?? TAMMIKUU 2008 ??

Huomenta,

).( Neuvolakuulumisia:
LA pysyi myös kätilön laskujen mukaan samana, joten ei muutoksia viikkoihin.

Verenpaineet 104/64
Hb 131 :D aika hulppeesti meikäläisen normaalilukuihin verrattuna! Näimmä se maaliskuun rautatankkaus auttoi ;) .
Harkittiin sairaslomalle jäämistä, mutta päätin vielä yrittää tsempata itteni töihin. Ilta meni taas nukkuessa ja aamu posliinia halates. Mistä vetoa, että loppuviikosta oon taas ihan naatti... :ashamed:

Lääkärineuvola 19.6. ja silloin yritellään sit kuunnella sydänääniä. Onneks meillä on se np-ultra viikkoa aikaisemmin, niin on toiveita _nähdä_ syke. Viimeks sydänäänet löytyivät vasta vkolla 14. Oli HIEMAN stressiä niitä odotellessa :( .

Lääkärineuvolan jälkeen tuleekin sit pidempi tauko. Olikohan rakenneultra seuraava tapaaminen. Meidän kaupungissa sijoittavat (2. raskaudes) käynnit niin, että aluksi vähemmän, mutta loppuraskaudessa käydään viikon välein.

Amira rv 9+0<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 07:57 vieras kirjoitti:
Moikka Amira!

Oon tossa seurannu sun "pahoinvointitarinaa" ja mietin, voisko sun noin hyvä Hb-arvos johtua siitäkin, että oot vähän "kuiva???
Kiitos huolenpidosta, mutta se on aika epätodennäköistä. Vaikka pahoinvoinnilla nestettä menetänkin, juon sitä vielä enemmän. Ei pelkästään vettä, vaan myös vichyjä ja paljon muuta.

-A-
 
Pikkuinenko
Kotiäitily ja sanna3: Suuret pahoittelut! :hug:

Itse odottelen täällä ultraan lähtöä...olisi parin tunnin päästä.
Jännittää aikas paljon! Jos ultrassa löytyy pikkuinen ja syke varaan ajan tänään neuvolaan.

Huonovointisuus on jatkunut edelleen ja kieltämättä se hieman tympii. Töissä tuntuu ilma loppuvan ja ahdistaa kun tekee niin pahaa. Kivennäisvettä olen juonut valtavia määriä! Illalla ei saa oltua eikä nukuttua kun niin huonoa tekee samoin päivällä ja aamulla. Tänään menen kaupasta hakemaan kaikkea raikasta -kurkkua, paprikaa, mandariineja, porkkanoita jne... niin saan niitä napsia...

Nälkä on koko ajan ja kaikki suolainen maistuu, makeasta vain jäätelö...olenkin syönyt ihan hurjasti ja aamusti vaaka onneksi näytti samoja lukemia kuin aikaisemminkin...mulla kun ongelmana on raskauksissa hurja painon nousu. :/

Pikkuinenko ultraa odotellen ja rv 7+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:10 pocahontas82 kirjoitti:
Mä niin luulin mun hermoilun loppuvan, kun näin sykkeet ultrassa..
Nyt on taas alavatsassa ollu kipuja ja oon taas ihan hermona. Kertokaas onko muilla kipuja?? yritän vaa uskotella itelle niiden olevan normaalia..Te jotka ootte joskus kokeneet km niin kertokaas millaista kipua on ollut??

Onneksi torstaina on uusinta ultra. Mitenköhän jaksan odottaa sinne asti :ashamed:

Viime ultrassa lääkäri kyllä sanoi, että jos syke näkyy ultrassa niin 95% todennäköisyydellä syntyy elävänä.
Täällä ihan samat tunteet. Pari viikkoa ultran jälkeen olin huolettomana, mutta nyt taasen alkanu kolkuttaa pelko takaraivossa. Kävin ultrassa 7+3 ja seuraava ultra ois vasta kolmen viikon päästä kun np-ultra tehdään 12+2. Sulla sentääs pikkusen lähempänä :heart: Mä en tiä kuinka kestä sinne asti. Neuvolakin on perjantaina, mutta tuskin sydänääniä vielä kuuluu rv10+0. Mulla riesana jatkuva selkäkipuilu, en tiä johtuuko työstä vaikko raskaudesta. Pitänee neukassa jutella asiasta ja peloista, mitä terkka sanoo näihin.
Mulla ainaki viime syksynen km oli "oireeton" ei kipuja, ei juilintaa ei mitään. Ja kasvu oli loppunut jo 7+3 ja huomattii vasta 13+1, eikä vuotoa ollu tullut. Siksi pelkäänki niin kovasti että jos jotain on tapahtunut nii pitkä aika odottaa että saa selvyyden, mutta tälläistä tämä on. Ei auta ku koittaa jaksaa, päivä kerrallaan. Tsemppiä ja jaksamista kaikille!

