*Tammikuu2008* KESÄKUU

Onneksi meitä on näin monta matkassa ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti =)
Tiistaina oli ultra ja kaik ok,laskettuaika 14.1.08,eli viikkoja nyt 8+4. Raskaus ei ollut ihan niin pitkällä kuin luultiin.
Oireet osittain helpottaa ja jaksaa hommiakin nyt paremmin tehdä. Pahoinvointiin valitettavasti syön,joten saapi nähdä miten painoa tulee.. Esikoisesta tuli 29kg,sain tiputettua alle lähtöpainon,kuopuksesta tuli 19kg ja sain lähtöpainoon takas. Mitenkähän nyt käy. Kuopukselta en juurikaan herkutellut ja liikuin paljon,heinävauva,joten kesän kuumuuskin turvotti.
Mäkäräisiä on julmetusti,tässä olen koittanut ulkohommia tehdä ja sen huomaa. Koskaan en ole näin syötynä ollut,ihmistenilmoille en kehtaa nyt mennä |O
Itikoista huolimatta,mukavaa kesäperjantaita kaikille :wave:
 
Kiitos onnitteluista!!! Olihan se yllätys.. =)
Hirvittää vaan, (ikuisena pessimistinä) koska raskaus on sitä harvinaisempaa laatua, eli sikiöillä on yhteinen istukka sekä yhteinen "yksiö", joten pyörivät siellä toistensa kimpussa koko ajan. Tiukkaan tarkkailuun nyt joudun ja ultria satelee ilmeisesti paljon. Voi kun vaan kaikki sujuisi hyvin.

johnu: eipä ollut meilläkään suvussa kaksosia ennen kuin viime kesänä serkku sai kaksostytöt. Ajateltiin että se oli vaan luonnonoikku, mutta ei tainnutkaan olla ihan sattumaa. Varsinkin kun meidän lapsettomuushoidoilla ei ole tämän kaksosuuden kanssa mitään tekemistä.

Aurinkoista perjantaita kaikille!
 
Emppu78: onnittelut kaksosista!! kiva saada pinoo toinen tuplien odottaja. Itsellä tosin kummatkin hedelmöittynyt omista munasoluista.

. Tänää oli eka neuvola käynti. Verenpaine oli tosi alhainen 109/68, ei ihme et on pyörryttäny useemman päivän ajan. Pahoinvointi tuntuu lisääntyvän päivä päivältä, varsinki nää hellepäivät on tuskasia. Muutama sadepäivä olisi jo tervetulleita.

pocahontas + tuplat rv 9+0
 
Onnea Emppu 78 kaksosista! Ihana uutinen! 9 kk odotuksella saa tuplasti onnea! No, onhan siinä kaksosten odotuksessa muitakin puolia, mutta niitä ei kannattane ajatella liikaa. Eiköhän kaikki hyvin mene!

Mulla muuttui laskettu aika, kun neuvolan th halusi käyttää sitä toista systeemiä eli viimeisten kk alkamispäivä + 7 pvä. Eli sen mukainen l.a. on 7.1.2008. Kiekko antaa 5.1. ja kaksplus laskuri 4.1., hassua! Mun l.a:n voi siis korjata siihen 7.1.2008.
Sydänäänet oon kuullut jo viikon kotidopplerilla. Tosin vain silloin, kun rakko on täynnä. Jotenkin ihana kuunnella niitä ääniä ja tietää että kaikki on hyvin! Syke on n 170/min. Juuri muita elonmerkkejä pikkuinen ei vielä anna, ei ole pahoinvointia eikä erikoisia mielitekoja tms. Tai oikeastaan, se laittaa mulle tosi voimakkaan äkillisen nälän tunteen aina 2-3 h välein, joten tulee syötyä melko paljon... :)
Parin viikon päästä 12+0 on nt-ultra.
T:Hazelnut rv 9+4
 
Heippa kaikille!

