Tammi-ihmeet 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onkos muita joilla vauva ei suostu nukkumaan yksinään ulkona? Meillä vauva mielellään nukkuu vaunuissa (sisällä) ja ulkona liikkeessä, mutta jos jätän ulkolenkin jälkeen ulos nukkumaan niin herää viidentoistamiinutin kuluttua ja hirveä huuto.

Onnea Rouvalle ja pojalle hurmaavasti nimestä :)

Et ole kuule yksin ""vaativan"" vauvan kanssa..täällä toinen. Meijän poika ei nuku. Mä en vaan tajua miten noin pieni pärjää niin vähällä unella. Se valvoo lähes koko päivän..nukahtaa syliin, nukkuu 15-30 minsaa ja herää taas huutamaan. Sama toistuu koko päivän. Jossain vaiheessa nukahti vaunuihin hyvin ja nukkui pitkään, mut nykyään herää jo kärräyslenkilläkin 30 minsan jälkeen murisemaan ja loppuviimeeks hysteerisenä huutamaan. Th sanoi, että huutaa ilmavaivaa ja väsymystä - kannattais varmaan nukkua ..

..koliikki alkaa normaalisti 3-6 viikkoisena, sanoi tuttava. Heillä alkoi 5 viikkoisena ja jatkui neljä viikkoa. Kai se yksilöllistä on. Meijän pojalla on ainakin niin tautisesti ilmaa mahassa (pierettää), että kun se sitä ilmaa yrittää pusata koko ajan ulos, niin sit se puklaileekin usein, kun punnertaa niin kovaa. Verisuonet pullistuu päässä ja oksennus lentää. Ja sit on tietty koko ajan nälkä, kun osa tulee aina ulos :(

Mä mietin koko ajan vaan sitä, että tää rumba loppuu, kun siirrytään kiinteisiin. Ei se maito sitten enää kaasuunnu niin helpolla mahassa, kun siellä on muutakin. Siskon vauvalle kehotettiin jo alle 3-kuisena varovaisesti alkaa antamaan soseita (1 tl maitoruokailun alle), kun hänellä oli erittäin paha koliikki sekä selittämätön huutokausi, joka jatkui vuoden. Se oli kamalaa, ihan vierestäkin katsottuna.

Koita jaksella siellä Riinuska. Ja muutkin ilmavaivaiset ja/tai unettomat!

Mimitsu ja poika n. 7 vk

Moikka... Onnitteluni täältäkin rouvalle ja pojalle...kiva nimi, mä olisin myös halunnut meidän poitsulle Juliuksen toiseksi nimeksi, mutta mies ei sitten niin kauheesti innostunut...

Jos yhtään helpottaa kuulla, niin eipä täälläkään helpolla päästä. Yöllä heräillään muutamia kertoja ja kestää KAUAN ennenkun pojan saa taas nukkumaan. Päivät on aikalailla huutamista. Ennen poika rauhottui kun sai tissin suuhun, nyt se ei enää kelpaa kun hyvin harvoin. Nyt huuto alkaa kahta kauheempana aina pullostakin syönnin jälkeen, kumma juttu:( Pojan saa rauhottumaan vaan kapaloimalla, jos niinkään. Meillä ollan myös alettu pulauttelemaan kauheesti. Tuntuu, että kaikki mitä syö tulee het kohta ulos. Mistäköhän johtuu, kun ennen ei paljon pulautellu:/

Eilen oltiin ensimmäistä kertaa vierasilla mummolassa/anoppilassa... olipa reissu, poika huusi pää punasena, eikä rauhottunu millään. Eikä tilannetta parantanu yhtään höösäävä mummo vieressä.

Miten te saatte vauvanne nukkumaan ""täydet"" yö unet??

No, täytyy toivoa, että tää tästä helpottuu, viikonloput on yleensä kivempia ja helpompia kun mieskin on kotona. Eilen mies väänteli naamaansa pojalle, ja voi sitä riemua, poitsu hymyili suu korvissa aina uuden hassun ilmeen nähdessään:)

Jaksamisia!

