**TAMMIKUU2008**marraskuu

Huomenta! Perskules, kun ei saa nukuttua, viimeyönä sain unta joskus yhden jälkeen, ja aamulla heräsin jo ennen kuutta!! |O Ja siihen väliin mahtui 3 vessareissua. Kun ei vaan saa unen päästä kiinni, vaikka miten väsyttäisi! Ei löydy hyvää asentoa, ja vauva potkii ja möyryää niin lujaa aina yöllä!

Mulla oli närästystä joskus viikoilla 22-29, mut sit kun vauva laskeutui jo silloin tuonne ihan alas, niin ei oo närästellyt sen jälkeen. Mulla rennie auttoi sillon.

Mikähän on, kun hirveästi iho kutisee joka puolelta, ei oo mitään uusia pyykkipulvereita tai suihkusaippuoita tms. edes ollut käytössä.. tuntuu että ihan mahdoton syyhy joka puolella.

Pitäisköhän koittaa vielä kerran saada unen päästä kiinni, väsyttää.. :kieh:

Katja ja rv 34+4
 
Huomenta hei!

HeMa Nii periaatteessa miksi niitäkin ei vois sanoa kummeiksi ihan vaan. Jotenkin ajattelin vain että toi kummi sanoa on kirkollinen ja jos he ite on valinneet ettei kuulu kirkkoo niin ei viiti sellaista käsitesanakaa käyttää ja kun kuitenkaa ei sitten "virallinen" kummi ole seurakunnan mukaan. En nimittäis tuota "epävirallinen kummi" sanakummajaista halua käyttä, koska haluan että ne on ihan yhtä virallisia kuin ne kirkkoon kuuluvatkin. En tiä, ite taas pähkäilen omiani ja vissii taas liian monimutkaisesti :LOL: En tiä saiko kukaan edes selkoa (taaskaan :D) tuosta mun sepustuksesta.

Täällä kans heräilty yöllä useemman kerran veskiin, onneksi sentään kuopus ei niin useesti juoksuttanu. Varmaa tuossa myytämä yö sitten täyskuu vaivasi, niin pompotti moneen otteeseen yöllä. Ei silläkää mikää hätä ole, haluis vain että äiti nukkuis sen kainalossa. Nukahtaa heti ku menee siellä käväseen, mutta on se rankaa ku pätkiä vain saa sitten ite nukkua. Miestäkään ei tohi pompottaa sinne, ku joutunee muutenkin herämään 4 jälkeen töihin.

Mulla issia alkoi vaivaamaan jo ennen ku heräsin kunnolla tai siis heräsin siihen ku vaihdoin asentoa niin aivan järjetön pisto vaa tuntu tuonne pakarasta lonkkaluihin asti :kieh: Kiva aloitus aamulle, joka sattunee olemaan viekä esikon kerhoaamu, lyllertämistä on siis luvassa. Nuorempi pitänee vielä pulkan kanssa ottaa mukaan. Mutta jospa hänki innostuis kävelemään suurimman osan matkasta. Meinaa olla aina näin aamusta vaan niin änkyrä toi nuorempi.
Mutta kahtellaan.
Nyt ruokkiin poijjaat et keritään ajoissa lyllertään kohti kerhoa:)

Saaru ja Aattomiäs 35+3
 
Huomenta kaikille,

Unettomuus tuntuu vaivaavan enempi ja vähempi muitakin kun muita. Itse olen jotenkin ajatellut, että jospa kroppa tässä vaan valmistautuisi siihen vauvan kanssa yöheräämiseen? Mä herään öisin suurinpiirtein kahden tunnin välein ihmettelemään kaikenlaista, lähinnä sitä miten onnellisen näköisenä mies nukkuu mahallaan vieressä :p

Mä olen varmaan ollut tosi onnekas, kun muo ei ole raskausaikana närästänyt kuin ehkä kerran tai kaksi ja silloinkin söin tosi maustettua ruokaa. Renniet on kyllä kaapissa mutta enempi niitä toi ukko popsii.

