Tammikuu 2012, onko vielä muita?!?

Kiitos paljon kaikille lohdutuksesta. Kyllä se km oli (on), eilen illalla kun menin suihkuun -herkkänahkaiset lopettakaa lukeminen nyt- ulos tuli kunnon klönttejä ja paljon limaa. Oli kyllä aikamoista seisoa siinä ja kattoa mitä kaikkea sieltä ulos, järkkyä. Ekana mietin huudanko miehenkin paikalle, mutta sit aattelin et sille raukalle tulis niin pahat traumat että parempi jättää kutsumatta:D

Nyt on jo parempi mieli ja mietin jo et millon voidaan ruveta uudestaan yrittämään. Kun eihän näille mitään voi, eikä sillekään ettei sitä vauvaa kuulu. Ehkä kiusaan itseäni ja käyn lueskelemassa teidän juttuja silloin tällöin.
 
Iltoja!
Minäpä korjaan luuni tuonne taustalle, siksi aikaa, kun varhaisultra on ohi ja tiedossa mistä tää vuoto johtunee.....
Joten poistakaapi vaan listoilta. Toivottavasti saan palattua teidän pariin vielä!!!
Ihanaa ja onnellista odotusaikaa kaikille!!! :heart:
 
Kolmio, toivottavasti olet varhaisultran jälkeen taas mukana!


Viola, kiva kuulla, että on parempi mieli. Onnea uudelle yritykselle ja mahdollisimman pikaista paluuta odotus-puolelle!

Julille voisin vastata (vaikket multa kysynytkään), että bola-koru on muistaakseni meksikolaista alkuperää oleva riipus, joka roikkuu vatsan päällä ja helähtelee liikkuessa. Vauvan uskotaan kuulevan helähdykset kohtuun ja tunnistavan bolan äänen myös syntymän jälkeen. Mulla ei ole ikinä tuollaista ollut, aina olen harkinnut ostavani, mutta nuukana hylännyt koko ajatuksen. :whistle:

Jaa miten niin nuuka? Pakko oli käydä apteekin ohi kulkiessani ostamassa vielä yksi digitesti, jolla kokeilen ensi viikon alussa, saanko viikoiksi 3+. Säälittävää, tiedetään. :ashamed:
Alunperin piti myös lykätä neuvolaan soittoa, mutta taidan malttamattomuuksissani kuitenkin pirauttaa huomenna puhelinajalla, että saan mahdollisimman pian ajan raskauden keston määritykseen.


Neljän suora 4+4
 
Ela
Tervetuloa ja onnea uusille, kyllä se joukko tästä suurenee :wave:

Tuo Bola koru kuulostaa kyllä tosi ihanalle, en ole koskaan aiemmin kuullutkaan.

Neljän suora: Mulla sama tilanne, et ajattelin joskus ens viikolla soittavani neuvolaan, mut nyt oon miettinyt, et jos sitä kuitenkin pirauttas jo perjantaina :)

iimukka mainitsi kestovaipat, mä hurahdin täysin niihin kuopusta odottaessa. Tuli hankittua melko paljon erilaisia. Osan olen myynyt ja osa on vielä jemmassa, tuskin maltan odottaa et pääsen hankkimaan lisää noita ihanuuksia :D

Täällä nyt siis Rv 5+3 (ehkä..) Oireina edelleen ainoastaa rintojen arkuus, ei juuri mitään muuta. Hermot on olleet hiukkasen kireällä, mut se johtunee kiireisestä viikosta. Olen ollut töissä ja hoitanut lapset ja kotihommat käytännössä yksin, kun mies ollut kauempana töissä, eikä ole avuksi kerennyt.

