Tammikuiset 2021

Voi ei miten monella täällä on nyt ollut huonoja uutisia ja osa joutuu elämään epävarmuudessa. Kaikki sympatiat teille.

Sain liityttyä face ryhmään mutta en ole kerenny sinne vielä kirjoittaa mitään enkä tutustumaan muutenkaa siihen meininkiin. On ollut ihan hirveä työviikko ja pitkiä päiviä, ja oon lyhyet illat yrittänyt pyhittää esikoiselle ja kaatunut itekin sänkyyn jo ysiltä :D Onneksi teen lyhennettyä työviikkoa, niin huomenna vapaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
@lillans en hirveesti tapaa huudella sitä mutta olen lääkäri. Tää korona-aika on aiheuttanut sen, että noita päivystyksiä on tullut enemmän kuin normaalisti ja sit kun osa on tullut jakoon uudelleen listojen jo valmistuttua, niin saattavat osua tosi hölmösti lähekkäin. Tää kolmas viikon sisään oli kyllä ehdottomasti näin alkuraskaudessa liikaa, vielä kun ei päässyt yöllä käytännössä ollenkaan lepäämään. No mut enää huominen töitä ja sit viikon lomalle
 
Hei! Liityn joukkoon mukaan, jos sopii

Ei tarkkaa tietoa LA, mutta tammikuun lopulla todennäköisesti, Edamame, 3. lapsi ja synnytän kotona, ulkomailla.

Onko kenelläkään ollut tilannetta missä luulee menkkojen tulleen, mutta tekee plussatestin pian niiden jälkeen - ja kaikki oli OK?

Itselläni nyt siis tilanne että pari viikkoa sitten luulin menkkojen tulleen (vuoto oli ihan normaalia ja yksi päivä oli todella runsas), mutta niiden loputtua oli todella kummallinen olo ja vähän selkäkipua. Tein ovulaatiotestin, mikä oli positiivinen. Menkat kun olivat juuri vasta loppuneet, ajattelin että on outoa ja tein raskaustestin - ja se oli positiivinen. Nyt on kova huoli siitä mitä tämä tarkoittaa. Testit ovat todella tummia ja viivat joka päivä vahvempia. Odottelen nyt aikaa ultraan ensi viikolla.

Arvioni mukaan olen RV 5 tai 6 tällä hetkellä.
Tuun huutelemaan nykyään joulukuisista, että täällä! Miulla ollut kp n. 25-27 päivää, mutta sitten oli kp 38 kun menkat vasta alkoivat. Tein päivää ennen menkkojen alkua raskaustestin, joka näytti negatiivista. Rinnat olivat kuitenkin menkkojen jälkeen oudon arat (yleensä kipeytyvät vasta viikkoa ennen kuukautisia), joten tein raskaustestin. Plussaahan se näytti ja tein heti perään clear bluen raskaustestin, joka näytti jo 3+ viikkoja! Pääsin varhaisultraan 5.5. ja siellä selvisi, että viikot olivat jo 8+1 eli ne menkat olivat valemenkat. Varhaisultrassa sykki sydän ja juuri äsken kuuntelin dopplerilla sydänääniä. :love:Nyt siis rv 11+3. Meidän tammikuisesta tuleekin siis joulukuinen!
 
Voimia tosi paljon @Santso ja kaikki muut huonoja uutisia saaneet! Todella rankkaa, ja aivan erityisesti jos raskausoireet vielä jatkuu. :(

@Lilmi89 Mulla oli monta viikkoa tuota samaa että aamulla sai rynnätä ekana vessaan (ja sitten huono olo vaivasi kun ei voinut herätä ja nousta varovaisemmin), mutta nyt ruvennut helpottamaan. Tänään 9+0. Toivottavasti menee sullakin pian ohi, mun mielestä tuo oli tosi rasittavaa, vaikka ei nyt mistään pahimmasta päästä raskausvaivoja.
 
  • Rakkaus
Reactions: Lilmi89
Niin paljon voimia kaikille, jotka ovat saaneet huonoja uutisia.

