Tammi-ihmeet 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi !

Joo mä otan sen verran kantaa tohon imetys asiaan, minulla ei yksin kertaisesti riittänyt maito tytön tarpeisiin. Ihan samanlaista mähinää oli meilläkin mutta kun annoin lisä maitoa niin tyttö oli tyytyväinen ja äiti myös. Ei se todellakaan ole viitsimisestä kiinni jos ei tisseistä tule maitoa tarpeeksi. Alku suihkuamisen jälkeen tissit oli melko tyhjät. En ole kokenut itseäni yhtään huonommaksi äidiksi vaikka en imetä ja kokemukella voin kertoa et mulla on myös 21v. ja 15v. lapset, eivätkä ole juurikaan sairastellut vaikka tuttelilla ovatkin kasvaneet.
Hienoa olisi ollut jos olisin pystynyt imettämään pisempään mutta minä en kuulu siihen sarjaan että olisin mikään maidontuottaja,harmi.
Älkää äidit syyllistäkö itseänne jos annatte lisämaitoa tai lopetatte imettämisen, kyl sekin ratkaisu on äidin ja vauvan eduksi. Tsemppiä kaikille!

Jälkitarkastus hoidettu ja kuparikierukan otin nyt sitten samalla. Saa nähdä vaikuttaako kuukautiskipuihin tai vuodon määrään. Jos kovasti pahenee, niin pakko sitten ottaa pois.. Mutta hyvä että sekin on nyt hoidettu.

Viime yö oli historian paras: Minea nukahti kello kahdentoista jälkeen ja heräsi syömää 05, 08 ja 12, jolloin noustiinkin ylös. Tällaisia öitä vaan lisää!

Hippie&Minea 7 vko

Poika nukkui kuin nukkuikin 3h vaunuissa, vaikka epäilin! Sain sen jälkeen syömään rintaa 12min ja vaipanvaihdon jälkeen 3min toista rintaa. Saas nähdä, kuinka illalla taas käy...

Minkä merkkistä korviketta muuten annatte? Me ollaan annetti Nannia. Oletteko huomanneet, onko eroja ilmavaivoissa, että syökö rintaa vai korviketta?

Hassua, että taas piti siirtyä isompiin vaippoihin. Tämä on nyt kolmas koko syntymän jälkeen. Niin ne kasvaa. (vaikkei välillä syökkään...)

Älkää ottako noita imetysjuttuja vakavasti,aina löytyy joku, joka asiasta huomauttaa. Jokainen tekee juuri niin kuin parhaaksi näkee ja kokee. Ihan ilman huonoa omaatuntoa. Mä ainakin syyllistän itseäni, vaikka imetän. Esim jos pojalla on ilmavaivoja niin mietin, että mitä minä tällä kertaa olen syönyt... Äidit on varmaan parhaita syyllistämään itse itsejään, ei siihen enää muita tarvita.

Heippa!

Ehtiihän sitä joskus jotain itsekin tänne kirjoittaa.
Tyttö aloitti perjantaina kakan panttauksen ja meillä onkin ollut tähän päivään asti aikamoista kiukuttelua vatsanväänteitä ja ilmavaivoja täällä. Tänään sitten vyyhti purkautui ja tyttö väänsi jumalattomat määrät kakkaa kolmesti. Ihmettelin jo, että miten noin pieneen mahtuu!

Yöt nukkunut suhteellisen hyvin kuitenkin, noin 3 tunnin syöttöväleillä, ensin nukkuu noin 5h ja sitten 3 ja 3. Yleensä yöunet siis kellon ympäri. Tänään nukahti klo 19, se tarkoittaa siis sitä, että aamulla ollaan pirteinä kuin peipposet klo 6-7 ellei ilmavaivat ennätä aiemmin.

