*Tammikuu2008* KESÄKUU

Minut voi lisätä listaan 4.1. En viitsinyt aikaisempaa ilmottautua, kun ajattelin koko raskauden olevan silmänlumetta. Oireita kun ei vaan ole oikein minkäänlaisia. Ainoastaan väsyttää ja naama kukkii. Ei kuvota eikä rinnatkaan ole kasvaneet sitten yhtään! Tänään oli ensimmäinen ultra ja siellähän se pötkö möngersi. On se pakko nyt uskoa =)

Napsukka ja hiljainen asukki 12+2
 
meille tarjoaa kunta sen rakenne ultran keskussairaalalla jyväskylässä rv19... ja se ajankohta kuulemma sen tekoon on 18-20viikolla...

pahoitteluni kaikille tippuneille ja paljon voimia ja jaksamisia teille kaikille... :hug: :hug: :heart: on se kurjaa että lista hupenee yhä... :ashamed: onneksi oli myös hyviä uutisia ultra käynneiltä...

tämä taitaa tästä nyt mennä ruokailemaan, pitää varmaa mylhemmin illasta vielä joku leipä syödä jos huomen aamuna sais nukkua ilman et nälkä yllättää taas... :LOL:
 
Emppu78 kamalia uutisia, suuret pahoittelut :hug: :'( Voimia jatkaa eteenpäin!

SuTi meillä on tarkoitus mennä rakenneultraan, kun kunta sen kerran tarjoaa. Sen lisäksi aion vielä mennä 4D ultraan sitten vähän paremmilla viikoilla.

Monella ollut taas ultrauksia, meilläkin keskiviikkona np-ultra ja samalla ottavat ne seerumi kokeet, toivottavasti kaikki olisi kunnossa. Tulokset saa sitten kahden viikon sisällä, alkaa taas piinaviikot.. :/
Minulla housut alkaneet jo kiristämään ja täytyy varmaan alkaa etsimään jo äitiyshousuja. Viime raskaudessa menin todella pitkälle vanhoilla housuilla, mutta ilmeisesti nyt jo entiset muhkurat siellä pullottelee :) :whistle:
Luulin muuten jo että pahoinvointi alkaisi väistyä, mutta tänään taas aamulla piti pöntön kanssa keskustella :x . Väsymys kuitenkin on selvästi jo helpottamaan päin, hyvä niin! =)
Tulen sitten kertomaan näkyikö keskiviikon ultrassa mitään..

iita 11+ 1
 
Eli olen kohta 24v tyttönen ja toista lastani odottelen. Laskettu aika olis neuvolan tädin mukaan 23.1.2008 eli nyt mennään sitten 9+4. Tyttäreni on nyt 4v.

Tyttöä odotellessa oksentelin aamuisin, mutta nyt tämä on jatkuvaa kuvotusta ja kyökkimistä ilman että mitään tulee ulos. Voisin vaan syödä sillä se on ainoa millä tämä yökötys menee edes hetkeksi tiehensä. Alkuun olin kovin väsy mutta nyt jaksaa jo yksillä päivä unilla.

Neuvolassa käytiin eka kertaa viime tiistaina. "Kaikki oli kunnossa" eihän siellä ekassa neuvolassa mitään tutkittu, paitsi virtsanäyte. Musta oli oikein ihanaa kun tuo ukko kultakin tahtoi raahautua sinne mukaan :heart: ja luulen että neuvolan tätikin tykkäs.
=)

Enpä taaskaan osaa päättää katsoiskos telkkua vai surffaisko... :LOL:
 
eli ni ku näkyy,täällä ei nukuttu sit tänäkää aamuna... nukuin mä nyt jopa puoli tuntia eilistä pidempää :LOL: voi jumpe et on kiva nousta 6maissa ihmettelee maailman menoa varsinkin ku ei ole sit ei minkäänlaista tekemistä... ulkonakin tulee vettä ni eipä tässä paljon uloskaan noiden karvaturrien kans viitti lähtee.... :/

täällä mahoton onkelma taas päällä ku en ole vauvan sydänäniä kuunnellu nyt olleskaa.. et sillo viime torstaina oli kaikki hyvin ultrassa, mut eilen ko yritin kolmeen kertaan niitä ettiä ni niitäpä ei löytynytkää... :eek: nyt oon sit tässä miettiny ja pähkäilly et pitäskö iskeä ni ko paniikki vaiko mitä?? torstaina olis khyl neuvola et ei sen puolee... sieltä dopplerista kuuluu ihme muljuva ääni et en tiiä olisinko onnistunu sykkeitä ruveta ettii joka kerta niin et vauva on liikkeessä? ja sit se särisee sillai toooodella ikävästi ihan ni ku pieni poistuis alta oikein kunnon vauhdilla tai potkkisi tms suoraa siihen dopplerin kohdalle... onko teillä muilla kotidoppler käyttäjillä olllu tälläistä???

