**TAMMIKUU2008**marraskuu

Sateista päivää!

...kyllä on kurjaa kun vaan koko ajan pitää tuota vettä taivaalta sadella. Eilen kävin sitten siellä kaverin luona kyläilemässä, oli aivan ihmeissään kun näki vatsani, kuulemma kauhean isolta näyttää. Oli kyllä tuleva kummitäti innoissaan, kun sai hiukan mahaa "tökkiä" ja näki vatsan päältä kuinka vauva siellä liikuskeli. Voi voi sitä päivittelyä...

Täällä myös kynttilä paloi eilen keittiön ikkunalla ja liput olivat joka puolella puolitangossa.

Vaikka täällä vasta ensimmäistä odotellaan, ostin miehelle sellasen paidan, jossa on teksti superman (man- teksti vedetty yli ja sen tilalle laitettu daddy) oli aivan pakko ostaa, koska muutenkin olen aivan hurahtanut kaikenmaailman tekstipaitoihin...

Nyt pitäisi lähteä käymään postissa ja sitten siivoomaan :(
 
Tänään siis viikkoja tasan 30 ja neuvolassa piipahdettu, kaikki ihan kivasti, tosin painoa tullut hieman liikaa mielestäni (yli 700g/viikko) Nyt siis vajaa 6kg kaiken kaikkiaan. Sokerirasitus oli ok, onneksi. Saa siis hieman jouluna herkutella ym. Sf oli 29, verenpaine 110/79, liikkeet ++, syke 140. Tarjonta oli aluksi kuulemma rt, opiskelijan mukaan. Vähän ajan päästä vatsassa muljahti kunnolla ja terkan mukaan taas pt, uskon kyllä tuohon pt:n paremmin. Eli ihan positiivisin mielin mennään eteenpäin.
Päätimme sittenkin kunnostaa mökillä olevan vanhan pinnasängyn tulokkaalle ja nyt sitten siihen olen verhoja ym. katsellut, jospa sitä huomenna suuntaisi kangaskaupoille.
 
Sain sitten saikkua 2 viikkoa. Sen jälkeen onkin töitä enää yksi viikko ja kaks päivää. Jään sitten talvilomalle ja äitiyslomalle. Sisätutkimuksen mukaan kaikki kuitenkin kunnossa. Ongelmana väsymys ja siitä sitten tulee supituksia. Pyykin pesu, imurointi ja kauppakassit kiellossa. Kuulemma pahin liike supistusten kannalta on kumartua eteenpäin ja nostaa jotakin.

Käytiin eilen synnytysvalmennuksessa ja oli ihan kivaa. Meidän ryhmässä oli aika saman ikäistä porukkaa. Kaikki suunnilleen siinä kolmenkympin molemmin puolin. Yksi eri ryhmään kuuluva mies oli kyllä niin teinin näkönen. Istu siellä pipo päässä koko ajan. Meinas alkaan kyllä vähän jurppimaan. Heti niin kuin yläasteella olisi ollut. Siis sen pipon takia... ;) Mua alko tietysti supistelemaan siellä ja supistukset jatku kotona. Sanoin miehelleni, että mähän oon aina ollut nopea oppimaan. Yksi kerta valmennuksessa ja synnytys alkaa. Sitä ei oikeen mun huumori naurattanut :D

Saaru: Voit lisätä mun tiedot eka sivulle.
Laskettu aika 20.1, 1. lapsi ja MTHA
 
Alkuperäinen kirjoittaja raksunaksu:
Sain sitten saikkua 2 viikkoa. Sen jälkeen onkin töitä enää yksi viikko ja kaks päivää. Jään sitten talvilomalle ja äitiyslomalle. Sisätutkimuksen mukaan kaikki kuitenkin kunnossa. Ongelmana väsymys ja siitä sitten tulee supituksia. Pyykin pesu, imurointi ja kauppakassit kiellossa. Kuulemma pahin liike supistusten kannalta on kumartua eteenpäin ja nostaa jotakin.