Tännekkin rantautui eilen illalla joku vatsataudin poikanen, onneksi ei sentään ole tarvinnut oksentaa, mutta toisesta päästä tulee sitten senkin edestä, yök. Toivotaan että menee pian ohi.

Huomenna on jälleen neuvolan vuoro ja vähän taas ihmetyttää kun joutuu menemään uuden terveydenhoitajan vastaanotolle. Eipä ole vasta kun neljäs th raskauden aikana. Onkohan meidän terveyskeskuksessa joku ongelma kun henkilöstön vaihtuvuus on noin suuri? Jotenkin tuntuu kurjalta se, ettei voi luoda luottamuksellista suhdetta kehenkään ja joka toisella käynnillä saa selittää kaiken, ihan hedelmöittymisestä lähtien, alusta. Yhtään ei jaksaisi, mutta parempi varmaan olla valittamatta :$

Meillä vaaveli on pää alaspäin, mutta potkut tuntuvat sivuilla. Köllöttelee siis sillai että selkäranka ja peppu ovat tuossa pötsin vasemmalla puolella ja kädet ja jalat vastaavasti oikealla, mutta kai se ehtii vielä oikeaankin asentoon hiippailla ennen H-hetkeä? Sen verran ainakin tiedän, ettei meillä neuvolalääkäri pysty sanomaan missä asennossa vauva on (viimeeksi kysyi multa asiaa ja kun en tiennyt niin asia jäi siihen ), joten voihan se olla että joutuu vielä käymään polilla tarkistuksessa.

Mitenköhän ton miehen saisi keskustelemaan vakavasti kummeista ja nimistä? Meillä on yksi ainoa henkilö jota ollaan päätetty pyytää kummiksi (toivottavasti suostuu ), mutta ainakin yksi vielä pitäisi keksiä. Nimikin meillä oli mietittynä poikavauvalle (jos siis on poika), mutta nyt sekään ei kelpaa eikä tyttöjen nimissäkään ole kuulemma yhtään sellaista kivaa, jonka haluaisi antaa lapselle. Eilen sitten vähän hermostuin aiheesta ja tokaisin että olkoot sitten nimetön koko lapsi jos isäntää ei kerran kiinnosta. Saas nähdä onko tuolla mitään vaikutusta asiaan.

Jos vaikka lähtis tästä aamupalan laittoon ja sitten miettisi tota järjetöntä pyykkivuorta!

pötkylä ja pikkuElvis 32+4
 
itse olen noiden uniasioiden kanssa huomannut sen että kun illalla unijuna tulee niin kyytiin on hypättävä ja heti.muuten valvon yli 12 ja sit aamulla on vaikeaa nousta ylös.välillä valvon yöllä pidempään kun heräilen mutta yleisesti ottaen nukahdan aika helposti takaisin,pahimmillaan on kyl valvottanut 2 tuntiakin :|
taitaa se luonto valmistella heräämisiin.

pötkylä:samalla tavalla mullkain vauva köllöttelee eli vaihtaa asentoa kyljeltä toiselle.harvoin kai ne ihan suorassa köllöttää?ainakin mulla esikkokin kölli näin vikat viikot.
pää oli vaavilla kumminkin jo keskiaukeamassa terkkarin mukaan ja sanoi että siitä tuskin enää pään asento muuttuu.kiva niin.

aamiaiset on syöty ja pitäis varmaan lähteä tytön kanssa ulkoilemaan kun viikonloppuna oli niin kurjat kelit ettei ulkoilu kiinnostanut.vois vaikka kävellä kirpparille katsomaan olisko sinne ilmestynyt jotain uutta ja kivaa.vauvalle tuota pientä vaatetta on riittämiin,isompaa vois jo varastoida jos löytyy.
rv 33+6
 
Ja huomenta,

minäkin täällä taas. Synttärit on juhlittu ja juhlija on nyt sitten 40 asteen kuumeessa. Että hyvät juhlat oli. Ja lauantaina sitten aukesi vasen silmäkulmä, on ihan hirveen näköinen, mutta ei voineet tehdä sille mitään kun on niin tossa kulmassa. Että onneksi nuo 3 vuotiaat jo saa äidin sydämen liika kierroksille. Onneksi jäi täytekakkua ja suklaakakkua niin voi tossa kohta herkutella.

