*Tammikuu2008*HEINÄKUU

tervehdys täältäkin piiiitkästä aikaan!
Kesäloma on lopuillaan ja töihin pitäisi palailla :ashamed:
Meillä oli turhin tavara "jumppalelu" ja paras oli sitteri(lapsi nukkui monesti yölläkin siinä). Täällä ollaan onneksi vältytty kaikilta nuha ja muilta taudeilta!
(.)Edelleen pientä vuotoa muuten olotila on hyvä paitsi vähän on taas alkanut väsyttämään. Suuria raskausoireita ei mulla muutenkaan ole ollut ;)
Olen nyt ollut tuntevinani parina iltana pientä ryöminää joten kaipa se pikkupulla siellä kunnossa on.Torstaina on neuvola niin siellä sitten varmistuu!
aurinkoisia ilmoja!
terv.Josefiina ja pulla 14+1
 
Kävimme tänään yksityisellä np-ultrassa. Paitsi että niskaturvotusta on, niin myös alavartalo epämuodostunut eikä paljon toivoa annettu. Äippäpolille lähete, siellä tutkitaan paremmalla ultralla ja päätetään jatkotoimista. Pahinta on se, että sydän lyö ja käsillä kovasti huitoi :'(

Voitte siis tiputtaa minut pois, tuskin tässä niin suurta ihmettä tapahtuu, että sikiö terveeksi muuttuisi :'(

Hyvää jatkoa teille kaikille ja ihanaa odotusta! Eiköhän mekin pian yritetä uudestaan! :wave:
 
:hug: voihan olla että ultra olisi ollut jotenkin huono tai asento huono?? voih, mä en osaa sanoa mitään... :'( PALJON VOIMIA JAKSAMISEEN...onko teillä otettu niitä seulakokeita? jos ne antaisi jotain lisätietoa? tuo on varmaan aivan kamala tilanne, en osaa edes omalle kohdalleni ajatella....

(.) noh joo jäi taas oman navan hehkutus hyvin pienelle tuon yllä olevan uutisen vuoksi.. et en edes muista mitä olin kirjoittamaan tulossa... :|

peikko ja veikko 15+1
 
Tosiaan ei ole mitään syytä pitää palstahiljaisuutta aina huonojen uutisten jälkeen! Nauttikaa raskauksistanne!

Kiitoksia tuestanne!

En kirjoita tänne enää, jos jotakuta kiinnostaa, niin kertoilen asiasta tuolla siköseuloista kiinnijääneet-ketjussa. En halua masentaa tätä ketjua tämän enempää :wave:
 
stoppis uutinen kyllä pysäytti ja sai hiljaiseksi. :'( Mutta ihan kauhiasti voimia ja jaksamisia tulevaan! Toivottavasti saatte asiaan pian lisäselvyyttä.

Saaru ja "ihana oma rauha" (pojat nukkuu ja mies omissa riennoissaan)
 
Kirjoitanpas minäkin, piti jo eilen kirjoittaa, mutta sai tuo Stoppiksen viesti sen verta hiljaseks että yön yli nukuin. :'(

Etova olo jatkuu täälä suunnalla yhä vaan. Olen nyt oppinut sitä hillitsemään syömällä kahden tunnin välein. Näin pysyn toimintakuntoisena ja töissäkin on helpompaa. Tosin en uskalla ajatella paljon painoa tulee lisää, mutta en sitä nyt jaksa miettiä. Pääasia ettei okseta koko aikaa.

Maha pömpöttää vähän. Tilasin hätäpäissäni jo masutuubinkin kun maha alussa pullahti niin äkkiä, mutta parjään omilla vaatteilla vielä ihan hyvin.

Vauvalle olen sortunut ostamaan bodyn ja kantoliinan. Paljon vaatteita täytyy ostaa vaikka olen säästänyt kanden ensimmäisen vaatteita. Mutta aikaisemmat ovat olleet kesävauvoja joten esim. vauvalle sopivaa toppahaalaria tai mitään villavaatteita ei löydy että ne olis tarkoitus hankkia.