-mammutti ja poitsu 5vk1pv-

Huoh, löytyy meitä hankalia siis muitakin. Harmillista tämä on, mutta aika tekee tehtävänsä. Sitten joskus!! Luin useammastakin lehdestä, että vauvojen itkuisuus lisääntyy 2- viikkoisena ja on huipussaan 6- viikkoisena ja vähenee 12- viikkoisilla. Eli me ollaan ainakin just siinä huipussa!!! =)

Mä jätän nyt kaiken maailman tipat nyt antamatta tällä viikolla, katotaan, onko apua. Ei kait se riisitauti viikossa iske...

Meillä se taitaa olla sitä ilmavaivaa. Poika kun pieraisi pari kertaa, niin oli hetken rauhallinen. Kakka ei ole tänään tullut ja se taitaa nyt itkettää.

Nukkuminen on heikkoa täälläkin. Vaunuissa on nukkunut pisimmät unet päivällä. Muuten vaan lyhyitä pätkiä. Ja nukahtaa vaan syliin makuupussiin tai peittoon käärittynä... Mites muilla? Ja älkää sanoko, että viette vauvanne sänkyyn ja ne nukahtaa sinne yksikseen tai multa hajoaa pää lopullisesti!! =)

haikara, kakan väristä. Usein on keltaista, sellaista sinapin väristä. Joskus kyllä ollut ihan kun raastetun kurkunkin väristä. Välillä näyttää, että olisi tullut hernekeitot vaippaan, sellaisia kökkäreitä?

Olen huomannut, että kun poika itkee, mun rinnat vuotaa. Muutoin en liivinsuojuksia tarvisi, mutta nyt. Ihan märkinä kun poika on huutanut enempi.

Voimia kaikille, kyllä tämä tästä. Siihen asti, päivä kerrallaan...

Oikein hirvittää kertoilla kuulumisia, kun herra on eloonsa suhteellisen tyytyväinen ja nukkuu yönsä. Oon kauhulla odottanut koska se kiljukausi alkaa meilläkin, niin paljon tuntuu sitä vikaa samanikäisillä olevan.

Nikolas nukahtaa useimmiten sitteriin kun seurailee tarkkana kun teen kotihommia. Siinä sit torkkuu parisen tuntia, toki herää välillä kiljahtamaan kun tutti tipahtaa. Tutti on toiminut meillä virallisena rauhoittimena, auttaa silloinkin kun masuvaivat itkettää. Äläkä nyt Riinuska päätäsi poksauta, mutta meillä kyllä nukahdetaan illalla aika sujuvasti omaan sänkyyn... =) Oon kyl ollut aika ""kylmäkiskoinen"", en mee heti katsomaan kun alkaa pitää pientä ääntä itsestänsä -> silloin ei taatusti nuku sitäkään vähää. Päivällä ei siis sängyssänsä suostu nukkumaan, sitterissä vaan tai sit ulkona vaunuissa. Ja unet on aina max. puolitoista-kaksi tuntia.

Yöllä syö max. kerran (yleensä klo 23-24 ja sit aamulla klo 6-7) jolloin lämmitän pullon sillä aikaa kun hra tekee hidasta heräämistä ja syötän äkkiä ennen kuin ehtii herätä kunnolla, sen jälkeen nukahtaakin sitten suoraan uudelleen unille. Mä luulen et tuo pulloruokinta öiseen aikaan on ollu se meidän pelastus, herra kun ei tissiltä ihan äkkiä saa mahaansa täyteen, vaan nautiskelee sen tunnin verran. Se huono puoli siinä on, että pullosta saa lisää ilmaa masuunsa ja kun vielä yön köllöttää, on aamulla kuuden jälkeen täynnä ilmaa kuin mikäkin kaasupallo (siis ruoan jälkeisestä röyhtäyttämisestä huolimatta) ja sitä sit kitisee unissaan, välillä kovastikin.

Koittakaahan jaksella mammat, kyl se elo tästä alkaa tasaantua, pari kuisen kanssa menee jo hiukan iisimmin kuin kuukauden ikäisen kanssa. Tai ainakin musta tuntuu siltä. Voihan se olla et meillä nuo kaikki ""ilot"" on vielä edessäpäin...

