Tammikuun 2007 taaperot

epuska
Päivää

Poistin yhden viestin. On tämä prosessi oikeudenkäynteineen mennyt nyt niin kummalliseksi, että en uskalla puhua mitään asiaan liittyvää toistaiseksi, ennen kuin koko prosessi on ohi. Siihen mennee vuosia... =0

tervetuloa, ja ONNEA yllätysvauvojen johdosta. Hauskaa, että tulee mukavia yllätyksiä!
Meillä opetellaan uusia arkirutiineja, ja kyllä ne tästä. Nyt väsyttää ihan kamalasti, vaikka kello ei ole puolta ysiä. Justiinakin jo nukahti, mikä on selvästi aikaistetun nousun takia. Taitaa olla itsekin paras mennä nukkumaan. Enemmän paremmalla järjellä.
 
epuska: :eek: siis oikeesti?!????!!! jos käsitin oikein niin huh huh!!! outoa porukkaa.

Mä tollo leivoin äsken 2 pellillistä suklaamuffinseja, alkoi aamulla haluttaa ja vasta illalla sain suklaalevyn. Noh, nyt sitte tajusin et mitä hittoa mä niille kaikille teen ku ei oo pakastinta mihin pakastaa :whistle: Pakko kai alkaa tuhoamaan vaan :p :xmas: :eek: Naapurit on vielä sunnuntaihin asti reissussa enkä pääse niittenkää pakastimeen niitä laittamaan... Jospa se sitte huomenna keskiviikkona tulee se uus pakastin...

Käytiin illalla kaverin luona maalla kattoo hevosia =) Siinä ohimennen sit kahvitellessa poke livahti muualle ja kilahus vaan sitte kuulu. Mentiin kattoo niin oli särkeny sellasen kynttilä-jutun :/ Onneksi ei itteään telonu siihen mut että piti käyä näin :( No onneksi ei isompaa ja kalliimpaa ollu... kaveri kyllä sanoi ettei uutta tarvi ostaa mut pakko kai se on :ashamed:

Tuolla vielä kaks mattoa oottaa pesijää, unohin lasten huoneen matot ottaa sillon mökille, kai se pitää nyt alkaa hinkkaamaan :kieh:
 
Kiitos vauva-onnitteluista :)!

Onneksi ei meidänkään poika sentään ihan kaikkia vaatteita osaa riisua :D Sellaiset haalarimalliset yöpuvut, vetoketjulla varustettuna pysyy onneksi päällä ja bodyt ym. mutta jos on hiukan löysemmät vaatteet tai housut&paita niin ne pikku mies poistaa kätevästi päältään :p Olihan tuo ekalla kerralla ihan huvittava juttu, mutta toistuessaan ei mikään mukava yllätys heti aamutuimaan.. Onneksi kuitenkin harvemmin riisuuntuu sängyssään :D Jos taas juoksentelee vaippasillaan, niin ottaa vaipan itse pois se on märkä ja välillä vaikkei olisikaan. Meillä on sellainen pikku nudisti, että :D Rakastaa olla ilman vaatteita ja vaippoja :p
 
Lisäsin sun tiedot tuonne ekalle sivulle. Käyppä tarkistamassa vielä onko oikein. :wave:

Toivottavasti Kränä käsi ei oo enää kovin kipeä! Tosi kurjaa tuollainen.. :|
Lili; Mä ostin Jerelle valkolakatun jatkettavan sängyn patjan kera 60e:lla, eli halvalla sait! Normi puunvärisiä mullekkin kaupattiin, mut halusin välttämättä valkoisen. :D
Myyjällä oli patjan suojus hukassa ja lupas postittaa sen mulle, eipä vaan ole näkynyt. Murrrr..