Käytiin eilen synnytysvalmennuksessa ja oli ihan kivaa. Meidän ryhmässä oli aika saman ikäistä porukkaa. Kaikki suunnilleen siinä kolmenkympin molemmin puolin. Yksi eri ryhmään kuuluva mies oli kyllä niin teinin näkönen. Istu siellä pipo päässä koko ajan. Meinas alkaan kyllä vähän jurppimaan. Heti niin kuin yläasteella olisi ollut. Siis sen pipon takia... ;) Mua alko tietysti supistelemaan siellä ja supistukset jatku kotona. Sanoin miehelleni, että mähän oon aina ollut nopea oppimaan. Yksi kerta valmennuksessa ja synnytys alkaa. Sitä ei oikeen mun huumori naurattanut :D

Saaru: Voit lisätä mun tiedot eka sivulle.
Laskettu aika 20.1, 1. lapsi ja MTHA

Meillä oli valmennus keskiviikkona, ja se oli järjestetty saikulla auditoriossa, joka on kellarikerroksessa. Kätilön pitämän luennon jälkeen mentiin sitten tutustumaan kolmannessa kerroksessa olevaan synnytyssaliin ja lapsivuodeosastoon...monet pariskunnat lähti rappusia pitkin sinne nousemaan, ja minä sit aattelin että empä kehtaa hissiä käyttää kun ei muutkaan. Synnytyssaliin kun päästiin, niin supisteli kyllä meikäläistä niin paljon ja kipeästi että meinasin samalla reissulla jäädä sinne. :D

Katja ja rv 32+1
 
Sateista iltaa vaan kaikille!
Tuossa kun tuli luettua erilaisista vaivoista niin mainittakoon nyt vähän omistakin.Mulla on ilmaantunut ihmeellistä kipua ja jomotusta häntäluun tienoilla.Vähänkin pidempaan jos seisoskelee paikoillaan tai istuu kauemmin niin johan on ihmeellinen kipu häntäluun alueella.Ja siitä kun yrittää kävelemään niin kipeää ja hankalaa on.Aikaisemmissa raskauksissa vaivana oli iskias,mutta tämä on jotain ihan muuta...

Olin tuossa alkuviikosta myös kokoarviossa.Viikkoja silloin 28+4 ja arvioivat n.1,2kg eli ihan normaalimitoissa mennään.Mulla kun on noi sokerit tarkkailussa ja insuliinia olen pistellyt niin siitä syystä näitä kokoarvioita aletaan nyt tekemään.Lääkäri kyllä oli ihan hyvillään tuosta omasta painokehityksestäni.Vähän on tuo dietti lipsunut ja herkkuja tullut napsittua,mutta hyvillä vesillä kuitenkin ollaan.Painoa ei sinänsä ole tullut lähtölukemiin nähden,koska siinä alussa tuo sokeriseuranta tiputti lähtöpainosta sellaiset 4kg,joten nyt se alkaa olla tullut takaisin ja "nolllilla" ollaan.Itse olen ihan tyytyväinen,mulla kun on taipumusta muutenkin paisua olin sitten raskaana tai en.Ekasta ja tokasta tuli lähes 20kg ja kolmosesta ja nelosesta jotakuinkin 10-14kg.Tosin silloin jo lähtölukemat sen kymmenen kiloa suuremmat kuin ekoista...

Sairaslomaa lääkäri laittoi suoraan tuonne äitiysloman alkuun.Eli käytännössä en sitten mennytkään töihin hoitovapaan päätyttyä.Eipä siinä järkeä juurikaan olis ollut mennä nostelemaan potilaita,kun jo kauppakassien nostelu ja imurointi ym hommat kotosalla aiheuttaa supistelua.

Meillä on jo yhdet piparisatsit leivottu.Kuopus rupesi ykskaks kysymään,että koskas leivotaan pipareita.Mistä lie asian mieleensä saanut,mutta tuumasta toimeen ryhdyttiin.Kyllä se piparin tuoksu on niin ihana ja joulun mieleen tuova

Vointeja kaikille!

Nintendo 29
 
Hokkis mäolen käynyt uimassa liitoskivuista huolimatta, rintauinti on onnistunut hyvin koko ajan, mutta välillä vapari ja selkä on sattunut tuonne nivusiin.. Eli kannattaa mennä! Uiminen on musta muutenkin ollut nyt tosi mukavaa, kun olo ei vedessä niin painava. Hengästyttää vaan normaalia nopeammin ja palautumisajat pidempiä, mutta rauhallisella vauhdilla hyvin onnistuu.