Mut nyt tää mamma painuu ruuanlaittoon...

Voimia alkavalle viikolle! Ja vielä kerran onnittelut Riinuskalle rouviintumisesta, Juskalle nimestä (ihanan erikoinen nimi) ja kaikille muillekin nimensä saaneille!! Johannalle myös terkut vauva-arkeen.

Katjuska ja Nikolas 8vko+1pvä (edelleen ihmettelen mihin h-vettiin tää aika oikein vierii...)

Mulla oli tänään jälkitarkastus. Hempat oli alhaalla, joten taas pitää aloittaa raudan syönti. Paino tippunut samaan, missä ennen raskautta. Mutta en ole kyllä mikään hoikkeliini, niin että sama se. Ehkäisyasiat tosi vaikeat, kun mikään vaihtoehto ei tunnu hyvältä. Kokeilen imetysajan pillereitä.

Kuulostaa Vanamo aika uskomattomalta noi kahdeksan tunnin yöunet! Meillä ei taideta yli kahden tunnin juuri päästä ja sekin on luksuspitkä. Saan olla vähintään tuttina pitkin yötä. Tosin nukun silti ihan suht hyvin mielestäni. Kaikki on niin suhteellista.

Tähän mennessä selvinnyt:
Tyttäremme kärsii vatsavaivoista iltaisin ja öisin.
Tänään turvauduin jo sairaalassa opittuun kuumemittaritemppuun, kun mikään muu ei auttanut.
Tosin annoin tänään ensimmäistä kertaa d-tippoja,
kun neuvolantäti kävi ne tänään tuomassa, lieneekö osansa niillä? Onko jonkun muun lapsi saanut ilmavaivoja Jekovitista? Mikä se toinen merkki on nimeltään?
Entä mikä kuplanrikkojarohto on paras? Cuplatonista olen kuullut, että ei ole kauhean tehokas. Joudun edelleen antamaan lisämaitoa imettämisen jälkeen 40-60 ml,
johtuuko vatsavaivat Tuttelista, vai onko myös täysimettäjien vauvoilla vatsavaivaa? Enkä nyt tarkoita siis mitään pientä piereskelyä ja itkuja vaan kunnon hysteerisiä jalat suoraksi kipuiluja?

Näin on siis kunnon vauva-arki päässyt alkuun meidän perheessä, koko perhe nauttii kovasti, vatsanväänteistä huolimatta. Nyt odotellaan, että saadaan lupa ulkoiluun!
Keskiviikkona mennään osastonäytölle ja ventilaatiotutkimuksiin: yäk, yäk. Mutta ihan hyvä sinne on mennä, että saadaan lapsen ääni joskus normaaliksi.
Paino oli noussut perjantai-aamun jälkeen 200 grammaa, joten ihan hyvin hän on syönyt.. =)

Kastepäiväkin on nyt sitten selvillä, hänen nimensä virallistetaan 11.3.

27.11.05 Päivi: poika/36 cm/1150 g
16.12.05 Huima: tyttö/46,5cm/3090g
25.12.05 Katjuska: poika/48 cm/3075 g
29.12.05 Minsku: tyttö/51 cm/3550 g
2.1.06 Vanamo: tyttö/49 cm/3430 g
3.1. 06 katie: tyttö/50 cm/3130 g
3.1. 06 Mimitsu: poika/48 cm/2810 g
3.1.06 Molla: poika/47 cm/2430 g
4.1.06 jennie: tyttö/47 cm/2765 g
7.1.06 Riinuska: poika/50 cm/3260 g
7.1.06 Neppis: tyttö/48 cm/2910 g
11.1.06 Lauraemilia: poika/50 cm/3580 g
11.1.06 Mami: tyttö/54 cm/5070 g
12.1.06 Tanjuska: tyttö/49 cm/3160 g
12.1.06 Hippie: tyttö/51 cm/3665 g
15.1.06 Mammutti: poika/52 cm/4160 g
17.1.06 Sirpale: tyttö/48 cm/3110g
18.1.06 Sanna: tyttö/52cm/3540g
19.1.06 Haikara: poika/51 cm/2910 g
20.1.06 Johanna: tyttö/53 cm/3380 g
23.1.06 Marianne: poika/49,5 cm/3500 g
31.1.06 KatjaM: poika/53 cm/3350 g
2.2.06 Eloveena:tyttö/51 cm/4120g
3.2.06 Mandi: tyttö/48,5cm/3480g
5.2.06 Oreo: tyttö/53,5 cm/3914g

Huh, viime yö meni sentään ilman itkuja. Paljon en silti nukkunut kun aina jostain syystä sai nousta ylös.
Ilmaa on pojalta tullut hurjasti, mutta hyvä kun tulee, niin ei tarvii huutaa.

