Tammikuiset 2021

Kiitos ihanat myötäelämisestä, on tää ihanaa <3

Hei millä viikoilla @Lilmi89 ja @Helmiii oottekaan? Piinaavaa odottaa kyllä, mut oli toi palkinto aivan huikea.

Mies ei päässyt tosiaan ultraan mukaan, mutta onneks sai kuvat.

Ja yks ystävä kertoi, että jos viikoilla 6-7 näkyy elävä tyyppi, hyvä syke ja ruskuaispussi, niin keskenmenonriski olis enää kolmen prosentin luokkaa, eli huuh, nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että ollaan selvemmillä vesillä pian kaikki :love:
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89 ja Masunen
Mulla on tänään omien laskujen mukaan 6+1. Eli ultra on sitten 6+4....

Ihan järkyttävää pahoinvointia on kyllä. Sen unettomuuden kaveriksi nyt tämä vielä niin ai että mietin vaan, että millä voimilla saan taas työpäivän suoritettua :eek: jos oon yli 2h syömättä niin tulee älyttömän huono olo. Eikä töissä pääse syömään helposti. Äh. Ja yöt on pahoja, kun herää siihen huonovointisuuteen säännöllisesti.. Huhhuh.

Toivon todella että perjantaina löytyy syke.
 
  • Tykkää
  • Surullinen
Reactions: Samdei ja Lilmi89
Moi kaikki tammikuiset!
Oon lueskellu jo muutaman viikon ja uskaltaudun nyt mukaan. :)
4. lapsi, LA 27.1 ja Helsinki.
Plussasin jo ennen menkkojen alkua. Oli niin voimakas tunne, että tiesin olevani raskaana.. Nyt viikot 5+6.
Mitään suurempia raskausoireita ei vielä ainakaan ole ilmennyt. Pientä lievää kuvotusta aamuisin. Väsyttää normaalia enemmän.
Varasin juuri varhaisultran. Toivottavasti ei ole liian aikaisin. Silloin pitäisi olla 6+4. En vaan malta odottaa pidempään:)
Mun vatsaa turvottaa ihan valtavasti. Ja nyt varsinkin iltaisin alavatsa on jo ihan selkeä pallo. En muista aikaisemmista raskauksista että vielä näillä viikoilla olisi näkynyt mitään.:eek: Jos jatkuu tätä tahtia, niin en kyllä kovin kauaa saa tätä raskautta salailtua:oops:

-Seinis
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki! Löysin tämän keskustelun vasta hetki sitten ja ajattelin nyt liittyä joukkoon. Mulla siis raskaus niinkin pitkällä kuin 9+4 ja laskettu aika on siis 1.1.2021. Molempien eka lapsi ja synnytyssairaala oys.

Ajattelin aluksi että säästän ja jätän varhaisultran käymättä, mutta nyt kun ekaan varsinaiseen ultraan on 3 viikkoa mä menin ja varasin varhaisultran ensviikolle.. :D en vaan kestä tätä epävarmuutta enää. Sittempä ensviikolla ti siellä pitäs kuulua aika vahvaa sykettä, jos kaikki on hyvin... Sinne nyt kun vaan malttais.

Oireet ollu aika perinteiset: kuvotus, väsymys ja rintojen turvotus. Nyt ehkä alkaa jo pahimmat olot olla takana ja valoa näkyy tunnelin päässä, huh!
 
@Zennuli olipa huonoja uutisia :( Jospa ei olisi kohdunulkoinen, niin pääsette heti jatkamaan yritystä.. Mikä mieli sinulla :(
No aika varma oon et ois vaan varhainen km ku hcg lähtenyt jo laskemaan ja ulkoisessa se nousisi. Ja mieli nyt on toki harmistunut, mutta jotenkin se vuoto vähän tästä varoitteli joten ei nyt ollut niin shokki ku viimeksi tuulimuna jossa oireet kuitenkin tosi voimakkaat. Onneks meillä kuitenkin tuntuu hedelmöittyminen onnistuvan ja näin varhaiset km ku johtuu yleensä alkiosta eikä niinkään kropan ongelmista niin sekin helpottaa. Aamusta alkoi nyt kunnon vuoto joten eiköhän täs pääse aika pian uudestaan yrittään jos se ois sit kolmas kerta joka menis loppuun asti ☺
 
Tsemppiä paljon ❤

Täällä alkoi eilen illasta pahoinvointi, ja näköjään taas ällöttää. Eli tällaista iltapahoinvointia. Julmetusti väsyttää ja yöllä herätään vähintään kahdesti vessaan. Nyt mennään muistaakseni 6+2. :)
 
Tissit. Valmiiksi riittävän isot, että ärsyttää, mutta nyt tuntuu että ne on turvonneet ja räjähtämispisteessä. Mieluiten pitäisin urheilurintsikat päällä koko ajan, mutta ne varmaan käyvät pieniksi kohta.
Kai pakko ostaa isommat liivit. Onkohan äitiysliivit tarpeeksi tukevat? :unsure:
 
@Hemingway Just luin eilen neuvolasta saatua Meille tulee vauva -opasta ja siinä kehotettiin heti alkuraskaudessa ostaan äitiysliivit! Itteä vaan se nauratti kun en tosiaankaan tarvi tällä varustuksella. Tänään 8+6 ja suurin rintojen arkuuskin on ohi, lähinnä sattuu kun ottaa liivit pois ja jos nyt kauheasti hyppii ilman niitä. Toivottavasti se bebe vielä tuolla kelluu.. Viikon päästä meen koittaan neuvolaan kuuluuko jo sydänäänet ja 16. pvä mennään toiseen varhaisultraan, kun nt-ultra vasta juhannuksen jälkeen ja juhannuksena jään tästä kiinni ihan varmasti niin voi sit paremmilla mielin kertoo. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Samdei ja Hemingway
@sabs kiitti. Pitää varmaan mennä viikonloppuna ostoksille! Mulla on etäneuvola vasta ensi tiistaina (olettaen että kela saisi 5 viikossa hyväksyttyä mun hakemuksen Suomen sosiaaliturvaan) ja varhaisultra sitten perjantaina. Alkaa jänskättää.

Itse en ole siellä FB:ssä enkä varmaan liity, mutta voisiko niitä admin oikeuksia jakaa muutamalle muullekin kun täällä tuntuu olevan jonoa? Ei sitten ole vain yhden harteilla :giggle:
 

Yhteistyössä