 
Iltaa!

Pari päivää oli sit netti epävireessä ja kauheet vierotusoireet.. Netistä voi sitten tulla ihmeen riippuvaiseksi :D Kivasti olette kirjotelleet kaikkea, neuvolakuulumisiakin monilla.

Mitähän noihin vaivoihin sanois, itellä ei kyllä noita liitoskipuja juur tunnu olevan, iskias vaivaa oikealla puolella. Mulla ihan se carriwell tukivyö, auttaa vähän. Viikko olis töissä vielä jaksettava. Pahaltahan se rupee tuntuun, katotaan nyt, päivä kerrallaan ja rauhallisesti. Ylitöihin kyseltiin, meinasin siihen paikkaan tipahtaa et ette voi olla tosissanne! :LOL: Kysyykin viä. Turvotusta tuntuu kertyvän vaan koko ajan ihan järkyttävästi, se ahistaa.

Meilläkin kynttilää polteltiin eilen :'( kauhea uutinen.

Joulua pikkuhiljaa odotellaan ja lahjaideoita pohditaan. Aika vähälle jää varmaankin, rahat aika vähissä nyt loppuvuodesta kun tulee aina kauhea kasa laskuja, ylimääräisenä hammaslääkärilaskut, sit tuli veromätkyt, ne maksoin jo pois heti kiukuspäissäni :D ja siis muutenki mulle tuppaa stressi aina väkisin tunkea tähän loppuvuoteen.. Pipareita voiskin kohta puoliin leipoa ja torttuja :p

Nyt on kyllä jo niin väsy että täytyy lähtee nukkumatin kanssa treffeille. Huomenna ohjelmassa siivousta ja leffaan =) Sunnuntai menee varmasti ihan täysin lepäillessä.

Kirjoittelen taas paremmalla aikaa enemmän.

Rentouttavaa viikonloppua mammat!

Cattie ja Osku rv 31 :heart:
 
Iltaa,

Ultrakuulumisia tulin vielä kirjoittamaan ennen nukkumaanmenoa. Kävin siis Jorvissa tarkastuttamassa vauvan kokoa ja lapsiveden määrää. Lapsivettä on edelleen runsaasti, enemmän kuin normaalimäärä, muttei kuitenkaan liikaa. Vauvan päänympärys ja reisiluun pituus vastasivat viikkoja. Masun ympärys edelleen suurin ja kasvussa päin :( Painoarviokin oli huima 2,35kg! Joudun tiukentamaan diettiäni ja kahden viikon päästä ultrataan taas. Vauva on edelleen perätilassa (on ollut koko ajan). Lääkäri yritti katsoa ultralla, että onko napanuora liian lyhyt tai kietoutunut jotenkin vauvan ympärille ettei siksi kääntyilisi. Mitään merkkejä em. ei löytänyt, mutta sanoi että napanuoraa on vaikea nähdä. Juteltiin siinä sitten hieman siitä, jos vauva ei käänny vaan päättää pysyä istumassa. Sectio on yksi vaihtoehto. Toinen on synnyttää alakautta. Mun kohdalla se tosin ei välttämättä tule kyseeseen, kun vauvan painoarvio la:na on yli 4kg. Jos päädyttäisiin synnyttämään alakautta niin pitäisi kuvata lantio tarkkaan ja ultrata monesti, että saataisiin mahdollisimman tarkka painoarvio. Hirvittää koko ajatus... mutta olen myös todella leikkauskammoinen. No, vauvalla on vielä aikaa kääntyä itsestään. Mietityttää vaan, kun ei ole nytkään vaihtanut asentoa lainkaan, että onko joku syy miksei käänny. Kävin tuolla vauva-lehden sivuillakin etsimässä kokemuksia perätilasta ja löysin sieltä muutaman vinkin. Täytyy kokeilla.

