistuu silti hyvin hoitoonlähtö.

Omat fiilikset on niin sekaisin. Toisaalta olen tosi iloinen työstäni, ja tiedän, että pidän just tuosta hommasta. Lisäksi se henkilö, joka alunperin oli ottanut virkavapaata työstään yhtäkkiä soitti mulle ja kertoi irtisanoutuneensa. Jos hyvä tuuri käy, voi tämä siis muuttua vakipaikaksi. En sellasesta kyllä vielä uneksikaan. On monesti luvattu vakituista, mutta aina on tullut vastaan oppilasmäärän pieneneminen, joka sitten on tarkoittanut sitä, että on vain määräaikaisuuksia. Mutta yksi asia on ihan mahdoton. Olen ruvennut pelkäämän kaikkea! Äskenkin piti lähteä ajamaan autolla tulevaa työreittiä etukäteen, kun en sitä aiemmin ole ajanut, ja haluan vähän opetella, ettei mee sitten kiireessä pyllylleen (ja minäkö outo....) niin en meinannut päästä ajamaan ollenkaan, kun ajattelin, että varmaan ajan kolarin, ja en voi siksi ajaa ollenkaan. Oon kyllä kuullut yhdeltä toiselta äidiltä, että kun vei lapsensa ekaa kertaa hoitoon, niin alkoi kummallinen kuolemanpelonvaihe äidillä itsellään. Onkohan tämä nyt merkki hulluudesta vai mistä :eek: ????? En onneksi mitään kolaria ajanut, ja nyt on olo parempi, mutta pitääkö tässä nyt omaa varjoaankin pelätä. Miksei voi olla kuin muut ja vaan sujuvasti sujahtaa työelämään?????? Nimim. outo
 
epuska: et oo outo etkä hullu :hug: Mulla kans nyt ku huomas joku viikko sitte miten pahaa jälkeä hirvikolarikin saa aikaan niin pelottaa nykyään lähteä ajamaan pitempiä matkoja lapset kyydissä :ashamed: Kokoajan kyttää tienvarsia milloin hirvi sieltä hyökkää ja miten meille sit käy :( Sitä ku antaa pelolle vallan niin sit siihen jumittuu, pitäs vaan yrittää päästä siitä yli. Helpommin sanottu ku tehty! Ja muutenkin sitä lapsien jälkeen alkanu ajattelemaan enemmän seurauksia, oon tullu paljon varovaisemmaksi ja itsesuojeluvaisto puskee päälle. Mut on ihan normaalia kai B) Äidinvaistoa tai jotain :D
 
Apua, mies ollu viikon flunssassa, nyt lapset on kiukkuisia, aivastelee ja yskii :( Piti mökille lähtee huomenna, taitaa olla parempi pysyä kotona ku mökillä on kuitenni niin kylmää ja ei siellä lapsia saa pysymään sisällä... Voi kökkö! Taasko nää sairastelut alkaa :/
 
Minä olen kanssa miettinyt että miten voin viedä Pinjan hoitoon. Pinja on kyllä sit isompi jos ens syksynä saa paikan ja ehkä ei (Pinja tai minä) sitten saa niin kovia traumoja. Mulla alkaa kuntosali ens kuussa ja Pinja menee lapsiparkkiin. Ihan hyvää harjoitusta molemmille. Olen kuitenkin siinä lähellä.

Mä ole kanssa joutunut opettelemaan autolla ajoa uudestaan kun en raskausaikana enkä Pinjan syntymän jälkeen uskaltanut sen kanssa ajaa. Ajattelin että maha liiskaantuu rattiin. Eiköhän se ajan kanssa helpota.
 
Jopas kaikille taas sattuu ja tapahtuu. USKOMATON tuo epuskan naapuri !! :kieh:

Meillä täällä jännitetään, että iskeekö vesirokko päällensä vai ei. Sattumien summana tartunnan saaminen on enemmän kuin varmaa. Toivottavasti ei olisi kovin paha tauti, jos päälle tulee :/ . Vähän meinaa hirvittää jo valmiiksi.

Meilläkin nuhastellaan, taas. Kumman paljon näitä erinäisiä pöpöjä onkin taas sairasteltu :eek: .

Ajatus tökkii, olisikohan syytä mennä treffaamaan nukkumattia :whistle: ?
 
Epuska: Sympatiat :hug: . Mä olisin kyllä kilahtanut niin että siitä olis saanut lukea seuraavan päivän lehdestä. Olisko paras kosto naapurille että on kuin ei tietäis sen vehkeilyistä ja selittäis pokkana sille jotain "uutisia" jotka se vois sitten kertoa eteenpäin... No ehkä ei kannata alentua samalle tasolle. Vaikka pieni mätky olisi kiva.

