**TAMMIKUU2008**marraskuu

Illalla/yöllä yritin kirjoitella, mutta oli ilmeisesti jotain katkoksia ainakin täällä päin. Nyt paremmalla onnella ;)

Pikkupeikolle oikein suuret onnittelut pienen pojan johdosta. Toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin! Varmasti joutuu kyllä hetken olemaan lastenosastolla/teholla hoidossa. Mutta onneksi nykyään on niin hyvää hoitoa, että tuon kokoiset vauvat selviävät erittäin todennäköisesti :) . Seuraava kuukausi tulee kyllä olemaan pikkupeikolle melko raskasta aikaa, jaksamisia :hug:

Meiming: toivottavasti pikkuisesi pysyisi vielä jonkin aikaa masussa. Ihan niin kiire tänne maailmaan ei kenelläkään pitäisi olla, vaikka noin 2kg vauva onkin jo aika iso. Ja toivotaan, ettei sieltä päästäsi löydy jatkotutkimuksissa mitään vakavampaa.

Täällä vauva on perjantaista lähtien potkinut/möyrinyt melko lujaa masussa. Kivaa seurata miten masu vain heilahtelee =). Stressiä/murheita on sitten muitten asioiden suhteen sitäkin enemmän. Meidän asuntoasiat ovat edelleen osittain vaiheessa. Yhtä kirjallista ostotarjousta odotellaan (ovat siis antaneet aiemmin jo suullisen tarjouksen). Perjantaina miehellä oli uudessa työpaikassa kehityskeskustelu, jossa tuli selville että joku ihminen/osakas ei ole oikein tyytyväinen hänen työpanokseensa (johtuvat kyllä tod näk väärinkäsityksistä, mies ei ole laiska tmv ja motivaatiota löytyy työtä kohtaan oikeasti...). Nyt hirvittää se, että miehellä on 4 kk koeaika (kohta puolet mennyt), jolloin on mahdollista irtisanoa ilman oikeasti pätevää syytä. Mitä jos pahin mahdollinen tapahtuu ja hän menettää työnsä ja me ollaan ehditty myydä meidän asunto ja muuttaa Tampereelle :( ? Ei edes uskalla alkaa pakkaamaan tavaroita muuttolaatikoihin tuon jälkeen :| . Täällä on ollut kyllä koko viikonlopun mieli maassa tuoa asian suhteen, onneksi miehellä on uusi keskustelu tulevana keskiviikkona, jossa toivottavasti saavat selvitettyä asioiden oikeita laitoja.

Pelonsekaisin mielin,
Afu ja mini 29+6 (huomenna sitten lähtee täälläkin vika kymppi käyntiin :wave: )
 
Pikkupeikolle suuret onnittelut pienestä pojasta :heart:

Meiming toivottavasti sinulla vielä kumminkin pikkuinen malttaa pysyä yksiössään muutaman viikon lisää. Voimia ja jaksamista lepäilyyn.

Musta tuntuu että vauva on liikkunut nyt vähemmän kuin ennen. Tossa aamusella kun kävin vessassa ja tulin takasin sänkyyn niin pitkään aikaan ei masussa tapahtunu mitään ja vaikka töninkin sitä niin ei mitään liikettä. Ehdin jo tosissaan huolestua kun ennen aina tuohon aikaan on käynyt myllerrys masussa. Pitkän ajan jälkeen pari potkua sitten tuli, että taisi vain nukkua pieni mutta ehdin jo säikähtää.

Muuten ei olossa kummempaa. Selkä välillä tosi jumissa ja perjantaina kun siivosin niin välillä vihlo kunnolla selkään, mutta nyt taas parempi. Nukuin viime yön muutenkin tosi huonosti. Mies oli yön pois niin en vaan osaa sillon nukkua kunnolla. Sitä on niin tottunu että toinen on siinä vieressä.

Toivottavasti teillä Afu selviää kaikki työ ja asunto asiat parhain päin!

Nyt alan ootella miestä kotiin ja iltapäivällä lähetään mun isän luokse kahville.

Pippuri ja Onnimanni 31+4
 
Sunnuntaita kaikille!

Meiming Sinulle myös jaksamisia kovasti ja toivottavasti pieni nyt pysyisi tovin vielä masussa.

Kylläpäs tammivauvat on hätästä porukkaa.

Täällä on tänää tylsä päivä, tai olishan tossa puuhaa, ei vaan oikein huvita. No pikkusen lakanat meinasin silittää tänään. TÄytyis keräillä voimia ens viikkoon, viimenen ja valitettavasti kiireinen työviikko edessä.. Mitenkähän ihmeessä sitä sit viihtyy kotosalla pari kuukautta? Taidan kumminkin olla sellanen hössöttäjä ja menijä että vaikee olla vaan ja ottaa rauhallisesti.