Johanna, kuumemittaritemppu???
Meillä just tollaista ilmavaivaa, suoraa huutoa ja jalat sätkii, minkä ehtii! Cuplatonia käytin pari viikkoa, ei mitään apua. Disflatylia ehdin käyttää vajaan viikon kun tuli nämä ihan hurjat ilmavaivat. Siksi eilen jätin kaikki tipat pois, nyt pidetään tipaton viikko.
Meillä jekovit käytössä, sain ohjeen aloittaa tosi varovasti. Eli ekalla viikolla 1 tippa päivässä, seuraavalla 2 jne... Ei tule niin shokkina vauvan vatsalle.

Huomenna neuvola. Aikas jänskää kun saa tietää, paljon kasvua on tapahtunut.

-Riinuska ja Juska 6vko 3pvä-

Huomenia

Riinuska, meilläkin tyttö nukkuu päivisin lähinnä vain lyhyitä pätkiä ja nukahtaa ainoastaan syliin heijaukseen tai rintarepussa ""rytkytykseen"". Omaan koppaan (käytämme vaunun koppaa vielä sänkynä) siirtämisen jälkeen nukkuu jonkun 10 min ja herää huutamaan. Tutti auttaa joskus, joskus ei. Sylissä nukkuisi varmaan sen 2-3 tuntia kevyesti! Tuli eilen todettua, kun neiti nukahti mahani päälle sohvalle.
Pitemmät unet nukkuu päivällä yleensä auton turvaistuimessa kauppareissun jälkeen, kun on autossa päässyt kunnon uneen. Olen vain avannut toppa- ja villapuvun &hatut ja antanut nukkua..Luotan siihen, ettei selkä kärsi kovasti, kun on toppapuku välissä tukemassa. Vaunuissa ei nuku kuin kävelylenkin ajan, kotiin tullessa herää heti kun pysähdytään.

Yöunille nukuttaminen on samanlaista tuskaa kuin päivälläkin, mutta syvään uneen päästyään (n. puolen tunnin unet ensin sylissä) nukkuu yön hyvin sillä yhdellä heräämisellä. Olemme yrittäneet aikaistaa nukkumaankäyntiä (joka on puoliltaöin), mutta tuloksetta. Tyttö erottaa ilmeisesti kuitenkin hyvin päivän ja yön, ihana asia kaikkien päivä- ja iltahuutojen jälkeen!

Johanna, meillä tyttö kärsii edelleen mahavaivoista (vähentyneet vähän onneksi) ja on ollut melkein alusta lähtien täysimetyksellä. Olen pumpannut ja pakastanut maitoani, jota mies sitten antaa pullosta tarvittaessa. Suurin syy mahavaivoihin on todennäköisesti ylimääräinen ilma, joka ei lähde liikkeelle masusta kunnolla. Disflatyl on sen toisen ""ilmakuplien rikkojan"" nimi, meillä oli se käytössä vähän aikaa. Aine tuntui vain lisäävän itkuja ja vaivoja, joten lopetimme käytön kokonaan. Toisilla kuulemma auttanut hyvin. D-vitamiini on meillä Jekovitia, joka on se vesiliukoinen versio. Vaikea sanoa, onko parempi vai huonompi kuin Devitol.

Luulen, että meillä mahavaivoja vähensi eniten se, että olen saanut tytön röyhtäisemään kunnolla joka syötön jälkeen. Ilmaa menee tuhottomasti joka nielaisulla mahaan, joten tottakai se kipuja aiheuttaa.. Lisäksi olen joka päivä pariin otteeseen jumpannut jalkoja hoitopöydällä, meillä on sängyn päätyä (koppa on pinnasängyn sisällä) nostettu n.10cm, vyöhyketerapia käyty jne.jne. Kaikki keinot siis käytössä, kai noista jotain hyötyä on sitten ollut.