Meikäläisellä on sellaiset turvotukset päällä kun illalla ei päässyt kävelylle, ettei tosikaan. Jalat on kuin norsulla ja kädet on sellaiset mukavat. Tää kirjoittaminenkin tekee jo aika tavalla kipeetä. Ja vaihteeksi taas aamupalan jälkeen kävin tota posliinia suutelemassa, ei siis vatsatautia vaan tää ikuinen aamupahoinvointi jatkuu edelleen, hah. tai jos tarkkoja ollaan niin söin yhden haukun liikaa leipää....Mutta kun aina ei voi tietää kuinka paljon sitä ruokaa milloinkin mahtuu, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Seli seli. No siinäpä ne mun navan jutut, ai niin Irmeli vetää sellaista hyörinää tuolla ettei tosikaan vielä kun saisi selville mihin mikäkin ruumiinosa milloinkin osoittaa. Perjantaina on neuvola-lääkäri, sen pitäisi kirjoittaa lähete sinne synnytystapa-arvioon. Ihanaa kun ne katsoo utralla niin näkee taas millainen matonen tuolla mahassa on...Ihan kuin se enää olis matonen :LOL: :LOL:

Tänään ollaan pojan kanssa sitten ihan sisällä ja varmaan katsotaan kaikki dvd:t ja lupasin tehdä sen kanssa eilen lahjaksi saaduilla muivailuvahoillakin jotain. Saatiin myös sormivärit, mutta ne säästetään johonkin toiseen hetkeen.

Nyt mä lähden katsomaan Nalle Puhia ja nauttimaan leipäilystä

Nuuskis
 
Katja: jos sulla on sitä kutinaa kovasti, ja esim kämmenissä, tai siis jossain muualla, kun yleensä kuivan ihon kutinapaikoissa, niin mainitse siitä neuvolassa. Ottavat verinäytteet, ettei ole kyse raskaushepatoosista. Maksa-arvot nousee, ja se aiheuttaa kutinaa.

Mä olin eilen perheen kanssa tuolla ulkona köpöttelemässä. Ihan rauhallisesti käveltiin, ja matkaaki kerty ehkä n kilsa, ei sen enempää. Sit oliki koko illan tosi tukala olo. Menkkamaiset kivut alavatsalla ja selässä, sekä supistuksia lisäksi. Alkuun tuntu, ettei niissä mitää taukoa ollu, tai en tiä oliko vaan muuten kipua, mut sit tuli supistuksina myöhemmin. Ei kyllä mitenkää säännöllisesti, en kelloa katsonu tms. Onneks loppu sitte, eikä yöllä ollu enää mitää. Mut ei ole helppoa miettiä, että onko nää nyt supistuksia, vai jotain muuta jomotusta vai mitä- vaikka on jo kolmas raskaus... Terkkari sano viimeks, että ihan ennakoivatki supistukset voi olla uudelleensynnyttäjillä tosi kipeitä. Sanoi, että monet käy useammankin kerran loppuviikoilla "synnyttämässä", mut tulevat takasin kotiin, kun ei synnytys ollutkaa vielä alkanut :headwall: Sekavaa tää mun teksti, koittakaa saada selvää... Nyt lähdetään ulos ton tyttösen kanssa, toivottavasti ei eilinen toistu.