Nyt tippui meikäläinen tästä pinosta ja kovaa. Eilen alkoi illalla verinen vuoto ja tänään kävin naistentautien polilla utrassa. Kesken matkaa oli pieni tipahtanut ja ultrassa näkyi enää vain pieni sikiöpussi (viikkoja olisi huomenna ollut 8). Nyt vaan itkua ja kovia kipuja... muille tarrasukkia matkaan!
 
Enpäs etes muista millon viimeks olen ehtinyt täällä käymään. En "jaksanut" ettiä sitä vanhaa keskutelua vaan pomppasin suoraan tänne. Ja tänne uuteen ketjuunhan näyttäs kuuluvan hyvää =)
Olenkohan minä ainut joka ei vielä ole käynyt ultrassa??? Viikkoja siis tänään tasan 10. Keskiviikkona oli ensimmäinen neuvolakäynti, jossa vaan tarkasteltiin yleistä terveyden tilaa ja otettiin verikokeet. Ei kuunneltu edes sydänääniä (vaikka sitä vähän odotin), koska ei niitä kuulemma vielä kuule tässä vaiheessa...???? Saatiin siinä samalla sitten ensimmäinen ultra-aika tuonne juhannusviikolle. Eli sitä tässä nyt odotellaan kun kuuta nousevaa! Osallistuuko teillä miehet tavallisille neuvolakäynneille? Meillä oli nyt ainakin ekakerralla mukana (tulee myös ultraan), mut ei oikeestaan olla vielä jatkosta puhuttu. Eihän siellä miehille ole oikein muuta "mielenkiintoista" kun niitä sydänäänten kuuntelua. Tosin tämä neuvolatäti oli kyllä tosi fiksu, ja kyseli myös miehen töistä, voinnista ym, et ei pelkästään puhuttu minusta.

Jotenkin koko raskaus alkoi tuntua taas hiukan todellisemmalta tuon neuvolan jälkeen. Nyt siitä on mustaa valkoisella neuvolakortissa ja kauhee pino opuksia luettavana, joita selaillaan ennen nukkumaanmenoa. Muuten tänne kuuluu vähän samaa kun muutama muukin kirjoitteli; oireet tuntuu vähentyneen ja välillä hiipii epäilys siitä vieläkö siellä on joku matkassa...

Mut oikein ihania aurinkoisia päiviä kaikille B)
 
Voi, pahoittelu Mennille :hug: Tosi tosi paljon voimia ja jaksamisia!

Mä koitan tässä päivitellä kaikille uudet/oikeat lasketut ajat, joten tarkistelkaa eka sivun listaa että onko kaikille kaikki tiedot sitten oikein.
Mullakin työvuoro lopuillaan joten viikonlopun viettoon pääsen vihdoin minäkin! Kauhia ku väsyttääki. Aurinkoista viikonloppua!
 
pahoittelut huonoista uutisista ja jaksamisia!! :hug:

Hazelnut
minkä merkkinen kotidoppler sulla on? onks se tuolta kuuntelevauvaa.fi sivuilta tilattu? meillä kans se doppler käytössä ja on aivan ihana kuulla ne pikku jumputukset.. tuo jotenkin varmuutta ja mielenrauhaa... meillä kans rv8+0 asti kuunneltu ääniä... :heart:

täällä oli ekaa kertaa tänään mamma housut jalassa kun niitä tuolta kaapista kerta löytyy... :) ihan vinkkinä muille jotka tuskailee alamasua painavien housujen kans, et mamma housuissa on toooodella paljon helpompi elää,eikä satu mahaan... jännä miten se on et vaikkei maha sen isompi vielä ole niin kyllä ne housut vaan ahdistamaan rupeaa... :LOL: et ei muuta ku rohkeesti mamma pöksyt jalkaa,ni olo helpottu ainakin täällä,eikä sitä muut edes huomaa, ko mullakin on noin henkka maukan mamma farkut missä on se masu resori vaan,siihen päälle pitkä paita ni hyvä on... ei sitä kukaan huomaa ja varsinkin ku sen resorin voi käntää sillai,ku eihän se masu vielä tuolla ylhäällä ole... :LOL:

mut näin täällä... tää lähtee nukkuu, ni jaksaa huomenna sit taas...