Hitto, et väsyttää. Lupasin ahneuksissani jäädä tekemään yövuoron iltavuoron perään. Ja huomenna täytyy tänne vääntäytyä takasin klo 14. Voi kakka, kuinkahan saan itseni sängystä ylös? Ja kuinka aamulla tulee uni, kun oon fiukella täällä ja kotimatkaa on kuitennii sen 7 kilsaa. Apuuuuvva.. :snotty: Naapurissa hiekkapuhalletaan omakotitaloa, ja tulppia en voi laittaa. Enhän mä sit ainakaan herää herätyskelloon.
 
Neuvolassa käyty. Pinja huusi kuin syötävä kun rokotettiin. Täti oli aika haparoiva ja sain tosissaan pitää Pinjaa kiinni. Se meidän oma terkkari ,joka on kätilö koulutukseltaan, on tosi hyvä pistämään eikä siinä kestä kun hetki. Onneks tuollaset unohtuu pian. Pituus oli 85cm ja paino 11,9kg. Toivottavasti ei tule kuumetta. Pinja on aika väsynyt kaikesta kokemastaan.
 
Tervetuloa Nacsu ja lämpimät onnittelut täältäkin suunnalta! Kränälle kädenparanteluja! Epuskan talohässäköistä ei enää oikein osaa mitään muuta sanoa, kuin että voi ihmettä suurta :kieh: ja kovasti voimia koko perheellenne asian kanssa :hug: .

Huih noita teidän neuvolamittoja! Pitkiä tyttöjä ja poikia teillä asustelee, meidän Iita oli 79cm ja vähän vajaa 11kg. Olikos täällä olleskaan näitä muita pätkemmän puoleisia :wave: ? Pituus menee suht nätisti omilla miinuskäyrillään, mutta välimittauksissa saadaan taas ennen 2v- neuvolaa ravata. Voi kun tuo tyttö vaan kasvaisi!

Noista omituisista peloista - täälläkin yksi säikky! Iitan syntymän jälkeen olen onnistunut huolestuttamaan itseäni milloin mistäkin asioista ainakin hetkellisesti. Kummallisin pelkoni oli Iitan ulkona päikkäreitään nukkuessa se, että ei kai vaan kukaan lastamme omalta suojaiselta kuistiltamme vaunuista ryöstä... Kummallinen siksi, etteivät vaunut siitä oikein minnekään näy ja melkoisen pienessä kylässä asutaan. Itkarikin tietysti oli aina päällä ja silleen... Kaikesta sitä saakin höpöryyksissään huolehtia. En minä sitä enää muista, osasinko pelätä moista ennen kuin jostain päin Suomea kuulin jutun, jossa lapsi oli kaupassa yritetty vanhemmiltaan ryöstää.

Meidän jatkettava löytyi aikanaan kierrätyskeskukselta ilman patjaa 20 ? - sänky oli todella hyvässä kunnossa, ei se muuta kaivannut kuin kunnon kuurauksen =).

Inhottava, miten oli tuon Pinjan rokotuksen kanssa käynyt. Sitä aina toivoo, että se välttämätön paha olisi lapselta mahdolisimman pian ohi! Toivottavasti Pinja tai kukaan muukaan näistä tammikuun kullanmuruista ei MPR:stä sairastu.

Toivottavasti Poio sai nukkua!
 
Ei mun käteen mitään raatelujälkiä tullu, säikähdys oli suurin :D Hellä hieman mut sain matot pestyä eilen et ihan kunnossa B)

Meillä on jatkettavat sängyt saatu siskolta, tai toinen siskon miehen siskolta ja 10e maksettiin patjoineen :D Se ei nyt missää hyvässä kunnossa ollu mut edelleen on käytössä ja hyvän sais ku joku jaksais hioa ja maalata B)

Pitäs ruokaa lähtee taikomaan pöytään, aikoivat tänään sitte raahata sen pakastimen meille. Jälleen saapi nähä tuleeko vai ei, tää on tätä :whistle: Sit pääsis lähtee tallille hoitelee omaa poni-kultaa :heart: Vähän vapaata itelle ku täti kattoo lapsia :xmas:
 
Poio; juu on tiedot ihan oikein =) Ja kiitoksia taas onnitteluistanne =)