että tälläiset kitinät sit tänää... kai se olis yritettävä vaan nukkua pikku tovi vielä ni ei tarviis koko päivää olla tälläinen känkkäränkkä... :ashamed:

peikko ja veikko 11+1 :heart:
 
Mulla tänään ensimmäinen ultra, vähän jännittää koska en käynyt alkuraskauden ultrassa, eikä neuvolassa ole sydänääniä vielä kuunneltu. Tulen sitten kertoilemaan ultrakuulumisia puoliltapäivin.

Katja rv 12+5
 
Huomenta kaikille! Ja isot pahoittelut empulle :'( Ja paljon voimia!
Uusille tervetuloa mukaan.

Täällä allergianuha vaa jatkuu ja nyt tuntuu että se ois jumittanu poskionteloonki :kieh: Saas nähä alkaako irtoo sieltä pikkuhiljaa iteksee vai pitääkö taas mennä lääkäriin. Nyt jätin allergialääkkeetkin pois ku tuli sateiset ilmat nii ilmakin on raikkaampaa. Lääkärin suositus olikin että tilapäiseen käyttöön tabletit.
pikkupeikko, missäasennossa koitat kuunnella ääniä? Itse kans just mietin että tuleekohan sitten suotta paniikki, jos en satu löytämään ääniä. Mutta taitaa alkaa mullaki oleen jo viikkoja sen verran et (kai) sen pitäs saada äänet helpommin kuuluviin, tiiä sitten..
Kangaskaupassakin pitäs vierailla ja trikoota/resoria ostaa, ajattelin ommella mahatuubeja ja sitten yhdet vanhat housut muuttaa mammamalliin. Masu alkaa oleen jo sen verran ettei omat housut enää mahu. Yhdet kiva mammahousut löysin h&m, sellaiset puuvillaiset. Ne on tosi kivat ja keveet töissä pitää:)
Ihanaa :heart: eilen syntyi meiän pojille uusi serkkutyttö. Saas nähä mennäänkö tänään jo kattomaan. Syksyllä on lisää serkkuja tulossa. Tää on meiän lähipiirissä kunnon vauvavuosi.

Saaru ja pömppis 13+4
 
Empulle pahoittelut ja isot halit.

Juhannukset on siis juhlittu ja nyt alkaa iloinen arki. Juhannus tuli vietettyä appivanhempien kanssa mökillä ja oli muuten tosi mukavaa (mun appivanhemmat on ihan huipputyyppejä ja minä olen heille ehdoton suosikkiminiä), mutta aattona koko miehen puoleinen suku, mieheni mukaanlukien, läträsi viinasten kanssa niin, että homma meni ihan vaan kännäämiseksi. Aika tylsää oli jo alkuillasta kun ei jaksanut kuunnella ihmisten "kännipuheita". Onneksi oli hyvä kirja mukana ja raskauden varjolla sain vetäytyä ihan rauhassa aittaan lukemaan.

Mulla oli eilen ensimmäinen neuvolalääkäri (10+4), kohonneen alapaineen (mulla on aina ollut ihanne paineet) ja jatkuvan päänsäryn takia. Verenpainetta nyt sitten seurataan ja neurologille kirjoitti lähetteen. Mitäköhän tästäkin nyt tulee. Lääkäri yritti kuunnella sydänääniä, muttei löytänyt niitä, napasuonen suhinan löysi ja istukan äänetkin kuuluivat hyvin, mutta bambino vain piileskeli jossain. Vähäsen olen huolestunut, vaikka tiedänkin ettei kaikilta sydänääniä saada vielä näillä viikoilla. Onneksi ensiviikolla on jo niskaturvotusultra, joten sitten taas nähdään mitä ipanalle kuuluu. Harmi vaan, ettei mies pääse ilmeisesti mukaan. Sillä ei työnantaja suhtaudu tällaisiin kovin myönteisesti ja ollaankin mietitty josko pitäisi jokin ihme juttu keksiä minkä varjolla ukko voisi töistä myöhästyä pari tuntia...
Omat vaatteet eivät tunnu enää mahtuvan päälle vaan vatsa pömpöttää ihan huolella. En kyllä usko että mulla se on vielä vauvamasua, turvotusta enemmänkin. Masuahan mulla on toki omastakin takaa.

