*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Tästä tulikin näköjään tällanen päivä että joutaa täällä palstoilla "roikkumaan". Sinne metsään oli tosiaan tarkotus lähteä, kunhan mies vaan joutaa ja sen PITI joutaa. johnu meillä kans remontoidaan! Kuin myös ostettiin vanhatalo. Alakerta (kellarikerros) purettiin pohjahiekkoja myöten, sinne on tulossa pesuhuone, sauna ja kodinhoitohuone. Tänään kävi betoniauto tuomassa "kuraa" eli lattianvalut käynnissä. Ja homman PITI olla muutamassa tunnissa ohi (alottivat 7.30), mut on niin pirun kosteeta ettei veinaa millään se betoni kuivaa, että pääsisivät sitä hiertämään (täälläkin opittu uusia remontti-sanoja ;) ) Meillä minä olen lähinnä huolehtinut tuosta suunnittelu puolesta ja miehet toteuttaa... Omat päivät kun menee töissä. Remontti laajenee tuon alakerran jälkeen yläkertaan, joten eiköhän minullekin vielä jotain maalaamista liikene :)

Noista uskomuksista. Minusta niitä on ainakin mukava lueskella. Se on sitten ihan toinen juttu kuinka vakavasti niihin suhtautuu :p Mut tuon sykkeen perusteella meille siis ois nippanappa tulossa poika. Pulssi kun oli 140. Miehellä on "poika-olo" - johtuen siitä että se poikaa kovasti toivoo- ite en taas osaa kuvitella muuta kun tyttöä, kun meillä on perheessäkin kauhee akkavalta. Me sisarrukset ollaan tyttöjä ja siskoilla on pelkästään tyttöjä! Mut sinänsä ihan sama kumpaa sukupuolta lapsi on, kunhan on jompaa kumpaa :LOL:

Kyllähän tuo mahankasvu on niin yksilöllistä. Minullakin kun on tässä raskausaikana paino laskenu vaikken todellakaan ole laihiksella! Ehkäpä sekin vaikuttaa ettei sitä mahaa niin herkästi vielä näy, kun et jos siihen kasvavan kohdun lisäks ois vielä tullu vähän kesäkiloja :saint: Tässä vaiheessa sitä vaan on niin malttamaton. Ihan varmaan vielä tulen tuskailemaan että ei enää yhtään kiloja eikä senttejä, kiitos!
 
Terveisiä np-ultrasta! Nyt on tämä ihanuus sitten käyty. Ja olihan siellä kovasti elämää masussa, oikein kuvauksellinen kaveri. Kaksi kättä ja jalkaa löytyi ja esitteli toisesta kädestä kaikki viisi sormeakin. Turvotuksia ei ollut. Viikkoja vastasi kaverin koko (oli n. 8cm), eli laskettu aika pysyi samana. Kiltti kätilö antoi melkoisen pinon ultrakuvia mukaan, joukossa muutama tosi ihana profiili. Nyt on aivan ihanan huojentunut ja entistä onnellisempi olo. :) :) :)

Kuten jo moni on rauhoitellut, ei tuosta mahan kasvusta kannata olla niin huolissaan. Se on todellakin yksilöllistä. Mulla se tuosta esikoisesta ainakin pumpsahti esiin vasta raskauden puolenvälin jälkeen, mutta sitten tuntuikin kasvavan vauhdilla. Myöhemmissä raskauksissa mahan sanotaan tulevan aiemmin, mutta ei minulla mielestäni kovastikkaan tuota vauvamahaa ainakaan vielä ole. No sitä mahaa (ja kiloja) jäi kyllä valtavasti tuon esikoisen raskausajasta (se siitä uskomuksesta, että imetys hävittää raskauskilot!), joten kai tämä "uusi maha" häviää noihin makkaroihin.

Uskomusten "vahvistukseksi" voin todeta, että esikoisen sydänäänet oli aina hitusen yli 150 ja tyttö tuli kuten syke lupasi. =) Hauskahan tuota sukupuolta on arvailla erilaisten uskomusten perusteella.

Nyt taidan mennä ennen nukkumaan menoa ihailemaan noita Kakkosnelosen "valokuvia".

Hyvää yötä kaikille.

S + Kakkosnelonen 12+5

PS. Meillä esikoinen (11kk + 1vko) oppi eilen kävelemään. Tiedossa siis vauhtia ja vaarallisia tilanteita! =)
 
ja kanahäkki. Minä niin innoissani kävin katsomassa teidän mahakuvia ja nyt tuli itselle sellainen olo, että onkohan tuolla mun mahassa ketään. Vaikka onkin noita ylimääräisiä kiloja niin ei mun maha ole läheskään näkyvissä kuten joissain kuvissa. Esikkoa odottaessa oli kyllä muistaakseni sama tilanne, toivottavasti.