Niipalla oliki ihania kummirunoja! Meillä on kans kummiongelma. Noilla kahdella vanhemmalla on jo läheisimmät kummit, kolme kpl kummallakin tai periaattees neljä, kun molemmilla on sellaset kummit, joiden puolisoo ei ole pyydetty, kun on suhde ollu vielä niin tuore silloin. Mies ehdottiki leikillään, et pyydetään nyt ne puuttuvat puoliskot tälle kolmannelle :LOL: no, jos ei kuitenkaan. Yks ehdokas meillä on, mut muuten täytyy vielä miettiä. Kummit kysytään vasta sit, kun vauva on jo syntynyt.
 
Palstalla kyllä huomaa, että osalla on jo alkanut äitiysloma. Sen verran tiuhaan tahtiin tulee kirjoituksia, hyvä niin :)

Kummeista: olemme miehen kanssa miettineet etukäteen ketä tullaan kysymään. Yksi pari on vielä vähän epävarma, mutta melko varmat valinnat ollaan tehty. Toivottavasti suostuvat ;)

Vatsalihakset tuntuvat siirtyneen täällä tuonne jonnekkin kylkiin. Ei ole mitään toivoa päästä nousemaan suoraan ylös sohvalta tai sängystä. Pitää tulla kyljen kautta ainakin jos makoilee.

Tays synnytysvalmennus on meillä ma 10. ja 17.12. Piti ottaa noinkin myöhäiset ajat, koska silloin oli vielä epävarmaa koska muutetaan Tampereelle. Tyttönen ja Cattie voivat varmasti tulla kertomaan millaista oli, kun ovat itse siellä ensin käyneet.

Shakki meillä on sama tilanne asunnon suhteen kuin teilläkin. Edelleen odotellaan sitä ostajaa. Pitää vain jaksaa toivoa, että joku haluaa ostaa asunnon itselleen joululahjaksi ;) . Toivotaan, että asuntomme menevät pikapuolin kaupaksi! Olisi varmasti meille molemmille paras joululahja :)

Nukkumisesta on ollut myös paljon puhetta. Itse olen jotenkin pystynyt nukkumaan tyynyjen avulla. Yöllä herään kyllä vessaan ainakin 2 kertaa ja uni on jotenkin katkonaista välillä. Itse en kyllä halua valitaa omista nukkumisistani ollenkaan, koska miehelläni on ollut noin 3 viikon ajan todella pahat uniongelmat. On nukkunut vain 2-3 yönä normaali pituiset unet, muina öinä 0-5h. Unilääkkeetkin on käytössä (ihan kunnon annoksia välillä), mutta silti tulee välillä öitä ettei hän nuku lääkityksestä huolimatta. Kaikkea mahdollista on kokeiltu, rentoutumiskasetteja lukuunottamatta. Tekee tosi pahaa katsoa vierestä, kun ei voi tehdä oikeasti enempää nukkumisen suhteen.

Närästystä on aika ajoin täällä, muutama viikko sitten närästys oli pahimmillaan mutta onneksi Rennie auttaa. Liitoskivut ovat uusin vaiva, joka on alkanut vaivaamaan. Välillä tuntuu, että joutuu vaapumaan paikasta toiseen kun niin sattuu tuonne nivusiin :| . Asiaa ei kyllä ole helpottanut ollenkaan se, että olen viime päivinä pakkaillut tavaroita ahkerasti baanaanilaatikoihin. Alaselkä myös ihan jumissa, masuun alkaa ottamaan aina jossain vaiheessa. Yhtä laatikkoa olen välillä kantanut asunnon sisällä, mutta sekin on kyllä liikaa :| . Muuttopäivänä (niitä on kyllä yhteensä 3..) pitää sitten vain olla päättäväinen, ettei kanna ainuttakaan laatikkoa, toimia vain töiden johtajana :LOL:

Nyt taas laatikoiden kimppuun. Huomenna lähtee ensimmäinen kuorma, joka puretaan kylläkin vasta lauantaina Tampereella.

Afu ja mini 32+0
 
TERVENS!