peikko ja veikko :heart:
 
Huomenta!
Päivitin itellekin sitten sen neuvolan antaman lasketun ajan, ku sen mukaan kuitenkin rv:t lasken. Vaikka ihme kyllä on jos tänä vuonna meinaapi syntyä, todella odotan että tammikuussa sitten vasta.
Tänään pitäs taas perheen viikon ruokaostokset mennä ostaa. Lapset kuitennin tällä kertaa viedään mummon luo että ois jonninmoinen rauha shopata.
Mä oon kertakaikkiaan ollu nyt loppuviikon ylimegaväsynyt, että ei mitää ylimäärästä eikä muuta hommaa tälle viikonlopulle suunnittele.Kaupassa käynti nyt kuuluu meiän lauantaihin, ehkä jotain "terapeuttista" kuten kukkien laittoa korkeintaa.
Nyt pitänee mennä mieskin herättää että saahaa päivä käyntiin:)
Saaru ja pömppis 11+1
 
No heipä hei ja huh hellettä!

Paljastin sitten mustan nikkini viimein!

En ole vähään aikaan kirjoitellut kun vaihtu nää keskustelut ja on ollut kiireitä. Olin maanantaina ultrassa ja sieltä löytyi yksi sikiö ja sydänäänet ja kaikki normaalit, viikotkin vastasi lähes päivälleen laskettua :heart:

Tänään (10+2) sitten tuli ekat aamuoksut just kun luulin että ei sitä pahoinvointia voi sitten enää tulla! |O :'( Mutta nyt sitte tuli, vaikka ei ole tässä raskaudessa vielä ollut, vaikka viimeksi oksentelin lähes päivittäin... Toivottavasti tää ei ala nyt "kunnolla". Oksu tuli aamulla just ennen ku olin harjannu hampaita tai syönyt, oli jotenkin tosi ällö maku suussa, yritin psyykata itteeni että älä oksenna (sit kun tuntui että nyt se tulee), mutta se vaan tuli :x Ennenkin olen muutaman kerran aamulla yökkäillyt, mutta en ole silti voinut pahoin, ja olen vaan nieleskellyt sen oksettavan tunteen, mutta nyt se ei riittänyt... :/

Näillä helteillä olen kyllä nauttinut auringosta, mutta ruoka ei meinaa maistua ja illalla oon ihan kuitti.... Eilen heitin talviturkin ja uskaltauduin näin monen hellepäivän jälkeen rantaveteen uimaan, oli jo hiukan lämmennyttäkin vettä :D Se kyllä raikasti..

Toi meidän 2-v pikkuneiti kun haluaisi rannalle joka päivä ja aamulla ekana jo kysyy että mennäänkö rannalle B) Äitiinsä ja issänsä tullut kun tykkää olla rannalla =) =)

Nyt ollaan miehen kanssa mietitty että lähettäis ensi kuussa viikoksi espanjaan lomalle kahestaan nauttimaan rauhallisesta oleilusta, niin kauan kun olo on vielä ok ja ennen kuin alkaa mun koulu ja sitten taas vauvahulina :)

Mutta eipä tällä kertaa tän enempää :wave:
 
Menni suuret pahoittelut ja voimia jaksaa eteenpäin! :( :hug:

Empulle puolestaan onnittelut tuplista!!
Miumau ja Katja Minäkään en ole vielä käynyt ultrassa, juhannuksen jälkeen olisi tarkoitus mennä.