Juu, eli mekin tänään sitten käytiin neuvolassa. Olipas homma saada Niksu istumaan vaa'alla sen aikaa, että painoin sai selville! Roikkui mussa kiinni vaan ja huusi kun tapettava :D Ei lelut, eikä mitkään auttanut, mutta saatiinpa se paino lopulta selville :D Ja sama juttu pituutta mitatessa.. kääntyili ja pyristeli vastaan. Näistä mittailuista on nyt viime kerroilla tullut hankalia. Pienempänä oli niin nätisti.. Päänympärys oli ainoa, jonka sai vielä ihan nätisti katsottua. Vaikka sekin vähän suututti :p Pienempänä ei myöskään koskaan itkenyt rokotettaessa. Ei edes huomannut sitä, mutta nyt huusi kurkku suorana.. :S Painoa on siis nyt 12,3 kg ja pituutta 87,5 cm. Oli parka ihan väsynyt kun tultiin kotiin ja nukkuikin pitkät päikkärit. Nälkäinenkin se on :D Tässä on nyt ollut vähän aikaa sellaista kautta, ettei ole ruoka pahemmin maistunut ja tänään sitten on syönyt paljon. Oli esim. juuri syönyt oman ruokansa, kun itse sitten aloin syömään. Poika sitten juoksi luokseni ruokani nähdessään ja alkoi kaksin käsin syömään lautaseltani, oikein kiireellä ahmien, niinkun ei ruokaa saisikaan :D Ja nyt se TAAS tarjoaa tyhjää lautastaan mulle tossa vieressä :D Noh, pitää antaa lapselle iltapalaa ja laittaa nukkumaan..
 
Hei kaikille!

Mekin ollaan taas palattu arkeen ja Saku meni taas maanantaina tarhaan. Eilen oli jo sitten räkä nokassa ja yskitti sekä pylly kipeenä, kun kakat oli polttanu pyllyn... Voi tätä ihanaa pienen tarhalaisen arkea!!! :/

Sakullakin oli vasta nyt 1,5- vuotis neuvola. Pituus oli 85 ja paino 11,7. (Hoikka poika, kun liikkuu niin paljon vaikka syö kuin hevonen.)

Meidänkin pitäisi hankkia Sakulle uusi sänky, kun pinniksessä ei enää meinaa pysyä.

...Nyt täytyy jatkaa töitä...
 
Johan oli Sakulla kiva aloitus taas tarhassa :( Pikaista paranemista!

Onko muita äitejä tässä ketjussa joka on ollu koulukiusattu aikoinaan? Mua taas alko pelottaa ihan älytön ku koulut alkoi, ollaan jälleen vuosi lähempänä sitä päivää ku esikon pitää aloittaa koulu :| Ite oli ala-asteella kiusattu ja pinnasin tosi paljo koulusta sen takia ku en uskaltanu enkä halunnu mennä kouluun kiusaajien takia. Opet ei ottanu sitä tosissaan.
Tämä onneksi loppui heti ylä-asteen alussa ku luokat hajos, pääsin "koulun kovimpaan jengiin" ja kaikki muutta päälaelleen :( Olin sitte ite kiusaajien porukassa kunnes ysillä sitte riitaannuin pomojen kans niin et sain kunnolla turpiini ja loppuvuodeksi vaihdoin luokkaa.
Edelleen kun näen näitä tyyppejä, mun niskakarvat nousee pystyy ja tekis mieli juosta karkuu tai vaihtoehtoisesti antaa takas niin että tuntuu. Tosi aikuismaista mutta silti :saint: :whistle:
Esikko todennäköisesti joutuu samalla luokalle ku pahimman kiusaajan poika ja mua pelottaa ihan sikana jos poika on kuin äitinsä... Ja tytöt on samanikäisiä kans. Tänki takia halusin muuttaa maalle, sais lapset pieneen kyläkouluun jossa kaikki tuntee kaikki. Hieman itsekästä mut sitä ku on arvet jääny niin :snotty:
Toisinaan mietin muuttoa kokonaan pois tästä pitäjästä, mut täällä on kaikki niin hyvässä kuin pahassa. Onpas taas ahdas olo :ashamed: :'(
 