Jospa se tästä. Taidan nyt vetäytyä tv:n ääreen ja ottaa ehkä jotain hyvää syötävää mukaan, kun lapset sain nukkumaan äsken. :)
 
Iltaa! :)

Täällä ilmottautuu mukaan yks tammikuun odottaja! Eilen illalla aloin miettimään, että menkathan taitaa olla myöhässä. Noh, tarkistin sitten kalenterista ja sen mukaan ne olikin jo viis päivää myöhässä. Tein sitten varmuudeks testin ja selkee plussahan se oli, yllätys sellainen! Mulla ei oo mitään oireita, jos ei mankattomuutta ja pientä painetta alavatsassa lasketa mukaan. Yritys meidän piti alkaa vasta kesän jälkeen, mutta nyt sitten kävikin näin :)


Mulla on nyt sellanen tilanne, että oon saamassa nyt vakituisen työpaikan paikasta, jossa oon kohta ollu vuoden töissä, mut vakinaistetaan elokuun alusta, koeaika on ilmotettu työpaikkailmoituksessa 4kk, onkohan mulla koeaika vaikka oon ollu samassa paikassa jo vuoden töissä (kyse on kaupungin toimesta)? Tietääkö joku miten mahtaa mennä? Mietin tässä nimittäin, että munhan on silloin pakko kertoa raskaudesta jo koeajalla ja sillonhan voin pahimassa tapauksessa saada kenkää! Vähän jännittää nyt noi työkuviot...

Mutta siis, ikää mulla on 25 (kahden viikon päästä 26) ja toinen lapsi tulossa. Esikoinen (poika) on syntynyt marraskuussa 09, tän laskettuaika ois laskurin mukaan 6.1 2012. Ikäeroo tulis siis n. 2v 2kk :)

Onnea kaikille muillekin plussasta :)
 
Iltoja!

Tänään oli kiirus päivä ja sen kyllä kropassa huomaa. Joka paikkaa kolottaa. : /

Tervetuloa Amom, Monksu, sedillon ja ellen- ja onnittelut plussista. :flower:

Viola30 Ihanaa että jaksat jo katsella tulevaan, toivottavasti pääset pian takaisin tälle puolelle. :heart:

Kolmio Poistin nyt tiedot tuolta listasta, palaa pian hyvien uutisten kanssa. :hug:

ellen- Toivottavasti nuo työkuviot nyt selviää, minusta jos on samaa työtä niin ei voi enää olla koeaikaa. Löysin tällaisen pykälän kvtessistä, selviäisiköhän tuosta jotain?
Palvelussuhteen ei katsota katkenneen, mikäli saman kunnan/kuntayhtymän sisällä viranhaltija siirtyy ilman yhtään välipäivää virkasuhteesta toiseen virkasuhteeseen tai työntekijä siirtyy uuden työsopimuksen perusteella toiseen tehtävään tai viranhaltija siirtyy työsuhteeseen tai työntekijä virkasuhteeseen.
Jul ja iimukka Se tikkeri pitää liittää joka kerta viestiin, ei ole mahdollisuutta laittaa allekirjoitusta. : /

Tosiaan tänään on selkää kyllä juilinut ikävästi, lisäksi lorottaa valkkaria niin että olin jo varma että nyt tuloo verta ja paljon. No ei ollut onneksi mitään, ehkä hieman vainoharhainen olen. ;)
Muuten ei mitään ihmeempää tänne, ensi viikkoa odotellessa että saa varailla neuvola-aikaa ja olisi taas vähän lähempänä tuota ultraa. :)

MLM ja monsteri
 
Täällä tänään plussattu, kierto oli 38 siinä vaiheessa kun testasin, mutta se on ollut aika sekaisin siitä lähtien kun luovutin munasoluja joulukuussa. Lapsi on minulle neljäs ja miehelle toinen :heart:

Oireita ei ole sen suuremmin, ehkä jonkin verran huimausta. Pitää ensin lukea ketju läpi ja sitten vasta tartun kirjoittamiseen paremmin. Tsemppiä kaikille ja hyviä vointeja! :)
 
ellen- ja maomao, onnea plussista ja tervetuloa mukaan!

maomaolle nostan hattua ja korkealle!
Todella hienoa, että olet lahjoittanut munasoluja, ne ovat varmasti jollekin maailman kallein lahja. :heart:

Mulla on ilmennyt nyt sama vaiva kuin MLM:llä, valkkaria nimittäin lorottaa niin, että olen myös joutunut pariin kertaan tarkastamaan onko vuoto alkanut. Tämä on kyllä varsin tuttua edellisistäkin raskauksista. Ja taidan olla vaan onnellinen, että on ylipäänsä jotain oireita nyt ilmaantunut. Rintoja vähän aristelee ja eilen touhutessani sain tuta muutamat repäisykivutkin alavatsalla.