Neuvolassa kävin minäkin eilen ja päiviä tulikin yksi lisää eli la onkin 13.1. Antaako tuo tekayn sivun laskin muille päivän liian vähän?
Meillä mies oli ensimmäistä odottaessa neuvolassa mukana aina kun vaan pääsi. Nyt uskon että ultrissa on ja ehkä muutaman kerran terkkarin luona.
Tänään oltiin vanhempieni mökillä talkoissa ja väsyin kyllä aivan totaalisesti! Tein hommia kyllä ihan entiseen tapaan, ei ainakaan pahalta tuntunut kertaakaan. Paitsi nyt olen sitten aivan naatti, kohta täytyy kömpiä jo nukkumaan. Neiti kiukkuaa sängyssä, taisi väsyä koko päivä kun ulkona touhuttiin.

iita ja L 8+6
 
Juu en minäkään ole missään ultrassa vielä käynyt. Vasta 19. päivä. :eek: Ei voi sanoa, että edes ensi viikolla vielä!! Ehkä pitäisi aloittaa joku kesälomaprojekti, jonka kanssa aikaa tuhraantuu, niin tulee tuo päivä vihdoin kohdalle. Saa nyt nähdä.

Täällä oli aikaisemmin puhetta niistä oireiden häviämisistä. Nyt se teki saman minulla. Ei juurikaan yökötä 24h, aamuisin vaan vähän, mutta väsymys jatkuu. Tosin sekin ehkä hieman laantunut. Jännä juttu. Alkaa vissiin elimistö tottumaan siihen keltarauhashormooniin, joka väsymyksen/pahanolon aiheuttaa. Näin olen lukenut. :)

Saikos muuten kirjolohta syödä? Olikos siinä jotain raskasmetalleja? Söin juuri melko paljon ja nyt vasta tuli mieleen.

johnu 6+6
 
Kun oma juttu on edellisenä. :D Mies lähti poikien kans ulos ja minä surffailen. Mietin tuossa vaan, että taidan olla koukussa nyt sitten tähän palstaan. No eipä kauan mennyt... Pari viikkoa. :LOL:

Milloinka teidän mahat on alkanu näkyä? Ajattelin kysästä, kun ollaan samassa kuussa synnyttäviä, on niinku vertailupohjaa. :) Mulla on tuota omaakin mahaa ihan kiitettävästi, että tuskin "vauvamaha" näkyy vielä kuukausiin, mutta housujen kiristämisestä sen aikasemmin on huomannut. Ja viimeistään silloin, kun mahallaan oleminen ei enää onnistu. Ja sitten kun se pullahtaa, niin sitten se onkin iso!!! :D

Leppoisen rauhallista sunnuntaita! Lähden tästä viettämään laatuaikaa perheen kanssa.

t:Johnu 7+0 (eikä edelleenkään työnimeä)
 
Menni, kauheita uutisia :'( iso :hug: ja jaksamista eteenpäin!

Empulle onnittelut kaksosista :)

Täällä epävarmuus jatkuu... Tuhru loppui ja menkkamaiset kivut loppui, eli mitäs nyt? Ei siis missään vaiheessa vuotanut housuun asti. Nyt sitten ihmettelen, että onko keskenmeno tapahtunut, mutta ei ole tullut ulos. Vai voiko kaikki olla hyvin kuitenkin? Ajattelin huomenna vaatia päästä ultran katsomaan, mikä on tilanne. Onko vinkkejä miten parhaiten pääsisi? Kun monesti vaan kuulee juttuja, että ei ruveta tutkimaan, vaan pitää vaan odotella :headwall: Mulla ei ole varaa yksityiselle nyt mennä :(

stoppis 7+1
 
täällä alkoi kanssa turhu vuoto.. eikä ole menkkojen ajan kohta edes... :/ voi olla et lähen taas kerran äitipolille tarkista mistä kyse... vauvan sydän äänet oli khyllä tosin eilen illasta ihan hyvät, mut nyt aamulla en niitä edes löytänyt... :'( toki en kyllä aina joka kerta ku kuuntelen niin edes löydä... et ei sen puoleen kannata panikoida...

kyllä rupes nyt jänskättää hiukan mitä tää on.... :eek:
 
