Tammikuun 2007 taaperot

epuska
Meillä oli Poio vasta se vauvarokko? Ootteko jo sairastaneet sen? Kova kuume kestää 3-5 pv. Meillä oli 3 ja sitten tuli haalea ihottuma iholle. Sitä on lekurinkin vaikea tunnistaa muuta kuin siinä ihottumavaiheessa. Me annettiin kuumeessa ruiskulla osmosalia suuhun, kun ei enää Justiina jaksanut juoda lasista tai pillillä. Pilli oli meillä muutenkin juottohitti. Osmokin maistui pillin kautta. Juotettiin myös pillimehuja ym. Pelättiin kanssa kuivumista, mutta siltä vältyttiin. Meille sanottiin, että tärkeintä on, että laskee se kuume niillä lääkkeillä. Laskeeko teillä? Toivottavasti paranette pian!
 
Toivottavasti Jere paranisi pian!
Kerhon täti puhui juuri tänään, että nyt on liikkeellä jotain virusta, jonka nimen jo unohdin, joka on tosi sitkeä, pitkä ja kamala. Eikä parane kuin kitumalla. Jospa se siis loppuisi tässä piakkoin. :hug:

Tein naapurin kanssa tänään loistavat vaihtokaupat. Hän sai pojalleen meiltä pieneksi jääneet talvikengät ja minä sain hiusten leikkauksen. :D :D Ihanaa, kun hiukset näyttää taas hiuksilta eikä peruukilta. (Mulla on tosi paksu tukka, joka vapaasti kasvaessaan tulee ihan peruukin näköiseksi.)

Mahtava juttu, kun esikoisen vanha Super Remu-toppis osoittautui 92 senttiseksi. Sillä pääsee koko talven. Suosittelen Super Remua, jos merkki ja malli mietityttää, meillä se on toiminut säällä kuin säällä loistavasti.

Nipsulle myös iso :hug:

Voi että tuo Ville on niin suloinen, kun tekee jo niin paljon isojen poikien juttuja, vaikka onkin niin pieni. Ihana poika tuo kyllä on. :heart: Niin mutkaton tyyppi. :heart:
 
Nipsulle :hug: .

Pulleroballerina: meillä tuota epämääräistä ihottumaa on tullut jopa niistä ekoista kolmesta Pentavac-rokotteista. Meidän lääkärin ohjeet oli, että Sibicorttia tai Hydrocortisonia iholle pari päivää, ja jos ihottuma sillä lähtee, niin sitten hyvä, muuten taas vastaanotolle. Sillä se sit kuitenkin lähti. Sitä en toki tiedä, onko tämä laisinkaan hyvä ja tuskinpa ainakaan mikään yleispätevä ohje, mutta näin meillä.

Kiva, että Lili pääsi treenailemaan!

Ja Poio, voi että, toivottavasti Jere paranee pian! Meillä kun Iita oli alta vuosikkaana kovassa kuumeessa, päivystävä sairaanhoitaja antoi meille sellaiset ohjeet, ettei vaippojen tarvitse kovassa kuumeessa todellakaan normitahtiin kastua, mutta pissoja pitää kuitenkin tulla. Taisi olla niin, että aamulla pitää tulla pissaa ainakin kerran ja iltapäivällä sitten muutamat pissit, jotka eivät saa muuttua voimakkaalle haiseviksi. Voimia teille sinne kovasti koko perheelle ja paranemistuulia!

Meillä täällä taas vierastetaan :headwall: . Ei kärsis ketään vierasta ihmistä ovesta kotia sisään tunkea, kun itku on sitten varma tällä hetkellä. Argh. Kaupungilla/perhekerhossa jne. ei vierasta, mutta kotiin ei saisi outoja heppuja tulla. Mikähän vaihe tämäkin lienee?
 