Poju on liikkunut taas kovasti, viihtyy taas tuolla oikealla kyljellä =)

Afu toivotaan parasta että teillä asiat selviää parhain päin ja onnea vikan kympin johdosta.

Nyt kyllä meen häärileen jotain ettei mee koko päivä täs koneella ituessa.. :whistle:

Cattie ja Osku rv 31+2
 
pikkupeikko: Onnittelut pienestä pojasta! :flower: Toivotaan, että pienokainen vahvistuu ja pääsette jouluksi kaikki kotiin. Jaksamista myös oman kipeän olon vuoksi.

Meiming: Jaksamista myös sulle kovasti! Toivottavasti pieni pysyy vielä hetken aikaa masussa. Voimia myös myös löydöksen suhteen. Toivotaan, että kaikki on ok! Epätietoisuus ja odottelu on raskasta, mutta koita jaksaa.

Tänne ei mitään uutta. Lähdetään kohta onnittelemaan ukkia.

Jimena 32+0
 
ja onnea kaikille isille, jos nyt joku heistä sattuu lukemaan näitä sivuja! :)

JA SUURET JA LÄMPÖISET ONNENTOIVOTUKSET PIKKUPEIKOLLE, VAUVALLE JA ISÄLLE! :flower:
Oli iso yllätys lukea, että yksi tammivauvoista on jo syntynyt... toivon vauvalle ja koko perheelle paljon voimia ja jaksamista! :heart:

Isänpäivää on meilläkin vietetty ja papat käyty onnittelemassa, halaamassa ja lahjat+kortit viemässä! Mukava nähdä, että nuo naperot ovat tärkeitä molemmille papoille (ja mummuille tietysti myös).
Kakkukahville (taas!) tässä aletaan kohta (oman perheen kesken).
Jaahas, äitiä kaivataankin jo kahvinkeittoon ja iltapalan tekoon, joten näin lyhyesti täältäpäin tälläkertaa! =)

Lumisin terveisin:

Tammiäiti 30+4 ja lapsukaiset
 
Paljon onnea pikkupeikolle ja koko perheelle! :heart:

Meimingille paljon tsemppiä! :hug:

SuTi: Mulla myös sama juttu KELA:n tukien kanssa ja kieltämättä otti päähän kun päätöksen sain.. :kieh: Mutta eipä auta, nyt on vain sitten pärjättävä ja oon yrittänyt jo valmiiksi asennoitua siihen, että rahankäyttöön on tulossa melkoinen muutos. :whistle:

Täällä on mennyt isänpäivä rauhallisesti eilisistä tupareista toipuessa. Puolen yön aikaan menin nukkumaan, mutta silti on ollut sellainen olo kuin olisi ihan kaamea kankkunen! :LOL: Eli näköjään krapula on mahdollista saada myös ilman alkoholia, väsymyskin riittää! ;) Sen verran ollaan saatu aikaiseksi, että käytiin hautausmaalla sytyttämässä kynttilät isän + isovanhempien haudoille.

Tänään oli pakko taas lukea Hesarista kaikki Jokelaan liittyvä vaikka tuleekin paha olo koko juttua ajatellessa. Ehkä tää raskaus jotenkin herkistää, en ennen oo yhtä voimakkaasti reagoinut, mutta nyt itkettää kun ajatteleekin menehtyneiden läheisiä ja heidän suruaan. :'(

Vauvan liikkeet on nyt vähentyneet selkeästi täälläkin ja täytyy varmaan ruveta seuraamaan niitä tarkemmin. Muutenkin kyllä tuntuu, että melko rauhallinen tapaus vatsassa asustaa. :heart: Ja poikaolo on edelleenkin vaikkei asiasta mitään varmuutta olekaan. :D

herkkis-Iidukka ja Baby rv 30+4
 
täällä taas roikutaan, viimeinen saikkupäivä menossa ja voin kertoa ettei huvita mennä yhtään huomenna töihin. Eli voide auttoi supistuksiin, mutta viime yönä ja nyt aamulla on tuntunut inhottavaa kipua ihan tuossa alavatsassa. Toivottavasti on vain huonosta nukkuma-asennosta johtuvaa. Mä kaipaan jo sitä kun voi nukkua missä asennossa tahansa ja ei tarvitse herätä kun käännät ison mahasi toiselta kyljeltä toiselle. Kaipaukset ne on mullakin :LOL: :LOL:

Saatiin vihdoinkin viikonloppuna pinnis koottua ja totesin, et munkin täytyy ommella sellainen lokerikko siihen päätyyn. Saatiin myös toiseen vaatehuoneeseen laitettua lisää hyllyjä ja mä tietty purin laatikoista jo kauhean kasan vaatteita. Vielä pitäisi nuo pienet ulkovaatteet löytää, ovat jossain toisessa laatikossa.

