*Tammikuu2008* KESÄKUU

Jeps, minäkin täällä taas pitkästä aikaa. Np-ultra oli viime viikon keskiviikkona ja siellä kaikki kunnossa, vaavi heitteli kuperkeikkaa ja heilutteli kovasti ja perjantaina kuului sydänäänetkin. Tosin pienempi meidän vaavi oli viikkoihin nähden, mutta epäselvät kierrot entoi sen jo arvatakin. eli neuvolan mukaan viikkoja nyt 13+6, mutta ultran mukaan vasta 12+2, laskettu aika siis siirtyy jonkin verran, mutta eipä se tutkija-täti sitä vielä kuitenkaan vaihtanu, sanoi vaan että jatketaan nyt näillä rakenneultraan asti. Jotenki tuntuu että junnaa nyt vaan paikallaan ku takapakkiakin mentiin.

Semmosta piti kysästä, että mitäs luulette, kuinka paljon paino saa laskea tässä alkuvaiheessa? Mulla nyt viikolta 9 laskenu tähän mennessä 4,5kg, lähtöpainossa ylimäärästä ehkä 7kg. Paha olo vaivaa ja oksennellutkin olen, ruoka ei maistu!!! Kaippa sekin sitten kohta loppuu!!! Hope so! Ei oo vielä oikein odotuksestaka päässy nauttiin, ku olo on tällänen!

Nyt pitänee jatkaa töitä!!! |O
 
Täytyy myöntää, että ihan kateellisena luen teidän np-ultra kuulumisia :ashamed: . Meillä kun sellaiseen ei ole mahdollisuutta, vaan vasta rakenneultraan päästään. Onko täällä muita joille kunta ei kustanna np-ultraa? Oletteko menneet siinä tapauksessa yksityiselle?

Väsyttää edelleen ihan hirveästi. Tuntuu, että voisi vain nukkua. Onneksi kuitenkin ruoka on alkanut maistumaan vähän paremmalle, hajut kyllä edelleenkin etoo :| .

Onsku: mulla on paino laskenut 3kg ja neuvolatäti sanoi, ettei siitä ole mitään haittaa. Mulla myös jonkin verran ylimääräisiä kiloja jo ennestään.

Menin sitten tilaamaan sen kotidopplerin ainakin kuukaudeksi. Saa nähdä josko olisi jo tänään postissa, viimeistään kuitenkin huomenna =) Pikkuisen :heart: -äänethän on jo kuultu neuvolassa ensimmäisen kerran reilu viikko sitten, joten kovasti on toiveita että kotonakin jo kuuluisi :)

Afu ja mini 10+3
 
meillä muuttuikin la eli se onkin 3.1.2008. kuten viimeisten kuukautisten mukaan pitikin olla..
kävin aamulla niskaturvotus-ultrassa ja turvotusta oli 2.7-2.8, eli yli rajan.. onko muita samassa tilanteessa? en tiedä mitä tekisin, uskallanko mennä lapsivesipunktioon kun siinä on se keskenmenoriski.. olen saanut yhden keskenmenon joka oli tosi rankka kokemus, toisesta en selviäisi.. :'(
 
nyt kyllä on niin kauhee päänsärky ettei jaksa enää lukee... viimeks niinku sunnuntaina kävin ja nyt jo joku 3 sivuu ootte tejkstii laittanu.. huhhuh...
eipä taida ketään kestovaippoja kokeilla tei sit kukaan ei mun edellistä kirjotusta lukenu :ashamed:
mulla on kokoajan ihan kauheet ahdistukset.. joutuu vähän välii vaihtaa vaatteita löysempiin.. ja kauheista vatsakaramppeja.. en tiä,välillä vähän mietityttää että kuuluuko kaikki asiaan ja jaksaako oottaa tonne 12pv saakka kun on ultra ja neuvolakin vasta samalla viikolla :/ esikoista ootellessa ei niin niin huolissaan osannu olla no olinhan sillon nuorempi enkä nyt vieläkään mikään kovin vanha ole :D mutta jotenkin sitä nyt osaa alkaa stressaa pienestäkin asiasta.. sit välillä mietin että onko se masu kasvanut mutta mies sanoo että ei että kyllä se näkee sit kun vauva masu rupee pömpöttää.. kun en yhtään muista minkä kokonen masu oli ennenkun tei testin?? vai oonko lihonnu.... kuka tietää...en minä :)

ja tervettuloa uusille mammoille mukaan vaan :heart:

pitää varmaan juu taas yrittää joka päivä tänne tulle että ehtii ja jaksaa kaiken lukea :)
 