Jimena, vielä pari tuntia näitä viikkoja, 31+6
 
Huomenta hei!
Voi kiesus mikä päivä sitten eilen oli. Kuopuksen toimenpide (korvien tuubitus) meni kyllä hyvin, mutta olipa poika kiukkunen sen jälkeen. Ihan tokkurassa ja kauhia kiukku, huus ja riehto :kieh: Jalat ei kantanu vielä kunnolla ku ois pitäny sängyssä hyppiä ja lähtee yksin juokseen käytävään. Oli mamma koetuksella, ku sai nostella, kantaa ja pitää kiinni "isoa" poikaa. Maha ihan pinkeenä ja vihlo makeesti. Jalatki oli niin turvoksissa että nilkkurisaappaat alko puristaa ja huimaamaan alkoi. Onneksi pääse päikkäreille sitten ku kotiin lopulta päästiin.
Eilen juteltii miehen kaa sitten joskos uutta autoa mietitään/kahtellaan, mutta taitaa olla ukolla niin kovat vaatimukset autolle ettei taida meillä rahat riittää uuden vaihtoon. Sanoinki et jos menee noin "höpöksi" niin unohdetaan koko juttu! Ne on noi miehet tuollaisia. Pitäs vissii taas tehä uusi visiitti sitten sinne lastentarvikeliikkeeseen ja testailla uudemman kerran noita kaukaloita alustoineen tuohon autoon.
Muuten tänään taas sitä perinteistä kaupassa käyntiä sekä siivoilua. Kaupasta ostan hiusvärin, ens viikolla tulee "oma hovikampaaja" kotiin leikkaan ja värjään tän mun pään :heart: Ihanaa! Jospa se pikkusen piristäis..

Rauhallista viikonloppua kaikille!

Saaru ja Aattomiäs 33+1
 
Rauhallista viikonloppua minunkin puolesta.
Olipa ihanaa herätä tänä aamuna kun nukuttiin kaikki puoli kahdeksaan asti!tai siis kello oli soimassa kun mies lähti töihin.
tytön kanssa värkättiin just isänpäiväkortit vaarille ja papalle.

Kohta pitäis alkaa taasen ruoan laittoon ,eipä tässä muutakaan tekemistä ole kun vettä tulee jälleen...ei tule ulkoilusta mitään.
 
Meilläki pitäs alkaa isänpäiväkorttien tekoon. Esikko on kyl tehny kerhossa jo kortin, mutta jos nuorempi tekasis omansa ja sitten vielä papalle jos tehtäisiin. Ukille ajattelin että laitetaan joku kiva kuva taikka videonpätkä sähköpostilla menemään:) Nykyaikainen kortti. Siellä ku ei päästä käymäänkää, ku asuvat sen verran kaukana.

Saaru *taas roikkuunee taustalla...*
 
Ihanaa, kun sataa lunta. Talvi onkin se paras vuodenaika.

Abbath on ilmeisesti kääntynyt oikeinpäin, kun kylkiluissa tuntuu melkoista jytkettä. Toivottavasti ei sitten enää käänny takaisin nurin. Ilmeisesti nyt on vaavi alkanut nikottelemaankin, kun masu tärähtelee hitusen parin sekunnin välein.

Nyt kun mut on taas jätetty yksin viikonlopuksi niin täytyy käyttää aika laadukkaasti -> shoppaillen.. Ajattelin ostaa parivuotiaalle kummitytölle sellaiset Aino- tossut joululahjaksi. Tytön äiti on kyllä aikas huumorintajuton ja nirso. Mitään muuta kuin pinkkiä ei voi käyttää.. Olen muutenkin toisarvoinen kummi muihin verrattuna, joten lahjani ovat menneet kirppiksille yms. Synttärilahjaksi ostetut Duplot ei vielä ole lähteneet myyntiin, mutta kaipa sekin aika pian koittaa..
Sitten ratsaan vaatekaappini kaikista turhista räteistä ja hankin niille kirppispaikan. Sitten jotain muutakin turhaa roinaa myyntiin johonkin mitättömään hintaan, jos vaikka pääsisi niistäkin eroon. Ärsyttävää, kun ei voi ikinä hankkia mitään uutta, kun kaapit notkuu kaikkea turhaa mitä ei ikinä kuitenkaan käytä.

Hirveän aikaisin te jo leivotte pipareita!