Meille syntyi eilen aamulla kolme pentä kissanpentua. Kyllä ne on sitte suloisia. Ei millän malttais muuta tehdä kun niitä katsella.

niin jasitte ei meinaa näppäimistö toimia. kirjoittelen lisää kunsanongelmn korjattua....
 
Jokohan toimisi...

Hirveetä kirjoitta kun sain puolessa tunnissa ton edellisen kirjoitettua. Mutta kun päätin että jotain laitan niin en sitte voinu keskenkään jättää.

Meillä olis ja tänä viikonloppuna tytön 6 vuotis synttärit. Onneks jo pärjäävät kavereiden kesken niin ei tarvitse kun laittaa ns. noutopöytä heille tarjottavia. Ja sitte kun toi tyttönen on niin kova auttamaan että todennäköisesti haluais siivota koko torpan itse. Täytyy vaan vähän jelpata esim. lattioiden pesussa. Poikaa nyt en saa millään auttamaan vaikka lahjoisin ja kiristäisin. Uhkailulla(ei kavereita ollenkaan) saan vähän liikettä häneenkin.
Leipomiset ajattelin jättää tonne perjantaille tai muuten ne on syöty jo paljon ennen juhlia.
Nukkumisesta: Minäkin heräilen ihan hirveesti yön aikana vaikka ihan muuten vaan. Viime yönäkin kävin kaksi kertaa katsomassa pentuja ja kävelin ympäri kämppää ihmettelemässä. Kai se kuuluu just siihen yö heräämisiin valmistautumiseen. Mutta en muista että näin paljoa olisin heräilly silloin kun noita edellisiä odotin. Ei mua kuitenkaan päivälläkään ihmeemmin nukuta. Vaikka eilenkin heräsin ylös kissan kanssa jo puoli neljä niin en saanut päivällä kun puoleksi tunniksi torkahdettua kun oikein yritin. Havahduin sitte hereille kun mies jutteli tytön kanssa. Normaalisti mua ei saa hereille päivälläkään kun puoli väkisin jos satun nukahtamaan. Ehkä sitä on niin tohkeissaan noista uusista karvakorvistakin...
 
Tosi kivan väriset vaunut oli tyttönen ostanut =)

Nukkumisesta, niin mä oon taas nukkunut nyt pari yötä tooooosi hyvin, toki vessassa on täytynyt käydä, mut se ei haittaa kun heti nukahtaa uuestaan. Mutta aika vaihtelevaa, joskus se uni ei tuu millään ja toisinaan nukkuu kun tukki 10 h kevyesti.

Mirkkuli onnea pennuista, ne on varmasti ylisuloisia :heart:

Vatsalihakset? Mitkä ne on? :LOL: Kyllä vähän joutuu soveltaan kun nousee, mutta noin kyljen kautta se käy viä yllättävän sutjakasti.

Meillä on kans pohdittu tota kummivalintaa, tai no yks pariskunta taitaa olla selvä, mutta sit mä ehdottomasti pyydän mun parhaan ystävän, mutta en nyt sit tiä pitäskö hänen mies pyytää myös? Siis he ovat avoliitossa, toisaalta on sellainen olo kyllä että vois pyytää, mutta en tiä, häntä ei kyllä vielä hirveen hyvin tunneta.. Tietääkö kukaan että voiko kummeihin sit lisätä just puolison jos vaikka menevät naimisiin? Siis 3-4 kummia tulee.

Meillä on tänään sit se synnytysvalmennus illalla, tulempa sit kertoileen mitä siellä tapahtui.