Kränä: Sitä on aihettakin pelätä. Toivottavasti uudet opettajat (tuskin on enää samoja opettajia kun sinulla) suhtautuu vakavasti kiusaamiseen. Siitä jää isot arvet ja turhaan vaikeuttaa oppimista ja suhdetta koulunkäyntiin.
Mä tein lopputyöni väkivallasta nuorten keskuudessa ja oli erittäin mielenkiintoista. Tosin tutkimukseni tuloksiin suhtauduttiin aika nuivasti yksityisessä "hienostokoulussa", jossa myös kiusaamista oli eniten.

Pinja oli neuvolan jälkeen tosi väsynyt ja nukahti illalla ennen yhdeksää!!! En muista että niin olisi koskaan käynyt. Ja nukkui melkein kellon ympäri. Meilläkin mittaamiset ja kaikki muut tutkimukset aiheuttivat hirveää huutoa ja vastustusta. Pinjalla on muutenkin jokin arastelu-kausi. Se jännittää ihmisiä ja autoja ja pyöriä. Haluaa syliin jos joku kävelee meidän takana. Saa nähdä miten se kuntosali ja lapsiparkki nyt sitten lähtee menemään. Täytyy muutama päivä vaan leikkiä siellä eikä yrittääkään kuntoilla.

Me lähdetään tästä mökille. Siellä on viinimarjojen ja karviaisten poimimista ihan urakalla. Joskus oli lehdessä että saksalaiset hienostorouvat tulee lomalla poimimaan marjoja ja asumaan huonosti varustelluissa mökeissä kun ei ole koskaan mitään fyysistä työtä tehneet niin on jännä kokeilla jotain uutta esim. tiskaamista... Pitäskö kutsua muutama meille "lomailemaan".

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
epuska
KränäYmmärrän kyllä sun tuntemukset. Kouluissa kyllä nykyään tuo kiusaaminen on tosi tarkan syynin alla. Siihen kehitetään koko ajan uusia menetelmiä, ja jos nykyään joku opettaja ei suostu kiusaamiseen puuttumaan, niin sitten asiaa eteen päin, rehtorille ym. tahoille. Kiusaamiseen halutaan puuttua nyt, kun tiedetään, miten isoja sen vaikutukset on. Toivoa myös sopii, että ne vanhemmatkin on kasvaneet aikuisiksi, eikä "kannusta" lapsiaan kiusaamaan ketään. Eihän vanhempien välisiä ongelmia sais siirtää lapsille, varsinkin, jos tulevat samaan kouluun. Vaikka se vaikeaa onkin... nimim omakohtaisella kokemuksella.

Täällä nautitaan vaiikonlopusta. Eka kokonainen työ/hoitoviikko takana, ja olen tosi onnellinen, kun kaikki on sujunut niin hyvin. Oma työkin tuntuu pitkästä aikaa mielenkiintoiselta, ja innostavalta taas. Että ei valittamista. Ihanaa viikonloppua kaikille täältä!!! :wave:

P.S. Lili Meille kanssa niitä rouvia, pliis!!!!! Siivoustra,pyykinpesua ja marjojen keruuta olis. Extremelajina vois olla salaojituksen jälkeisen pihan kunnostus...
 
Sakulle pikaiset paranemiset!!! Voi pientä.. :(

Kränä; En yhtään ihmettele, et sua pelottaa. Mä olin myöskin koulukiusattu, ja tiedän kuinka ahdistavaa se on. Kannataa varmaan puhua opelle vaikka "vanhempien vartissa" noista jutuista ja ainakin heti jos jotain ongelmaa ilmenee. Nykysin onneks kiusaamiseen suhtaudutaan erilailla kun ennen.