Turvakaukalo on siis vielä hankkimatta, mutta isäntä sai viikonloppuna auton vaihtokuumeen, joten kaukalo hankitaan vasta kun tiedetään mikä auto nyt hankitaan. MIehet ne vaan saa tollasia päähänpistoja, sitten kun itse haluaisit uudet sohvat niin jo kysellään että onko se tarpeellista :kieh: :kieh: No meillä ei sohvia uusita ennen kuin nuo lapset on pikkasen isompia. Eli voin seuraavat 20 vuotta vain haaveilla uusista sohvista. :LOL: :LOL: Eihän se pitkä aika ole ???

Ulkona on niin tylsä keli ettei toista, ei siis huvita lähteä olenkaan pihalle vaikka olisi ehkä aiheellista. Meinasin kuitenkin kirjan kanssa pötkähtää hetkeksi tuonne sängyn pohjalle, taidan tänään ottaa ihan rennosti. Sitten enää 6 päivää ja loma alkaa....JEE!!!

Ai niin eilen saatiin nimetkin pakettiin eli kummallekin sukupuolelle on pari vaihtoehtoa, mutta samaa mieltä ollaan kyllä lopullisista nimistä.

Nuuskis ja Irmeli 32+5 (tai jotain sinne päin)
 
Huomenta *köhii Saaru*
Kauhia röhäköhä päälle, kurkku karhee ja kipee, päätä särkee yms. Kuopuksella samat oireet. No iltapäivällä on lääkäri ja sitten selviää alkaako mammaloman vietto tällä rouvalla jo nyt. Töihin musta ei kyllä ole, niin olettaisin että saikkua saan. Eilinen oli yhtä tuskaa, innostuin pojan kanssa tuusaileen tuolla pihalla ku niin ihanasti oli tullut tuota lunta ja samalla tyhjensin tuota meiän "vanhaa autoa" sekä päähän pistosta järkkäilin ulkovarasto. Se nytku on niin pieni ja ihan täyteen tupattu, sai pikkasen enemmän kasaan tavaraa ja tilaa lisää. Nuorempi poju niin innoissa oli lumesta ja kun vielä kaivoin sukset sille varastosta, niin voi sitä riemua. Ensimmäistä kertaa pääsi toinen hiihtämään elämässä.
Illalla oltiinkin sitten ihan jumissa, en tiä vetikö kylmyys ja tuusailu paikat niin lukkoon, mutta oikee jalka meinas sano sopparn irti ja ei meinannu ottaa enää alle. Inhottavia vihlasuja alamasussaa, ja päälle vielä tämä flussan poikanen. ei muuta ku aikasin sitten nukkumaan niin helpottaa..
Tänään lähtäänkin heti aamusta kerhoilee/mummolaa (nuoremman kanssa, siksi aikaa ku esikko on kerhossa) ja VIIMEISELLE AJELULLE meiän "vanhalla autolla". Iltapäivällä pitänee se sitten ajaa autokaupalle..
Antaako Nuuskis mitään vihiä nimistä :saint: ? meillä ei vielä ole päätetty kaikkia nimiä..Puhetta/kinaa on kyllä ollut. Taas muuten hoksin kivan nimen tytölle, mutta se ei auta ku poika tulloo :D

Mutta nyt köhien aamupalalle että keriääpi esikkoki vielä kerhoon.

Saaru ja Aattomiäs 33+3 ja poijjaat
 
Meimingiä koetellaan nyt oikein todella, toivottavasti vauveli viihtyisi kohdussa vielä jokuse viikon ja muutenkin vointisi kohentuisi. Toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta!

Pikkupeikolle paljon onnea ja toivottavasti heilläkin kaikki menee hyvin, pieni mies kasvaa ja komistuu ja pääsevät pian koko perhe kotiin!