Lapset rupee nyt huutelemaan joten taidan lähteä aamupalan tekoon..
Maximilian ja masu 12+6
 
kauheita sitä voikaan vielä tapahtua kun luulin että kaikki kuivilla vesillä suhtkoht hyvin olisi..

lellu1 iihana masu sulla :heart:

noi muutamat viimeset sivut vähän niinkun hypin kun tässä jo varmaan tunnin lähes lueskellu eikä vaan enää jaksanu...

tultiin eilen sieltä kuusamosta 11h ajomatkan jälkeen oli taas oikeen mukava olla omien rakkaiden miesten luona =)
voi että si tä ikävää mikä mukana oli..

se mietityttää kun menin ja hukkasin tuon mitä EI raskausaikana tulisi syödä lapun kun join redbullia ja söin kylmä savu siikaa.. :( :( nyt jotenkin tuli fibat että olisiko pitänyt jättää väliin.. kertokaa.. tonne pääsivulle jo aloisin aiheen että onko kellään sitä lappua tai linkkiä sivulle mistä löytyy mutta kertoilkaa tekin vaan kun en tiä tuleeko sinne mitään vastausta :)

nasu masuasukki ihaa 14+2
 
Stoppikselle voimia! :hug: Aivan kauhea uutinen.

PikkuGreippi: Älä murehdi turhia. Enpä usko, että yksi tuollainen "hairahdus" mitään haittaa. Esikoista odottaessani söin melko huoletta kaikkea sinihomejuustosta graaviloheen. Tuolloin ekassa neuvolassa kysyin onko jotain, mitä oikeesti ei saa syödä. (Jostain vauvapalstalta olin lukenut noita kirjoituksia, mitä "ei missään tapauksessa saa laittaa suuhunsa" ja jouluna olin jo ehtinyt monia herkkuja syömään ennen sitä ekaa neuvolaa). Neuvolatäti kehotti vältämään vakuumipakattua kalaa, muuta sai kohtuudella syödä. Mitään listaa en tuolloin muista edes saaneeni. Nyt tätä toista odottaessa sain listan, mutta suurin osa siinä näytti olevan SUOSITUKSIA, mitä kannattaa välttää tai rajoittaa. Ainoastaan merilevävalmisteiden kohdalla lukee EI TULE KÄYTTÄÄ raskausaikana. Näin siis meidän neuvolan antamassa listassa. Toi listeria vaara (mikä esim. on tossa vakuumipakatussa kalassa ja homejuustossa) on aika vähäinen. Kuinka monen ei raskaana olevan tiedät sairastuneen listeriaan? Se ei raskaana tule yhtään sen todennäköisemmin, mutta JOS listerian nyt jostain sattuisi saamaan, niin se on kai sikiölle melko vaarallista. Siksi siis suositellaan välttämään noita missä listeriavaara piilee. Redbull on energiajuoma, ja sitä on vältettävä käsittääkseni kofeiinin takia. No kahviakin saa juoda 3 kuppia/päivä ja kofeiinia siinäkin on, vaikka ehkä hieman vähemmän. Nyt teet sille masuasukille suuren palveluksen, kun lakkaat ressaamasta ja painat villasella koko jutun. Tiedäthän että ressi on haitaksi sikiölle. :)

Mä olen valitellut, kun mahaa ei ole vielä nimeksikään. No nyt tohon eteen on pumpsahtanut ihan kunnon "möykky". Omilla vaatteilla nyt (kai) vielä selviän, mutta nopeasti ja varkain tuli maha näkyviin.

Miehen pojat saapuivat viikoksi meille. Täytyy mennä tervehtimään ja laittamaan sakille ruokaa.

S + kakkosnelonen 13+1
 
Stoppikselle voimia ja tsemppiä uuteen yritykseen sitten myöhemmin.. Tosi ikävä kuulla. Itekki sitä jotenki ajattelee olevansa rauhallisilla vesillä ,mutta ei saisi unohtaa, että kaikkea voi sattua. Olen jotenkin lopettanut pelkäämästä. Todella hyvä, kun täällä on noita erilaisia ryhmiä, jotka varmasti pystyy tukemaan toistaan, koska tuttavapiiristä ei varmasti aina löydy ketään joka olisi kokenut samaa ja vielä samoihin aikoihin.