Tosin, meilläkin niitä öitä, että äheltää ja ähisee sekä puhisee ja hieman itkeekin unissaan yöllä ja silloin en itse saa nukuttua oikeastaan lainkaan. Meillä mies ei siis yöllä osallistu muutoin kun korkeintaan juttelee rauhoittavasti tytölle, jos käyn itse vessassa yölä ja kitisee sillä välin. Yleensä mies sa tytön hoitaakseen aina välittömästi, kun tulee töistä. Eli saa kannella tyttöä, kun neitonen ei tykkää olla paikoillaan.
Eilen nauratti ,kun käytiin siskon kanssa kaupungilla, niin autossa tyttö kävi aina huutamaan, kun piti pysähtyä liikennevaloihin. Kun auto oli liikkeellä kaikki vallan mainiosti! Mitäköhän poliisisetä mahtaisi sanoa, jos päräyttäisi päin punaisia ja vetoaisi siihen, että neitonen takapenkin turvaistuimessa vaati niin...? :)

Kitinässä ja itkussa olen huomannut pikkuhiljaa sen, että tyttö osaa jo kiukutella ihan ilman syytäkin. Jos ei paikka miellytä tai tahtookin miehen sylistä äitin syliin vaikkei ole nälkä jne.. Sängyssä saattaa aloittaa kiukkuamisen sen jälkeen, kun saa katsekontaktin. Jos kääntää katsekontaktin pois, rauhoittuu monesti itsekseen tosi nopeasti ja jopa juttelee petivaatteiden kuvioille.. Aika ovela kieltämättä.

Mä olen miettinyt tuota imetysjuttuja joista paljon ollut keskustelua. Itse en ole antanut korvikkeita kotiuttamispäivän jälkeen kuin kaksi kertaa ja nekin alle viikon ikäiselle. Rintamaidon ehtyminen vaan pelottaa, miten sitä jaksaa sitten yöt jos pullottelu pitää opetella, kun ei ole siihen tottunut!? Varsinkin, kun tuo mies ei oikein ole aktiivisemmasta päästä yöaikaan.
Äitini kertoi, että hänellä riitti esikoisen eli isosiskoni kanssa maito vaan 3kk, minun kanssa puoli vuotta ja pikkusiskon kera vuoden. Itse toivon, että saisi edes kesään imettää.

Toivotaan, että Riinuskalla, Lauraemilialla ja Mimitsulla sekä muilla helpottaa nuo rintaraivarit sekä yölliset valvomiset! Mulla ainakin on ihan palikka olo aina, jos yö nukuttu huonommin. Nyt tän viikon ollut pikkusisko onnekseni auttelemassa kotihommissa, kun on täällä hiihtolomaa viettämässä. Mitenköhän sitä tottuu taas yksikseen olemaan, kun on viikon ollut apuri täällä ja saanut käydä suihkussakin ilman itkuhälyttimiä!

Raporttia täältäkin

Just sain pojan nukkumaan... Oli aika hullu päivä. Lähdettiin kaverin kanssa syömään ravintolaan ja otin vauvan mukaan. Nukkui mukavasti koko kävelymatkan sinne(puoli tuntia) mut heräsi heti kun aloin riisumaan takkia sisällä. Hirveä huuto ja piti alkaa syöttämään siinä.. Saipas taas kunnon rintaraivarit ja meni taas näykkimiseksi ja huudoksi koko homma. Onneksi rauhoittui kun kävin vaihtamassa vaipan. Piti kuitenkin hyssytellä koko loppuaika vaunuissa... Huh. En ihan heti uudestaan lähde pojan kanssa ravintolaan.

Kun päästiin kotiin niin hän halusi taas ruokaa. Onneksi tällä kertaa rinta kelpasi, tais olla karmea nälkä. Tosin toinen rinta oli mieluisampi. Syötin äsken vielä uudestaan ja sai alkuun kamalan huuto- ja rimpuilukohtauksen. Rauhoittui onneksi kun sinnikkäästi vaan pakotin syömään. Työnsin siis välillä huudon keskellä tutin suuhun ja kun oli hiljentynyt, laitoin tissin tilalle. Onneksi söi kuitenkin.
Vähän nyt jännittää miten yö menee...

Jaksamisia muillekin ja hyvää yötä!

Huomenta!

Olen onnellinen, koska olen saanut päätöksen tehtyä. Imetys loppui nyt. En jaksa enää tapella. Poika kiukkusi kaiken iltaa tissille. Yöllä/aamulla söi pullosta kun unelma. Tämä riittää, koska haluan kaikkien olevan tyytyväisiä.

Olen onnellinen, koska painoni alkaa jälleen numerolla 5 =)

Olen onnellinen, koska minulla on niin ihana mies. Auttaa reppana minkä voi, vaikka käy töissä. Parempaa miestä en voisi toivoa.

Olen onnellinen, koska tukiverkosto lähellä. Tänäänkin äiti tulee auttamaan.