Jonna P, mun mielestä on ihan mahdollista että tunnet pikkumasuasukkisi liikkeitä jo nyt. Kaikkihan on yksilöllistä, ja oikein herkkävaistoiset naiset varmasti tuntevat liikkeet aikaisemmin kuin tällainen minunkaltainen höhlä joka ei usko eikä oikein ymmärräkkään mitään. Suomessa on vallalla sellainen holistinen hoitokäytäntö, jossa tasapäistetään kaikki. Muistan että jo opiskeluaikoina naistentautien kurssilla painotettiin (en enää toimi hoitoalalla), miten ensisynnyttäjä voi tuntea liikkeet aikaisintaan viikolla 20 ja uudelleen synnyttäjä hieman aikaisemmin. Musta olisi hienoa jos voisi tuntea kaverin liikkeitä jo tässävaiheessa, eipä tarvitsisi miettiä onko siellä masussa kaikki hyvin vaiko eikö.

 
Pahoittelut Empulle :hug: . Kyllä se vaan aina kirpasee, kun joku joka on suunnilleen samoilla viikoilla tippuu. Sitä vähän itsekin säikähtää, että mitä jos niin sattuu vielä meillekin..

Täällä vaivaa jatkuva väsymys edelleen. Nukun usein 13-15h/vrk! Ei saa oikein mitään tehdyksi :| Etova olo jatkuu myös, sen "ansiosta" olen laihtunut jo 3kg. Onneksi siitä ei pitäisi olla mitään haittaa pikkuiselle, koska tuota painoa on jonkin verran jo ennestään :ashamed:

Soittelin eilen yksityiselle ja kyselin np-ultran hintoja. Itselle tulisi maksettavaksi n.150?, jos sinne haluaa. On se kyllä aika kallista :( . Meillä kunta alkaa kustantamaan vasta syksyllä np-ultran, että eipä taida koskea enää silloin minua..

Itse olen myös harkinnut tuota kotidopplerin vuokrausta. Lisää käyttökokemuksia siis myös kaivataan :wave:

Afu ja mini 10+1
 
Heippa pitkästä aikaa kaikille!

Kävin tänään ensimmäistä kertaa neuvolassa. Ihan mukava käynti ja nyt tuntuu, että on ihan oikeasti raskaana. Tosin se jäi häiritsemään aika pahasti, kun mulle ei löytynyt lääkäriaikaa ennenkuin kuin elokuun alkuun, jolloin viikkoja on jo 15 ja risat. Ja lääkärintarkastus on normaalisti ennen viikkoa 12 täällä meilläpäin. Ja sen vuoksi neuvolantäti suositteli yksityiselle menoa, mitä jäin ihmettelemään. Oli sitä mieltä, että olisi kiva saada raskaudesta varmuus ennen virallista np-ultraa. Nyt olen kyllä menossa terkkarin luo muutaman viikon päästä sydänääniä kuuntelemaan. Ei mulla muistaakseni esikoisen kanssakaan sydänäääniä kuunneltu ennen ultraa... Mites teillä muilla? Mä olin itse aatellut malttaa mieleni tuonne ultraan, mutta nyt on vähän hämmentynyt olo...

Sonja rv 9+2
 
Pahoittelut Empulle :hug: ! Voimia!