Sunnuntaita!
Johnu Mulla ainaki masu pömpöttää jo aikalailla. Jospa vielä viikon sais pidettyä piilossa, ku 18pvä on np-ultra, niin sitten voi huoletta jo antaa masun näkyä. Meillä töissä ollaan niin tarkkasilmäisiä että varmaa jo nyt jonnimoista supinaa käydään mun pömppiksestä :D
Stoppis Luulis et ne antaa ultranajan, ei kai sitä voi jäädä odotamaan että onko menny kesken vai onko matkaaja kyydissä. Ihan kauhea edes ajatella että ei tehtäis mitään. Tsemppiä! Ja koita saada aika ultraan.
pikkupeikko85 Voi ei! Toivotaan parasta kuitenki. Onhan tuota monella tuhnua tullut vaikka millä viikolla ja ei vain menkka aikaan. Koitahan vielä uudemman kerran kokeilla sydänääniä, jospa ne sieltä löytyis. Ei enää huonoja uutisia meiän poppoolle! Jaksuja! Tuuhan heti kertoo jos selvyyttä saat asiaan.

Mulla huomenna se neuvolalääkäri, taas jännittää. Sydänääniä pääsee taas kuuntelemaan. Ja verikokeet otetaan. Papaa ei varmaankaa otetan ku edellisessa raskaudessa (viime syksynä) otettii ja puhdas oli. Sitte saa vielä ne seulaverikokeen tulokset. Ois ne voinu jo soittaa viime viikolla mutta sama oli odottaa ku kerran sinne ollaan menossa:)
Mutta huomiseen taas!
 
Eilen oksensin sitten ekat aamuoksut ennen aamupalaa tyhjällä mahalla :x Ei ollut kivaa.. Luulin jo ettei tällä kertaa tarvii kärsiä pahoinvoinnista, mutta ei sitten ihan niin käynytkään, hiukan välillä yököttää, onneksi helpompaa kuin viimeksi, toisaaalta jos on moniin juttuihin uskominen niin varmaan on sitten vahvat hormoonit tai jotain.. =)

Ja viikkoja oli siis eilen 10+2, luulin jo että tässä vaiheessa se yleensä helpottaisi jo hiukan vaikka sitä olisi ollutkin
 
vauvalla oli kaikki kunnossa vuodosta huolimatta ja kohdunsuu tiukasti kiinni.. vuoto tuli vieressä olevasta pienestä verenpurkaumasta... :whistle: voi kuulemma liittyä kyllä tuo purkauma km, mut todennäköisemmin on liittyvä istukan kehittymiseen...
vrikokeita otetaa paljon nyt lisää, liittyen toistuviin km, ja aloitetaan joku estolääkitys jos sieltä jotain löytyy.. en nyt tarkkanmuista mikä se joku oli :ashamed:

mut vauvasta lisää, hän liikkui nyt kun ultralla katsottiin ja napanuora, kädet jalat jne erottui selvästi jo :heart: et mulla on pisimmälle raskaus edennyt rv12 mut sikiö vastannu silloin 9+2 et kai tässävoiton puolella olaan jo... :whistle:

näin tänne.. tuhruttelu jatkuu, mut kuulemma ei tarvii huolissaa olla niin kauan kun ei tule hyytymiä,runsasta kirkasta vuotoa tai julmettuja mahakipuja... näytti olevan synnyttäjistä ruuhka tuolla mammapolilla ku olin, sinne tuli sinä aikana 5ihmistä synnyttää,et supparit oli 5min välein... :heart:

pikkupeikko85 ja veikko 9+2 :heart:
 
Minä olisin nyt sitten ihan uusi täällä, kertokaahan vähän miten homma toimii =) Vähäsen voisin itsestäni kertoa, elikkä olen 23 vuotias ja mieheni 24 vuotias, esikoista odotellaan ja La olis 11.1 näillänäkymin. Käytiin yksityisellä ultrassa 7+6 ja kaikki näytti olevan hyvin =) meillä on yksi keskenmeno takana, tivottavasti nyt menisi kaikki hyvin, 2.7 olisi np ultra ja sitä innolla odotellaan, onneksi töissä aika menee nopeasti =)
.. niin ja tuo nimimerkki, meillä on kaksi kissaa, Muru ja Pulla =)
 

Yhteistyössä