Tammi-ihmeet 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tammi-ihmeet 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanovat, että toisille sopii Jekovit, toisille Devitol ja
joillekin Deetipat. Yhtään en muista, että mitä laatua esikoiselle annettiin.. =) Mutta tälle kokeilen nyt Deetippoja, kun niitä on kehuttu. Ja tänään otettiin käyttöön Disflatyl-tipat, tehosta en vielä tiedä, mutta hyvin on neiti nukkunut, eikä mitään vatsavaivoja ole ollut.
Illalla taistellaan miehen kanssa lapsen toisesta nimestä..
Itse tahtoisin antaa kolme nimeä, mutta mies ei hyväksy niistä kuin kaksi. Tässä kohtaa olisi mukavaa, että tuo ukkeli olisi kuin valtaosa suomalaisista miehistä: ei ottaisi osaa!
=0) Sanoisi vaan: joo.

Heippa!

Eipä ole tullut kirjoiteltua, hätäisesti olen kyllä lueskellut kuulumisianne. Miehellä loppui isyyslomat, joten varmaan nyt tulee roikuttua tässä koneellakin enemmän..:)

Tyttö on kohta 3 viikkoinen, ja unirytmi tuntuu vähän alusta tasaantuneen. Päivällä nukkuu parin tunnin pätkiä ja yöllä 3-4 tuntia putkeen. Klo 24 ja 06:n välillä herää yleensä kolmen-neljän aikaan syömään. Maitoa tosiaankin riittää, ja sitä tulee niin runsaasti, että vauva parka hotkii sitä kamalalla vauhdilla ja ilmaahan siitä mahaan menee. Kitinät yleensä lakkaavat komeisiin pöräytyksiin;) Imetys siis sujuu hyvin. Eilen yritin ekaa kertaa imettää ns. julkisella paikalla, ja aika huvittavaa oli: sain vaan omat vaatteeni märäksi, ja vauvaa tuskin kylläiseksi. Miten teillä onnistuu kyseinen taitolaji? No, kai harjoitus tekee mestarin. Ylimääräisiä maitoja olen minäkin keräillyt maidonkerääjällä pakkaseen. Luulin, että olis turha kapine, mutta on kyllä huippu. Laiskan ei tarvitse pumpata!

Jekovittia täälläkin käytetään, tosin vasta aloiteltiin, kun meinasi ihan unohtua koko homma. Saa nähdä onko jotain mahavaikutuksia. Vaunuilu tuntuu täällä auttavan ilmavaivoihin, ja muutenkin vatsa on vauvalla toiminut aina räjähdysmäisesti lenkin jälkeen. Kai tärinä tekee tulosta... Tänään on ollut niin kylmä, että ulos ei uskallettu. Onneksi parvekkeella pakkaslukemat pysyy alhaisempina. Kovasti odotan lämpimämpiä kantoliinakelejä. Kerran olen vasta liinaa kokeillut. Tuntuu ihan hyvältä, mutta treenausta kaipaa sekin laji. Kamalan vaikeata saada vauvaa siihen yksin:(

Onnittelut kaikille nimen saaneille ja Riinuskalle rouvaantumisesta! On se ihan kivaa olla Vaimo:) Meidän tytöstä tuli virallisesti Viola. Juhlia ei erityisemmin järkätä, kun sukulaiset ja kaverit asuvat kaikki niin kaukana.

...niin ja tuosta kapaloimisesta piti kertomani... Meillä toimii tosi hyvin rauhoittajana flanellinen Ruskovillan kapaloliina. On aika lämmin, mutta puetaan vaan body alle. Kapaloidaan tiukasti ennen vikaa iltasyöttöä, ja tyttö on aika valmis uneen. Myös unet yösyötön jälkeen jatkuvat heti. Ennen kapalon käyttöä tuntui, että herää omiin hutiomisiinsa. On myös helpompi unisena käsitellä tiivistä pötköä, kuin huitovaa unista vauvaa:)

Kiva nimi Eloveenan tytöllä!