Jere ei oo suhtautunut pottaansa oikein hyvin täs kesän aikana. Ei oikein ole suostunut ees istumaan siihen. Tänään sain sit toisen maaniteltua siihen, ja kuinkas ollakkaan, kaatu samantien suoraan nenälleen ja hampaat ylähuulesta läpi. :| Taitaa taas mennä tovi ennekun suostuu tuleen ees vessaan. :/

Epuskalle tsempit inhottavaan tilanteeseen. Life sucks väliinsä..
 
Voi Jere-pientä :( . Olet kyllä varmasti Poio säikähtänyt enemmän kuin tarpeeksi! Toivottavasti asia unohtuu pieneltä mieheltä pian. Itse vain olen alkanut epäillä tuota lapsen nopeaa unohtamista, jota kaikkialla mainostetaan, kun meidän Iita ainakin muistaa joka kerta hirvistellä valkotakkeja ja muita hänestä pelottavia juttuja/tilanteita... Paranemisia!

Ja voi Sakuakin. Melkoisia pöpöpesiä ne tarhat vaan on. Mutta tuommoiset jutut kyllä nostaa karvat pystyyn, kun ei lapselle huomata vaippaa vaihtaa riittävän nopeasti. Kiire siellä on kova, omakohtaisesti sen tiedän ja inhimillisiä erehdyksiä sattuu, mutta silti...

Täälläkin yksi entinen koulukiusattu. Kolme vuotta tuntui menevän elämästä ihan pilalle muutaman tyypin takia, jotka onnistui terrorisoimaan elämääni yllättävänkin laajalta alueelta. Yksi heistä on tekemisensä jälkikäteen kanssani sopinut, mutta muiden kanssa en edelleenkään osaa olla oikein luontevasti edes kaupan kassajonossa. Uskomatonta, miten paljon nuo muistot vaikuttaakin, vaikkei niille mitään valtaa halua omassa elämässään tällä hetkellä antaakaan.

Mutta Kränä, ajat muuttuu -onneksi. Kasvatusalalla kiinnitetään nyt huomiota kiusaamiseen jo koulutusvaiheessa todella paljon ja pohditaan erilaisia ratkaisumalleja. Lisäksi asia on onneksi jatkuvasti niin tapetilla, ettei se pääse unohtumaan vanhemmilta tai opettajilta millään. Ensimmäisillä luokilla lasten keskinäisiin suhteisiin kiinnitetään PALJON huomiota ihan opetussuunnitelman puitteissakin. En usko, että asiaa voidaan painaa MISSÄÄN enää samalla tavalla unholaan, kuin mitä meidän kouluaikoina on painettu. Ja ensi vuonna: puhu huolesi opettajalle, niin olette kyllä pian samalla aaltopituudella asiasta. Hänen tehtävänsä on kuunnella.

Ja ihan yleensäkin, jos kuka tahansa meistä alkaa epäillä lastansa kiusattavan, tilanne ei helpotu sillä, että kouluun ei oteta yhteyttä. Kissa pöydälle vain ja heti, niin pienille koululaisille saadaan opiskelurauha!

Tulipas paatosta!
 
Kiitos tukijoille =) Kyllä tää tästä, aina vaan nuo koulun alottamiset pistää mietityttämään. Niin ja esikko menee eskariin vasta 2-vuoden päästä, kerkiää tässä vielä ladata itelle luottamusta jne B)

Oltiin mökillä koko vk-loppu ja mukavaahan tuo oli, ilmatkin oli lämpimämmät ku viimeksi. Pihatto saatiin valmiiksi (pientä hienosäätöä vielä mut ei niin tärkeitä...) ja kylläpä oli tyytyväisen näkösiä poneja ku pääsivät sisälle :heart: Ihanaa!!!

