Tammikuiset 2020

Itsellä myös välillä aallonpohja tulee vastaan tään raskauden kanssa. Esikoinen 9kk ja ei ole vielä kertaakaan nukkunut kokonaista yötä, heräillään 2-4 kertaa yössä. Pahoinvointi ja väsymys kovana mutta eipä tuo tyttö siitä välitä. Epätoivo iskee kyllä välillä että mitä edessä vielä mutta näillä eväillä mennään.
 
Tuo on ihan normaalia. Itsekin mietin päivittäin kun oksennuskertoja on kymmenkunta, että mitä ihmettä mää taas teen... eilen kaks kaveriperhettä ehdotti yhteistä ulkomaanmatkaa ”nyt voitas lähtee isolla porukalla kun kaikki lapset onko niin isoja, niin onnistuisi semmoinen reissu”.. niinpä niin... mun sihteeri sano tällä viikolla ”sun työssä ei kyllä ikinä vois jäädä esimerkiksi äitiyslomalle”... niinpä niin (n)
Töissä on saanut kyllä nyt taiteilla, kun on suunniteltu tulevaa syksyä ja talvea tai kun työkaverit suunnittelivat terassikierrosta, niin oli keksittävä tekosyy, ettei lähdekään.. Onneksi loma alkaa ensi viikolla ja sen jälkeen voi kertoa raskaudesta, jos kaikki on mennyt hyvin siihen asti. :) Tää alkuraskaus on hankalaa, kun toisaalta haluaisi riemuita isoon ääneen, mutta toisaalta ei vielä uskalla kovinkaan monelle kertoa mitään.. Ja tämmöinen salailu ei oo yhtään mulle tyypillistä muuten, vaan yleensä kerron kaikista asioistani hyvinkin avoimesti.
 
  • Tykkää
Reactions: millionnea
Moi! Liityn mukaan :) laskettu aika näillänäkymin 9.1. Plussasin vasta tän viikon maanantaina, sitä ennen ei ollut mitään aavistusta koko raskaudesta. Sitten oonkin käynyt itsenäisesti yksityisellä alkuraskauden ultrassa ja tänään ensimmäinen neuvolakäynti. Pari viikkoa niin pääsen vielä kaupungin lääkärille raskaudenkeston määritykseen, oli niin pitkät kierrot takana että haluavat selvittää vielä. Vaikka itsehän jo tiedänkin ja sykkivän sydämenkin näin. Mut ei haittaa yhtään, helpompi oottaa pari viikkoa taas ultraa kuin sitä että odottelisi sinne 12 viikolle suoraan.

Tänään 8+1. Kunnollista pahoinvointia ei oikein ole ollut, aaltoilevaa ällötystä vain, ja heikotusta. Tissit on kipeät ja alavatsassa tuntuu menkkamaista jomotusta.

Kovasti kiinnostaisi tuo facebook-ryhmä mutta haluaisin odotella sinne viikolle 12 asti, ennen liittymistä.
 
Täällä taitaa olla joko kemiallinen tai muuten menossa kesken Viiva oli aamupissasta enää niin haalea että sitä hädintuskin näkee. Soittelin neuvolasta pissatestin labraan (terkka oli sitä mieltä että vielä ei kannata ottaa verikoetta). Ja sen testin tulos oli epäselvä, ei ilmeisesti nega eikä positiivinen. Clearbluen digi antoi tänään tulokseksi "raskaana 1-2 viikkoa" , kai näillä viikoilla pitäisi jo näyttää 2-3viikkoa (tänään pitäisi olla 5+1)? Sain uuden virtsalähetteen ja menen maanantaina tekemään sen uudestaan.

Tilanne oli mulla siis se, että maanantaina eli 5pv sitten oli jo plussa, mutta sen jälkeen viivat on vain haalistuneet. Onko muilla tämmöisiä kokemuksia?
 