Meillä ei vielä isovanhemmat tiedä uudesta tulokkaasta ja miehen kanssa ajateltiin kertoa vasta kun kunnolla näkyy...

Maanantaina on neuvola ja toivottavasti äänet löytyvät. No ainakin tänään taas aamulla hyväilin pönttöä, vaikka en ollut juonut kuin vettä. Että oireita on ihan omiksi tarpeiksi.....ja väsymys on taas palannut kuvioon.

Nuuskis ja takakiree16+1
 
|O :snotty: Scrootchi...täällä on nyt flunssa edennyt minuun. Pojallakin jo 4. päivä kuumeilua ja nuhaa. Ja eilen alkoi oireet minulla... Nytkin kello on 2.30 täällä ja kuumaa kuppia kofeenitonta teetä vetelen tuskaseen oloon. On tämä flunssan kärsiminen raskaana aika kypsää.

Meiming, hyvä että olette nyt pääseet yhden etapin ohi. Toivon teille paljon kärsivällisyyttä ja jaksamista! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyvinpäin!!
Ja siitä Kättäristä vs Naistenklinikka...niin molemmat vanhempani ovat olleet tekemisissä paljonkin Lastenklinikan kanssa työn kautta. Ja heillä on hyvin selkeä näkemys ollut aina että jos on jotakin pientäkin häikkää niin aina heti Naistenklinikalle. Hekään eivät paljoa anna Kättärille armoa näkemyksissään. Lisäksi pari kesää sitten hyvä ystäväni synnytti Kättärillä pojan jota eivät osanneet hoitaa oikein (menemättä nyt yksityiskohtiin). Lopulta tämä äiti vei pojan väkisin sieltä Lastenklinikalle jossa tehtiin kiireellinen leikkaus ja poika voi hyvin ja kasvaa normaalisti. Se mikä oli tosi kettumaista oli tietysti tuoreelle äidille - oli hankalaa reissata Lastenklinikalle imettämään ja olemaan lapsen kanssa kun ei ollut kirjoilla Naistenklinikalla - se olisi helpottanut hommaa täysin. Äidin toipuminen kestikin sitten yllättävän kauan, mutta loppu onneksi hyvin! Kättärillä olivat tehneet ihan selkeän hoitovirheen jota eivät edes ensin olleet tajunneet. Tosin onhan niitäkin joilla ollut normaali synnytys - kaikki hyvin - ja olleet erittäin tyytyväisiä - joten paljon tietysti riippuu miten menee.

No niin jatkan tässä niistelemistä ja vähän uutisten lukua - jospa sitten uni tulisi takaisin.. :snotty:

JonnaP ja vilkas pikkuP (en tiedän onko flunssasta mutta kova härdeli vallitsee vatsassa...)
 
|O :snotty: Scrootchi...täällä on nyt flunssa edennyt minuun. Pojallakin jo 4. päivä kuumeilua ja nuhaa. Ja eilen alkoi oireet minulla... Nytkin kello on 2.30 täällä ja kuumaa kuppia kofeenitonta teetä vetelen tuskaseen oloon. On tämä flunssan kärsiminen raskaana aika kypsää.

Meiming, hyvä että olette nyt pääseet yhden etapin ohi. Toivon teille paljon kärsivällisyyttä ja jaksamista! Toivottavasti kaikki kääntyy vielä hyvinpäin!!
Ja siitä Kättäristä vs Naistenklinikka...niin molemmat vanhempani ovat olleet tekemisissä paljonkin Lastenklinikan kanssa työn kautta. Ja heillä on hyvin selkeä näkemys ollut aina että jos on jotakin pientäkin häikkää niin aina heti Naistenklinikalle. Hekään eivät paljoa anna Kättärille armoa näkemyksissään. Lisäksi pari kesää sitten hyvä ystäväni synnytti Kättärillä pojan jota eivät osanneet hoitaa oikein (menemättä nyt yksityiskohtiin). Lopulta tämä äiti vei pojan väkisin sieltä Lastenklinikalle jossa tehtiin kiireellinen leikkaus ja poika voi hyvin ja kasvaa normaalisti. Se mikä oli tosi kettumaista oli tietysti tuoreelle äidille - oli hankalaa reissata Lastenklinikalle imettämään ja olemaan lapsen kanssa kun ei ollut kirjoilla Naistenklinikalla - se olisi helpottanut hommaa täysin. Äidin toipuminen kestikin sitten yllättävän kauan, mutta loppu onneksi hyvin! Kättärillä olivat tehneet ihan selkeän hoitovirheen jota eivät edes ensin olleet tajunneet. Tosin onhan niitäkin joilla ollut normaali synnytys - kaikki hyvin - ja olleet erittäin tyytyväisiä - joten paljon tietysti riippuu miten menee.