En olekaan pitkään aikaan kirjoittanut, kun on ollut töitä ja käyntiä rovaniemellä np-ultrassa, siinä reissussakin vierähti 3 päivää, kun kerran sinne mentiin täältä "rajamailta". Kaikki on loistavasti, ei enää pahaa oloa.
Hyviä aiheita tällä hetkellä esikoista odottaville, kun ostettavaa olisi niin paljon ja rahaa ja tilaa rajallisesti. Kävin kirppiksellä kattoo vaatteita, sänkyä, sitteriä yms, mutta pohjosen kirppikset tosi kalliita, samaan hintaan saapi kaupasta´melkein. Menen syksymmällä etelä-Suomeen, niin siellä isot kirppikset varmasti halvempia.
No, shoppailuhimo helppottui hieman, kun tuli muutama uusi kodinkone.
Aika kuluu kyllä nopeasti kun palasi lomilta töihin. Ei mullakaan nyt oikein juttu irtoa, Toivon kaikille tsemppiä ja :hug:
Blanca ja tyyppi 12+ 3
 
Stoppikselle voimia ja :hug:

Kyllähän sitä kaikkee voi aina sattua, mutta kuten shakki jo sanoi niin myös se stressaaminenkaan ei ole hyvä pienelle.. Kaikesta huolimatta yritetään pitää mieli positiivisena ja nauttia raskauksista.

Tosiaan kun esikoista odotetaan niin ei voi tietää mikä olisi tärkein hankinta ja mikä turhin, mutta näin veikkaisin meillä: eli tärkeimpänä pitäisin niitä vaunuja, paljon kuljetaan ja liikutaan, ja sitten turhimpana hoitopöytää, pienet tilat kun on ja kuulin hyvänä vinkkinä sen hoitoalustan laiton pesukoneen päälle, sehän kuulostaa erittäin järkevältä.

Nyt kyllä sohvalle köllötteleen loppuehtooks, on oltu koko viikonloppu pihahommissa.

pullanmuru ja baby-mäx 15+2
 
Stoppikselle tätäkin kautta :hug:

Myös minut voi tiputtaa listalta. Kävimme perjantaina np-ultrassa, jossa paljastui, että kyseessä on tuulimunaraskaus. Eli kohdussani ei ole ollenkaan vauvaa vaan pelkkä tyhjä sikiöpussi lapsivesineen ja istukkoineen. Huomenna on edessä lääkkeellinen tyhjennys... Raskausviikkoja olisi tänää ollut tasan 13.

Onnellista odotusta teille muille, toivottavasti saatte kaikki tammikuussa ihanan nyytin syliinne!
 
Stoppikselle ja Sonja 74:lle Suuret pahoitelut, todella ikäviä uutisia ja voimia jaksaa eteenpäin!! :hug: :hug: :'( itku tuli minultakin kun tarinanne luin.. :'(

Kirjoitin tuossa äsken pitkän tekstin, mikä sitten hävisi avaruuteen.. Mutta nyt lyhyesti ON: taidan sitten minäkin tuntea liikkeitä mahassa. Muutamana iltana olen tuntenut pientä möyrimistä ja muutaman heikon potkunkin, toivottavasti siitä vahvistuvat!!

Kysyisin vielä aikooko kukaan mennä mammajoogaan tai vastaavaan. Neitiä odottaessa kävin muutaman kerran, mutta innostus lopahti. Nyt, mikäli syksyllä alkaa, niin aion kyllä osallistua.
Tarpeeton ostos oli meilläkin kantoreppu, lasta ei saanut tarpeeksi tiukalle ja lähelle omaa vartaloa, joten käsillä piti tukea koko ajan esim. kyykistyessä. Nyt aion ostaa kantoliinan. Tarpeellinen meilläkin olivat vaunut sekä harsoliinat. Vaunuissa neiti nukkui alkuaikoina melko paljonkin.
Mutta nyt taytyy lähteä jo nukkumaan. Huomenna menemme katsomaan ja ihastelemaan siskoni 3 vrk vanhoja kaksostyttöjä.. :)

Oudolta tuntuu kirjoittaa omaa vointia, kun toisten odotus on juuri päättynyt ikävästi. Toivotaan, että nyt ikävät uutiset jo riittäisivät!

iita 15+0
 
Ikävää Stoppis ja Sonja74 :'( :hug: :hug:


Itelläni täällä vointi ennallaan... Masu ei oo kasvanu nyt pariin viikkoon mihinkään... ja samalla tavalla vaan tuntuu ne pikku muljahdukset... Mahtaako se pikkunen kasvaa siellä ollenkaan :ashamed:
Iltasin jos on hiljasta niin mahaa ku töytäsee, ni sitten siellä alkaa jonkunlainen ravaus käymään... =)
31.7 on mulla seuraava neuvola ja sitten vasta 28.8 rakenneultra, kun se tätihän edelliskerralla laittoi lisä aikaa siihen ultraan kun minä olin hänen mittasuhteissaan niin lihava,että ei se lääkäri tuu saamaan mitään selvää mun mahan asukistani edes vielä tuolloin, tuskin koskaan...
Tämmösiä hän mulle viimeks kertoili. Sehän haukku vielä ku jouduin tulemaan toiseen np ultraan, että jos rakenneultra uusitaan niin minä saan maksaa sen AIVAN ite (siis ku tää ultrauspaikka ei oo missään tekemisissä ees mun kuntani kanssa niin jäin totakin kummastelemaan,että koittiko se vaan saada mulle pahan mielen vai mitä :ashamed: no ainaki se onnistui siinä )
Mun oma neuvolatäti oli ihan kauhuissaan ku sille kerroin tästä mun "ihanasta" np ultrasta sillon... Onneks enskerralla mulle on varattu sinne ultraan sitten lääkäri harjottelijoineen... Eli hyvässä lykyssä vähän parempi kohtelu. Ja jos ei oo, niin taidan suoraan sanoa kyllä sitte siitä jo. Kuitenki jo kerran sitä kuuntelin enkä toista kertaa jaksais...

Ja jos joku jäi kummastelemaan että mitenkä lihava pitää olla että saa moista kohtelua niin ei teillä oo hätää =) Mun lihavuus on semmosta ihan omaa luokkaansa... Eli 90 kiloa tällä hetkellä painan ja oon sen 150 cm pitkä ainoastaan... eli TOSI lihava :) Että ei hätää :)

Ja näähän tapahtui siis TYKS:ssä.. Olis kiva kuulla muita tyksissä olleita että onko teille osunu joka kerran ne kivat tädit ja sedät ?
Mulla kun on nyt toinen synnytys/raskaus tuolla tyksin puolella, niin ekasta jäi tosi hyvä mieli... =)
Tytöt syntyki tuolla Salossa... ja siellä kohdeltiin kyllä ku lähes jotain tautista.. :(

No oikein mukavaa odotuksen jatkoa, lakkaan nää mun masentavat tarinat nyt :D
 
Sonjalle voima :hug:

Saapasjalkakissa ei sun tarvitse sietää toisarvoista kohtelua sen takia että sulla on ylipainoa. Hoitohenkilökunnan eettisissä ohjeissakin jo sanotaan että jokaista tulee kohdella kunnioittavasti ja oikeudenmukaisesti riippumatta iästä, rodusta tms (mä en muista ihan sanatarkkaan enää, mutta opiskeluaikoina noita juttuja päntättiin). Eli toisinsanoen kyse ei ole sun ylipainosta, vaan hoitajan/lääkärin omista ennakkoluuloista / epävarmuuden peittelystä (tai peräti ammattitaidottomuudesta?). Ihan hyvin voit sanoa suoraan, jos suo kohdellaan epäkunnioittavasti.
Mulla on kans ylipainoa, eikä vähää vaan ihan reilusti, ja muohan ei kukaan pompota sen takia, eikä kukaan ole vuosiin edes yrittänyt. Mä nyt olen muutenkin niin hankala, että sanoa paukutan suoraan, enkä voi sietää epäoikeudenmukaista kohtelua, koskipa se sitten minua tai jotain ventovierasta ihmistä. Aina olen valmis nousemaan barrikaadeille ja puolustamaan. Hitsit mähän ihan tuohduin tästä :LOL:
Pidät vaan puolesi, jookos?

t: pötkylä ja pikkutyyppi 14+4
 
Stoppis ja Sonja74 :hug: otan niin paljon osaa teidän suruun...