Mimitsu, toivon teille lisää samanlaisia päiviä kuin eilinen. Jospa se siitä. Mutta hyvien päivien jälkeen huonot tuntuvat entistäkin huonommilta, kokemusta on... Meillä on nyt parina iltana ollut kunnon iltaitkut! Ei meinaa rauhoittua yöunille ollenkaan, huutaa vaan. Mahaansa kait. Viime yön nukuin 22-06 kun mies hoiti yösyötön, ihanaa. Tosin ihme, että söi noin harvoin. Hyvää teki mulle kuitenkin.

Neuvolassa käyty, pojan kasvukäyrä lähti kunnon nousuun, painoa oli reilut 4900g ja pituutta 57cm. Eli ei se ihme, että jäpikkää kanniskellessa niskat huutaa hallelujaa..
Sanoi, että olisi hyvä pitää niitä syömisvälejä kolmessa tunnissa. Olis varmaan joo. Mutta jos huutaa jo kaksi tuntia syömisestä naama punaisena, pakkohan ruokaa on antaa! Silloin jos maha ei vaivaa, niin tuo 3 tuntia onnistuu kyllä, mutta jos on levoton, kipuileva ja syö hetken hotkien, niin kohta on taas nälkä. Kiva kierre..
Hyvä kuitenkin tietää, että rintamaitokin riittää. Rinnat vaan tuntuu nykyään niin luttanoilta, että välillä epäilyttää.
Itkuista sanoi, että kyllä se siitä alkaa pian helpottaa. Toivotaan. Tuntuu meinaan vaan lisivän päivä päivältä..

Ihanaa, kampaaja tänään. Saa hetken hengähdystauon vauvahoidosta ja omaa hemmottelua!

Riinuska ja Juska 6vko 4pvä

Juu, sitähän se Riinuska aina on: (parin) hyvän päivän jälkeen tietää jo odottaa niitä huonoja. Eilinen meni tosiaan hyvin. Poika nukkui kivoja päikkäreitä ja valvoi väleissä ja illalla jonkin aikaa. Nukahti yöunillekin 21 (yleensä 23-00), söi 00.30, 02.30 ja 06.40 =D Mutta sitten valvoi puoli kolmen syötöllä neljään, kun vaippa piti vaihtaa ja piristyi eikä tainnut olla niin väsykään pitkien päikkäreiden takia. Mut nukahti siis kuitenkin neljältä.

Kuuden syötön jälkeen en oo saanu poikaa kuin vartin tirsoille..nyt näyttäis nukahtaneen kunnolla. Samaan aikaan kuin eilen. Ehkä yritin nukuttaa vaan liian aikaisin. Oli vaan niin väsy, että nukahti syödessä.

Kapalokaan ei näkökään ole ihan maaginen: poika ei vaan joskus halua sitä..ähisee ja kiljuu, kunnes irrotan. Äsken nukahti masulleen lattialle omalle täkille, josta vartin jälkeen siirsin omaan sänkyyn ja kietaisin kääryleeksi..saa nähdä jatkuuko uni. Taidan ostaa sen mainitun ruskovillan kapalon (15,90 eur näytti olevan), kun käy sitten peittona myöhemminkin. Kapalossa lisäksi se miinus, että ilmaa kerääntyy enemmän masuun, kun ei liiku niin paljon kuin ilman.

Mä rentouduin toissa iltana kampaajalla! En oo käyny vuoteen. Oli ihan mahtavaa. Pistin kiharat pitkästä aikaa. Ja arvatkaas kun piti siinä lavuaarilla istua 15 minsaa kiinnitysaine päässä, nukahtaahan siihen. Heräsin siihen, että auoin suuta ja yritin puhua unissa

Mimitsu ja poika 7 vk 1 pvä

Heips!

Nyt oon niin väsy ollu jopari päivää et huh huh... Ei o pahemmin netissä jaksanu pyöriä!

Tyttö on parina iltana ainakin valvottanut puol kahtreentoista ja itkenyt aika reippaasti... Varmaan masu vaivaa pikkuista. Tuntuu vähän hölmöltä valittaa tällaisesta kun tyttö on kuitenkin aina aiemmin antanut pääasiallisesti nukkua pitkään öisin... Muta väsy tekee ihmisestä ""melkein sairaan""... Olo on ainakin semmoinen, joka paikkaa kolottaa, päätä ja niskaa särkee ja siihen malliin...