Saaru ja pömppis 9+4
 
Ihania ultrakuulumisia on tullu taas paljon..

pikkupeikko85: Toisaaltaa helpottaa kuulla että jollain muullakin on mahakipuja. Tänää taas tuntuu siltä, että ne on jotain kohdun kasvukipuja yms..


Väsymys on välillä ihan kauheeta. Pahoinvointia välillä, mutta kertaakaa en ole joutunut oksentamaa. Paljon vähemmän pahoinvointia kuin esikoista odottaessa. (Silloin oli pahoinvointia 24h ja kesti 6 viikkoa) Alavatsa pömpöttää jo ihan selvästi.

Huomenna olisi ultra! jännittää taas.

onnittelut plussanneille.


pocahontas + kaksoset rv 7+5
 
Heips.Kiva lukea mukavia ultrakuulumisia. Itsellä ultra vissiin joskus 2-3viikon päästä.Minua alkanut tänään tää oireettomuus vaivata,enää ei juili tisseihin ja ei väsytä tai yleensä mitään outoo....Sen takia pelottaa koska minulla ei vielä yhtään km mikä on aika ihmeellsitä koska ne ovat kumminkin aika yleisiä.Joten pelottaa että nyt se sitten tulee :(

Ensimmäinen talvivauva tulee jos tämä menee hyvin loppuun asti.Muut lapsoset ovat syntyneet kesällä :) kesällä on ollut niin helppoa vauvan kanssa kun on päässyt heti ulos ja isommatkin muksut ovat leikkineet paljon ulkona niin on jäänyt vauvan kanssa hyvin kahden keskistä aikaa ja imetyskin on hyvin onnistunut.Saapi nähdä miten nyt käy
 
:wave: Hei vaan kaikille!

Ikäviä uutisia on osalle tullut, iso :hug: ja pahoitteluni. Voimia teille ja perheellenne!

Mukaviakin ultra-uutisia oli onneksi tullut :)

Itsellä ei ole oikein mitään kerrottavaa, kun en ole vielä neuvolaankaan soittanut ja kaikki on vielä niin kaukaista... Sehän tässä on kun alkukuun odottajat on jo puolet pitemmällä kuin me peränpitäjät =)

Mulle koko raskaus on vielä aika epätodellinen, kun olen kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa ollut niin vähäoireinen, eikä muutosta tässäkään. Hiukset on kyllä ihan järkky laardissa vähän väliä :eek: pitäisi vissiin joka päivä pestä! Ja syön kyllä ihan reippaasti - suolaista, makeasta tulee vähän ällötys-olo ;)

No joo, eipä tässä tosiaan ole raportoitavaa, enkä edes muista rv:itä :LOL: 5+ jotain...
 
Pitänee se väliin positiivisemmallakin mielellä kirjoittaa..:)
Mulla paino laskenut melkees 2kg, vaikka en niin oksenna, aamulla käyn yökkii pönttöön, mutta olo paranee syömällä. Mutta muuten ruokaa tekee niin vähän mieli että melkein pakosta vain aina pitää syödä. Ja makea ei maistu olleenkaa, ennen kuitenni töissä meni aikalailla sitä karsua. Ei limsaa, ei jäätelöä eikä karkkia :x. Joskus salmiakkipastilli menee suuhun mutta siihen jääki. Tomaatit on pop! Ihanan raikkaita ja makoisia, harmi vain että taitaa just nyt tulla noista tomaateista tämä ihana ihottuma, joka vaivaa näitten finnien lisäksi. Tässä jo mietinkin että oisko pitäny mennä ihonpuhdistukseen, jos se sais tätä naamaa parempaa kuntoon. Onko muut harkinneet? Tai käyneet? Mansikoita odotan saapuvaksi (edullisempaan hintaa) kauppoihin :p
Mitäs muut himoitsee?

