Tammikuiset 2020

Kiva kuulla, et täällä on vielä porukkaa (y)
Täällä on menossa about 11+3, ens viikolla nt-ultra. Jännittävää! Alkuviikosta tiputteli rusehtavaa vuotoa ja soittelin asiasta neuvolaan varmuuden vuoksi. Pyysivät näytille ja siellä ultratessa tyypillä oli kaikki hyvin :)

Alkuvuonna tosiaan oli kkm, jolloin oli tiputtelua nii aina ajattelee pahinta, vaikka nytkin neuvolalääkäri sanoi, että vaaratonta tiputtelua on.

Ens viikon ultran jälkeen ois kiva johonkin ryhmään liittyä, jos ultra menee hyvin. Onko kellään tietoa onko aiemmin perustetut ryhmät jo täynnä? Jos on ja jos osa on vailla ryhmää, niin perustetaanko uus? :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
@novelleplus mulla on ainakin kiinnostusta uudelle suljetulle ja rajatulle ryhmälle, jos tuossa ekassa paikat on täynnä. Täällä on kahta ryhmää mainostettu, eka oli suljettu/salainen johon oli rajattu määrä ja se taitaa olla hyvin lähellä täyttä jos ei jo täynnä. Toinen ryhmistä oli suljettu mutta koko ei ole rajattu, en tiedä paljon siinä on ihmisiä tällä hetkellä.

Tahdon itse odottaa nt-ultraan ennenkun liityn mihinkään ryhmään, mutta en myöskään tahtoisi isoon ryhmään jossa potentiaalisesti olisi parikin sataa tyyppiä.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Moikka!

Mäkin liityn tänne mukaan. La tammikuun puolenvälin jälkeen. Faceryhmään ajattelin kanssa liittyä sitten myöhemmin. Haluan nt-ultrasta ensin varmistuksen että kaikki on hyvin. Esikoisen ajoilta on kokemusta siitä, että isot faceryhmät on odotusajan hyvin aktiivisia, mutta sitten kun vauvat syntyy, niin ne hiljenee. Isossa ryhmässä on muutenkin vähän epämukavampi keskustella omalla nimellä.

Kovin paljon ei oo ollut oireita, niin on vähän epävarma olo vielä koko raskaudesta. Toivotaan parasta meille kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Nyt on meilläkin nt-ultra takana. Tämän ultran valossa mitään poikkeavaa ei löytynyt ja kaikki riskit ovat pieniä. Kaveri otti aika rauhallisesti, liikahteli välillä, muttei kuitenkaan yltynyt pomppimaan sen kummemin. Pienet sormet ja varpaat oli laskettavissa. :love: Voisin pikkuhiljaa ryhdistäytyä fb-ryhmän suhteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Aluut90
Hei taas pitkästä aikaa! Meillä vielä pari viikkoa nt-ultraan mutta munasarjojen hyperin takia käytiin eilen ultrassa. Siellähän odottikin superyllätys, eli meille tulee kerralla kaksi lasta! Eilen meni pää ihan pyörällä kun juuri on sisäistänyt edes koko raskauden ylipäätään ja nyt täytyykin miettiä paljon asioita täysin uusiks.

Fb-ryhmä kiinnostaa. Mä voin sellaisen laittaa pystyyn :) Onko nimiehdotuksia? Ja laittakaa yv:llä nimi ja ja joitain tunnistetietoja profiilista niin voin liittää mukaan.
 
  • Tykkää
Reactions: nuppuska ja Apina89
Täällä ollaan ja fb ryhmä kiinnostaa, semmonen suljetumpi ja rajatumpi. Puolitoista viikkoa on vielä aikaa nt-ultraan, mutta sen jälkeen voisin liittyä. @millionnea kiva jos laitat uuden ryhmän pystyyn. Väsymys vaivaa edelleen välillä, mutta muuten tämä raskaus vaikuttaa yhtä helpolta kuin esikoisenkin oma. *kop kop* Toivottavasti jatkuukin näin.
 
Mua kiinnostais myös pienempi fb ryhmä. Mutta täälläkin nt-ultra vasta 17.7. Sinne varmaan vielä ainakin odottelen ennen liittymistä. Mulla on ollut täysin erilainen raskaus tähän mennessä, kun esikoisesta oli! Ihan käsittämätöntä koko ajan pahaa oloa ja etovaa oloa, mitä ei ollu koskaan esikoisen aikana, onneks en sentään oksenna, samoin väsymys on aivan järkyttävää ollu ihan alusta alkaen, joka alko esikoisesta vasta puolen välin jälkeen, yöllä heräilen enkä saa unta sekin alkoi ekassa vasta puolen välin jälkeen mahan ollessa iso jo. Ja jatkuva pissahätä ei hellitä ollenkaan. Oon varma, että tän on oltava joko poika tai kaksoset ei muuten voi olla näin erilainen No nyt 9+ 5 meneillään. Meiät ultrattiin siis neuvolassa, kun oli 6+4, koska mun menkat on niin omituiset kierto semmosta 70-90 päivää jne.
 
