Tammikuun 2007 taaperot

Jaahas, muutkin harrastaa yöjuoksuja :D eipä oo poke sitte ainut :whistle: Kaikki jolla on lapset vielä pinnasängyssä: elekää siirtäkö isoon sänkyyn ennenku on pakko :D :xmas: |O

Lili: juokseeko Pinja kaupoissa itekseen? Mulla on aina ollu tapana pitää lapset kärryissä tai sitte on piru irti :saint: Ykski kauppa missä ei ollu autokärryjä, poke meni tavallisiin istumaan, isommat otti pikkukärryt ku mieskin oli mukana. Siellä ne rakenteli junaa ja ottivat rallikisoja käytävällä :eek: Siis me ei saatu niitä enää mitenkää hallintaan ja piti lähtee autoon eikä keretty ostoksia tehä :ashamed:
Meillä on sääntö et isommat menee autokärryyn alas jonne mahtuu kaks kyytiin ja poke sit ylös. Jos isommat alkaa renkkasee autossa (roikkuu ulkopuolella tms) niin laitetaan vyöt kiinni, näin saa tehä ostokset ilman et verenpaineet nousee kovin ylös :xmas: Mut jos vain vain toinen isommista mukana niin sitte on juhlaa ku saa ottaa pikkukärryt =) Yksin ollessa molemmat osaa käyttäytyä eikä lähe karkuun. Ja jos lähtee niin seuraavan kerran istutaan sitte taas kärryssä tai jää kokonaan kotiin. Mä kuulun niihin ääliöihin etten vaan pysty sietämään et lapset (varsinkaa omat) riehuu kaupassa miten sattuu :ashamed:
Eikä millää pahalla Lilille tai muillekkaa! :D
 
Kränä: Juoksee itsekseen. Yleensä menee kaupassa ihan hyvin. Pinja kulkee nätisti perässä ja ottaa pyynnöstä jonkun tavaran ja laittaa koriin. Musta lapsen huudattaminen kaupassa on kamalaa ja Pinja jaksaa istua niin huonosti rattaissa että olen antanut sen kävellä kaupassa että jaksaa istua sitten kotimatkan. Silloin jos käydään useammassa kaupassa ja ollaan vaan vähän aikaa kussakin niin Pinja jaksaa istua rattaissa ihan hyvin. Mut jos on useampi asia hoidettavana niin Pinjalle ehtii tulla nälkä ja silloin se on ihan kamala. Mut mä en oikein tykkää kaupassa syömisestä.

Pinjalla on vielä yskää ja nuhaa mutta muuten se on ihan hyväntuulinen. En tiedä pitäskö varuiksi käydä korvia näyttämässä vaikkei se niitä valita.
 
Ville saa joskus kipitellä vähän kaupan käytävillä. Siinä on vaan se huono puoli, että hyllyt tyhjenee salaman nopeudella. Niinpä poika laitetaan kärryihin karmean huudon seurauksena. Autokärryissä Ville viihtyy ilman juoksenteluvimmaa.
Me käytetään surutta leipää/banaania tms. äänenvaimentimena. Mä en jaksa kuunnella huutoa enkä myöskään juosta taaperon perässä sinne tänne isossa kaupassa.
 
Meillä on jälleen alkanu vaipat valskaamaan :| Aamuisin on aina tullu pissa läpi. Poke yleensä herää ennen mua ja kerkiää pissaamaan ennenku saan sen potalle ja vaipat sit vuotaa. En oo isommille lapsille käyttäny isompia vaippoja ku tuo liberon xl ja seki oli vaan yökäytössä. Pokella on nyt se ihan päiväkäytössä ollu jo pidemmän aikaa. Kai pitää yöksi kokeille xl plussaa :whistle:
Mä jo haaveilen vaipattomuudesta :ashamed: Tuntuu et vaippa-aika sais olla jo ohi mut ei poke oo vielä läheskään valmis, pitänee siis ootella rauhassa.
 
epuska
Meillä kanssa toimii autokärry. Pikkukärryistä Justiina villiintyy. ja keräili kerran sinne vaikka mitä. Piti sitten vaihtaa autoon taas, vaikka kävely olis meillä mieluisempaa. Ei toisaalta ihan hillittömän hervotonta hepulia ole vielä kaupassa heittänyt tyttönen.