No niin jatkan tässä niistelemistä ja vähän uutisten lukua - jospa sitten uni tulisi takaisin.. :snotty:

JonnaP ja vilkas pikkuP (en tiedän onko flunssasta mutta kova härdeli vallitsee vatsassa...)
 
Pohojammaan kautta tervehRys!

Täällä (=mun osalta) ollu hiljasta viime aikoina. Koneella en ole muka ehtiny käydä ku on "heinäkiireitä" :).

Huomenna täynnä rv 16. Painoa tullut pari kiloa alusta, mut menee syömisen jua turvotuksen piikkiin. Muuten olotilat ei kummemmat eli ei mitään heikotuksia tms....välillä väsyn kuitenkin helposti tuon 11 kk:n pikkumiehen kans. Masu vähän pömpöttää, mut ei mikään iso todellakaan vielä! Monella muulla näyttä näillä viikoilla olevan paljon isompi! Tosin, pieni oli masu loppuun asti ekassakin raskaudessa. Liikkeitä tunnen aika ajoin....pieniä siis ja jos ois eka raskaus, tuskin osaisin niitä edes erottaa, mut nää osaan.

Neuvola vasta ensi viikon keskiviikkona. Tuntuu, että viime kerrasta on jo ikuisuus...

Kesä menee vauhdilla, raskaus ei. Aika saisi mennä nopeempaakin, vaik kaikki sanoo: "Nauti nyt kun voit vaan olla" jne. Niin tai mitä nyt lapsen kans voi vaan olla. Tiedän, että kahden pienen kans se on aivan eri asia, mutta kun sanotaan, että huilaa nyt kun voit, niin olen sitäkin mieltä, etteipä sitä kukaan "varastoon" voi huilata :)! Asiat otetaan tavallaan kun on niiden aika.

No joo....nyt iltapesut, pisut ja petiin.

VOINTEJA MAMIT!!!

Terkuin Sallu ja masukas
 
Okei... mä näytän siltä kuin olisin viimesilläni... vyötärönympäryskin on sama kuin edellisestä pari pv ennen synnytystä, 15cm on vyötärönympärys kasvanu. Kiloja oli jo ennestäänkin, mutta niitä oli huomattavasti vähemmän kuin edellisten odotuksien alussa.

RV 12+jotain
No, joo, mä lohduttaudun sillä, että 5s kerta ja silleen...
 
Meimingille hurjasti voimia tulosten odotusteen. Toivottavasti kyseessä kuitenkin väärä hälytys.

Mä kävin tosiaan tällä viikolla siellä neurologilla ja lääkäri oli ihan kauhuissaan siitä ettei neuvolalääkäri ole kirjoittanut mulle sairaslomaa. Nyt ollaan sitten melkein 4viikkoa lepolomalla, tarkoitus olisi kokeilla lääkkeetöntä hoitoa. Mulle tää raskaus on tuonut takaisin nuoruusvuosien migreenin ja se on lähes päivittäistä. Työnantaja varmaan tykkää hyvää, kun mammaa ei paljon töissä näy, ja vaikka olenkin ollut aina hyvin työorientoitunut (lue työnarkomaani) täytyy asiat tässä vaiheessa laittaa tärkeysjärjestykseen.

Mä olen aina ollut aika herkkä ja tunteellinen, mutta nyt tää jotenkin riistäytyi täysin käsistä. Mies lähti eilen työmatkalle, ja mä vollotin kun niagaran putous. Herranjestas sentään. Mieskin oli ihan hädissään, että hei mä tulen kyllä ens viikolla takaisin. Koskaan en ole ukon työmatkoihin reagoinnut samalla tavalla, mutta ilmeisesti tämä pikkutyyppi masussa aiheuttaa jos jonkinlaista muutosta mamman käytökseen.