Hei Poio!
Tuli tuosta haisevasta pissasta mieleen (kiitos Eppa), että Villen munuaisaltaantulehdus oireili pelkästään korkealla kuumeella. Poika oli muuten ihan iloinen ja touhuava eikä pisukaan haissut mitenkään ihmeelliselle.
Pyydä, että katsoisivat Jeren pissan ettei ole tulehdusta. Vai onko sekin jo katsottu?
 
Pissaa ei oo katottu, mennään otattaan verenkuva tänään. Labra vaan menee klo 14 kiinni, ja jos uni maistuu niin siirretään se sit huomis aamulle. Lääkäri tuossa äsken soitti, ja lupas kirjottaa miehen nimellä loppu viikon hoitolomaa. Mä en vaan oikein tiedä kuinka se menee, ku tuolla Kelan sivuilla on puhetta tästä tilapäisestä hoitovapaasta joka saa kestää enintään 4 päivää saman sairauden osalta. Mä olin tän 3 pvää ja mies vielä 2. Putookohan mieheltä palkka sit pois perjantailta?

Jerellä oli viikko sitten kasvoissa näppyjä, mut ne lähti muutamassa päivässä sit pois. Viikko sen jälkeen nousi tuo kuume. Missään muualla ei näppyjä ole.
 
Toivottavasti pian selviää mikä Jerellä on! Ei oo kivaa tuommonen :( Jospa menis ohi itsestään.

Meillä on pikkupiru irti :saint: Mä en ymmärrä enää, lähen kai hakemaan pinnasängyn takas, siis tuo jätkä ei pysy enää edes matkasängyssä vaikka sänky on tosi korkea :eek: Se on ottanu elämäntehtäväkseen kiivetä sängyistä pois ja olla vaan hereillä. Ei taho nukkua vaikka sitte vaan kitisee väsymystään :headwall: :kieh: :headwall: Mä en jaksa!!!
 
Toivottavasti Jeren kuumeen syy selviää pian ja alkaa paraneminen. Jaksamista :hug:

Pinja meni tänään ihan iloisena lapsiparkkiin mut ei jää ennenkuin hoitaja ottaa muumivideon esille. Sen jälkeen vaan vilkuttaa mulle. Oli taas tosi ihana treenata. Huomenna voi olla ettei pääse sängystä ylös.

Kävin tänään näyttämässä luomea joka on tullut synnytyksen jälkeen ja se poistetaan ensi kuussa. Hoitaja sanoi että arpi voi sitten olla rumempi kuin luomi :eek: Minusta oli vähän omituisesti sanottu. Mitä väliä yhdellä arvella on jos luomi osottautuukin pahanlaatuiseksi. Sit kävin samalla hammasröntgenissä ja yks kiltti mummo vahti Pinjaa sen aikaa.
 
poio: meillä poika oli tuossa kesällä 3pv lähes 40 asteen kuumessa. sitten alkoi tulla suuhun näppyjä. 6 kuumeinen päivä puhkesi suussa kunnon rakkulat. ja lopulta saatiin herpeslääkitys joka laski kuumeen kokonaan pois vasta kolmantena lääkepäivänä. tsemppiä selvitykseen... ja nuo hoitovapaat lapsen sairauden takia on nykyään pitkälti määritelty alakohtaisissa työehtosopimuksissa.

pulleroballerina: jos näpyt ovat kohonneita ei mulla ole ratkaisua. mutta veljelläni (20v sitten) tuli "veripisteitä" jotka eivät hävinneet. lopulta selvisi että kyseessä eräänlainen veritauti. harvinainen, mutta lääkittävissä. mutta tarkkana oltava ettei uudestaan saa tuota samaa rokotetta. en halua pelotella, mutta "pakko" jakaa tietoa....

meillä ollut vilkas viikko ja jatkuu samalla tavalla. monenmoista ohjelmaa piisaa. jos sitten sunnuntaina ehtis rauhottumaan ja siivoomaan. kämppä ja kaapit aika hurjana :whistle: :/
 