juurikin näiden asioiden takia ihmettelen, miksei niitä ultraääni tutkimuksia voitaisi tehdän edes sitä kahta kaikille alku raskaudessa ja rakenneultra vielä päälle.. onhan se varmasti tosi kiva olla aivan onneissaan raskaana viikolle 13 asti ja suunnitella kaikkea ja sitten lääkäri toteaakin että jo ei täällä ole ketään... :eek: en oikein jaksa ymmärtää.. pitääkö kaikkien kokea se 3-4keskenmenoa ennen kuin saa kunnon hoitoa ja seurantaa raskauteensa? minusta kaikilla on oikeus olla huolissaan lapsestaan... yhtä huolissaan varmaan ovat ne joille se yksi keskenmeno on tullut kuin ne joilla on niitä useampi... ei pysty ymmärtää tätä suomen systeemiä taas... :/ menkää ja vaatikaa sairaalassa jos tuntuu et kaikki ei ole kunnossa et he tarkistavat siellä tilanteen.. its ekuulun näihin joka ei sieltä oikeesti suostu lähtee ennen kuin asia on selvä et mikä on....

(.) noh viime yö istuttiin sitten taas äitipolin päivystyksessä... :'( maha kivut, viiltämisen tunne kävellessä,hengittäessä jne jatkuu ja on muuttunut tooooosi kovaksi kivuksi... :'( noh siellä sit käytii, ottivat verikokeet, niistä odottelin sitten vastauksia sellaiset pari tuntia ja lääkäri ei minuu suostunu tutkii ennen ku tulokset tulee.. siinä sit istua töjötin kiikkustuolissa ja odottelin ku ei peti paikkaakaa ollu ilmeisesti tarjolla... noh tulehdus arvo oli ihan himpun verran kohollaan, mut lääkäri sanoi et se ei ni ku viitais muuhun ku tähän mun lunssaan ja kuumeesee
ilmeisesti?? pissasta ei mitää tulehdusta myöskää löytyny ku sen kattovat ekana.. lääkärille ku vihdoin viimein pääsin ni tutki ja hiukan vissii aristi jostain tuolta ku paineli ja ultrassa näky meidän 15+3 viikkoinen nilla-olavi joka hiukan sitten liikahteli saman tien ku ilmesty ruudulle, ihan ku olis kertonu et hengissä ollaa, antakaa mun nyt olla... :LOL:

mut syy nyt on kovat kohdun kasvu kivut,ja niiden istuka onkelmien vuoksi plus tuo kipu, ku töissä joudun jaloillani olee melkee koko ajan, ni tuomio oli 3viikkoa sairas lomaa, sänky lepo sille aikaa... :'( :'( mä olen tooosi huono sairastamisen suhtee ja nyt ku ei sillai oe kipea ni tuntuu ni typerälle maata sängyssä.. nostella ei saa painavia,eikä muutenkaa rehkiä... |O luvassa siis ilmeisen pitkä odotus, ku aika täällä punkan pohjalla kuluu ni pirun hitaasti...

mutta sit meidän veikko vaihto nimeään ihan äkki arvaamatta... :LOL: mies totesi ja itse myös särähti korvaan paremmin et veikko on nyt sit Nilla-Olavi :LOL:


peikko ja nilla-olavi 15+3 :heart:
 
Heippa,

No niin suuri kivi putosi harteilta, kun sain vihdoin kiinni pomoni jolle kerroin näistä vauva-uutisista. Olin niin varma etteivät varmaan halua että tulen sekoittamaan työkuvioita n kuukaudeksi, mutta yllättäen siellä kuulemma kaivataankin meikäläisen panosta! APUA! Halusivatkin että tulisin sinne, vaikka enhän ehdi olla kun n 1 kk töissä kun uusi äityisloma alkaa... Oli kyllä niin yllättävä tilanne, mutta kyllä oli kiva kuulla että sinne haluavat vielä noinkin innokkaasti, kun odotin suurinpiirtein "kultaista kädenpuristusta" ja takavalot! :LOL:

Kävin tässä pitkästä aikaa vaaalla ja kauhukseni oli tippunut 1.5 kg (ainakin)... Eihän siinä mitään - normaalioloissahan hyppelisi onnestaan, mutta alkoi kyllä huolestuttamaan miten se pikkuinen jaksaa :ashamed: Varsinkin kun on ollut aika hiljaista siellä sisuksissa. Toivottavasti on vain löytänyt jonkun kolon tuota taaemmalta - eikä siksi tunnu. Kuitenkin joka päivä on jotain tuntunut, mikä ehkä pitäisi lohduttaa... Kääk! Nämä surulliset uutiset täällä varmaan vähän vaikuttavat mieleen.