Nyt shoppailemaan ->

Napsukka ja Abbath 32+1
 
eilen oltiin neuvolassa ja pojalle otettiin siinä samassa se infulenssa rokote.
itellä n.kuukaudessa painoa oli tullu 500g... olin oikein yllättynyt ja iloinen tuosta :D mutta kai se sääbnnöllinen syöminen on sitten tuon saanut aikaan :D sf mitta taisi olla 28cm vai oliko se 27.5cm mutta jotain siihen suuntaan ja se on itseasiassa sama kun pojan kohalla viikolla 28 kun nyt tässä mennään viikkoa 30,joka tuli eilen täyteen eli loppusuora alkakoon :D
hmm.. aloin tuota sf mittaa vaan miettimään kun pojalla alko tuossa vaiheessa sen kasvu hidastua ja pienihän sitten olikin ja nyt sit tässä raskaudessa se on perjaatteessa viel vähemmän. no mut näkee sit loppukuusta ultrassa!

ja semmosia kuulumisia kun äsken tuolla irc-gallerian "tammimasut 2008" yhteisössä kävin niin näin semmosen uutisen että täällä nickillä pikkupeikko ja siellä krisu niin että tänään kuulemma heidän pikkupoika saapuu sektiolla maailmaan kun kuulemma tila heikentynyt.. en sen pidemmällee sinne taakseppäin lukenut että mitä on tapahtunut mutta voin laittaa tänne linkin siitä jos joku haluaa käydä kurkkimassa. eli ensimmäinen tammivauva saapuu jo nyt pienenä keskosena maailmaan. pikkupeikosta ei siis vähän aikaan kuulu mitään!

tässä linkki (toivottavasti se näkyy) http://irc-galleria.net/channel.php?channel_id=2242055

mutta minä tästä räkätautisena lähden...
 
Tässä kuulumisia sängyn pohjalta..

Rv32+2 tänään.

Koko viikon olin kätilöopistolla sisällä. Totaalinen liikkumis kielto. En saa edes istua. Jo viikkoja sitten alkaneet supistukset ovat saaneet aikaan seuraavaa: Kohdunkaulaa jäljellä 2,2cm, olen jo melkein kolmelle sentille auki ja kohdunkaula pehmentynyt. Koko kohtu jo laskeutunut ja lapsen pää kiinnittyneenä. Nyt sain tulla kotiin lepäämään viikonlopuksi koska alko jo hermot mennä sairaalassa. Tietysti tietyillä säännöillä: vessaan saan ainoastaan nousta. Sain kättärillä supistusten estolääkettä mistä ei ollut apua. Vauva sai kortisonia kaksi kertaa jotta kehkot kehittyisivät nopeammin.

Nyt sitten vaan levätään..

Maanantaina menen takaisin sairaalaan ja jos on tilassa tapahtunut pienikin muutos niin takaisin sinne osastolle koko loppuajaksi. Viikolle 34 asti ne haluaa ainakin pakkolepoa jatkaa sen jälkeen saa syntyä jos on syntyäkseen.

Vauva voi hyvin! Tekee jo hengitysharjotuksia masussa.. Painoarvio on 1700g.

Sain stressin aihetta lisää kaksi viikkoa sitten kun migreeni tutkimusten yhteydessä päästäni löydettiin pieni sentin levynen "patti" vasemmasta otsalohkosta. Sen lisätutkimukset aloitetaan heti vauvan synnyttyä. Nyt ei neurologit osanneet vielä sanoa mikä se on..

Että näin...

Meiming & Kaapo Rv.32+2
 
voii meiming parkaa :/ kyllä nyt koetellaan myös sinua...
koita levätä vaan niin vauva pysyisi vielä vähän masussa :) mutta ihan kivan kookseltahan se jo kuulostaa jos kerta 1700g:kin jo painaa... eli sitten 24viikoilla se on sen 2kiloa aika varmasti... voimia sinne :heart:

Katja87 :just kävin tuolla yhteisössä kattomassa ja Lizardus joka täälläkin taannoin kirjoitteli niin on ollut yhteydessä pikkupeikkoon ja kirjoitti näin

"Juuri sain Krisulta viestiä,elikkäs heille on siime yönä klo.02.40 syntynyt sektiolla hyvin pikkuinen poika,1210g ja 38,5cm.Oli alkanut yöllä synnytys käynnistymään luonnollisesti niin siksi joutivat leikakamaan jo silloin.Krisulla olo muuten ihan ok,mutta leikkaushaavassa on kipuja...."