Olen onnellinen, vaikka olen valvonut klo 03.30 saakka.

Olen onnellinen, koska miehellä alkaa tänään 3 vapaata.

Olen onnellinen, koska en valittanut tässä viestissä =)
(seuraava voi meinaan taas olla ihan muuta....)

Huomenta!

Täällä nukuttiin pitkästä aikaa kunnon yöunet. En nimittäin itse noussut kertaakaan vessaan:) Ja tytölle ei tarvinnut nousta laittamaan tuttia ja mikä ihmeellisintä, nukuttuaan 6,5h oli aamulla samassa asennossa ja tiiviisti kapalossa! Yleensä on onnistunut rimpuilemaan kädet vapaaksi ja röhnöttää selällään aamulla:) Tosin eilen illalla olikin sellainen yliväsynyt kitinäshow, että vähemmästäkin noin pieni uupuu.

Nyt on ollut ihan outoa, kun Iida on iltaisin syönyt normaalia vähemmän. Aiemminhan meillä on tankattu illalla tiuhaan ja paljon, mutta nyt Iida on saattanut nukahtaa yöunille jopa pelkällä tissillä! Alkuun ei meinannut osata ite nukahtaa, kun ajatteli, että no kohta se tankkaa lisää. Olisko niin, että tyttö on oppinut säätelemään syömisiään tai jotain?!

Aloin syömään rautatabletteja uudelleen (lopetin synnytyksen jälkeen, kun hempat hyvät), kun on alkanut huippaamaan. Toivottavasti johtuu vaan raudan puutteesta.

Viikonloppu tulee, laittakaa miehet valvomaan!! Pirtsakkaa perjantaita! :D

-Neppis ja Iida 7vko 6pvä

Huomenta...

Riinuska, teit varmasti oikean päätöksen. Parempi että lapsi syö kuin kiukuttelee. Ja ihan oman jaksamisen kannalta vielä parempi päätös:)
On yksi stressin aihe vähemmän.

Meillä meni yö taas ihan pipariksi. Poika nukkui 23-2.15, jonka jälkeen kyllä söi toisen tissin. Mutta. Kamalaa kitinää ja ähinää tämän jälkeen vauvan sängyssä koko yö. Nousin laittamaan valehtelematta vartin välein tuttia suuhun. Eli just kun ehdin nukahtaa niin piti taas nousta uudelleen. Noustiin sitten lopullisesti puoli seitsemän ylös :-/ Olen nyt ihan kuollut väsymyksestä... Ja taas olen saanut osani rintaraivareista äskettäin... *Huoh*

Ei tätä kauaa enää jaksa. Katson viikonlopun yli jos rauhoittuu.. Muuten on edessä imetyksen lopetus täälläkin. On niin hermot kireällä minulla ja vauvalla.

Neppis, mulla on samoin huimaus tunnetta. Useita kertoja päivässä. Luulen että verenpaine on tosi alhainen eli johtuisi siitä. Näkee sitten jälkitarkastuksessa 14. päivä mitkä on arvot...

Pitää raahautua kahvinkeittoon...

Huomenta..

Minuu on huimannut jo parisen viikkoa. Luulen sen johtuvan (tietty myös väsymyksestä) vauvan kantamisesta. Niskat on aivan jumissa, kun jätkä painaa kuitenkin jo pitkälle yli 5 kiloa. Mulla on ennenkin ollut just näitä huimaamisia ja aina on niskat olleet jumppasessa. Tosin hemppakin oli vain 115, en kylläkään tarvinnut rautaa vielä, sanoi th.

Katjuska - eilen annoin vauvalle 20 ml velliä maidon lisäksi ja tänään 30 ml. Vielä ei ainakaan ole vatsanväänteitä tai ilmaa sen enempää kuin normaalisti :) Lisään 10 ml joka päivä, kunnes yksi syönti on pelkkää velliä ja sitten siirrän sen iltaan, yötä vasten.

3,5 h unet taas takana..enempää ei irtoa tekstiä.

Mimitsu/Milo 2kk tasan

27.11.05 Päivi: Tuomas/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: tyttö/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: Nikolas/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: Milla/51 cm/3550 g
2.1.06 Vanamo: Reeta/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: tyttö/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: Milo/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: Ville/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: tyttö/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: Juska/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: Iida/48 cm/2910 g