Täällä vietettiin viikonloppua mökkeilemällä ja hyi että siellä oli kylmä. Oikeasti en keksinyt mitään järkevää selitystä sille miksi sinne mökille piti mennä jäätymään, mutta saipa ainakin lomaa koiran ulkoilutuksesta, siellä ei tarvitse muuta kuin avata ovi niin koira lähti ihan omineen lenkille. Tuli ainakin nukuttua ja köllöteltyä ihan urakalla, kun ei oikein muuta voinut siellä tehdä. Nyt on kyllä muistona mökkiviikonlopusta nokka tukossa ja muutenkin sellainen pöhnä olo.

Saaru saikulle vaan. Mä olen ainakin ihan tyytyväinen olooni nyt kun ei tarvitse töissä tuskailla. Välillä on tietysti vähän yksinäinen olo kun täällä kotona yksinään häärää, mutta onneksi on kaksplussan keskustelut :)

Meillä ei nimistä päästä sopuun millään konstilla. Välillä tuntuu että mies pistää koko touhun ihan lööperiksi ja heittelee kummallisia ehdotuksia, joita ei voi ottaa vakavasti. Pojalle on tosin jo toinen nimi valmiina mutta kyllä kait se etunimikin pitäisi jossain vaiheessa päättää? Tytön nimetkin vielä ihan hakusessa, mutta kai sitten päivää ennen ristiäisiä viimeistään?

Jonna P taitaa olla kovasti vielä muuttokiireinen kun on ollut niin hiljaista sillä rintamalla?

Paksuja maanantaita kaikille

pötkylä ja pikkuElvis 31+4
 
Pikkupeikolle onnea minunkin puolesta ja Meimingille tsemppiä!

Oma olotila ihan hyvä,itseasiassa parantuu vaan.mitä nyt närästää ihan älyttömästi ja ähky iskee vähemmästäkin.
Toimelias tuo vauveli edelleen on mutta enää ei kääntyile vaan on asettunut ilmeisesti nyt lopullisesti pää alaspäin.

Varasin tutustumiskäynnin synnytyssairaalaan kun meillä ei valmennusta nyt sitten neuvolan puolesta enää ole.Eipä sitä ole edes kysytty.Enkä tiedä olisko edes tarpeen,kun toista kertaa ollaan tässä tilanteessa.
Tutustumiskäynnille pitää mennä oman mielenrauhan takia kun tuli vaihdettua synnytyssairaalaa.

Meille on tohon lähelle avattu uusi lastentarvikekirppis ja ajattelin siinä käydä tänään katsomassa mitä on tarjolla.
Ihana räntäsade täällä...vielä ei sitä lumiukkoa saa rakennettua kun mitari plussalla.

Päivänjatkoja!
Rv 31+6
 
Hohhoijjaa, kylläpä väsyttää! 3 yötä on tullu todella huonosti nyt nukuttua, vessaan saa nousta KOKO AJAN! Ja ei millään meinaa kunnon asentoa löytää, ja viimeyönäkin supisteli aika kipeästi. Toinen kylki on todella kipeä, kun vauva jatkuvaan jalkaa yrittää kyljestä läpi työntää. Viimeyönäkin nousin ylös kahden aikaan, enkä ollut vielä nukkunut ollenkaan siihen mennessä, tunnin verran jalkeilla olin, kävelin ympäri kämppää ja sitten täyttelin ristikoita. Aaargh! :|
Taidan tästä lähteä vähän ulkona käymään, jospa sitä vaikka puoli kilometriä uskaltaisi rauhakseen kävellä. Ei oo tullut ulkoiltua pahemmin tässä viimeaikoina, kun ei varsinaisesti saisi lenkkeilllä. Ja siitä vaan lisääntyy kauhea pöhnä olo, kun sisällä kökkii. Valivali vali..

Katja ja rv 32+4
 
Tässä pikkupeikon ja vauvan kuulumisia: Galleriasta luin..

eli poika voi kuulemma myöskin hyvin,hengittää itse mutta hieman joutuvat kuulemma vielä avustamaan pikkuista.Jos painoa lisääntyy hyvin ja muuten kaikki etenee normaalisti niin pääsevät pois sairaalasta jo rv36 (Krisu nyt tietenkin jo aikasemmin)

krisu44> Täältä sairaalasta pikaiseen kirjoittelen,kaikki kunnossa ja poika tosi vahva tapaus<3vaikkakin pieni.. Liz tuossa olikin tärkeimpiä laittanu,et kaikki ok,mitä nyt sektio haava on pirun kipeä...