Nyt poke nukahti kiltisti isoon sänkyyn :whistle: Nukkuu jo toista tuntia, tietenki, ku vieraita on tulossa hetken päästä. Miksi se aina menee näin :D Tänä aamuna ois saanu nukkua pitkään ku ei ollu mihinkää menoa niin poke heräs jo 7.30 ja eilen ku piti herätä kerhoon 7.55 niin kaikki piti ihan herättää... tää on niin tätä :kieh: Onneksi mies tulee tänään kotiin :heart:
 
Juteltiin pari päivää sitten Sakun uuden terkkarin kanssa ja selitin hänelle hyvin tarkkaan näistä näppylöistä, kuumeesta ja rokotuksesta. Hän oli yhteydessä erinäisiin tahoihin ja lopputulos oli, että epäilevät Sakulla olevan vesirokko!?!? :LOL: (jotenkin lievänä...) No toivottavasti ei sitten ole kovin moniin lapsiin tarttunu tarhassa... Ihme kyllä lääkäri ei kyllä tunnistanu vesirokkoa, mutta terkkari pystyy tekemään puhelimessa diagnoosin... No toivottavasti menis pian ohi!!!

Ja Lili kyseli luomen poistosta. Mulla poistettiin yksi luomi rinnasta ja tilalle tosiaan tuli neljä kertaa isompi arpi. Se riippuu niin ihmisten erilaisesta ihokudoksesta, että tuleeko minkälainen arpi.
 
Jere ompi terve, tai ainakin paaaaaljon parempi! :D Eilen illallakaan ei ollut enää kuumetta, ja tänään on ruokakin taas maistunut! Ku pääsin töistä kotiin, niin Jere yritti heti virittää haalaria päälleen. :) Oltiin puistossa reilu tunti ja voi kuinka tuo nautti! Juoksi kikattaen ympyrää ja muutenkin oli niiin ilonen, kävi äiskääkin aina välillä halaamassa. :heart:

Phuhh...
 
Ihania uutisia Poio! :D

Meillä täällä Iitan vointi taas on ottanut jotenkin takapakkia. Viime yö oli levoton, ja tänään illasta Iita oli vähän itkuisempi. Räkä valuu, kuumetta ei ole. Jos ensi yö samaa rataa menee, me saadaan taas viedä tyttö lääkäriin, että katsellaan niitä korvia :kieh: . Jospa viime yön itkut ois olleet tuon nuhan syytä. Tai sitten puhkeavan hampaan. Pitääkin vastustaa...

Muoks. Ja Pulleroballerina: meilläkin Iitalla meni vesirokko varsin lievänä ohi. Ainoastaan päänahassa Iitalla oli sellaisia rakkuloita, mistä rokon varmasti tunnisti.
 
Kiitos kaikille onnitteluista.. :)

Täällä ollaan ristiäisiä varten leivottu pitkin viikkoa, kohta alakaa olla kaikki kasassa ja sunnuntaina pikku-neiti saa sitten nimen.. edelleen ollu kyllä kiltti vauveli ja isoveli on suhtautunu neitiin hienosti; haluaa vauvan syliin ("ylliin, ylliin" ), silittelee ja halailee.. :heart:

Topiaksella oli vihdoinki se puoltoistavuotisneuvola.. painoa oli hiukan alle 10kg ja pituutta 83cm. Painokäyrällä mennään edelleen reilusti miinuksen puolella, mutta kuitenki on tasasesti kasvanu, ni ei tartte olla huolissaan.. hyvinhän tuo syö ja terveenä on ollu, on vaan sellanen hoikka poika ollu vauvasta asti.. :)

Jokos muilla puhutaan paljon? Meillä Topias on nyt alkanut sanomaan kaksisanasia lauseita, esim. "setän auto", "vauva paapaa", "äitin hiukset" jne. S-ja R-kirjaimetki tulee jo yleensä hyvin Ja sanoja tulee kyllä ihan mahoton, tuntuu että joka päivä oppii kaikkea uutta.. on kyllä niin ihana seurata oman taaperon kehitystä.. :heart:

Mut nyt täytyy mennä unten maille...Hyviä vointeja kaikille! :)
 