Täällä väsymys myös vaivaa ja huono olo vain iltaisin -kummallista! Aamuisin olo on hyvä, mutta illalla alkaa etova olo ja sitruunalla terästetty vesi on mainio lääke siihen =) ! Kesätöissä yritän ahertaa, vuodeosastolla. Välillä nostot ym. siirrot ja aggressiiviset potilaat pelottaa, että entä jos pikkuiselle käy jotain... Työpäivän jälkeen ei muuta sitten jaksakaan. Vatsaa toisinaan nipistelee edelleen, toivotaan että se on merkki siitä että elossa ollaan! Välillä sitä aina miettii, että onkohan siellä masussa oikeesti elämää... kotidoppleri olisi varsin mukava, mutta täytyy nyt yrittää vaan nauttia tästä odotuksesta ilman turhia murheita =) ! Painoa ei ole tullut kuin kilon verran lisää ja sekin varmasti johtuu vain siitä, kun ei kykene eikä jaksa enää liikkua entisellä tavalla. Maha kyllä pömpöttää.... Viikkoja on kasassa 10+5 ja tasan viikolla 12 on np-ultra. Täällä itärajalla saa 3 ultraa ja jo ekalla neuvolakerralla terkkari katsoi vatsan päältä ultralla. Oli mahtava tunne nähdä pikkuinen köllöttelemässä ja :heart: -syke =) ! Mies oli mukana ja jännityksestä meinasi pyörtyä - kyllä siitä riitti hupia jälkeenpäin! Taitaa ilokaasu olla kysyttyä sitten loppumetreillä :LOL: !

Oikein mukavaa kesää kanssaodottajille =) !

-Kirppu + Paolo 10+5-
 
Saaru:
Täällä allergianuha vaa jatkuu ja nyt tuntuu että se ois jumittanu poskionteloonki :kieh: Saas nähä alkaako irtoo sieltä pikkuhiljaa iteksee vai pitääkö taas mennä lääkäriin. Nyt jätin allergialääkkeetkin pois ku tuli sateiset ilmat nii ilmakin on raikkaampaa. Lääkärin suositus olikin että tilapäiseen käyttöön tabletit.
Satuimpa ihan vahingossa käymään täällä teidän tammikuisten puolella. Onneksi olkoon vaan kaikille :flower: ja pahoittelut tippuneille :hug: Tuntuu että ihan vastahan sitä itsekki oli näin alussa :) , aika kuluu pian, uskokaa vaan! Mulla siis raskausviikkoja itsellä jo yli puolen välin, 24+2.

Mulla vaan pisti silmiin tuo Saarun teksti, että allergialääke tabletteja vaan tilapäiseen käyttöön! Mulle on useampi lääkäri sanonut, ettei raskauden aikana ollenkaan, koska niitä ei ole niin tutkittu, etteivät aiheuta sikiölle mitään.. Ja useimmissa taitaa vielä lukeakki pakkausselosteissa, että ei raskauden aikana tai neuvoteltava ainakin lääkärin kanssa (nninkun olet tehnykin). Mulla on sama tilanne ku sulla, että hirmu allergia päällä, ainoa mitä mulle on luvattu käyttää on nenäsuihkeet, Nasonexia käytän lääkärin määräämänä. Muuta en ole uskaltanut ottaa. Jos sulla on poskiontelo-oireita ja allergiakin, apteekista saa ostettua sellaisen sarvikuono kannun. Sillä minä olen huuhtonut ja on helpottanut! Merisuolaa ja vettä vaan ohjeen mukainen määrä. Sinuna en ottaisi enää ollenkaan niitä tabletteja. Mulla on yks tuttu lääkäri ja sano, että ehdottomasti ei suun kautta otettavia. Olen kysyny ainaki 4-5 eri lääkäriltä, samaa sanovat. Ihmettelen ettei sulle ole sanottu. Mullaki aikas tosi tuskallinen olo ollut ja on... nyt ollut ainaki meilläpäin vielä niin voimakasta tuo siitepöly :( . Se Nasonex on auttanut kuiten paremmin, kuin ei mitään.

muoks* tossa selailin taaksepäin sivuja, sulla astmalääkkeetki käytössä, eli astma ilmeisesti. Se selittääki jo miks lääkäri sulle määränny niitä allergialääkkeitä, mutta kuitenkin, kannattee kysyä toisenkin lääkärin mielipide niistä tablettiallergia lääkkeistä...

Tytteli74 ja asukki 24+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja tytteli74:
Saaru:
Täällä allergianuha vaa jatkuu ja nyt tuntuu että se ois jumittanu poskionteloonki :kieh: Saas nähä alkaako irtoo sieltä pikkuhiljaa iteksee vai pitääkö taas mennä lääkäriin. Nyt jätin allergialääkkeetkin pois ku tuli sateiset ilmat nii ilmakin on raikkaampaa. Lääkärin suositus olikin että tilapäiseen käyttöön tabletit.
Satuimpa ihan vahingossa käymään täällä teidän tammikuisten puolella. Onneksi olkoon vaan kaikille :flower: ja pahoittelut tippuneille :hug: Tuntuu että ihan vastahan sitä itsekki oli näin alussa :) , aika kuluu pian, uskokaa vaan! Mulla siis raskausviikkoja itsellä jo yli puolen välin, 24+2.