Mulla on edellisissä raskauksissa ollut (ainakin miehen mielestä) pahin oire ääretön kiukkuisuus. Mies sanoi mulle jo ensimmäisen raskauden aikana, että taitaa olla meidän viimeinen lapsi, jos joutuu aina 9 kuukautta kestämään moista. :LOL: Mielialat on nyt onneksi ainakin toistaiseksi pysynyt kurissa. Ja saisi pysyäkin. Täällä kotona kolmen pienen lapsen kanssa saa muutenkin olla norsun hermot. :D

Olisi mukavaa, jos jokainen laittaisi vaikka viestin loppuun raskausviikot (tai ahkerimmat tikkerin) vai mitä olette mieltä? Tietäisi aina, kuka missäkin vaiheessa on menossa. Toki aika samoissahan me kaikki vielä mennään, kun vasta alkukuun plussat on paljastuneet, mutta eiköhän tämä meidän joukkiomme tästä pian kasva. ;)


Neljän suora 4+5
 
Onnea kaikille plussanneille :)
Pahoittelut Violalle ja kolmiolle :hug:

Viime yö oli aika tuskainen, vatsaan sattu, ja pyörin ympyrää sängyssä. Eilen tuli kanssa reilummanpuoleisesti valkovuotoa, ja aina kun lorahti pöksyihin tuli pelko että joko ne menkat alkoi.

Oon vieläkin niin järkyttynyt siitä Laihian 2kk vauvan pahoinpitelystä, karmii koko asia.

Mulla oli viime raskaudessa Bola-koru, hukkasin sen hetkeksi. Mutta oli se aika ihana, aijon tässä raskaudessa käyttää sitä koko ajan, kunhan vauva alkaa kuulemaan. Eilen katselin äitiysvaatteita, ihanaa saa niitä pian ostaa. Mulla on viime raskaudesta lähinnä kesävaatteita, nyt pitää ostaa joku lämmin takkikin, oon kuullut että ne yleensä menee hetkessä.

Kiitos Neljän suoralle siitä tikkerin opastuksesta!!

Turvottaja 5+4
 
Hei taas!
Maomao Minä nostan myös hattua munasolujen luovutuksesta. Onneksi on olemassa noin "jaloja" ihmisiä. Tosiaan ovat monelle varmasti mittaamattoman arvokkaita.

Onnea uusille plussanneille ja voimahalit niitä tarvitseville :hug:

Ela kiva kuulla, että sulla on hyviä kokemuksia kestovaipoista. Mä koin eilen jonku ihme uskoon tulon ja päätin vakaasti myös alkaa sitten kestoilla kun aika koittaa. Keskusteltiin asiasta vielä miehen kanssa ja hänkin oli sitä mieltä, että näin tehdään. Hänen mielestään ei siksi että maailma pelastuisi vaan ihan taloudellisista syistä. Minä murehdin sitten enemmän tuota maailman pelastamista.

Semmosta kyselisin kaikilta, että milloin aiotte kertoa raskaudestanne työnantajallenne? Pelkään että joudun kertomaan hyvinkin pian ja pyytämään helpotusta sillä työ on sekä fyysisesti että henkisesti melko raskasta. Tähän asti kaikki mennyt hyvin enkä halua ottaa mitään riskejä. Oireina edelleen lievä kipuilu alavatsassa, unien kesken jääminen, nälkä ja (pakkohan se on tunnustaa) kauhea kiukkuaminen kokoajan.

Uskallanko muuten syödä katkarapuja?? Onko kellään tietoa? En ollut ihan varma niin olen jättänyt syömättä.