Voih, ikäviä kaiken maailman flunssat ja virukset :/. Niksullakin oli vähäsen lämpöä toissa päivänä, mutta meni siinä yön aikana ohi supon avulla.
Ja pikku-ukko on ollut oikea tuholainen viime päivinä :headwall: On piirretty seiniin, kaadettu täysi nestesaippua pullo kokonaan vessan lattialle, levitetty sokerit makuuhuoneen lattialle (onnistui saamaan sokeripussin käsiinsä) ja muutenkin koko ajan jotain :kieh: Tosin myönnettäköön, että olen itse ollut vähän laiska leikkimään poitsun kanssa jne. kun tämä raskaus aiheuttaa pahoinvointia ja väsymystä :$ Tänään naureskeli koko illan, ennen nukkumaan menoa. Kaikki oli niin mahdottoman hauskaa :D. Pitää nyt koittaa vaan jaksaa ja ulkoilla reilusti, että saa Niksu purettua energiansa. Ja isukki saisi kyllä nyt viikonloppuna viedä ton naperon päiväksi, vaikka mummia katsomaan, että saisin edes siivottua. Sekin tökkii niin pahasti kun pitää pitää taukoa vähän väliä olon/selkäkivun/muun takia. Ja eihän Niksun läsnäollessa saa rauhassa siivottua.. Yleensä sotkee vaan sitä mukaa kun kerään tavaroita :D

Paranemisia kaikille vielä kipeinä/flunssan kourissa oleville taaperoille ja jaksamisia äideille :heart:
 
Meillä asuu myös yksi pieni vihulainen tihulainen.

Esikoisella oli vesirokko myös ihmeellinen. Nyppyjä nousi ihan vaan muutama pieni sinne tänne. En ole edes vielä ihan varma oliko se vesirokko, mutta ilmeisesti. Kaikki muut pph:n lapset sairasti sen. Kyllä kai se se sitten oli, hoitotäti oli varta vasten vienyt lapset vesirokkokutsuillekin. Ja ilmoitti siitä vasta kyläilyn jälkeen.


Mahtavaa, että Jere on paranemaan päin!!
 
Meilläkin nyt sairastellaan. Pinjalla on nuhaa ja yskää. Viime yö meni hyvin mut edellisen Pinja itki koko yön ja kun kysyin "missä pipi on" niin näytti poskea. Sain Pinjan aamu seitsemältä vihdoin nukkumaan. Hampaatkin voi vaivata. Pinjalle tulee ainakin 4 hammasta nyt yhtä aikaa. Ruoka ja juoma maittaa eikä kuumetta onneksi ole. Toivottavasti menee pian ohi.

Onneksi Jere voi jo paremmin.

Vai vesirokkokutsut. Kaikkea sitä kuulee.

Täälläkin on haastavaa käyttäytymistä. Kaupassa syödään multasista perunoista lähtien kaikkea, vessaharjalla on kiva leikkiä ja kun sohvan käsinojalta roikkuu pää alaspäin niin saa äidin tulemaan juoksujalkaa luokseen.
 
Korvatulehdushan siellä taas oli :headwall: . Alkaa taas ylittää ymmärryksen tämä kierre, neljäs tulehdus putkeen :'( . Lääkäri oli yksi "älykkö". Diagnoosin teko kesti puoli tuntia (oikeasti!) ja kun Iita itki aivan hysteerisenä väsymyksestä, kun touhu kesti ja kesti, niin tohtori päätti sitten alkaa tiuskia neitoselle. "Ei tämä satu, miksi sinä et nyt ymmärrä olla paikoillasi!" Itsekin jo itkin ja oli NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN lähellä, etten ruvennut lääkärille huutamaan. Sieltä kun päästiin pois, mieheni tokaisi, että olisi voinut tunkea ne tutkimusvälineet sairaalasängyn kanssa poikittain sinne, minne ei aurinko koskaan paista :whistle: .