Mulla vaan pisti silmiin tuo Saarun teksti, että allergialääke tabletteja vaan tilapäiseen käyttöön! Mulle on useampi lääkäri sanonut, ettei raskauden aikana ollenkaan, koska niitä ei ole niin tutkittu, etteivät aiheuta sikiölle mitään.. Ja useimmissa taitaa vielä lukeakki pakkausselosteissa, että ei raskauden aikana tai neuvoteltava ainakin lääkärin kanssa (nninkun olet tehnykin). Mulla on sama tilanne ku sulla, että hirmu allergia päällä, ainoa mitä mulle on luvattu käyttää on nenäsuihkeet, Nasonexia käytän lääkärin määräämänä. Muuta en ole uskaltanut ottaa. Jos sulla on poskiontelo-oireita ja allergiakin, apteekista saa ostettua sellaisen sarvikuono kannun. Sillä minä olen huuhtonut ja on helpottanut! Merisuolaa ja vettä vaan ohjeen mukainen määrä. Sinuna en ottaisi enää ollenkaan niitä tabletteja. Mulla on yks tuttu lääkäri ja sano, että ehdottomasti ei suun kautta otettavia. Olen kysyny ainaki 4-5 eri lääkäriltä, samaa sanovat. Ihmettelen ettei sulle ole sanottu. Mullaki aikas tosi tuskallinen olo ollut ja on... nyt ollut ainaki meilläpäin vielä niin voimakasta tuo siitepöly :( . Se Nasonex on auttanut kuiten paremmin, kuin ei mitään.

Tytteli74 ja asukki 24+2



Mulle sanoi lääkäri, että on parempi käyttää allergialääkkeitä mitä olla käyttämättä jos tulee paljon allergiaoireita. Hoitamattomista allergiaoireista johtuva hengitystieinfektio on kuulemma haitallisempi raskausaikana mitä allergialääkkeiden käyttö. Mulla vaan jännä juttu, kun ei tarvinnutkaan tänä vuonna käyttää allergialääkkeitä, vaikka yleensä on ollut tosi järkyttävät allergiaoireet keväisin/kesäisin. Johtuneeko sitten raskaudesta, ettei siitepöly oireile.
 
Katja87:
Mulle sanoi lääkäri, että on parempi käyttää allergialääkkeitä mitä olla käyttämättä jos tulee paljon allergiaoireita. Hoitamattomista allergiaoireista johtuva hengitystieinfektio on kuulemma haitallisempi raskausaikana mitä allergialääkkeiden käyttö. Mulla vaan jännä juttu, kun ei tarvinnutkaan tänä vuonna käyttää allergialääkkeitä, vaikka yleensä on ollut tosi järkyttävät allergiaoireet keväisin/kesäisin. Johtuneeko sitten raskaudesta, ettei siitepöly oireile.
Joo tietty pitää hoitaa, ettei tule mitään infektioita sen vuoksi. Mutta ne tabletti allergia lääkkeet ei ole suositeltavia, nimenomaan kiellettyjä. Itsekki niitä kyselly, josko olis sellaista, ei kuulema ole mitä vois ottaa. Nenäsuihkeet ainoat turvalliset käyttää...
 
Täällä Oulussa on vaikka kuinka paljon raskaanaolevia (eri alueilta) joille tiedän että neukkalääkäri on määrännyt myös suun kautta otettavia tabletteja. Monet syövät niitä säännöllisesti läpi kesä. Itse ajattelin ottaa niitä ihan vain hätätilanteessa, jotta saan lievitettyä pahimmat oireet ja tasaamaan tilanteen. Ja kyllä mä ihan luotan tähän lääkäriin. Aikasemmissa raskauksissa ei tarjottu muuta kuin nenäsumutetta ja silmätippoja. Olin itekki yllättynyt kun miehen sisko sanoi että sille oli lääkäri määrännyt. Mutta tämä on nyt kuulema ihan yleistä. Nyt otin vain juhannuksen yli ja nyt tilanne taas paljon parempi ja tabut jääpi taas kaappii:)
 
Heipä hei!