Mä olen ollut tuntevinani parina iltana jotain liikettä masussa (voihan se olla että olen vain kuvitellut), sellaista pientä sivelyä ja vähän niinkuin ilmakupla puhkeasi. En osaa tarkemmin kuvailla, mutta voihan se tosiaan olla niin että mielikuvitus tekee tepposensa?

t: pötkylä ja pikkutyyppi 14+1
 
Kirjoittelen kuulumisia pitkästä aikaa... Toivottavasti kaikilla on asiat ok! :)

Lomaillaan tällä hetkellä Savonlinnassa, ja oikein rattoisaa on pääosin ollut. Masun suhteen meillä on kaikki hyvin. Tilanne on kuitenkin hieman muuttunut sitten viime kirjoittelujen. Käytiin viikko sitten ekassa ultrassa. Kaikki oli oikein hienosti; siellä se pikku höppänä heilui ja heilutteli kättään. Mussukka oli kuitenkin niin pieni, ettei pituuden lisäksi mitattu mitään muuta. Laskettu aika siirtyi reilulla kahdella viikolla eteenpäin. Vauvelin pitäisi nyt sitten syntyä 6.2.2008. Meillä on uusi ultraus elokuun ekalla viikolla, jota tietenkin odotellaan innolla. Mutta kylläpä tuo viimeviikkoinen rauhoitti kovasti mieltä, kun näki konkreettisesti, että kyllä siellä joku heiluja on! :D

Meikäläiset siirtyykin sitten tonne helmikuisten puolelle, joten ei kun onnellista odotusaikaa ja hyvää jatkoa kaikille! :hug:

evaellen 11+2

ps. Miten ja missä niitä massukuvia voi katsella?
 
oletteko laskeneet koska äitiysloma alkaa? itsellä la 20.1 ja mietinkin tässä vaikuttaako nuo joulun ja uudenvuoden pyhät jotenkin, kun nehän sattuu olemaan tänä vuonna arkena?jostain olen kuullut että ne jotenkin vaikuttais, mutta sen näkee sitten.
mulla kun on tappelua osaston sairaanhoitajan kanssa siitä että teenkö yötöitä, sen mielestä mun täytyy tehdä ja että lääkäri ei voi kirjottaa lupaa olla tekemättä..ääh, lomalla oon , menee koko loma pilalle...

joku noista koirista kirjoitteli aiemmin, meillä on kaksi koiraa, enkä ole missään vaiheessa miettinyt että luopuisin niistä vauvan takia..kyllä aina jotain keksii ja eihän sitä edes tiedä millainen talvi tulee, josko edes kovia pakkasia, kun tää ilmasto on sekaisin.sen näkee sitten.
 
Heippistä,

Täällä vielä podetaan flunssa kuumeen kera (sekä minä ja poika...). Noh, päivä kerrallaan.

Siitä äityislomasta, jos nyt vielä muistan oikein parin vuoden takaista tapaa laskea, niin toisaan siitä äityislomasta lasketaan ne punaiset päivät pois - eli sunnuntait ja pyhät - eli täten myös joulu/uusivuosi -pyhät!
Enpä ole vielä laskennut koska se äityisloma alkaa, kun olen vielä hoitovapaalla ja jatkan siis tästä sitten äityislomalle .. :whistle:

Pötkylä - täällä sait yhden pieneen nauruun noista itkukohtauksesta... Täälläkin välillä pillitettään mitä ihmeellisimmille ohjelmille ja elokuville. Ja ymmärrän täysin tuon tunteen kun mies lähtee reissuun ja alkaa itsesääli :LOL: Hormoonit tekee kyllä tepposia!
Ja hyvä että sait sairaslomaa neurologin kautta! Kyllä se tekee aina kipeää todeta itselleen kun joutuu saikulle - kun "vain on raskaana"... Itsekin jouduin kovien supistelujen takia saikulle loppuajanksi joskus vkoilla 20+ ja itku pääsi neuvolassa. Noh, pyysin että lääkäri kirjoittaisi saikkua pari viikkoa kerrallaa "jos vain voisin vielä palata töihin"!? :p Nyt jälkikäteen naurattaa moinen "lojaalisuus", mutta silloin oli kyllä paha paikka, kun olin ihan vakuuttunut että olen töissä (josta pidin paljon!) loppuun asti. Ekat viikot oli tuskaa, mutta sitten aloinkin nauttimaan Vapaaherratteren olosta ja nähtävästi jäi vaihde päälle kun vieläkin kökin kotosalla :LOL:

Okkarokka, mutta tästä tähän - ei muuta


:snotty: :snotty: :snotty:
 