eli kaikki vaikuttaa olevan hyvin.. eli ensimmäinen tammikuinen on nyt saapunut pienenä maailmaan :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:
voii meiming parkaa :/ kyllä nyt koetellaan myös sinua...
koita levätä vaan niin vauva pysyisi vielä vähän masussa :) mutta ihan kivan kookseltahan se jo kuulostaa jos kerta 1700g:kin jo painaa... eli sitten 24viikoilla se on sen 2kiloa aika varmasti... voimia sinne :heart:

Katja87 :just kävin tuolla yhteisössä kattomassa ja Lizardus joka täälläkin taannoin kirjoitteli niin on ollut yhteydessä pikkupeikkoon ja kirjoitti näin

"Juuri sain Krisulta viestiä,elikkäs heille on siime yönä klo.02.40 syntynyt sektiolla hyvin pikkuinen poika,1210g ja 38,5cm.Oli alkanut yöllä synnytys käynnistymään luonnollisesti niin siksi joutivat leikakamaan jo silloin.Krisulla olo muuten ihan ok,mutta leikkaushaavassa on kipuja...."

eli kaikki vaikuttaa olevan hyvin.. eli ensimmäinen tammikuinen on nyt saapunut pienenä maailmaan :heart:


Voi että, ompas se ollut pieni :heart: Mutta ihana kuulla että vaavilla kaikki kunnossa kuitenkin luultavasti. Minun pikkusisko on ollut aikalailla samankokoinen syntyessä, 1230g, ja 38cm pitkä.. Saa vaan pikkupeikko aika kauan odottaa ennenkuin vauvan kotia saa, ehkäpä jouluksi??. Mutta kaikkien niiden keskenmenojen jälkeen pääsi sitten onneksi kuitenkin noin pitkälle =)
 
Heips vaan kaikille! Täälläkin ollaan oltu netti pimennossa ja todellakin paljon olit ekstiä tullut! Mukavaahan se vain on et ihmiset jaksaa kirjoitella.

Meillä oli neuvola lääkäri maanantaina ja kaikki oli muutens kunnossa mutta sf-mitta huoletti lääkäriä.. Totesi kuuluvasti;et mitenköhän mahdetaan saada tuo vauva ulos kun noin kasvaa... Tuli vähän huono mieli. Mutta olen kuullut, että tuo mitta ei välttämättä tarkoita sitä et olisi iso kokoinen tulossa... Passitti kuitenkin ylimääräiseen ultraan ja sekin vasta 28.12 joten mitä silloin enään ehditään tehä?? Olisin luullut et olisi päässyt aikaisemmin sinne ultraan. Painoa oli tullut lähtöpainosta 8kg ja kuukaudessa kilo, joten siihen olin kuitenkin tyytyväinen. Onneksi on voinut vielä liikuskella hyvin vaikka supisteleekin...

Tein miehelleni isyyspakkauksen tuossa viikolla kun sain VIHDOINKIN äitiyspakkauksen. Availimme yhdessä omia pakkauksiamme ja hauskaa oli. Taisi mieheni olla enemmän kuin tyytyväinen, koska pakkaus sisälsi kaikkea konjakista sikareihin... Eli enemmän sellaista tulevan isän hemmoittelua! Muuten en ole mitään isän päivä lahjaa osteskellut.

En kyllä muista mistä muuten täällä on kirjoiteltu vaikka kaikki tänään luinkin. Ai niin puhetta oli ollut sukupuoli tuntemuksista: olen itse nähnyt kaksi unta, joissa molemmissa syntyi tyttö. Mutta kuulemma vatsan muodosta päätellen, se on kuitenkin poika?? Ota nyt sitten selvää, mutta eihän tässä enään kauan tarvitse odotella ja arvuutella.

MUkavaa vaikkakin sateista viikonloppua kaikille ja taas koitan kirjoitella hieman enemmän, jos vaan onnistuu!

Säihky ja mini-me 29+1 :wave:
 
iltaa!