Ja kun tyttö antaisi unirauhan, naapurit metelöi, tää kierre on jo jatkunut niin pitkään että miehen kanssa ollaan nyt tosissaan katselemassa omaa asuntoa, pois tästä kerrostalohelv.....stä.

Viime yönä tyttö ""nukahti"" tissille ja heräsi kirkuen huutoon aina hetken päästä nukahtamisesta, sitten kun koitin laittaa nukkuvan tytön pinnikseen, hän heräsi... Tätä tehtiin pari kolme tuntia, kunnes isällään meni hermot ja hän yritti syöttää korviketta jos kyse olisi ollut nälästä.... Eipä se juuri auttanut, tyttö huusi pullo suussa. Otin sitten kaapista pienen lakana ja kapaloin pikkuisen kääröksi ja lähdin ravaamaan olohuone-keittiö-eteinen rallia. Kiersin samalla yläkroppaa puolelta toiselle että vauva sai ""keinutuksen"" samaan syssyyn ja pikkuhiljaa vauva nukahti siihe, tutti suussa, jonka kapalolla tuin suuta vasten. Nyt on selkälihakset ja toinen olkapää aika kipeet, ei juuri voi liikkua. Mutta auttoipa ""liekutus""! Tyttä heräsi vähän vasta sen jälkeen kun isänsä herätyskello soi! :)

Nyt aamupäivästä tyttö oksensi, oikein nenästäkin purskahti juuri imetyt maidot. Raukka sitten huusi nuppi punaisena taas. Varmaan maha mennyt jostain sekaisin koska ei yskinyt eikä nenäkään ollut limainen. No sama konsti toimi taas, paitsi ilman kapaloa. Näyttäis nyt siis siltä että äidistä tulee kävelevä kiikku vauvalle.... En jaksa.... Mitenhän pikkuinen sitten joskus oppii itsekseen nukahtamaan kun nyt vaatii noin kovat metodit.................

tunnin päästä puen tytön ja lähden ulos, pakko päästä raittiiseen ilmaan edes hetkeksi. Käyn samalla lähikaupassa, haen lisää korviketta jos vaikka illalla koittaisi samaa kikkaa, en jaksaisi valvoa kovin montaa päivä putkeen, eikä isänsäkään jaksa töissä jos moinen touhu jatkuu kovin monta päviää peräkkäin.... Pumpata en jaksa. Muutenkin tuntuu ain ailta akohden että tissit ovat ihan tyhjät lussut, tuskin niistä enää mitään tulee kun tyttö ei enää lopusta syö vaan imee niinkuin tuttia. Saas nähdä.

Sirpale ja pikku kananen 5vk 1 pvä

Lääkärissä käytiin toteamassa tyttö terveeksi ja tyytyväiseksi :) Painoa 5040g ja pituutta 55,2cm eli mukavasti kasvaa. Lääkäri olikin sitä mieltä, ettei tytsyllä mitään sammasta ole, vaan tavallista maitokatetta. Melkoisesti poikkeaa siis terveydenhoitajan ja lääkärin mielipide. Mutta eipähän tarvitse tahnalla leikkiä.
Minustakin tuntuu, että tissit on tyhjät luttanat, mutta kai sieltä jotain tulee kun kasvaa ihan hyvin. Pumppaamista en olekaan aikoihin jaksanut koittaa, voisi illalla testailla liikeneekö pakkaseen asti. Neiti se posottelee kolmatta tuntia vaunuissa parvekkeella, tietysti juuri nyt kun olisi menoakin.

Hippie&tyttönen 5vko6pv

hei

paljonko teidän vauvoilla oli paino noussut viikko tasolla? meillä oli tullut 160 g /vko ja se on ilmeisesti vielä ok, mutta ei mikään huippulukema, kertokaa jotka hiljan olette olleet neuvolassa, täällä myös rinnat tuntuu välillä tosi ""tyhjiltä"", mutta hyvin tuo tuntuu rinnalla viihtyvän. meillä oli kahden huutoillan jälkeen ihana rauhallinen ilta ja yö eilen...katsotaan miten tarina jatkuu.

haikara ja poikanen 4 vkoa 6 pvä

Heippa..