Evaellen Mukavaa odotuksen jatkoa sinullekin, poistan sinut listoilta kun kerran siirryt helmikuisiin:)
Mulla ainakin profiilissa masukuva, klikkaa tuolta vasemmalta nimimerkkiä nii pääsee aina sen profiiliin:) Oli täällä muillakin profiilissa masukuvia, en vain muista kellä kaikilla.
tyttönen Mä oon kyllä pikkusen miettiny tuota mammaloman alkua, mulla se nyt alkaa kuitenkin joskus marraskuun lopulla. Muaki kyllä kiinnostais noi joulupyhät yms että vaikuttaako ne mammaloman alkuu. Onko se niin että 30vrk ennen laskettua aikaa alkaa, niin onko ne vrk arkipäiviä?? Jos joku on viisaampi niin valaiskoon B)

Täällä muuten samaa, väsyttää ja tissejä kutittaa niin pirusti että :kieh: Eilen kävin ostaan masutuubeja kaksi ja yhdet mammahousut, oli tullut h&m uutta mallistoa ja paljon uusia mammavaatteita.

Mukavaa viikonlopun alkua!

Saaru ja pömppis 17+0, kyllä aika kiitää...
 
Kelan sivuilla voi käydä laskemassa, että milloin se äitiysloma alkaa. Joulu/uusivuosi/arkipyhät vaikuttavat siihen eli niitä ei lasketa mukaan. Laskurin mukaan itse jään 13.12.2007 äitiyslomalle ja LA on 21.1.2008.

Meiming: jaksamisia odotuksen suhteen. Toivotaan, että kaikki kääntyy vielä parhain päin :hug:

JonnaP: onko osastonhoitaja sanonut että mihinkä asti sinun pitää tehdä niitä yövuoroja? Itsekin sairaanhoitaja, ja meillä ne jää automaattisesti pois viimeistään n. rv 26-28. Itse ainakin vielä teen yövuoroja, meillä ne on yleensä paljon rauhallisempiakin. Ja vointi on ollut ihan hyvä, kesäkuussa kyllä olin tosi väsynyt mutta nyt taas menee paremmin.

Oma masu on kyllä alkanut pullottamaan koko aika vain enemmän. Minullakin noita ylimääräisiä kiloja on jonkun verran, mutta kyllä siitä alkaa näkymään pikkujhiljaa, että se on vauvan aiheuttamaa. Jotku kyllä voivat varmasti vielä luulla että olisin vain lihonut, mutta se on sitten heidän asiansa. Itse ainakin tiedän mistä se johtuu =)
Uutena asiana on tullut päänsärky, joka tuntuu vaivaavan noin joka toinen päivä. Ilmeisesti kuitenkin melko yleistä raskaana olevilla :whistle:

Afu ja mini 13+4
 
http://asiakas.kela.fi/vrlaskenta_app/VRLaskentaApplication

Tuossa linkki kelan sivuille, jossa voi laskea mammaloman alkamisen:)
Jos mulla kunto vaan salliin niin mammaloma koittaa 20.11 Jee! Ihanasti jouluruuhkista pois töistä ja pääsee ite rauhassa laittaa joulua sitten:)
 
mistä tuolta kelan sivuilta löytyy tuo laskuri?

ok, se tulikin tohon jo

mä niistä yövuoroista kyselin..siis osaston sh on sitä mieltä, että mun täytyy tehdä koko ajan yöni ja että lääkäri ei saa kirjottaa lappua ettei tarvitse valvoa. itse pelkään, että en jaksa valvoa ja meillä puolet asukkaista kahden autettavia.mutta osastonhoitaja on lomalla, harmi, koska käytäntö on muilla osastoilla että ei tarvitse valvoa rv 20 jälkeen...mutta ilmeisesti meidän osastolla ei tämä käy.tiistaina neuvolalääkäri ja sinne jutteleen asiasta.
 
Heippati!
Oli ihan pakko kommentoida noihin miesten työmatkoihin...Kyllä niihin ajan myötä tottuu...Meillä mies koko ajan tehnyt työtä, jonka vuoksi aina viikot poissa kotoa!!! Jotenkin nyt varsinkin kun kovasti väsyttää, niin tuntuu vaan mukavalta kun arki koittaa ja saa nukkua päikkärit töiden jälkeen jos tahtoo...viikonloput kun tahtoo olla yhtä hulinaa ja paikasta toiseen kiitämistä. Mutta varmasti jos mies lähtisi työmatkalle kun olisi yleensä koko ajan kotona tuntuisi tosi pahalle! Toki sitä on miettiny niinkin pitkälle että miten sitä tammikuussa vauvan kanssa pärjää kun on viikot yksin ja miten lähtee synnyttämään, meillä kun on matkaakin lähes 100km synnytyssairaalaan. Kaikkea sitä miettii, mutta kai se on pakko niin kerkee ainaki henkisesti valmistautuun kaikkeen. Onneksi on sen verran tuota tukiverkostoa että apuja varmasti tarpeen tullen saa!