Saaru
 
Uskaltaudun mukaan.taustal 12/06 km vko 10,josta kaavinta.meil ei mitn aktiivista yritystä,pillerit pois 2004,eikä mitn hoitoja taustal. Minä 22 ja mies 24v. Mutta ei o mies kovin innostunu viel,lienekkö shokis?hih! Nyt mennää laskurin mukaa 7+1 ja neuskaa ei viel soitettu...jos ens vkol soittasin...ja oireettomana mennää samoin ku viime kerral...toivottaapi: nonna ja pikkai 7+1
 
missmo
Tammikuussa laskettu aika mullakin. Tarkasta päivästä ei vielä tietoa koska kuukautisista laskettu ja ultra niin paljon eri mieltä :) Ja ultrassa pikkuinen oli vasta 0,45 cm. Ensimmäistä odottelen ja TAYS on synnytyssairaalana
 
yksoikeestimusta
HIMOJA: Vispipuuro (kuten viimeksi) TOMAATIT myös :D Salaattia ei tee mieli vaikka enne raskautta olin ihan hulluna salaatteihin. ja salmiakki, mutta ei mikään muu epäterveellisen makea tai rasvainen tms.. ei ei ei..

Ja ällöttää:

Kaikki kalat, ravut yms... Kananmuna välillä....


Sain allergialääkereseptin tänään :D :D :D se auttaa paljon.

Mulla alkoi kesäloma tänään myös ja kerroin luokalle raskaudesta, koska jaoimme harjoittelupaikkoja ja yritin vedota etten saa jotain paikkaa jonne on mentävä kahdella bussilla ja junalla suurinpiirtein, kun on jo yksi lapsi ja olisin sillon 27-34 vko raskaana niin ei ole kiva liian pitkää päivää raskaana, tod. näk lapsi vietävä ja haettava hoidosta ja kuinka pitkäksi päivä venyy... klo7 pitää olla harjoittelussa ja seistä ja tehdä hommia 8h/pvä...

Pääsin sitten TYKSIIN harjoitteluun, siellä onkin äippäpoli ja synnäri lähellä, jos tulee tarvetta, toivottavasti ei, nauratti vaan se ajatus :whistle:

Luokkaa ei pahemmin kiinnostanut mun raskauden vaikutus mun harjoitteluun ja arpaonni ratkaisi mun paikan. :\| Opettaja ei tietty ollut paikalla jaossa, joten oli mulla yksin aika vähän sanavaltaa...

Odottelen nyt maanantain varhaisultraa :xmas: ja jos kaikki menee hyvin, niin voin jo paljastaa oikean mustan nikkini 3 viikon päästä :D Ellei joku ole jo arvannut kuka olen, palstalla moni kuitenkin tietää minut ihan hyvin :whistle:
 
Sanna3 ja perämaan emäntä suuret pahoittelut!!

Pocahontas, eikös sinulle ole kaksi sieltä tulossa? Kohtu siis kasvaa tupla vahtia, joten eiköhän kipuakin ole tuplasti enemmän. On minullakin tälläkin hetkellä yllättävän kovia kipua oikealla alhaalla ja pelkää myös onko kaikki kunnossa..

Pikkupeikko voi että, minullakin on pelko, että menee kesken , vaikkei yhtään km ole vielä ollutkaa. Toivottavasti sinulla olisi kaikki kunnossa!

Yksioikeestimusta, olen luullut että se on oikeasti sinun nikki. Nolona nyt täällä.. :ashamed:

Minä himoitsen suolamakkaraa ihan niin kuin ekassakin raskaudessa. Ja salmiakkia ja myös kaikkea suolaista. Kahvi tökkii ja kaikki voimakkaat hajut. Kalatiskin ohi on vaikea kävellä kaupassa. :x Oksentamassa saan käydä lähes joka päivä. Tänään ollut vähän helpompi päivä, mutta eilen oli ihan jatkuva kuvotus. Kyllä tämän kestää kun ainakin viimeeksi oksentelut loppui 12 viikolla, siihen luotan nytkin.

iita 7+2
 
kolmatta lasta(aiemmat tyttö-00 ja poika-04) odotellaan Kajjjaanin suunnalla!menkoista la ois 24.1. ja paikka olis KASS.
Tosin nää oireet hirvittää jo. pahoinvointi alkoi jo 4+3. nyt siis on vasta rv 6 ja oksennan joka päivä..rinnat on TOSI arat ja tuntuu kuin maitoo nousis ajoittain. masu on turvonnu ja alamasulla kiinnityskipuja. väsyttää ankarasti. onkohan normaalia näillä viikoilla vai voiskohan olla jo pidemmällä??? eka neuvola on vasta 20.6 ja lääkäri siitä seuraavana päivänä..
kertokaa omista oloistanne..!!! :)
 
Heip!
Täällä odotellaan toista syntyväksi 23.1, toivottavasti. Tänään käytiin varhaisultrassa, mutta sykettä ei vielä näillä viikoilla löytynyt :/ Olin valmistautunut siihen, mutta silti otti koville. Kaipa se sieltä, toivottavasti. Onkohan mahdollista päästä kunnalliselle ultraan viikon, parin päästä..?