Moikka,

pikkuGreippi:
Pakko myöntää että mulla on mennyt sun kestovaippakysely ohi :ashamed:

Mutta meillä niitä käytetään. Nyt vähän sekaisin, kun poika opettelemassa kuivaksi, tai siis periaatteessa oppi jo hienosti, mutta reissu Suomeen sekoitti vähän pakkaa ja nyt laiska äiti täällä käyttää enempi vaippoja pojalle taas... Pitäisi taas ryhdistäytyä ja olla vaan kalsarilinjalla :whistle:

Mutta siis meillä nyt käytössä päiväsaikaan harso ja kuoret. Ja myös lisäimuja käytetään (flanelli). Ollaan käytetty ihan vauvasta asti, mutta siis ollaan nk "sekakäyttäjiä", eli myös kertiksiä käytetään aina öisin ja kyläreissuilla.

Kannustaisin kovasti kaikki kokeilemaan, en ole mikään hihhuli tämän suhteen, mutta on paljon helpompaa kuin mikä mielikuva monilla on! :)

Meillä meni suuren kulutuksen aikaan sangollinen pesuun ehkä 3 päivän välein tai enempikin, nyt sangollinen kerran viikossa. Sankoon vaan tiivis kansi ja lorauttaa etikkaa sinne joukkoon, niin ei haise. Paljon vähempi kuin vauvojen vaipparoskis!

Jep - mutta nyt lähdetään pojan kanssa uiskentelemaan...on niin kuuma ja ylimääräiset energiat pitää saada ulos ennen iltarumbaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja OonanÄiti:
meillä muuttuikin la eli se onkin 3.1.2008. kuten viimeisten kuukautisten mukaan pitikin olla..
kävin aamulla niskaturvotus-ultrassa ja turvotusta oli 2.7-2.8, eli yli rajan.. onko muita samassa tilanteessa? en tiedä mitä tekisin, uskallanko mennä lapsivesipunktioon kun siinä on se keskenmenoriski.. olen saanut yhden keskenmenon joka oli tosi rankka kokemus, toisesta en selviäisi.. :'(


Tuo on kyllä ikävä tilanne, mutta eihän se turvotus suoranaisesti sitä tarkoita että lapsella olisi jotakin vialla. :hug:
Vaikeita asioita miettiä tuollaisia, kun jos päädyt sinne lapsivesipunktioon menoon, niin aika pitkällä on jo raskaus kun sieltä tulokset tulee. Jokaisen oma päätös mitä tekee, mutta itse ajattelin eilen ensimmäiseen ultraan mennessä, että jos niskaturvotusta on yli rajan, en silti mene lapsivesipunktioon, koska en tee sillä tiedolla enää siinä vaiheessa mitään kun tulokset tulevat. Raskaus olisi jo niin pitkällä, etten voisi miettiä enää keskeytystä, ja olen nyt jo kiintynyt vauvaan niin paljon.
Kannattaa miettiä vaihtoehtoja senkin suhteen, että onko sillä lapsivesipunktion tuloksella mitään merkitystä valintojen suhteen siinä vaiheessa kun ne tulokset tulee.
Toivotaan että kaikki olisi hyvin sinunkin vauvalla. :heart:
 
Mulla mennyt kanssa pikkuGreipin viesti täydellisesti ohi...
Oon kyllä ajatellu että voisin niitä kokeilla sitten kunhan tää vauveli tulee, lapsia kun ei ennestään ole. Onko jotain vinkkejä kuinka paljon niitä pitää olla ja millä pääsee sitten alkuun?

Onko vielä siitä painoasiasta jollakin tietoo?
 
en ole lukenut kovin aktiivisesti ketjua, kun oltiin viikon matkalla ilman nettiä jne... Mutta ite en ton nykyään jo kokonaan kuivan kaksvuotiaan kanssa käyttänyt kestoja, nyt kuitenkin kiinnostaisi kokeilla osakestoilua, esim, kotona kestoilla ja kylässä tavalliset, ja yöllä, tai miten meille sopiikin. Koko kestoilu ei kiinnosta, pyykkiä on jo muutenkin riittämiin sitten kun pikkukakkonen syntyy.. Mutta kiinnostaa kokeilla.