Täällä taitaa olla joko kemiallinen tai muuten menossa kesken Viiva oli aamupissasta enää niin haalea että sitä hädintuskin näkee. Soittelin neuvolasta pissatestin labraan (terkka oli sitä mieltä että vielä ei kannata ottaa verikoetta). Ja sen testin tulos oli epäselvä, ei ilmeisesti nega eikä positiivinen. Clearbluen digi antoi tänään tulokseksi "raskaana 1-2 viikkoa" , kai näillä viikoilla pitäisi jo näyttää 2-3viikkoa (tänään pitäisi olla 5+1)? Sain uuden virtsalähetteen ja menen maanantaina tekemään sen uudestaan.

Tilanne oli mulla siis se, että maanantaina eli 5pv sitten oli jo plussa, mutta sen jälkeen viivat on vain haalistuneet. Onko muilla tämmöisiä kokemuksia?
Moi!

Mulla kävi samoin ihan vastottain mutta käyn edelleen välillä lukemassa miten muilla menee. Noin 4+5 huomasin että viiva haalenee ja samana päivänä digi näytti edelleen 1-2 vk, mistä tiesin että ei tuu mitään. 5-0 testi oli jo negatiivinen ja samana päivänä alkoi vuoto.

Tosi ikävää jos siitä on sullakin kyse. Tsemppiä kovasti!!
 
Ilmoittaudun varovasti mukaan, LA 28.1.2020 tai sinnepäin... kierto on heittänyt parilla päivällä välillä joten nyt mennään ehkä 5+4. Ensimmäinen raskaus, ei keskenmenojakaan takana ja täysi ylläri, toki aivan ihana sellainen koska lapsihaave on ollut VUOSIA ja nyt kaiken konkretisoitua olin sekava ihmisraunio pari päivää. Ehkä nyt kun 35 tulee täyteen ensi vuonna on jo aikakin vaikka elämäntilanne ei ole otollisin. Hermoilen ja tein testin uudestaan (eka plussa vko sitten), yhä vahvasti positiivinen. Oireina väsymys, mieliteot nyt jo(?!) ja alavatsa tuntuu oudolta/turvonneelta. Sormet ristissä ja kieli keskellä suuta, päivä kerrallaan. :X3:
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Täällä oli jännittävät päivät tälläviikolla, kun torstaina alko vuotaa kirkasta verta. Tuli n. 5h ajan pari siteellistä ja sitten loppui. Perjantaina kävin yksityisellä ostamassa itselleni mielenrauhan ja onneksi kaikki oli hyvin. Siellä se pieni sätkytteli jaloilla ja käsillä. :love: Verta oli päässyt valumaan istukan ja kohdunkanavan väliin, joka sitten tiputteli sieltä pois. Lri mukaan todella tyypillistä, mutta tottakai pelästyin ihan suunnattomasti, kun aluksi oli menkkajomotustakin. Nyt helpottunut olo. :)

Oireita on pahoinvointia todella aaltoilevasti ja onneksi pysyy aika hyvin aloillaan, kun syö usein. Esikoisesta voin todella pahoin tein ihanmitä vaan, joten ehkä tällä kierroksella selviäis helpommalla. (y) Lisäksi ihan jäätäviä väsymyskohtauksia ja alavatsa tuntemuksia.

Aah ja mieliteot! Minä, vuosia ollut kasvissyöjä, himoitsen kanaa jokaikisessä muodossa, jota voi vaan olla. :ROFLMAO:
Tänään rv 9+3.
 
Tervetuloa kaikille uusille plussanneille!

Täällä oli jännittävät päivät tälläviikolla, kun torstaina alko vuotaa kirkasta verta. Tuli n. 5h ajan pari siteellistä ja sitten loppui. Perjantaina kävin yksityisellä ostamassa itselleni mielenrauhan ja onneksi kaikki oli hyvin. Siellä se pieni sätkytteli jaloilla ja käsillä. :love: Verta oli päässyt valumaan istukan ja kohdunkanavan väliin, joka sitten tiputteli sieltä pois. Lri mukaan todella tyypillistä, mutta tottakai pelästyin ihan suunnattomasti, kun aluksi oli menkkajomotustakin. Nyt helpottunut olo. :)

Oireita on pahoinvointia todella aaltoilevasti ja onneksi pysyy aika hyvin aloillaan, kun syö usein. Esikoisesta voin todella pahoin tein ihanmitä vaan, joten ehkä tällä kierroksella selviäis helpommalla. (y) Lisäksi ihan jäätäviä väsymyskohtauksia ja alavatsa tuntemuksia.