Meillä arki on tosi kiireistä, ihmettelen koska ehtii nyt kotihommat hoitaa, kun on itsekin töissä. Välillä on niin sotkuista, että hirvittää. Oikeastaan melkein aina. Vielä olis kaikki sisustaminen tekemättä, remontti on ohi, ja nyt vasta oikein huomaa, miten kaikki on vähän rempallaan, eikä vielä kahdeksan kuukauden asumisenkaan jälkeen paikallaan. huoh. No, eiköhän se siitä.

Jouduttiin vaihtamaan auto. Lyhyesti kun kertoo, niin meillä oli joku 20v vanha auto, josta kuskin penkki oli hitsattu kiinni, ei siis saanut ajoasentoa säädettyä. Mulla alkoi jalkaa särkeä. Soitin sitten yhtenä iltana miehelle, että auto on mutuenkin ihan turvaton, ikkunat aina huurussa ja konepelti ei aukea ja nyt vielä tämä kipeä jalka. Että ei tiedä moottoritiellä krampin iskiessä ottaako jalka pois kaasulta vai painaa talla pohjaan... Tähän mieheni totesi, että "sun täytyy varmaan treenata pohjelihaksia". Kotiin päästyäni ilmoitin, että joko ostan auton yksin tai se ostetaan yhdessä, mutta minä en syysliukkailla enää siihen rotiskoon istu. Soitin myös siskon appiukolle, joka on automekaanikko ja joka etsi meille päivässä uuden auton tuttujensa avulla. Oli sitä mieltä, että autolla on jo kiire, kun se on niin turvaton tuo vanha malli. Nyt sitten huristelen ensi kertaa isolla autolla, farmarilla, joka on vain 8 v vanha. Voitte kuvitella, onko erilaista ajaa, edellisessä kun ei ollut edes ohjaustehostinta.
 
epuska: voin kuvitella auton vaihdon ihanuuden :D Näin kävi itellekki, mun oma auto oli vm-87 (aivan ihana auto :D ) mut mies on sitte ranttu ja sillä on aina ollu uuempi auto. Näin mä sit jouduin luopumaan rakkaasta corollasta ja ajelee uuemmalla pirssillä. Mut pari vuotta sitte piti taas kakkosauto laittaa ku mies on viikot pois eikä pärjätty enää ilman autoa. Nyt oo -88 golf :LOL: Ihana silläki on ajella mut turvallisuussyistä en uskalla lähtee sillä pidemmälle ajelee lapset kyydissä :whistle: Ite kyllä ajelen sillä tallilla mutkin mut ei sillä oo kiva körryytellä nuita pitkiä matkoja...

Kävästiin syysmarkkinoilla ja taas on pussillinen metrilakuja kaapissa :p
 
epuska
Kränä Mullakaan ei ole ikinä ennen ollut edes näin uutta autoa. Eikä se muuten olisi varmaan vaihtunutkaan tähän konkurssiin, mutta kun se turvallisuuspuoli oli vähän niin ja näin ja työmatka ajettava joka päivä. Pelotti jo viime vuonna sohjokelillä, kun pissapoikaan ei saatu vettä ja loska lensi, eikä etulasista kunnolla nähnyt. Hassua, miten tuntuu, että ajaminen on oikeesti nyt hankalaampaa, kun on tottunut aina ajamaan vanhalla autolla. Mutta opettelemalla pikku hiljaa...
 
Meillei Jere oo vilä päässyt tutustuun kaupan autokärryyn, istuu (ainakin vielä) ihan tyytyväisenä istuin osassa.

Nyt on vaan pakko euveta pitään rattaissa vöitä kiinni, ku jätkä päätti Anttilassa lähtee kierrokselle kesken kaiken. :/ Mä katselin rauhassa verhoja, Jere rattaissaan vieressä. Hetken päästä vilkasin, niin poikaa ei näkynyt missään. Oli vaan kiivennyt hipihiljaa pois. :eek: Iski kamala paniikki, onneks jätkä löyty heti ja oli valvovan silmänkin alla ollut ku myyjä oli huomannut tollasen vaahtosammuttimen kokosen tulevan. Itku ihan pääsi, ku mietin mitä kaikkee olis voinut käydä ku siellä oli kuitenkin aika jyrkät ja kovaa vauhtia menevät liukuportaat. :ashamed: En edes tjunnut torua, olin niin shokissa.