Ja toinen joka tällä kertaa kiinnostaisi, on kantoliina/reppu, viimeksi en kokeillut, mutta onko muilla kokemuksia talvella siitä, jos vauva syntyy tammikuussa, niin ei varmaan kovin käytännöllistä. Viimeksi oli kesävauva niin olisi ollut kätevämpää.

Jaa niin, ja nyt on 13 viikkoa täynnä *varovainen huokaus* :heart:
 
"OonanÄiti:
meillä muuttuikin la eli se onkin 3.1.2008. kuten viimeisten kuukautisten mukaan pitikin olla..
kävin aamulla niskaturvotus-ultrassa ja turvotusta oli 2.7-2.8, eli yli rajan.. onko muita samassa tilanteessa? en tiedä mitä tekisin, uskallanko mennä lapsivesipunktioon kun siinä on se keskenmenoriski.. olen saanut yhden keskenmenon joka oli tosi rankka kokemus, toisesta en selviäisi.. "

voi että, vaikea on tilanne enkä minäkää osaa mitään sanoa siihen kun itse en noista turvotuksista osaa sanoa... toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa... :hug: :heart: osaisko joku täällä vastailla tuohon`??

(.) eli neuvola oli sit tänää, hienosti kuulu nyt äänet sit neuvolassakin kun oli dopplerin käyttö vähän toista luokkaa ko viimeksi tuolla lääkäri kandilla joka niitä yritti kuuluviin saada... :D keskimääräinen syke oli 164 :heart: pissa puhdas ja verenpaineet 119/63. LA:ta päiviteltii sit taas ku oli sijainen mulla nyt,ei ollu oma neuvolan täti siis... hänen mukaansa kohtu on noussut hyvin lantiosta ylös päin jo ja olisi isompi viikkoihin nähden eli ainakin takaisin 11.1.2008 tulisi LA ja hänen sanojen mukaa vielä ehkä pidemmällekin... en jaksa nyt stressiä ottaa noista viikoista enää, kun tuntuu olevan ni monta mielipidettä.. meillä ei kans pääse sinne npultraa, ni mietittiinkin tuossa josko mäntäs yksityiselle käymää siinä... :) mutta joo seuraava neuvola täällä jo taas 19.7 vaikka neuvola on sulussa, ni menen tuonne viereisen "pitäjän" neuvolaa jossa mun oma neuvolatäti kesän on.. haluavat seurata tarkoin kun on riskiraskaus kuulemmas...

mutta tälläistä tänne siis... ilmoitelkaahan uudet kotidoppler käyttäjät miten äänet kuuluu... meillä ei enää ole tarvinnu nyt hirveesti etsiä niitä sykkeitä et eilenkin löyty melkein heti... :heart:

sit vielä sellainen... :attn: mistä kohdin teillä on neuvolassa kuunneltu nuita vauvan sydänääniä?? kun mulla kuunneltii tänää niitä tosta navan alapuolelta ja sieltä hän ne löysikin... :eek: minä oon ite kotona ettiny niitä tuolta paaaljon alempaa, ihan karvoituksen rajasta.. et onko se kohtu muka jo noussu ylös päin tässä vaiheessa noin paljon?? vai saako ne vaan tuolta sillai sivuttain paremmin kuuluviin jos vauva on esim kohdun yläosassa lököilemässä?? tämä ihmetytti minuu kooovasti...

pikkupeikko ja veikko 11+3(tai jotain sinne päin :LOL: )
 
Kun aiheeseen päästiin ja puurot muhimassa, niin äkkiä vielä nakuttelen - mutta lupaan hiljentyä sitten...

Eli meillä oli varmaan alusta asti jotain n 20 kpl (ehkä jopa 15 voi riittää alkuunsa) harsoja, sitten käytettiin alkuunsa niitä Ruskovillan villahousuja. Ne toimi tosi hyvin mielestäni, vaikka niissä villahousuissa on kyllä oma puuhansa. Eli suosittelisin että hankitte vähän erilaisia vaihtoehtoja, ja kannattaa katsoa netistä vaikka käytettyjä.