Purin sitte äsken pinnasängyn kasaan :eek: Nyt poke nukkuu esikon huoneessa isojen poikien sängyssä, oli hieman tärkeen näkönen kaveri ku pääsi sinne :D Toivottavasti kaikki menee hyvin =)

Pakko kai tästä ois lähtee nukkumaan, ei vaan saa taas itteään liikkeelle.
Hauskaa viikkoa kaikille :wave:
 
Voi minua! Ymmärsin Kränä tuosta "vuosi lähempänä koulun alkamista" -kommentistasi, että koulu-ura ois alkamassa vuoden päästä... Luen visiin vähän mitä sattuu miten sattuu.

Meillä on Iitalla vesirokko. Kökkö :headwall: . Jospa tämä ois kiltti pöpö, eikä mitään ärhäkkää laatua. Huomattavasti normia itkuisempi Iita on kuitenkin nyt ollut. Eilen nousi ekat näpyt. Pitäkää peukkuja, että tästä suht helpolla päästäs.
 
Eppa: ei mitään, mä taas kirjottelen välillä mitä sattuu :D

Ja teen mitä sattuu tai jätän tekemättä... Siis eilen poke meni kiltisti nukkumaan poikien huoneeseen. Nukahti sinne normaalisti ilman kitinöitä. Ja nukkui koko yön heräämättä. Mutta mutta... Illalla ku olin ite menossa nukkumaan niin ajattelin et vien sille kaikki tutit varalta sinne sänkyyn, kaapilla huomasin et KAIKKI tutit oli kaapissa :eek: Piti ihan miehelle soittaa (ku tiesin etteivät vielä olleet perillä reissukämpillä ) et mitä mä nyt teen :LOL: Mies siihen et ihan miltä tuntuu, joko viet tutit sänkyyn tai katot miten yö menee. Ja niin yö meni ilman kätinöitä, päikkäreille nyt laitoin ilman tuttia eikä poke ees kyselly sitä! Jääkö seki nyt sitte samalla kertaa :snotty: Meijän vauva!!! :snotty:

Ja asiasta sukkaan :D Viimeviikolla tympäännyin ku kaapissa oli parittomia sukkia taas, esikon lempisukka ollu jo monta kuukautta hukassa :D No, levitin kaikki pussilakanat muttei sitä tiettyä löytynyt, kaks muuta kylläkin. Eilen ku pettasin pokelle uutta sänkyä niin sieltähän se sitte löyty se lempparisukka, sellasesta lakanasta mitä ei oo käytetty pitkiin aikoihin. On se jännä miten lakanat syö nuita pieniä vaatteita :LOL:
 
Myyralle ja koko perheelle jaksamisia ja paranemisia!!! :hug:

Kävi kylässä serkku jolla oli iiiiso maha :D Ihana!!! Vei menessään loputkin vauvatavarat, kävelytuoli jne mitä en oo saanu muille puskettua.

Poke nukahti tänään tosi huonosti päikkäreille, hyppi sängystään pois tunnin ajan :kieh: Sillon oli kyllä vieraat just käymässä ettei malttanu kai nukahtaa mut jos sama peli jatkuu illalla niin jee jee B) Saapahan lenkkeillä, ulkona sataa kaatamalla niin ei sinne pääse :LOL:
 
Täällä on kiristetty pinnaa pari iltaa. Jere on nyt (taas) päättänyt, et nukkumaan en ala. Eilen huusi 45 minsaa suoraa huutoa, käveli sängystään jatkuvasti olkkarin puolelle ja takas vietäessä huusi vielä lujempaa. Lopulta istuin sängyn edessä niin, ettei päässyt kipuamaan pois. Siinä sit istuskelin, ja yritin keksiä jotain sadun tynkää. :whistle: Lopulta sit nukahti. Tänään miehellä meni 20 minsaa, ilman itkua tosin, vierestä ei vaan saanut lähteä mihinkään.