Aah ja mieliteot! Minä, vuosia ollut kasvissyöjä, himoitsen kanaa jokaikisessä muodossa, jota voi vaan olla. :ROFLMAO:
Tänään rv 9+3.
Olipa onni ettei ollut mitään kummempaa ja kaikki kunnossa, itse olisin varmaan saanut paniikkikohtauksen ja ajanut tuhatta ja sataa lähimpään lääkäriin :eek:

Ja koska tämä on nyt ensimmäinen raskaus niin joutuu välillä hakkaamaan päätä seinään ettei hermoile turhaan. Väsymys on ihan turkasen rasittavaa ja olen lisännyt kuivattua nokkosta ruokiin (rautaa) jos se auttaisi muiden lisäravinteiden lisäksi.

Täälä muuten myös kasvissyöjä. Viime vuosi tiukka vegaani-linja, nyt ottanut ruokavalioon laadukkaita kaloja ja maitotuotteita (ja iho-oireet taas paheni :mad:). Tekee mieli pitkään padassa kypsytettyä mureaa naudanlihaa o_O
 
  • Tykkää
Reactions: Mollama
Mulla on tän huonon olon kanssa käynyt niin, että en oo eläissäni syönyt yhtä huonosti ja epäterveelliesti kuin viimeisten 3vko aikana. Ensinnäkin alkuun söin todella vähän, kun ei vain pystynyt, vaikka yritti. Nyt sitten ruokavalio on luokkaa riisimuroja maidolla tai muuta yhtä ravinteikasta. Tättäräää... :confused: No, jospa tämä hellittäisi lähiviikkoina. Toivottavasti. Haluaisin syödä tavallista ruokaa! :cry:
 
Odotan kauhulla tuleeko pahoinvointia, vielä ei ole tullut kun syö tiheään (koko ajan :ROFLMAO:). Nyt tekee mieli täysjyvävoikkuleipää, päälle hummusta, siivutettua avokadoa, valkosipuli- ja sipulijauhetta :p kera gefilus-mehun. Nyt kun pizza mainittu niin alkoi tekemään mieli sitäkin, reilulla määrällä juustoa ja rucolaa. Tukehtuu omaan kuolaansa...
 
Mä vannotin itteni etten näihin ryhmiin ilmottaudu ennen varhaisultraa mut kasvain, täällä ollaan! Meillä takana lapsettomuushoidot sekundäärisenlapsettomuuden takia. Ensimmäinen lapsi synty 2010.

Torstaina olis ultra. En tiedä miten kestän sinne asti. Koko alkukesä vielä täynnä juhlia enkä tiedä miten tän tvonneen mahan piilottais.

Pahoinvointia on. Vain jugurtti uppoaa. Ja kaikki suolanen. Ja salmiakki mikä on kielletty. Plääh.

Laskettuaika 25.1.

Millionnea rv6+2
 
Olipa onni ettei ollut mitään kummempaa ja kaikki kunnossa, itse olisin varmaan saanut paniikkikohtauksen ja ajanut tuhatta ja sataa lähimpään lääkäriin :eek:

Ja koska tämä on nyt ensimmäinen raskaus niin joutuu välillä hakkaamaan päätä seinään ettei hermoile turhaan. Väsymys on ihan turkasen rasittavaa ja olen lisännyt kuivattua nokkosta ruokiin (rautaa) jos se auttaisi muiden lisäravinteiden lisäksi.