Onnittelut pikkupeikolle :heart: Toivon todella että kaikki menisi hienosti ja saisivat sitten pienen pian kotiin, kunhan voi hyvin. ONNEA :flower:
Sinne Gallerian sivuille ei ulkopuoliset pääse lukeen, joten kiva juttu PikkuGreippi jos meille sieltä välillä kuulumisia kerrot, varmasti Pikkupeikko meillekin tulee sitten kertomaan kun jaksaa ja malttaa poitsun viereltä lähteä.

EIpä tähän iltaan muuta, elokuvissa käytiin katsomass 1408 ja sen sanon et jos tarjotaan joskus hotellista huonetta 1408, en mee :LOL:

Cattie ja Osku rv 31+1 :heart:
 
Voi että! Onnea paljon pikkupeikolle ja koko perheelle! :flower: Toivottavasti kaikki on hyvin ja pikkuinen alkaa voimistumaan ja kasvamaan hyvin. Täällä sitten innolla odotellaan pikkupeikon kuulumisia jahka hän palaileen netin ääreen! Ihan pikkuinen on kyllä tulokas, mutta varmasti ihanaa ku nyt kuiten sai vauvan syliin asti kaikkien hankaluuksien jälkee.
Meiming Nyt ei muuta sitten kun pitkää pinnaan ja jaksamista sairaalassa (ja kotonakin) lepäilemiseen. Muutama viikko ku jaksaapi niin sitten varmaa teilläki saadaa pikkuinen syliin :heart:

Täällä näyttää aika aikaseen tulevan jo tammikuisia. Saas nähä, mä varmaa pääsen synnyttää sitten kuitenkin vasta ku tammikuu on jo pitkälle käynnissä. Taas pitkä odotus mulla edessä. Mutta sama kai son milloin syntyypi, meillä kellä tahansa, kunhan kaikki menee hyvin ja pikkuiset jaksaapi hyvin.

Meillä nyt meni tuon turvakaukalon hankinnan yms muiden pitkien harkintojen kanssa niin että tänään vaihtui sitten auto. Tilavampi ja farmari. Ihanaa! Nyt on enemmän tilaa joka suunnassa :) Ens viikolla sitten mennään uudemman kerran kokeilee turvakaukaloita. Taas alkaa projekti alusta, mutta paremmin tuloksia varmastikin.
Nyt niin jo väsyttää ja hankala olla että pakko mennä jo lepuutteleen. Pitkä shoppailupäivä takana.

Päivitellään sitten pikkupeikon tietoja jahka hän pääsee ite linjoille :heart: Mutta jos joku on yhteyksissä, niin tosi paljon onnea (vielä) ja paljon voimia!

Saaru ja Aattomiäs 33+1
 
Kyllähän nyt alkoi tapahtumaan. Pikkupeikolle SUURET ONNITTELUT!!! Heillä isä saa sitten juhlia isänpäivää ihan virallisesti! :heart: :heart: Paljon kaikkea hyvää pienelle pojalle ja koko perheelle! :heart: Toivottavasti pääsee äiti sekä poika pian kotiin. Ja toivottavasti pikkuinen voi hyvin!
PikkuGreippi kiitos kun viestiä toit!

Meiming kyllä nyt sinuakin koitellaan. Toivottavasti pieni malttaisi vielä muutaman viikon yksiöstään nauttia! Melkein 2 kiloa kuitenkin, että ei onneksi ihan mahdottoman pieni, vaikka pieni kuitenkin..Voi vain kuvitella, että aika käy todella pitkäksi sairaalassa maatessa, voimia siis jaksaa!! Toivottavasti myös se patti siellä otsalohkossa olisi ihan harmiton! Tulehan sinäkin kertoilemaan kuulumisia kun vain voit!

En enää muista mitä piti omasta navasta puhua, kun nämä tapahtumat pistivät pään ihan pyörälle... eikä tänne mitään erikoista kuulukaan.. Täytyy tässä varmaan pikkuhiljaa alkaa uskomaan, että se vaavi tulee jo melko pian tännekin. Täytynee vihdoin aloittaa jotain jo valmistelemaan... :whistle:

iita ja nuutti 30+6
 
Onpas kiireisiä tammivauvoja...
Onnea pikkupeikko ja pikkuinen sekä isukki! Onneksi nykyinen lääketiede saa ihmeitä aikaan noin pienten kohdalla. Toivotaan kaikkea hyvää.
Ja Meimingille voimia - pidähän jalat ristissä vielä se pari viikkoa!