Uskon että seksin jälkeinen tuhru on vain sitä, että limakalvot ovat niin herkillä. Ei varmaan syytä huoleen :)

Minut voi muuten myös lisätä listoille, en aiemmin ensimmäisessä kirjoituksessani ilmaissut asiaa - kiitos :)

En siitä lasketusta ajasta oikein tiedä, laskin sen nyt laskureilla viimeisistä kuukautisista kiertoni mukaan. Kiertoni on lyhyempi kierto kun se oletus. Neuvolassa se varmaan muuttuu vielä, mutta tällä mennään:

Eli: Tyttti, 24.1.2021, toinen lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
vierailija
Hei! En selannut ketjua alusta saakka, mutta onko teillä facebookissa omaa ryhmää? :) Olen aktiivisempi facessa, ja olisi kiva siellä tutustua muihin odottajiin :) itsellä nyt viikot 6+3 ja 19.1 laskettu aika. Lapsi olisi kolmas ja ikääkin on jo 36 vuotta.
 
@Aamukahvi1 Mulla ei kyllä oo enää ollut hetkeen repäisyjä mut tuntuu et kaikki oireet aaltoilee edestakasin muutenkin niin ettei yhtään tiedä mitä huomenna on!

Mulla oli eilen eka neuvola ja terkka kysyi haluunko kokeilla jos kuuluis sydänäänet.. Jotain ehkä hetkeksi löydettiin mut ei kunnolla kuultu, tosin mulla viikkoja vasta 8+0 ja taaksepäin kallistunut kohtu että ihmettelen että se edes viitsi kokeilla :D Varasi mulle kuitenkin kahden viikon päähän uuden ajan jos haluun kokeilla uudestaan. Nt-ultraankin sain ajan 26.6., sinne on niin pitkä aika että pakko käydä vielä yksi varhaisultra että ollaanko tuolla vielä hengissä... Oireet ei kummosia oo, tosin nyt on iskenyt tosi kova iltapäiväväsymys. Hampaiden pesu ällöttää, pulssi on koholla ja rintoja aristelee vaihtelevasti. Huolestuttaa kyllä päivittäin että onko kaikki vielä ok...
 
Täälläkin oli aiemmin enemmän repäisykipuja ja vihlaisuja, nyt paljon vähemmän, jos ollenkaan joinakin päivinä.

Tuntuu tosiaan tosiaan vaihtelevan aika paljon nämä oireet joka päivä. Väsymys on kyllä nyt ollut aika mittavaa. Myös silmissä vöhän sumenee, jos äkkiä nousee ylös. Tätä muistan olleen edellisessäkin raskaudessa.

On tää alkuaika kyllä tällaista.. Mikään ei ole niin varmaa, kuin epävarmuus. Varhaisultraa odotellen..
 
Minkälaisia on nuo repäisykivut, kuinka voimakkaita ne on ja missä vaiheessa raskautta niitä ilmenee?

Mulla tosi kovia alavatsakipuja tänään. Tulee ja kestää muutaman sekunnin ja menee. On sen verran voimakkaita että pelottaa. Jos liikkuu niin täytyy päästä istumaan. Verta ei kuitenkaan ainakaan vielä ole näkynyt.
 
Minkälaisia on nuo repäisykivut, kuinka voimakkaita ne on ja missä vaiheessa raskautta niitä ilmenee?

Mulla tosi kovia alavatsakipuja tänään. Tulee ja kestää muutaman sekunnin ja menee. On sen verran voimakkaita että pelottaa. Jos liikkuu niin täytyy päästä istumaan. Verta ei kuitenkaan ainakaan vielä ole näkynyt.
Kuulostaa just niiltä, tavallaan vihloo tai särkee kohtua just muutaman sekunnin ajan silloin, kun vaihtaa asentoa tai yhtäkkiä lähtee liikkeelle tms. Mulla ollu ekassa raskaudessa myös ihan järkyttäviä kipuja, ilmeisesti kohdun kasvukipuja, jotka tuli vaan aika ajoin ja kesti jopa 10 min että meni pois. Saattoi tulla keskellä yötäkin, oli kuin menkkakipuja mutta vähän erilaisia kuitenkin. Eikä koskaan tullu mitään vuotoa. Silloin söin kyllä maksimimäärän särkylääkkeitä kun oli tosi tukala olo. Mutta nyt jo kolmas alkanut raskaus eikä mitään vastaavaa, eli varmaan se kohtu jo kerran venynyt niin ei enää niin paljoa alkuun kasva. Mutta siis pointtina että tosi kovatkin kivut on normaaleja jos ei liity mitään vuotoa. :)

Muoks. Ja repäisykipuja ilmenee käsittääkseni ihan alkuraskaudessa siis vaan, en oo kuullut että kellään ne kovin montaa viikkoa kestäisi...
 