Neuvolaterveisiä täältäkin. Poika kasvaa hienosti, on samankokoinen kuin Riinuskan poitsu :-), 57cm ja painoa on 4915g. Alkaa tosiaan jo ottaa mulla ainakin selkään pitkään kantaminen ja hyssyttely. Ei varmaan olis pahitteks hauistreenikään:) Tapasin nlassa samassa huoneessa sairaalassa olleen äidin, joka myös sai pojan, tais olla päivää mua myöhemmin. Ja voi kun sen vauva oli pikkuinen verrattuna meidän ukkoon:)

Löytyi myös sammasta suusta.. Hoidoksi daktarin geeli. Inhottavaa alkaa läträämään sen kanssa.. Hippie, pitikö sitä geeliä laittaa myös rinnanpäihin? Teillähän oli sama kuuri? Ajattelin vaan kun ei ollut lääkärin kanssa mitään puhetta... Lääkäri muuten epäili että ns. rintaraivarit johtuu meillä siitä sammaksesta, toivottavasti menee nyt ohi...

Haikara, meillä painoa on tullut siis viime käynnistä, joka oli 30.1, kilo lisää... Eli mitäs se tekee viikossa... Noin 250g.

Jaahas... Pitää lähteä syömään jotain kun vauva vielä nukkuu.

Lauraemilia ja pikkumies 6 vkoa

hei täältäkin. Eilen oli meillä aivan kamalapäivä tytön kanssa, ressukalla oli maha kipeänä ja muutenkin nukkui koko päivänä noin kymmenen minuutin pätkiä ja heräs itkemään kun mahaa kipristi. Illasta tyttö jo niin yliväsynyt, että puoltoista tuntia taisteltiin unta vastaa, no onneksi tyttö lopulta nukahti 22.30 ja nukkuikin 03.00 asti. Tämä äiti oli kyllä väsynyt päivästä.

Tänään taas mennyt hyvin, ja tyttö nukkunut lähes koko päivän, eilistä uni velkaansa pois;). Joo eilen kokeilin tota kapaloimista, kun meilläkin toi tyttö mahottoman kova huitomaan käsillä ja jaloilla. No meilllä tyttö ei tykännyt yhtään, hän huusi pää punaisena, vaikka olikin alasti kapalossa. Itseasiassa jo sairaalassa tuli testattua tota kapaloimista, niin samanlainen huuto, sinänsä harmi.

Tänään kävin ostamassa tota disfasyl-tippoja, jos ne toimis kun cuplaton teki tytölle vaan kahta kamalamman olon.

Hihii! Lapsi oli ekaa kertaa vieraan hoidossa. Palkkasin teinitytön kärryttelemään puoleksitoista tunniksi. Sovittiin ensi viikolle sama juttu, niin pääsen punttisalille.

Kannattaa tosiaan pistää rinnan päihin myös sitä geeliä. Itselläni rinnat tulivat todella kipeiksi ilmeisesti juuri sammaksesta ja geeli auttoi hyvin! Meillä painoa oli tullut viime viikon maanantaista 280g, eli viikossa pikkasen alta tuon (ei kykene laskemaan )

Hippie! Ok. Mulla onkin rinnanpäät omituisen kipeät. Vielä olisin kysynyt, oliko teillä käytössä tuo sama daktarin 2% oraaligeeli? Nyt ihmettelen kun pakkauksen käyttöohjeissa sanotaan, ettei tulisi antaa alle 6kk vauvoille hengitysteiden tukkeutumisvaaran vuoksi! En tiiä et uskallanko antaa?? Lääkäri oli nuori eikä oikein tiennyt kyseisestä lääkkeestä kun kysyin onko mitään lääkevaihtoehtoa ko. vaivaan. Käytin jo puolukkaa viisi päivää eikä vaikutusta. En silloin kyllä edes ollut varma että onko tuo sammasta... Onkohan teillä siis ollut käytössä samainen lääke ja samalla 2,5 ml annostuksella 8 h välein? Eikä ollut ongelmia hengityksen kanssa?

moi vastaan tosta geelistä, meillekkin sitä määrättiin, sairaalassa ruiskulla 2 ml 8 tunnin välein. lääkäri neuvolassa sanoi että sormen päällä hieroo vauvan kieleen niin menee paremmin, muutaman kerran päivässä ja kuulemma ei haitallista. ei imeydy suolistoon tmv ja muutenkin kuulemma haitatonta. 2% täälkii.