Lara_84 + mönkijä 4+4
 
Piti tulla tänne rutkuttamaan, kun soitin äsken neuvolaan ja meidän ä-polilla ei kuulemma tehdä enää ollenkaan raskauden keston määrityksiä. Mullahan olis siis kuukautisista laskettuna menossa jo joku 16. raskausviikko, mutta oma arvioni on 11 viikkoa vähemmän, kun kierrot on mitä sattuu. Pitäiskö tässä nyt sitten arvalla heittää, mikä ajankohta olis oikea np-ultralle ja veriseulalle?!


No, siitä suivaantuneena varasin sitten yksityiselle lääkärille (joka on sattumoisin myös ä-polin ylilääkäri) ajan 25.5., jotta saadaan joku varmuus asiaan. Viikkoja pitäis sillon mun arvion mukaan olla 7+4, joten pitäisi sykkeenkin näkyä hienosti. Wuhuu, enää vajaa kolme viikkoa! Ensimmäisen neuvola-ajan sain 16.5., jolloin täytellään paperit valmiiksi.

Lara, kannattaa ehdottomasti kertoa työnantajalle ajoissa, jos työnkuvaan kuuluu jotain sellaista, mitä et jaksa/pysty tekemään raskausaikana. Itse jouduin ensimmäisessä raskaudessa vaihtamaan työnkuvaa rv10, kun en voinut enää hoitaa vanhaa toimenkuvaani. Lisäksi sain muilta työtovereilta apuja, jos tarvitsi esim. kanniskella jotain. Nyt olenkin edelleen vanhempainvapaalla ja hoitovapaastakin sovittu jo vuodella eteenpäin. Todennäköisesti käyn töissä kertomassa raskaudesta sitten joskus rakenneultran jälkeen.

Ja noista katkaravuista vielä, että ei kai niitäkään saa kypsentämättöminä syödä. Mutta eikös ne vaaleanpunaiset katkaravut ole siis jo valmiiksi kypsennettyjä? Mun käsittääkseni raaka katkarapu on sellainen harmaa...
 
Viimeksi muokattu:
Hei, osaisiko joku auttaa noiden raskaupäivien laskemisessa? Eli mikä viikko+päivä mulla on nyt menossa? Viimisten kuukautisten eka päivä oli 30.3 ja laskettuaika ois 6.1. Kiitos jos joku osaa auttaa :)

Sitten vähän surullisempia uutisia: mun siskolla, 31v, todettiin tänään kohdunkaulansyöpä, paikallinen onneks mutta hirveetä silti :( Ennuste on vissiin hyvä ja pitäs saada poistettua kokonaan. Järkyttävää jokatapauksessa ;(

Niin ja mun synnytys-sairaala on KHKS
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans mietitään, että miten kertoa raskaudesta työnantajalle.. Olen pari kk:tta sitten aloittanut uudessa paikassa ja sopimus on kirjoitettu vuodeksi. Opiskelen myös samanaikaisesti, joten tekeminen ei kesken lopu, mutta silitikin haluttaisi jatkaa töitä mahdollisimman pitkään. Saa sit nähä, kun homma on aika fyysisesti raskasta:confused:

Ellen, Hui kauhea :( Toivottavasti siskollasi menee kaikki hyvin!

Sitä tässä mietin, että mehän saadaan ilmeisesti se tämän vuoden äitiyspakkaus, mitä olette siitä mieltä? Mun mielestä aika poikavoittoiset värit, mut ihan nätti kokonaisuus kuitenkin.

Amom 4+4
 
Ilmoittaudun mukaan porukkaan :)

Laskettu aika on viissiinkin 2.1.2012, neljäs lapsi tulossa ja synnärinä toimii EKKS.