Cattie ja Osku 33+3 :heart:
 
Täälläkin tuo sohvalta ja sängyltä ylösnouseminen tuottaa jo pikkaista ongelmaa, ainakin jos on makuulla. No mies auttaa tarvittaessa, mutta vielä olen kyllä yrittänyt ihan itse päästä nousemaan.
Hetkosen kuluttua lähetään sitten niille jouluostoksille ja voishan niitä imetysliivejäkin samalla kattella. Eilen myös päätin, että haluan olohuoneeseen ja makkariin uudet verhot, nekin siis saattavat olla mukana matkassa, kun kotiin tullaan.
Onnea Mirkkulille kissavauvoista :flower:
 
Kerhoreissusta selvitty, nipinnapin.. On tuo jo yhtä tuskaa. Saa nähä jaksanko enää montaa reissua tekasta. Harmittaa vain jos jää pojilta tuo kerhoilu pois. Pitääkin siskolta kysästä, ku sillä on tyttö samassa kerhossa etä oisko se voinu hakasta aina tuon esikon mukaan samalla ku vie tyttönsäki. Senkin kuitenkin helpottais vähän jos reissukerrat vähenee. Nytkin käy issiaksessa kauhia jomotus sekä liitoskivut tuli kehiin, olo on kuin ois pudonnut pyöräntangolle. Sitten vielä kaiken hyvän lisäksi pulkkaa kiskoin koko matkat umpihangessa(menomatkalla) ja tulomatkalla sitten tuossa isossa mäessä kaaduin :'( Liukaskohta oli peittynyt lumen alle, niin jalka lipesi. Onneksi ei pahasti tärähtänyt, mutta makiasti venähti pepusta,reidestä sekä nivusesta lihakset. Kivannäköista varmaa oli mun kotiin vaappuminen. Ja ihanasti sattuukin. Huomenna ois sama reissu edessä, ja neukkareissu siinä samalla. Torstaiksi pitää jo kosiskella siskoa...

Mutta nyt pakko mennä syömään ja sitten sohvalle levähtään..
 
Ainiin, sängynrenkaistakin soitin, aikovat ottaa selkoa mikä niissä mättää..Soittelevat sitten mahollisimman pian takasin..

Niipa Mulla odottaa jo uudet jouluverhot tuolla kaapissa laittamista. Viikonloppuna sitten voikin jo jouluhommeleita alkaa laittamaan ja saan laittaa ne verhotkin :heart: Mä oon ihastellut noita verhoja jo viime vuonna, mutta niin myöhässä olin niitä tilaamassa ja olivat loppuneet kesken. Tänä vuonna olin sitten ajoissa, varmaan jo lokakuun alussa ne tilasin :D
Tälläiset verhot mulla, kaveriksi niille tulee valkoiset paneeliverhot (olohuoneeseen)

 
Ihanat jouluverhot Saarulla! Mä oon kans yrittäny ettii sopivaa pöytäliinaa jouluksi, mutta vielä en ole löytänyt..

Nukkuminen on mulla ainakin nyt "kausittaista" eli useampi yö peräkkäin voi mennä niin, etten millään saa unta illalla, tai aamulla herään turhan aikasin ja vähästä uniajastakin ravaan vessassa useamman kerran. Sitten taas välillä nukun hyvin pitkät yöunet. Esim. toissayönä nukuin n. 11 tuntia ja vain kerran heräsin vessassa käymään.

Tänään olisi meillä toinen perhevalmennus, aiheena synnytys. Saa nähdä iskeekö tuon jälkeen paniikki, kun vielä en juurikaan ole synytystä miettinyt enkä siten jännittänytkään. Huomenna olisi sitten "ylimääräinen" neuvolalääkäri ja selviää vieläkö mun tarvitsee töihin mennä vai saanko lopunkin sairaslomaa.

Mutta nyt taas jos yrittäis tehdä jotain hyödyllistä välillä...

Niin ja Mirkkulille onnitteluja pennuista!