 
Ja ei muutaku onnittelut pikkupeikolle ja koko perheelle.. Eiköhä se pikkumies sieltä pikkuhiljaa kasva tarpeeksi että pääsette pois sairaalasta! :heart:

Huh, itekki sitä oikee säikähti et tiiä millo sitä oma vuoro lähteä synnyttämään. Vaik ei kyl oo supistuksia ollu, ja lääkärissä ku kävin niin kaikki oli ok, eli ei ollu yhtää auennu yms, et kait se siellä pysyy loppuun asti, jos nyt ei sit mitää muuta ihmeellistä tuu..
Meijä pikkunen on ainaki yöllä tosi rauhallinen, ei juurikaa potkuja tunnu, mut päivällä kyl sit potkii ja möyrii ku mikäki. Tiiä vaik sillä jo tullu oikea rytmi. Ku eikö joillai tuu jo mahassa, et millo on yö ja millo päivä.. En sit tiiä.. Saattaa olla vaa toive ajattelua.. ;)

Ansku rv 30+3
 
PIKKUPEIKOLLE, PIENELLE POJALLE JA UUDELLE ISÄLLE PALJON ONNEA MYÖS TÄÄLTÄ!!

Mukava kuulla että kaikki hyvin heillä. Toivotaan että paino alkaa vaavilla nousta nopeasti ja vahvistuu kotikuntoiseksi.

Meillä täällä oli suht rauhallinen viikonloppu. kaikki "isit" onniteltu ja kakkua syöty jo liikaakin. Onneksi neuvola vasta viikon päästä niin ei EHKÄ tule sanomista tuosta painon noususta niin paljoa.

Käytiin lasten kanssa vaatteita ostamassa lauantaina ens sunnuntaina oleviin kummitytön ristiäisiin. Taitaa olla tuo musta väri nyt niin pop, kun tuntuu että minä, mun sisko ja äitini kaikki meinattiin laittaa mustaa päälle. Onneksi kaupassa löysin yhden harmaan skottiruutuisen villakangas-äitiysmekon ja sen kanssa valkoisen topin. Ettei nyt ihan koko suku mene mustissa. Nyt vaan toivon että mahdun siihen mekkoon vielä sunnuntainakin. Mulla kun alkaa olla jo aikamoinen läjä noita liian pieniä äitiysvaatteita.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ansku88:
Ja ei muutaku onnittelut pikkupeikolle ja koko perheelle.. Eiköhä se pikkumies sieltä pikkuhiljaa kasva tarpeeksi että pääsette pois sairaalasta! :heart:

Huh, itekki sitä oikee säikähti et tiiä millo sitä oma vuoro lähteä synnyttämään. Vaik ei kyl oo supistuksia ollu, ja lääkärissä ku kävin niin kaikki oli ok, eli ei ollu yhtää auennu yms, et kait se siellä pysyy loppuun asti, jos nyt ei sit mitää muuta ihmeellistä tuu..
Meijä pikkunen on ainaki yöllä tosi rauhallinen, ei juurikaa potkuja tunnu, mut päivällä kyl sit potkii ja möyrii ku mikäki. Tiiä vaik sillä jo tullu oikea rytmi. Ku eikö joillai tuu jo mahassa, et millo on yö ja millo päivä.. En sit tiiä.. Saattaa olla vaa toive ajattelua.. ;)

Ansku rv 30+3
Mulla taas päinvastoin, sillon kun olen paikoillani, esim. yritän nukkua niin liikkeitä on kaikista eniten. Sitten jos itse, esim. kävelen, niin vauva nukkuu sillon masussa. Ja monilla vauvoilla taitaa olla sama juttu vielä syntymänkin jälkeen, että silloin nukuttaa hyvin kun sylissä hytkytetään ja kun paikoilleen pysähdytään niin sitten herää..
 
SAARU:"Antaako Nuuskis mitään vihiä nimistä ? meillä ei vielä ole päätetty kaikkia nimiä..Puhetta/kinaa on kyllä ollut. Taas muuten hoksin kivan nimen tytölle, mutta se ei auta ku poika tulloo"

No meillä on ihan vallan perinteiset nimet ja ollaan noita suvuissa kulkeneita nimiä yritetty viljellä. Tulevan isoveljen nimen kanssa oltiin kyllä tosi yksimielisiä ja silloin oli tosi vahva poika olo niin tytön nimeä meillä ei edes ollut. Nyt tuntuu tytöltä, mutta en ole varma joten molemmille on siis eilen nimet keksitty. Vaikka kaikkien muiden nimet tässä perheessä alkavat K-kirjaimella, niin tuleva tapaus poikkeaa kaavasta. Päätettiin näin. Pojille on mun mielestä paljon helpompi keksiä nimiä kuin tytöille.