Me ollaan taas Tampesterin suunnalla viikonloppu ja ilmeisesti koko ens viikkokin. Saadaan välillä nähdä tuota isukkiakin ja tietenkin ilahduttaa isovanhempia. Tuo esikoinen onkin tänään antaumuksella nauttinut mummun ja ukin huomiosta.

Omassa olossa ei ihmeempiä. Liitoskivut ja närästys vaivaa, mutta siedän ne. Esikoinen mennä viipottaa kovasti ja sen perässä juokseminen käy kyllä työstä - saikkua en ole hakenut :LOL:

Talvea odotellen
S + kakkosnelonen 29+0
 
Huomenta,

Onnea pikkupeikolle ja koko perheelle :flower: ! Toivottavasti poika ja äiti voivat hyvin ja päsevät pian kotiin. Kiitokset myös pikkuGreipille uutisten välitämisestä.

Meiming voimia seuraaviksi viikoiksi!

Mä taidan tästä lähteä aamulenkille koirien kanssa, kun uni ei enää riittänyt ja mies vielä nukkuu. Tai oikeestaan väsähdin ihan totaalisesti eilen illalla ruoan jälkeen, vaikka oltiin puhuttu, et katotaan vielä joku leffa... Mies varmaan valvonu sitten yksikseen useemman tunnin, joten vielä en ees viiti sitä herätellä.

Tänään ei onneksi sen ihmeellisempää ohjelmaa ole kun että miehen vanhemmille pitäis syömään mennä joskus neljän jälkeen. Oma isäni asuu sen verran kauempana, että siellä ei tarvitse käydä ja vielä tänä vuonna ei itse isänpäivää vietetä.

 
Täällä valmistellaan iskälle aamupalaa. Isukki vielä nukkuu, son meillä sitä luksusta ku saapi nukkua pitempään. Kohta kuitenkin on herätys koska esikon kiekkokoulu kutsuu. Sitä enne lahjuksia ja aamupalaa, kakkua ja kaffetta. :)
Täällä onkin ihana aamu, lunta satelee ja maa ihanan valkoisena. Harmi vain että nuorempi poju yski koko yön ja mulla kans ääni käheenä ja kurkkuun sattuun :( Illalla piti mennä miehen siskolle synttärikaffeillekin, mutta en tiä uskaltaako mennä sinne ettei niitten pieni neitokainen sairastuis:( mutta päästäishän me varmaa viikolla sitten käymään, ku tuskin enää töihin menen. Se selviääki sitten huomenissa kun on neukkalääkäri.
Nyt mennään esikon kanssa laittaa aamupalapöytä valmiiksi ja sitten herätteleen iskää :heart:
Rauhallista sunnuntaita!

Saaru ja poika trio :heart: :heart: :heart:
 
Paljon onnea pikkupeikolle :flower:
Koita jaksaa Meiming onneksi sulla on jo viikkoja takana ja vauvalla painoakin jo ihan kivasti. Mutta toivotaan että masussa pysyy vielä.

Meillä on isukki töissä tänään, mutta ajattelin mustikkapiirakan tehdä siksi kun kotio tulee.

Mitä masuvauvaan tulee potkuista päätellen on aikalailla poikittain. Kyl hän on aikamoinen kuviokelluja toivottavasti malttaa jossain vaiheessä kääntyä niinkun kuuluu. Onneksi aikaa on vielä kääntyillä.
Vähän kyllä epäilyttää jaksanko olla töissä jouluun asti, kun nytkin jo aika limiitillä menee. Tosin oon nyt tehnyt 6 päiväistä työviikkoa, että kyllä senkin varmaan vaikuttaa. Nyt kyllä rupeen pitää tuon vapaa päivän ja koitan muutenkin ottaa niin rauhallisesti kun se kahden vilkkaan ja uhmaikäsen pojan kanssa on mahdollista. Onneksi mies käy nyt kotoa töissä vaikkakin kandessa vuorossa. Mutta ei ole enää viikkoja reissussa, se on helpottanut ihan älyttömästi.

Mutta lähdenpäs nyt poikien kanssa touhailemaan

maximilian ja vauva 29 tasan
 

Yhteistyössä