Noista rintaraivareista vielä, parina iltana niistä kärsittiin täälläkin. Huomasin, että ne liittyivät selvästi mahakipuun. Tytöllä ei ollut kunnolla nälkä, mutta kaipasi lohtua kipuihin. Sitten piti taistella ja riidellä siinä rinnalla, kun maitoa tulikin aiheuttamaan taas lisää kipua. En edes yrittänyt sitten imettää, vaan pidin vähän pidempiä välejä syöttämisessä. Maha ehti rauhoittua ja taas kelpasi rinta hienosti. Noihin rintaraivareihin voi olla kyllä sen sata syytä, imetystukilistan sivuilla kannattaa käydä tutustumassa aiheeseen.

Tsemppiä ja voimia kaikille, päivä kerrallaan eteenpäin.

Sanna ja Emppu, 4vkoa ja 6pv

Huomenta.

Meilläkin on alkanut ihme kitinävaihe...Poika i ole oikein muutamiin päiviin ollut tyytyväinen kuin hetken aikaa, ja yleensä vain tutti suussa. Äsken tosin viihtyi jumppamatollaan puolisen tuntia nauraen katsellen heiluvia ja heliseviä pehmohahmoja. Taitaa siitä tulla mun pelastus...

Meillä myös käytössä Jekovit d-vitskut. Ne on vesiliukoisia ja vatsaystävällisempiä kuin Devitolit. Oon kuullut että Deetipat olis kaikkein vatsaystävällisimpiä mut tiedä sitten...

Nyt kutsuu nälkäinen pikkumies... Joka muuten myös saa iltaisin rintaraivareita! Olen silloin suosiolla antanut korviketta pullosta. Siis täysimetän muuten.

Lauraemilia ja poikanen 5 vkoa 6 pvää

Riinuska: Laitan lapsen hoitopöydälle, vaippa pois ja pyllyn alle pari nenäliinaa (kannattaa ottaa niitä käsille enemmänkin), jaloista kiinni tukevasti ja nosta ne ylös melkein vatsan päälle. (Tämän voi tehdä vain taipuvaisella kuumemittarilla, ei tavallisella) Kuumemittarin päähän vähän rasvaa ja ikäänkuin mittaat kuumetta, mutta pyöritellen mittaria pyllyssä. Mittarin saa työntää yllättävän syvälle
(2-3 cm). Sitten vaan pyöritellään ja välillä otetaan pois.
Yleensä meidän tytöltä tulee aika paljon ilmaa ja kakkaa tämän toimepiteen yhteydessä ja se helpottaa oloa.
Sitten vaan niitä papereita aina päällekkäin kun kakkaa tulee, niin voi jatkaa ilman että pitää heti nostella lasta pois pöydältä. Mutta tätä minä pidän viimeisenä konstina,
toimiva homma silti.
Kannattaa myös opetella pylly ylös-pylly alas-tekniikka,
sillä saa hyvin myös ilmaa pois vatsasta.

USKOMATONTA: poika nukkuu jo toista tuntia. Sitä hän ei ole yli viikkoon tehnyt päivisin. Käärin melko tiukkaan kapaloon omaan täkkiinsä. En tiedä miten kuuma tulee, mut ei kai liikaa, kun kerran nukkuu. Pääasia, että nukkuu..(nimimerkillä äiti joka viimeeksi on toissa yönä nukkunut itse..)

Mä oon tehny kerran ""kuumemittaritempun"". Tosin sairaalassa sanottiin, että mittari vain max sentin syvyyteen (ihan tavall. mittarikin käy) ja autetaan vähän kakkaa tulemaan (tai ilmaa). Lisäksi neuvolan th sanoi, et kannattaa käyttää vain äärimmäisessä hädässä, ettei tule tavaksi. Tiedä sitten. Joskus myös ""raottelen"" kannikoita vaipan vaihdon yhteydessä ja ilmaa virtaa.