Hyvä että hoitopäivä meni hyvin ja on samanikäisiä lapsia joitten kanssa leikkiä.

Pinja katsoi uutta muumia aamulla että sain syötyä ja sanoi "tää muumi pois" ja "tää muumi". Halus katsoa vanhaa tuttua. Samaa sanoo mun kutimista "tää pois". Yks päivä sille tuli kuuma ulkona ja sanoi " takki pois". Tosi hienosti osaa itseään ilmaista. Muutamalla sanalla saa sanottua mitä haluaa ja se auttaa kyllä tosi paljon. Ennen aina hermostui jos ei tajuttu mitä se haluaa.

Nyt täytyy ruveta siivoamaan kun matkalaiset tulee kohta kylään.

Pikaista paranemista kaikille sairastaville.
 
Meilläkin Sakulla taitaa olla jokin rokko.. Näppylät ilmestyivät keskiviikkona ja leviävät paikkoihin, jossa niitä ei vielä ole ja toisaalta jo paranevat. En tiedä mikä se voisi olla, kun näppylät näyttävät ihan hikinäppylöiltä tai allergisen reaktion näppylöiltä? Sakulla ei ole kuumetta eikä näppylät kutise, joten ei olla lähdetty kuskaamaan häntä lekuriin. Luulisin, että menee itsestään ohi?! Meillä loma alkaa loppumaan ja sunnuntaina olisi paluu Helsinkiin. En tiedä vielä, päästäänkö kotiin vai täytyykö mennä mun vanhempien luokse, kun meillä on se kylppäri -ja vessaremppa kesken.. :)
 
Kyllä epuskan naapuri sietäisi saada edes pienen näpäytyksen. :kieh: Loistavaa, että hoito alkoi sujua heti hienosti. :D

pulleroballerina: Villelläkin oli joku ihme nyppytauti jonkin aikaa sitten. Lääkäri sanoi, että viruksia löytyy parisen sataa ja jokainen saattaa aiheuttaa näppyjä. Kun ei kerran mitään kummempaa vikaa ole, voi asian antaa olla vaan.
Tietysti voi käydä näyttämässä neuvolassa tai sairaanhoitajalla jos asia hämää.

Sataa sataa ropisee pili pili pom.
Me oltiin ulkona aamupäivällä ja oli tosi hauskaa! Lätäköt kasvaa ihan silmissä, kun täällä sataa niin paljon. Eikä loppua näy.
Huomiseksi on luvattu poutaa ja me otetaan äkkiä sudit käteen ja maalataan taloa. Kattoremontti laajeni seiniin asti ja sen nyt valmistuttua täytyy maalata koko roska kahteen kertaan ennenkuin syksy tulee. Tuntuu vaan jo kovasti syksyiseltä. Hei hei kesä.
 
Ihanat naapurit :eek: Epuskalla siis

Toivottavasti Pulleroballeriinan remppa valmistuis ajallaan =)

Meillä poke ja tyttö hieman räkäisiä, ei lähetty mökille ettei pahenis ainakaa sen takia. Tässä aamu oltu sisällä ja vaihettu vähän järjestystä, tekemisenpuute :D Laitoin nyt sitte esikon huoneeseen sille ison sängyn ja pokelle jätin esikon jatkettavan :snotty: Saa nähä millon "uskallan" sen sinne siirtää :D Jos nyt oottaa tän flunssan ainaki eka ohi, sitte ehkä... sitte jos sitä tuttia miettis pois...
 
Teiltähän mun kannattaa kysyä.
Tietääkö kukaan ketään, joka olisi myymässä käytettyä hyväkuntoista Unipuun kerrossänkyä? :attn: Tampereen lähettyviltä. Väri vapaa, joskin mielellään valkoinen.

Ville pääsisi alakertaan ja isoveli yläkertaan. :D
 
epuska
Eka työpäivä pulkassa. Hyvin oli hoito mennyt. Munkin ajo sujui hyvin, vaikka oli rankkasade. Oli muuten iltapäivällä, ennen mun kotimatkaa, samaisella tiellä ollut vesiliirto-onnettomuus, piti sitten sekin uutinen sattua silmään nettilehdestä. Meillä on autossa huonohkot renkaatkin, ja moottoritie kuitenkin, pitäis ehkä vaihtaa ne uudempiin.. Purkki itse ei vaan varmaan oo renkaidenkaan arvoinen. Hoito oli siis tänäänkin mennyt hyvin. Olivat saaneet leikkiä kuraleikkejä ulkona. Ihanaa, kun hoitaja oli vienyt sateellakin lapset ulos leikkimään. Oon tosi iloinen, että tuollainen hoitaja löydettiin. Välipalaksikin oli ollut leipää ja muffinsia. Yhtä juhlaa siis! =)