Sitten kun vauva kasvaa (ja miksei jo aika pienestä) niin oma kokemukseni kuorista on että ImseVimsen Bumpy -kuoret ovat tosi hyvät! Ne maksoivat jotain n 13 e kpl. Ja me pärjättiin hyvin 3 kpl kuorilla.

Sitten meillä oli myös yhdet all-in-one -kuoret, jotka olivat tosi kätevät, mutta ne sitten maksavatkin paljon enemmän...

Mulle opetti ihan kätilö synnytysosastolla taittamaan sen harson oikein (kolmiotaite), joten päästiin heti vauhtiin jo siellä.


Parhaita puolia on että säästyy tosi paljon jätteeltä, ja säästää vaippakustannuksissa tooooodellaa paljon! Meillä meni tyyliin 1 pkt vaippoja kuukaudessa kestojen riinnalla.

*täältä Pasilaan, adjö*
 
Mulla kanssa löyty eilen just navan alapuolelta ja itekin vähän mietin, että kohtuhan on napaan saakka vasta myöhemmin, mutta siitä ne löytyi, toisaalta en tiedä onko makuu ja seisoma-asennoissa eri korkeus mihin saakka kohtu tulee... Nyt viikkoja 13
 
Np-ultrassa käytiin ja hyviä kuulumisia saatiin.:heart:

Kova vauhti oli pikkuisella ja kätilökin nauroi ja yritti pikkuista jarrutella :D. Aluksi ultrattiin alakautta, mutta kun näkymät oli välillä niin huonot niin ultras masun päältä ja sieltä sai näkymään paremmin. Vaavi vastas juurikin viikkoja eli rv12+5 ja la pysyy 5.1. Peukku oli pikkuisella suussa heti ensikuvissa. Ihana pieni kyllä oli ja oikein virkeän oloinen. Niskapoimun mitta oli 1.0 joten normaali lukema. Riski downin syndromaan oli vissiin 1:100000 monta nollaa oli kuitenkin perässä. Mulla on istukka ilmeisesti asettumassa takaseinämään. Se istukka oli muuten syy miksi näkyi välillä niin huonosti tuolta alakautta. Oli aina vähän edessä joka kuvakulmassa.

Kun kysyin noista liikkeistä niin sanoi, että voi jo tuntea varsinkin kun edellisestä synnytyksestä on kulunut niin vähän aikaa. Sanoi, että on hyvin tavallista tuntea uudelleen synnyttäjänä näilläkin viikoilla. :D

Mä laitan kuvaa kun saan ne koneelle. Neljä kuvaa saatiin joten valkkaan niistä selkeimmän. Kyllä se vain niin pieneltä ihmiseltä jo näyttää ja siinä kuvaruudulla mielestäni enemmän kuin kuvassa.

No joo pitää mennä, poika taas huikkii!

Lellu rv12+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja OonanÄiti:
meillä muuttuikin la eli se onkin 3.1.2008. kuten viimeisten kuukautisten mukaan pitikin olla..
kävin aamulla niskaturvotus-ultrassa ja turvotusta oli 2.7-2.8, eli yli rajan.. onko muita samassa tilanteessa? en tiedä mitä tekisin, uskallanko mennä lapsivesipunktioon kun siinä on se keskenmenoriski.. olen saanut yhden keskenmenon joka oli tosi rankka kokemus, toisesta en selviäisi.. :'(
Kovasti tsemppiä sinne! :hug: Toivotaan, että kaikki on ihan hyvin. Turvotus oli kuitenki noin vähän yli rajojen.
 
Ultrakuulumisia täältäkin. Pieni pyörijä sieltä löytyi ja mitat vastaavat viikkoja niin ettei laskettuaikakaan muutu. Oli ihanaa nähdä vauva mutta muuten reissu oli kyllä kamala. Jouduttiin odottamaan yli puolitoistatuntia ennen kuin päästiin tutkimukseen. Mahan päältä ei saatu niskaa näkyviin joten katsottiin alakautta. Kätilö puhui puolet ajasta puhelimessa samalla kuin tökki vauvaa että se liikkuis parempaan asentoon. Kätilöllä, joka muuten oli kyllä mukavan ja pätevän oloinen, oli ihan hirvee kiire koko ajan, jo odotushuoneen puolelta huomasin kuinka se koko ajan juoksenteli käytäviä ristiin rastiin ja haki papereita vastaanotosta ja puhui puhelimessa. Vastaanoton kahdella rouvalla ei sen sijaan näyttänyt olevan mitään kiirettä vaan järjestelivät hitaasti papereita ja katselivat odottajien kanssa telkkaria. Toivottavasti en enää joudu koskaan tuohon sairaalaan, onneksi muutetaan jo kuukauden kuluttua.
 