Mimitsu ja poika 7 vk

Morjens!

Täällä on aika päinvastainen tilanne kun monella muulla tuntuu olevan. Meillä nimittäin tyttö nukkuu paljon! Yöt menee hyvin ja päivällä typy nukkuu myös reippaita pätkiä. Välillä jo ihmeteltiin, että onko normaalia, mutta neuvolasta sanottiin, että olkaa tyytyväisiä:) Unen tarve kun on yksilökohtainen kuten aikuisillakin ja lapsi on kuulemma tyytyväinen, kun nukkuu hyvin.

Jottei meidän elo liian ruusuiselta vaikuttaisi, niin nyt viime päivinä tyttö on saanut näitä kuuluisia rintaraivareita. Pullolla ne onneksi talttuu.

Eilen kävin shoppailemassa, kun on ne ristiäiset sunnuntaina. Löytyi onneksi kiva yläosa. Housut on jo valmiina, tosin puristaa ""hiukan"" vielä vyötäröltä, mutta pitää viritellä ne pysymään vetskari auki jalassa:) En viitsi uusia ostaa, kun aion niihin vielä mahtua. Yläosa on sellainen kietaisumallinen eli menee pitkään vaikka paino tippuisi.

Eipä tänne ihmeempiä. Pitänee pian lähteä ulos, kun arska paistaa:D

-Neppis ja maitovampyyri 6vko 3pvä

Moikka!
Olisin kysynyt teiltä, että missä vaiheessa teidän vauvat ovat alkaneet nukkua huonosti/ktisemään?

Meillä tuntuu tuo vauveli olevan kovin tyytyväinen kaikkeen ainakin vielä. Nukku saadaan öisin ainakin 3h yhteen kyytiin, mutta usein 4h tai vähän ylikin. Vauva nukkuu päivisin hyviä pätkiä n. 2h-4h ja herää syömään sitten, ja sitten tyytyväisenä ihmettelee maailman menoa. Yöllä herätään kerran syömään ja seuraava kerta onkin sitten aamulla. Yöunille meillä mennään klo 23-00 seuraava herätys on klo 03-05 välillä ja sitten 07-09 välillä.

T: Jenny ja tyttö 3vkoa

Meillä taisi olla alusta asti aika paljon ilmavaiva/väsykitinää, mut muuttui hankalammaksi siinä 3-4 viikon tienoilla. Toisaalta, vauvaoppaat neuvoo, että pahimmat viikot on 6-8, et jospa tätä laatua ei olis enää kauaa edessä..

Mimitsu ja poika 7 vk

Jenny, kaksiviikkoisesta asti ollaan menty alamäkeä. Kitisi ja itki kyllä jo sairaalassakin. Nyt kun poika on reilut 6- viikkoinen, menossa ehdottomasti itkuisin aika tähän saakka. Toivon samoin kun Mimitsu, että tosiaan alkaisi helpottaa sen kahdeksannen viikon jälkeen.

Vai semmoinen kuumemittaritemppu. En ole kuullutkaan. Mutta sehän on kun tuseeraus, mikä tehdään aikuiselle ihmiselle, tosin paljon hellävaraisempi =)

JEE, poika on jo toisilla päikkäreillä päiväsaikaan, ekat kesti 1,5h, sitten söi ja nyt on kohta nukkunu jo pari tuntia. Mieletöntä, oon ehtiny syömään ja juomaan päiväkahvit. Vartin tirsatkin vetäsin, enempää en osannu, vissiin niin yliväsynyt. Mut auttoi nekin :)

Mä kyllä jatkossakin käärin pojan peittoon kapaloon, jos se on se, mikä nyt auttoi. Avasin reilun kolmen vartin päästä kapalon, ettei tuu kuuma ja että saa piereskellä rauhassa, mut se mukavasti auttaa siinä syvään uneen vajoamisessa ja estää ne käsien huitomiset ja säpsimiset siinä alku-unessa.

Meillä oli tänään neuvola. Poikaa kehuttiin terhakaksi. Onhan hän jo yli kuusi viikkoa ja painoa tullut melkein kaksi kiloa lisää. Sain jotain jauhetta laitettavaksi napaan. Se mokoma kun edelleenkin pukkaa töhnää.