Ajattelin, että kun nään tuon nappurin, niin kysyn siltä ihan suoraan asiasta, että onko tehnyt näin. Se on ehkä reiluinta. Vaikka todella houkuttais keksiä jotain ihan peetä, jota syöttää sen akkelin kautta myyjälle. Mitäs juttua keksisin, esittäkää ideoita. :LOL:

Ei oo meillä Myyra petiä moista. Itsekin etsitään sänkyä, kun tuo vaavi on venynyt niin, että ei mahdu pinnikseen kunnolla. Mutta miten tuo pysyy sängyssä on toinen juttu. Yrittää nytkin kiivetä laidan yli tarmolla, joten kun on matalareunainen sänky saa varmaan useamman kerran peitellä omaan sänkyynsä, kun siitä karkaa.
 
onkos teillä muilla tämmöstä,kun tuo meijän Jasmin ei sitten millää tykkää pitää vaippa vaikka kannattais kun muuten tulee niitä vahinkoja jonkin verran lattialle,osaa hän jo ite käydä pytyllä mut sitten kun laitat vaipan takasin niin hän ottaa sen ihan heti pois ja se tapahtuu joka kerta,mikähän ois hyvä apukeino tuohon hommaan??

Meillä Jasmin nukkuu jo matala laitasessa sängyssä ja iltasella hän kyllä tulee sieltä pois ja leikkii muitten tyttöjen kaa huoneessa ja sitte kun rupee väsyttämään niin menee itse sänkyynsä nukkumaan.

Nyt painun nukkumaan,hyvät yöt kaikille!!
 
Ei oo sänkyä tiedossa :D Eikä ees olla siellä suunnalla, hih :D

taaperotx4: jos vaan sinnikkäästi jaksaisit käyttää potalla/pöntöllä niin ois pian kuiva tyttö =) Mut jos ei oo mahiksia siihen niin sit varmaan laittaa vaipan päälle body tms vaate ettei se saa sitä vaippaa pois. Jos sisällä ollessa oisitte ilman vaippaa ja sit ulkoilemaan, kauppaan yms pukis sen vaipan? En kyllä osaa muuta sanoa B)

Poni palleroinen yllätti minut taas fiksulla käytöksellään :snotty: Mitenhän muka ees kuvittelin et se ois ihan mahoton laidunkauden loputtua, ku aina on ollu niin hyväkäytöksinen ja fiksu (joitai pompottelu hommia kokeillu laitsalla ollessa tytöille...). Koppiinmeno ja uuten talliin/hevosiin tutustuminen sujui ku vanhalta konkarilta =) Ihana ihana ponini :heart:

Räkäisyys on vähäistä, toivottavasti pysyykin näin ja loppus kokonaan pian!!!
 
Haa! Sänky löytyi. :D Kohta alkaakin tavalliseen sänkyyn totuttelu.
Kuinkahan isoveli sopeutuu yläsänkyyn? Eiköhän se ole kuitenkin huippu juttu. Itse halusin muksuna aina ylhäälle nukkumaan, kun vaan oli mahdollisuus.
 


Oltiin eilen kaverin häissä, Jerppa jäi kotiin mummin ja taatan kans. ;) Morsian oli niiiiiin kaunis!!! :heart Kivaa oli, mut mulla jäi vissiin vähän päälle tuo yövuoron rytmi kun en saanut sit oikein nukuttua edellisenä yönä tai mikää uni määrä tuskin olis riittänyt siihen väsymykseen. :| Tultiin jo sit ysin maissa kotiin ja Jerppa oli edelleen hereillä!! Oli saanut mummin uskomaan, et oma sänky on ihan kamala paikka.. Tänään sit päikkäreille meno kesti yli tunnin kun kilju kun pistetty porsas vaan..
Yöunille menoon valmistauduttiin pitkään kiljunta-taistoon, mut ei Jere sit kauaa jaksanutkaan. Aavisti vissiin, et on turha potkia vastaan. ;)

Tänään Jere käveli sillain oikein kunnolla ekaa kertaa ulkona. Oltiin leikkipuistossa ja tuo meni siellä tärkeenä, rinta rottingilla pitkin pihaa. Mietittiin, ettei viedäkkään kävelykärryä huomenna hoitopaikkaan ainakaan heti. Jospa kävely alkais sielläkin sit kiinnostamaan.
Vähän hirvittää, ku mulla on iltavuoro viikko enkä nää Jereä oikeastaan koko viikolla. :ashamed: Perjantaina pidän vapaa päivän, saan olla koko päivän mussun kans yhdessä.
 