Mua kiinnostais myös pienempi fb ryhmä. Mutta täälläkin nt-ultra vasta 17.7. Sinne varmaan vielä ainakin odottelen ennen liittymistä. Mulla on ollut täysin erilainen raskaus tähän mennessä, kun esikoisesta oli! Ihan käsittämätöntä koko ajan pahaa oloa ja etovaa oloa, mitä ei ollu koskaan esikoisen aikana, onneks en sentään oksenna, samoin väsymys on aivan järkyttävää ollu ihan alusta alkaen, joka alko esikoisesta vasta puolen välin jälkeen, yöllä heräilen enkä saa unta sekin alkoi ekassa vasta puolen välin jälkeen mahan ollessa iso jo. Ja jatkuva pissahätä ei hellitä ollenkaan. Oon varma, että tän on oltava joko poika tai kaksoset ei muuten voi olla näin erilainen No nyt 9+ 5 meneillään. Meiät ultrattiin siis neuvolassa, kun oli 6+4, koska mun menkat on niin omituiset kierto semmosta 70-90 päivää jne.
Miäkin oon alkanu spekuloida sukupuolta tämän samanlaisen raskauden perusteella, et oisko samaa sukupuolta kuin esikoinenkin.
 
Kiva, että täällä vielä juttua löytyy. :)

Meijän ensimmäinen fb ryhmä alkaa olla aika ihana. Porukkaa on noin 50-60 ja juttua vauvanvaatehömpötyksistä ultrskuulumisiin ja harkkasupistuksiin alkaa olla kivasti. Me pidetään ryhmä tiiviinä ja "pienenä" eli tod näk max 70-80 henkeä (pienempiä ryhmiä ei kauheasti mielestäni kannata, koska niissä nimenomaan loppuu jutunaiheet nopesti). Jos kiinnostaa vielä hypätä mukaan, voi laittaa mulle tai @joulutoive :lle viestiä.
 
Täällä ollaan edelleen. Käytiin viikko sitten tiistaina kuuntelemassa sydänääniä kun ultra on vasta tänään 13+2 viikoilla. Itkuhan siinä pöydällä tuli. :D Vieläkään ei mitään eriskummallisia oireita jatkuvaa pissahätää lukuunottamatta. Etova olo tulee vain jos ei syö 3 tunnin välein.

Porukoille on kerrottu ja mummot tietää, toivottavasti ei ollut liian aikaista. Jännittää eka ultra aika paljon! Sit jännitetään enää töissä kertomista jos kaikki hyvin. Minä en näe pomoa joka päivä, hyvä jos kerran puoleen vuoteen kun olen maatalouslomittaja ja toimistolla tehdään listat valmiiksi. Apua!
 
Mekin käytiin torstaina nt-ultrassa ja laitoin viestiä fb ryhmästä. Ultrassa kaikki oli hyvin. La vaan aikaistui 6 päivällä. Olin varautunut et tää toka raskaus kuluu nopeemmin, mut tämmösiin 6 päivää hetkessä en ollu varautunu
 
  • Tykkää
Reactions: AdeleK
Heippa kaikki!

Eli fb-ryhmään (jossa toivotaan osallistumista keskusteluihin, ei pelkkää taustailua) pääsee edelleen n. 10-15hlö heinäkuun loppuun mennessä. :)

Mä olen tästedes ryhmään lisääjä, eli mulle voi laittaa yv TARKAT tiedot peofiilista (nimi+profiilikuvan kuvailu). Lisään sitten kaveriksi ja ryhmään. Tervetuloa siis turisemaan vauvajuttuja! (y)

(En muista käydä täällä joka päivä, mutta aina kun muistan. :LOL:)
 
Mä en osaa tätä forumia oikein käyttää, niin mitenhän saan lähetettyä sulle yv @Mollama? Ja itse etsin nimenomaan aktiivista ryhmää. :) Esikoisen vauvaryhmässä ollut mukana jo 3,5v ja kokoajan ollut aktiivista keskustelua sekä myös tapaamisia :)
 

Yhteistyössä