Onko kukaan muu Jorviin synnyttämään menossa oleva miettinyt mihin meidät laitetaan jos lakko alkaa??? Itse olen ekankin synnyttänyt Jorvissa ja haluan kyllä mennä sitten katsomaan mihin sitä mennään jos lakko kauan kestää. Toivottavasti ei edes ala, vaan saavat lisää rahaa hoitajille.

Ulkona alkoi ihan urakalla satamaan räntää. Olin äsken lenkillä ja oli ihan mukava keli. No eipä tuo tuolla maassa kauaa kestä :kieh: :kieh:

Nyt pyykkiä pesemään ja etsimään tulokkaalle ulkovaatteita.

Nuuskis (joka sai taas jonkun tarmon puuskan)
 
Tää on ihan kauhiaa, mulla tulee varmasti vain tuosta raudan syönnistä tälläinen olo. Maha ihan sekasin, väliin kovalla ja nyt ihan löysällä. Oksettaa ja huono olo ihan niin kuin alkuraskautta mentäis. Pitääkin lääkärin kanssa jutella, jos pitäis välipäiviä nyt tähän välii jos olo paranis. Nyt olen syönyt 4 päivää noita tabuja ja olo koko ajan pahenee. :x Kyllä nyt taas tulee kaikki kerralla.
Tuossa just laitoin vaunujen kangasosat pesuu, saa sitten vaunut/rattaa meno valmiiksi pikkuiselle:)
Ihana kuulla että pikkupeikon perheellä menee hyvin ja pikkumies kasvaa ja vahvistuu! Toivottavasti pääsee koko porukka sitten jouluksi kotiin :heart:
Pötkylä Kyllä mä niin mielelläni jäisin kotiin, itellä vaan epävarma olo ku viime kuopuksen raskausaikana mulla oli semmoinen lääkäri joka ei antanu saikkua vaikka olin tosi kipee, liitoskipuja yms. Hankala oli istuu,kävellä tai ylipäätään tehä mitää yms niin ei sen mielestä ollu yhtää aiheellista jäädä saikulle koska kohdunkaulan ja-suun tilanne oli hyvä. eikä vauva paina alas, oli silloinkin vielä aika ylhäällä. Ei vissii hoksinu et vauva voi sitten painaa ylöspäin ja tehdä silloinkin tukalan olo. Ja liitokivuthan tule hormonaalisista syistä eikä välttisti siitä et vauva painais. Piti sitten mennä itkun kanssa työpaikkalääkäriltä hakemaan saikkua. Joka onneksi sitten kirjoittikin suoraan mammaloman alkuun saikun. Toivotaan et nyt pääsis helpommalla.
Mut taas vaihteeksi kotihommien pariin ja syömään. Sitten neukkalääkäri kuulumisia viimeistää huomenna. Tällä iltaa ois vielä kaikenmoista hommaa ja tekemistä, jos kunto salliin.

Saaru
 
Ihana tosiaan kuulla että pikkupeikon perheellä kaikki hyvin :flower: Pikkujätkälle kovasti kasvua, niin pääsette jouluksi kotiin koko perhe :heart:

Saaru Nuo oireet kuulostavat juurikin samoilta mitä mulla oli aluksi, nyt ehkä vähän vatsa jo tottunut, mutta kyllä välillä on niin sekasin että ärräpäitä lentää :kieh:

4 päivää töitä ja sit lomaileen =) Tuli tuossa kyllä muuten ajatelleeksi, että on hyvä että on jo lähes kaikki valmiina, eihän sitä sit koskaan tiä koska pitää synnyttään lähteä.. Sit vaan keksittävä tohon mammalomalle jotain muuta puuhaa, ja kuten joku jo mainitsi niin nämä kaksplussan keskustelut tietysti =) Voitaski kokeilla saatasko aikaseks joku ennätyspitkä ketju :LOL: ?? Mikähän mahtais olla pisin ketju? Sitäkin vois ajan kuluksi ettiä.. kuulostaapa taas fiksulta. No mutta taidan siirtyä päiväunille, viime yö tuli nukuttua tooooodella huonosti |O ja töissä, no joo, en viitti nyt alkaa ruikuttaan. 4 päivää :LOL:

Cattie ja Osku 31+3 :heart:
 
Onnea ja jaksamista Pikkupeikon perheelle :hug: Kyllä todellakin tuntuu ihmeelliseltä, että ensimmäinen vauva on jo syntynyt. Eipä tässä meillä muillakaan enää paljoa jäljellä ole...