Juhannus on ohi ja meillä se sujui ihan perinteisesti sukuloiden ja grillaillen. Eilen sitten kotiuduttiin ja mitä ihmettä: Oksensin pari kertaa ekaa kertaa tässä raskaudessa. Yöllä olo oli aika heikko. Tässä sit mietin, et mitähän tuli syötyä sukulaistätien ja mummojen kahvipöydissä, kun se tuoreus ei aina oo niissä taattu. En kyllä jaksa uskoa että tuo oksentelu johtuis raskaudesta, kun muuten kuvotuskin on jo loppumaan päin. Teidän tekstejä lukiessa huomaa kyllä, että on päässyt helpolla ton asian suhteen.. mutta nyt kyllä vähän huolettaa, et en vaan olis jotenkin myrkyttänyt pikkuistani.

Huomenna on eka ultra. :D Sitä on kyllä odotettu. Pitkään aattelin, et mahtaako siellä masussa olla ketään, mut sit pari päivää sitten tunsin tutun töytäisyn. :) Kyllä oli ihanaa. Tuun sit kertomaan kuulumisia.

Empulle vielä suruvalittelut. Ihan kamalia uutisia. :'(
 
Pikkupeikko85. Siis ettäkö Jyväskylässä tarjottaisiin rakenneultra(kin)? Mulle sanottiin neuvolassa (keljonkankaalla), että 1. ultra tarjotaan ja mulla se oli viikolla 11. Ei katsottu niskaturvotuksiakaan, ainoastaan sikiöiden määrä ja pää-perämitta. Veriseula oli sitten seuraava (ja ainoa) lisätutkimus.
 
saaru taisi kysellä et missä asennossa olen kuunnellu ääniä, ni iolen kuunnellu puoliistuvassa asennossa eijemmin, mut nyt ku niitä ei löytyny kuuntelin selällä maaten,istuen,puoli istuen kummallakin kyljellä... eikä löytynyt... mutta aamulla tuon tekstin kirjoittamisen jälkee kokeilin vielä kerran kuunnella ääniä ja nehän löyty et paniikkini ihan turhaa siis... :whistle: :heart:

SuTi mulle tarjoaa kunta rakenneultran keskussairaalla ja aikakin sinne jo tuli 20.8... äitipolilla ne sen tekee... mulla kyllä taustalla toistuvat keskenmenot, mut en kyllä tiedä miksi he sen rakenne ultran haluavat katsoa... koska alkuraskautta seuraavat minulla tarkasti mut esim tuon rakenneultran jälkee mulla ei enää ole ultraa muuta ko synnytystapaarvio... mie käyn maalaiskunnan puolella neuvolassa... mut kai se sit vaihtelee sit neuvoloittainkin... :/ ku mulla ei halssilan neuvolassa tehty ku yks ultra myös eikä mitää lähetettä edes äitipolille seurantaan...

mut näin täällä.... :wave:
 
esikoista odottelen. la 26.1.2008. viikkoja taitaa olla 9+4, pahoinvointi on loppunut, enää ei tartte oksentaa, koko viime viikko meni siinä touhussa. väsymys ja nälkä painaa päälle. vatsassa kyllä nipistää ja vihloo. 2 ultraa takana, todettu ultrassa. neuvolassa oon käynyt kerran.
 
Empulle jaksamisia ja halit :hug:

Juhannus meni, ei mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kuitenkin.
Olo on ollut vaihteleva, hetken jo luulin että väsymys helpottaa ja että pärjää pitkillä yöunilla mutta ei, pakko taas nukkua päikkärit, ja sit loppupäivä menee ihan tööt olotilassa, vähän kun jaksaa siivoilla ja jotain pientä ni hyvä on. Nyt on taas ikävästi töistä taukoa ens viikkoon, en tiä miten päin olisin, maanantaina on meillä np-ultra, en sitten millään malttaisi odottaa ja päivät tuntuu pitkiltä.. On jotenkin hassua miten nää kunnan tarjoamat ultrat sitten vaihtelee kovasti, toiset tarjoo yhen toiset jopa kolme.. Meillä Tampereella on vaihdellut yhden ja kahden välillä, toiset sanoo että vain yksi, no mulle sanottiin ekassa neuvolassa että kaksi, aion kyllä pitää huolen siitä että pääsen myös siihen toiseen, että varaavat ajan heti soitsella kerralla :)

Mä tulin siihen tulokseen sen kotidopplerin kanssa että en tilaa sitä, mä kumminkin vain huolestun, jos en löydä niitä ääniä, oon muutenkin niin kova stressaan että parempi sitten aina neuvolassa kuunnella, ja meillä kyllä oli niin mukava terkkari että varmaan saa mennä kuunteleen, jos tuntuu että joku olisi huonosti.

Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja oli kiva lukea paljon iloisia ultrakuulumisia, kumpa minäkin sitten maanantaina pääsen kirjoitteleen iloisia uutisia :)

Oliko joku muuten sellainen, että odottaa siihen 12 viikkoon tai npultraan ennen kuin alkaa kertomaan muille? Me kertoillaan sitten ultran jälkeen.

pullanmuru 11+4
 
joutuu nyt ompelija sitä jopa pienentämään hiukan kun oli niin reilusti suurentanut :LOL: 4.7 taas sovitus kun on saatu sitten ruusukkeetkin ommeltua siihen kiinni.Hieman huvitti tänään kun sitä kävin kokeilemassa niin ei näyttänyt enää lainkaan siltä et oisin raskaana,vaik muuten on kyl semmoinen kumpu jo että tuskin keltään jää huomaamatta. :p

Pitää kyl todella kiireisenä tää ja ens viikko häiden suhteen,et koitan käydä aina välil tsekkailemas teidän muiden kuulumisia.Tänään haettiin matkatoimistosta matkaliputkin,jippii!

Oli muuten eka aamu tänään viiteen viikkoon etten oksentanut,lieneeköhän nuo pahoinvoinnit alkavat mennä ohitse tai sitten inkivääri on alkanut vaikuttamaan...pahoinvointilääkkeet kävin kyl tänää viel varulta ostamassa :)

Mami rv 11+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja pullanmuru:
Empulle jaksamisia ja halit :hug:

Juhannus meni, ei mitenkään parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kuitenkin.
Olo on ollut vaihteleva, hetken jo luulin että väsymys helpottaa ja että pärjää pitkillä yöunilla mutta ei, pakko taas nukkua päikkärit, ja sit loppupäivä menee ihan tööt olotilassa, vähän kun jaksaa siivoilla ja jotain pientä ni hyvä on. Nyt on taas ikävästi töistä taukoa ens viikkoon, en tiä miten päin olisin, maanantaina on meillä np-ultra, en sitten millään malttaisi odottaa ja päivät tuntuu pitkiltä.. On jotenkin hassua miten nää kunnan tarjoamat ultrat sitten vaihtelee kovasti, toiset tarjoo yhen toiset jopa kolme.. Meillä Tampereella on vaihdellut yhden ja kahden välillä, toiset sanoo että vain yksi, no mulle sanottiin ekassa neuvolassa että kaksi, aion kyllä pitää huolen siitä että pääsen myös siihen toiseen, että varaavat ajan heti soitsella kerralla :)

Mä tulin siihen tulokseen sen kotidopplerin kanssa että en tilaa sitä, mä kumminkin vain huolestun, jos en löydä niitä ääniä, oon muutenkin niin kova stressaan että parempi sitten aina neuvolassa kuunnella, ja meillä kyllä oli niin mukava terkkari että varmaan saa mennä kuunteleen, jos tuntuu että joku olisi huonosti.

Tervetuloa kaikki uudet :flower:

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja oli kiva lukea paljon iloisia ultrakuulumisia, kumpa minäkin sitten maanantaina pääsen kirjoitteleen iloisia uutisia :)

Oliko joku muuten sellainen, että odottaa siihen 12 viikkoon tai npultraan ennen kuin alkaa kertomaan muille? Me kertoillaan sitten ultran jälkeen.

pullanmuru 11+4


Mulla on nyt menossa rv 12+5, ja tänään oli eka ultra. En kyllä mitenkään ois pystynyt pitämään piilossa raskauttani tänne asti, on meinaan masu jo sen verran iso ettei mitkään entiset housut oo mahtunu enää pariin viikkoon. Rinnat kasvanut b-kupeista d:hen, ainakin kaikilta miespuolisilta tuttavilta tulee siitä kommenttia. :D
 

Yhteistyössä