Olokin alkaa flunssasta olemaan paljon parempi, vaikka kyllä vieläkin lämpöä mittasin???? On tämä sitkein tauti ikinä. Noh, jokainen ihminenhän sairastaa n 1-2 flunssaa vuodessa, joten täytyyhän omaa kiintiötä täyttää ;)

Tässä muuten hyvä peruslinkki noista lastentaudeista, oli itselle lohduttavaa lukea että flunssaista kuumetta voi potea jopa 7-14 päivää! Aloin jo miltei hysteeriseksi oman pojan kanssa kun ei kuumeilut olla loppuakseen - vaikka leikkii ja syö edes jotain pientä... Mutta mutta..
http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm/cms/sprog=4/grp=1/menu=1/

Simmottis! Lepposaa viikonalkua kaikille!

JonnaP ja pikkuP
 
Pitkästä aikaa täällä ja voi surku, kun vielä tulee ikäviä uutisia. Varmasti sitä raskaampaa mitä myöhemmin tuollaisen joutuu kohtaamaan.
Hirmuisesti voimia Stoppis ja Sonja 74.

Ei muuta. Täällä kaikki hyvin. Todellakin, vaikka välillä sitä kyllä tulee valitettua ihan mitättömistä pikku vaivoista.

Äitikarhu ja pikkuruinen 15+2
 
Stoppis ja Sonja 74 :hug:

Täällä vointi ihan ennallaan. Toinen neuvola käyty ja kaikki hyvin. Sydänäänet noin 140/min. Mahtaako poika olla tulossa?! :) Mulle ei ole väliä kumpi tulee.
Ajattelin varata ajan 4D ultraan noin viikolle 19 tai viikon 18 lopulle. Sen takia näin aikaisin, jotta on aikaa reagoida, jos kaikki ei olekaan kunnossa. Olen kuitenkin tällä hetkellä melko optimistinen sen suhteen, että kaikki on hyvin.
T: Hazelnut rv 16
 
Pahoitteluni Stoppis ja Sonja74 surullisista kuulumisista! Olen samaa mieltä pikkupeikon kanssa siitä, että olisi hyvä, kun kaikilla olisi mahdollisuus myös kunnalliseen alkuraskauden ultraan, np-ultraan ja rakenneultraan. On ihan rikollista että ainakin vielä eri kunnissa me odottajat ollaan ihan epätasa-arvoisessa asemassa.

Pikkupeikolle pikaista paranemista ja koita muistaa noudattaa lääkärin ohjeita. Turhaan ei lepoa kolmeksi viikoksi ole määrätty. Mitä vaan pienen masuasukin tähden, eikö niin =) .

Ja omaa napaa pikaisesti: Eli viikkoja tänään 14. Töihin palasin viime maanantaina ja huomasin kyllä heti, että raskaaltahan tuo taas tuntuu. Onneksi on päivätyö ja liukuva työaika. Neuvolassa käyntikin sujuu helposti. Päänsäryt on kiusanneet todella. Viime viikolla päätä särki 4 päivää putkeen, eikä mikään auttanut. Olisko hormooneista johtuvaa? Tänään taas juilinut oikein kunnolla. Neuvolalääkäri oli viikko sitten. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, mutta sykkeen sai doppleriin näkyviin kuitenkin, eli 153 oli masukin tahti. Lohdutteli, että kaikki on siellä hyvin, vaikkei sydänääniä saanutkaan "kiinni". Muuten kaikki onkin kai ok. Hemppa pitäisi käydä mittauttamassa, kun väsyttää ja huippaa, kunhan ehtii. Vielä kaksi viikkoa seuraavaan neuvolaan ja pitkä aika rakenneultraan.

Mikäköhän siinä on, että tässä alussa näitä neuvolakäyntejä oikein odottaa ja loppuodotuksessa tuntuu siltä, että saa liiankin usein rampata?