sitten loppuu rangaistus eli LOMA alkaa. Ihanat neljä viikkoa saa vaan tehdä mitä haluaa, paitsi käynti muumimaailmassa ja särkänniemessä on pakollinen. No eli lomatunnelmissa täällä.

Ja muutkin tunnelmat on ihan hyvät, oltiin tänään ultrassa ja siellähän se kaveri pisti menemään. Vastasi viikkoja oikein mainiosti ja LA pysyi ennallaan. Mulla näyttää tuo istukka olevan hieman huonossa paikassa, katsotaan mitä sanotaan seuraavassa ultrassa. Ja kuten viimeksikin kohtu on tuonne selkärankaan päin kallellaan joten mahaa ei tule siis taas nimeksikään. No onhan tuota elopainoa jo muutenkin ihan tarpeeksi :LOL: :LOL: Kaveri löydettiin vasta kunnolla tuosta vatsan päältä ja suostui kuviin oikein hienosti.

Mutta nyt karjalanpiirakat kutsuvat....

Nuuskis ja takakiree 13+1
 
OonanÄiti: Tuli tuossa mieleen, että otettiinko sinulta seeruminäyte (eli verikoe) ennen kuin kävit np-ultrassa? Täällä se on nyt "pakollinen" jos meinaa np-ultraankin mennä. Terkkari selitti, että verikoe vahvistaa ultrasta saatua tietoa ja myöskin jättää pois ne turhat huolestumiset. Kun ultra voi aina olla väärässäkin. Verikokeesta selviää myös muut kromosomipoikkeavuudet, jos semmoista olisi? Ikävä tilanne sinulla. Jaksamista asian kanssa kovasti :hug:

Mitäs muuta? Minulla aivan hirveän kipee alavatsa!!!!!!!!!!! :( Turvottaa ja pistää. Ilmaakin on... Jospa se olisikin vain sitä. Toivon... Ja nyt se pullahti tämän illan aikana (tuolta läskikerroksen alta) näkyville asti, siis vatsa pömpöttää urakalla. Mieskin katsoi suu auki, että miten se noin äkkiä voi näkyä, kun eilen ei vielä ollut mitään. Ne miehet... :)

Ja sitten... Nostelemisesta. Meillä on nuo kaksi vilperiä, jotka molemmat on 17-18 kilosia jäpiköitä ja olen nostellut niitä syliin ihan normaalisti. Pitäisikö varoa?Nyt vasta tuli mieleen. Vai onko se niin, että kaikki se mihin ruumis on tottunut ennen raskautta ei voi vahingoittaa sikiötä (vanhankansan sanonta).

Jäänpä odottelemaan olisiko jollakin jotakin sanottavaa :D !!!!

t:Johnu ja pömppö
 
Viime yönä tuli sitten keskenmeno. Koko viikon on verta tullut, mutta puoliltaöin sitten tuli ulos loputkin. Ihan hirveesti! Sen jälkeen koin neljän tunnin "synnytyksen". Poltot oli oikeesti tosi pahoja. Ihan kuin oikea synnytys olisi alkanut.

Kiitos kovasti kaikille hengessä mukana olleille! Toivon teille kaikille ihanaa odotuksen kesää ja tammikuussa perheenlisäystä.
 
Oonanäiti-älä vielä hätäile,voi noita niskaturvotuksia olla vaikkei mitään hätää olisikaan.Meilläkin kuopuksell oli 2.4mm mutta kieltäydyttiin lisätutkimuksista.Rakenneultran yhteydessä löytyi myös vauvalta aivoista kaksi kystaa ja kasvu oli hidasta.Käytiin sitten ultrassa parin viikon välein muutama kuukausi kunnes huomattiin että kystat oli sulaneet itsestään pois ja turvotus hävinnyt.Ja kasvun kuroi kiinni niin että oli syntyessään 4.3kg =) .Nykyään laitteet on niin tarkkoja että ne huomaa pienimmänkin probleeman jotka hyvinkin saattaa itsestään korjaantua!Tsemppiä.