Kaikkee sitä voi sattua! |O
 
Tiputaan vaan :eek: Missä kaikki on ku ei jouva kirjottelee :wave:

Meillä oli taas kiireinen vk-loppu mikä näkyy lasten käyttäytymisessäkin, hieman ylivirittyneitä :snotty: Mut jospa alkas nyt rauhottuu.
Käväsin eilen match show:ssa (pitäs olla leikkimielinen koiranäyttely...) molempien koirien kans. Seropi ei menestynyt ku pallit puuttuu ( :whistle: ) ja pennulla verotti se ku ei 4,5kk ikäinen ollut yhtä kehittynyt kuin vajaa vuoden olevat pennut :kieh: Lihasköyhä ja epäsymmetrinen, hoh hoi... Olis ilti sinisten kakkonen mut silti jäi harmittamaan ku nuo tuomarit on tuommosia jotka vetää ihan vakavalla naamalla, arvostelee ainoastaan rotunsa muotovaliot :( mut elämä on :kieh:

Poke taas hyppelee matkasängyistä vaan pois. Pitää vissiin semmonen trampoliinin turvaverkko viritellä siihen ympärille että pysyy siellä :kieh:

Voin kuvitella Poion paniikin! Mut onneksi kaikki päätty hyvin :hug:
 
Me ollaan nautittu kauniista ilmasta. Meillä alkaa uhma puskea oikein kunnolla. Tavarat lentää ja elämä on toisinaan hyvinkin vaikeaa.

Täytyy varmaan alkaa opettaa Pinjaa kotona kun koulussa on nykyään niin vaarallista. Aivan järkyttävää.
 
Hei kaikille!

Saku oli viikonlopun kipeenä, joten ihanaa, kun nyt on ollu pari lämmintä päivää ja on voinut olla ulkona.

Saku on alkanut "miehistyä" ja alkanut kiusaamaan tyttöjä tarhassa. Lapsellinen kun kuitenkin on, niin vielä itse tunnustaa tekonsa... :ashamed: Sakulta kun kysyy mitä on tehnyt tarhassa tänään niin vastauksena saattaa tulla "Saku heitteli hiekkaa, töni ja puri Iitaa". (...TOSI KIVA!!!) Toivottavasti toi äijävaihe menis pian ohi!

Mulla itsellä on ollut tänään mukava työpäivä ja olin erään suuren suomalaisen yrityksen pääjohtajan kanssa lounaalla...

Järkyttävää toi kouluammuskelu!
 
Mä taas oikeen lamaannuin kun mietin mihin tämä maailma on menossa :/ :'( Hirveetä tuommonen ammuskelu, mitähän seuraavaksi. Muutenki on jonkinmoinen masennus/ahdistus itellä päällä niin sitte vielä joutuu kuuntelee tollasia uutisia. Onneksi pääsee illaksi tallihommiin (meille tulee talliin uus poni :heart: ) lapset menee mummolaan niin saa muuta ajateltavaa ja kivaa hommaa =)

Pokella on kans älytön uhma, eilen perhekahvilassa koko ajan otti muilta leluja käsistä. Koko vaate-esittely ajan jouduin juoksee poken perässä ja kattoo mitä se hommailee. No, esittelyn osalta en kyllä menettäny mitään :whistle: mut viime kerralla oisin halunnu kuunnella ku oli luennon tyylinen juttu lasten kasvatuksesta yms mut en montaa sanaa kerenny kuunnella enkä ottaa osaa keskusteluun :kieh:
 
Alkaisikohan tässä vaiheessa tulemaan lisää lapsiperhe- ja nuorisopalveluja sen sijaan, että niitä karsitaan jatkuvasti pois. Kurja fiilis.
Toivottavasti saisivat ennaltaehkäisyn toimimaan niin ettei meidän pikkuiset joudu kenenkään ahdistuneen uhriksi. Karmeata.

Möllötän täällä oikein kunnolla, kun flunssaakin pukkaa taas kerran. Ville on ollut jo muutaman päivän flunssassa. Höh.
 