Hyviä vointeja kaikille!

Clara ja "Vänskä" rv 14
 
Pahoittelenpa minäkin noita surullisia uutisia ja toivotan voimia eteenpäin...

Itselläni on tuo np-ultra parin päivän päästä eli keskiviikkona.Jotenkin on ihan pelon sekavat tunnelmat.Olen ollut jo sokerirasituksessa vkolla 7 ja siellä arvoissa oli häikkää.Olo on ollut jokseenkin karmea,vaikka se on jo vähän helpottanut joitakin viikkoja sitten.Kuitenkin sitä pohtii jos jonkinlaisia juttuja,kun ei sinne ultraan ole vielä päässyt.

Muutenkin tässä on ihan sekavat tunnelmat.Me ei olla vielä puhuttu lapsille tästä tulokkaasta vaan ajattelin vasta tuon ultran jälkeen.Jotain vauvajuttuja ollaan kyllä puhuttu siihen malliin,että jos meillekin vauva tulisi...ja siinäpä se mutta onkin.Meidän esikoinen,täyttää kuun vaihteessa 9v,on täysin sitä mieltä,että vauvaa ei tähän taloon kaivata!Voi itku sanon minä.Olen lukenut,että lapset tuossa iässä voivat olla hieman hankalia sulattelemaan asiaa,mutta silti.Hän sanoi tuossa viimeksi jo itku silmässä,että äiti mä en halua että sä synnytät enää yhtäkään vauvaa.Mitäpä siihen osaa sanoa,totesinpa vaan,että jos äiti ja isä kuitenkin haluais...en tiedä miten tätä asiaa pystyy puimaan sitten ultran jälkeen. :(

No muilta osin ei kai kummosempaa.Kaksi yötä kun vielä malttais niin jotain varmuutta sais...

Vointeja kaikille!

Nintendo 12+4 luullakseni....
 
Huomenta,

Täällä aiemmin joku mainitsi puutuneisuudesta. Tässä on muuten parina yönä käsi puutunut vaikka ihan selällään olen nukkunut - tai siis ihan silleen olen herännyt. Outoa! Lisäksi on tullut kylään yllättävä elohiiri! Toisen käsivarren - ranteen ja kyynerpään välissä tulee päivittäin hupaisia elohiirikohtauksia. Muistan esikoisesta että silloin oli reidessä elohiiri ja keskellä yötä pomppasin sängystä ylös - ja aloin vimmatusti katsomaa peittojen alle. Mies ihmetteli mitä tarkistusta oikein teen??? Olin jotenkin unissani yhdistänyt elohiiren kuvitteeliseen hiiren ja olin varma että reittä pitkin oli kipittänyt hiiri!! heheh :LOL:

Yritän etsiä tässä parhaillaan myös tieto oliko jotain yskänlääkettä mitä raskaana voi ottaa?? Jotenkin semmonen muistikuva ettei oikein ole hyvä ottaa mitään yskänlääkettä, mutta mietityttää myös jos tämä yskä ei vain ala hellittämään (kohta tulee viikko täyteen) - koska eihän sekään voi olla hyväksi jos etenee keuhkoihin tms? Yritän kovasti höyryhengittää, muttei näytä auttavan tuohon yskään (nuhaan kylläkin)... hmmm :|
Onkohan kenelläkään kokemusta?

On nämä kunnalliset erot tosi oudot raskaana oleville ja jälkihoito myös. Luulisi että kaikilla olisi samat oikeudet! Tuo säännöllinen ultraus olisi kaiken järjen mukaan kaikille osapuolille edunmukaista.
Tuosta jälkihoidosta, niin meilläpäin saa ilmaisen esim kuparikierukan, mutta tiedän ettei kaikki kunnat tätä tarjoa. Lisäksi saa käydä sitten kontrollista ja papa-kokeissa myös - ja kaikki ilmaista.

Tässä ajankuluksi kävin juuri piiiiitkästä aikaa katsomassa mitä vauvalle tapahtuu näillä viikoilla (16. vko) ja siellä oli että voi olla jopa jo 16 cm ja 100 g!! Tuntuu huimalta ajatella että olisi jo niin iso!

No niin nyt lounaan kimppuun!

JonnaP pikkuP

 

Yhteistyössä