Voi helkkari te rikotte niitten sinappikoneitten perseet tuolla mittarilla. Kokeilkaa olla järkeviä tästä eteenpäin älkääkä enää tehkö tuollaista. Suoli on hyvin arkaa limakalvoa. Hyi kamala,kuka tuollaisen tempun opetti?Varmaan joku tk.lääkäri?

Huomenta!
yksi rutiini täälläkin pitää sentään kutinsa. Kun poika on herännyt aamulla, valvoo noin tunnin ja nukkuu uudestaan. Eli silloin voin syödä aamupalan ja käydä täällä ""raportoimassa"".
Viime yönä olen nukkunut klo 2:n jälkeen parin minuutin mittaisia pätkiä pojan vieressä. Ei itkenyt, söikin nätisti yöllä, mutta ähki ja puhki kakkaansa monta tuntia!! Aamulla sitä olikin vaipan täydeltä... Miksimiksi tuo pitää aina tehdä aamuyöstä kysyn minä??? Toivottavasti saisin päivällä torkahdettua..

Mä olen ja miettinyt tuota geelin käyttöä. Pojalla sammasta, mutta vaan kielessä. Tosin mullakin nyt rinnanpäät tuntuneet hieman kipeiltä. Mietin, että miten sitä laitetaan, eli sormella, ok. Meillä ihan samaa geeliä, joten eiköhän sitä ole turvallista käyttää. Lääkäri tosin eilen sanoi, että koska sitä on vaan kielessä eikä vaivaa, ei ole pakko hoitaa.

Otetaas galluppia: meikkaatteko?
Mä pyrin joka aamu laittamaan perus puuterin ja kulmat. Ripsiväriä jos jaksaa. Näin teen normaalistikin (siis ennen synnytystä), enkä haluaisi muuttua nyt meikittömäksi, rasvatukkaiseksi kotiäidiksi, hih. Ei meikittömyydessä toki ole mitään vikaa, mutta kun olen tottunut hieman meikkaamaan joka päivä, koska näytän alienilta ilman meikkiä, niin pyrin tekemään niin nytkin. =)
Muutenkin on niin nuutunut olo ja näytän tosi hehkeeltä silmäpusseineni ja mustine silmänalusineni, niin hieman piristää mua itseni ehostus.

Huh, mikä eilisilta! Poika ei nukkunut koko päivänä kuin pieniä tirsoja, kunnes kahden aikaan menin ulos ja poika nukkui vaunuissa puoli kuuteen :) Ajattelin, että nyt tulee helppo ilta ja yö, mutta kissan viikset. Poika oli väsy koko illan..loppuillasta (22-23) huusi aivan hysteerisenä suoraa huutoa. Kun ei ymmärrä nukkua. Loppujen lopuksi väsyi huutoon, otti tutin ja nukahti siltä huutamalta. Yö meni jostain syystä tosi lyhyillä syöttöväleillä (1,5-2h), vaikka useimmin joku väleistä ollut jo 4 tuntia. Ja aamun 05 syötöstä valvottiikin sitten lähes tähän asti..juuri äsken nukahti. Itse en tietenkään saa unta, kun oon ikäänkuin jo herännyt tähän aamuun. Pitää toivoa, et poika nukkuis kunnon päikkärit tänään, niin sais itsekin unta. Onneks huomenna on perjantai ja mies voi viikonloppuna taas jeesata enemmän. Kääk..se onkin sitten ristiäisviikonloppu. Kotona pidetään, hurjasti siivous-hommaa ja muuta. Kivaa saada sunnuntaina pojalle nimi :)

Meijän pojan lähtöpaino oli niin niukka, että viikossa on tullu lisää 310g (6-viikkoisneuvolassa 2810g -> 4760g / 48cm -> 55cm). Päästiin jo käyrällä sinne plussan puolelle. Kyllä niskoissa ja selässä huomaa, että viiden kilon paremmalla puolella ollaan jo, kun ikää yli 7 viikkoa.

Ihan mieletöntä, kohta on maaliskuu..KESÄ TULEE :)

Mimitsu ja poika 7 vk 2 pvä

Huomentapäivää..