Maija 31+3
 
Soittivat just niistä renkaista sitten takasin. Tuohon sänkymalliin ei kuulema kuulukaan renkaita.. |O Nettisivulla just tuossa mallissa on kyllä renkaat alla ja luki vielä et renkaat myydään erikseen. Ja silloin kun ostin noi niin myyjäkin sanoi että siihen saa lisänä renkaat, mutta nyt sitten sanottiin ettei siihen kuulukaan. Renkaat kuuluu pinnikseen jossa on laskettava reuna. *huoh*
No kaupat saa kuitennin peruttua, mutta rahana ei saa takasin, hyvittävät johonkin ostokseen sen sitten. Mutta se nyt ei haittaa ku oli tarkoituskin ostaa tuohon pinnikseen kuuluva (saa nähä sopiiko/kuuluuko sekään sitten tuohon malliin :LOL: ) puinen hoitotasolevy.
Ihan järkkyä ku mulla sattuu toi kaatuminen. Masuun ei satu ja siellä normi myllerrys käy, mutta nivunen ihan hellänä ja käveleminen on tuskaa :'( Onneksi tänään ei ole enää mitää pakollista menoa/hommaa.
 
pötkylä puhuit tuollaa mmuutamasivu taakseppäin että sulla tullut selluliittia jalkoihin.. mulla vähän sama vika.. ei oo ennen ollu vaika tätä omaa pyöreyttä löytyy mutta nyt tossa loppukesästä huomasin että reisien ja papun levähdettyä sain sitä kuuluisaa selluliittia myös reisiin.. :kieh: ottaa niin päähän!!

cattie kysyit tuosta meijän poja nimestä niin ihan oskari on nimi mutta oskuks kutsutaan :)

tänään oli meillä ultra.. pikkunen ei lainkaan liikunut vaikka yritettiin herättää.. no sit ne jotain siinä tutkiskeli ja no selvis että paikat on sormen verran auenneet mutta ei sen enempää siitä puhuneet.. vaikuttaako se sormenverran auennnut tässä vaiheessa mihinkään?
ja vauvalle saatiin painoarvioksi n.1800g et ihan hyvän kokonen ja enää ei tarvii mennä ultraan kun kasvaa normaalissa tahdissa :) toisaalta pettymys toisaalta helpotus jos kukaan ymmärtää.. meinaan sillä pettymyksellä sitä että ei sieltä sit tuukkaan pikkunen vauva niinku isoveikka eli vähän jänskättää synnytys jos tulee normikonen :whistle:

joku kysy uudelleensynnyttäjien vaivoista niin täällä kyllä on niitä enemmän tai ainakin tuntuu siltä että kaikki on paljon vaikeempaa ja olokin on nin kankee että hyvä kun pääsee sängystä ylös..

nyt tämmönen astetta "nolompi" kysymys :ashamed: onko kellään muulla tuonne alapäähän tullut ns.suonikohjuja? :ashamed:
en keksi niille muita nimikkeitä kun kaveri joskus siitä mainitsi ja nauroin vaan ja nyt olen huomannut että olen niitä itselleni saanut.. :( eli noissa ulommissa huulissa on toisella puolella oikeen kunnolla koholla oleva ja sit tuolla sisäpuolella kans.. jotenkin inhottaa sana seksi noitten takia kun mua itteeni ällöttää ja ainakaan en haluu et mies näkee :ashamed: :snotty:

mut minä meen nyt!!!
ja mitäs tähän sanotte.. tuolla irc-gallerian tammimassuissa joku snao että aurajuustoa saa syyö jos se on suomalaista ja pastoroituun maitoon tehty.. mitä tuo siihen vaikuttaa? tämä on aika hankala juttu kun kaikki ovat mule aikasemmin sanonu ja jaellu lappuja et ei homejuustoa mut mikä siin on ettei sais syyä ja nyt joku sanookin et saa?

NAsu32+3
 
pikkuGreippi: olen ymmärtänyt, että homejuustoja/tuorejuustoja saa syödä jos ovat pastöroituun maitoon tehty (pastörointi tappaa listerian). Mutta en muista miten Auran kanssa (luulisin, että on pastöroituun maitoon kun on Valion tuote), mutta pitää tarkistaa kun käyn kaupassa.
 