  • Tykkää
Reactions: Nokare
Hei kaikki.

Olen hetken seurannut sivusta ja tietty jännittänyt meidän kaikkien puolesta. Luin ketjun läpi ja voi millaista vuoristorataa on ollut :/

Plussasin pari viikkoa sitten ja en voi uskoa tätä. Ollaan yritetty lasta viisi vuotta ja unelma vaikuttaa olevan lähimpänä toteutumistaan kuin koskaan :love:

Maanantaina on varhaisultra, jännittää mitä näkyy. LA laskureiden mukaan 17.1.2021 ja ekaa odotetaan.

Oireet vaihtelee ja eniten väsyttää. Rinnat on olleet vaihtelevan kipeät ja soimasin itseäni yöllä kun tuli saunottua eilen aika kuumasti ja yöllä tuntui että kaikki tuntemukset katosi.

JÄÄTÄVÄN jännittävää tämä alkuraskaus, yritän antaa itseni nyt nauttia edes vähän, kun ollaan ihan "vahingossa" päädytty tähän :)

Mitäs muille kuuluu? Milloin voi lopettaa murehtimisen, vai tästäkö se kaikki murhe vasta alkaa :D

Voimia jännittävään tilanteeseen meille kaikille.
 
@Samdei Tervetuloa ja onnea! <3 Tosta saunomisesta tuli muuten mieleen että mullakin aina rintojen arkuus vähenee kun oon saunonu, ihme juttu? :D Ja todellakin tuntuu että huolet vaan muuttuu, varhaisultran jälkeen oli hetken hyvä mieli mut sit sitä varmaan kahen päivän jälkeen jo stressasi että pysyykö se siellä.. o_O Toivotaan että aika kuluu äkkiä ja päästään turvallisemmille vesille! :)
 
@Samdei paljon onnea! Ihana yllätys. Meilläkin oli jo aika varattuna klinikalle kun plussa tuli kaksi päivää aikaisemmin.

Yritän itse olla stressaamatta, mulla on viides raskaus ja yksi lapsi. Itse siis olen enemmän huolissani seulontatuloksista kun itse raskauden jatkumisesta. Vaikka keskenmeno on kauhea kokemus se on kuitenkin parempi kun se pahin vaihtoehto että pitää tehdä päätös keskeyttämisestä.

En siis halua pelotella, todennäköisempää on kuitenkin onnistunut raskaus, yritetään kaikki asennoitua siihen ja nauttia tästä ihanasta ajasta❤
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Onnea kaikille plussanneille! Ja voimia niille, joilla on harmaat pilvet varjostaneet taivalta.

Itse tein plussan viikko sitten lauantaina ja olen siitä asti vain odotellut että koska menee poikki. Muutaman km:n kokeneena takaraivossa jyskyttää kokoajan pelko siitä että vuoto alkaa milloin vain. Lapsia mulla on ennestään 2, mutta silti sekundäärinen lapsettomuus on tullut tutuksi viitisen vuotta sitten. Nyt kun toivosta oli jo luovuttu niin PAM olenkin raskaana. En oikein ole uskaltanut antaa itselleni lupaa olla iloinen tästä. Ehkä pelkään, että jos nyt annan itseni rentoutua ja vain nauttia tilanteesta, sitten se taas riistetäänkin pois.
Tällä hetkellä omien laskujen mukaan olisi hatara arvaus 5+5, mutta ajattelin käydä juhannusviikolla kurkkaamassa varhaisultrassa mikä on todellinen tilanne ☺
 

Yhteistyössä