Olo täällä rupee pikkuhiljaa kohenemaan, pahoinvointi vähentynyt reippaasti...jo oli aikakin, paino pudonnut yhteensä 5kg. Masua ei vielä kovasti näy, mutta jos oikein tarkasti katsoo niin ehkä se on vähän pyöristynyt....ihanaa!!! Mulla ei ainakaan ole mitää stressiä pyöristyvistä muodoista, päin vastoin, odotan innolla sitä masua!!!

Onsku ja pikkarainen 17+0 (olikohan oikein??)
 
valaiskaa mua tolloa vähän... eli siis tarkoittako tuo et äitiysraha kausi alkaa ni sitä et sillo alkaa ni ko mamma loma? mä en ole meinaa yhtää perehtyny asiaan, en edes tiiä millo pitä skaiken maailman papereita kiikutella, mut eiköhän ne neuvolasta sit valaise... mulla alkaa se äitiysraha kausi 3.12 ton laskurin mukaa? onks se ny siis se mamma lomalle jäänti pvä? ja joku varhannettu 9.11 molen ihan sekaisin noista... :ashamed:

(.) ei kummempaa täällä, ihme huonoa oloa llu taas tänää, mut ahkerasti vaan oon siivonnu... eipähän tarvii sit viikonloppua siivoilla.. saa vaan olla.. .no joo töissä varmaa joutuu himpun olee mut ei pitkää päivää... :)

eilen käytii kirpparilla ja jotenkin tuntuu et ei löydy sellista neutraaia vaatetusta vauvalle sieltä... :/ tai en osaa vaan ettiä tarpeeks tunnollisesti.. päätettii eilen et kysytää siellä 4D ultrassa et kumpi on tulossa.. ku jos ei kysyttäis ni mä varmaa joutuisin menee uusiks sinne kun asia jäis mua sit vaivaamaan... :D eikös 4D ultrassa saa melkeempä 100varman tiedon tuosta sukupuolesta jos van otollisesti jalkojaan levittelee? mies vitsailikin eilen et pyydetää sitä lääkäriä kirjoittaa lapulle se ja laitetaa kirje kuoree,et jos sit mylhemmin vaivaa voihan kuoren avata.. noooh, onhan se jos saa varmaksi tietääsen sukupuolen ni voi sit vaatetta pienelle kattella...

kamala et aika on menny nopeesti.. enää 5viikkoa ku ollaa puolessa välin menossa... :eek: eli periaatteessa sama aika ku odotti et pääsee rv10elämään.. :D näin se aika van kuluu...

mut nyt lähettävä jatkaa etten täysin jumitu tähän koneelle... :LOL:

peikko ja veikko 15+0 :heart:
 
Pikkupeikolle ja muille äippälomasta.

Kyllä se äippäloma alkaa samaan aikaan kun alkaa äitiysrahakausi, eli 30 arkipäivää ennen laskettua aikaa. Se varhennettu tarkoittaa sitä, että on mahdollisuus jäädä myös 50 arkipäivää ennen laskettua aikaa äippärille.
Toivottavasti selvensi vähän?

Noista miehen työmatkoista vielä sen verran, etten tosiaankaan ole koskaan ennen ollut moksiskaan niistä. Itseasiassa aina olen vähän juhlinutkin mielessäni että jippii saan koko sängyn itselleni, saan olla rauhassa ja yksin pari päivää ym ym ym. Eilinen reaktio oli tosi nolo ja käsittämätön, oikein hävettää moinen käytös. Ja tietysti mun ihana kultainen mieheni on kokoajan kauhean pahoillaan että joutui jättämään meidät, eikä usko vaikka miten selitän että kohtaus meni jo ohi. Luulee että mamma esittää reipasta
:LOL:

että tällaista

pötkylä ja pikkutyyppi 14+1
 
Täytyykin heti mainita tuohon tunnepuolen asiaan että minulla tulee kyllä itku herkästi, en kehtaa edes mainita miksi pillitin yhden ehtoon :ashamed: tosin olen kyllä kovin herkkä muutenkin..
3.12 alkais munkin äippäloma =)
Masu kyllä pömppää täällä kivasti, tänään töissä eka asiakas kysyi, onko meille tulossa perheenlisäystä. Oon töissä henkilöstöravintolassa niin samat asiakkaat.
Väsymystä täällä ihan liikaa, ei mitään jaksa töistä tulon jälkeen tehdä.. aapuva.. Mitähän kaikkee mun piti kirjottaa, ajatukset sekos kun kaveri soitti. Niin sitä vielä että sain vihdoinkin laitettua kuvan profiiliin, se on tosin np-ultra kuva, tai siinä on 4 pientä kuvaa, tarkasti kun kattoo nii saa jotain selvää :LOL: tuun pikkasen jälkijunassa tän kuvajutun kanssa, mut laitan piakkoin masukuvaa sit..