Auts! Mikähän noita tallikoiria oikein vaivaa? Kai ne vahtii niin sitä omaa reviiriänsä eikä siihen päälle viitsitä kouluttaa. Mua on kanssa tallikoira purrut. Ja pelkäsin sitä ihan kamalasti.

Mulla paukkuu täällä hermot ihan totaalisesti tuon isomman ruokanirsoiluun. :kieh: Varsinkin nyt, kun Ville on alkanut apinoimaan samanlailla perässä.
Mua henkilökohtaisesti ketuttaa kaikista eniten juuri ruuan kanssa nirsoilu, valitus, pöydässä vikinä yms. Kiehun täällä itsekseni.
 
Myyra: meillä on ruuan kans sama peli. Tai oikeestaan aamupuurolla. Tyttö ei halua syyä sitte millään, ihan vaan muutaman lusikan syö ja sit suu menee tiukaksi viivaksi. On jo pidemmän aikaa syöny sitte leipää yms päälle. Esikko syö vieläkin puuronsa mukisematta ja ihan mahottomia annoksia vetelee! No, nyt on poke alkanu kans aamuisin venkuilee ettei saa puuroa suuhun sille. Ei auta oma lusikka eikä mikään. Ilta puuro menee hyvin vaikka muut syö muroa yms. Ottaakohan tuo mallia siskostaan et ku se ei syö niin ei hänkää... :/ Tiijä taas nuista B)
 
Voikos tänne teidän joukkoon vielä liittyä? Kun olisi tosiaan mukava jutella ja vaihtaa kuulumisia muiden kanssa, joilla saman ikäisiä taaperoita :)

Meidän poika syntyi 29.1.-07. Painoa oli 3800g ja pituutta 51cm, viikkoja oli 41+2.

Tämän hetken tarkat mitat saan ihan pian tietooni, kun keskiviikkona mennään 1½ v. neuvolaan..
 
Tervetuloa joukkoon Nacsu!

Meillä on kanssa huomenna neuvola.

Sängynosto on pian edessä. Pinjalla kohta pää kolisee pinniksessä. En kyllä tiedä miten sen saa pysymään siellä. Kuinka paljon niistä kannattaa käytettynä maksaa?

Mä olen nyt pistämässä myyntiin kaikki Pinjan vanhat vaatteet ja vauvalelut. Hain ne eilen kellarista ja niitä on ihan tuhottoman paljon. Mut ei näytä kukaan lähisukulainen saavan mitään aikaiseksi.

Meillä ei muuten Pinja syö puuroa. Kesän alussa alkoi lakko ja sen jälkeen en ole lusikallistakaan saanut menemään. Vaikka olen kokeillut kaikki laadut riisihiutaleista lähtien. Kuumilla ilmoilla Pinja söi muutenkin huonommin, nyt onneksi menee taas paremmin.
 
Joukkoon vaan nacsu! :wave:

Ihanaa!!!!!!!!! Mun kaveri soitti tänään, eri paikkakunnalla asutaan, niin kertoi et niille tulee yllätysvauva :heart: Piti lapsiluku jäädä kahteen mut luonto päätti toisin :D Niilläki ollu vaikeuksia raskautua ja keskenmenoja tullut, tää nyt yllärinä mutta iloisena sellaisena.
Kiva että vielä kaveriporukkaan tulee vauvoja :heart:

Ei taas meinaa millää keksiä tekemistä, semmonen olo et pitäs kokoajan olla menossa jonnekki ja tehä jotain mut ei tiijä mitä :whistle: Ei jaksais kotona olla muttei oikeen nuhanenien kans voi minnekkää mennä... :snotty:
 
Meille on myös yllärivauva tulossa lisäksi =) Tai no ylläriä siinä on se, että lasketun ajan piti olla joskus helmikuussa, mutta selvikin juuri tuossa ekassa ultrassa, että tämäpä onkin jo niin iso, että syntyykin jo marraskuussa! :eek:

Meidän ukko saakin sitten jo "isojen poikien sängyn" viimeistään kun vauva syntyy.. ja äh, pitäis tuo entinen pestä kun siellä se ukko seisoi sängyssään alasti aamulla. Oli taas riisunut vaatteensa ja vaipat :headwall: ja pissaillut sängyn + reunat.

Meilläkin on koko porukka ollut flunssassa. Mulla se on hellittänyt, ainoastaan vähän vielä nuhaa on ja sillon tällön yskittää. Pojallakin onneksi helpottanut nuha! Oli kurjia yöt, kun heräili siihen tukkoisuuteen ja räkään vähän väliä. Mies tuossa enää kärvistelee flunssan kourissa..

..Pitäisi siivotakkin, mutta kun ei sitten millään jaksaisi :D ...
 

Yhteistyössä