Itsellä vointi on nyt tuntunut hiukan huonommalta. Viikonlopun aikana vatsaa on nipistellyt öisin ja eilen illalla kyläreissulla vatsaa nipisteli yli tunnin ajan. Tuntui siltä kun vatsassa olisi ollut tulipalo meneillään. Meni kuitenkin sitten lopun viimein ohitse, mutta sama toistui yöllä eikä asiaa yhtään helpottanut, kun mies kääntyili ja heilui unissaan.

Ensi viikolla olisi sitten taas neuvola ja lääkärin tapaaminen. Lääkäri sitten katselee jatkuuko mulla sairasloma vai mennäänkö sitä töihin kokeilemaan.
 
nyt on sit isänpäivä takana.. oltiin miehen isänluona kahvittelemassa ja sinne sitten vailiapullaa leivottiin :D siellä sit vai heidän 1v pikkutyttösen ihan vauva vaatteita penkoa tuon miehen siskon kanssa joka myös pieniin päin.. sieltä tuli pussillinen vaatteita ja nyt sit mietin että mihin noi kaikki mahtuu kun lipastokin jo ihan täynnä pikkuvaatetta. onneks ei oo sentään tullu mitäään oikeen ostettua mut noihin hukkuu silti :)
mut ei siltikään haluis mistään luopua.. :LOL:

täällä vähän kipeenä ollaan vieläkin ettei ulos viiti lähteä..
tänään pesin nuo saadut vauvan vaatteet ja verhoilin tuon äippäpakkauken ja laitoin lakanat. enää ois pinnoksen raivaus et saa laatikon sinne. niin että täällä on vauvballe kaikki valmista.. tosin tuo turvaistuin ja rattaiden koppa vielä varastossa oottaa.. on siellä kehtokin mutta mihinköhän sen sais mahtumaan :eek: tavaraa kun kämppä niin täynnä.

tänään tässä ajttelin että ois vähän siivoillut mutta on sekin vähän jäänyt.. joku päivä ajattelin semmosella sinin "mopilla" vetästä noi vessan seinät kun ei oikeen viiiti ruveta tuolin ja rätin kanssa kiipeilee.. eiköhän ne kaatelit silläkin puhdistu =)

nälkä tänää kokoajan.. aamupala jäi vähäiseks ja sen seurauksen tullu välillä pullaa ja mandariineja syötyä.. puolkaks söin ruuan ja taas nälke.. mut alkaahan se olla kahvi hetki vaikken kahvia juokkaan :) eli leipää ja poullaa napaan :)

liikkeet oli tossa paripäivää sit huolestuttavan vähäiset eikä se auttanut asiaa kun oli kipee ja kauhee olo. kauheen olon sai aikaan rauta kun tota rauta merkkiä mitä nyt syön,joku retafer niin otin 2 kun vähän alkanu toi hemppa laskea niin ei sovi mulle. tuli kauhee olo.. 1tabletin voi syödä mut 2ei masu kestä. mutta eilen sit ja tänään taas nuo liikkeet ollu mukana kokopäivän melkeen.. vauva vaan meneejohonkin ihme asentoihin kun tosta iiihan ylhäältä masusta sota tissien alta(ei ihan mut vähän alempaa) niin on noi kylkiluut? kenties tosi kipeenä et täyty ihan suorassa istua.

eilinen yö oli pitkästäaikaa kauhee.. nukuin todella vähän ja levottomasti.. kesti ikuisuus nukahtaa ja heräsin kun mies heräsi ja sitten olikin vaikee unta saada.. sit kun poika tuli herättää niin oli niiin kuollut ja väsaynyt... :'(

no kai tää tästä...

NAsu 30+3

niin ja laitoin tonne irc.gallerian yhteisöön lizille viestin että kertoo pikkupeikolle terveisiä ja vointeja meiltä kaksplussalaisilta myös :hug:
 
Afulle: Itse olen yrittänyt omissa asuntohuolissa vaan hokea, että asioilla on tapana järjestyä.Stressiä ja huolta aiheuttaa silti, varsinkin kun aika hupenee. Mehän ei tuohon kahden asunnon ylläpitämiseen olla uskaltauduttu. Toivottavasti nuo miehesi työhuolet pian ratkeaa. Jos on kyseessä iso yritys, niin ei kai yksi osakas voi yksinään mielipiteensä kanssa irtisanomista aiheuttaa. Ettei vaan olis jokin henkilökohtanen "kauna" esim. miehesi on syrjäyttänyt osakkaan jonkun sukulaisen työnhaussa?

Täällä edelleen mummulassa kyläillään. Tänään siirrytään toiseen mummulaan, jolloin alkaakin muutaman päivän nettipimento... taitaa taas lukemista riittää, kun netin ääreen ennättää - sen verran ahkeria kirjottajia tuntuu täällä tammikuisissa olevan.