Täälä muuten myös kasvissyöjä. Viime vuosi tiukka vegaani-linja, nyt ottanut ruokavalioon laadukkaita kaloja ja maitotuotteita (ja iho-oireet taas paheni :mad:). Tekee mieli pitkään padassa kypsytettyä mureaa naudanlihaa o_O
Ahh, kohtalon toveri! Siis, että himoitset lihaa. :LOL: Esikoista oottaessa mä oikein itkin miehelle, etten haluais syödä lihaa, mutta "pakko" oli koska kaikki, siis kaikki, kasvisruoka oksetti. Nyt maistuu kaikki ruoat kyllö, mutta tuo kanan himo on aika mahoton. Ja edelleen teken pahaa syödä niitä kanaraukkoja, mutta yritän ajatella, että rällä himolla on joku tehtävänsä pienen kasvussa. Loppuraskaudessa viimekierroksella jäi himot pois, joten jospa nyt myös. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia555
Mä murehdin ekat viikot ku ei ollu sitä pahoinvointia - no nyt on about viimisen viikon tilanne ollu se että iltapäivästä lähtien aamuyöhön asti olo on todella etova, välillä ei tiiä miten päin ois ja oikein mikään ei maistu. Oksentanut en kuitenkaan oo kertaakaan, se on vaan se kamalan etova olotilao_O ruokaa jos tekee mieli niin jotain pientä ja kevyttä vaan.

Tänään on ollut alavatsalla enemmän nippailuja ja vihlasuja, välillä tuntunu ihan reisissä asti. Myös alaselässä välillä semmonen tosi lievä jomotus tuntunu hetken aikaa, alle minuutin. Ei kuitenkaan mitään verenvuotoa tai muutakaan poikkeavaa. En nyt tiiä pitäiskö huolestua vai laittaa vaan esim. Liitoskipujen piikkiin? Vai olenko vaan vainoharhanen :D
 
@Mollama Joo kyllä välillä tekee pahasti mieli lihaa, oon yrittänyt syödä sitten semmosta kasvista/maitotuotetta mistä sais protskuu ynm. "korvaavaa" o_O

@millionnea Nää kesän juhlat on kyllä haaste kun tuntuu jo nyt kaikki vaatteet ahdistavilta. Töissä on tulossa kakspäivänen palaveri jonka tiedän olevan kostea :cry: en vielä halua lähteä huutelemaan tästä.

@Miisa19 Täällä myös tuon kaltaisia kipuja välillä, ultra on vasta viikkojen päästä ellei hermot petä ja juoksen tukka märkänä yksityiselle

Rv 5+5 :X3: työnimi annettu: "Katkis" :ROFLMAO:
 
meillä kun lapsi sai alkunsa hoidoista yksityisellä niin sinne on helppo nyt mennä varhaisultraankin. ei se 170€ tunnu noissa maksuissa enään missään. meillä ollut sama lääkäri viime joulukuusta mukana ja hän teki ihmeitä ja on ollut todellakin koko sydämellään mukana tässä prosessissa. tuntuu hyvältä hänen kanssaan vielä tarkastaa lopputuloskin. niin uskomattomalta tää tuntuu.

koekputkes aina suurempi riski mm tuulimunaan. Minust tuntuu jotenkin todella omituiselta et kunnallisella tarjotaan eka ultra vasta siel viikoil 11-13. On ehditty jo neuvolassa käymään yms.
 
Varovasti huutelen täältä, taitaa siellä sittenkin vielä olla joku kyydissä! Viikonlopun aikana raskausoireita ilmaantunut ja viiva tikussa vahvistunut. Tänä aamuna kävin antamassa virtsanäytteen ja oli vahvasti positiivinen! <3

Kylläpä tekisi mieli sinne Facen ryhmään tulla. Vieläkö siellä on tilaa @jouluihminen?
 
Mahtavasti tervetuloa uusille.

Itse tässä sorruin eilen varaamaan ajan varhaisultraan. Olin aikasemmin visusti sitä mieltä, etten sellaiseen lähde mutta koko ajan stressaa niin pakko saada (toivottavasti) vähän mielenrauhaa (tai ne ikävät uutiset, joita pelkää saavansa, jo nyt eikä heinäkuussa).
 