Voi Saarua, mahtaa olla iljettävä olo varsinkin tuon kaatumisen jälkeen... voin vaan kuvitella. Mä köpöttelin ton neidon kanssa vähän tässä ympäristössä, ja nyt ei onneks tullu samanlaista supistelua kuin illalla.

Mulla oli ainakin n kaks viikkoo sitten sormelle auki kohdunsuu, kohdunkaula kuitenkin täysitkä. Mulle lääkäri sanoi, että uudelleensynnyttäjällä on tavallista, että näillä viikoilla on jo vähän auki. Jollain voi olla jopa senttejä auki monta viikkoo, eikä silti vauva synny normaalia aikaisemmin. Mä en siis asiasta huolestunut. Mihinkään uimaan en kyllä enää menis, tms, että hygieniasta pidän huolen. Jos mulla alkaa olla näitä eilisillan kaltaisia kipeitä supistuksia enemmänkin, niin sit täytyy varmaan tilanne tarkistaa uudestaan.
 
Pikkugreippi: En usko, että tuo kohdunsuun tilanne vaikuttaa sulla nyt mitenkään/mihinkään, kyllä varmasti lääkäri olisi sanonut muuten siitä. Mulla oli jo sormelle auki silloin viikolla 29+6, ja kohdunkaula oli lyhentynyt, silloin piti ottaa varovasti jonkun aikaa. Nyt mulla on jo pari senttiä paikat auki, mut saan silti liikkua ihan vapaasti, kun on jo sen verran viikkoja.
Kyllä mie oon ainakin syönyt valion aurajuustoa, koska sehän on pästöroitua. =)

Saaru:
Minäkin tänään postinhakureissulla liukastuin, en kaatunut, mutta horjahdin aika pahasti, ja oikea lonkka on nyt tosi kipeä. Tuo on salakavalaa, kun täällä oli viikonloppuna loskakelit, ja nyt on taas pakastunut ja lunta satanut jäätikön päälle.

Katja ja rv 34+4
 
pikkuGreippi mulla on kans myös noita noloja suonikohjuja tuolla alapäässä. Tuntuu kyllä seisominen joskus tuskaiselta :whistle: mutta onneksi häviävät synnytyksen jälkeen..

Olen kans muutamana yönä noussut puoli neljän maissa ylös ku ei saa nukuttua sitte kyllä illasta olen aivan tööt!

Saaru Harmillista että kaaduit ja venäytit lihaksesi, toivottavasti ei kauemmin ala vaivaan. Kurjaa nämä liukkaat kun saapi muutenki kulkea kieli keskellä suuta. Pidetään peukkuja ettei kukaan muukaan loukkaa itseään.

Vaikeuksia alkaa täälläkin teettään tuo makuulta ylös nouseminen ja tuntuu että maha on aina eessä :LOL: Onneksi tämä ihanuus on kuitenki loppusuoralla.. mä nimittäin olen NIIIN hajamielinen ja kärtyinen kuin MIKÄ enkä tänään ole saanut mitään aikaiseksi :ashamed:

glaudia ja vauveli rv33+5
 
Täälläkin on mennyt pakkasen puolelle ja kun hain postin niin meinasin rappusissa vetää ihan kunnolla nurin, onneksi sain kaiteesta kiinni. Meillä on osittain puisia rappusia ja ne kun menee jäähän niin ovat tosi liukkaat. No onneksi ei käynyt pahemmin. Ja toivottavasti Saarukin siitä selviää ilman suurempia.

Laitoin juuri sämpylätaikinan kohoamaan, kun on kerran aikaa itse leipoa niin saa sitten kohta tuoreita sämpylöitä taas kaksin käsin vetää, onneksi noi meidän miehetkin on leivän syöjiä, niin eivät ehdi hapantua. Huomenna ajattelin tehdä ruisleipää, jos vaan saan itsestäni aikaiseksi.

 

Yhteistyössä