Voih, Viola on tosi kaunis nimi! Onnea:)

Täällä kans eilinen ilta oli aivan kamala. Poika kitisi ja itki ja huusi monta tuntia.. En tosiaan tiedä mikä raukalla oli hätänä kun mikään ei auttanut.. tuntee välillä aika voimattomaks ittensä.. kunhan nyt olis terve ja ihan normaalia tuo itku ja kitinä.. Puoliltaöin vihdoin nukahti ja sitten heräili kahen tunnin välein.. Ja kun pojalle lähes poikkeuksetta täytyy yöllä käydä vaippa vaihtamassa, niin on tosi vaikea saada sen jälkeen nukkumaan!

Huomenna olis lääkäri, KAHDEKSALTA aamulla! Vähän jännittää kuin selvitään ajoissa paikalle.

Noniin poitsu taas hermostu... voimia kaikille:)

Munkin on pitänyt kysyä tuosta vaippojen vaihdosta, että vaihdatteko yöllä?
Meillä on pakko vaihtaa ainakin kerran. Poika pissii hurjasti, ei toivoakaan että illalla vaihdettaisiin ja aamulla seuraavan kerran. Vaihdosta huolimatta yleensä on märkä jossain vaiheessa. Ja vaippoja kuluu!!!

Huomenta kaikille, en ole kirjoitellut pitkään aikaan.On ollut kaikenlaista tekemistä.
Poika kasvanut hyvin, kuukauden ikäisenä painoa oli 5150 ja pituutta 56cm. Paino noussut viikon aikana 450g, täysimetän edelleen. Terveydenhoitajan mielestä painoa ollisi pitänyt tulla enemmän pituuteen nähden. Olin hiukkasen ihmeissään. Ainakin pojasta näkee että on ollut ruoka-aikana kotona :) , kaksoisleuka löllyää.

Yöt meillä menee yhdellä syötöllä, joskus 4-6 välillä herää syömään. Ilmavaivoista kärsitään täälläkin jonkun verran. D-vitamiini tipat olen jättänyt antamatta päivittäin, annan sillon tällön. Tuskin se riisitauti kerkiää iskemään. Ei ainakaan muille lapsille ole iskenyt vaikka tein samalla lailla.
Aloitan sitten kun maha kestää paremmin.

Painoa minulla tuli raskauden aikana n.20 kg ja 10 kg jäi sairaalaan ja 2 kg vielä olisi jäljellä. Yritän syödä mahdollisimman paljon , mutta silti aina jatkuva nälkä. Kaipa se imetys vaikuttaa niin paljon.

Pojalle nimi vielä hakusessa. Kovasti pitää miettiä että löytyisi sellainen nimi joka miellyttää molempia.
Itse olen ehdottanut Aaronia, mutta mies ei oikein lämpene sille nimelle. Saas nähä joudutaanko sitten sunnuntaina nopsaan tekemään päätös jos sitä ennen ei tiedetä.

Nyt täytyy ruveta siivoilee kun talo hiljeni ja vauva vielä nukkuu. Tsemppiä kaikille ja koettakaa jaksaa.

Vaippojen vaihdosta vielä sen verran, että joka yö en välttämättä vaihda. Tunnustelen, et tuntuuko painavalta ja tietenkin jos kakka vaipassa niin sitten kyllä vaihdan.

Meillä muuten vauva nukkuu meidän välissä. On tosin vaunun kopassa. Tosi kätevä, varsinkin jos joutuu tiuhaan syöttää yöaikaan. Jokunen yö mennyt niin että vauva ollut 1-2 tunnin välein tissillä. Tosi helppo nostaa siitä sitten rinnalle. Meillä mies vuorotyössä ja joskus öitäkin poissa. Nukkuu sillon tällöin toisessa huoneessa, varsinkin jos aamulla aikanen herätys.

Juu, edelleen täällä vaihtelen vaippaa yöllä, koska muuten on sänky märkä ja kaikkien lakanoiden vaihtaminen on äärettömän rasittavaa yöllä. Ja tiedän jo kokemuksesta, että ellen vaihda ajoissa, niin tulee läpi. Yleensä vaihdan 03 hujakoilla (ellei aiemmin jo märkä/kakassa). Meillä poika pissii myös tosi paljon, että jos 03 vaihdan, niin heti aamutuimaan saa taas heti vaihtaa. Ja lisäksi kakkarytmi on hidastunut (ennen kakkasi vähän väliä) ja nyt tulee yleensä hurrrrrja satsi kerran päivässä ja tällä hetkellä mielellään 04-05 aamuyöstä. Ja siis PALJON, että vaipan reunakuminauhoja myöten.