Onko täällä ketään muuta oireetonta? On jotenkin ihan hirvee epäusko koko raskauteen nyt, kun se viikko-pari sitten ”vaivannut” väsymyskään ei juuri enää tunnu normaalia väsyä kummemmalta. Vaikkakin esikoista odottaessa oli kyllä samanlaista ja hyvin vaikea oli uskoa koko juttua silloinkaan. (n)
Oon lukenut teidän juttuja välillä, mutta pääasiassa yritän täyttää mieleni muilla jutuilla, kun pelkään että en olekaan raskaana. Neuvolassa kävin viime viikolla, julkisen puolen ultra-aika tulee kai postilla jossain vaiheessa. En tiiä miten jaksan odottaa sitä vielä monta viikkoa? Ellen sorru varaamaan varhaisultraa :rolleyes:
Tänään 8+3, tosin neuvola väittää 8+6, mutta ne laskee sillä peruskaavalla ja säännöllisellä kierrolla vain joten uskon omia kalenterimerkintöjä sitkeesti :D
 
Onko täällä ketään muuta oireetonta? On jotenkin ihan hirvee epäusko koko raskauteen nyt, kun se viikko-pari sitten ”vaivannut” väsymyskään ei juuri enää tunnu normaalia väsyä kummemmalta. Vaikkakin esikoista odottaessa oli kyllä samanlaista ja hyvin vaikea oli uskoa koko juttua silloinkaan. (n)
Oon lukenut teidän juttuja välillä, mutta pääasiassa yritän täyttää mieleni muilla jutuilla, kun pelkään että en olekaan raskaana. Neuvolassa kävin viime viikolla, julkisen puolen ultra-aika tulee kai postilla jossain vaiheessa. En tiiä miten jaksan odottaa sitä vielä monta viikkoa? Ellen sorru varaamaan varhaisultraa :rolleyes:
Tänään 8+3, tosin neuvola väittää 8+6, mutta ne laskee sillä peruskaavalla ja säännöllisellä kierrolla vain joten uskon omia kalenterimerkintöjä sitkeesti :D
Minä! Väsymyskin alkaa helpottaa, pari pitkään nukuttua yötä ja ehkä pelkkä tieto, että loma alkoi piristivät. Meillä eka neuvola oli eilen ja varasin heti sen jälkeen nt-ultran. Se on 11.7. Ajatus on että sinne asti odotellaan, että pikkuinen nähdään, vaikka välillä arvon että varaisiko kuitenkin varhaisultran.. Esikoisesta ei käyty kuin nuo julkiset, niin tuntuu että sen pitäisi ehkä riittää nytkin..
 
Vähän kuulumisia täältäkin, vaikka lähinnä facessa oon kirjoitellut:

Tänään 9+5, oireet on lieviä :) Väsymystä, aamuisin etoo, rinnat on kipeät. Mulla on ainakin vaihdellut oireet tosi paljon viikon saikku-pahoinvoinnista täyteen oireettomuuteen, joten en tekisi enää johtopäätöksiä oireettomuudesta. Viimeksi kurkattu ultrassa 8+6, ja vauvalla kaikki hyvin. :) Kävin siis yksityisellä kun hirveä pahoinvointi loppui, pahin olo kesti kahdeksannen viikon eli noin 7+0-7+6.

Tällä hetkellä taas ihan rauhallisin fiiliksin, välillä kuuntelen dopplerilla sydänääniä ja sekin helpottaa. Jännityksellä odottelen jo np-ultraa ja mietiskelen kasvaakohan siellä tyttö vai poika.. :love:
 
Moikka! Liityn joukkoonne, La 9.1. Varhaisultrassa sykki pieni sydän. Olot on ihan karmeat fyysisesti, kuvottava olo ympäri vuorokauden.. Henkisestikään ei ihan huippu fiilis, mulla oli kohdunulkoinen maaliskuussa jossa meinasi käydä itsellekin huonosti.
Oliko olemassa jo FB ryhmä, liittyisin mielelläni?

-Minä ja Sisu öööö 8+5??
 

Yhteistyössä