Kestovaipoista,meillä on ollut käytössä parisen vuotta ja aion tulokkaan kanssa jatkaa..tosin kyllä minäkin aattelin öisin ja reissuilla lintsata :D
 
Lämmin kiitos kaikille osanotosta. "Kotisynnytys" on hoidettu eilen ja tuskaisista supistuksista huolimatta olen erittäin tyytyväinen, että päädyin lääkkeelliseen tyhjennykseen ja nimenomaan kotona. Nyt vaan toipumaan henkisesti ja toivomaan, että kaikki varmasti tuli eilen ulos.

emmiannikille suuret pahoittelut, valitettavasti nyt voin sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu. :hug:

Kaikille täällä oleville ja pysyville onnellista odotusta!!!!

Emppu
 
Jospa minäkin nyt jo kirjoittaisin tänne.
Kerronpa alkuun hieman meistä,eli kirjoittanu on 26v jolla nyt toinen raskaus menossa,edellinen päättyi huhtikuun alussa keskenmenoon. Olen tullut samantien uudelleen raskaaksi, tarkkaa viikkomäärää ei vielä tiedetä. Sydänäänet kuultiin viimeviikolla ensimmäisellä neuvola käynnillä, viikko arvio on 12 ja ensiviikolla on sitten ensimmäinen ultra joka on np. Joten sen jälkeen ilmoittelen meidän viikot ja la:n.
 
paljon jaksuja ja haleja kummallekin... tiedän miltä tuo tuntuu ja se on niiiin väärin et sitä nyt vieläkin tippuu ihmiset tästä pinosta... :hug: :hug: :hug: :hug:

awww... kirjoittelin pitkän jutun tuossa amusella ja se ei sit tullu tänne... perk!! kattelin tuossa jsut et vauvan syntymään olis täällä 199pvää... :D kai se nopeesti kuluu... :LOL: väsymys on tehny paluun täällä, mä pystyisin ottaa unta kellon ympäri helposti,... nyt arskaki paistaa jo et kai tää tästä...siivotakin pitäs mut mun inspiratio on täysin nolla tällä hetkellä.. kai se vaan olis pakko ko v.loppu menee töissä ollessa taas... mä olen tuota omaa "napaani" tutkaillu, ni kyllä se vaan taitaa näin olla et vauva masu siihen tuli ja ei mihkää lähe et kasvaa vaan... eka oli tuolta alhalta pyöree mut nyt on khyl koko maha ruvennu pyöristyy... kattotaa miten tässä tuleepi käymän...

hyvät v.loput kaikille...

toivottelee peikko ja veikko 11+4 (vissii kai) :heart:

ps.ajattelin tässä ruveta soittelee yksityisiä läpi jos pääsisisn jonnekin siihen np-ultraan... ja olishan se ihan kiva saada se LAkin selväks nyt ku se on vielä helppo määrittää...
 
Voi miten hirvittävän, hirvittävän surullisia uutisia tullut! :ashamed: Tosi paha mieli kaikkien suuren surun kokeneiden puolesta. Elämä on joskus niin väärin |O . Suuret pahoittelut. Lopuille meistä isosti, isosti tarrasukkia matkaan. :heart: Täällä kasvukipuja. Iltaisin masu pömpöttää niinkuin olisi jo montakin kuukautta takana. Pyörrytyskohtauksia!! Onko muilla? Syön kohtuullisen säännöllisesti ja suht terveellisestikin. Hglobiini ollu ok pari pvää sit neuvolas, samaten ku verenpaine (mielestäni ehkä hiukan alhainen 115/?) Ikää 24-v. Painoa lievästi enemmän kuin pitäisi. Aika hirveitä pyörrytyskohtauksia, eilen tuli eka paha.. Sitten illalla toinen ja tänään nyt meinaa yrittää taas.. Mitäköhän lie..
Minä ja Pötkylä ultran mukaan 12+6
 
Ai niin ja varsinkin Josefiinalle PALJON myötäeläviä, kiinnipitäviä, voimia-antavia ajatuksia. "Kädet ristissä hermoilee kanssasi" :flower: :heart: Varmaan kaikki muutkin palstailijat osallistuu!!! :hug:
 

Yhteistyössä