Ihana aurinkoinen ilma! Poika nukkui ulkona vaunuissa melkein kaksi tuntia.

Mimitsu, meilläkin kääritään peittoon kapaloon. Tosin viime yönä oli päällä vain body, ettei ole liian kuumissaan. Pelkään sitä liian kuumaa kun siitä puhutaan kätkytkuolemien yhteydessä... Voihan vauvan kääriä vaikka pelkkään pussilakanaan ja sitten ohut peitto vaan päälle kun nukahtaa. Kapalo rauhoittaa tosi hyvin. Jos kädet pääsee huitomaan, ei rauhoittumisesta tule mitään.

Minä täysimetän ja olen todella kiitollinen siitä, että imetys onnistuu. Jos joudun johonkin lähtemään, olen pumpannut maitoa pakkaseen. Eli korviketta vältän loppuun asti. Ja hyvinhän tuo neiti kasvaa ainakin vielä omalla maidolla :)

Meillä itse yöt menee suht kivasti, mutta se ilta-alkuyö ennen kuin nukahtaa, huh. Itkee mahaansa joka ilta yleensä 1-2 tuntia, kunnes nukahtaa 22-24 aikoihin. Herää sitten kerran yöllä syömään ja aamulla seuraavan kerran. Nyt tosin on muutamana yönä itkeskellyt syönnin jälkeen eikä ole heti nukahtanut uudelleen.

Päivisin nukkuu melko vähän, nyt ensimmäistä kertaa tuuppasin tytön parvekkeelle vaunuissa jatkamaan uniaan lenkin jälkeen. Kyllä siellä jo toista tuntia unia vetelee. Täytyisi se itkuhälytin hankkia, ettei tarvitsisi ravata tarkastamassa itketäänkö siellä.

Meillä myös Jekovit käytössä, annostuksen nostin 5 tippaan tippa/pv vauhdilla enkä olen tipoilla huomannut olevan vaikutusta mahavaivoihin. Cuplatonista ei meilläkään ollut hyötyä.

Viime viikolla saatiin sammaksen hoitoon Daktarin-geeliä, vaan eipä sillä hoitunutkaan. Huomenna neuvolalääkäri, saa nähdä määrääkö uuden tuubin. Geelin laittaminen vasta tahmaista puuhaa onkin.

Meillä tytön itkuisuus on samaa luokkaa kuin syntyessä. Tosin koko yön kestäviä itkuja ei ole ensimmäisen viikon jälkeen ollut.

Hippie&tyttö 5vko 5pv

Riinuska, siis tämä on ihmeellinen päivä *koputtaa puuta*. Jäpikkä meni taas unille: söi nätisti, vähän leikittiin ja hieroin öljyllä vauvan kauttaaltaan, jos ilman vaikka lähtis liikkelle paremmin ja hän meni nukkumaan. Samaa täällä oon pelänny, kuumuuden ja kätkytkuoleman yhtälöä. Täytyy yöksi varmaan laittaa vaan body ja vaikka sukat (mun kapalo ei oo niin kauheen tiivis, lähinnä rulla). Nyt päivällä on vielä puolipotkarit päällä.

Kitinäasiaan sen verran; meillä ainakin alkoi muutama päivä sitten kun aloitettiin Devitol-tippojen ottaminen. Nyt kävin hakemassa Jekovittia jos auttais mahavaivoihin merkin vaihto. Sen olen huomannu että syöttövälin pitäminen pidempänä auttaa vatsanväänteisiin, jos antaa joka itkuun tissiä niin varmasti huutaa vielä seuraavankin yön... Nyt alkanu jo erottaa et mikä on nälkä- ja mikä väsymysitkua.
Meillä myös tuntunu auttavan tuo kapalointi nukahtamista, muuten heiluu kädet joka suuntaan eikä varmasti rauhotu.
Tuosta ulkona nukuttamisesta vielä sen verran että voinko tosiaan antaa tytön nukkua sen pari tuntia jopa 10 asteen pakkasessakin? tyttö nyt 2,5 viikkoinen...