Oireina valtava väsymys ja niinhän se taas alkoi tuo kamala oksentaminen ja kuvottava olo. Tuttu vaiva edellisitä raskauksista :(, mutta minkäs teet. Eilen tilasin netistä itselleni sellaiset rannekkeet, jotka painavat akupistettä ranteista ja ihme kyllä veivät minulta koko huonon olon ja oksentamisen pois. Olen onnellinen, jos olo jatkuu näin hyvänä eteenkinpäin.

t: Eveliinukka
 
Mielestäni tämän vuoden äitiyspakkaus on ihan söpö (tosin taisin pitää viime vuoden paketista enemmän). En kuitenkaan ole pakettia ottamassa, koska esikoisen tavarat ovat hyvässä kunnossa ja tallessa. Pakkauksen vaatteita tuli muutenkin aika vähän käytettyä, kun noita vaatteita kertyi muutenkin kiitettävästi...:whistle:

Sedillon & lilliputti 5+1 (?)
 
:wave: Heippa vaan uudet ja vanhat!

Täällä on selvitty vatsataudista vai mitä lie olikaan ja raskausoireetkin on kaikonneet vaihteeksi. En ole vaan saanut nukuttua parina yönä kunnolla, alkaa olla vähän univajetta eikä ajatus kulje yhtään. En muista enää mitä mun piti edes kommentoida... :confused:

Mä tykkäsin tän vuoden äitiyspakkauksen väreistä enemmän kuin sitä edellisen. Mutta en vielä tiedä ottaisinko sitä. Pojalta on hirveesti vauvanvaatteita ja tarvikkeita säästössä, mutta jos tulisi tyttö, niin sitten olisi kiva hankkia vähän tyttömäisempiäkin vaatteita.

Töissä kertomisesta oli puhetta. Toivon että saisin pidettyä salassa kesälomien yli, eli vasta elokuussa kertoisin, mutta saa nähdä miten maha kasvaa. Mies juuri tänään kyseli, että mitenkäs mulla maha alkoin näkymään esikoisen kanssa. Intoudun sitten katselemaan ensimmäisen raskausajan mahakuvia. Mulla näkyi ekassa raskaudessa maha kunnolla vasta joskus 25-30 viikoilla. Muuten kyllä lihosin heti alusta, mutta maha ei tullut esiin.

Mitenkä teillä muilla, joilla on useampi raskaus, maha on tullut näkyviin ekan raskauden jälkeen? Onko kasvanut nopeammin kun on yksi raskaus ollut takana?

sheebis

 
Mulla on vakituinen työpaikka, ja menen töihin elokuussa, eikös työnantajalle pidä kaksi kuukautta ennen äityslomalle jäämistä kerrottava raskaudesta? Kerron siis vasta silloin kun palaan, tai luulenpa että maha on sen verran näkyvillä ettei tartte muuta kun antaa niiden arvailla. Kyllähän se varmaa ikävää on työnantajalle että palaan vaan muutamaksi kuukaudeksi, ja uskon, että myös tässä raskaudessa lähen sairaslomalle aiemmin, viimeksi lähin 1 kk aiemmin, ja olin pari kertaa pahimpaan helleaaltoon myös pois.

Me herättiin aikasin tänään, onneksi viime yö meni hyvin mahan kanssa, ed.yönä tosiaan oli elämää, ilmavaivoja meinaan :D

Katselin heti aamutuimaan Bebesin äitiysvaatetarjontaa :)

Sedillonkin käyttää ilmaisua Lilliputti :) Loistava valinta

Ei aijota ottaa äitiyspakkausta tällä kertaa, kaapit täynnä pojan vaatteita, mutta ois niin ihanaa mennä ostaan kaikkea tyttöä varten... :heart:
 
Ela
Mä en myöskään aijo ottaa äitiyspakkausta. Esikoiselta otin ja niitä vaatteita on joitakin tallessa. Loput sit hamstraan kirpparilta ja muualta, kunhan tässä nyt päästään vähän pidemmälle. Vielä moneen kuukauteen en uskalla kyllä mitään hankkia.

Mahan näkymisestä: Ei mulla sen aijemmin ole näkynyt, kun ensimmäisessäkään, jossain viikon 14 paikkeilla alkaa pullottaa ja sit se kasvu onkin ollut huimaa. Mulla on aina ollut aika iso massu, vaikka muuten en ole isokokoinen.

Tänään soitan neuvolaan :)

Ela Rv 5+4
 

Yhteistyössä