Me ollaan yritetty selvitä yöt ilman vaipan vaihtoa, mutta kun sitten alkoi käydä niin, että aamulla tuli pissat läpi vaipasta, niin olen ottanut tavaksi vaihtaa vaipan aina loppuyön syötöllä (eli n. klo 5-6). Poika ei herää, koska vaihdan vaipan sängyssä enkä pese peppua; pyyhkäisen vain sellaisella kosteuspyyhkeellä. Sit heitän roskat lattialle ja annan tissiä ja poika nukahtaa tissille.

Meidänkin pojalla on kakkarytmi hidastunut. Päivisin tulee vain sellaisia ihan pieniä plöräyksiä, mutta iltaisin tulee sitten yksi mega-kakka, joskus klo 23 aikaan. :-)

Nyt on takana kolme peräkkäistä iltaa jolloin poika on ollut suht rauhallinen. Vaikutti näköjään se, että vaihdoin Jekovit D-vitamiineihin ja annan niitäkin vain 2 tippaa päivässä nyt aluksi.

Meillä on ristiäiset 18.3. ja pojan nimeksi tulee Daniel Tobias.

Huomenta päiviä!

Muutaman rivin laittelen täältä tulevien ristiäis hössötysten seasta. Uuni käy kuumana kun kaiken näköisiä leipomuksia tarttee tehdä.

Meillä tytön kanssa mennyt tosi mukavasti, yöt läpeensä nukutaan. Viime yönä nukkui 23- 08.30. Minä pääsen tosi helpolla ei ole tarvinnut öitä valvoa, päivällä vähän kitisee masuaan tai on seurustelua vailla.
Yöllä ei tarvitse vaippoja vaihdella eikä ole kastellut sänkyään.

Tytöllä neuvola vasta 3kk iässä joten painoa en tiedä, viimeksi kävimme siinä 6 viikon lääkäri neuvolassa. Aika pitkä väli mutta saa sinne ottaa yhteyttä jos jotakin onkelmia tulee. Paino ja pituus oli silloin hyvin noussut et katsottiin hyväksi mennä vasta 3kk iässä jolloin saa ekan neuvolassa annettavan rokotuksen.

Hiukset tytöllä huiman pitkät, oli pakko ostaa vauvan shampoota et hiukset saa päänahkaa myöten puhtaaksi. Pinniä voi jo pitää hiuksissa, saadaan ristiäisiin upea rusetti.

Meikkaus galluppiin; täällä laitetaan päivittäin normaali meikki mutta hiukset on joskus laittamatta kun laittaa pipon ulkoiluun, turhaa työtä.

Joo rupean taas jatkamaan leipomuksien tekoa!

Torstai päiviä kaikille äideille ja vauvoille.

Minna ja tytti

huooh.. poika nukkuu jo kolmatta tuntia. Yritin itekkin nukkua, mutta eihän siitä mitään tullut.

Mä en kyllä enää nykyään pahemmin kerkeä meikkailemaan. (niin...netissä kerkeää kyllä surffailemaan;) Ennen vauvaa meikkasin kyllä joka päivä. Nyt meikkaan vaan jos lähden johonkin pidemmälle, kuten keskustaan tai johonkin kyläilemään yms...

Juu, meidän herra paskoo kyllä aikalailla..monta kertaa päivässä, ja siis yöllä ainakin sen kerran oikeen kunnon satsit...

Niin, joku joskus kyseli sitä noista painoista... Mulle tuli raskausaikana noin 20 kiloo ja vielä on ylimäärästä semmonen viis-kuus kiloo:( Empä jaksa kuitenkaa ressii ottaa... kattelen nyt jos lähtis omalla painollaan, jos ei niin sit varmaan tarttis alkaa tekemään jotain:)

Joku varmaan osaa kertoa mistä Tampereelta saa noita ruskovilla tuotteita?