Ei muutakun kun oikein rentouttavaa viikonloppua tammimammat, hyviä vointeja ja kasvavaa masua kaikille tasapuolisesti.

pullanmuru ja baby-mäx 15 tasan =)
 
Mulla alkaa äippäloma siis 27.11... :D Mukavaa, ei tartte miettiä joutuuko jouluksi töihin jne. Täälläkin yksi sairaanhoitaja. Sen äippäloman voi muuten aloitta siis 50-30 päivää ennen. Esikoisesta taisin aloittaa 39 arkipäivää ennen. Lauantait lasketaan mukaan.

Tyttönen: Voit kyllä heittää sitä osaston sh:ta jollain ottaan. Ei se voi noin vain sanoa, että et saa lopettaa öitä ennen äippälomaa. Senhän lääkäri kirjoittaa jos tarvetta on. Aika outoa. Mun mielestä tuollaisista tyranneista pitäis ilmoittaa liittoon. Mun mielestä tuntemusten mukaan mennään. Miten mulla on sellainen kuva, että yöt tulee lopettaakin ennen jotain tiettyä viikkoa.

No joo, nyt ruokapöytään.

Lellu rv15+6
 
Huomenia kaikille!
Oltiinpa tiputtu jo toiselle sivulle ihan. Taitaa olla hiljasta aikaa, kesä (-lomat), ei neuvoloita (monellakaa) eli ei muutoksia. Mutta kohta taas rytinällä uutisia ja kuulumisia ku rakenneultrat koittaa. On tämä tosiaa pitkä aika ku viime neukka oli 11.6 ja rakenneultra 7.8 jonka jälkeen vasta varaillaan seuraavaa neukka-aikaa. Mutta onneksi on ollu helpotukseksi toi doppleri :)

Aattelin ajankuluksi laittaa pikkusen galluppia: Mikä on ollut/on turha ostos vauvanhoitoo, mitä et aijo hankkia? Ja mikä on/ on ollut huippuhyvä?

Mulla rintareppu on jääny molemmilta pojilta käyttämättä, liinaa mietin nyt kokeilla, ku saan lainaan. Mutta tosiaan haluan kokeilla ensin ennen kun menen sijoittamaan siihen rahaa. Ja tällä kertaan ajattelin sijoittaa kunnon rintapumppuu, ajattelin avent-merkkisen ostaa. Aikasemmin ollu sellainen Ainun ja se oli huono. Mutta siltäkin on vissii tullu nyt joku uudempi malli, siitä ei kokemuksia.
Nii ja löytyykö täällä muita uteliaita ku minä ja (ehkä) pikkupeikko, jotka kysyy sukupuolen etukäteen?

Me saahaa tämä ilta viettää kolmisin poikien kaa ku isukki lähtee rimpsalle (työporukan kaa syömään:)), jospa meki jotain herkkuja loihdittais:p

Saaru ja pömppis 17+1
 
saaru Ajattelin sulle tuohon kommentoida että itse kyllä tykkäsin kantoliinasta ja aion pitää sitä nyt tälle tulevalle vauvallekin. Käytin semmoista pitkää liinaa enkä ottanu rengasliinaa sen takia kun paino ei siinä tietääkseni tule niin tasaisesti (mulla huono selkä). Ja tuosta aventin rintapumpusta.. ei kaduttanut pätkääkään sen hankkiminen, tosi hyvä ja helppokäyttöinen! Sitte mulla oli aventin tuttipullot käytössä niin käytännöllisyys senku lisäänty.

No sitte omista kuulumisista.. np-ultra oli torstaina. Kaikki oli ok. Ultran mukaan la olis kolme päivää aiemmin mutta ne ei sitä muuttaneet, toki siitä merkintä tuli neuvolakorttiin mutta varsinainen la pysyi samana. Mulla kuulemma jonku verran kiinnikkeitä (kaks sectiota takana ja kolmas nyt tulossa).. harmittaa vaan kun kysymykset herää sitte vasta kotona.. jäi mietityttään onko kiinnikkeistä haittaa raskauden loppupuolella vai vaikuttaako vain siihen sectioon..