Jere tosiaan lähti reilu viikko sitten kävelemään ulkonakin, ja nyt sitä harrastetaan kokoajan. Ei malttais ruoka pöytäänkään istua, kun baanalle olis päästävä.
Tais tuo Jerppa olla muuten tammivauvojen viimeisin liikkeellelähtijä. ;) :heart:
 
Pitkästä aikaa tulin taas katselemaan mitä teille kuuluu =)
Pari sivua vasta luin taakse päin ja piti alkaa kertomaan mitä aamulla tapahtui. Joonas totesi yht´äkkiä että, MUNAMANNE. Kysyin, mitä? Toisti: MUNAMANNE. Kysyin, kuka on munamanne ja Joonas siihen, että: Minä. :D
Josta aasinsilta: Joko muilla lapset puhuu itsestään minämuodossa? Joonas ei koskaan ole sanonut että joku on "Joonaksen", vaan sanoo, että mun tai minun. Mutta toisista puhuessaan käyttää nimeä tai sanoo esim. äitin tai sun.

Meillä oli tässä viikon verran miehen sisko lapsineen vierailulla. Ja olihan se kiva taas pidellä sellaista parin kuukauden ikäistä pienokaista sylissä :heart:

Tässä eletään jänniä aikoja, siskolla kun on viikon kuluttua laskettuaika. Vauva oli poikkitilassa juhannusviikolta asti ja viime torstaina rv 38+1 ne äitiyspolilla käänsivät vauvan oikeaan asentoon. Oli kuulemma kivuliasta ja kolmannella yrityskerralla vasta onnistui. Siinä joutuivat nitroakin suihkuttamaan siskolle suuhun kun rupesi supistelemaan. HUI, en olisi uskonut, että noilla viikoilla vielä kääntävät, mutta niin vain tekivät. Jännäksi vetää muutenkin, kun siskon mies lähti Etelä-Ruotsiin sorsajahtiin, että ehtiikö sitten takaisin, ennen kuin vauva ilmoittaa tulostaan. Tiukille vetää. Mutta jos vauva nyt malttaisi ainakin sille LA:han asti viihtyä mahassa, toivotaan.

Joonaksella on edelleen munaton ja maidoton ruokavalio... myös tomaatti aiheuttaa oireita. Muutama päivä sitten oli vielä TODELLA pahana tuo ihottuma. Iho kesi osastakohtaa ja toisaalta sitten valui lihasnestettä :'( Osa ihoa oli ruvella, ilmeisesti johtuen pojan raapimisesta vaikka yöllä pidetäänkin yöhaalaria ja sukkia jaloissa, silti oli onnistunut kynsimään. Bepanthen-voiteella sain sitten pahimmat oireet helpottamaan.. edelleen on kuivaa, punaista ja rupista. Ja tuon pahentumisen epäilen johtuvan siis tomaatista.

Käytiin tässä viikko- pari sitten mustikassa lasten kanssa. Joonaskin istui mättään reunalla ja popsi mustikoita suuhunsa. 5 päivänä kävin pari-kolme tuntia kerrallaan ja saldo 55litraa musikkaa. Puoli ämpärillistä laitoin omaankin pakkaseen :whistle: Loput myin torikauppiaalle, siskolleni ja kaverilleni. Olihan siinä itsekidutustakin mukana, ilman hyttysmyrkkyä miljoonan itikan sekaan :LOL: Päällä oli parikytäsenttiä liian lyhyt takki, joka kumartuessa nousi kivasti puoleen selkään. Oli siinä housunliitingin ja takinhelman välissä sellaset pahkurat että alta pois :LOL: Nyt onkin ollut niin sateista, ettei tässä mihinkään metsään mieli. Tosin kyllä ne puolukatkin siellä mielessä kummittelee, kypsyisivät nyt vain niin noukkisin toki muutaman litran niitäkin =)

Jahhah, mieskin on sinne sorsajahtiin lähtenyt, tulee vasta perjantaina. Nyt saisi siis vallata koko sohvan kokonaan itselleen :) Taidampa tehdä niin.
:wave:
 
Unohdimpa kokonaan mainita... Kaveri oli eilen saanut esikoispojan :heart: 4viikkoa ennen la:ta :eek: mutta silti kokoa ihan kivasti 2,7kg ja 47cm. Suunnittelin jo lähteväni kattoo mut asuvat parin sadan kilsan päässä :xmas: Ei ihan huvita lasten kans lähtee päiväreissulle :D

Viikoloppuna ois reissu kyllä, en nyt tiijä minne lähen :whistle: Pikku hermoloma ansaittu ja ois 3paikkakuntaa missä haluttas käydä...