Ollaan molemmat varsin rauhallisia tapauksia, mutta tämä käynti julkisella puolella taas sai muistamaan, miksi me se vakuutus Iitalle aikanaan otettiin. Verenpaine vieläkin pilvissä...

Mukava kuulla, että muillakin osataan jo äitien ja isien refleksejä testata. Meidän Iitan uusin ota-kiinni-jos-saat -peli, on sohvalla kikkailu juosten. Pinjan kanssa on näköjään Iitalla myös samoja puuhia: käsinojalta putoamisyritykset.

Paranemisia muillekin potilaille. Viisaampi lopettaa omalta osalta kirjoittelu tällä kertaa, tulee vaan valitusvirttä. Seuraavalla kerralla toivottavasti paremmin fiiliksin.
 
On se kumma. Mutta kaikki ei osaa toimia lasten kanssa.
Mä olen kanssa miettinyt että kuinka kauan joku hoitaja tai lääkäri luulee että lasta pystyy pitämään kunnolla kiinni. Täytyis itse muistaa kysyä että "onko kaikki varmasti nyt valmista" kun alkaa pitää kiinni. Että seuraavien 20 sekunnin sisällä toimenpide täytyy olla ohi.
Meilläkin terkkari sanoi että pidä kiinni ja sen jälkeen alkoi vasta suunnitella pistämistä. Tietäähän sen että se ote herpaantuu kun lapsi rimpuilee ja huutaa minkä pysyy.

Meillä on kyllä terveyskeskuksessa tosi kiva oma lääkäri mutta kun se on niin kaukana. Mä käytän mielummin tossa 100m päässä yksityisellä vaikka se vähän enemmän maksaakin. Me luovuttiin siitä sairaskuluvakuutuksesta kun laskin että laskua täytyy tulla melkein 400? edestä 1112qasesaesqseeee4r (Pinjan TERVEISET) että pääsee omilleen (vakuutusmaksu + omavastuu) niin sillä rahalla käyttää kuitenkin useamman kerran yksityisellä lääkärillä. Tapaturmavakuutus Pinjalla on mut se on vaan 20?/ vuosi.

Me lähdetään tästä kirjastoon. Meidän pieni sivukirjasto on auki sunnuntaisin. Siellä on mukava käydä kun ei ole kaupatkaan auki.
 
Lääkäreitä on sitte moneen lähtöön, suurinosa ei osaa käsitellä lasta :headwall: Meillä kans ikävät kokemukset yleisen puolelta, pidetään monen ihmisen voimin lasta kiinni ja loppu tulos on tyhjä :( Sit aloin käyttää yksityisellä ja sieltä saatiin sitte lähete lastenkorvalääkärille. Aivan ihana tyyppi, näytti miten lasta pidetään oikein ettei pääse siitä irti, niin hellä ja vaivaton tapa eikä kellää oo huono olla siinä. Siitä minäki sitte uskaltauduin taas käyttää lapsia lääkärillä, itelle jäi pahimmat kammot!
TK:ssa aina käsketään pitää lapsi sivuttain sylissä eli lapsen jalat omien jalkojen väliin ja tiukasti kiinni käsistä yms. Ei oo meillä koskaa onnistunu helposti edes pienen lapsen kans! Mut tää yksityinen laittoi lapsen vaan mun syliin ihan normaalisti istumaan ja siitä käännettiin pää sivulle päin. Ja mä vaan pidin hellästi mutta tukevasti päästä kiinni ettei saanut käännettyä sitä suoraan. Kuulostaa ehkä kamalalta mutta kokeilkaa jos oo tää käytössä jo ;)

Nyt pitänee haalautua koiran kans harkkoihin, just tallilta tulin :D kiirettä pitää että saa tehtyä kaikki tärkeet jutut taas ennen ku mies lähtee reissuun.
 
Mun mies on kanssa yhdellä korvatulehduslääkärireissulla meinannut töötätä lääkäriä. Se hullu imi pojan pahasti tulehtuneet korvat väkisin härvelillänsä tyhjiksi.