Jere ilmotti eilen ekaa kertaa kunnolla kakka hädästään! :D Ihmettelin, et miks se nyplää vaippaansa mut si suusta kuulu kakka. Äkkiä potta esiin ja Jere meni siihen ihan suosiolla. Jesh! ;)

Mä itse olen saikulla, ainakin vielä maanantain. Epäilevät mulla taas sydänlihastulehdusta. Maanantaina kardiologi sit ultraa sydämen.. :/
 
Hyvä Jere :D Ja Poio :hug: toivotaan että kaikki on hyvin!

Meille sato ensilumi :eek: Tai no aamulla oli vielä pakkasta ku alkoi satamaan, nyt ihan puhtaasti räntää ja alkaakin jo sulamaan pois. Hyvä hyvä, sillä meillä on haravointi vasta alullaan :whistle: osa lehistä vielä puussa :LOL: Mut lapset oli innoissaan, joko päästäs lumiukkoja tekemään :D
 
Kivaa, että Jerekin on hoksannut pottahommat noin hienosti. :D
Meillä kestää varmaan ikuisuuden vielä nämä hommat. Ville ei suostu istumaan potalle, ainoastaan pöntön pienennin kelpaa. Sinänsä hyvä, että poika menee heti pöntölle, mutta se on vaan hankalampaa touhua.

Voi vitsi, kun nyt illalla ei oikein kulkenut.
Olin kävelyllä lasten ja koiran kanssa kuuden aikaan ja tuossa yhdessä kohtaa haistelin, että onpa ihmeellinen palaneen käry. En siinä sitten hoksannut kummemmin ihmetellä asiaa, kun täällä omakotialueella haisee monesti jos jonkinlaiset savut.
Joku oli soittanut siitä tunnin kuluttua palokunnan, kun tuo läheinen autiotalo oli palanut roihuten. Mä olin kaksi kertaa kävellyt ihan vierestä.
Toivottavasti siellä ei ole ollut ketään densoa sisällä. :(
 
Hyvä Jere :heart: Poio ottaa sitten ihan rennosti ettei mene sairaalahommiksi!!!!!!

Meillä ollaan pottahommissa ihan nollassa. Pinja ei suostu edes hetkeksi istumaan. Sillä on muutenkin jokin ihme äiti vaihe taas. Kukaan ei sais tulla meille kylään tai alkaa kamala huuto. Lapsiparkkiin Pinja ei enää jää. Se menee ihan hysteeriseksi kun yrittääkin että äiti tästä lähtee. Kun ollaan koko perhe ulkona ja Pinja on yhtään väsynyt niin isi ei saa edes työntää. Ilman tutia pärjää hyvin päivällä mutta vaatii sen kyllä nukkumaan mennessä. Omassa sängyssä on kyllä nukkunut hyvin ja ruoka maistuu. Mut muuten on vaikeaa. Katsotaan miten huomenna kun olisin menossa salille. Tälläviikolla olen käynyt kerran aamulla ennenkuin Pinja on herännyt.

Kränä: Antaa lumen tulla vaan. Voidaan ottaa sitten 2 viikon päästä pulkka mukaan kun tullaan.
 
Hienoa Jere =) ! Poiolle paranemisia :hug: .

Meillä pottailtiin tässä välillä jo tosi hyvin tuloksin, nyt taas Iitalla meneillään EVVK-vaihe. Olen sitten antanut joustoa Iitalle tässä asiassa p-a-l-j-o-n. Mitään pottakammoa en neidille halua, niin kuin ei kukaan meistä muksulleen.

Täällä on kovasti sairasteltu. Ollaan koko porukka jo aikasta väsyneitä valvoskelun kanssa. Jospa tämä taas kuitenkin tästä.

Hiljaiseksi tämän viikon tapahtumat Suomessa vetävät. Kunpa tämä maailma olisi vähän turvallisempi paikka näille meidän pienille.
 