Yöunille poke nukahti ihan hyvin, kolmesti kävin nostaa takas sänkyyn. Sillä on unipussi edelleen öisin niin sillä ei hirveen nopeesti karkuun pääsekkää :LOL:
 
Annette: Ikävää nuo allergiat. Voi Joonas raukkaa. Toivottavasti menee ajan kanssa ohi.
Hyvän mustikkapaikan olet löytänyt.

Meillä on taas maanantaiyönä sekä viimeyönä harrastettu valvomista. Kun ei uni tule niin ei tule. Ihme homma. Pinja oli niin väsynyt että kävi jo ennen 22.00 nukkumaan (Pinjalle aikaisin) ja keskiyöllä sitten heräs ja klo 04 sain sen vasta nukkumaan. Nyt on vähän pöhkö olo. Täytyy tänään sitten pitää huolta ettei käy liian aikaisin nukkumaan.

Meillä Pinja käyttää itsestään sanaa tyttö, joskus sanoo Pinja. "Tyttö pois", "tyttö juoksee kovaa" "tyttö maitoa"(haluaa maitoa). Eilen sanoi "tyttö bussissa" mikä oli ensimmäinen kerta kun käytti päätteitä eikä sanonut vaan "tyttö bussi".

Pinja on ihan mahdoton kiipeiliä. Heti kun silmä välttää niin sen löytää kaupasta hälyttimien päältä, kirjastossa meni leikkimökkiin ikkunasta.

Mut ihme ja kumma. Pinja uskalsi olla heppakarusellissa. Aikaisemmin on istunut hepan kyytiin mutta ei ole uskaltanut olla siinä kun se on käynnissä. Paitsi maanantaina. Laitoin sen käyntiin (Prismassa saa bonuskortilla yhden käyttökerran päivässä) ja siinä se istui naama näkkärillä niin kauan kun sitä kesti. Olispa ollu kamera mukana. Olis tullut hyvä video.
 
Reipas Pinja =)

Poke nukahti jälleen ihan hyvin päikkäreille ilman tuttia =) pari krtaa kävin nostaa takas sänkyyn. Hyvä hyvä, jospa se tästä :wave:

Esikko aloitti tänään kerhon, perjantaina sitte pääsee tyttö esikon mukaan =)
 
Mun veli sai maanantaina tytön. :D

Meidän telkku sekosi illalla. Mies ei saanut sitä pois päältä kuin vetämällä johdon irti seinästä ja sen jälkeen kämpän valtasi palaneen käry. Pistettiin toosa yöksi takapihalle haisemaan ettei syty palamaan.
Tänään ostettiin uusi töllö. Saadaan se illalla kotiin. :D Kyllä sitä on odotettukin, ollaan kituutettu 10 vuotta vanhalla, hiukan reistailevalla kapistuksella.
Tämä tuli sikäli hyvään aikaan, että Ville ei enää hakkaa ruutua (*koputtaa puuta*) puhki.

Tänään alkaa taas koulu. Kuinkahan sitä taas jaksaa sitäkin käydä. :/

Olisi muuten ihanaa päästä yksin rauhassa poimimaan mustikoita. Täytyy kartoittaa maastot tästä läheltä ja varata mummu lastenhoitoon ja auto käyttöön mieheltä.
Tuntuu vaan, että kaikki metsät kaadetaan rakennusten tieltä pois. Meidän paras ulkoilu/marjastus/sienestysmetsäkin on nyt maan tasalla. :kieh: Sieltä sai niin paljon suppilovahveroita ja kanttarelleja... :'(
 

Yhteistyössä