Hyi olkoon, kun mulla on ollut koko päivän tosi voimaton ja oksettava olo. Kunhan nyt ei tuolta Ylöjärveltä olisi tarttunut mitään mahapöpöä.


Ville kuolaa taas lorisemalla. Uskomatonta miten sitä riittää.
 
Onneksi ei mitään tautia tullut. Mikä lie olikaan, miehen kanssa tuijotettiin jo kauhusta silmät laajetuen toisiamme, kun valitin, että koko ajan on nälkä vaikka syön jatkuvasti, paha olo ja väsyttääkin niin mahdottomasti... :eek: Suht tutun kuuloista... :whistle: Mutta ei nyt sentään. Ohi meni olo.

Onko kellään Tamperelaisella tietoa tulevasta kuntalisästä?? :attn:
Katsoin jo kaupungin sivuilta, mutta sinne ei ole tullut mitään tietoa ensi vuoden jutuista. (Ja minäkö taas kiirehdin.) Ettei vaan olisi sellaista kuin Kangasalla oli joskus lisän ehtona, että äidillä täytyy olla vakituinen työ.

Jaaha, pyyhkiin... :wave:
 
Tytöllä on taas tullut näppyjä suun ympärille ja se tarkoitta flunssaa :( Jännä, miten tuo voi olla "ensioire" mistähän lie johtuu...?

Tässä oottelen postinukkelia, tuo mulle juoksumaton jippii!!! Pääsee juoksee vaikkei ulos pääsiskään :D

Poke nukahti taas hyvin isoon sänkyyn :| Siis miten tuo voi olla tuommonen??? Eilen oli ollu matkasängyssä pari tuntia eikä nukkunu sekuntiakaan muttei tullu poiskaan sieltä. Oli vaan kikkaillu omia juttujaan sen parin tunnin ajan :whistle: Outo :snotty:
 
Heipparallaa!

Mä olen tänään viettänyt vapaapäivää, hyi minä.. :whistle: Oon kierrellyt kirppareita ja kodinkin oon saanut siivottua! Jere jäi aamulla innosta hihkuen hoitoon, oli vissiin tätiä jo ikävä.

Illasta mennään poimimaan omppoja, jos tekis pakkaseen niistä hilloa. Jere syö iltapuuronsakkin mukisematta, kun on tuota seassa. :p
 
Vielä ei oo flunssaa tullu ja näpytkin on vähän vähentynyt... Käytiin jälleen perhekahvilassa ja jännä miten tuo poke siellä niin rauhalisesti ja "järkevästi" käyttäytyy =) No, niinhän se yleensä vieraissa paikoissa. Mut samantien ku päästiin kotiin, laitoin eteisessä vaatteita naulakkoon niin poke oli kerenny jo rassaamaan kopiokonetta :kieh:
 
Pinja löytyi aamulla sohvalta nukkumasta. En tiedä missä vaiheessa on olohuoneeseen hipsinyt. En ole kyllä kuullut mitään.
Eilen illalla (lue yöllä) Pinja keksi hyvän leikin ja veti tutia patteria pitkin. Kuului kiva ääni.

Meillä ei riehuminen ja täystuho käyttäytyminen katso aikaa eikä paikkaa. Eilen oli taas sellainen kauppareissu että sanoin miehelle etten enää mene Pinjan kanssa kauppaan. Mitään muuta ei kaupassa ehtis tehdä kun juosta Pinjan perässä. Ja se tekee kaikkea ihan ärsyttääkseen. Yhden esineen kun ottaa pois niin juoksee johonkin tekemään muuta kiusaa. Kaikkea pitää maistaa ja lasipulloja viskoo lattiaan. Onneks ei ole vielä ykskään hajonnut (koputtaa puuta :headwall: )

Meillä on kaikilla vielä flunssaa ja nyt kun katsoin niin Pinjalla on näppyjä suun alueella.

Täytyy mennä keittämään vahvaa teetä.
 

Yhteistyössä