Kotinatsi ja Nipsu rv6+
 
Jahans että tällaiset sivut. Huomioikaa, että täytyy rekisteröityä, jotta pystyy kommentoimaan viestejä. tää on mun mielestä tosi hyvä juttu, koska moni pino mennyt pilalle, koska asiattomat käy kommentoimassa. =)

Tervetuloa uusille!!!

Lellu rv8+6
 
Hei,

Nyt sitten olis kolmas tulossaa 24.1. HUS, Naistenklinikka. Ensimmäinen mulla oli poika ja toinen oli tyttö.. ja aika samantyylinen raskaus ja mahakin näytti ihan samalta. Tänään alkoi sitten aamuiset tyhjän mahan yökötykset..
 
Oho täällähän pittää rekisteröityä :D ..karmee nälkä kurnii(vetää pikkelssilauantaimakkaraleipiä 3)!Eilen oli aika kovia kipuja,sai pitkästä aikaa pelkäämään että menee kesken.Heiniä laittaessa piti vähän väliä pysähtyä lepäämään kun teki niin ilkeää.Levolla meni ohi,onneksi.Toivottavasti tuommonen ei nyt rupee toistumaan,voi käydä työnteko vähän hankalaksi..ens viikolla eka neuvola,viikkojakin jo 9+5!Niin se aika lentää..kasvimaakin jo puoliksi käännetty =) Nytkun sais ruoskittua ton ukon tekemään loputkin :LOL:
 
Moi kaikki mamit!

Sallu rekisteröityi vihdoin, joten nyt siis olen Sallu75.

Olin tänään ekalla neuvolakäynnillä. KAIKKI HYVIN (huh!)!!! Siellä se sintti näkyi ultrassa ja sydän sykki. Sydänäänet ei kuuluneet vielä, joten katsottiin ultralla (kiva!). Laskettu päivä siirtyi neuvolan kiekon mukaan päivän taaksepäin eli 4.1., mutta Lellun ei tarvii välttämättä muuttaa sitä tuonne. Nyt siis rv 9 tasan ja ultrassakin näytti vastaavan viiikoja.

Nyt iloisin mielin viikonlopun viettoon!!! =)

Voimia/ jaksamista/ tsemmpiä + kaikkea muuta hyvää kaikille odottajille!!!

Sallu
 
Hei!

Tervetuloa uusille!

Sallu75: Kukas sulla on neuvola tätsynä? Mulla on S.L ja se on aivan huippu :D. Noilla on neuvolassa kyllä ihan outo laskuri tuo 5.1 on myös heidän laskema ja mä ite saan laskureilla 6.1. No tää ilmeisesti siirtyy vielä muutamalla päivällä tuolla np-ultrassa joten en vielä muuta mihinkään omaani. Mä siirsin tuon sun la:n tuohon 4.1 :). Jestas muuten, onko tuo sun syntymävuosi tuo 75? Mä luulin sua paljon nuoremmaksi... :whistle: :D. Jotenkin ajattelin sua ehkä samanikäiseksi kuin itekin ja olen itse -81.

Mun pitäis tänään tehä vaikka mitä, mutta kukas se täällä koneella istuu kun poitsu on päikkäreillä. :whistle: :wave:

Ai niin mä menen maanantaina töihin. :'( Kuinka mä maltan olla pojasta erossa 8h. En mitenkään, kyllä nyt on huono äiti fiilikset :'( . Onneksi pojan ei tartte mennä hoitoon vasta kuin elokuun lopulla ja on silloin yli 1v. Nyt hoituu meidän työvuoro sovitteluilla ja pojan kummitäti hoitaa parituntia päivällä. Ja tarvittaessa mun vanhemmat. Olen nyt vain 3 viikkoa töissä ja kertyyköhän päiviä vain 12 joten pehmeä lasku. Heinäkuun lopulla aloitankin siten 3kk työsopimuksen ja kuukausi jäis sen jälkeen vielä äippäloman alkuun. Eli onneksi saa ottaa pojan päivähoidosta pois. Tuskin enää isompana muistaa koko asiaa. Toivotaan näin.

Lellu1 rv8+6
 

Yhteistyössä