Tukalaa alkaa olla jo monella, mutta yritellään jaksella. Voimia ja pirteää mieltä.

S + kakkosnelonen



 
Nimistä: meillä on ollut sellainen toooosi paksu nimikirja lainassa kavereilta. Tuntuu siltä, että vaikea löytää nimiä jotka sopivat hyvin sukunimen kanssa yhteen :| . Listaa ollaan tehty, ja siellä on kyllä melko paljon sellaisia viime vuosien trendinimiä. Olisihan se kiva, että lapsella olisi edes vähän erilainen nimi, koska meillä molemmilla miehen kanssa on melko harvinaiset nimet. Se on huomattu, että nimessä pitää olla a-kirjain, koska silloin todennäköisesti sointuu sukunimen kanssa. No, onneksi aikaa vielä on ;)

Pikkugreippi ja ansku: kiva kun olette kertoilleet myös tänne pikkupeikon perheen kuulumisia. On se vissiin tosi asia että kohta niitä vauvoja alkaa oikeasti syntymään =)

Shakki: itsekin yritän kovasti uskoa siihen, että asioilla on tapana järjestyä. Huomenna todennäköisesti saadaan asunnosta kirjallinen tarjous, kun yksi pari tulee jo 4:ttä kertaa katsomaan asuntoa (suullinen tarjous saatu jo aiemmin ko.parilta). Kyllähän asunto menisi varmasti nopeammin jos hintaa tiputtaisi, mutta ei sitä kovin paljon kyllä haluais alentaa.. Meillähän on aikaa myydä asunto joulukuun loppuun mennessä, että ihan vielä ei pidä luopua toivosta. Vuokralla siis joudutaan Tampereella asumaan noin ½ vuotta ennen kuin sitten sinne omaan rivitaloon päästään keväällä muuttamaan. Mä uskon että mies kyllä saa pitää työnsä, ehkä sen kehityskeskustelun tarkoituksena oli vain kokeilla onko mies tosissan työnsä suhteen. Kyseessä on yritys, joka on Suomessa alansa isoimpia yrityksia, mutta Tampereen toimipisteessä on vain noin 25 työntekijää. No, keskiviikkona selviää enemmän joten siihen saakka pitää vain odotella.

Rautatableteista: alkuun söin Retaferia, joka ainakin minun suussa maistui aivan hirveälle. Vatsa oli välillä tosi kovalla ja välillä taas löysällä. Vaihdoin Obsidaniin. Ei tule metallinmakua suuhun, mutta ainakin mun on muistettava olla syömättä sen jälkeen vähintään 2h. Muuten vatsa ei tykkää, ja vessassa olen ollut melkein oksentamassa. Saa siis mulla oksennusrefleksin ja mahakrampin aikaiseksi jos otan tabletin ja syön liian pian sen jälkeen. Sappinesteet ei maistu hyvältä suussa :x . Nyt olenkin ottanut rautatabletin iltaisin ennen kuin menen nukkumaan. Masu on edelleen välillä kovalla lääkkeestä johtuen :|

Tänään kävin palauttamassa avaimet töihin ja viemässä kortin+suklaata. Oli kyllä yllättävän helppoa käydä hyvästelemässä paikka. Yleensä on kyllä päässyt itku vastaavanlaisissa tilanteissa, mutta nyt ei sitä tullut. Ehkä tää sairasloma on saanut ajatukset jo niin kauas töistä, ettei työpaikka tuntunut niin tärkeältä enää? Hyvä kuitenkin näin =)

Afu ja mini 30+0 (masukuvan päivitän vielä tänään kunhan saan kuvat koneelle =) )
 
Heippa pitkästä aikaa :)
Ja ensimmäiseksi onnittelut pikkupeikolle ja hänen perheelleen :heart: :flower:

Itse olen edelleen sairaslomalla, tänään jouduin kuitenkin käymään töissä ja olo on sen mukainen nyt. Tuskinpa siis töihin enää palaan, heti kun enemmän rehkii niin supistelee. Nyt iltapäivällä oli neuvola, Hajis on pääalaspäin jo valmiina :) iisisti pitää edelleen ottaa, koska paikat pehmentynyt joten pitää toivoa että vauveli vielä pysyy sisällä hetken aikaa.
Paino: +1200g eli +300 / vko
rr: 116 / 79
hb: 141
sf : 28,5

Eli kaikki hyvin :) Nyt syömään ja lepäilemään :)

Jenni & hajis 30 + 6
 

Yhteistyössä