No lumi tuli ja meni, ei ihan vielä päästä pulkkailemaan :D Kovasti nyt oon pihaa yrittäny siivoilla, kamala määrä lehtee ja muuta kuivinutta tavaraa :| Mä voisin vetää koko pihan puuttomaksi mut ukko ei anna :kieh: mua niin tympii tää syksyinen lehtien haravointi, huomaisko tuo jos yhen kerrallaan alkais kaatelee puita pois :whistle:

Ja nyt mä sit luovutin :ashamed: Eilen aamulla poke oli heränny jo ennen seiskaa, ite niin väsyksissä etten tajunnut et se pyörii ympäri taloa :ashamed: Oli levittänyt jauhot, murot yms mitkä on alakaapeissa, kaatanut koirien vedet yms :eek: Sotku oli ihan kauhea ku heräsin sit, koko talo kaaoksessa, soitin iskälle et tuopi pinnasängyn takas. Jospa se siellä pysyis nyt...
 
epuska
Toivottavasti Poion tauti on jotain muuta. Mutta joka tapauksessa rauhallista ja levollista oloa sinne nyt. Olipa huippu tuo Jeren pottajuttu. Meillä oli hauskaa tänään, kun Justiina tahtoi nukke kädessä potalle. Ajattelin,e ttä tahtoo pissalle, mutta kun asetin tytön siihen, niin hän pissattikin nukkensa... Kauhea piss piss vaan kuului, ja nukke pissasi ainakin viisi minuuttia. Lopulta pissasi tyttökin. heh Kakka- ja pissahuumori kunniaan.

KränäOnko se poni kuitenkin niin hyvässä kunnossa, ettei mitään eläinsuojeluilmoitusta voi tehdä? Ihmiset on hulluja kyllä. Kohtelevat eläimiä jos sitten kyllä toisiaankin miten sattuu. Kurjaa. Onneksi sille ponille tulee nyt ainakin parempi talvi, kun on hyvä hoitaja.

Kouluammuskelut vetää mielen matalaksi. Rahaa tarvittaisiin paljon enemmän sairaiden lasten hoitoon. Ja kouluihin, ettei tulisi kiusaamista niin helposti. Ja valitettavasti tunnen itsekin joitakin opettajia, jotka suhtautuu äärettömän välinpitämättömästi lasten hätään. Ilmenee se sitten miten vaan. On niin ikävää hoitaa vaikeita asioita, että jotkut vaan laittaa silmät kiinni. Musta se on törkeää.

Meillä heitetään iltaisin kuperkeikkaa. Justiina on oppinut sen kai hoitokavereilta ja on ihan innoissaan uudesta taidosta. Taisi täällä joku muukin puhua tuosta jokin aika sitten? Justiina heittää "keikkaa" niin kauan, että hoipertelee ylös noustessaan, mutta kikattaa vaan. Niin kivaa se on.

Huomenna taas töihin. Pitää selvittää, miksi palkkanauhan mukaan multa on otettu yli 400 e palkasta pois tässä kuussa. Kai niillä jokin hyvä selitys on... niinhan niillä aina. Nauhassa selityksen kohdalla lukee 27 ja 40. Toinen noista vissiin on sairaanlapsen kotona hoitamisesta (meillä ei pysty järjestämään hoitoa muuten) mutta toista en ymmärrä. Olis ollut raha tarpeen tässä kuussa. Kauhea määrä laskuja taas. Ikävintä on se, että vievät noin ison osan palkasta, mutta eivät tietenkään ole velvollisia mulle etukäteen tätä selittänmään, että miksi.
 
Ei ole sydänlihastulehdusta!!!! :D Saan mennä huomenna töihin taas ja lenkillekkin saa mennä! :)

Jere oli tänään sontinut pottaan jo hoitopaikassakin!

Kaverilla huomenna alkuraskauden ultra! :heart:

Pidin aamulla vajaa 2 viikkosta tyttövauvaa sylissä. :heart: :heart:

Että elämä on ihanaa (välillä) :whistle:
 
Kiva että Poiolla on ihanaa =) :flower:

Meillä esikko alkoi eilen flunssailee, tänään sitte tyttö ja poke kans :( Tytöllä nousi illalla kuume. Voi kökkö :( Onneksi mummo lupas torstaina kattoo lapsia et pääsen tallille ja perjantaina sitte lähen kaverin luo oulun suunnalle. Varasin kahelle eri tallille ratsastustunnit =) Kiva päästä erimaisemiin lepäilee :)
 

Yhteistyössä