Niin ja noista hankinnoista mitä en aio hankkia enkä hankkinu edellisillekkään niin hoitopöytä.. tosin siihen vaikutti tilan puute mutta käytännössä huomasin että olis ollu turha ostos. On toiminu hyvin pesukoneen päällä hoitoalusta ja siinä on sitte pesuallas vieressä niin tosi hyvä niin.
 
Heippa vaan kaikille!

Juu hiljaista näyttää olevan... Meikäläisen kuumeinen flunssa on vetänyt kanssa aika paljon energiaa kun ei 2-vuotiaan toisen toipilaan äitinä oikein ehdi itse levätä, niin kyllähän sen huomaa omassa kunnossa... No nyt onneksi jo paaaljon paremmin - kuume on tipoteissään ja kävin äsken ulkosalla ja olo on edelleen hyvä joten uskon nyt että olen "terve".
...poika raukka vaan on sitkeästi vielä kipeenä (5. päivä), oma isäni kyläilemässä ja hän sattuu olemaan lastenlääkäri, joten "expertti" onneksi paikalla. Harmillista vain kun me muut täällä podetaan - ei ehditty näyttää paikkoja kun hän lähtee Suomea kohti illalla. :ashamed:

Turhin vauvatavara: ...mäkin ehkä peesaan tota pikku-vauvan rintareppua, ei esikoisen kanssa oikein tullut paljoa käytettyä kun viihtyi vaunuissa ja lattialla hyvin. Toinen on käsinpumpattava rintapumppu - omat kädet sai paremmin maitoa tulemaan, mutta sekin helpotti vain 15 min.
Parhaat vauvatavarat: lattialle laitettava se "lelukaari", siinä lapsi viihtyi kauan pienenä. Kunnon "joggeri"/joka maaston soveltuvat yhdistelmät. Ergo-reppu - monikäyttöisempi kun tavallinen rintareppu ja soveltuu myös isommalle lapselle.

Kirjallisuudesta: paras odotusajan kirja oli semmonen tuleville isille tarkoitettu...mikä sen nimi olikaan..hmm... Se oli tosi hyvä - selkeä ja tarpeeksi kattava. Osaiskohan joku ehdottaa mitä yritän hakea??
Lisäksi Jari Sinkkosen kirjat miellyttivät - lähinnä isompia lapsia koskevia - kasvatusjuttuja.

Nyt aion investoida sähköpumppuun - kun jäi vähän semi-kauhu-muistelmia imetyksen alkuajoista (kun maito nousee, iho ruvella, riittäkö maito hysteria etc ;). Eipä muita hankintoja mielessä, kun on jo valmiina - paitsi hetkonen, lammastalja täytyy ehkä ostaa kun viimeksi oli lainassa ja kenties kunnon toppapuku kun entuudesta kevätlapsi ja se äityispakkaus toppis on aivan liian iso, jos ei tämmönenkin joltain sitten ilmaannu.

Mä vielä arvuuttelen otetaanko selvää sukupuolesta. Alussa tuntui että olisi ollut kiva tietää mutta nyt olen jotenkin aika neutraali tilanteen kanssa..luulen että ratkeaa silloin 17.8 kun mennään rakenneultraan - silloin ehkä itsekin bongaan jotain jos on bongattavaa (esikoisen kohdalla arvasin oikein pienestä valkoisesta ulokkeesta, joka ei ollut napanuora...myöhemmillä viikoilla näkyikin sitten koko paketti, ei voinnut välttyä)

Harvennetusta äityislomasta? Osaako joku sanoa mitä silloin maksetaan? Mietin vain että ehkä mulle olisi järkevintä hakea sitä, kun siirryn hoitovapaalta äityislomalle...hmmm. Mun työnantaja nimittäin ei maksa sitä 3 kk palkkaa ensimmäisiltä kk äityislomalla, joten meikäläinen on pelkästään Kelan armoilla. Vaikka ne tulothan tuntuu ruhtinaallisilta, kun nyt en saa mitään kun asutaan EU:n ulkopuolle, tai kuten Kelan virkailija sen nätisti pisti: "villissä maassa"!!

No niin jatkan tässä vuokraasunnon etsimistä...alkaa muutto Suomeen lähestyä ja pakko jossain pitää majaa ennenkun uusi koti valmis.... Paniikki-stressi ehtii vielä varmaan iskeä! :eek:

Leppoisaa viikonloppua!

JonnaP ja pikkuP
 

Yhteistyössä